تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی کروکات مردانه

اگر به مدل موهای بلند و پرپشت علاقه ای ندارید و مدل موی بازکات کمی بیش از حد افراطی به نظر می رسد، در این صورت مدل کروکات در طیف مو در حد وسط قرار دارد و انتخابی عالی است.

این مدل موی شیک و کاربردی دهه‌هاست که وجود داشته‌ و هر سال از بهترین مدل‌های مو برای مردان به حساب می آید. بعلاوه ایجاد این مدل مو بسیار آسان است و به طور کلی برای مردانی که وقتشان کم است یا دوست دارند ده دقیقه بیشتر در رختخواب بخوابند، مناسب است.

با در نظر گرفتن این موضوع، واقعاً با انتخاب کردن مدل موی کروکات اشتباه نخواهید کرد. مطمئن نیستید کدام مدل برای شما بهتر است؟ با بررسی 25 مورد از محبوب‌ترین مدل‌های موی کروکات مردانه به شما کمک می‌کنیم مدل موی مورد علاقه خود را انتخاب کنید، با ما همراه باشید.

کروکات چیست؟

اصطلاحات «کروکات» و «بازکات» اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما هرکسی که دومی را از آرایشگر خود بخواهد و انتظار اولی را داشته باشد مطمئنا در آخر کار با شوک مواجه می‌شود. بر خلاف مدل بازکات، مدل کروکات در پشت و کناره ها تیپر شکل است (گاهی اوقات با فید شدن) و در قسمت بالای سر موها بلندتر هستند.

در حالی که مدل بازکات اغلب نیاز به کوتاه کردن کل موهای سر دارد، در مدل کروکات در قسمت بالای سر بلندی مو قابل مشاهده است و با میزان بلندی مو در دو طرف سر متفاوت است.

برای توضیح بیشتر، مدل بازکات اساساً طاس است، در حالی که مدل کروکات موها کوتاه شده است اما میزان آن چندان زیاد نیست.

بهترین مدل موهای کروکات

1. کروکات کلاسیک: CLASSIC CREW CUT

مدل کروکات که قدمت آن به دهه 1920 برمی‌گردد، مدل‌ موی مرتبی است که نیاز به مراقبت کمی داشته و با اشکال مختلف صورت مطابقت دارد. این مدل مو را می توان با پشت و کناره های تیپر آن تشخیص داد، که به یک رویه کوتاه شده است و طول آن حدود 2.5 سانت است، معمولاً جلوی آن کمی بلندتر است. این استایل را با قیچی کردن تیپر مو یا کوتاهی گرید 3 در طرفین مو به دست آورید که به زیبایی با قسمت بالای مو ترکیب می شود.

2. کروکات فید: CREW CUT FADE

کروکات فید برداشتی مدرن تر از کروکات کلاسیک است. در این مدل بلندی مو در بالای سر حفظ می شود و برای ایجاد کنتراست بیشتر دو طرف مو کوتاهتر می شود. بسته به مدلی که می خواهید فید کم، متوسط، بالا را می توانید انتخاب کنید و از اثر کمتر بودن موها در کناره های سر بهره ببرید.

گروهی از افراد مشهور طرفدار این مدل مو هستند: رایان رینولدز، زک افرون، تام هاردی، برد پیت و حتی خود دیوید بکهام در سال های اخیر این مدل را استفاده کرده اند. بنابراین، این نوع از کروکات نه تنها مطلوب بوده، بلکه به شدت جالب نیز است.

3. کروکات با فید کم: CREW CUT LOW FADE

ظریف‌ترین گزینه‌های فید شدن، این مدل است که شروع به فید شدن به میزان تقریباً 2.5 سانت از بالاتر از گوش شما می‌کند. این می تواند یک اسکین فید ملایم و با حالت تیپر کم باشد یا یک اسکین فید با همراه با کوتاهی باشد برای اینکه فر شدن مو بیشتر مشخص باشد. اگر دومی را انتخاب کنید، آخرین سانت از موی سر که نزدیک به خط مو است به سختی قابل مشاهده خواهد بود.

4. کروکات با فید زیاد: HIGH FADE CREW CUT

از طرف دیگر، کروکات با فید زیاد، بسیار بالاتر از گوشه های پیشانی شروع به مخروطی شدن می‌کنند. این ظاهر چشم نواز، توجه را بر روی بالای سر برش داده شده متمرکز می کند و به برجسته کردن ویژگی های قوی صورت کمک می کند.

با این حال، این کروکات مردانه برای افراد ترسو نیست. بنابراین، اگر قبلا هرگز این مدل را امتحان نکرده اید، با لو فید یا میدل فید شروع و سپس این مدل را انتخاب کنید.

5. کروکات با مید فید: MID FADE CREW CUT

به دنبال چیزی بینابین هستید؟ این مدل تعادل کاملی را بین بلندی و فید شدن ارائه می‌دهند. آن‌ها بین شقیقه و گوش‌های شما باریک‌تر می‌شوند و حجم آن‌ها را از کناره‌ها جدا می‌کنند و انتقال نرم‌تری به بخش بالایی بلندتر ایجاد می‌کنند. این مدل موی شارپ و مدرن برای طیف وسیعی از انواع مو مناسب است و یک لبه مدرن به سبک کلاسیک اضافه می کند.

6. کروکات با اسکین فید: SKIN FADE CREW CUT

برای داشتن ظاهری شاداب و جوان، چرا این مدل را امتحان نمی کنید؟ این نوع فید مستقیماً به سطح پوست می رسد و با نقطه شروع بالا یا متوسط بهترین کار را دارد. کناره‌هایی که به‌ندرت وجود دارند، با رویه بلندتر و بافت‌دار در تضاد هستند تا ظاهری تیز و کمی سرکش داشته باشند. فقط مطمئن شوید که موی بالای سر خیلی بلند نباشد تا نامتعادل به نظر نرسد.

7. کروکات دراپ فید: DROP FADE CREW CUT

بر خلاف سایر فیدها که توضیح دادیم، این مدل از یک خط مستقیم در اطراف سر شما پیروی نمی‌کنند. در عوض، آنها از پشت گوش های شما به سمت پشت گردن می روند و یک حالت قوس ایجاد می کنند. این موضوع اجازه می دهد تا عمق و بافت بیشتری در تاج سر ایجاد شود و در عین حال طرح کلی در اطراف صورت شما حفظ شود. این مدل نیز می‌تواند به کشیده شدن صورت‌های گرد کمک کند.

8. کروکات کوتاه: SHORT CREW CUT

مدل های کروکات لزوماً نباید محافظه‌کارانه باشند – در واقع، آنها می‌توانند با کوتاه‌کردن فوق‌العاده در کناره‌ها و (تقریبا) از بین بردن این طول در بالا، به‌طور زیادی نزدیک به باز کات به نظر بیایند. نتیجه مدل مویی است که به راحتی بین شارپ بودن بازکات و هوشمندی کروکات قرار می گیرد: این مدل بسیار کوتاه است، اما شانس شما را برای به دست آوردن یک شغل «مناسب» از بین نمی برد.

اگر به دنبال یک کروکات مردانه هستید که به استایل بسیار کمی نیاز دارد، یک کروکات کوتاه یک گزینه عالی است. معمولاً طولی حدود 0.5 تا 1.5 سانت کروکات کوتاه، ماهیت چاپلوسی یک مدل موی کروکات را با حفظ آسان یک بازکات جفت می‌کند. بلندترین قسمت مو در جلو را می توان برای سرگرمی بلند کرد یا صاف نگه داشت تا توهم پیشانی کوچکتری ایجاد کند.

9. کروکات متوسط: MEDIUM CREW CUT

در طول تقریبی 2.5 سانت، کروکات متوسط به هیرکات سنتی کروکات وفادار می‌مانند. کناره‌های تیپر را برای پایانی بی‌انتها انتخاب یا رویکردی مدرن‌تر را برگزینید. با این میزان بلندی، موهای روی سر را می‌توان به روش‌های مختلف، از دسته های فر گرفته تا رشته‌های بافت‌دار، استایل کرد، بنابراین می‌توانید به راحتی ظاهر خود را برای سناریوهای مختلف تغییر دهید.

10. کروکات بلند: LONG CREW CUT

کروکات بلند یکی دیگر از سبک های همه کاره برای مردانی است که می خواهند گزینه هایی برای مدل موی خود داشته باشند. با اندازه گیری تا 5 سانت در بالا، یک کروکات بلند را می توان به شکلی زیبا درآورد، به طرفین باز کرد یا حتی به صورت یک فاکس هاوک ساخت. تنها چیزی که نیاز دارید یک برس یا شانه سفت و مقداری چسب محکم نگهدارنده یا کرم مو است که به شما کمک می کند تا ظاهر دلخواه خود را به دست آورید.

11. کروکات شلوغ: MESSY CREW CUT

اگر ترجیح می‌دهید در زمان خود صرفه‌جویی کنید، کروکات شلوغ چطور است؟ این مدل معمولی مردانه، ظاهری آرام و طبیعی و روزمره ارائه می دهد. همچنین می تواند به حجم دادن به موهای نازک کمک کند. کناره ها را باریک نگه دارید و اجازه دهید موهای بالای سر کمی بلند باشند. سپس به سادگی از انگشتان خود برای تیز نشان دادن آن با مقداری موم حالت دهنده یا چسب مو استفاده کنید تا ظاهری راحت داشته باشید.

12. کروکات بافت دار: TEXTURED CREW CUT

در حالی که کروکات جالب و قدیمی تماماً برای تمیز نگه داشتن آن بود (بدون شک با کمک مقدار زیادی کرم مو)، اکنون قرن بیست و یکم است و شما (احتمالاً) در یک تیم ورزشی نیستید، بنابراین می توانید هزینه کنید. سبک را کمی مد نظر قرار دهید این همان جایی است که کروکات بافت دار وارد می شود: اساساً این کروکات کلاسیک است اما نا تمام است.

شبیه به سبک های نامرتب، اما عمدی تر، کروکات بافت دار نسبت به سبک های کلاسیک کمتر رسمی است. کوتاهی های نقطه ای باعث ایجاد لایه های متلاطم با طول های مختلف در بخش بالایی بلندتر می شود. سپس می‌توان به مو ژل زد یا با اسپری نمک‌دریایی بافت‌دار مخلوط کرد تا هرگونه کرکی طبیعی را ملایم کند. کناره ها را با برش مخلوط کنید یا آنها را کوتاه نگه دارید تا ظاهری نامتعارف و نامرتب داشته باشید.

13. کروکات نظامی: MILITARY CREW CUT

اگر به دنبال پشت و پهلوهای کوتاه سنتی با کمی جذابیت دوران جنگ هستید، این بهترین گزینه برای شماست. کروکات نظامی در طول جنگ جهانی دوم محبوبیت پیدا کرد، زیرا به اندازه کافی کوتاه بود تا مقررات نیروهای مسلح را رعایت کند. با برش کوتاه در بالا و فید شدن زیاد در پشت و کناره‌ها، کروکات نظامی واضح، تمیز و مرتب هستند و بهترین حالت را برای صورت‌های زاویه‌دار دارند.

14. کروکات جانبی: SIDE SWEPT CREW CUT

فرقی نمی‌کند که بلندی مو متوسط یا زیاد باشد، همچنان می‌توانید به یک کوتاهی جانبی لاغرکننده صورت برسید. از آرایشگر خود بخواهید یک مدل موی مربعی با قیچی ایجاد کند. سپس می توانید جداسازی طبیعی موی خود را برای یک استایل براق کنار هم ترکیب کنید یا اینکه اصلاً جدایی مشخصی نداشته باشید. به این ترتیب می توانید مو را به دلخواه به سمت پهلو یا جلو بیاورید.

15. کروکات تیپر فید: TAPER FADE CREW CUT

در مقایسه با کروکات اورجینال، کروکات تیپرفید سریعتر انجام می شود و پوست اطراف گوش ها آشکار می شود. اگرچه به اندازه مدل اسکین فید پوست نیست، اما با استفاده از گیره‌های مو برای درجه‌های مختلف فید شدن، کناره‌ها به سمت پایین سر کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شوند. از آرایشگر خود بخواهید که نقطه شروع فید شدن را بر اساس فرم صورت و موهای صورت شما انتخاب کند.

16. کروکات آیوی لیگ: IVY LEAGUE CREW CUT

کروکات آیوی لیگ که در دهه 1930 در دانشگاه‌های طراز اول مانند هاروارد و پرینستون ایجاد شد، تا به امروز محبوب باقی مانده است. بلندی این مدل مو کمی بیشتر از کروکات های معمولی است و یک قسمت هم در کناره های مو وجود دارد. سپس موها شانه می شوند تا ظاهری شیک و حرفه ای داشته باشند. این مدل که به شکل تیپر باریک است، برای مردانی با موهای ضخیم و صاف ایده آل است

17. کروکات و ریش: CREW CUT AND BEARD

با هماهنگ کردن مدل موی کروکات با ریشهایتان، می توانید فوراً ظاهری خشن و مردانه ایجاد کنید. مدل های بلندتر و شلوغ را می توان با مدل های ریش کامل متعادل کرد. از طرف دیگر، مدل های زاویه‌دارتر کروکات با ریش‌های کوتاه‌تر یا چانه های تراشیده تر به خوبی هماهنگ می‌شوند. فقط به یاد داشته باشید که لبه های موی خود را با کناره های ریش ترکیب کنید – چه مدل فید شده باشد یا مدل تیپرکات.

18. کروکات موهاک: CREW CUT MOHAWK

اگر شما یک مدل بلند‌تر و همراه با فید زیاد دوست دارید امتحان مدل کروکات موهاک چطوراست؟ این استایل غیرسنتی و از نظر فنی یک فتکس هاوک است، زیرا جهت مو به سمت پشت سر نیست. رشته های مو را با برس به سمت بالا بکشید تا یک برآمدگی نیمه مثلثی در بالای سر ایجاد کنید و آن را با اسپری فیکس کنید. این مدل برای موهای مجعد نیز جوابگو است.

19. کروکات بلوند: CREW CUT BLONDE

در حالی که مدل‌ موی بازکات بلوند برای مدتی رایج بوده است، مدل‌های بلوند کروکات ظاهری ملایم‌تر دارند و موهای بیشتری در قسمت بالای سر وجود دارند. رنگ های بلوند پلاتینیوم مدرن‌ترین رنگ‌ها هستند و زمانی که برای ایجاد بافت بیشتر به شکل موهای سیخ و کوتاه و پر درآیند، بسیار براق به نظر می‌رسند. از طرف دیگر، برخی از هایلایت های کاراملی را به موهای قهوه ای و شلوغ اضافه کنید تا شبیه به فرد موج سواری شوید که زیر نور آفتاب قرار گرفته است.

20. کروکات برای موهای کم پشت: CREW CUT FOR RECEDING HAIRLINE

وقتی نوبت به موهای کم پشت و پیشانی های بلند تر میرسد، شما دو گزینه اصلی دارید. یک کروکات متوسط و بافت دار برای پنهان کردن نقاط نازک اطراف پیشانی ایده آل است زیرا هیچ نقطه پایانی سختی وجود ندارد و می توان موها را در صورت لزوم به سمت جلو برس کشید. در همین حال، کروکات های کوتاه با کناره‌های فید شده، کنتراست بین شقیقه‌ها و کناره‌های سر شما را به حداقل می‌رساند، بنابراین عقب‌ رفتن مو کمتر مشخص است.

21. کروکات برای موهای مجعد: CREW CUT FOR CURLY HAIR

آیا برای کنترل فرهای سرگردان خود تلاش می کنید؟ یک مدل کوتاه برای موهای مجعد می تواند برای شما عالی باشد. در حالی که قسمت بالایی حدود 2.5 تا 5 سانت طول دارد تا فرهای طبیعی شما را به نمایش بگذارد، کناره‌ها به سمت پایین باریک می‌شوند تا مقداری از حجم مو را کاهش دهند تا ظاهری مرتب داشته باشید. ریش می تواند با این کوتاهی مردانه نیز عالی به نظر برسد تا به تعادل آن کمک کند

22. کروکات فلت تاپ: FLAT TOP CREW CUT

کروکات کلاسیک دارای بخش جلویی است که کمی بلندتر از تاج مو است. این موضوع در مورد کروکات فلت تاپ نیز صدق می‌کند، اما در این استایل یک خط صاف در بالای مو به وجود می آید. شما باید آن را با دقت کوتاه کنید و سپس قسمت بالایی را شانه کنید تا شکل جعبه ای مانند ایجاد کنید. آن را کلی مو محکم کنید و آن را با کناره های کوتاه و فیدشده هماهنگ کنید تا ظاهری شارپ داشته باشید.

23. کروکات ویدوز پیک: WIDOWS PEAK CREW CUT

اگر یک خط موی V شکل در جلو دارید، این مدل با طول متوسط راهی عالی برای پنهان کردن آن است. مو را به طوری سمت بالا و به سمت جلو به صورت اسپایکی فلافی درآورید که ابتدا و انتهای خط مو را بپوشاند. سپس کوتاه کردن نرم و باریک برای طرفین انتخاب کنید که به طور طبیعی با قسمت بلندتر ترکیب می شود. یا، اگر موهای رنگ روشنی دارید، مدل موی کوتاه آن را امتحان کنید که با موهایی که به آرامی با پوست ادغام می شود.

24. کروکات کامب اور: CREW CUT COMB OVER

از مدل‌های رترو ایوی لیگ با قسمت‌های کناری گرفته تا مدل‌های کوتاه‌تر با یک تکه کوچک در جلو، در طیف وسیعی از سبک‌ها متناسب با شخصیت شما هستند. حتی می‌توانید آن را به‌جای کنار به عقب برگردانید و برای ظاهری شیک و امروزی، از رنگ‌های پررنگ استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که از بلندی زیاد مو در بالا خودداری کنید، در غیر این صورت دیگر شبیه مدل کروکات نخواهد بود.

25. کروکات برای موهای نازک: CREW CUT FOR THIN HAIR

مانند مدل کروکات همراه با عقب رفتن خط مو، کروکات کوتاه انتخابی عالی برای موهای نازک است زیرا به کاهش تفاوت قابل مشاهده بین تارهای ضخیم و نازک مو کمک می کند. با این حال، با در کروکات موهای نازک، تمرکز معمولاً روی پنهان کردن تاج سر طاس است. یک کوتاهی با طول متوسط و ژولیده نیز می تواند در این مورد موثر باشد، زیرا رشته های موی تقاطع به پنهان کردن قسمت های نازک مو کمک می کند.

سوالات متداول در مورد کروکات

چگونه مدل موی کروکات محبوب شد؟

اگر شک دارید که مدل موی کروکات یکی از راحت‌ترین مدل‌ها برای مردان است، ریشه‌های این مدل موی قهرمانانه را در نظر بگیرید. احسان نجاریان، مدیر آرایشگاه سان می‌گوید: «تصور می‌رود که اصطلاح کروکات برای توصیف مدل‌های موی استفاده شده توسط اعضای تیم‌های قایقرانی دانشگاه آیوی لیگ ایالات متحده در اواخر قرن گذشته ابداع شود.

این فقط یک هوس پسرانه نبود که به این مدل موها جذابیت بخشید، بلکه ظاهر بدون دردسر آن را نیز به همراه داشت. این مدل به دلیل کوتاه و مرتب بودن مورد علاقه بود: ایده آل برای جلوگیری از پخش شدن مو بر روی صورت فرد پاروزن بوده است.

به زودی، نیروهای استخدام شده ارتش نیز این مدل را انتخاب کردند. احسان نجاریان می‌گوید: زمانی که ارتش ایالات متحده در دهه 1930 این استایل را به کار گرفت، محبوبیت این استایل به شدت افزایش یافت. “باز هم به دلیل سهولت حفظ و نگهداری آن ارزشمند بود.”

مدل های کروکات فقط کاربردی نیستند، بلکه رای مردم را نیز به دست می آورند. به لطف بلندی این مدل، همه انواع مو می توانند اعمال شوند، در این فرآیند، زمین بازی برای آنهایی که دارای فرهای های براق، فرهای غیرقابل کنترل و تارهای موی نخ مانند و صاف هستند متنوع است.

مدل موی کروکات چیست؟

کروکات یک مدل موی کم هزینه و همیشه مد است. این مدل دارای پشت و پهلوهای تیپر (گاهی اوقات با فید) و طول بلندتر در بالا است. بلندی کروکات ها معمولاً در جلو بیش‌تر از عقب است، اگرچه قسمت بالایی معمولاً در بلند‌ترین قسمت خود بیش از 2.5 تا 5 سانت نیست.

تفاوت کروکات و بازکات چیست؟

بازکات شامل کوتاه کردن موهای سرتاسر سر است، در حالی که کروکات بلندی قابل مشاهده ای را در بالای سر حفظ می‌کند و طول آن در طرفین متفاوت است. موها در مدل بازکات بسیار نزدیک سر کوتاه می‌شوند، در حالی که در کروکات ها اطراف مو کوتاه‌تر هستند بالای سر کمی بلند تر است.

چگونه مدل کروکات را درخواست کنیم؟

بسته به استایلی که می‌خواهید، یک هیرکات کوتاه بین 1.5 سانت تا 5 سانت در بالای سر، با کناره‌های تیپر بخواهید. از طرف دیگر، می توانید با بلندی بیشتر مو در بالا، یک فید کم، متوسط یا زیاد درخواست کنید.

چگونه یک کروکات را طراحی کنیم؟

کروکات را می توان به روش های مختلف بسته به بلندی انتخابی شما طراحی کرد. آن را بلند بگذارید، آن را شانه کنید، آن را به هم بزنید تا بافتی به آن اضافه کنید یا حتی یک فاکس هاوک ایجاد کنید. همچنین می‌توانید کناره‌های کلاسیک را فیدهای امروزی ترکیب کنید. این کاملا به شما بستگی دارد.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *