تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی کوئیف مردانه

دهه‌هاست که مدل کوئیف در میان یکی از تأثیرگذارترین و بادوام‌ترین مدل‌های مد روز قرار می‌گیرد. این مدل یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌هاست و متعلق به دوره خاصی نیست. افراد در هر سن و سالی می‌توانند این مدل را انتخاب کنند که مناسب مراسم‌های متفاوتی هم هست. این استایل در دنیای سینما، موسیقی و حتی سیاست هم انتخاب می‌شود. در ادامه، از اولین ورژن‌های این مدل تا اقتباس‌‌های اخیر آن را معرفی خواهیم کرد و شما را با بهترین مدل موهای کوئیف مردانه آشنا خواهیم کرد.
مدل کوئیف یکی‌ از نمادین‌ترین مدل‌های مردانه است که از سال 1950 مدلی برجسته و مهمی بوده است و جایگاه خود را در تالار شهرت فولیکور در کنار دیگر نمادهای آرایشگری مانند فرنچ کراپ، بازکات و کناره‌ها و پشت کوتاه پیدا کرده است.
کوئیف تقویت شده با ترکیبی از عناصر پومپادور، رویه صاف و گاهی اوقات حتی موهاک، بدون ترس از حجم آن، برای طیف وسیعی از سنین، فرم‌های صورت و استایل‌های شخصی مناسب است.

طبق تحقیقات، این مدل از نظر زنان هم یکی از جذاب‌ترین‌هاست. زمانی که شرکت تولید محصولات حالت دهنده مو از زنان به طور ناشناس پرسید که در برنامه‌های دوست یابی به احتمال زیاد کدام دسته از مدل موی مردانه را به سمت راست می‌کشند و انتخاب می‌کنند، 28 درصد از 2000 زنی که از آن‌ها سوال شده بود مدل کوئیف را انتخاب کردند.

کوئیف چیست؟

حتماً نام کوئیف را قبل از این هم شنیده‌اید. این مدل با طرفین و پشت کوتاه و موهای بلند بالای سر به راحتی قابل تشخیص است. در حالی که این شکل اصلاح در بسیاری از مدل موها دیده می‌شود ولی چیزی که کوئیف را از بقیه متمایز می‌کند شیوه مدل‌دهی به آن است. 

قسمت بلندتر مو در بالای سر را حجم داده می‌شود و سپس برای ظاهری شیک و در عین حال بافت‌دار به عقب شانه می‌شود؛ این در حالی است که توجه را به حجم جلوی سر متمرکز می‌کنید و حالت می‌دهید. متوجه خواهید شد که تضاد شدید بین طول مختلف موها باعث می‌شود که ظاهری شیک‌تر و مطابق مد روز داشته باشید که با مدل پمپادور کلاسیک هم تفاوت چندانی ندارد.

این کوئیف تقویت شده با ترکیبی از عناصر پومپادور، رویه صاف و گاهی اوقات حتی موهاک، بدون ترس از حجم آن، برای طیف وسیعی از سنین، فرم‌های صورت و استایل‌های شخصی مناسب است.

طبق تحقیقات، این مدل از نظر زنان هم یکی از جذاب‌ترین‌هاست. زمانی که شرکت تولید محصولات حالت دهی مو به طور ناشناس از زنان پرسید که در برنامه‌های دوست یابی به احتمال زیاد کدام دسته از مدل موی مردانه را به سمت راست می‌کشند و انتخاب می‌کنند، 28 درصد از 2000 زنی که از آن‌ها سوال شده بود مدل کوئیف را انتخاب کردند.

تاریخچه مدل کوئیف

این مدل چند سال قبل از اینکه محبوب شود هم وجود داشت و به عنوان واکنش پس از جنگ به مدل‌ بازکات ارتشی و مدل‌های صاف و تخت زمان جنگ، محبوبیت یافت. اما تنها زمانی واقعاً نمادین شد که راک اند رول ظهور کرد و به نشانی از طغیان نوجوانان تبدیل شد.

احسان نجاریان، بنیانگذار سالن زیبایی سان، می‌گوید:« کوئیف به عنوان یک مدل مو همیشه نشان‌دهنده طغیان و سرکشی بوده است و نشان از اعتماد به نفس فرد را دارد. این مدل به معنای واقعی کلمه، فضای بیشتری می‌گیرد؛ بنابراین شما را متمایز می‌کند و توجه‌ها را به شما جلب می‌کند.»

اینکه موها به سمت بالا جمع شده بود باعث می‌شد که به شکلی طبیعی به سمت جلو ریزش داشته باشند که مدام توجه را جلب می‌کرد. الویس پریسلی موفق شد شانه کردن موهایش در ملاء عام را به اندازه رقص کمر یا نوازش میکروفون جذاب نشان دهد و این به خودی خود تبدیل به بخشی از جذابیت معروف کوئیف شد.

این خودشیفتگی بی‌شرمانه، مردان را از ظلم عدم توجه به ظاهر خود رها کرد و زمینه را برای انقلاب آراستگی فراهم کرد که ما امروز آن را بدیهی می‌دانیم. نتیجه گیری؟ اگر بگوییم مدل کوییف مسیر داستان مدل موها را تغییر داد، اغراق نکرده‌ایم.

کوئیف در مقابل پمپادور

بحث‌ها بر سر تفاوت کوئیف با دیگر مدل‌های کلاسیک مانند پمپادور زیاد است. به عنوان یک قاعده کلی، کوئیف کلاسیک خودنمایی کمتری نسب به مدل پمپادور با حجم زیاد بالای سر دارد که اسطوره راک اند رل یعنی لیتل ریچاد و پس از آن برونو مارس انتخاب کرده‌اند.

احسان نجاریان بیان می‌کند:« واقعیت این است که حد وسطی وجود ندارد. یک کوئیف معمولی شامل پشت و اطراف کوتاه و موهای بلندتر در بالای سر است که در جلو به سمت بالا و عقب شانه می‌شود ولی این مدل می‌تواند بی‌نظم، صاف یا شانه خورده باشد و به طور کلی سبکی با قابلیت حالت دهی باشد. پمپادورها از این نظر شبیه هستند که موها را به بالا حالت می‌دهند و از جلوی صورت کنار می‌برند اما معمولاً براق‌تر و بسیار دقیق مدل داده می‌شوند.

در حالی که مدل‌های پمپ، به معنای واقعی کلمه، کل مو را حجم می‌دهند ولی کوئیف‌ها عمدتاً روی موهای جلو (موهایی که دقیقاً بالای پیشانی هستند) متمرکز می‌شوند و در برخی موارد بقیه قسمت‌های سر، نسبتاً صاف باقی می‌مانند.

احسان نجاریان در ادامه می‌گوید:« از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را مدل تیپر با روی سر بلند کوتاه کند. مطمئن باشید اشتباهی رخ نمی‌دهد.»

انتخاب مدل کوئیف

یکی از مهم‌ترین نکات برای انتخاب مدل کوئیف (و بسیاری از مدل‌ها) این است که شکل صورت خود را در نظر بگیرید. خوشبختانه برای هر کسی مدل مناسبی وجود دارد که موها را به سمت بالا حالت بدهند ولی این استایل‌ها برای کسانی که به دنبال کشیده و گرد به نظر رسیدن صورت هستند مناسب‌تر است.

احسان نجاریان می‌گوید:« صورت‌های گرد معمولاً استخوان بندی کم یا زوایای برجسته دارند؛ بنابراین مدل موی مربع شکل با اندازه‌ای مانند کوئیف یا ساید پارت کلاسیک معمولی به همراه موهای نسبتاً بلند جذاب خواهد بود.»

اگر صورت لاغری دارید، احتیاط کنید. هر چه موها بلندتر باشند، صورت با زاویه بیشتر و کشیده‌تر به نظر می‌رسد. در عوض، مدلی را انتخاب کنید که کمی کوتاه‌تر به نظر برسد. از آنجایی که بیشتر کوئیف‌های مدرن روی قسمت بالایی سر تمرکز دارند و نیازمند تراشیدن یا فید کناره‌ها هستند پس برای آقایانی که گوش‌های بزرگی دارند همیشه عالی به نظر نمی‌رسند.

احسان نجاریان می‌گوید:« زیبایی کوئیف در این است که طبق شکل صورت یا کوتاهی کناره‌های مو برای هر کسی کاملاً متفاوت به نظر می‌رسد؛ بنابراین می‌توانید مدل را شخصی سازی کنید. مدرن‌ترین مدل کوئیف قطعاً در اطراف سر، فید شده است.»

مدل کوئیف برای بیشتر جنس‌های مو هم مناسب است؛ به جز آن‌هایی که بسیار فر، وز یا بسیار نازک هستند. احسان نجاریان می‌گوید:« حرکت موها باعث ایجاد بافت می‌شود؛ بنابراین موهای مجعد می‌توانند برای ایجاد ظاهری با بافت بیشتر و آشفته‌تر موهبت باشند. البته همیشه می‌توانید از صاف کننده‌ها برای داشتن کوئیف کلاسیک استفاده کنید.» او پیشنهاد می‌کند که از اتوهای کوچک‌تر استفاده کنید که برای موهای کوتاه‌تر عملکرد بهتری دارند.

بهترین مدل‌های کوئیف برای آقایان

در اینجا برای از بهترین مدلهای کوئیف مردانه آورده شده است تا الهام بخش نوبت بعدی آرایشگاه شما باشد.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

1. کوئیف کلاسیک: Classic Quiff

کوئیف کلاسیک که در دهه 50 بسیار محبوب بود، به نسبت‌های متعادل‌تری بستگی دارد. موهای جلو همچنان بلندتر هستند ولی در عین حال باید مقداری از طول موهای پشت و کناره‌ها را حفظ کنید و خط موی تمیز و مرتبی داشته باشید. محصولی با درخشندگی بالا، برقی که کوئیف کلاسیک نیاز دارد را فراهم می‌کند. از نمونه این مدل، دان دریپر در سریال مردان دیوانه را در نظر بگیرید.

2. کوئیف مدرن: Modern Quiff 

مدل کوئیف مدرن به اندازه‌های بلندتری در بالای سر و نسبت‌هایی به سبک پمپادور نیاز دارد. به یاد داشته باشید که شیوه اصلاح مدل موهای معاصر بر تمایز بین موهای طرفین و پشت سر با موهای بالای سر متکی است. باید نسبت‌های نامتعادل را در نظر بگیرید تا طول کوئیف به سمت جلوی سر برجسته‌تر نشان داده شود. کوئیف مدرن را می‌توان با استفاده از محصولاتی که موها را مات نشان می‌دهند به طور مؤثری حالت داد. محصولات براق کننده هم به خوبی عمل می‌کنند ولی مدل مات می‌تواند موها را برای ظاهری مدرن‌تر، به روز کند. برای الهام گرفتن از این مدل می‌توانید مدل موهای برونو مارس را در نظر بگیرید.

3. کوئیف صاف و به عقب شانه شده: Slick Back Quiff

کوئیف صاف و به عقب شانه شده شکل جذاب و براق مدل مو است. این مدل معمولاً با مدل ساید پارت ترکیب می‌شود که حال و هوای دهه 60 را به کوئیف می‌دهد. این مدل، مدلی فوق‌العاده برای آقایانی است که به طور طبیعی موهای ضخیمی دارند. برای صاف و یکدست شدن موها، مقدار زیادی پماد مو را روی دست‌ها بکشید. بعد از شانه برای مشخص کردن حالت موهایتان استفاده کنید و شکافی در موها به وجود بیاورید و خود کوئیف را حالت دهید. در نهایت از سشوار با حرارت کم استفاده کنید تا فرم موها به سرعت حفظ شود. در نتیجه، حجم موها از دست نمی‌رود و در تمام روز سر جای خود می‌ماند.

4. کوئیف تیپر فید: Taper Fade Quiff

یکی از انواع شیک و مدرن کوئیف، ترکیب آن با یکی از تیپر فیدهای مد روز است. این ترکیب تضادی زیبا میان موهای کوتاه طرفین و موهای بلند بالای سر ایجاد می‌کند. این مدل همان حس جذاب و شیک کوئیف آندرکات را دارد ولی به آن اندازه افراطی نیست. کوئیف تیپر فید همچنان مدلی آراسته و رسمی است که اگر استایل‌های رسمی را می‌پسندید، مناسب شما خواهد بود. می‌توانید برای حالت دادن موها از اتو مو استفاده کنید یا قسمت جدا شده مو از بالای سر را با ماشین کوتاه کنید که مشخص‌تر و چشمگیرتر باشد. می‌توانید کوئیف را به روش‌های مختلف حالت دهید. مدل کوئیف تمیز و مرتب برای کار بسیار مناسب است و در عین حال مدل راحت و به هم ریخته‌اش هم برای آخر هفته‌ها بسیار عالی است. کوئیف تیپر فید برای موهای نازک نیز مدل موی فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

5. کوئیف برای موهای ضخیم: Thick Hair Quiff

با انتخاب مدل کوئیف، از حجم طبیعی موهای پرپشت خود نهایت استفاده را ببرید. برای عالی به نظر رسیدن با این مدل، موها را در طرفین کوتاه نگه دارید و بعد بگذارید موهای تاج سر بلندتر باشند. هنگامی که موهای ضخیم خود را به مدل کوئیف حالت می‌دهید، مطمئن شوید که حرکات و جهت‌های زیادی در موها وجود داشته باشد. امواج ظریف و بافت زیاد به شکستن توده زیاد موها کمک می‌کند و تضمین می‌کنند که موها تخت یا وز نمی‌شوند. حالت دهی این مدل به شکلی درست، به تعادل و جذاب‌‌تر شدن ویژگی‌های پرصلابتی مانند خط فک مربعی و گونه‌های بلند کمک می‌کند.

6. کوئیف کامب وار: Comb Over Quiff

کوئیف کامب اور یکی دیگر از برداشت‌های الهام گرفته از سبک‌های قدیمی با به روز رسانی مدرن است. این مدل حس جذابیت الویس پریسلی را با خود دارد ولی قدیمی به نظر نمی‌آید. در حالی که طرفین به اندازه تیپر کات کوتاه نیستند ولی هنوز تضادی میان موهای بلند بالای سر با اطراف وجود دارد. با این حال، هیچ جداسازی مشخصی وجود ندارد؛ در عوض، موها یکدست می‌شوند تا ضخیم‌تر به نظر برسند. برای حالت دادن به این مدل، شانه و پماد مو ضروری است. در ریشه‌ها حجم ایجاد کنید و قبل از استفاده از شانه، مقداری محصول را روی موها بمالید تا بتوانید آن‌ها را به حالت موج‌های رو به جلو قرار دهید. اگر موهای طبیعی شما مجعد هستند، این مدل انتخابی عالی است.

7. موهای بلند با کوئیف: Long Hair With Quiff

اجرای این مدل با موهای بلند ممکن است کمی دشوارتر باشد زیرا ممکن است موها سنگینی کنند. در نتیجه محصولی با قدرت نگه داری بیشتر مثل موم نیاز است. استفاده از آن باعث حفظ حجم در جلوی موها خواهد شد. برای به تعادل رساندن این مدل، کوئیف کج را امتحان کنید. بعد از آن، قسمت جلویی و بلندتر موها روی موهای متوسط قرار ‌می‌گیرد و حجم و ارتفاع بیشتری به مو‌ها می‌دهند. موهایتان را پشت گوش‌هایتان جمع کنید تا ظاهری گول زننده ایجاد شود و طوری به نظر بیاید که انگار کناره‌ها کوتاه‌تر هستند. این کار مزیت برجسته‌تر شدن چهره را نیز دارد.

8. کوئیف با موهای کوتاه: Short Hair Quiff

مدل کوئیف کوتاه کلاسیک، هم نگه داری آسانی دارد و هم جذابیت حال و هوای قدیمی سریال مردان دیوانه را دارد. این مدل شبیه به مدل آیوی لیگ با همان اندازه لایه لایه و ساید پارت است. با این حال، موها در بالای سر کمی بلند هستند و در قسمت جلویی حتی بلندتر هم هستند که می‌توانید هر طور که دوست دارید آن‌ها را حالت دهید. یکی از حالت‌های رایج برای این مدل، کامب اور صاف یا کوئیف کج است. کناره‌ها همچنان کوتاه هستند ولی به خاطر قدیمی بودن این مدل، آرایشگر این بخش‌ها را نمی‌تراشد یا فید نمی‌کند. دقیقاً همانند آیوی لیگ، کوئیف با موهای کوتاه مدلی جوان پسند است که به نظر می‌آید بی‌عیب و نقصی باشد.

9. کوئیف دیوید بکهام

مدل کوئیف برای آقایان در هر سن و سالی مناسب است و دیوید بکهام مثالی عالی برای تأیید این موضوع است. این مدل حول اندازه کوتاه و مرتب بودن موها می‌چرخد، در حالی که آنقدرها هم افراط نمی‌کند. اگر موهایتان به طور طبیعی لخت است، می‌توانید با خیالی راحت‌تر این مدل را انتخاب کنید. اگر به دنبال مدل کوتاه‌تری هستید مطمئن شوید که موهایتان را مرتب اصلاح می‌کنید تا تضمین شود که همه چیز تمیز و مرتب به نظر می‌رسد. حالت دهی موها را با یک اسپری که ماندگاری متوسط دارد به پایان برسانید.

10. کوئیف دیوید گندی

همانند استایل شخصی او، کوئیف دیوید گندی، مدل بریتانیایی، کلاسیک با ظاهری مدرن است. موهای او کمی بلند است ولی خیلی بلند نیست که بالای سر و کناره‌ها را متمایز کند. حالت دادن موهایش هم خیلی دقیق نیست. او از کمی آشفتگی در موهایش استفاده می‌کند تا حالت راحت و ساده‌ای به آن بدهد. اگر موهای شما حالت مجعد دارند پس این مدل کوئیف برای شما مناسب است. حالت دهی این مدل مو که برای همه جا مناسب است، کار بسیار راحتی خواهد بود تا فوق‌العاده به نظر برسد.

11. کوئیف جورج کلونی

استایل جورج کلونی برای دهه‌ها مورد غبطه همه مردان، در هر جایی، بوده است؛ بنابراین جای تعجب نیست که با ظاهر باکلاس و باوقار خود توانسته است از پس مدل کوئیف به خوبی بربیاید. این بازیگر ثابت کرده است که موهای جوگندمی جفت مناسبی برای این مدل مو هستند زیرا تضاد رنگ‌های مشکی و خاکستری باعث می‌شود موها ضخیم‌تر به نظر برسند. همچنین مدل کوئیف او استایلی عالی برای مردان مسن است؛ به این دلیل که روی حجم موهای جلوی سر تمرکز می‌کند. این کار باعث می‌شود هر گونه نازکی موها پنهان شوند و خط پیشانی، یکدست‌تر و پرتر به نظر برسد. جورج، مدل کوئیف را با ریش پر و در عین حال مرتب ترکیب می‌کند که روشی عالی برای متعادل کردن اجزای صورت است و توجه را به چشمان جلب می‌کند.

12. کوئیف لئوناردو دیکاپریو

 دهه‌هاست که لئوناردو دیکاپریو، یکی از محبوب‌ترین بازیگران برجسته هالیوود، مدل موی کوئیف را انتخاب می‌کند. تعجبی ندارد که طرفدار این مدل مو است زیرا کوئیف، انتخابی جذاب برای صورت گرد و خط پیشانی او است. حجم اضافی کوئیف به تعادل گونه‌های پر و پهنای صورت او کمک می‌کند؛ در حالی که توجه بیشتری را به چشمانش جلب می‌کند. قسمت‌های جلویی که بلندتر هستند از لبه بیوه او می‌کاهند.

13. کوئیف کریس پاین

کریس پاین، بازیگر موفق، مدل موهای متفاوتی از بازکات گرفته تا تیپر فید را امتحان کرده است. با این حال، یکی از بهترین مدل‌هایی که تاکنون داشته است، کوئیف با بلندی متوسط بوده است. اصلاح و حالت دادن به این موها راحت است زیرا خبری از فید کردن، تراشیدن و تیپر نیست. تنها چیزی که این مدل به آن نیاز دارد، موهای نسبتاً کوتاه و منظم است تا اطمینان حاصل شود که موها خیلی بلند به نظر نمی‌آیند و از کنترل خارج نمی‌شوند. اگر به طور طبیعی موهای صاف و ضخیم دارید، این مدل کوئیف ظاهری فوق‌العاده برای شما به ارمغان خواهد آورد. برای حالت دادن به موها تنها به مقدار کمی واکس مو یا اسپری نمک دریا نیاز دارید تا کوئیف مرتبی داشته باشید؛ به همین سادگی. ظاهر نهایی این مدل، “همه کاره” است. مدل کوئیف کریس پاین برای مردان در هر سنی مناسب است و به اندازه کافی قابلیت سازگاری با ظاهری معمولی، جلسات کاری یا گذراندن شبی بیرون از خانه را دارد.

14. کوئیف رابرت پتینسون

در کوئیف رابرت پتینسون، همه چیز درباره بافت آشفته است و به نظر می‌آید موها در معرض باد شدیدی قرار گرفته‌اند. شکلی ژولیده و رمانتیک گونه دارد که اگر موهای پرپشتی دارید و نمی‌خواهید آن‌ها را حالت دهید، این مدل انتخابی عالی است. به جای جنگ با حجم و حرکت طبیعی موها، به آن‌ها حالت می‌دهید. ابتدا موهای متوسط را برای این کوئیف انتخاب کنید و از محصولات مخصوص مو برای حجم دهی به موی جلوی سر استفاده کنید. سپس قسمتی از موهای بالای سر را به بالا جمع کنید، کنار‌ها را به عقب بکشید و از جلوی صورت کنار ببرید. انجام این کار به این معنی است که کوئیف کلاسیک تأثیر خود را خواهد گذاشت و بدون پرت کردن حواس از صورتتان، چشم‌ها را به سمت موها جذب می‌کند.

15. کوئیف رایان رینولدز

در کوئیف رایان رینولدز همه چیز به بافت موها برمی‌گردد. این بازیگر ظاهر خود را با مدل موی اسپایکی و صاف که راحت به نظر می‌آید سرزنده نگه می‌دارد. این مدل ممکن است پس از مدتی به هم ریخته شود؛ پس از مقداری محصول حالت دهی مو برای جلوگیری از بی‌نظمی مو در باد و نگه داری از ساختار آن استفاده کنید. در حالی که رایان معمولاً با تیپر فید دیده می‌شود که با این مدل کوئیف عالی به نظر می‌رسد ولی کمی بلندتر شدن اطراف مو به جذابیت صورت‌های کشیده یا مثلثی شکل کمک می‌کند. این مدل باعث می‌شود عرض شقیقه‌ها بلندتر به نظر برسد که چانه نوک تیز را متعادل می‌کند؛ بهترین ویژگی آن این است که چشمان را به جای پایین صورت به بالا می‌کشاند.

16. کوئیف رابرت داونی جونیور

کوئیف آنقدر مدل پرطرفداری است که حتی تونی استارک- رابرت داونی جونیور هم آن را شایسته خود می‌داند. مدل کوئیفی که رابرت انتخاب می‌کند از سبک کوئیف کلاسیک برگرفته شده است و نوک موها کمی تکه تکه و ژولیده است. از اسپری نمک دریایی و دستان خود برای حالت دادن به موها استفاده کنید. انجام این کار، حال و هوای بامزه و شیطنت آمیزی به مدل مویی می‌دهد که در غیر این صورت، مدلی صاف و ساده و مناسب محل کار است. اضافه کردن بافت بیشتر باعث می‌شود موها ضخیم‌تر به نظر برسند و شما را جوان‌تر نشان بدهد.

17. کوئیف زک افرون

کوئیف بلندتر با بافت بیشتر ظاهری مد روز در اواسط دهه 2000 بود و زک افرون، ستاره هالیوودی، با این مدل مو بهترین بود. شکل مربعی صورت این بازیگر از طول اضافی که کوئیف بلند برای چهره ایجاد می‌کند سود می‌برد. تکه‌های نوک تیز مو، مثلث ظریفی در جلوی سر ایجاد می‌کند که چشم را به آن سمت می‌کشاند و حتی ارتفاع بیشتری به قد اضافه می‌کند. برخلاف دیگر مدل‌ موهای ظریف‌ و منظم، تمام تمرکز افراد در این مدل روی کوئیف است؛ بنابراین مطمئن شوید که آن را به بهترین شکل، حالت می‌دهید.

18. کوئیف جیمز دین

زمانی که صحبت از کوئیف‌های معروف به میان می‌آید، جیمز دین با مدل کوئیف بی‌زحمت خود، گروه را رهبری می‌کند. استایل شخصی او به خوبی با این نسخه از کوئیف مطابقت داشت زیرا مدل موی او معمولاً لایه لایه، کلاسیک و در عین حال ساده بود. نشانه کوئیف این بازیگر، همچنین دارای نسبت‌های بلندتری در بالای سر بود و حالت ساده و راحتی داشت که نشان می‌داد محصولات حالت دهی و نگه داری از حالت موی او خیلی قوی نبودند. موهای او نه بیش از حد براق بود و نه دقت و نظم زیادی داشت؛ بنابراین از به نمایش گذاشتن کوئیف با بافت‌هایی که خیلی عالی یا بیش از حد مرتب نیستند نترسید.

19. کوئیف الویس پریسلی

موسیقی الویس پریسلی را فراموش کنید زیرا از او همیشه به خاطر استایل شخصی و برجسته‌اش یاد خواهد شد که عمدتاً روی موهای سنجیده و فوق‌العاده منحصر به فرد او متمرکز بوده است. مدل موی خاص الویس دارای طول متعادلی بود؛ به این معنی که کناره‌ها و پشت موهایش نسبت به موهای بلند جلوی کوئیف، بلندتر و پرپشت‌تر بودند. مردانی که موهای مجعد و فر دارند می‌توانند از این مدل کوئیف به نحو احسن اقتباس کنند. حجم موهای مجعد برای حالت دادن این مدل، ویژگی ایده‌آلی است. بعلاوه، موهای الویس کاملاً درخشنده بودند؛ بنابراین از محصول براق‌تری برای تکمیل حالت این مدل مو استفاده کنید. روش دیگری که می‌توانید به کار بگیرید این است که مدل خود از کوئیف الویس را متحول کنید و از محصولاتی استفاده کنید که ظاهری متفاوت به این مدل می‌دهند تا ظاهر دهه پنجاهی الویس را تغییر دهید.

20. کوئیف جان تراولتا

نقش معروف جان تراولتا در فیلم گریس به عنوان دنی زوکو، تأثیر قدرتمند صنعت فیلم را در استایل به نمایش گذاشت. حرکت محبوب او در فیلم یا همان “مرتب کردن موها با انگشت”، توجه را به کوئیف براق بازیگران مرد جلب می‌کرد. به یاد داشته باشید که در مدل جان تراولتا تفاوتی بین موهای بالای سر و کناره‌ها وجود نداشت؛ بنابراین بلند شدن موهایتان برای این مدل ایده خوبی است. کوئیف تراولتا به محصولی قوی نیز متکی بود که تضمین می‌کرد کل موهای سر به یک جهت حالت داده می‌شوند و با درخشش براقی پوشیده می‌شوند.

برای تسلط بر مدل کوئیف به چه وسایلی نیاز خواهید داشت؟

لوازم زیر مواردی هستند که وقتی زمان حالت دادن به یک کوئیف بی‌نظیر باشد، نیاز خواهید داشت:

سشوار

برای اینکه مطمئن باشید کوئیف به بهترین شکل خود حالت گرفته است، از آراستن موها با سشوار شروع کنید.. به دنبال سشواری سبک با تنظیمات خنک کننده باشید تا از حرارت دیدن موهایتان با گرما جلوگیری شود. حرارت دیدن موها باعث می‌شود حالت موها خشک و شکننده به نظر برسد.

احسان نجاریان می‌گوید: «دو مرحله برای خشک کردن موها بوسیله سشوار شامل خیس به خشک و داغ به سرد می‌شود.» او همچنین پیشنهاد می‌کند که موها را با دکمه شات خنک سشوار به مدت 10 ثانیه صاف کنید تا مدل حالت گرفته در جای خود باقی بماند.

برس گرد

 کوئیف‌ها نسبت به مثلاً بازکات به طور قابل توجهی به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند؛ بنابراین آماده باشید تا وسایل اولیه حالت دهنده مثل برس گرد را خریداری کنید و در حین سشوار، موها را حالت دهید.

دریافت بهترین نتیجه از برس نیاز به کمی تمرین دارد؛ به خصوص اگر با دست دیگرتان، سشوار را نگه داشته‌اید. احسان نجاریان می‌گوید: « کل فرآیند درباره این است که به آرامی برس را بین موهای خود بکشید؛ در حالی که موها را در جای خود هدایت می‌کنید.»

اگر می‌خواهید مدل ساید پارت را انتخاب کنید، به شانه متوسط نیاز خواهید داشت تا ساید پارت طبیعی را بیشتر نشان دهد و ظاهر نهایی مرتب‌تری به دست بیاورید.

کرم و پماد مو

وسیله کمکی سنتی برای حالت دادن کوئیف، پماد با درخشندگی بالا است. انواع اولیه این وسیله از چربی حیوانات ساخته می‌شد؛ بنابراین باید با میوه معطر می‌شد (از این رو پوم یا سیب نامیده می‌شود.) خوشبختانه، جایگزین‌های امروزی مبتنی بر آب هستند، کثیف کاری کمتری دارند، راحت‌تر شسته می‌شوند و روبالشتی را خراب نمی‌کنند.

اگر موهای براق سلیقه شما نیستند پس از کرم مو استفاده کنید. احسان نجاریان می‌گوید: « کرم مو شفاف است؛ بنابراین موهای کرم زده شده حس و حال موهای معمولی را دارند و بدون اینکه خیلی چرب یا خشک باشند، حالت موها را در جای خود حفظ می‌کند.»

اسپری مو

احسان نجاریان، می‌گوید: « زمانی که موهایتان را با سشوار خشک می‌کنید، مقدار کمی از اسپری را به برس خود بزنید. این کار مقاومت موها را بدون نیاز به محصول بیشتری افزایش می‌دهد و روکش مات طبیعی را به وجود می‌آورد. کوئیف با این روش در تمام طول روز دوام خواهد آورد.»

سوالات متداول

 مدل کوئیف چیست؟

مدل موی کوئیف به طور کلی در طرفین و پشت سر کوتاه‌تر است، در بالای سر بلند‌تر است و در جلو حجم دارد. این مدل طوری طراحی شده است که بخش جلویی آن به سمت بالا و عقب شانه شود تا حجم و حالت بگیرد. می‌توان آن را صاف و براق حالت داد یا می‌توانید بافت نامنظم و آشفته‌تری به آن اضافه کنید. این مدل، نسخه معمولی‌تر و ملایم‌تر پمپادور است که متناسب با اشکال مختلف صورت می‌باشد.

برای اصلاح مدل کوئیف به آرایشگرم چه بگویم؟

بخواهید طرفین و پشت سر را کوتاه کند ولی بگذارد بالای سر بلند باقی بماند. اگر می‌خواهید مدل مدرن‌تری داشته باشید، فید را انتخاب کنید یا اگر به دنبال مدل سنتی‌تری هستید، تیپرکات گزینه مناسبی است. با این حال، بهترین و دقیق‌ترین روش درخواست برای مدل مو، به همراه داشتن عکس مرجع است. با این کار، سردرگمی در مورد آنچه درخواست می‌کنید وجود نخواهد داشت و چیزی در ترجمه اصطلاحات عامیانه و زبان آرایشگری گم نمی‌شود. برنامه پینترست بهترین راه برای ایجاد فایلی از مدل‌های مورد علاقه شما است و می‌توانید قبل از اینکه قیچی موهای شما را کوتاه کند، به سرعت نگاهی به مدل‌های مورد علاقه خود بیاندازید.

چگونه مدل کوئیف را برای مردان اصلاح کنیم؟

 با موهای تمیز اما مرطوب شروع کنید و محصول حالت دهنده‌ای که انتخاب کرده‌اید را روی کل مو استفاده کنید. پماد یا اسپری کف موی سر که بر پایه آب باشند بهترین عملکرد را دارند. سپس موهای خود را با سشوار روی حرارت زیاد خشک کنید، موهای جلوی سر را با برس به عقب شانه بزنید و با استفاده از یک برس گرد به آن حجم دهید. بعد مقدار بیشتری از محصول حالت دهنده مانند واکس یا کرم مو را کف دستان خود بمالید. سپس آن را بین موهای خود، میان ریشه‌ها بمالید و با حرکات کششی از جلو به عقب بکشید. استایل این مدل را با لایه‌ای از اسپری مو به پایان برسانید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *