تلفن واتس اپ اینستاگرام

انواع مدل مو مردانه

چه بخواهید یک مدل موی جدید را امتحان کنید یا فقط آرایشگرتان را عوض کرده باشید، اولین قدم برای رسیدن به نتیجه خوب این است که بدانید چه می خواهید و بتوانید ایده های خود را به آرایشگرتان منتقل کنید. علاوه بر داشتن عکس های اصلی از مدل های مو، دانستن برخی از اصطلاحات و نام‌ مدل های موی مردانه به ارتباط شما با آرایشگر کمک می کند. امیدواریم این راهنما به شما در این چالش کمک کند.

در صورتی که علاقه مند به داشتن هر یک از این مدل موها هستید، جهت مشاوره و رزرو وقت با ما با تماس بگیرید.

انواع مدل موی مردانه

 انتخاب یک مدل موی جذاب بیشتر از تصمیم گیری در مورد بلند یا کوتاه نگه داشتن موهایتان است. مدل‌های مختلف مو برای مردان وجود دارد که متناسب با استایل کاری، ورزشی، نظامی یا مد روز است.

برای دیدن مجموعه کامل ما از مدل های مختلف موی مردانه، ادامه این مطلب را دنبال کنید.

1. آیوی لیگ: The Ivy League

مدل موی Ivy League که شکل بلندتر crew cut است، دارای موهای بلندتر در بالا و کوتاه و فیدشده در اطراف است. این مدل مو را می توان از یک طرف جدا کرد. یک نسخه مدرن و اصلاح‌شده‌تر آن شامل یک خط موی طبیعی تراشیده شده و یک قسمت کناری تراشیده شده است.

2. آندرکات مردانه: Undercut

آندرکات یک مدل مو است که کناره‌های کوتاه و وزوز و پشت آن از ناحیه تاج بلندتر جدا شده است. این نوع پیچیده‌تر از مدل موی آندرکات است دارای قسمت میانی در طرفین فید شده و فید کم در پشت همراه با قسمت بلندتر بالای آن است.

3. مدل سزار: Caesar Cut

جزء اصلی مدل موی سزار که به نام جولیوس سزار نامگذاری شده است، یک فرینج کوتاه و مستقیم است. این اقتباس مدرن از مدل سزار دارای ناحیه تاج ژولیده و سفید شده و پوست سر جدا شده در طرفین و پشت محو می شود.

4. موهاک: Mohawk

موهاک که از قبیله بومیان آمریکا سرچشمه گرفت و به نام آن نامگذاری شد، بعدها به علامت تجاری زیبایی‌شناسی پانک تبدیل شد. این مدل مو دارای نواری از موهای بلندتر است که از پیشانی به سمت پایین کمر می آید و کناره‌های آن کوتاه و buzzed است. ما نسخه مدرن این مدل را دوست داریم – با جزئیات پیچیده آن، در عین حال جسورانه و سرزنده به نظر می رسد.

5. مدل موی فاکس هاوک: Faux Hawk

فاکس هاوک مدلی ملایم تر و از مدل موی موهاوک است و با عرف بیشتر مطابقت دارد. در حالی که هنوز کنتراست بین دو طرف کوتاه و نوار موهای بلندتر وجود دارد، خطوط با هم ترکیب شده اند و این مدل مو را قابل استفاده تر و مدرن تر می کند.

6. تیپر کات: Taper Cut

 برای دستیابی به مدل موی مردانه تیپر کات، کناره‌ها با استفاده از قیچی به صورت مخروطی کوتاه می‌شوند و با استفاده از تکنیک قیچی روی شانه با قسمت بالایی ترکیب می‌شوند . خطوط موی شکل داده شده به این مدل مو ظاهری شیک می بخشد. باید به خاطر داشته باشید که مدل مو تیپر فید باید حداقل هر 4 تا 6 هفته یکبار تمدید شود.

7. لو فید: Low Fade

لو فید نوعی مدل موی مردانه است که در آن موهای فید شده پایین سر به طرز چشمگیری درست بالای گوش ها بلندتر می شوند. ممکن است این ظاهر متضاد را که ترکیبی از اسکین فید و موی بلند و ژولیده است دوست داشته باشید، یا ممکن است نوع کمتر دراماتیک و کلاسیک تری از همان سبک را ترجیح دهید.

8. میدل فید: Middle Fade

میدل فید خط دور سر درست زیر تاج سر را دنبال می کند: تقریباً از موی کوتاه به بلند بین گوش و بالای سر تغییر می کند. برای موهای مجعد و موج دار، توصیه می کنیم ناحیه تاج را بلندتر بگذارید و با مقداری موس مو آن را حالت دهید

9. های فید: High fade

با توجه به نامش، های فید، کنتراست محسوس تری را بین قسمت های کوتاه و بلند بالای مو نشان می دهد. در حالی که این مدل مو کاملاً جسورانه است، اما می توان آن را با طرح موهای تراشیده برجسته تر کرد.

10. مدل موی مردانه همراه با اسکین فید

اسکین فید نوعی مدل مو است که در آن کناره‌ها تا سطح پوست سر تراشیده می‌شوند و باریک می‌شوند. شما می توانید تعیین کنید که آیا مایل هستید پوست سر کم، متوسط یا زیاد فید شود. از آنجایی که این مدل مو، یک مدل موی نیازمند به مراقبت بالاست، نیاز است به طور منظم از آرایشگاه نوبت بگیرید و مطمئناً داشتن آن تلاش زیادی را می طلبد.

11. کرو کات: Crew Cut

کرو کات یک مدل موی کوتاه و مرتب و الهام گرفته از مدل های ارتشی است. به جز قرارهای منظم با آرایشگرتان نیازی به استایل و نگهداری ندارد. خطوط تمیز و ظاهر مرتب آن برای اکثر فرم های صورت و انواع مو مناسب است.

12. باز کات: Buzz Cut

مدلی ساده و کوتاه است قیچی کاملا نزدیک به پوست سر تراشیده می شود. این مدل مو که در ابتدا به سربازان جدید ارتش داده شد، به زودی به مدلی کلاسیک مدرن تبدیل شد. تراشیدن خط مو یک راه عالی برای تأکید بر ظرافت این مدل مو است.

13. بول کات: Bowl Cut

مدل موی بول کات که به عنوان مدل موی قارچی نیز شناخته می شود، یکی از مدل های موی کلاسیک است که دارای لبه های بلند و صاف می باشد و تمام قسمت بالایی آن در یک سطح بریده می شود. پهلوها معمولاً کوتاه بوده و دارای یک خط مشخص در اطراف سر هستند.

14. هیپستر کات: Hipster Cut

برجسته ترین ویژگی های مدل موی هیپستر عبارتند از: کناره های کوتاه و تیپر شده، فرق بغل و یک اسلیک بک کلاسیک. این مدل با ریش ترکیب می شود. برای ایجاد این ظاهر صیقلی، مقداری ژل بزنید و لبه مو را به سمت بالا ببرید و آن را به سمت پشت هدایت کنید.

15. کوتاهی مو با بلندی متوسط

مدل مو با بلندی متوسط یکی از پرکاربردترین مدل موهاست. می توانید موهای خود را به عقب یا جلو حالت دهید، همه ی مو را به پهلو کشیده یا از وسط باز کنید – هر چیزی که بیشتر به شما می آید همان را ایجاد کنید.

16. مدل موی بلند مردانه

موهای بلندتر برای کسانی که موهای ضخیم و موج دار دارند گزینه بسیار خوبی است. اگرچه ممکن است کمی طول بکشد تا موهای شما رشد کند، اما مدل موهای بلند مردانه کاملاً جذاب به نظر می رسد و نیازی به رفتن منظم به آرایشگاه ندارد.

17. من بان یا موی از پشت بسته شده: Man Bun

مدل موی من بان اخیراً بسیار محبوب شده است و جایگزینی برای دم اسبی می شود. برای رشد موهای خود آماده باشید، زیرا این مدل به حداقل بلندی تا شانه نیاز دارد تا موهای کافی برای بستن داشته باشد. برای داشتن ظاهری در نهایت مردانه، از آرایشگرتان بخواهید که پشت و کناره های سرتان را بتراشد یا باریک کند. زدن مقداری پماد یا ژل کمک می کند موها موخوره نگیرد و در هوا پرواز نکند.

18. مدل موی دیسکانکت با فرفری بهم ریخته

اگرچه همه نمی توانند این ظاهر را داشته باشند، اما برای فرهای ضخیم و نامنظم گزینه مناسبی خواهد بود. برای برجسته کردن کنتراست مدل موی دیسکانکت و موهایتان به جلو با مقداری سرم تقویت‌کننده فر، به موهیتان فید کمی بدهید.

19. کوتاهی موی مردانه با فرق بغل

باکلاس و جاودانه است. فرق بغل یا ساید پارت با اکثر صورت ها متناسب است و با اصلاح تمیز و هر مدل ریشی به همان اندازه خوب به نظر می رسد. بغل های فید شده به این مدل مو ظاهری ظریف‌تر و کامل‌تر می‌دهد. با این حال، باید روزانه چند دقیقه وقت بگذارید تا این برش را سبک کنید. در غیر این صورت، نامرتب به نظر می رسد.

20. پمپادور: Pompadour

مدل موی پومپادور با استفاده از قیچی کوتاه می شود و ویژگی اصلی آن یک لبه بلند و خمیده به عقب است. حالت دادن به این مدل مو به زمان و حوصله ای نیاز دارد: ابتدا موهای خود را با سشوار خشک کنید و آن ها را به سمت پشت هدایت کنید و قسمت جلویی آن را بالا ببرید، کار را با یک اسپری قوی به پایان برسانید.

21. کوییف: Quiff

مدل موی کوییف بسیار شبیه به پومپادور است، با این حال نیازی به طول مشخصی از موهای شما ندارد – حتی برای کسانی که مدل موی کوتاه‌تری دارند، عالی به نظر می‌رسد. از مقداری پوماد استفاده کنید و موهای خود را با انگشتان خود به عقب و بالا جهت دهید.

22. کامب اوور: Comb Over

مدل موی کامب اور که قبلاً مدل موی پدربزرگ ها بود، اکنون در حال تجدید حیات خود است. نسخه مدرن این مدل شامل کناره های تیپر، فید شده یا شیو شده با آپشن فرق تراشیده شده است و ترکیبی از تمام مدل های فعلی می باشد.

23. کلاسیک سلیک بک: Classic Slick Back

سلیک بک همراه با موهای صاف، مدرن، شیک و در عین حال جسورانه یکی از محبوب ترین مدل های مو تا به امروز است. کناره ها و پشت را می توان مطابق با ترجیحات شما طراحی کرد، در حالی که قسمت بالایی باید حداقل 2.5-3 اینچ طول داشته باشد. از مقداری پماد یا ژل برای ثابت نگه داشتن استایل استفاده کنید.

24. مدل موی فرینج: Fringe

حاشیه بلند و نامرتب ویژگی اصلی مدل موی فرینج است. در حالی که گزینه های زیادی پیش روی شما است (شما می توانید موهای خود را به عقب برگردانید یا اجازه دهید پیشانی شما را بپوشانند)، روند ایجاد یک استایل فرینج نیاز به تمرین دارد. برای ایجاد این بافت ژولیده از مقداری چسب استفاده کنید.

25. دردلاک: Dreadlocks

این مدل موی کوتاه در کنار فید شدن پوست متوسط و ریش های تراشیده شده، عالی به نظر می رسند. بلندتر گذاشتن مدل موی دردلاک گزینه های استایل شما را به دم اسبی، هاف آپ، هاف داون یا حتی من بان گسترش می دهد.

26. شیو ساید: Shaved Sides

اگر مدل موهای تیپر کلاسیک برای شما کسل کننده است، مدل موی شیو ساید را انتخاب کنید که با موهای بلندتر در روی سر ترکیب شده است. سبک تراشیده شده از طرفین که از ریش شما عبور می کند، ظاهری غیر عادی و مدرن و چشمگیر به موهای شما می بخشد.

27. من بریدز: Men Braids

این مدل گزینه‌های مختلفی دارند. وقتی مدل های عادی برای شما کافی نیستند، از آرایشگر خود بخواهید که یک الگوی غیر متعارف – مانند این مدل های مثلثی ایجاد کند. این مدل مو زمانی که باز آندرکات در کناره ها و پشت ترکیب می شود فوق العاده به نظر می رسد.

28. مدل موی اسپایکی

در اکثر مدل‌های موی کوتاه و متوسط، از جمله کرو کات، فاکس موهاک و مدل‌های تیپر کات کلاسیک، می‌توان مدل موی اسپایکی داشت. برای ایجاد این ظاهر به یک چسب موی خوب و اسپری موی محکم نیاز دارید.

29. مولت: Mullet Cut

مدل موی مولت محبوبیت خود را در دهه 70 به دست آورد و تا همین چند سال پیش فراموش شده بود ولی در حال حاضر، یکی از داغ ترین ترندهای مو است. این مدل مو هنوز تازه و غیر متعارف است، اما به استایل شما حالتی از طغیان و حالتی قدیمی اما با ارزش می بخشد.

30. فلت تاپ: Flat Top Haircut

مدل موی فلت تاپ یکی از مواردی است که اجرای آن نیاز به مهارت بالایی دارد. بنابراین، اگر دوست دارید این سبک را امتحان کنید، هدف اول شما باید یافتن یک آرایشگر واقعا ماهر باشد. توصیه می کنیم از چسب نگهدارنده قوی و اسپری مو برای این مدل مو استفاده کنید.

مدل موهای نظامی

مانند شلوارهای کارگو، کت های ترنچ و ژاکت های هوانوردی که از یونیفرم های ارتشی به مد روزمره مردانه راه یافتند، مدل موی نظامی نیز سرنوشت مشابهی داشت و تبدیل به مدل مو برای بسیاری از مردان شد. شاید رمز موفقیت این نوع مدل موی مردانه ترکیبی از تطبیق پذیری، کاربردی بودن و استایل باشد.

در اینجا به انواع اصلی مدل موی نظامی اشاره می کنیم:

  • باز کات یک اصطلاح کلی کوتاهی مو است که در آن طول مو در تمام قسمت های سر یکسان است. بسته به ترجیح شما می تواند بلند تر یا کوتاه تر باشد.
  • مدل موی فید نظامی دارای موهای بلندتر در بالا و کناره های کوتاه و تیپر است که در پوست سر محو می شوند. انواع مختلفی از کوتاهی های فید شده از جمله فید کم، متوسط و زیاد وجود دارد.
  • کرو کات یکی از نمادین ترین مدل های مو الهام گرفته از ارتش است. دارای خطوط کوتاه و تمیز است: کناره ها و پشت مخروطی و طول موهای بلندتر در بالا، به ویژه در ناحیه جلوی مو است.
  • آیوی لیگ عملاً یک ورژن بلندتر و اصلاح شده تر از کرو کات است که اغلب با سبک preppy همراه است.
  • regulation cut یکی از قدیمی ترین مدل های موی نظامی است. ویژگی اصلی آن فرق بغل است.
  • آندرکات نظامی شامل کناره ها و پشت های کوتاه شده است که با بلندی بیشتر در قسمت بالا ترکیب نمی شوند
  • فلت تاپ نوعی مدل موی مردانه است که در آن قسمت بالای مو به صورت عمودی ایستاده و سطحی صاف در بالای سر ایجاد می کند. کناره ها معمولاً کوتاه هستند.

مدل موی ورزشی مردانه

ورزشکارانی مانند آندره آغاسی، دیوید بکهام و کریستیانو رونالدو همیشه از طراحان مدل مو بوده اند. پرطرفدارترین مدل‌های موی اسپرت عبارتند از: بازکات، کوکات، فاکس هاوک، تاپ نات.

اگرچه تصمیم گیری در مورد تغییر مو و انجام تحقیقات شما می تواند دلهره آور باشد، امیدواریم این راهنما برای انواع مختلف مدل موی مردانه این کار را برای شما آسان کرده باشد.

یک نظر

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *