تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی فلت تاپ برای آقایان

گریس جونز، دوک نوکم، سایمون کاول و پل فینیکس از بازی مشهور Tekken چه وجه اشتراکی دارند؟ خوب، جدا از این واقعیت که احتمالاً همه آنها می‌توانند پوستتان را بکنند (اگرچه شانسمان را با کاول امتحان کردیم)، شما را می بخشیدند چون که زیاد فکر نمی‌کنید.

بااین‌حال، نگاه خود را به سمت موها بیندازید و متوجه خواهید شد که یک موضوع مشترک در حال ظهور است. هر چهار آن به لطف مدل‌های موی نسبتاً زاویه‌دارشان، به‌طور فولیکال مجهز هستند تا در حالت هندزفری، پاینت‌های خودشان را از روی بار به میز دیگر حمل کنند.

از شوخی گذشته، فلت تاپ‌ها اغلب خوب درنمی‌آیند. صرف ذکر نام آنها تصاویری از افسران ارتش ایالات متحده در دهه 1950 با چهره خشن را به ذهن متبادر می‌کند یا در نقطه مقابل طیف، ویل اسمیت که در حدود سال 1992 کت و شلوار دبیرستانی خود را پوشیده است. جایی این بین وجود ندارد… یا وجود دارد؟

خب بله. با رویکرد درست، می‌توانید این مدل موی قدیمی را بدون اینکه استایل شما خراب، چیز… فلت بشود، انجام دهید. پس خودتان را آماده کنید تا بفهمید چطور با یکی از جالب‌ترین و چالش برانگیزترین خلق‌های آرایشگری روبه‌رو شوید.

مدل موی فلت تاپ چیست؟

خودِ این سؤال باید کاملاً جواب را برساند، اما فقط در صورتی که نمی‌توانید سریعاً متوجه بشوید باید گفت که، فلت تاپ در مفهوم کلی، هر مدل مویی است که در آن مو کوتاه شده یا حالت داده شده باشد تا صاف به نظر برسد. این مدل مو می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از مدل موی سنتی خدمه نظامی گرفته تا مدل موی فِید های‌تاپ جامعه هیپ هاپ دهه هشتاد.

فلت تاپ‌ها معمولاً در پشت و پهلوها کوتاه می‌شوند و شکل صورت را باریک و دراز می‌کنند، به این معنی که اگر سرتان شکل بادام‌زمینی است، این مدل موی کلاسیک ممکن است بهترین دوست جدید شما باشد.

مسلماً این رویکرد برای کیم جونگ اون کاملاً جواب نداده است، اما احتمالاً همه می‌توانیم موافق باشیم که او یک نمونه نسبتاً غیرمتعارف است.

تاریخچۀ مدل موی فلت تاپ

مدل موی فلت تاپ خدمه که توی ارتش جا افتاد، به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین تریم‌های نیروهای مسلح در ایالات متحده تبدیل شد. پشت و کناره‌های بریده‌شده آن، تمام مشخصات مدل موی باز (Buzz) را داشت، درحالی‌که تکه‌ای از موها در بالا به آن اجازه می‌داد از مفاهیم «سفیدپوشت آشغال» که یک سر کاملاً تراشیده در آن زمان به همراه داشت، کنار بگذارد.

بنابراین، چه زمانی و چگونه این برش عملی و نظامی راه خود را از نیروها و خرده فرهنگ‌ها باز کرد؟

جو میلز، مالک آرایشگاه‌های «جو و شرکا» و دوستدار قدیمی فلت تاپ‌ها می‌گوید: «من فکر می کنم که می‌توانیم با خیال راحت از پایان جنگ جهانی دوم بگوییم بسیاری از مردان عادی مشمول خدمت شدند و به طور جدی به موهای کوتاه عادت کردند. هنگامی که ترخیص شدند، بسیاریشان موهایشان را کوتاه نگه داشتند، به خصوص در ایالت. [این سبک]واقعاً تا اواخر دهه 1950 در بریتانیا پدیدار نشد، اما اگر به عکس‌های زیادی از ایالات متحده در آن دوره نگاه کنید، بسیار رایج است.»

از این دوره به بعد، خرده فرهنگ‌های مختلفی فلت تاپ را انتخاب کردند که آن را با افتخار به عنوان نمادی از شورش استفاده کردند. از مردان راکابیلی با ژاکت‌های بیسبال و کفش‌های کریپری‌شان، تا هیپ هاپرهای ابتدایی و مدل‌های بلند بلندشان، این قبایل جوان بودند که مسئول تبدیل این مدل موی مناسب و ارتشی به مد جسورانه امروزی بودند.

قبل از اینکه سعی کنید در انتهای کم عمق استخر شیرجه بزنید، مطمئن شوید که برای انجام کار کاملاً مجهز هستید. برای یافتن محصولات مورد علاقه ما برای تکمیل هر یک از سبک‌های فلت تاپ موجود در لیست ما با سهولت و سبک کلیک کنید.

بهترین مدل موهای فلت تاپ

1. مدل موی فلت تاپ کلاسیک: CLASSIC FLAT TOP HAIRCUT

فلت تاپ کلاسیک واقعاً همان مدل مویی است که همه چیز را شروع کرد. بدون شک فلت تاپ در خالص‌ترین شکل آن است. ساده، تمیز و محکم – تمام ویژگی‌های یک تریم اولیه را دارد اما ظاهرش ظریف‌تر است.

2. مدل موی فلت تاپ ارتشی: MILITARY FLAT TOP HAIRCUT

مدل مویی که (در واقع) همه چیز را شروع کرد. این استایل در اصیل‌ترین شکل خود، فلت تاپ است. ساده، تمیز و محکم – ممکن است تمام ویژگی های یک تریم اولیه را داشته باشد، اما فلت تاپ ارتشی چیزی جز این است.

آدام هارانت، استایلیست ارشد در «پیمپس و پیناپس» می‌گوید: «ویژگی‌های معمول این استایل، ضخامت‌های تنگ و محو پوست است که به این سبک احساس نظامی می‌دهد. به‌علاوه، در بالای مو کاملاً مربع است. مقداری طول در جلو باقی مانده است که صورت را دراز می‌کند، اما ساختار شدید مدل مو حالت مربعی و مردانه‌تری را ایجاد می‌کند.

هارانت پیشنهاد می‌کند از آرایشگرتان بخواهید قسمت کنار موهایتان فید و بالای سرتان را فلت و مربعی کند. «سپس طول را می‌توان نسبت به ترجیح شما تنظیم کرد. فقط حواستان باشد آن را در قسمت حاشیه زیاد فید نکند، چون بیش از اندازه‌اش می‌تواند استایل را خراب کند. از نظر حالت دهی در خانه، به مشتریان توصیه می‌کنم در صورت امکان، تمام موهای ناحیه لبه را مستقیماً و به دور از صورت، سشوار بکشند. این کار را با واکس محکم و مات یا گِل رس به پایان برسانید تا مطمئن شوید که این استایل در طول روز ثابت و درست می‌ماند.»

3. مدل موی تاپ فلت مدرن: MODERN FLAT TOP HAIRCUT

اگر فلت تاپ سنتی برای شما خیلی قدیمی است، با فرق‌دادن ناچیز و یک‌دست کردن فلت تاپ با بقیه موها، مدل مدرن داشته باشید. اگر مو از بالای سر به پایین تا پشت گردن به تدریج فید بشود اثرش کمتر است.

4. مدل موی تاپ فلت کوتاه: SHORT FLAT TOP HAIRCUT

اگرچه تقریباً تمام فلت تاپ‌ها در سمت کوتاه‌تر قرار دارند، اگر می‌خواهید موهایتان زیادی کوتاه باشد، پوستِ پشت و کناره‌های سرتا را اصلاح کنید. درحالی‌که قطعاً نیاز به مراجعه منظم به آرایشگر دارد، ازآنجایی‌که مدل موی فلت تاپ تفاوت آن‌چنانی با باقی قسمت‌های موهایتان ندارد، مدل موی کوتاه خودش روی این موضوع تأکید دارد.

5. فلت تاپ با ریش: FLAT TOP WITH BEARD

ریش جنبه‌های مردانه مدل موی صاف را تقویت می‌کند و به یکدست شدن فرم یک صورت کمک می‌کند. درحالی‌که شکل جعبه‌ای یک فلت تاپ ممکن است کمی عدم تقارن را در صورت برجسته کند، ریش بدون تلاش زیاد می‌تواند این عدم تقارن را پنهان کند. فقط مطمئن شوید که مدل ریش انتخابی خود را مرتب و فرم‌دار نگه دارید تا با شکل مشخص شده فلت تاپ در تضاد نباشد.

6. مدل موی فلت تاپ فِید: FADE FLAT TOP HAIRCUT

این تنوع قابل‌توجه فلت تاپ توسط گروه فانک/هیپ‌هاپ اولیه «کامئو» محبوبیت پیدا کرد، به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن «مدل موی کامئو» یا «کامئو آفرو» می‌گویند. برای دقیق نگه‌داشتن این ظاهر باید کمی کار کنید، بنابراین تا زمانی که جدیت در کار نشان ندهید، سمت آن نروید. با کمی روغنِ سر (برای درخشش سالم)، شانه‌ای با دندانه پهن، و یک تَپرِ تمیز و زیبا می‌توان توی خانه به موهایتان حالت بدهید؛ با این حال ممکن است نیاز باشد به صورت هفتگی سری به سلمانی بزنید.

7. مدل موی فلت تاپ مجعد: CURLY FLAT TOP HAIRCUT

به طور سنتی، فلت تاپ‌ها روی موهای کوتاه و صاف دیده می‌شوند. بااین‌حال، فلت تاپ مجعد دارای ویژگی مدرن‌تری است که کمتر پیراسته شده و بیشتر پریشان است. علاوه بر ست‌کردن فرق سرِ مجعد خود با فیدِ قسمت گیجگاه یا کم‌پشت می‌توانید از اسپری نمک نیز استفاده کنید تا به فرق سر مجعد خود کمی بافت بدهید.

8. مدل موی فلت تاپ با مولت: FLAT TOP MULLET HAIRCUT

بیایید واضح بگوییم؛ مولت قطعاً برای همه مناسب نیست، اما دوباره به مد اصلی بازمی‌گردند. همان‌طور که گفته شد، اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، مدل موهای فلت تاپ مولت نسبت به مولت استاندارد جذابیت کم‌تری دارند و می‌توان آن‌ها را با دکلره کردن موهایتان یا استفاده از ژل برای افزودن بافت نوک‌تیز و اسپایکی، مدرن‌تر کرد.

9. فلت تاپ برای خط پیشانی کم‌پشت: FLAT TOP FOR RECEDING HAIRLINE

خط پیشانی کم‌پشت چیزی است که بسیاری از مردان در هر حال مجبورند با آن کلنجار بروند. درحالی‌که ممکن است وسوسه‌انگیز باشد که برای پنهان کردن خط پیشانی کم‌پشت، موهایتان را تا جای ممکن بلند کنید، مدل فلت تاپ در واقع می‌تواند با دادن فرمی به مو، آشکار بودن خط رویش مو را کاهش دهد. اگر متوجه شدید که مدل فلت تاپ هنوز به خط موی شما کمک نمی‌کند، طول بیشتری را از رویه بردارید یا کلاً به سراغ کوتاه‌کردن موهایتان بروید.

10. فلت تاپ مدل بوگی: FLAT TOP BOOGIE HAIRCUT

ظاهری که نوجوانان آمریکایی در اواخر دهه شصت و بعداً توسط طرفداران راکابیلی، در همه‌جا از هاکستون گرفته تا هاراجوکو، مورد پسندشان قرار گرفت، فلت تاپ مدل بوگی مدل مویی است که حالتی جدی دارد.

جاث دیویس، مالک «آرایشگاه‌های ساویلز» و «آکادمی ساویلز» می‌گوید: «مدل بوگی دارای یک قسمت فلت تاپ از فرق است که در جلو به طول بلندتر می‌رسد، با طول کافی در طرفین برای برس کشیدن یا سشوارکردن دوباره در قسمت پشت مو، و در قسمت پشت گردن کوتاه است. از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را “فلت تاپ با فندرز” بزند یا آنهایی که می‌دانند، مدل موی “فلت تاپ بوگی.”»

این مدل مو به نگهداری دقیق و یک ظاهر طراحی دقیق نیاز دارد تا درست به نظر برسد. دیویس پیشنهاد می‌کند مقدار کمی چسب را روی موهای مرطوب بمالید و با برس «دِنمَنِ» منفذ‌دار خشک کنید تا صاف‌ترین ظاهر ممکن را داشته باشید.

دیویس اضافه می‌کند: «برخی از انواع مو ممکن است برای حالت دادن به صاف‌کننده نیاز داشته باشند. کوتاه‌کردن موها نیز حداقل هر چند هفته یکبار الزامی است و برخی از افرادی که مدل موی فلت تاپ می‌زنند، اغلب هفته‌ای یک‌بار روی صندلیِ سلمانی می‌نشینند.»

11. مدل موی فلت تاپ مرتفع: HIGH FLAT TOP HAIRCUT

مدل موی فلت تاپ مرتفع باعث افزایش طول بیشتر روی فرق سر می‌شود و نسبت به فلت تاپ استاندارد کمی مربعی‌تر است. این مدل مو در دهه 90 در بین مردان جوان سیاه‌پوست بسیار محبوب شد و اگر می‌خواهید قد خیلی بلندی داشته باشید، حالت زمخت و فشرده بهترین نتیجه را به همراه دارد.

12. مدل موی فلت تاپ بلند: LONG FLAT TOP HAIRCUT

با مدل موی فلت تاپِ بلند، موهای فرق سر با بقیه موهای پشت و کناره‌های سر ترکیب می‌شوند. این حرکت روی فلت تاپ نسبت به اکثر مدل‌ها طول یکنواخت‌تری دارد. برای اینکه موهایتان ظاهری براق و منسجم داشته باشد، مقداری روغن سر یا ژل مو را بین دستان خود مالیده و موهای خود را صاف کنید.

13. فلت تاپ با طراحی: FLAT TOP WITH DESIGN

ازآنجایی‌که بسیاری از فلت تاپ‌ها با نوعی حالت فید همراه هستند، اصلاح مو به طرحی بانک در کنار سر به مردانی که امیدوارند توجه بیشتری را به خود جلب کنند، کمی کلاس و زیبندگی می‌بخشد. درحالی‌که این حرکت ممکن است برای افراد رسمی یا حرفه‌ای جذاب نباشد، موهای شما باید به‌سرعت رشد کنند و این طرح را برای موقعیت‌های خاص بسیار موقت و باحال می‌کند.

14. فلت تاپ با هارد پارت: FLAT TOP WITH HARD PART

اگر می‌خواهید کمی بُعد و عمق به مدل موی فلت تاپ خود اضافه کنید، از آرایشگر خود بخواهید قسمتی از موی‌تان را هارد پارت کند. اگرچه این اتفاق معمولاً با یک قسمت جانبی که به سمت مرکز سر متمایل است انجام می‌شود، اگر حس می‌کند جسورید، به سراغ مدل‌های غیرعادی‌تر و افراطی‌تر بروید.

15. مدل موی فلت تاپ با فندرز: FLAT TOP HAIRCUT WITH FENDERS

مدل موی فلت تاپ با فندرز، شبیه به فیدِ زیاد، شما را به دهه‌های 50 و 60 می‌برد. درحالی‌که این یک مدل موی خیلی رایج در دوران مدرن نیست، هنوز هم جذابیت خاصی دارد. مدل موی فلت تاپ با فندرز بهتر است به این صورت مشخص شود که موهای پشت گردن درهم‌آمیخته شده و به قسمت بالای صاف روی فرق سر می‌رسند.

16. مدل موی فلت تاپِ راکابیلی: ROCKABILLY FLAT TOP HAIRCUT

مدل موی فلت تاپ یکی از عناصر تعیین‌کننده ظاهر اصلی خرده‌فرهنگ راکابیلی است. در واقع تا آنجا که جنبش مهر خود را روی این سبک زده است. در اینجا آمده که چطور می‌توانید این مدل مو را برای خودتان داشته باشید.

تام چپمن، بنیان‌گذار «سلمانی همگانیِ لاینز» و سفیر محصولات آرایشی «دِ بلوبیِردز ریوِنج» می‌گوید: «وقتی مدل موی فلت تاپ به خوبی انجام شد،، یکی از برجسته‌ترین شکل‌ها در کل دنیای مو است. تنوعات زیادی وجود دارد و لزومی ندارد که در طرفین پوست کوتاه باشد. بااین‌حال، باید روی آن صاف باشد.»

این سبک ممکن است عالی به نظر برسد، اما رساندن حق مطلب برای پیرایشگر که دقیقاً چه از او می‌خواهید دشوار و استفادۀ صرف از کلمات چالش برانگیز است. خوشبختانه، چپمن راه‌حلی دارد: «من می‌گویم با خودتان عکس ببرید. این روزها انجام این کار بسیار آسان است.»

چپمن هشدار می‌دهد: «این مدل مو برای همه نیست. یک خط موی قوی و الگوی رشد، زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند. برای حالت دادن، از یک محصول قبل از حالت‌دهی خوب برای کنترل و حجم بیشتر استفاده کنید، سپس با سشوار خشک کنید و هم‌زمان برس بکشید. این کار را با یک اسپری سفت‌کنندۀ مو به پایان برسانید تا موهایتان در تمام طول روز سر جای خود بماند.

17. مدل مدی نیمه فلت تاپ: SEMI-FLAT TOP HAIRCUT

مدل موی نیمه فلت تاپ به‌اندازه مدل موی فلت تاپِ کامل ارتفاع ندارد. اگر شکل فلت تاپ را دوست دارید اما چیزی ظریف‌تر می‌خواهید، این گزینه عالی است. مدل موی نیمه فلت تاپ برای مدل کوتاه‌تری که در دهه 50 رایج بود بسیار نوستالژیک است.

18. مدل موی فلت تاپِ پف‌کرده: FLAT TOP HAIRCUT WITH POMPADOUR

اگر می‌خواهید الویس پرسلی درونتان را زنده کنید، به دنبال مدل موی فلت تاپِ پف‌کرده باشید. این مدل موی منحصربه‌فرد نیاز به تلاش مناسبی برای حفظ دارد، بااین‌حال، به نتیجه‌اش می‌ارزد. مدل موی پف‌کرده به یک مدل موی کژوال‌تر جلوه زیبایی می‌بخشد، فقط مطمئن شوید که مقداری ژل مو و اسپری موی هاردکور داشته باشید تا موهایتان را با فرم و حجم مناسب حالت دهید.

19. فلت تاپِ بافته‌شده: FLAT TOP DREADS

این ظاهر علی‌رغم اینکه ست عجیبی است، در واقع فوق‌العاده نوآورانه و جالب است. بافتن طره‌های بلندتر روی فرق سر مستلزم آن است که بافت‌های خود را به‌جای اینکه پایین شکل دهید، به بالا و تا جایی که می‌توانید به شکل یک مکعب منسجم در آورید. به‌منظور حفظ حس ظرافت و آراستگی، فلت تاپ بافتۀ خود را با فیدکردن موهای شقیقه‌تان ست کنید.

20. مدل مدی فلت تاپِ رنگ‌شده: DYED FLAT TOP HAIRCUT

سفیدکردن فلت تاپ یک راه عالی برای اضافه‌کردن یک پیچ‌وتاب مدرن به این مدل موی قدیمی است. درحالی‌که می‌توانید به سراغ رنگ‌های بامزه یا چشم‌نواز بروید، سفیدکردن بدون زیاده‌روی عرض اندام می‌کند. اگرچه یک مدل موی فلت تاپ سفیدشده منحصربه‌فرد است، اما هنوز هم می‌تواند در یک محیط حرفه‌ای یا رسمی مناسب باشد.

سؤالات متداول درمورد فلت تاپ

چطور مو را مدل فلت تاپ بزنیم؟

برای یک شخص معمولی ممکن است به نظر برسد که تنها چیزی که شاید برای درست کردن فلت تاپ کامل نیاز داشته باشید، یک جفت قیچی باغبانی است، اما در واقع، این کار به دقت بالا، موشکافی و یک دست ماهر و ثابت نیاز دارد.

میلز می‌گوید: «تفاوت فلت تاپ، برخلاف تقریباً هر مدل دیگری، این است که از هیچ یک از قوانین سنتی کوتاه‌کردن مو پیروی نمی‌کند و کاملاً بصری است.»

تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که معمولاً برای درست‌کردن استایل استفاده می‌شود، اما میلز توضیح می‌دهد که این روش برای هر آرایشگر و پیرایشگری متفاوت است.

او می‌گوید: «به‌طورکلی، همه چیز به این است که موها را با سشوار بلند کنید، سپس اسپری بزنید و با قیچی مو به آن‌ها شکل دهید. هیچ راه آسانی برای انجام این کار وجود ندارد و به همین دلیل است که زدن این مدل مو راحت نیست. فکر نمی‌کنم بسیاری از آرایشگران هرگز نشان داده شده باشند یا بدانند چطور به این مدل مو برسند… اما شخصاً فکر می‌کنم این ظاهر عالی است و وقتی در مغازه کار می‌کنم، کل تیم می‌خواهد تماشا کند و دست به کار شوند.»

آیا فلت تاپ به من می‌آید؟

اگر مردی پرمشغله هستید و جیبتان پر پول نیست، ممکن است فلت تاپ بدرد شما نخورد. استایل دقیق آن به این معنی است که خیلی سریع رشد می‌کند و هر هفته یک یا دو هفته یکبار نیاز به اصلاح دارد تا درست بماند. بدیهی است که این کار جیب شما را خالی می‌کند، ناگفته نماند که بسیار وقت‌گیر خواهد بود.
یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید فرم صورت شماست. ما اشاره کردیم که فلت تاپ – بسته به ارتفاعش – می‌تواند به طول صورت اضافه کند، به این معنی که اگر می‌خواهید کسی یا رفیقتان به شما نگوید «این چه ریختیه؟» و هرهر بهتان بخندد، اجتناب کنید، شاید بهتر باشد بیخیالش شوید.

افرادی که صورت‌های مربعی دارند، هنگام فکرکردن به داشتن فلت تاپ نیز باید احتیاط کنند، زیرا ظاهر زاویه‌دار آن فقط باعث بزرگ‌تر شدن استخوان‌بندی سر می‌شود.

چطور مدل موی فلت تاپ را حالت بدهیم؟

اگرچه آرایشگر شما فلت تاپ شما را شکل می‌دهد، اما اگر می‌خواهید یک مدل موی فلت تاپ مشخص را انجام دهید، قطعاً به مقداری ژل یا واکس موی سنگین برای استفاده روزانه نیاز دارید. هر چه موهای شما منسجم‌تر باشد، به ژل یا واکس کمتری نیاز خواهید داشت.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *