تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی بازکات مردانه

اگر به دنبال استایلی ماندگار هستید، مدل موی بازکات مدلی کوتاه و کلاسیک است برای مردانی که به دنبال ظاهری ساده، مردانه و شیک هستند. اغلب مدرن‌ترین و محبوب‌ترین بازکات‌ها، دارای سایه در اطراف و پشت سر هستند و موهای بالای سر کمی بلندتر هستند. این مدل نیاز به مراقبت کمی دارد و بسیار زیبا است.

همراه شدن این مدل با حال و هوای نظامی، تعادل کاملی را بین ظاهر و مُد ایجاد می‌کند و کاری می‌کند که استایلتان همیشه خوب به نظر برسد.

از مدل‌های کوتاه بازکات گرفته تا مدل‌های بلند و سادۀ آن، همگی توانسته‌اند از آزمون زمان سربلند بیرون بیایند و همچنان جزو گزینه‌های مد روز در آرایشگاه‌های سراسر جهان باشد.

برای ایده دادن به شما، در ادامه نمونه‌هایی از بهترین مدل‌های بازکات را آورده‌ایم که ظاهر شما را زیباتر می‌کنند.

بازکات چیست؟

بازکات مدل موی بسیار کوتاه مردانه است که شامل کوتاه‌کردن اطراف، پشت و بالای سر با ماشین اصلاح و شانۀ ماشین اصلاح می‌شود. درحالی‌که در مدل کلاسیک همۀ سر به یک اندازه کوتاه می‌شود، در مدل‌های جدید بازکات موهای اطراف و پشت سر به‌تدریج محو می‌شوند و حجم بیشتری از مو در بالای سر باقی می‌ماند تا ساختاری تازه به دست آید. مدل بازکات اولین‌بار در ارتش استفاده شد؛ اما به‌آرامی به مدل موی رایج و نمادینی تبدیل شد.

سمت راست: کلاسیک | سمت چپ: مدرن

چه بخواهید موهایی کوتاه و ظاهری مدرن داشته باشید یا موهایی بلندتر و ظاهری ماندگار، مدل موی بازکات باعث برجسته‌شدن زاویه فک، گونه‌ها و دیگر ویژگی‌های شما می‌شود تا ظاهر بسیار جذاب داشته باشید. این مدل کاربردی و آسان است؛ با آرایشگر خود صحبت کنید تا این مدل کلاسیک و ساده را متناسب با بافت و شخصیت موهایتان برای شما پیاده کند.

بازکات یا کروکات

تفاوت اصلی کروکات و بازکات در این است که موهای بالای سر در کروکات نسبت به بازکات بلندتر هستند. در هر دوی این مدل‌های نظامی می‌توان اطراف و پشت سر را سایه زد تا با موهای بالای سر تضاد ایجاد کنند. برای تنوع و استایل، می‌توان در کروکات موهای بالای سر را به یک طرف شانه کرد یا به‌هم‌ریخته رهایشان کرد تا ظاهر پرحجم‌تری داشته باشد.

سمت راست: کروکات | سمت چپ: بازکات

بهترین مدل موهای بازکات مدرن

1. بازکات فِید: Buzz Cut Fade

بازکات فید مدل مردانه و امروزی است که در اطراف سر سایه زده می‌شود و موهای بالای سر تراشیده می‌شوند. محبوب‌ترین مدل‌های بازکات با لو فِید، مید فِید و های فِید همراه می‌شوند تا تضاد قوی‌ای ایجاد کنند. در بازکات لو فید، سایه از بالای گوش‌ها شروع می‌شود و نزدیک به خط گردن باقی می‌ماند؛ اما در مید فید و های فید سایه در طرفین سر بالاتر رفته تا مقدار بیشتری از موها سایه زده شوند.

برای سفارشی کردن مدل موی خود و افزایش جذابیت آن، می‌توانید از آرایشگرتان بخواهید موهایتان را دراپ فید، اسکین فید کند یا اطراف آن را بتراشد. درحالی‌که مدل موهای کوتاه نظامی متعددی وجود دارد، بازکات فید بُعد دیگری به موهایتان اضافه می‌کند و ظاهر مردانۀ این مدل را افزایش می‌دهد.

2. بازکات با مید فید و لاین آپ: Buzz Cut with Mid Fade and Line Up

این مدل برای مردانی که موهای کوتاه، ظاهری مردانه و حرفه‌ای را ترجیح می‌دهند مدلی ضروری است. در این مدل، موهای بالای سر پرپشت‌تر هستند و موهای اطراف سر تا روی پوست کوتاه می‌شوند، درحالی‌که خط مو واضح و مشخص نگه داشته می‌شود.

3. بازکات نظامی با های‌فید: Military Buzz Cut with High Fade

مدل بازکات نظامی مدلی کلاسیک برای مردان امروزی است که می‌خواهند موهایی ساده همراه با ظاهری مردانه داشته باشند. موهای بالای سر با ماشین اصلاح و شانۀ شماره سه کوتاه می‌شوند و برای تأکید بر تضاد موهای اطراف سر های‌فید می‌شوند. این مدل آن‌قدر ساده است که گویا در پادگان آموزشی موهایتان را اصلاح کرده‌اید.

4. بازکات بلند بافت‌دار با های ‌بالد ‌فید و فرق از بغل: Textured Long Buzz Cut with High Bald Fade and Part

این مدل به موها بافت بیشتری می‌دهد و در عین ارائه تنوع بیشتر بسیار زیبا به نظر خواهد رسید. همچنان در این مدل موهای بالای سر بسیار کوتاه می‌شوند؛ اما سایة زیاد اطراف سر به دیده‌شدن بافت و موهای بالای سر کمک می‌کند. اگر می‌خواهید ظاهر حرفه‌ای‌تری داشته باشید می‌توانید از آرایشگرتان بخواهید قسمتی از موهایتان را بتراشد.

5. بازکات مدرن با کناره‌های های‌فید: Modern Buzz Cut with High Faded Sides

این بازکات مدرن شامل محو‌شدن موهای اطراف سر تا روی پوست و موهای بلندتر در بالای سر است تا به آرایشگر کنترل بیشتری بر روی بافت مو بدهد. های‌فید ظاهر این مدل را جمع‌و‌جور می‌کند و نامنظمی‌ها را از بین می‌برد.

6. بازکات کوتاه همراه با مید بالد فید و اِج‌آپ: Short Buzz Cut with Mid Bald Fade and Edge Up

برای مردی امروزی که به دنبال سبکی جسورانه و فکر شده هستند این مدل کوتاه عالی خواهد بود. مید بالد فید انعطاف زیادی دارد و به دنیا نشان می‌دهد که شما با ظاهر خود درگیر نیستید. موهای بالای سر با شانۀ شماره دو کوتاه می‌شوند. اج‌آپ نیز راهی عالی برای منظم نگه‌داشتن خط مو است.

7. بازکات کامل با لو تیپر فید: Full Buzz Cut with Low Taper Fade

برای آقایانی که نمی‌خواهد پوست سرشان دیده شود، بازکات همراه با لو تیپر فید مدلی باکلاس و متنوع است. درحالی‌که اغلب آقایان به سراغ های‌اسکین‌فید می‌روند، در این مدل بازکات موها پرپشت‌تر خواهند بود و درعین‌حال مدل موی کوتاه فوق‌العاده‌ای برای تابستان خواهد بود. این مدل برای داشتن ظاهری جوان عالی است.

8. بازکات با لو تمپ فید و ریش: Buzz Cut with Low Temp Fade and Full Beard

همراه شدن بازکات با لو‌تمپ‌فید آن را کامل می‌کند چرا که به ظاهرتان انسجام می‌بخشد. موها به طور یکنواخت کوتاه می‌شوند و دور گوش مرتب می‌شوند، درحالی‌که وجود ریش به آن تعادل می‌بخشد.

9. بازکات کامل: All Around Buzzed Cut

این مدل برای آقایانی که می‌خواهند در خانه و با ماشین اصلاح موهایشان را اصلاح کنند راهی ساده است. تنها با ماشین اصلاح تمام سرتان را ماشین کنید.

10. بازکات سزار کوتاه: Short Caesar Buzz Cut

بازکات کوتاه سزار مدلی زیبا است که سبک‌های کلاسیک مانند سزار را با ظاهری شیک ترکیب می‌کند. اگر چتری‌هایتان را دوست دارید، از آرایشگرتان بخواهید اطراف سر را فید کند و درعین‌حال برای حفظ بافت و پُر شدن موها، بالای موها را بلندتر باقی بگذارد. از واکس موی مات استفاده کنید تا به موهایتان درخششی طبیعی ببخشید.

11. بازکات صفر: Zero Buzz Cut

بازکات صفر جزو مدل‌های موی کوتاه است که با ماشین اصلاح صفر موها را تا سطح پوست کوتاه می‌کند. شبیه به موهای تراشیده شده، بازکات صفر سایه‌ای جزئی برای حفظ ظاهری آراسته باقی می‌گذارد. بدون هیچ مویی بر روی سر، بازکات صفر برای مردانی که فرم سر زیبا و صورت جذابی دارند عالی است.

12. بازکات اسکین فید: Skin Fade Buzz Cut

استفاده از اسکین فید همراه با بازکات مدل موی رایجی است چرا که کوتاهی موهای اطراف سر با موهای بالای سر تضاد ایجاد می‌کنند. موهای اطراف و پشت سر به حدی کوتاه می‌شوند که پوست سر مشخص باشد. آقایان می‌توانند از آرایشگر خود بخواهند که موهایشان را به‌صورت لو، مدیوم و یا بالد فید کوتاه کند و برای موهای بالای سر از شانه شماره 1، 2 و یا 3 استفاده کند. این مدلی رایج و زیبا است. مدلی که اگر با ریش همراه شود بهتر هم خواهد شد.

13. بازکات با ریش: Buzz Cut with Beard

همراه شدن بازکات با ریش راهی عالی برای تعادل بخشیدن به ‌ظاهر شما و درعین‌حال دادن ظاهری قوی به آن است. اگر می‌خواهید ظاهرتان با بازکات و ریش متمایز از دیگران باشد باید به‌خوبی بدانید که این مدل را چطور اجرا کنید. به‌عنوان‌مثال، باید به ریش خود برسید و آن را مرتب کنید چرا که وقتی موهای شما کوتاه باشند بیشتر تمرکز بر روی موهای صورتتان خواهد بود.

آقایانی که موهای ضخیمی دارند آزادی بیشتری دارند و می‌توانند ریش بلندی داشته باشند. از سوی دیگر، آقایانی که موهای لخت و نازکی دارند باید ریش کوتاه و مرتبی داشته باشند تا توجه را از خط مو دور کنند و ریششان بیش از اندازه با موهایشان تضاد نداشته باشد. همراه شدن ریش با این مدل به موهای شما بافت و ابعاد زیبایی اضافه می‌کند، مخصوصاً اگر خط ریش را سایه بزنید.

14. بازکات کوتاه: Short Buzz Cut

موها در این مدل بسیار کوتاه هستند و معمولاً با شانه شماره 1 کوتاه می‌شوند. موها به قدری کوتاه می‌شوند که پوست سر مشخص باشد. سه نمونه از این بازکات، بازکات نظامی، بِرکات و های‌فید است. در این مدل از شانه شماره 1 استفاده می‌شود تا موها بسیار کوتاه شوند و موهای اطراف و پشت سر سایه زده شوند.

اگر خط موی کامل‌تری دارید، بازکات نظامی روشی خارق‌العاده برای ایجاد ظاهری شاداب و مردانه است؛ زیرا زاویه‌ها در آن واضح و برجسته هستند. افرادی که موهای نازکی دارند از این مدل دوری کنند چرا که تمام توجه را به سرشان جلب می‌کند. در عوض، باید اجازه دهید موهایتان بیشتر رشد کنند تا برش‌ها ظاهر بهتری پیدا کنند.

15. بازکات بلند: Long Buzz Cut

بازکات بلند اشکال مختلفی دارد که محبوب‌ترین آن‌ها کروکات همراه با تراشیدن موهای اطراف سر است. بازکات بلند دست شما را در استایلتان باز می‌گذارد درحالی‌که در بازکات کوتاه این گزینه‌ها در دسترس نیستند. به‌عنوان‌مثال، در بازکات بلند می‌توان برای دادن بافت، حجم و عمق به موهای بالای سر از پماد یا واکس مو استفاده کرد.

از طرف دیگر، ممکن است ترجیح دهید بازکات را با حاشیه، مدل موی سزار یا شانه‌کردن موها به یک طرف ترکیب کنید. در کروکات سزار موهای بالای سر با شانه شماره 4 کوتاه می‌شوند و موهای اطراف سر سایه زده می‌شوند. می‌توانید موهای بلندتر را به جلو بکشید و بر روی پیشانی بریزید یا آن‌ها را به یک طرف شانه کنید.

16. بازکات مدیوم: Medium Buzz Cut

اگر می‌خواهید میانه‌روی کنید از بازکات مدیوم استفاده کنید؛ مدل مویی مناسب که نه خیلی کوتاه است و نه خیلی بلند. در این مدل موهای بالای سر با شانه شماره 3 و موهای اطراف سر با شانه 1 یا 2 کوتاه می‌شوند و ظاهری شیک ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال مدل مویی هستید که پوست سرتان مشخص نباشد؛ اما از طرفی هم خیلی سریع بلند نشود با این 3 بازکات شروع کنید.

17. بازکات موهاک: Buzz Cut Mohawk

ظاهر این مدل مو برای هرکسی مناسب نیست. چه مرد آلفا باشید یا نوجوانی یاغی، ترکیب بازکات و موهاک مناسب افرادی است که موهای کوتاهی دارند و می‌خواهند متمایز از دیگران باشند و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

برای این مدل مو، دو اینچ مو را در نوار میانی سر نگه می‌داریم و بقیه موها را تا سطح پوست کوتاه می‌کنیم. این تضاد زیبایی جسورانه‌ای ایجاد می‌کند که به همان اندازه که اصیل است منعطف نیز هست. برای حالت دادن به این مدل مو از ژل، پماد یا واکس مو استفاده کنید.

18. بازکات آندرکات: Undercut Buzz Cut

در این مدل موهای اطراف و پشت سر به یک اندازه کوتاه می‌شوند و موهای بالای سر کمی بلندتر باقی می‌مانند. بسته به بلندی یا کوتاهی موهای بالای سر، موها در این مدل هم می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر باشد.

برای داشتن ظاهری متمایز می‌توانید موهای اطراف سر را بیشتر کوتاه کنید؛ در غیر این صورت موهای کمی بلند می‌تواند ظاهری متنوع، حرفه‌ای و با نگهداری آسان باشد. در آخر، این مدل مو می‌تواند راهی عالی برای تغییر ظاهر کلاسیک این مدل محبوب باشد.

19. بازکات با موهای چتری: Buzz Cut with Bangs

اگر می‌خواهید موهای بالای سرتان را بلند نگه دارید از مدل بازکات همراه با موهای چتری استفاده کنید. این مدل همچنین با نام مدل فرانسوی یا حاشیه کوتاه نیز شناخته می‌شود. در این مدل برای ترکیب موهای بالا و موهای دور سر، موهای اطراف را سایه می‌زنند. در این مدل، موها هنوز هم خیلی کوتاه هستند؛ اما برای ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر موهای جلوی سر کمی بلندتر هستند. موهای جلو را می‌توان مثل مدل سزار به پایین جهت داد یا مثل مدل آیوی لیگ آن‌ها را به یک طرف شانه کرد.

20. بازکات تیپر: Buzz Cut Taper

مدل بازکات تیپر برای مردانی است که می‌خواهند موهایشان را کوتاه نگه دارند؛ اما پوست سرشان مشخص نشود. به‌صورت کلی، تیپر فید موهای اطراف و پشت سر را در حدی کوتاه می‌کند که پوست سر مشخص باشد؛ اما در این مدل موهای اطراف و پشت سر کمی بلندتر هستند. مدل بازکات همراه با تیپر برای مردان حرفه‌ای یا آقایانی که می‌خواهند موهایی کوتاه و جذاب داشته باشند؛ اما بیش از حد توجه را به خودشان جلب نکند عالی است.

برای محوکردن موها در بازکات‌تیپر‌فید، آرایشگر شما فرایند سایه زدن را با شانه شماره 1 یا 2 به پایان می‌رساند و موها را کمی بلند می‌گذارد. در این مدل تضاد موهای بالا با موهای اطراف سر همچنان حفظ می‌شود. این استایل شاداب و منحصربه‌فرد است و دلیل محبوبیت آن این است که در عین زیبایی ظاهری آراسته و مردانه دارد.

21. بازکات افرو کوتاه همراه با تمپ فید و لاین آپ: Short Afro Buzz Cut with Temp Fade and Line Up

این مدل مو برای مردانی که می‌خواهند ظاهری خوش‌تیپ و کلاسیک خود را به نمایش بگذارند عالی است. استفاده از تمپ فید باعث می‌شود تا موها پرتر به نظر برسند و لاین آپ باعث می‌شود تا به مدت طولانی این مدل مو مرتب باقی بماند.

22. بازکات به همراه طراحی: Buzz Cut Designs

طراحی‌های بازکات به شما اجازه می‌دهند تا مدل مویتان را شخصی‌سازی کنید. استفاده از طرح‌هایی مثل خطوط یا زیگزاگ و شکل‌های خاص دیگر می‌تواند مدل موی معمولی‌تان را خاص‌تر کند. آقایان می‌توانند ایده‌های خود را بر روی موهای اطراف یا بالای سر اعمال کنند.

23. اینداکشن کات: Induction Cut

در این مدل می‌توانید بدون این که پوست سرتان مشخص باشد موهایتان را کوتاه کنید. به‌عنوان مدلی نظامی می‌توانید تمام موها را به یک اندازه کوتاه کنید یا موهای اطراف سر را بتراشید. حتماً از تصمیم خود مطمئن شوید چرا که در این مدل مو از شانه استفاده نمی‌شود و بعد از تراشیدن موهایتان دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

این مدل مو برای همه افراد مناسب است، مخصوصاً آقایانی که موهای نازکی دارند یا خط رویش مویشان در حال عقب رفتن است؛ اما هنوز آمادگی تراشیدن موهای خود را ندارند. برای کامل‌کردن این استایل می‌توانید آن را با تراشیدن خط رویش مو، ته‌ریش پر یا ریش کامل همراه کنید.

24. بِرکات: Burr Cut

برکات نوعی از بازکات است که در آن موها کوتاه‌تر هستند و برای مردانی که موهای بسیار کوتاهی می‌خواهند مناسب است. موها در این مدل اندکی از اینداکشن باز‌کات بلندتر هستند و برای آقایانی که خط موی کامل و موهای پرپشتی دارند گزینه‌ای عالی است. اگر ماشین اصلاح باکیفیتی داشته باشید می‌توانید در خانه موهایتان را کوتاه کنید. باید تمام موهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید.

اگر به آرایشگاه می‌روید بهتر است اطراف و پشت سر را با شانۀ شماره 1 یا 2 کوتاه کنید و خط رویش مو را مرتب کنید. این مدل مو برای مردان جوان و پیر شیک خواهد بود. این مدل را امتحان کنید و برای دستیابی به ظاهری شاداب و جوان و زیبا آن را با ریش کامل ترکیب کنید.

25. بوچ کات: Butch Cut

در این مدل موها از دیگر مدل‌های بازکات بلندتر هستند و شبیه به مدل کروکات می‌شوند. همچنین این مدل با نام براش‌کات هم شناخته می‌شود. در این مدل موهای بالای سر با شانۀ شماره 3 یا 4 کوتاه می‌شوند. برخلاف بازکات‌های سنتی، محبوب‌ترین مدل بوچ‌کات، مدل براش‌کات‌فید است. در این مدل موهای بالای سر بلندتر هستند و موهای اطراف و پشت سر سایه زده می‌شوند تا تضاد بهتری ایجاد شود.

موهای پشت و اطراف سر با رسیدن به گوش به‌تدریج کوتاه‌تر می‌شوند تا به موها ظاهری کوتاه اما درعین‌حال متراکم ببخشد. این مدل برای آقایانی که بعد از بلندشدن موهایشان به سراغ مدل آیوی‌لیگ می‌روند ایدئال است.

26. بازکات با خط: Buzz Cut with Line

این مدل مو هیجان‌انگیزتر از بازکات معمولی است. می‌توانید برای داشتن ظاهری مردانه و مدرن بر روی موهای اطراف سر خود یک خط بتراشید.

دلیل محبوبیت این مدل این است که شما می‌توانید انواع خط را امتحان کنید و مطمئن شوید که ظاهری منحصر‌به‌فرد دارید. اگر قصد جلب‌توجه دارید می‌توانید خطی پهن‌تر از مو را بتراشید یا اگر به ظرافت اهمیت بیشتری می‌دهید می‌توانید خط نازک‌تری را انتخاب کنید. حتی می‌توانید 2 یا 3 خط بر روی موهای خود بتراشید. همچنین با استفاده از این خط می‌توانید توجه را به سمت موهای بالا یا سایه اطراف موها معطوف کنید.

27. بازکات شیپ آپ: Buzz Cut Shape Up

در این مدل مو آرایشگر شما خط مو و خط ریش شما را به شکلی کوتاه می‌کند تا خطوطی واضح و قابل‌مشاهده ایجاد کند. این مدل همچنین با عنوان لاین آپ یا اج آپ شناخته می‌شود. استفاده از این مدل باعث می‌شود تا هرگونه ناهمسانی و نامرتبی در موها از بین برود.

مدل لاین آپ از برش‌های واضح برای تغییر نسبت صورت و موهای شما استفاده می‌کند که در نتیجه حالتی مردانه و قوی ایجاد می‌کند.

28. بازکات شماره 1: Number 1 Buzz Cut

مدل موی بازکات شماره 1، کوتاه‌ترین مدل مویی است که می‌توانید با شانه ماشین اصلاح داشته باشید. طول این مدل مو مثل مدل موی اینداکشن است. موها در این مدل 1/8 اینچ طول دارند و به دلیل کوتاهی موها نیاز به مرتب‌کردن ندارند.

اگر به این مدل مو علاقه دارید نیازی نیست به آرایشگاه بروید. می‌توانید در خانه با ماشین اصلاح و شانه شماره 1 موهایتان را کوتاه کنید. اگر دوست دارید کمی هم تضاد ایجاد کنید می‌توانید موهای بالای سر را با شانه شماره 1 کوتاه کنید و اطراف سر را سایه بزنید. برای حفظ ظاهر مرتب این مدل باید مرتباً آن را کوتاه کنید.

29. بازکات شماره 2: Number 2 Buzz Cut

در مدل بازکات شماره 2 موهای شما بلندتر هستند و این به شما اجازه می‌دهد تا آن‌ها را حالت دهید؛ اما هنوز هم نسبت به دیگر مدل‌های مو موهایتان کوتاه است و این کارتان را آسان می‌کند. این مدل مو همچنین با عنوان بر کات شناخته می‌شود. در این مدل طول موهای شما 1/4 اینچ خواهد بود و این به‌اندازه‌ای است که پوست سر شما را بپوشاند.

آقایان می‌توانند از شانه شماره 2 برای کل سر استفاده کنند یا موهای بالای سر را با شانه شماره 2 کوتاه کنند و اطراف و پشت سر را با شانه شماره 1 بتراشند یا اسکین فید کنند. این مدل موی زیبا در ترکیب با خط موی تمیز، موهای صورت مرتب و حالت دهی بافت دار، بسیار شیک و زیبا خواهد شد.

30. بازکات شماره 3: Number 3 Buzz Cut

طول موها در بازکات شماره سه 3/8 اینچ است. این مدل مویی رایج است چرا که پایه و اساس مدل موی بازکات کلاسیک 3-2-1 است. در این مدل موهای بالای سر با شانه شماره 3 و موهای اطراف و پشت سر با شانه شماره 2 کوتاه می‌شوند تا حد مناسبی از تضاد و استایل را ایجاد کنند. همچنین این مدل با نام‌های براش کات یا بوچ کات هم شناخته می‌شود.

همچنین بعضی از آقایان ترجیح می‌دهند از شانه شماره 4 یا 3 برای کل سر خود استفاده کنند. مدل مویی یکنواخت و یک دست که با سرهای مربع شکل و صورت تراشیده یا کمی ته ریش بهتر هم خواهد شد.

31. بازکات برای مردان سیاه‌پوست: Buzz Cut For Black Men

بازکات یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو برای مردان سیاه‌پوست است و همچنان مد روز باقی‌مانده است. چه براش کات فید بخواهید یا مدل مویی بسیار کوتاه برای حالت دادن به موها به‌صورت موج‌دار، بازکات بهترین گزینه برای مردان سیاه‌پوست است. آقایان برای اینکه توجه‌ها را به خود جلب کنند، باید موهای مشکی خود را با تمپ فید، خط مو و ریش کوتاه ست کنند.

32. بازکات برای مردان آسیایی: Buzz Cut For Asian Men

بازکات برای مردان آسیایی که به دنبال موهای کوتاه هستند بسیار محبوب است. این مدل به شما امکان می‌دهد تا طیف وسیعی از سبک‌ها و مدل‌ها را کشف کنید. ازآنجایی‌که آسیایی‌ها معمولاً موهای ضخیم و لختی دارند، به طور طبیعی این مدل مو مناسب آن‌ها است. اطراف سر را سایه زده و موهای بالای سر را کوتاه کنید، سپس بگذارید تا باگذشت زمان موهایتان رشد کنند تا بتوانید به آن‌ها حالت‌های مختلفی بدهید.

33. بازکات برای مردان سفیدپوست: Buzz Cut For White Men

این مدل مو بسیار جالب و ساده است، مخصوصاً اگر به‌درستی اجرا شود. با وجود موهای کوتاه، آقایان می‌توانند در این مدل خلاقیت به خرج دهند. فرقی نمی‌کند اطراف سر را بتراشید، ریش بگذارید، موهایتان را رنگ کنید یا انواع برش‌ها را استفاده کنید؛ دست مردان سفیدپوست در این مدل باز است.

34. بازکات پسرانه: Boys Buzz Cut

این مدل برای پسران، مخصوصاً در فصل‌های بهار و تابستان مدلی رایج است. چه از حالت دادن موهای پسربچۀ خود برای مدرسه خسته شده‌اید یا به دنبال مدل موی ساده‌ای هستید که بتوانید در خانه آن‌ را اجرا کنید، این مدل مناسب شما است. مدلی جذاب، بامزه و بی‌نیاز از نگهداری زیاد. تنها اطراف سر را نسبت به موهای بالای سر کوتاه‌تر کنید تا ظاهری مشخص و مد روز داشته باشید.

آیا مدل بازکات به درد من می‌خورد؟

بازکات مدلی با ظاهر خشن و جذاب است که نیاز به نگهداری چندانی ندارد؛ اما پیش از استفاده از این مدل باید خوب به این فکر کنید که ظاهرتان چگونه خواهد شد. این که از این مدل مو استفاده کنید یا نه به ویژگی‌های صورت شما، نوع مو و استایل شما بستگی دارد. در آینه به خودتان نگاه کنید و تصور کنید که موهایتان را کوتاه کرده‌اید. اگر صورتی لاغر، زاویۀ فک و گونه‌های بیرون‌زده دارید، بازکات به شما می‌آید.

این مدل به مردانی هم که موهای پرپشتی دارند هم به‌خوبی می‌آید. اگر موهایتان نازک هستند و خط مویتان در حال عقب رفتن است بهتر است با های اسکین فید شروع کنید و موهای بالای سرتان را هم کوتاه نگه دارید. آقایان می‌توانند با بازکات‌های بلندتر و سایه زدن دور سر شروع کنند و تصمیم بگیرند که به مدل‌های کوتاه علاقه دارند یا خیر.

انواع مختلفی از بازکات وجود دارد برای همین پیش از اینکه بخواهید از آن‌ها استفاده کنید با آرایشگر خود صحبت کنید.

آیا خانم‌ها از بازکات خوششان خواهد آمد؟

بعضی از آن‌ها بله و بعضی دیگر نه. این به آن خانم بستگی دارد. بااین‌حال همیشه یادتان باشد که او اگر واقعاً از خود شما خوشش می‌آید به موهایتان اهمیتی نخواهد داد. موها همیشه رشد می‌کنند؛ بنابراین اگر موهای کوتاه شما عامل اختلاف هستند احتمالاً بهتر باشد فردی را پیدا کنید که در این حد سطحی نباشد. اگر به فکر استفاده از بازکات افتاده‌اید آن را با ریش ترکیب کنید تا ظاهری به‌روز و مردانه به آن بدهید.

سؤالات پرتکرار در مورد بازکات

بازکات چیست؟

بازکات مدلی است که تنها از ماشین اصلاح برای اجرای آن استفاده می‌شود. درحالی‌که مدل‌های زیادی در خانواده بازکات قرار می‌گیرند؛ اما در بازکات کلاسیک تمام موها به یک اندازه کوتاه می‌شوند. انواع مختلفی از بازکات وجود دارد و وجه تمایز آن‌ها شکل و طول موها است.

آیا مدل بازکات به درد من می‌خورد؟

این مدل مو برای افرادی که خط مویشان عقب‌نشینی کرده، قسمت‌های طاسی در سر خود دارند و موهای پیشانی‌شان به شکل حرف وی انگلیسی رشد کرده عالی خواهد بود. همین‌طور برای آقایانی که صورتی لاغر با ویژگی‌های برجسته دارند این مدل عالی است. این مدل به نگهداری زیادی نیاز ندارد و به‌راحتی می‌توان به آن حالت داد. هر 2 تا 3 هفته یکبار به آرایشگاه بروید تا آن را مرتب نگه دارید.

چطور از این مدل استفاده کنم؟

این مدل شیک و کاربردی مورد علاقۀ آرایشگاه‌ها است. مطمئن شوید که اندازه شانه ماشین اصلاح را می‌دانید یا عکس مدل مورد نظر خود را به همراه داشته باشید. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید در یوتیوب یا اینترنت ببینید که حرفه‌ای‌ها چطور این کار را می‌کنند. سپس، ماشین اصلاح، مجموعه‌ای از شانه‌ها و برسی نرم بخرید. اگر تنها زندگی نمی‌کنید بهتر است جارو هم بخرید.

چطور به بازکات حالت بدهم؟

با این مدل تنها کافی است موهایتان را بشویید و دیگر هیچ. پس از حمام موهایتان را با حوله خشک کنید؛ شما آماده هستید. بسته به طول موها و استایلتان، می‌توانید کاری به موهایتان نداشته باشید و یا از اسپری نمک دریایی، موس یا پماد استفاده کنید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *