تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی پمپادور مردانه

مدل‌موی پمپادور (pompadour) یکی ازنمادین‌ترین و جاودانه‌ترین مدل‌ها در طول تاریخ بوده است. این مدل نه تنها حس کلاس و پیچیدگی را منتقل می‌کند، بلکه دارای مزیت باحال و غیرقابل انکاری است که از زمان شروع آن در فرانسه‌ی قرن هجدهم در نسل های زیادی رواج یافته است. چه بخواهید که راک استارِ درونتان را آزاد کنید یا به سادگی به ظاهرتان شخصیت بیشتری بدهید، پمپادور بهترین انتخاب مدل‌مو برای هر جنتلمن مدرنی است که به دنبال حرفی برای گفتن باشد. در این مقاله، ما فقط نخواهیم گفت که چگونه این ظاهر کلاسیک را بدست بیاورید، بلکه چرا امروزه‌ام هنوز مدل‌موی محبوبی است و چند نکته‌ی آرایشگری بدرد بخور هم در میان توضیحات خواهیم گفت!

مدل‌موی پمپادور چیست؟

در حالی که مدل‌موی مادام نوعی شیک و پیچیده بود، اما آنچه ما در طول سال‌ها به‌عنوان مدل موی پمپادور شناخته و دوستش داریم، در ساده‌ترین حالت آن، مدلی است که موها را به سمت بالا و به پشت سر می‌کشد. موهای دو طرف و پشت سر مرتب شانه می‌شوند و چسبیده به سر قرار می‌گیرند در حالی که با استفاده از موهای بلندِ جلوی سر، شکلی تپه مانند یا کوییف درست می‌شود.

شاید پیچیده به نظر برسد، اما اینطور نیست. به ما اعتماد کنید، برای مدلی که توسط یک معشوقه فرانسوی ایجاد شده است، مدل‌موی پمپادور بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کنید. آن قدر تنوع زیادی در این استایل وجود دارد که می‌توان آن را کوتاه کرد و به گونه‌ای تغییر داد که برای مردانی در هر سن، سلیقه و تعهدات حرفه‌ای مناسب باشد. به هر حال، چه استایل دیگری می تواند برای مردانی که از نظر سلایق متفاوت مانند یک فوتبالیست بِکس Becks و یک منتقد فیلم مارک کرمود Mark Kermode مناسب باشد؟

در اینجا، یک راهنمای تخصصیِ گام به گام برای همه چیزهایی که باید در مورد پمپادور بدانید، از نحوه پیدایش آن گرفته تا نحوه اصلاح آن و چگونگی اطمینان از بهترین ظاهر آن، پیدا خواهید کرد.

تاریخچه پمپادور

حضور پومپادور بر‌می‌گردد به دربار سلطنتی پادشاه لوئی پانزدهم فرانسه. اعتقاد بر این است که توسط معشوقه پادشاه، مادام پمپادور (Madame de Pompadour) معرفی شده است. این مدل‌مو در ابتدا مدل‌موی زنانه محسوب می‌شد تا اینکه در سال ۱۹۵۰، مدلِ پمپادور یک سفیر مرد برجسته به نام الویس پریسلی به دست آورد که ظاهر موهای چرب را انتخاب کرده بود. در کنار ستارگانی مثل جیمز دین (James Dean) و لیتل ریچارد (Little Richard)، پریسلی این تصور که پمپادور صرفاً یک سبک زنانه بود را در دهه‌‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به چالش کشید.

در حالی که بسیاری بر این باورند که پریسلی به دلیل شکل اغراق‌آمیز و جذابیت، بیشتر از حالت عادی آن به سمت پمپادور کشیده شد، با توجه به محبوبیت آن در بین زنان تا دهه ۱۹۴۰، می‌توان آن را به عنوان یک سرکشی عمدی علیه هنجارهای اجتماعی محافظه‌کار تعبیر کرد.

تا اواخر دهه ۱۹۷۰، پمپادورِ سفت و سخت زیاد مورد توجه قرار نگرفت، زیرا مردان روشی کم دردسرتر را برای روتین مراقبت از موهایشان ترجیح می‌دادند. با این حال، در دهه ۱۹۸۰ مدل‌موی پمپادور با ظهور ژانر موسیقی سایکوبیلی، دوباره تجدید حیات کرد.

البته حالا مدل‌موی کلاسیکِ پمپادور به ندرت دیده می‌شود، ولی امروزه هنوز هم یکی از محبوب‌ترین مدل‌موهای آقایان محسوب می‌شود. نمادهای برجسته‌ی استایل مثل جان کورتاخارنا، زِین مَلِک و زَک اِفرون  با افتخار این مدل‌مو را برگزیده‌اند.

انواع مدل‌موی پمپادور

۱. پمپادور مدرن: Modern Pompadour

اگرچه پمپادور ثابت کرده است که یک مدل موی کاملاً کلاسیک است، اما یک تغییر مدرن می‌تواند ارتباط آن را بیشتر کند. پمپادور مدرن برای ساختن ظاهری جذاب و هیجان‌انگیز هر یک از اجزای مدل‌مو را اغراق‌آمیز می‌کند. می‌توانید کاملاً این مدل‌مو را در اختیارتان داشته باشید به شرطی که با اطمینان همراه آن باشید. زوایای این مدل نسبت به نسخه اصلی مشخص‌تر هستند و از ارتفاع برای بلندتر نشان دادن صورتتان بهره می‌برند. به همین دلیل، این استایل مخصوص برازنده کسانی است که شکل چهره‌ی متفاوتی دارند.

۲. پمپادور فِید: Pompadour Fade

 امروزه دو طرف سر فید شده  یکی از اصلی‌ترین عناصر مدل‌موهای مردان است. محبوبیت فید ناشی از توانایی آن در آوردن ساختار و آراستگی به مدل‌مو‌های بهم ریخته است. مدل‌‌موی پمپادور فید استایلِ امروزیِ دو طرف سر تیپر شده را با پمپادورِ کلاسیک ترکیب می‌کند. با کم کردن تدریجی طول مو تا مقداری کم بالای گوش‌ها، می‌توانید خطای دیدی به شکل حجم و ارتفاع بیشتر روی سرتان ایجاد کنید، پس برای بهترین نتیجه‌گیری همیشه مدلِ پمپادور را تمیز و آراسته نگه دارید.

۳. پمپادورِ ساید پارت: Side Part Pompadour

برای برداشتی متفاوت از استایل پمپادور، می‌توانید یک ساید پارت را وارد ترکیب کنید. در حالی که پمپادور کلاسیک معمولاً یک مدل‌مو با موهای به سمت عقب است، پمپادور ساید پات از خط فرق شما به عنوان پایه‌ی مدل‌موی کوییف استفاده می کند. این یک مدل‌موی تطبیق‌پذیر است و در مقایسه با پمپادورِ رو به عقب، به رسیدگی کمتری نیاز دارد. در حالی که ساید پارت با یک محصول مو با ظاهر خیس و نگه‌دارنده‌ی قوی می‌تواند عالی به نظر برسد، می‌توانید نتایج بهتری با روکش مات و مقداری بافت طبیعی داشته باشید.

۴. پمپادورِ کوتاه: Short Pompadour

آیا می‌خواهید که پمپادور را بدون حجم و بلندی موی حالت اصلی آن داشته باشید؟ خبر خوب این است که هنوز هم می‌توانید این ظاهر ر با موی کوتاه داشته باشید. پمپادورِ کوتاه دارای ظاهری آراسته و در عین حال جذاب است که برای هر موقعیتی مناسب می‌باشد. برای تفسیری مدرن‌تر از پمپادورِ کوتاه، موهایتان را از کنار خط فرق و شقیقه‌تان استایل بدهید. برای آراسته‌ترین ظاهر، یک محصول مو با ظاهر مرطوب با ماندگاری قوی انتخاب کنید.

۵. پمپادور با آندرکات: Undercut Pompadour

آندرکات انتخابی عالی است برای بکارگیری ظاهر آن درون پمپادور. آندرکات هم حالتی مشابه به موهای فید شده‌ی دو طرف سر دارد اما به شکلی تإثیرگذار‌تر. تغییر ناگهانی در طول موها از دو طرف سر کوتاه تا موهای روی سر، طرحی متلاطم و در عین حال قوی ایجاد می‌کند. این مدل همچنین تطبیق‌پذیری زیادی هم دارد، که این بدین معناست که درباره‌ی استایل دادن به موهایتان جای نگرانی نیست. موهای بلند روی سر می‌تواند به همان اندازه که در یک مدل شیک و مرتب موها می‌ریزند، روی کناره‌های کوتاه خوب به نظر برسد.

۶. پمپادور فرفری: Curly Pompadour

وقتی که به مدل‌ پمپادور فکر می‌کنید، ذهنتان بلافاصله موهای فر را به ترکیب ربط نمی‌دهد. اما موهای فر می توانند ظاهری به ارمغان بیاورند که هرگز نمی‌توانید با موهای صاف به دست آورید. بافت و حجم بیشتر و از همه جذاب‌تر، پمپادورِ فر با اصلاح مناسب می‌تواند بی‌نظیر برسد. از تظاهر به صاف بودن موهایتان اجتناب کنید، در غیر این صورت نمی‌توانید طرح‌های بسیار آراسته‌ی پمپادور را پیاده‌سازی کنید. با بکار گیری موهای کوتاهِ دور سر یا حتی یک آندرکات، می‌توانید به استقبال موهای فر طبیعی‌تان بروید.

۷. پمپادور موج‌دار: Wavy Pompadour

در حالی که یک پمپادورِ کامل تیز و پیچیده به نظر می‌رسد، پمپادور مواج حسی جوان و باحال دارد. ایده آل برای یک ظاهر مد روز، این استایل زیاد جدی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر کم دردسر بودن و داشتن سهولت، این مدل‌مو بسیار راحت‌تر از پمپادورِ اصلی درست می‌شود.

۸. پمپادور با کوییف: Pompadour Quiff

ترکیب پمپادور با مدل‌موی کویوف بهترین راه برای درست کردن ظاهری شیک است. این مدل، که حجم موی زیادی روی سر ایجاد می‌کند، بیشتر بر روی بخش جلو‌تر مو تمرکز می‌کند. با شبیه‌سازی شکل یک موج، این مدل‌موی ترکیبی کاملاً چشمگیر و مجذوب‌کننده به نظر می‌رسد. همچنین می‌توانید با بزرگتر یا کوچکتر کردن اندازه‌ی کیف، این استایل را دراماتیک‌تر یا ساده‌تر کنید. به همین ترتیب، یک پمپادورِ آراسته و مرتب، ساختارمندتر و شدیدتر به نظر می‌رسد، در حالی که یک حالت آشفته‌تر، نرم‌تر به نظر می‌رسد.

۹. مینی پمپادور: Mini Pompadour

حتی کوچک‌تر از پمپادورِ کوتاه، مینی پمپادور به سختی یک نسخه فرعی از این مدلِ پر مو حساب می‌شود. این ظاهر منحصراً مخصوص دو دسته از مردان است. دسته‌ی اول، جنتلمن‌هایی با موی کوتاه هستند که کوتاهی مویشان اجازه‌ی درست کردن یک پمپادور کامل را نمی‌دهد. به همین دلیل، مینی پمپادور یک گزینه‌ی عالی می‌باشد و با رشد موها می‌توان به آرامی آن را شکل داد. دسته‌ی دوم، مردانی هستند که می‌خواهند این مدل‌مو را امتحان کنند اما یک استایل ظریف‌تر را می‌پسندند. پر حالی که مینی پمپادور توجه زیادی جلب نمی‌کند، هنوز هم شیک و به روز به نظر می‌رسد و آن را برای مردان مدرن و مینیمالیست ایده‌آل می‌کند.

۱۰. پمپادورِ صاف: Straight Pompadour

برای داشتن ظاهری شیک و کلاسیک، پمپادور با موی صاف گزینه‌ی خوبی می‌تواند باشد. در حالی که این استایل را به کمک سشوار و شانه‌ی گرد با موی موج‌دار می‌توان ایجاد کرد، با موی صاف طبیعی بهترین جلوه را خواهد داشت. پس، اگر موهایتان عاری از هر گونه پیچ‌خوردگی و فر است، این سبک پمپادور را امتحان کنید. برای داشتن ظاهری حرفه‌ای، پمپادور را تمیز رو به عقب شانه کنید و دو طرف سر را کوتاه نگه دارید. اگر برای آخر هفته ظاهری پرپشت‌تر می‌خواهید، سراغ پمپادور با موی صاف حجیم‌تر بروید و آن را به همراه موهای کوتاه در دو طرف سر بکار ببرید.

۱۱. پمپادور با ریش: Pompadour With Beard

همراه کردن پمپادور با ریش بهترین راه برای درست کردن ظاهری شیک و منحصر به فرد است. ترکیب مدل‌موی ضخیم با ریش مطمئناً چشمگیر می‌شود و حضورتان را پررنگ می‌کند. اما باید بدانید که این ظاهر به آسانی درست نمی‌شود. برای شروع، باید بلندی و پهنای پمپادور و ریش را اصلاح کنید تا مناسب شکل چهره‌تان شود. سپس، هنگامی که ظاهر ایده‌آل‌تان را داشتید، باید به طور مرتب موهای روی سر و صورتتان را استایل دهید، کوتاه کنید و به آنها رسیدگی کنید تا این ترکیب تیز و شیک به نظر برسد.

۱۲. پمپادور با موهای یک اندازه: One-Length Pompadour

در حالی که بسیاری از پمپادور‌های امروزی با آندرکات جفت می‌شوند تا شدت استایل را چند برابر کنند، بعضی‌هایشان هنوز هم موهای دور سر بلند را دارند. پمپادور با موهای یک اندازه، که با تفاوت نه چندان زیاد بین بلندی موهای روی سر و کناره‌ها شناخته می‌شود، برداشتی کلاسیک از این نوع مدل‌مو را ارائه می‌دهد. می‌توانید این مدل را با ترکیب کردن دو طرف مو در حین روند درست کردن پمپادور ایجاد کنید. نتیجه، ظاهری آراسته و سنتی است که مقداری استایل هم دارد. برای ظاهری جوانانه‌تر و مقداری شیک‌تر، می‌توانید یک ساید پارت به این مدل اضافه کنید.

۱۳. پمپادورِ پر حجم: Full-Volume Pompadour

اگر شما هم به کنایه‌ی « یا ی بزرگشو بیار یا هیچی نیار» باور دارید، پس پمپادورِ حجیم مدل‌موی مناسب شما باشد. با آوردن پمپادورِ کلاسیک به ارتفاعات بلند‌تر (و پهنای بیشتر)، این مدل‌مو چشمگیرتر و تأثیر گذارتر می‌شود. البته که این استایل برای جنتلمن‌هایی که تار موی خوبی دارند جای بحث نمی‌گذارد، آنهایی که موی ضخیمی دارند با اعتماد به نفس کامل می‌توانند از این ظاهر بهره ببرند. تنها چیزی که مورد نیاز است کمی مهارت با سشوار و مقدار کافی محصولات حالت‌دهنده‌ی مو است، و در نهایت به آسانی می ‌توانید یک پمپادورِ با حجم زیاد ایجاد کنید. با شیو کردن دو طرف سرتان، می‌توانید با خطای دید به پر‌تر دیده‌ شدن پمپادور بدون زحمت اضافی کمک کنید‌.

۱۴. پمپادورِ بافت‌دار: Textured Pompadour

در حالی که پمپادورهای خیلی براق و صاف اغلب سنتی و کمی راکِبیلی به نظر می‌رسند، پمپادورهای بافت‌دار کاملاً مدرن هستند. ساختارِ کم در این مدل به آن عنصرِ امروزی بودن را می‌دهد بدون آنکه آن را نامرتب کند، که یعنی این مدل هم مناسب اداره است و هم مناسب ساعات پس از آن. اگر به طور طبیعی موهای موج‌دار دارید، پس درست کردن پمپادورِ بافت‌دار آسان است. از سوی دیگر اگر تار موهایتان صاف است، ایجاد کردن این ظاهر شاید کمی برایتان دشوار باشد. برای بدست آوردن بهترین حالتِ این استایل، یک بافت دهنده یا اسپری نمک دریایی تهیه کنید و قبل از اینکه موهایتان را به صورت پمپادور حالت دهید، روی تار ‌موهای مرطوب بپاشید.

۱۵. پمپادورِ الویس پریسلی: Elvis Presley Pompadour

شاید پمپادور در صده‌ی ۱۷۰۰ سرچشمه گرفته باشد، اما تا دهه‌ی ۱۹۵۰ تبدیل به مدل‌موی محبوبی برای آقایان نشد. به لطف فرهنگ راکبیلی و الویس پریسلی، این استایل در دهه ۵۰ مطرح شد و به یک ظاهر نمادین دهه ۵۰ تبدیل شد برخلاف پمپادور‌های امروزی، که شامل حجم و بافت بیشتر می‌شوند، پمپادورِ اصل کاملاً براق و صاف بود. امروز برای بازسازی این ظاهر، مقدار زیادی اسپری مو استفاده کنید تا ماهرانه هر تار مو را صاف و در جای خودش نگه دارید،

۱۶. پمپادور آسیایی: Asian Pompadour

پمپادور برای طیف وسیعی از جنتلمن‌ها عالی به نظر می‌رسد. به خصوص، مدل‌موهای آسیایی برای مردان. براق، صاف و تیره، موهای معمولی آسیایی برای حالت دادن به یک پومپادور چشم نواز و جذاب ایده‌آل هستند. اگر موهایتان در حال حاضر حجیم است، شما می توانید به راحتی به یک پمپادور چشمگیر دست یابید. البته، اگر موهایتان باریک هستند، باید مقداری محصولات حجم‌دهنده‌ی مو تهیه کنید تا به بیشتر کردن ارتفاع موهایتان کمک کنید.

۱۷. پمپادورِ اسلیک بک: Slick Back Pompadour

برای اینکه به موهایتان ظاهری براق و چشمگیر ببخشید، پمپادور اسلیک بک را انتخاب کنید. برخلاف پمپادور‌های بافت‌دار و نامرتب، نسخه‌ی اسلیک بک کاملاً صاف و صیقلی به نظر می‌رسد. این مدل‌مو همچنین ظاهری هوشمندانه ایجاد می‌کند و برای موقعیت‌های رسمی ایده‌آل است. قبل از استایل دادن حتماً موهایتان را تا جای ممکن نرم کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. سپس، از پماد، واکس یا ژل برای استایل دادن موهایتان رو به بالا استفاده کنید تا بهترین پمپادورِ براق را ایجاد کنید.

۱۸. پمپادورِ غیر متصل: Disconnected Pompadour

می‌خواهید یک لبه‌ی بیشتر به مدل‌موی پمپادور‌تان اضافه کنید؟ چرا یک آندرکاتِ غیر متصل به ظاهرتان اضافه نمی‌کنید؟ ترکیب آندرکاتِ غیر متصل با پمپادور کاملاً مطابق مد روز است و برای یک مرد مدرن ایده‌آل است. دور از ظریف، این مدل‌موی خشن، که شامل یک تضاد شدید بین پمپادور روی سر و موهای شیو شده‌ی کنار سر است، چشمگیر و شیک است.

۱۹. پمپادورِ بافت‌دارِ راحت: Relaxed Textured Pompadour

برای یک ظاهرِ «همین شکلی از خواب بیدار شدم» و شیک، پمپادورِ بافت‌دار ریلکس را مد نظر داشته باشید. ترکیب پمپادور سنتی با حالت ژولیده، این مدل‌‌مو مظهر آرامش و راحتی است. این مدل مخصوصاً ایده‌آل جنتلمن‌هایی با موی ضخیم و موج‌دار است. البته برای دیگران هم به کمک مقداری پودر حجم‌دهنده قابل دسترسی است.

۲۰. پمپادور با شاین: Pompadour with Shine

برای داشتن ظاهری ظریف و براق همراه پمپادور، اسپری شاین ضروری است. مطمئن شوید که موهایتان تا جای ممکن به طور طبیعی سالم هستند تا از پیاده کردن پمپادور با استفاده از شاین به بهترین شیوه ممکن اطمینان حاصل کنید. سپس می‌توانید درخشندگی طبیعی موهایتان را با استفاده از نرم کردن آن به وسیله سشوار بهبود ببخشید سپس پماد بزنید و در نهایت از اسپری شاین استفاده کنید.

۲۱. پمپادور با حجم بیشتر: Pompadour with Extra Volume

اگر تکه کلامتان «یا ی بزرگشو بیار یا هیچی نیار» است، قطعاً از ظاهر پمپادور با حجم بیشتر خوشتان خواهد آمد. درست است که یک پمپادور خود یک مدل‌موی کامل است، ولی می‌توان طول آن را بلندتر کرد. البته برای بهترین نتیجه گیری شما باید طول مو و ضخامت طبیعی را داشته باشید. به همین ترتیب، به کمک محصولات حجم دهنده، سشوار، برس گرد، پماد و اسپری مو نیاز دارید تا مطمئن شوید که این پمپادورِ بزرگ در تمام طول روز در جای خود باقی می‌ماند.

۲۲. پمپادور با رنگ بلوند: Blond Pompadour

وقتی که یک پمپادور درست می‌کنید، عناصر زیادی برای امتحان کردن وجود دارند. در کنار اندازه و بافت، می‌توانید با رنگ مو هم بازی کنید تا ظاهر متفاوتی بدست بیاورید. برای مثال، یک پمپادور با موی بلوند کاملاً تأثیرگذار می‌رسد. به لطف حجم زیاد و سایه‌ی روشن آن، پمپادور بلوند منحصر به فرد و چشمگیر ظاهر می‌شود، مخصوصاً اگر رنگ آن، رنگ طبیعی خودتان نباشد.

۲۳. پمپادور با فِید متوسط: Pompadour with Mid Fade

برای برداشتی مدرن و باحال از پمپادور کلاسیک، جفت کردن آن با یک فید متوسط را مد نظر داشته باشید. با کاهش تدریجی طول مو‌ها از موی بلند روی سر تا موهای کوتاه‌تر دور شقیقه‌ها و گوش‌ها، پمپادور با فید متوسط می‌تواند مفهومی از خوشتیپی و ساختارمندی را به ظاهرتان انتقال دهد. به اندازه کافی مرتب برای اداره و البته به میزان کافی شیک برای بیرون رفتن در شب، این استایل یک مدلِ برنده است.

۲۴. پمپادور بافت‌دار با طول متوسط: Textured Mid Length Pompadour

مدل‌های مو با طول متوسط کاملاً برازنده جنتلمن‌های مدرن هستند. به اندازه کافی کوتاه است تا مرتب به نظر برسد و در عین حال به مقدار کافی بلند است تا جای استایل دادن داشته باشد، این طول مو همیشه گزینه‌ی خوبی است. به خصوص، یک مدل‌مو با طول متوسط وقتی که با پمپادور جفت بشود کاملاً عالی به نظر خواهد رسید. مدلی که در بهترین حالتش نامرتب است، ظاهری مد روز ایجاد می‌کند که برای آقایان شیک پوش ایده آل است.

۲۵. پمپادور فرفریِ کوتاه: Short Curly Pompadour

برای برداشتی ظریف از پمپادور، یک نسخه کوتاه می تواند کارساز باشد، به خصوص اگر موهای شما مجعد باشد. یک پمپادور کوتاه مجعد به لطف حجم طبیعی فرها همچنان می تواند پر و شیک به نظر برسد. بهتر از همه، به سادگی هم حالت می‌گیرد. شما فقط باید موهایتان را با استفاده از شانه‌ای با دندانه پهن قبل از شستن نرم و صاف کنید. سپس، به موهایتان اجازه دهید تا خشک شوند، اگر حجم بیشتری می‌خواهید، به آرامی ریشه‌های موهایتان را با یک درجه خنک رو به بالا سشوار بکشید تا از وز شدنشان جلوگیری کنید.

۲۶. پمپادور کوتاه با فِید بلند: Short Pompadour with High Fade

فید بلند انتخابی عالی است برای اضافه کردن ‌مدل‌موی نظامی به جلوه‌ی پمپادورتان. البته هنگام درست کردن این ظاهر، در نظر گرفتن نسبت‌ها ضروری است. در حالی که پمپادور بزرگ به همراه فید بلند اغلب می تواند بسیار متضاد به نظر برسد و صورت را بیش از حد کشیده کند، پمپادور کوتاه با فید بلند متعادل و به طور جدی جذاب به نظر می رسد.

۲۷. پمپادور با هارد پارت: Pompadour with Hard Part

اگر از جلوه‌ی پمپادورِ ساید پارت خوشتان می‌آید اما تمایز بیشتری می‌خواهید، پمپادور با هارد پارت می‌تواند مدل‌موی شما باشد. با داشتن یک قسمت تراشیده شده، این استایل تیز و هوشمندانه به نظر می‌رسد. برای نکه داشتنِ ظاهرِ مرتبی که توسط هارد پارت ایجاد شده، مطمئن شوید که پمپادورتان براق است و به تمیزی به کنار و رو به عقب شانه شده باشد.

۲۸. پمپادور با فِید کوتاه: Pompadour with Low Fade

در حالی که پمپادور جلوه‌ای مد روز و خوش استایل دارد، امکان دارد به گونه‌ای هم شدید به نظر برسذ. پس، اگر می‌خواهید که ظاهر پمپادورتان را کمی ظریف‌تر کنید، اضافه‌ کردن یک فید کوتاه مد نظرتان باشد. با اضافه کردنِ چنین فیدی، می‌توانید نسبت موهای روی سرتان را بدون ایجاد تضاد زیاد، خنثیٰ کنید.

۲۹. پمپادور با بالد فید: Pompadour with Bald Fade

بالد فید دور سر را فید می‌کند، به طوری که مو به شکل تدریجی کوتاه می‌شود تا به سطح پوست برسد. این مدل می‌تواند با انواعی از مدل‌موها ترکیب شود، مثل پمپادور، تا ظاهری براق و شیک ایجاد شود. افزودن فید کامل گزینه‌ای عالی برای کسانی است که می‌خواهند به مدل‌موی خود حال تازه‌ای بدهند و یکی از قابل‌توجه‌ترین مدل‌های فید است که آن را به انتخابی جسورانه و رسا تبدیل می‌کند.

۳۰. پمپادور با موی اسپایکی: Spiky Pompadour

پمپادور مدل‌مویی است که تماماً درباره‌ی حجم مو است و برای پر کردن تاج مو عالی است. این مدل انتخاب خوبی برای جلب توجه به موهایتان است و می‌تواند با انواع بافت‌های مو سازگار شود. در حالی که بسیار از مردان به دنبال ظاهری با ویژگی‌های اسلیک بک و آراستگی هستند، شما می‌توانید طرحی مدرن با موی بافت‌دار ایجاد کنید، مثلاً با موهای اسپایکی ظریف. موهای سیخ‌سیخی‌تان به حجم کلی موها اضافه می‌کنند.

۳۱. پمپادورِ رنگی: Colorful Pompadour

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر ظاهر و ایجاد جلوه‌ای جسورانه و فوق‌العاده، استفاده از رنگ است. انتخابی خشن در رنگ مو بلافاصله چشمان را مجذوب پمپادور شما می‌کند و آن را قابل توجه‌تر هم می‌کند. همچنین یک راه عالی است برای اینکه مدل‌موی شما را شخصی‌تر و گویاتر کند. اگر کسی هستید که می‌خواهید از دیگران متمایز شوید یا نشان دهید که حرف حرف شماست، این مدل برای شماست.

۳۲. پمپادور بلند: Long Pompadour

پمپادور صدها سال است که وجود داشته است، اما در دهه ۱۹۵۰ با ستارگانی بزرگ، از جمله الویس پریسلی، محبوبیت دوباره پیدا کرد. موی روی سر بلندتر است و موهای کوتاه در دو طرف و پشت سر در تضاد است، اما بر اساس حجم و پر بودنی که می‌خواهید می‌توانید طول مویی که میخواهید را روی سرتان امتحان کنید. استایل دادنِ پمپادور بلند دشوارتر است اما بی شک شیک و باحال به نظر خواهد رسید.

۳۳. پمپادور برای موهای نازک: Pompadour for Thin Hair

مدل موی پمپادور را می‌توان با طول‌ها و موهای مختلف در هر بافت و نوع تطبیق داد. برای موهای نازک، این مدل‌ می‌تواند موهای روی سر را پر تر جلوه دهد. این یک گزینه عالی برای افرادی با موهای نازک است و می تواند فوق العاده جذاب باشد. با شانه کردن کردن جلوی مو رو به بالا برای ایجاد حجم و سپس رو به عقب برای درست کردنِ حالت آراسته و صیقلی، این استایل بدست می‌آید.

۳۴. پمپادورِ ویدوز پیک: Widow’s Peak Pompadour

منظور از ویدوز پیک، حالت ۷ شکل در خط رویش مو است. بعضی از مردان خط مو را می‌پوشانند در حالی که بعضی مدل‌مویی انتخاب می‌کنند تا آن را کامل کنند یا حتی آن را به نمایش بگذارند. پمپادور یکی از شیک‌ترین انتخاب هاست و حجم و تاج آن باعث می‌شود که خط رویش موهای شما از بین برود و فرم طبیعی خط مو تکمیل شود.

۳۵. پمپادورِ کج: Side-Swept Pompadour

انواعی از پمپادور و تطبیق پذیری در نحوه استایل دادن به آن وجود دارد. این ویژگی باعث می‌شود تا پمپادور یک مدل‌موی جذاب برای آقایانی باشد که به دنبال مدل‌مویی شیک و تمیز باشند که حجم مو را هم افزایش دهد. یکی از کم زحمت‌ترین راه‌های باحالی که می‌توان مو را استایل داد این است که مو را به کنار شانه کرد تا جلوه‌ی کج داشته باشد. در این مدل‌مو ساختارمندی کمتری وجود دارد، مناسب کسانی که ظاهر راحت‌تری می‌پسندند. شیوه ای که مو را دو قسمت می‌کند می‌تواند جذاب هم باشد و به چهره چهارچوب بدهد.

۳۶. پمپادورِ ژاپنی: Japanse Pompadour

مردان ژاپنی معمولاً موهای پرپشتی دارند و می‌توانند انواع مختلفی از مدل موی پمپادور را درست کنند. اضافه کردن ارتفاع به پمپادور خطای دید ایجاد می‌کند که باعث می‌شود صورت بلندتر به نظر برسد و به متعادل کردن نسبت‌های چهره کمک می‌کند. این حالت با بکار گیری آندرکات به همراه فید بلند و پمپادور و بلندتر کردن موهای روی سر به دست می‌آید.

نکاتی که باید قبل از اصلاح کردن مدل‌موی پمپادور در نظر بگیرید

پمپادور با طول‌ موی بیشتری در بالای سر اصلاح می شود و برای ایجاد حجم به سمت بالا و عقب شانه می شود. این مدل با موهای کوتاه دور سر تضاد ایجاد می‌کند، که به مدل‌مو ساختار می‌دهد و حجم موهای روی سر را کاهش می‌دهد. این یک مدل‌موی به شدت تطبیق‌پذیر است که با بافت‌ها و طول‌های مختلف مو جور می‌شود. البته، به چند نکته قبل از اصلاح کردن مدل‌موی پمپادور باید توجه کنید.

نوع مو

پمپادور با مویی که به طور طبیعی پرپشت و ضخیم است خیلی خوب جواب می‌دهد و استایل را تکمیل می‌کند. در عین اینکه کسانی که موهای نازک و خط رویش موی عقب‌رفته دارند هم می‌توانند از این مدل‌مو استفاده کنند، این مدل می‌تواند چالش‌برانگیزتر باشد و نیاز به یک استایل دادن هوشمندانه دارد. این مدل می‌تواند مطابق تمامی بافت‌های مو باشد اما برای مردانی با موی صاف مناسب‌تر است. استایل دادن موی صاف برای ایجاد حالت براق و صیقلی راحت‌تر است.

طول و مدل مو

شما برای ایجاد پمپادور به طول مو نیاز دارید و پیشنهاد می‌شود که طول چتری‌های مو حداقل ۴ سانتی‌متر باشد. می‌توانید موهایتان را پرپشت‌تر و با طول بیشتری پر بالای سرتان نگه دارید تا با موهای کوتاهِ دور سر تضاد خوبی ایجاد کند. قبل از اینکه مدل‌موی پمپادور را اصلاح کنید، مطمئن شوید که موهایتان به حد کافی رشد کرده باشند.

فرم چهره

مدل‌مو می‌تواند با فرم صورتتان تطبیق بیابد تا مکمل آن شود، اما این نکته‌ای است که باید قبل از کوتاه کردن مو به آن توجه شود. مردانی که چهره‌ی کشیده‌ای دارند باید در دور سر موی بلندتری داشته باشند. در حالی که پمپادور با یک آندرکات بر روی یک چهره‌ی گرد می‌تواند جذاب به نظر برسد و آن را کشیده‌تر نشان دهد. این مدل‌‌مو برای مردانی با چهره‌ی بیضی شکل و خط فک پهن عالی به نظر می‌رسد.

موی صورت

ترکیب پمپادور با ریش عالی به نظر می‌رسد، و ظاهر مناسب می‌تواند این استایل را برجسته کند. شکل‌های مختلف ریش می‌توانند مکمل فرم صورتتان باشند و برای مشخص‌تر کردن خط فک یا کشیده‌تر نشان دادن صورتتان بکار بروند. در حالی که پمپادور با ریش خوب به نظر می‌رسد، یک شیو تمیز هم به همان اندازه خوش استایل است.

چگونه یک پمپادور را حالت دهیم

  • قدم اول این است که موهایتان را با حوله خشک کنید.
  • سپس، در حین شانه کردن موهایتان با شانه‌ی گرد، آن را سشوار کنید.
  • مقداری زیادی پماد با انگشتانتان بردارید و آن را در کف دستتان پخش کنید.
  • پماد را به وسیله‌ی انگشتانتان در میان موهایتان پخش کنید. ابتدا در کناره‌ها، سپس در بالای سر. بخش جلویی موهایتان به بیشترین مقدار محصولا مو نیاز دارد چرا که به قدرت بیشتری برای نگه داری مدل‌مو نیاز دارید.
  • موهایتان را شانه کنید تا محصول را به ریشه رسانده و نگه‌دارندگی بهتری درست کنید.
  • جلوی موهایتان را به بالا شانه کنید تا پماد را پخش کنید. با یک دست شانه را نگه داشته و جلوی مو را رو به بالا و به سمت دست آزاد شانه کنید. دست آزاد شما به عنوان راهنما برای جمع شدن موهای شما عمل می‌کند و همچنین به عنوان یک حد برای افزایش ارتفاع مو عمل می‌کند.
  • در نهایت، موهایتان را رو به بالا شانه کرده و با دست بخوابانیدشان. مقداری اسپری مو برای نگه‌داری بیشتر استفاده کنید.

حالت پایانی را انتخاب کنید

محصولات مو حالت نهایی موی‌تان را تعیین می‌کنند، چه بخواهید که ظاهر کلاسیک براق داشته باشید، چه پمپادوری راحت‌تر و بافت‌دارتر. حالا به گزینه‌هایی اشاره می‌کنیم که هر بار شما را تازه و سر حال نشان می‌دهند.

پمپادور براق

برای پمپادور کلاسیک و براق، از پماد مردانه‌ با درخشندگی زیاد استفاده کنید. یادتان نرود که کار را با اسپری مو تمام کنید.

حالت‌دار

برای یک پمپادور بافت‌دار و دقت کمتر، خمیر، کرم یا ژل بافت دهنده را انتخاب کنید، و یا با شانه کردن موهایتان یا با استفاده از دستانتان، درون موهایتان پخشش کنید. برای این یکی اسپری را نگه دارید.

پمپادور طبیعی و آزاد

برای ظاهری موجی شکل که آزاد و ریلکس است، پماد و ژل را جایگزین اسپری نمک کنید. به مقدار زیاد روی موهای خشک شده با حوله اسپری کنید و آنها را شانه کنید تا یک پمپادور شل تشکیل شود.

البته این حالت ماندگاری زیادی ندارد، ظاهری طبیعی‌تر ایجاد می‌کند، به هیچ محصول سنگین یا چربی نیاز ندارد و به شما این امکان را می دهد که هر چند وقت یکبار به طرز اغواکننده ای آن را از روی پیشانی خود بکشید و به جای خود برگردانید. هرگز اجازه ندهید که گفته شود ما بهترین منافع شما را در دل نداریم.

سوالات متداول درباره‌ی مدل‌موی پمپادور

مدل‌موی پمپادور چیست؟

مدل‌موی پمپادور شامل بلندی و حجم روی سر، به شکل خوابیده رو به عقب است، در حالی که کناره‌ها یا کوتاه شده‌اند یا روبه پایین شانه شده‌اند. الویس پریسلی یکی از محبوب ترین چهره‌هایی بود که از پمپادور استفاده کرد؛ البته، این مدل‌مو تکامل پیدا کرد تا انواع و استایل‌های بیشتری در بر بگیرد.

تفاوت بین پمپادور و کیف چیست؟

کیف و پمپادور مدل‌موهای خیلی مشابهی هستند. پمپادور دارای حجم در تمام قسمت بالای سر است و همه مو را به عقب برمی‌گرداند. از سوی دیگر، کیف بر روی ایجاد حجم و برگرداندن قسمت جلویی یا قسمتی از مو که جلوی گوش شما قرار می‌گیرد‌، تمرکز می‌کند. پمپادور معمولاً تمیز‌تر و دقیق‌تر است، در حالی که کیف می تواند بافت بیشتری داشته باشد و راحت‌تر باشد.

طول مو برای پمپادور چقدر باید بلند شود؟

در حالت ایده آل، موهای بالای سر شما باید حدود ۳تا ۴اینچ طول داشته باشد، در حالی که کناره‌ها و پشت می‌توانند بسته به نوع حالت دادن آن‌ها متفاوت باشند. این طول به شما این امکان را می دهد که حجم کافی را در آن خشک کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

چگونه مدل‌موی پمپادور را درست کنیم؟

با موی تمیز و مرطوب شروع کنید و محصول حالت‌دهنده‌ی انتخابی‌تان را روی آن استفاده کنید. پماد مبتنی بر آب بهترین عملکرد را دارد. سپس موهای خود را با سشوار روی حرارت زیاد خشک کنید و موها‌ی روی سر را رو به بالا و عقب شانه کنید تا حجم درست کنید. اگر کناره‌هایتان بلندتر است، از تکنیک مشابهی استفاده کنید، با شانه کردن به عقب و صاف کردن آن در حین خشک کردن، تا بتوانید به راحتی آنها را رو به پایین صاف کنید. در مرحله بعد، از مقداری دیگر از محصول حالت دهنده خود برای تکمیل ظاهرو حالت دادن به موها استفاده کنید و در صورت نیاز از یک برس یا شانه استفاده کنید. با یک روکش از اسپری مو کار را تمام کنید

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *