تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل مو های فید (High Fade) مردانه

مدل موی فید یا سایه،‌ یک مدل موی مردانه محبوب است که در آن هرچه به سمت پایین سر مثل شقیقه‌ها و خط رویش موهای پشت سر می‌رویم، اندازه مو کوتاه‌تر می‌شود. یکی از به‌روزترین این مدل‌ها، های فید است. های فید در بین مردان شرق آسیا، سیاه‌پوست‌های آمریکا، سفیدپوست‌ها و در کل در بین قومیت‌ها و سنین مختلف، بسیار پرطرفدار است. این مدل مو در ستارگان قدیمی هالیوود دیده می‌شد و حالا جوان‌های امروزی از این مدل استقبال کرده‌اند.

انواع مختلف فید

قبل از هرچیزی، اجازه دهید تا شما را با چندتا از محبوب‌ترین انواع موی فید آشنا کنیم:

  • مدل ۱: فید کلاسیک (معمولی) ـ هر مدل مویی که در آن اندازه مو به‌تدریج در پشت و دور سر، کوتاه (محو) ‌شود.
  • مدل ۲: تیپر فید ـ این مدل از کمی بالاتر از محل رویش مو در پشت گردن شروع شده و آرام‌آرام تا کناره‌های سر ادامه پیدا می‌کند.
  • مدل ۳: فید سایه‌دار ـ موهای کنار و پشت سر خیلی کوتاه می‌شوند و بدون اینکه تفاوت زیادی حس شود، به‌سمت بلندتر موها در بالای سر رفته و یک سایه خیلی روشنی ایجاد می‌شود.
  • مدل ۴: اسکین فید (یا فید طاس یا صفر) ـ موهای شقیقه و پشت گردن کاملا تراشیده و پوست سر نمایان می‌شود.
  • مدل ۵: های فید ـ از کناره‌های سر شروع می‌شود و تا بالای سر، جایی مو در که بلندترین حالت خود یعنی حدود پنج سانتی‌متر است، ادامه پیدا می‌کند.
  • مدل ۶: لو فید ـ محو شدن مو از قسمت‌های پایین، یعنی کمی بالاتر از گوش‌ها، شروع می‌شود.
  • مدل ۷: مید فید (فید متوسط) ـ خط فید یا سایه از میانه سر شروع می‌شود.
  • مدل ۸: تمپل فید ـ سایه فقط در قسمت شقیقه‌ها دیده می‌شود.
  • مدل ۹: دراپ فید ـ این مدل، شکل قوس‌داری بالای گوش‌ها ایجاد می‌کند.
  • مدل ۱۰: فید قیچی ـ این مدل با قیچی انجام می‌شود و نه با ماشین اصلاح.

فرقی نمی‌کند اگر سفیدپوست، آسیایی، سیاه‌پوست یا اهل آمریکای لاتین باشید؛ چراکه فید همیشه یک انتخاب مناسب برای شما است. کافی است فقط مدلی که بهتر به شما می‌آید را انتخاب کنید. برای مثال، مدل لو فید برای صورت‌های مستطیلی، مثلثی و لوزی شکل، مناسب‌تر است. مید فید با ریش زیباتر به نظر می‌رسد. های فید برای صورت‌های مربعی و گرد و سرهای بدون برآمدگی و صاف مناسب است. فید قیچی هم برای فرم صورت‌های خاص، گزینه خوبی است. در ادامه چند مدلِ های فید جدید و به‌روز مردانه را برای شما معرفی خواهیم کرد.

های فید، قدیمی اما جذاب!

مدل‌های فید به‌نوعی تکامل‌یافته مدل موی تیپر قدیمی هستند. امروزه این مدل محبوب به انواع مختلفی دیده می‌شود. فید در بین مردان با موی بلند یا موج‌دار روی سر و موهای تراشیده کنار سر، تضاد جالبی ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر، این روزها این مدل بسیار متنوع و گوناگون شده است.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

۱. موی بلند و فید بالای سر

یک زمانی این مدل فقط توسط افراد خاص علاقه‌مند به مد روز زده می‌شد اما امروزه مدل فید با موی بلند روی سر، بسیار محبوب و رایج شده است. این مدل با کشیده نشان دادن صورت، آن را مردانه و خوش‌تراش نشان می‌دهد.

۲. های فید کلاسیک

این مدل با یک پمپادور (پف جلوی موها) ظریف بالای پیشانی، فرق از بغل و سایه با ماشین صفر در پایین سر، یک مدل قدیمی و بااصالت است. موها را با یک شانه با دندانه‌های درشت به‌سمت عقب برس بزنید و مقدار مناسبی از ژل یا اسپری نگه‌دارنده مو برای حفظ حالت موها، استفاده کنید.

۳. فید سایه

فید سایه مدل ملایم‌تری نسبت به فید معمولی است، سایه نامحسوس‌تری دارد و تفاوت طبیعی‌تری بین قسمت‌های کوتاه و بلند مو نشان می‌دهد. شاید شنیده باشید که این مدل فید برای موهای موج‌دار مناسب است. این درست است اما آقایان با موی صاف هم می‌توانند این مدل را امتحان کنند. در کل این مدل برای هر مردی مناسب است؛ مخصوصا برای کسانی که پوست حساس دارند یا تمایل به اصلاح هفتگی موها ندارند.

۴. فید بلوند و نامرتب

بااینکه اغلب در مدلِ های فید موهای روی سر بلند و به سمت عقب شانه زده شده‌اند، این مدل با شکلی شبیه به مدل موهاک هم گسترش پیدا کرده است. اگر می‌خواهید که مدل فید بلوند را بهتر کنید، از پماد حجم‌دهنده استفاده کنید تا حالت نامرتبی به موهایتان بدهید.

۵. فاکس هاک با کناره‌های کوتاه

بعضی از بهترین مدل‌ها برای شروع آن مدل‌هایی هستند که میزان کوتاهی موهای کنار سر در آن کمتر، بدون طرح و موهای روی سر بلندتر هستند. همچنین در این مدل، موهای روی سر به سمت جلو، عقب یا بالا مثل مدل فاکس هاک حالت داده می‌شود.

۶. مدل شانه‌شده به‌سمت جلو

البته که همیشه قرار نیست مدل موهای فید به‌سمت عقب برس زده شوند؛ هرچند این محبوب‌ترین نوع مدل موی فید است. بعضی از به‌روزترین مدل‌ها به‌سمت جلو و پیشانی حالت داده شده و شبیه مدل سزار هستند.

۷. پمپادور خشن با فید

آیا گمان می‌کنید همه مدل‌هایِ های فید شکل یکسانی دارند؟ کمی بیشتر به این مسئله فکر کنید. مدل‌هایی مثل این، محدودیت‌ها را کنار زده و نوآوری به‌همراه خود دارند. پمپادور بلند و خطوط صاف و دقیق موها در این مدل، هیجان‌انگیز هستند. برای حفظ حالت موها نیز از ژل نگهدارنده استفاده کنید.

۸. پمپادور با طرح

از تغییر نترسید. یک مدل فید با موی بلند و طرح روی دور سر امتحان کنید. مدل‌های طرح‌دار، هنری و پرپیچ‌وتاب به نظر می‌رسند.

۹. فاکس هاک اسپایکی با فید

ترکیب فید با فاکس هاک بلند، مدل موی جذابی را خلق می‌کند. بااینکه موهای روی سر خشن و نوک‌تیز هستند، موهای دور سر تراشیده و ساده‌تر اند. این مدل اسپایکی با فید، یک مدل عالی برای جوانان امروزی به شمار می‌رود.

۱۰. مدل فید دیسکانکت

تندوتیزترین نوع از مدل‌های فید، این مدل است. تعریف آن ساده است؛ هر مدل مویی که تفاوت چشمگیری در اندازه موها دارد، دیسکانکت (ناپیوسته) نامیده می‌شود. تصویر زیر نمونه‌ای از این مدل مو است.

۱۱. اسکین فید بلوری

این اسکین فید نمونه بارزی از یک مدل موی جذاب است. در این حالت مو از ضخیم به نازک به‌صورت یکدست حرکت کرده و خط‌هایی برای کامل کردن حاشیه‌ها به وجود می‌آیند. موهای روی سر نیز به شکل پمپادور پف‌دار با استفاده از اسپری یا پماد حجم‌دهنده به‌سمت عقب حالت داده می‌شوند.

۱۲. فید همراه با ریش فید شده

راه داشتن یک مدل موی فید جذاب مردانه چیست؟ داشتن خطوط دقیق؛ یعنی کناره‌های مو به شکلی باشند که انگار با خط‌کش اصلاح شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که موهای روی سرتان از ۲ الی ۳ سانتی‌متر بلندتر نباشند تا به نتیجه دلخواهی که میخواهید نزدیک‌تر شوید.

۱۳. سافت فید ترکیبی

یکی از پرطرفدارترین مدل موهای مردانه درحال‌حاضر همین مدل است. فید ترکیبی یعنی تغییر نامحسوس در اندازه مو و نه تغییر چشمگیر در حجم آن. این مدل نیاز به یک آرایشگر ماهر و متمرکز و یک تیغ اصلاح تیز دارد.

۱۴. کلین فید

این مدل ایده‌عالی برای مصاحبه‌های کاری، مناسبت‌هایی مثل عید یا دیدوبازدیدها است. این مدل شما را با اعتماد‌به‌نفس، باکلاس و حرفه‌ای نشان می‌دهد. هرچه ظاهر کلی مو تروتمیز‌تر، بهتر.

۱۵. فید با فرق از بغل

اینکه شما مدل موی فید دارید دلیل نمی‌شود که فرق از بغل باز نکنید. در واقع فرق باز کردن، مدل‌های جدید و متنوعی شبیه به پمپادور به وجود می‌آورد.

۱۶. فید آندرکات بافته‌شده

آقایان! لطفا گوش کنید! مدل بافت فقط برای خانم‌ها نیست. شما هم می‌توانید موهایتان را این مدلی بزنید. همین‌طور که در تصویر می‌بینید، موی بافته‌شده می‌تواند همراه فید آندرکات برای یک مدل پانک به‌روز، زده شود. بهترین نکته درباره این مدل این است که نیاز نیست نگران بخش بلندتر موها باشید.

۱۷. باز کات روبه‌بالا

در میان مدل موهای فید تنوع بسیار زیادی مشاهده می‌شود. یکی از رایج‌ترین آن‌ها، موهای شانه‌شده به‌طرف جلو، کراپ کوتاه و انتهای موها به بالای پیشانی حالت داده شده است. این امر، حاشیه نسبتا خوب و شفافی به این مدل ساده می‌دهد.

۱۸. فید فر

احتمالا این مدل مو را در بین بازیکنان اِن‌بی‌اِی دیده باشید. فید پف‌دار و فر، درحال‌حاضر یک مدل شیک و بی‌نظیر به شمار می‌رود؛ ترکیبی از پیچ مو و دور سر و حاشیه‌های تمیز.

۱۹. های فید صاف

وقتی بحث فیدهای شدید در میان باشد، هرچه روی مو بلندتر باشد بهتر است. شاید زدن این مدل غیرممکن به نظر برسد، اما از ارتفاع موهایتان نترسید. فقط مطمئن باشید که هنگام سشوار کردن مو از برس گرد استفاده کنید و ژل و اسپری مو را نیز فراموش نکنید.

۲۰. فید با بافت آفریقایی

یکی از بهترین ویژگی‌های های فید این است که موهای روی سر را می‌توان به مدل‌های بی‌شماری حالت داد. اگر به دنبال مدلی پرزَرق‌وبرق میگردید، مدل موی بافت را انتخاب کنید. موهای بافته‌شده را در پس سرتان با کش محکم ببندید و یک مدل موی من بان جذاب مردانه داشته باشید.

۲۱. تیپر فید با فرق از بغل

این مدل هم صاف و هم تراشیده و بی‌شک از جذابیت بالایی برخوردار است. هرچند ممکن است زدن این مدل کمی سخت باشد، مخصوصا وقتی موی روی سر ضخیم و بلند باشد. این مدل موی زیبا را می‌توانید همراه با یک طرح خط در کنار آن امتحان کنید.

۲۲. های فید طاس

این مدل، کوتاه و ساده است. این های فید با ریش‌های خوش‌تراشیده در بین آقایانی که دنبال مدل مویی می‌گردند که نیاز به مراقبت خاصی نداشته باشد، محبوب است. این مدل شبیه به باز کات، یکی دیگر از مدل‌های پرطرفدار است. با این تفاوت که مقدار موی روی سر کوتاه‌تر است.

۲۳. فید موی بلند

فید موی بلند به‌گونه‌ای است که دور سر بسیار کوتاه است (معمولا با ماشین صفر تراشیده شده). موهای روی سر باید بلند باشند و برای مرتب کردنشان، آن‌ها را با کش چه به‌صورت گوجه‌ای چه دم‌اسبی ببندید. همچنین می‌توانید مهارت خود را در بافتن مو افزایش دهید.

۲۴. فید قیچی

همان‌طور که بالاتر ذکر شد، فید قیچی برای کسی که مدل یک سفارشی می‌خواهد، مناسب است. این مدل می‌تواند هر نوعی از فید باشد اما با قیچی و بدون ماشین اصلاح، درست می‌شود. در اینجا قاعدتا موهای دور سر بلندتر خواهند بود اما هنوز حالت فید و سایه در مو دیده می‌شود.

۲۵. تمپل فید

اگر به مدل‌ فید علاقه‌مند هستید اما از زیاد تغییر کردن ظاهرتان می‌ترسید، مدل تمپل فید برای شما مناسب است. در مدل تمپل فید فقط موهای شقیقه به‌طور کامل یا بخشی از آن تراشیده می‌شود. گاهی اوقات قسمت‌های کوچک پشت گوش هم اصلاح می‌شوند.

۲۶. های تاپ فید

های تاپ فید، نوع جذابی از مدل فلت تاپ است. همان‌طور که می‌بینید موهای کنار سر خیلی کوتاه اند. موهای پیچ‌دار روی سر بلند هستند و شکل صاف و هندسی دارند که خیلی جالب است.

۲7. فید آپ تاون

آیا دوست دارید شبیه یک خلاف‌کار به نظر برسید؟ فید آپ تاون (Uptown) انتخابی فوق‌العاده برای شماست. البته که شوخی می‌کنیم. این مدل بی‌شک مردانه و دلرباست.

۲۸. های فید حجیم

مدل مویی که در تصویر می‌بینید به دو دلیل جذابیت دارد: یکی اسکین فید فوق حرفه‌ای و دیگری ریش‌های آراسته. همچنین می‌توانید موهای حجیم خود با استفاده از واکس مو، به‌سمت بالا حالت دهید.

29. باکس فید

باکس فید برای آقایانی که موهای فر و پیچ‌خورده دارند مناسب‌تر است. در دو طرف این مدل، فید معمولی دیده می‌شود. بالای سر شکل خاصی مثل فلت تاپ یا شکلی مثل انحنای طبیعی جمجمه دارد.

30. شارپ فید

اگر خط‌های تیز و تمیز دوست دارید، مدل فیدی مثل این را انتخاب کنید. در این مدل، دور سر سایه دارد و یک خط در امتداد موهای روی سر، تراشیده شده است. موهای روی سر می‌توانند به‌شکل پمپادور اصلاح شوند. برای رسیدن به این سطح از براق بودن مو، بهتر است از چند محصول مخصوص مو استفاده کنید. برای مثال آرایشگری که این مدل مو را درست کرده از سرم مو و پماد حالت‌دهنده استفاده کرده است.

از موهای خیلی کوتاه تا موهای بافت بلند؛ دیگر دلیلی برای اینکه دفعه بعدی مدل های فید را امتحان نکنید، باقی نمی‌ماند. البته که نکته اصلی دررابطه‌با این مدل، نگهداری دائم از آن است. یعنی باید به‌طور منظم به پیش آرایشگرتان بروید و موهای خود را مرتب و شیک نگه دارید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *