تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی فرق کج مردانه (ساید پارت)

با مدل موی فرق کج به مشکل نمی‌خورید. این مدل موی کلاسیک و کم‌زحمت چند منظوره است و به این راحتی ها از مد نمی‌افتد. مدل موی فرق کج اشکال زیادی به خود می‌گیرد و هر بافت و هر بلندی مویی را جذاب می‌کند. فرقی نمی‌کند که استایلی آماده، شیک و یا خوش‌پوش داشته باشید، در هر صورت برایتان مدلی وجود خواهد داشت که به شما بیاید. اگر نمی‌دانید که چگونه این مدل موی شیک و تصنعی را در روتین روزانه‌ی خود ادغام کنید، نگران نباشید، ما کمکتان می‌کنیم.

مدل موی فرق کج چه مدل مویی است؟

همانطور که از اسم آن پیداست، این مدل مو به یک فرق کج متکی است. اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. قسمت بالا و کناره‌های سر به شیوه‌ای سنتی کوتاه می‌شوند تا به مدل موی فرق کج ظاهری تماماً خدشه‌ناپذیر بدهند. نتیجه‌ی آن استایلی کوتاه و مرتب است.

این مدل مو بیشتر به موهای پرپشت می‌آید، گرچه می‌تواند روی موهای ظریف‌تر نیز اجرا شود. این مدل همانند مدل موی فرق از بغل و دیگر مدل‌های کوتاه، برای افرادی که صورت مربعی یا بیضی دارند مناسب‌تر است.

کوتاه کردن به مدل فرق کج

گرچه این مدل مو بیشتر با نام «مدل موی فرق کج» شناخته می‌شود، آرایشگران و پیرایشگران عمدتاً آن را با نام‌های مختلفی می‌شناسند. از جمله‌ی آنها مدل موی تجاری یا مدل کوتاهی سنتی به همراه فرق کج است. چون با نام‌های زیادی شناخته می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم با خود عکسی به همراه داشته باشید تا به آرایشگر یا پیرایشگر خود نشان دهید.

برای کمک بیشتر، در ادامه جزییات دقیق‌تری از مدل موی فرق کج آورده شده تا بتوانید دقیقاً چیزی که می‌خواهید را مشخص کنید.

برای این مدل کوتاهی مو، بهتر است موهای قسمت بالای سر بین 5 تا 10 سانتی‌متر باشد. هرچه موی این قسمت بلندتر باشد حجم بیشتری خواهد داشت. موهای اطراف سر باید با یک ماشین اصلاح با شماره شانه‌ی بین 3 تا 6 کوتاه شود. همچنین می‌توانید در این مدل مو برای کناره‌ها از فید یا تیپر و همچنین خط گردن تیپر‌شده استفاده کنید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید از آرایشگر خود بخواهید تا برایتان فرق عمقی ایجاد کند. فرق عمقی یک خط تراشیده است که فرق را واضح‌تر نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود این مدل مو بیشتر به چشم بیاید و تضادی میان موهای قسمت بالای سر و کناره‌ها ایجاد کند.

حالت دادن به مدل موی فرق کج

مدل فرق کج نیازمند یک پماد یا روغن موی با کیفیت است. دو تا از مدل‌های مورد علاقه‌ی ما نگه‌دارنده‌ی اوریجینال سوآوسیتو و پماد اوریجینال لی‌رات است. این محصولات را به موهایی که با حوله آب آن گرفته شده و کمی مرطوب است بزنید. اگر می‌خواهید موی شما ظاهری براق و پشت صاف داشته باشد، مقداری دست‌ودلبازانه از آن استفاده کنید (به مقدار یک چهارم اسکوب با انگشتتان).

سپس، نقطه‌ای را در پشت سر خود در قسمت راست یا سمت چپ سر انتخاب کنید. قرار است شما تمام موی خود را به سمت این نقطه شانه بزنید. برای این کار، موی خود را با شانه به سمت کنار فرق و همچنین به سمت پشت شانه بزنید. (اگر موی شما در قسمت کوتاه‌تر است و نمی‌توانید آن را به سمت عقب شانه بزنید، کافی است که فقط آن را به سمت کنار فرق شانه کنید.)

زمانی که تمام موهای آن قسمت را به سمت عقب شانه زدید، موهای کنار سر را به سمت پایین شانه کنید. در صورت تمایل می‌توانید برای فیکس کردن موها کمی از اسپری مو استفاده کنید و استایل‌دهی مدل فرق کج شما تمام است.

برای خود مقادیر مختلف پماد مو و شیوه‌های مختلف استایل‌دهی این مدل کوتاهی را امتحان و تجربه کنید. مدل فرق کج یک مدل کوتاهی چندمنظوره است و شما می‌توانید با آن بازی کنید تا ببینید چه مدلی بیشتر به استایل شخصی‌تان می‌آید.

بهترین مدل موهای فرق کج

1. فرق کج کلاسیک: Classic Side Part

هیچ مدلی به اصالت یک مدل موی کلاسیک نیست. این مدل مو که بر سر افرادی چون کری گرانت، دیوید بکام و دان دریپر در سریال مد من دیده می‌شود، یکی از شیک‌ترین مدل‌های موجود باقی می‌ماند. برای رسیدن به این ظاهر، یک فرق کج باز کنید و یک طرف را به سمت بغل شانه بزنید و مابقی را به طور طبیعی رها کنید تا همان‌طور باقی بماند. برای فیکس کردن این مدل، برای داشتن ظاهری براق از یک ژل استفاده کنید و یا اگر ترجیح‌تان بافتی مات است از یک پماد مو استفاده کنید. این ظاهر کلاسیک به این زودی ها از مد نمی‌افتد.

2. فرق کج با موهای مجعد + لو فید: Side Part Wavy Hair + Low Fade

به لطف این موج‌های بی دردسر، مدل موهای الهام گرفته از اقیانوس آسان‌تر شده‌اند. ترکیب مدل بی‌دغدقه و کم‌زحمت فرق کج با مدل لو فید عالی می‌شود. ارائه‌ی ظاهری تروتازه و شیک به یک مدل موی کلاسیک، ایده‌آل مردان امروزی و مناسب هر موقعیتی است. موی خود را به کمک پماد مات و ژل حالت‌دهنده به سبک خوشه‌ای در بیاورید تا در آن حالت بماند. فید در قبال موج‌های ملایم تضاد ایجاد کرده و ظاهری شیک را به موهای ظریف روی سرتان می‌بخشد.

3. فرق کج + حجم: Side Part + Volume

ترکیب فرق کج کلاسیک با پوششی پر حجم به هر کسی می‌آید. برای این کار، قسمتی از موی سر را به سمت بغل برگردانید. برای حجم‌دار کردن موهایتان از یک اسپری شامپوی خشک استفاده کنید. این اسپری به موهایتان عمق و ارتفاع می‌دهد. با استفاده از یک ژل نگه‌دارنده‌ی قوی، ارتفاع آن را در جای خود فیکس کنید. این مدل موی زیبا و جذاب به قدری شیک است که توجه چندی از افراد را به خود جلب می‌کند.

4. فرق کج + پمپادور: Side Part + Pompadour

موهایتان را از صورتتان کنار زده به سبک یک مدل پمپادور شیک حالت دهید. بر خلاف مدل فرق کج سنتی، مدل پمپادور موهایتان را از جلوی دیدتان کنار و کمی به سمت بغل بر می‌گرداند. این مدل برای افرادی که در اداره کار می‌کنند یا برای یک گشت‌و‌گذار شبانه، انتخابی عالی است. این مدل برای موهای متوسط تا بلند ایده‌آل است. در این مدل به کمک یک ژل نگه‌دارنده محکم، استایل موی کنار زده‌ی خود را در جای خود فیکس کنید.

5. فرق کج + آندرکات: Side Part + Disconnected Undercut

با ترکیب یک فرق کج با آندرکات، در خود تغییر ایجاد کنید. این مدل مو برای افراد ریسک‌پذیر ایده‌آل و مثمر ثمر خواهد بود. ترکیب فرق کج سنتی با یک آندرکات جسورانه، انتخابی عالی برای افراد مدرن است. فرقی نمی‌کند که آیا شغلی اداری دارید و یا در یک کارگاه ساختمانی کار می‌کنید، این مدل مو هم از مد نمی‌افتد و هم در عین حال امروزی است. در این مدل، یک فرق عمقی یا معمولی ایجاد کنید، زیر موهای قسمت بالا را به سبک آندرکات بزنید، به طوری که موهای تاج سرتان به شکل قابل توجهی بلند باقی بماند. علی‌رغم اینکه این مدل کمی جسورانه است، ظاهر آراسته و مرتب آن حسی از پیراستگی را ارائه می‌دهد.

6. فرق کج + آفرو: Side Part + Afro

ترکیب موی طبیعی مردان با یک فرق کج مرتب عالی به نظر می‌رسد، از اینرو، در سری بعدی که به سراغ آرایشگرتان می‌روید، از درخواست چنین مدلی نترسید. این مدل مناسب افرادی است که موی کوتاه دارند. این مدل، بدون اینکه شما را شبیه به بابی فارل گروه موسیقی بونی ام کند، بهترین شیوه برای افزودن بعد و زیبایی به موی آفرو طبیعی شماست. جهت حفظ سلامتی موهای خود، به آن مکرراً روغن تقویت‌کننده بزنید و در صورت لزوم برای حفظ فرق کج، موی خود را شانه بزنید. این مدل جذاب و تصنعی باعث می‌شود دیگران چشم از شما برندارند.

7. فرق کج + کوئیف: Side Part + Quiff

موی فرق کج با کوئیف برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ارتفاع موهای خود را حفظ کنند. برخلاف مدل پمپادور، مدل کوئیف برای مردان با هر بلندی مویی عالی و متناسب هر موقعیتی است. با استفاده از یک ژل یا پماد موی مات، موهای خود را از روی پیشانی کنار زده و به سمت بالا برگردانید. اگر این مدل را با فرق کج ترکیب کنید، برای هر موقعیتی، چه یک فضای حرفه‌ای و چه یک رویداد رسمی، برایتان متناسب خواهد بود. این مدل مو کاملاً کاربردی و بادوام است، پس از امتحان آن نترسید.

8. هارد پارت و برست فید: Hard Part and Burst Fade

ترکیب کاملاً جسورانه‌ی فرق عمقی و برست فید برای کسانی مناسب است که خودشان آقای خودشان هستند. مدل برست فید معمولاً از پشت گوش شروع می‌شود و در جهت بیرون به سمت بالا فید ملایم می‌شود. فرق عمقی فرقی کلفت است که گاهاً تراشیده می‌شود و به طور قابل توجهی واضح‌تر از فرق معمولی یا فرق سطحی است. زمانی که این دو سبک با هم ادغام می‌شوند، یک مدل موی جذاب راک‌استار به موهای خود داده اید. این مدل متناسب هرکسی است که بخواهد ذره‌ای حس جسورانه داشته باشد.

9. فرق کج + فاکس‌هاوک: Side Part and Fauxhawk

این مدل مو همچون ذات سرکش فرق عمقی و برست فید، برای کسانی که قلب ضعیفی دارند مناسب نیست. گرچه نیاز نیست برای جلب توجه مدل کامل فاکس هاوک را اجرا کنید، خود مدل کارش را انجام می‌دهد. با موهای کوتاه‌تر در کناره‌ها و موهای بلندتر در بالای سر، موهای بغل سر را با فرق به سمت کناره ها جدا کرده و موهای باقی‌مانده‌ی بالای سر را رو به بالا شکل دهید. با یک ژل بادوام قسمت سیخ مو را فیکس کرده و اطمینان حاصل کنید که تا آخر روز در جای خود فیکس باقی می‌ماند. اگر به دنبال تجربه‌ی ظاهر‌های متفاوتی هستید، این مدل برای شما انتخابی عالی محسوب می‌شود.

10. فرق کج با موهای فر: Side Part with Curly Hair

اگر موهای مجعدی دارید، خوش‌حال شوید. ظاهری جذاب تر از ترکیب فرق کج با موهای فر وجود ندارد. ترکیب وحشی و کم‌زحمت پیچک‌های به هم‌ریخته‌ی مو با یک فرق کج، ترکیبی بهشتی است. فرقی نمی‌کند که موهای طبیعی فر داشته باشید یا برای فر کردن آن از یک بابلیس کمک بگیرید، در هر صورت به راحتی می‌توانید این ظاهر را برای خود دست و پا کنید. پیچ‌واپیچ های موی خود را به کمک یک موس تقویت‌کننده بیشتر به نمایش بگذارید و تمام روز آن را فیکس کنید تا با هر قدمی که بر می‌دارید انعکاسی عالی از آن ایجاد کنید.

11. هارد پارت + اسلیک بک: Hard Part + Slicked Back

این مدل مو در شما ستاره‌ی راک‌اند‌رول دهه‌ی 50 میلادی را تداعی می‌کند. ترکیب یک فرق عمقی جسورانه با یک مدل خوابیده به عقب آماده، برای تبدیل شما یه یک سرکش بی دلیل عالی است. نیازی نیست که این قسمت آنچنان هم کلفت باشد تا خودی نشان دهد. گاهی اوقات یک فرق ظریف هم می‌تواند به تنهایی نمایش به راه بیاندازد. موهای خود را به کمک یک شانه و یک ژل نگه‌دارنده‌ی قوی به سمت عقب برگردانید تا به موهای شبیه راک‌استار خود ظاهری براق و بی عیب و نقص دهید.

12. فرق کج + موهای بلند: Side Part + Long Hair

آماده شوید تا با به چرخش درآوردن موهای بلند خود، حسادت اطرافیان خود را برانگیزید. برای کسانی که مدل موهای بلند و جذاب دارند، از آشفته کردن موهایتان برای ایجاد فرق نترسید. فرقی نمی‌کند که بلندی موهایتان تا کتف‌های شما باشد یا تا کمرتان، به راحتی می‌توانید با یک فرق کج عمیق به موهای خود حجم فوری دهید. این تغییر کوچک می‌تواند به ظاهر عمومی شما حس شن‌زار کنار دریا را تداعی کند. به موج‌های خوشه‌ای آن کمی اسپری نمک دریا زده و انتهای موی خود را بچلانید؛ این امر به بعد موی شما می‌افزاید.

13. فرق کج + فرینج نامتقارن: Side Part + Asymmetrical Fringe

چه کسی می‌گوید که باید همه چیز قرینه باشد؟ چتری یک‌وری بهترین راه برای پوشاندن پیشانی است. این مدل لبه‌ای جذاب به مدل سنتی می‌دهد و باعث می‌شود همه چیز هر روز جذاب به نظر برسد. اگر این مدل را با فرق کج ترکیب کنید، تبدیل به جذاب‌ترین فرد داخل اتاق می‌شوید. این مدل بیشتر متناسب افرادی است که فک زاویه‌دار دارند و به هر بافت مو با هر بلندی مویی می‌آید.

14. فرق کج + های فید: Side Part + High Fade

این مدل مو همانند مدل اسکین فید یک ته تراشی را ارائه کرده و ظاهری تروتمیز و تصنعی ایجاد می‌کند. اگر با دوستان خود قرار است به صرف نوشیدنی به بیرون بروید و یا اینکه دارید به اداره می‌روید، ترکیب مدل های فید با فرق کج انتخابی عالی و جذاب برای استایل شماست. از بین فرق معمولی و فرق عمقی یکی را انتخاب کنید؛ زمانی که با های فید ترکیب شود، مطمئناً بر سر زبان‌ها خواهید افتاد.

15. فرق کج + اسلیک بک: Side Part + Slick Back

ترکیب تروتمیز و شسته‌ورفته‌ی یک فرق کج با مدل اسلیک بک بهترین شیوه برای ست کردن لباستان است. این سبک رترو استایلی عالی برای گشت‌و‌گذار شبانه است و ماندگاری راحتی دارد. برای اینکه ظاهر موی براقی داشته باشید، موهای خود را به کمک یک ژل نگه‌دانده‌ی قوی و یک شانه به سمت عقب شانه بزنید. این مدل یک مدل موی کلاسیک عالی با پیچ‌و‌تابی شیک است.

16. فرق کج + موهای لخت: Side Part + Straight Hair

ترکیب فرق کج با موهای لخت و نازک، ترکیبی کشنده است. علی‌رغم داشتن موی فر یا موج‌دار، همچنان می‌توانید در یک سبک سنتی به موهای خود بافت بدهید. برای اینکه ظاهر بافت موهایتان براق نباشد، از پماد مات استفاده کنید. استفاده از این پماد به شما این اجازه را می‌دهد تا موی خود را در جای خود فیکس کنید. برای کسانی که می‌خواهند ظاهری حرفه‌ای داشته باشند، برای محیط اداری یا یک قرار شبانه، این مدل مو ضروری است.

17. فرق کج + اسلیک اُور: Side Part + Slick Over

مدل فرق از بغل تازه جذاب‌تر شد. این ترکیب فرق کج و مدل اسلیک اُور پاسخی است برای هر کسی که رویای رترو دارد. این مدل برای مردانی با بلندی موی متوسط ایده‌آل است. این مدل زمانی که با ژل و یک شانه به عقب شانه می‌شود، عالی می‌شود. برای اینکه به موهایتان ظاهری براق بدهید، یک کلی مو (کرم حاوی خاک رس) یا پماد مو برداشته و با انگشتان خود به موهایتان حالت دهید. آماده باشید که بعد از اجرای این مدل مو، توجه دیگران را به خود جلب کنید. نگاه‌ها را معطوف خودتان خواهید کرد.

18. فرق سطحی: Soft Part

فرق سطحی با ظرافت خود و در عین حال ارزش توجهی که دارد، به موهای هر کسی جذابیت مضاعف می‌بخشد. برای دستیابی به این مدل، با استفاده از انگشتان خود مشخص کنید که می‌خواهید کجا فرق‌تان باشد و بدون توجه و سرسری موهایتان را در جهت نقاطی که مشخص کرده‌اید حرکت دهید. لازم نیست که حتماً جداسازی موهایتان دقیق باشد؛ زیبایی پشت این سبک در جزییات فوق‌العاده ظریف آن است.

19. فرق کج + موهای پرپشت: Side Part + Thick Hair

باز کردن فرق در موهای پرپشت عالی می‌شود. بعد از این که موهای خود را تازه شستید، موهای خود را به یک سمت شانه کرده و فرقی با دوام‌تر ایجاد کنید. برای اینکه ظاهری شسته‌و‌رفته داشته باشید، از ژل استفاده کنید تا بخش‌های موی خود را فیکس کنید. این مدل برای کسانی ایده‌آل است که در محیط اداری کار می‌کنند یا کسانی که می‌خواهند از پس یک زیبایی فوری حرفه‌ای بر بیایند. برای اینکه حسی غیر رسمی و خونسرد داشته باشید، از وکس یا پماد مو استفاده کنید تا به انتهای موهایتان بافت دهید و مقداری حجم و ارتفاع بیشتر ایجاد کنید.

20. فرق کج + اسکین فید: Side Part + Skin Fade

ترکیب مدل اسکین فید و فرق کج، بهترین مدل تداعی کننده‌ی «بد بوی»، ترکیبی راحت برای جلب توجه است. مدل فید درست در نزدیک‌ترین قسمت بالای سر تضادی را با موهای بلند بالای سر ایجاد می‌کند. این مدل موی بکر و خفن با همه‌ی بافت‌ها عالی به نظر می‌رسد و با موهای کوتاه یا متوسط عالی می‌شود.

سوالات متداول

در مردان، فرق مو به کدام سمت باید باز شود؟

بهترین سمت برای باز کردن فرق مو به جهت رویش موها بستگی دارد. این جهت را می‌توان با پیداکردن گرداب مو در تاج سر مشخص کرد و دید در چه جهتی مو روییده است، در جهت عقربه‌های ساعت و یا خلاف جهت آن. اگر رویش آن در جهت عقربه‌های ساعت است، فرق طبیعی موهای شما می‌بایست در سمت چپ بیفتد، از اینرو، برای رویش خلاف عقربه‌های ساعت نیز می‌بایست در سمت راست بیفتد. البته شما همچنان می‌توانید با استفاده از محصولات و گرما جهت موهای خود را به مرور تغییر دهید. اما راحت‌ترین راه برای آن استفاده در همان جهت خود آن است.

کوتاهی فرق کج در مردان چگونه انجام می‌شود؟

در کوتاهی کلاسیک فرق کج، موهای پشت و کناره‌های آن کوتاه یا تیپر کات شده است که در قسمت بالای سر موها نسبتا بلند‌تر هستند. به طور معمول بلندی موهای بالای سر حداقل در حدود پنج تا هشت سانتی‌متر است. برای حالت دادن به آن، مو‌های خود را شسته و با حوله خشک کنید. با دستان خود موس یا پماد مو را در بین موهای خود پخش کرده و سپس در راستای سمتی که مشخص کرده‌اید از هم جدایشان کنید. سپس به کمک یک سشوار موهایتان را خشک کرده و آن را به سمتی که می‌خواهید بیفتد برس کنید. در آخر برای اینکه حالت موهایتان ثابت بماند با استفاده از یک محصول آن را در جای خود فیکس کنید.

فرق کج چه نامیده می‌شود؟

از دیگر نام‌های فرق کج، کوتاهی معمولی، کوتاهی حرفه‌ای، کوتاهی تجاری و کوتاهی استاندارد است. با وجود تمامی این نام‌های مختلف، بهتر است زمانی که به آرایشگرتان مراجعه می‌کنید با خود عکس مدل مدنظرتان را به همراه داشته باشید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *