تلفن واتس اپ اینستاگرام

دردلاک چیست؟ آموزش بافت مدل موی آفریقایی

اگر شما هم دوست دارید یاد بگیرید چطور مدل موی آفریقایی یا دردلاکس (dreadlocks) درست کنید، بدانید که تنها نیستید. مدل موی دردلاکس این روزها خیلی ترند هست و همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است. به همین دلیل، ما در اینجا می خواهیم به شما بیاموزیم چطور دردلاکس درست کنید.

چطور دردلاک درست کنیم؟

دردلاکس (dreadlocks) یک مدل موی محافظتی بدون زحمت برای موهای متوسط یا بلند است. اگر می‌خواهید موهای خود را از صورتتان دور نگه داشته، خیال خودتان را بابت استایلتان راحت کنید و همینطور به رشد سریع‌تر موها کمک کنید و شکستگی و ریزش کمتری داشته باشید، دردلاکس گزینه‌ی بسیار خوبی است.

اگر دوست دارید دردلاکس داشته باشید، دو راه بیشتر ندارید:

  • اول اینکه از کسی بخواهید این کار را برایتان انجام دهد.
  • یا اینکه خودتان در منزل این کار را انجام دهید.

ممکن است در ابتدا درست کردن دردلاکس به نظر سخت برسد، اما در حقیقت پروسه این کار بسیار آسانتر از چیزی است که فکر می کنید. تنها نیاز به صبور بودن دارد. راههای مختلفی برای درست کردن دردلاکس وجود دارد، ولی هر روش نوع خاصی از دردلاکس را بوجود می آورد.

بعضی روشها برای موهای درشت و ضخیم مناسب هستند و بعضی روشهای دیگر برای موهای صاف و ظریف. شما از قبل باید بدانید که چه شکلی را مد نظر دارید تا بتوانید روش مناسب برای درست کردن دردلاکس را انتخاب کنید.

دوست دارید دردلاکس های شما فرم آزادی داشته و طبیعی به نظر برسند و همچنین نگهداری کمی بخواهند؟ شاید هم شما بافتهای ریزتر که تنوع استایل بیشتری به شما ارائه می دهند را ترجیح می دهید. ممکن است شما چیزی در این بین را مد نظر داشته باشید، یعنی بافتهایی با سایز معمولی که هم طبیعی و هم مرتب به نظر برسند.

در اینجا سعی داریم تا چهار مورد از آسانترین روشهای بافت مو با مدل دردلاکس را برای شما توضیح دهیم. در اینجا شما یاد میگیرید که چطور بدون صدمه زدن به موهای خود، دردلاکس خود را ایجاد و استایل بافتی را انتخاب کنید که با سلیقه شما همخوانی دارد.

دردلاکس یا مدل موی آفریقایی چیست؟

مدل موی آفریقایی چیست

دردلاکس (dreadlocks) بخش‌هایی از موهای به هم بافته شده و گره خورده هستند. ممکن است این مدل به صورت طبیعی وقتی که مو به صورت مرتب شانه نشود ایجاد شود، اما در اکثر اوقات، دردلاکس ها (که با نامهایی مانند درِدس یا لاکس هم شناخته می شوند) باید به صورت دستی به این شکل حالت داده شوند.

در صورتیکه مو را بدون هیچ دخالتی مانند برس زدن و شانه کردن به حال خود رها کنیم، به صورت طبیعی گره ها و بافتهایی در مو ایجاد میشود. ولی زمانیکه این بافت ها به صورت دستی ایجاد شوند، شما می توانید اطمینان حاصل کنید که این بافتها در همه قسمتها یک شکل بوده و با بنا به استایل شما طراحی و بافته شده اند.

این همان چیزی است که مردم میخواهند. وقتی که دردلاکس ها به صورت طبیعی و در اثر عدم شانه زدن ایجاد شوند (از آن میتوان به عنوان روش سهل انگاری نیز تعبیر کرد)، مدتی زمان (چیزی بین شش تا دوازده ماه) طول می کشد تا بافت مو شکل خوبی پیدا کند.

بافتهای ایجاد شده از لحاظ اندازه و شکل همسان نخواهند بود. در صورتیکه شما موهای درشت و گره دار ندارید، این احتمال وجود دارد که دردلاکس هایی که در اثر شانه نزدن موها ایجاد شوند از پایین ساقه مو شروع شوند.

چه نوع مویی برای دردلاکس مناسبتر است؟

مدل دردلاکس را می توان روی هر نوع مویی اجرا کرد، اما موهای گره‌دار و درشت برای این مدل مناسب‌تر است. موهای مجعد محکم به طور طبیعی شکل مارپیچی را تشکیل می دهند. هنگامی که حلقه‌ها محکم پیچ می‌شوند و شروع به گره خوردن در اطراف خود می‌کنند، به راحتی حلقه های زیبای دردلاکس، استوانه‌ای و طناب‌مانند را تشکیل می‌دهند.

اجرای دردلاکس روی موهای صاف به مراتب دشوارتر است، اما قطعا امکان پذیر است، فقط کمی صبر می خواهد. از آنجایی که موهای صاف آن شکل مارپیچی طبیعی را ندارند، باید حالت داده شوند تا به گره‌ها و بافتهای استوانه‌ای تبدیل شوند.

برای این کار تلاش بیشتری نیاز است، اما می توان آن را انجام داد. اجرای مدل دردلاکس روی موهای خود بدون روش سهل انگاری (رها کردن مو به مدت طولانی) به این معنی است که شما باید حالت پیچیدگی و گره وار دردلاکس را در موهای خود ایجاد کنید. شما می توانید این کار را به چند روش انجام دهید. در اینجا، ما چهار روش مورد علاقه خودمان را به شما پیشنهاد می دهیم.

چگونه دردلاکس ایجاد کنیم: چهار روش مختلف

درست کردن دردلاکس از چیزی که فکر میکنید آسانتر است. اما قبل از اینکه شروع کنیم، چند دقیقه زمان نیاز است تا شما راههای مختلف ایجاد دردلاکس را یاد بگیرید. هر روش تفاوتهایی با سایر روشها دارد و نتیجه هر روش، یعنی شکل و اندازه گره ها، متفاوت خواهند بود.

در اینجا، ما چهار روش آسان برای ایجاد دردلاکس در منزل را انتخاب کرده ایم. مطمئنا شما عاشق این مدل ها خواهید شد.

آمادگی برای ایجاد دردلاکس

قبل از اینکه شروع به ایجاد دردلاکس کنید، شما باید موهای خود را برای این کار آماده کنید. برای این کار، باید حتما موهای شما تمیز باشند. موهای تمیز و حالت داده نشده بافت بهتری دارند و در نتیجه، اجرای دردلاکس روی این موها در مقایسه با موهای مرطوب و حالت دیده شده که مدام لیز می خورند بسیار آسانتر است.

  1. موهای خود را با شامپو بشویید؛ از شامپویی استفاده کنید که موهای شما را به خوبی تمیز کرده و هر گونه کثیفی، روغن، و چیزهای دیگر را کاملا بشوید.
  2. موهای خود را خشک کنید؛ دقت کنید موهای شما نباید خیس باشند و تنها اندکی مرطوب باشند.
  3. در صورت تمایل، از اسپری های مخصوص دردلاکس (locking accelerator) استفاده کنید. این کار سبب می شود تا موهای شما راحتتر بپیچند و گره بخورند، و در نتیجه این پروسه سریعتر انجام می گیرد.

وقتی که موهای شما تمیز و آماده شد، شما می توانید هر یک از سه روش زیر را برای ایجاد دردلاکس انتخاب کنید.

1. فینگر کویل (حلقه های انگشتی)

این روش یکی از محبوبترین روشهایی است که برای ایجاد دردلاکس ها از آن استفاده می شود. در این روش، شما موها را به دسته هایی به اندازه ی دلخواه تقسیم می کنید، سپس هر دسته را مانند سیم پیچ می پیچانید، و در نهایت آن را پین می کنید تا پیچش خشک شده و حالت بگیرد.

پیچ های ایجاد شده از این طریق پایه (بیس) دردلاکسهای شما خواهند بود. معمولا چیزی بین 6 ماه تا یک سال زمان می برد تا پیچش های جدید در اثر پیچهای ابتدایی شما ایجاد شوند.

این روش برای موهای گره خورده و پیچ خورده بهترین است زیرا با چرخش موها به دور خود به شکل کلاف ایجاد میشود. بهترین نتیجه معمولا روی موهای کوتاه تا متوسط دیده میشود – موهای بلند را هم میتوان به این روش پیچاند ولی مقداری صبر بیشتر نیاز دارد.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • بطری اسپری با آب
  • شانه دم باریک
  • گیره های مخصوص
  • روغن نارگیل

نحوه اجرای حلقه های دردلاکس به روش فینگر کویل

  1. موهای خود را با استفاده از شانه دم باریک به بخش های مربع شکل تقسیم کنید. هر بخش یک لاک (یا همان پیچش) ایجاد میکند. هر مقدار که بخش ها ضخیم تر باشند، دردلاکس ها نیز بزرگتر خواهند بود. برای ایجاد پیچش های کوچکتر، بخشهای خود را کوچکتر انتخاب کنید.
  2. با استفاده از بطری اسپری، بخش هایی را که شکل داده اید مرطوب کنید.
  3. مقداری روغن نارگیل (یا هر روغن دیگری) را روی ریشه موی خود بمالید و سعی کنید تمام موی شما تا نوک آن روغن دریافت کنند.
  4. شروع به پیچاندن مو به یک جهت کنید، این کار را تکرار کنید تا شکل پیچش به خود بگیرد، سپس این بخش ها را بکشید و اجازه دهید که مانند فنر به جای خود بازگردند.
  5. پیچش ها را با گیره فیکس کنید و به این ترتیب، این روش را برای بخش های دیگر نیز تکرار کنید.
  6. اجازه دهید موهای شما خشک شوند و سپس گیره ها را باز کنید.

شما این حلقه‌های انگشتی را در جای خود رها می‌کنید تا به شکل دردلاکس در بیایند. این روند می تواند از 6 ماه تا یک سال طول بکشد. از آنجایی که در این روش پایه حلقه ها پیچش های ساده یک جهته دارد، به اندازه برخی از روش ها طول نمی کشد تا دردلاکس ها ظاهر شوند.

اما نیاز به کمی صبر دارد. مزیتهای استفاده از روش فینگر کویل (حلقه های انگشتی) برای ایجاد حلقه های دردلاکس یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این روش است. این روش را می توان روی موهای خیلی کوتاه (مثلا یک اینچ) اجرا کرد و در نتیجه، شاهد حلقه های استوانه ای شکل باشیم که هم اندازه و یک شکل باشند.

همچنین این روش بسیار آسان است و نیاز به تخصص و یا ابزار خاصی ندارد. از سوی دیگر اما، حلقه های انگشتی ممکن است به مرحله حلقه نرسند چراکه آنها می توانند در طول زمان این حلقه ها باز شوند.

همچنین این روش برای کسانیکه موهای بلند دارند نیز بسیار پردردسر خواهد بود، چرا که این حلقه ها حداقل 12 ماه تا تبدیل شدن به دردلاکس زمان نیاز دارند.

2. حلقه های سه رشته ای

می توان از بافتهای سه رشته ای نیز برای ایجاد مدل دردلاکس استفاده کرد. اکثر مردم میدانند که چطور یک بافت سه رشته ای ایجاد کنند، بنابراین این روش برای انجام در منزل بسیار مناسب است.

در اینجا، موها را به صورت تکه تکه می‌بافید تا پایه‌ای برای دردلاکسها باشد. سپس، حلقه ها را برای چند ماه نگه می‌دارید تا موها صاف شوند و به شکل تار درآیند.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • بطری اسپری با آب
  • شانه دم باریک
  • کش های کوچک
  • گیره (کلیپس) های مخصوص

نحوه اجرای حلقه های دردلاکس بوسیله روش بافت سه رشته ای

  1. موهای خود را با استفاده از شانه دم باریک به بخش های مربع شکل تقسیم کنید. به تعداد دردلاکس هایی که میخواهید ایجاد کنید این کار را ادامه دهید – هر بخش به مرور زمان به دردلاکس تبدیل می شود. می توانید از کلیپ ها برای جدا نگه داشتن هر بخش استفاده کنید.
  2. هر بخش را به 3 قسمت تقسیم کنید و آن را ببافید. ممکن است لازم باشد در حین کار موهای خود را با آب اسپری کنید تا آن را مرطوب نگه دارید.
  3. هر بافت را با یک کش کوچک محکم کنید. این کار را تکرار کنید تا تمام بخش ها کامل شوند.

شما باید گیس ها را برای چند ماه به حال خود رها کنید تا اجازه دهید این گیس ها شروع به هم شکل و یکسان شده و در نهایت شکل دردلاکس به خود بگیرند. می توانید گیس ها را با کف دستان خود بغلتانید (تنها در یک جهت) و با این کار به رشد حلقه ها در ریشه مو و همچنین اضافه شدن موهای اضافی به این حلقه ها کمک کنید.

مزیت اصلی استفاده از روش بافت سه رشته ای گیس برای ایجاد دردلاکس در موهای خود آسان بودن است (تنها کافیست که شما نحوه بافتن گیس های خود را بلد باشید) و همچنین این روش را روی موهایی با اندازه های کوتاه و بلند می توان اجرا کرد.

بر خلاف روش حلقه های انگشتی (فینگرکویل) که روی موهای کوتاه بهترین نتیجه را دارد، روش بافت گیس سه رشته ای می تواند روی موها در اندازه های مختلف (از دو اینچ به بالا) جواب دهد. معایب روش بافت گیس سه رشته ای مدت زمانی است که طول می کشد تا الگوی این بافتهای سه رشته در حلقه های دردلاکس ها محو شود.

گیس ها عموما حلقه های صاف بوجود می آورند که کمتر شبیه به استوانه هستند. پس اگر علاقمند به ایجاد دردلاکس هایی هستید که به شکل طناب باشند، این روش مناسبترین گزینه برای شماست.

3. حلقه های پیچشی سه رشته ای

پیچش های سه رشته‌ای کمی پیچیده‌تر از روش قبلی هستند، اما بهترین پایه را برای حلقه های دردلاکس فراهم می‌کنند. پیچش‌های سه رشته‌ای درست مانند پیچش های دو رشته‌ای هستند که یک بخش به آن اضافه شده است.

ایجاد پیچش های سه رشته ای شبیه به بافتن ساده گیس است، اما شما در این روش در حال پیچاندن رشته های در حال بافتن نیز هستید. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد. این روش برای موهای گره خورده و مجعد بهترین است، اما می تواند روی موهای موج دار یا صاف نیز جواب دهد.

چیزهایی که نیاز دارید:

  • بطری اسپری با آب
  • شانه دم باریک
  • کلیپس یا گیره های مخصوص
  • کش های کوچک

نحوه اجرای حلقه های پیچشی سه رشته ای

  1. موهای خود را با استفاده از شانه دم باریک به بخش های مربعی شکل تقسیم کنید. شما می توانید هر تعداد بخش که می خواهید ایجاد کنید. هر یک از این بخش ها به حلقه های مخصوص خود تبدیل خواهند شد. از گیره ها برای نگه داشتن هر بخش به صورت جداگانه استفاده کنید.
  2. هر بخش را به سه رشته تقسیم کنید تا پیچ های سه رشته ای ایجاد شود. این کار را درست مانند بافت سه رشته ای گیس انجام دهید، اما در انتها، شما باید هر رشته را در جهت مخالف (در خلاف جهت عقربه های ساعت) بپیچانید. توجه داشته باشید که بافت های شما باید در جهت در جهت عقربه های ساعت باشد.
  3. از چپ به راست کار کنید، رشته های مو را به سمت چپ بپیچانید و آنها را از روی دو قسمت دیگر تا سمت راست بپیچانید. هر بخش را تا جایی که می توانید به سمت پایین بپیچید. اگر در حین کار موهایتان شروع به خشک شدن بیش از حد کرد، آن را با آبپاش مرطوب کنید.
  4. هر پیچش سه رشته ای را با یک کش محکم کنید. این کار را تا زمانی که تمام بخش ها را تمام کنید تکرار کنید.

این پیچ و تاب ها را برای چند ماه (از 2 تا 6 ماه) رها کنید تا موها به اندازه کافی یکدست شوند و الگوی پیچش از بین برود. می‌توانید پیچش ها را با کف دست بچرخانید و دست‌هایتان را فقط در یک جهت حرکت دهید تا به شکل‌گیری و سفت شدن پیچش ها کمک کنید.

مزایای استفاده از این روش بسیار زیاد است. این روش به خوبی موهای شما را محکم می کند، بنابراین احتمال ریزش موهای شما قبل از شروع دردلاکس کمتر است. همچنین این روش برای انواع مو و طول مو مناسب است.

اما اجرای دردلاکس ها با پیچش های 3 رشته ای چند عیب بزرگ نیز دارد. در این روش، دردلاکس لحظه ای و فوری نخواهید داشت و مدتی طول می کشد تا الگوی پیچش ناپدید شود.

اگر موهای نازک، صاف یا موج دار دارید، ممکن است شما در مدت زمانیکه برای ایجاد دردلاکس نیاز است، در نگه داشتن پیچش های موی خود با مشکل مواجه شوید. و گاهی اوقات، پیچ و تاب ها می توانند در انتها باز شوند و شکافته شوند و حلقه های بد شکلی را تشکیل دهند که باید توسط یک متخصص اصلاح شود.

4. روش woold rubbing

مالیدن پشم که به عنوان حلقه ی تنبل نیز شناخته می شود، احتمالاً ساده ترین راه برای شروع دردلاکس به غیر از روش سهل انگاری (ایجاد دردلاکس به خودی خود) است. در این روش، کافیست یک چیز پشمی را با حرکت دایره ای به موهای خود بمالید تا زمانی که گره ها و حلقه های کوچک شروع به تشکیل شدن کنند.

این روش فقط به یک چیز نیاز دارد: یک وسیله از پشم. مالش پشم اغلب یک روش بحث برانگیز در دنیای دردلاکس ها است. برخی توصیه می کنند که این روش را فقط یک بار در ابتدا انجام دهید تا حلقه های ابتدایی کوچک ایجاد کنید.

برخی دیگر توصیه می کنند مالش پشم را روزانه انجام دهید تا به طور مداوم موها را گره بزنید و به حالت دردلاکس برسید. این روش معمولا برای موهای صاف یا موج دار استفاده می شود که ایجاد دردلاکس در آنها از طریق روشهای دیگر دشوارتر به نظر می رسد.

چیزهایی که نیاز دارید:

یک چیز پشمی مانند ژاکت، روسری، شال، کلاه، دستکش یا هر چیز دیگری.

نحوه ی اجرای حلقه های مو با روش مالیدن پشم

  1. شیء پشمی را روی سر خود بمالید، زیاد فشار وارد نکنید و سعی کنید با حرکتهای دایره ای شکل و همواره در یک جهت این کار را انجام دهید.
  2. شیء پشمی را با حرکتهای دایره ای شکل روی تمام سر خود بمالید؛ این کار را تا زمانیکه گره یا حلقه های کوچک شروع به فرم گرفتن نکرده اند ادامه دهید. می توانید این مالش های دایره ای شکل را در قسمتهایی که کمتر گره خورده اند متمرکز کنید. مطمئن شوید که ریشه موهای شما با شیء پشمی ارتباط برقرار می کند تا به این وسیله، حلقه های ایجاد شده خیلی از ریشه مو فاصله نداشته باشند.
  3. در صورتیکه بافتهای بزرگی شکل گرفته اند، شما می توانید بعد از مالیدن و ایجاد حلقه های کوچکتر آنها را از هم بازکنید.
  4. این پروسه را هر روز تکرار کنید تا به صورت مداوم حلقه ها را سفت تر کنید.

از مزایای مالش پشم می توان به سهولت روش و وسایل کمی که مورد نیاز اشاره کرد. تنها چیزی که نیاز دارید یک وسیله ساخته شده از پشم و دستانتان است. همچنین این روش راهی برای ایجاد سریع با دردلاکس است، زیرا پس از اولین جلسه مالش پشم، دردلاکسهای کوچکی خواهید داشت.

ولی عیب روش مالین پشم ممکن است برای برخی خط قرمز باشد. این روش می تواند دردناک باشد زیرا الیاف پشم موهای شما را می کشند و می گیرند. همچنین کنترل شکل و اندازه حلقه های تشکیل شده در این روش دشوارتر است.

اگرچه می توانید بافتهای همسان را از هم باز کنید تا حلقه های کوچک‌تری ایجاد کنید، این کار بیشتر به مو آسیب می‌زند. در نهایت، افرادی که این روش را امتحان کرده‌اند می‌گویند که باید آماده این باشید که برای چند ماه تا یک سال موهایتان کمی شلخته به نظر برسد، ولی در ازای آن، حلقه های ایجاد شده سفت تر و بالغتر به نظر می رسند.

هشت چیزی که قبل از ایجاد دردلاکس باید به آن توجه داشته باشید

شما می دانید که دردلاکس (dreadlock) چیست، چگونه می توان آن را ایجاد کنید، و مزایا و معایب هر یک از روش های ذکر شده چیست. آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا مدل موهای دردلاکس واقعاً برای موهای شما مناسب هستند یا خیر.

در بین طرفداران مدل موی دردلاکس، ضرب المثلی وجود دارد که می گوید: «دردلاکس یک مدل مو نیست، بلکه یک سبک زندگی است.»

به خاطر داشته باشید که این مدل مو به زمان، توجه و نگهداری شما نیاز دارد. در اینجا 8 چیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید مدل موی دردلاکس داشته باشید، در نظر بگیرید.

1. اجرای مدل موی دردلاکس ممکن است دردآور باشد

بسته به روشی که برای شروع حلقه های دردلاکس خود انتخاب می کنید، باید توجه داشته باشید که این اجرای این مدل مو میتواند بسیار دردناک باشد. مخصوصاً روش مالش پشم دردناک است، اما حتی روش‌های شانه‌کردن پشت نیز می‌تواند آزاردهنده باشند. علاوه بر آن، خوابیدن با دردلاکس های بالغ و کامل نیز می تواند به معنای واقعی کلمه دردناک باشد.

ترس های جدید نرم و انعطاف پذیر هستند، اما ترس های بالغ احساس سختی و سفت می کنند. افرادی که این مدل مو را دارند گزارش می دهند که خوابیدن می تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد، زمانی که شما ترس دارید.

2. ممکن است دچار موخوره و خارش شوید

بسیاری از ما پول زیادی را صرف محصولاتی می کنیم که برای کاهش موخوره طراحی شده اند، اما دردلاکس و موخوره مانند کره بادام زمینی و ژله با هم ترکیب می شوند. اگر مدل موی دردلاکس دارید، به خصوص در ابتدا با موخوره دست و پنجه نرم خواهید کرد.

محصولاتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کنترل کردن موخوره استفاده کنید، اما ماهیت دردلاکس (موهای گره‌دار و درهم) به این معنی است که موخوره اجتناب‌ناپذیر است. پس بهتر است این حقیقت را از قبل بدانیم. خارش یکی دیگر از مشکلاتی است که معمولاً در مدل موی دردلاکس گزارش می شود.

بدون شانه کردن و برس زدن منظم برای کمک به لایه برداری پوست سر، ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن و خارش شوید. می توانید با محصولات بهداشتی و روغن های مرطوب کننده با خشکی پوست سر مبارزه کنید، اما بدانید که خارش بخشی از این مدل مو است.

3. برای بالغ شدن حلقه های دردلاکس، زمان نیاز است

اگر از روز اول انتظار دردلاکس های کاملا آراسته و یکنواخت را دارید، به شدت ناامید خواهید شد. دردلاکس ها به زمان نیاز دارند تا بالغ شوند و کاملاً با هم ترکیب شوند. در ابتدا، ممکن است شکل عجیبی به نظر برسند، از زوایای عجیب بیرون بیایند، یا به وضوح الگوی استوانه ای یا پیچشی را که برای شروع آنها استفاده می‌کنید، نشان دهند.

این طبیعی است و بخشی از فرآیند است، اما باید از قبل بدانید که چه در انتظار شماست. به این ترتیب از ما به خاطر اینکه دستورات بدی به شما داده ایم گلایه نخواهید کرد.

4. طول دردلاکس بسیار کوتاهتر خواهد بود

حتی اگر موهای بلندی دارید، اجرای دردلاکس به این معنی است که مقدار زیادی از آن طول را از دست خواهید داد. هنگامی که مدل موی دردلاکس را اجرا می کنید، به طور متوسط حدود 20 الی 30 درصد از طول فعلی موی خود را از دست خواهید داد.

این نتیجه گره زدن مو با فشردگی بالا در این مدل است. بنابراین انتظار نداشته باشید که موهای بلند لزوماً برابر با دردلاکس های بلند باشد – ممکن است بسیار کوتاهتر از آنچه فکر می کنید باشند.

5. به یک روال شستشوی جدید نیاز دارید

بسیاری از ما برای سال‌ها، اگر نه دهه‌ها، برنامه روتین شستشوی موی خود را داشته ایم. تغییر آن در صورت اجرای دردلاکس می تواند یک چالش باشد. موی دردلاکس شده را نمی توان روزانه شست زیرا هرگز به درستی خشک نمی شوند.

هنگامی که موی دردلاکس شده برای مدت طولانی خیس بماند، موی شما در خطر کپک و قارچ می باشد! دردلاکس ها تقریباً یک بار در هفته به شامپوی خوب نیاز دارد. شما باید مطمئن شوید که هیچ شامپویی در موهایتان باقی نمانده باشد و سپس اجازه دهید تا موهایتان کاملا خشک شود.

6. همه راجع به مدل موی شما نظر خواهند داد.

مدل موی دردلاکس نظرات ناخواسته و منفی خیلی از اطرافیان شما را در پی خواهند داشت، بنابراین انتظار شنیدن نظرات هر کسی که از دردلاکسهای شما خوشش نمی آید را داشته باشید. البته همه نوع حرفی را خواهید شناخت، از اظهارات بی ادبانه گرفته تا سوالات خوب در مورد اینکه آیا آنها را می شویید یا نه، چرا دردلاکس را انتخاب کرده اید و غیره.

بنا به دلایل نامعلومی، دردلاکس ها مانند یک فراخوان عمومی هستند که می گوید “در مورد موهایم با من صحبت کن!” دانستن این موضوع می تواند به شما کمک کند با پاسخی آرام و آماده به این موقعیت ها عکس العمل نشان دهید.

۷- قرار نیست دردلاکسها موقتی باشند

مدل موی دردلاکس یک مدل موی بلندمدت است، یعنی از آن مدلهایی نیست که تصمیم دارید برای مدت کوتاهی آن را تجربه کنید (مگر اینکه با تراشیدن سر یا کوتاه کردن موهایتان مشکلی نداشته باشید). حلقه زدن، گره خوردن، و موکتی شدن موی شما که برای دردلاکس ضروری است مدت ها و ماهها زمان نیاز دارد.

و پس از انجام آن، این حلقه ها کاملاً تنظیم می شوند. شانه کردن آن سخت و زمان بر است، اما غیرممکن نیست. اگر این مدل مویی است که فقط می خواهید آن را آزمایش کنید، بهتر است دردلاکس را انتخاب نکنید.

8. صبر یک عنصر کلیدی در دردلاکس است

آخرین چیزی که باید قبل از اجرای مدل موی دردلاکس به خاطر داشته باشید این است که صبور باشید. دردلاکس ها یک شبه ایجاد نمی شوند و نیاز به نگهداری طولانی دارند. همه چیز از شستن آنها تا نگهداری آنها زمان می برد و نیاز به صبر شما دارد.

اما اگر تحقیقات خود را برای نگهداری و تمیز کردن آنها به درستی انجام دهید، صبر و شکیبایی شما به ایجاد حلقه ها و دردلاکس های زیبا، محکم، و یکنواخت تبدیل می شود که مراقبت از آنها آسان ولذتبخش است.

سوالات پرتکرار

چطور میتوان مدل دردلاک را اجرا کرد؟

راههای مختلفی برای ایجاد و اجرای دردلاک وجود دارد که از جمله ی آن می توان به شانه زدن (از پشت)، غلتاندن در کف دست، واکس کردن. اما محبوبترین روش برای ایجاد این مدل مو روش شانه کردن از پشت است. برای شانه کردن موهای خود از یک شانه دندانه ریز استفاده کنید، از انتها شروع کنید و به سمت بالا بروید. در حین حرکت، موها را بچرخانید و با حرکت رو به پایین ادامه دهید تا هر تار مو بافته شود.

آیا ممکن است که دردلاک به صورت طبیعی به وجود بیاید؟

بله، دردلاک زمانی ایجاد می‌شود که دسته‌های مو به هم بافته می‌شوند و به هیچ وجه شانه، مرتب یا دستکاری نمی‌شوند. اگر نمی خواهید منتظر بمانید تا به طور طبیعی حلقه های دردلاک در موهایتان ظاهر شود، می توانید از تکنیکی به نام شانه زدن پشتی برای تسریع ایجاد دردلاک استفاده کنید. این فرآیند شامل شانه زدن موها می شود تا زمانی که گره های به هم بافته شده ایجاد شود.

چند سال زمان نیاز است تا دردلاک به وجود بیاید؟

به طور معمول دو تا سه سال طول می کشد تا به طور کامل دردلاک تشکیل یابد. با این حال، بسته به ضخامت مو، بافت مو، و اینکه آیا از واکس مخصوص یا سایر محصولات استفاده می کنید، این زمان می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر نمی توانید این مدت زمان صبر کنید، شما می توانید شروع به چرخاندن حلقه های دردلاک های خود کنید تا به این روند سرعت ببخشید.

آیا دردلاک ها از هم باز می شوند؟

دردلاک ها به دلایل مختلفی از جمله بی توجهی، بافت ضعیف، مراقبت ناکافی از مو و عدم نگهداری مناسب ممکن است از هم باز شوند. برای کمک به جلوگیری از بازشدن دردلاکها، از دستکاری و شانه زدن بیش از حد خودداری کنید، مطمئن شوید که پوست سرتان تمیز می ماند و از روغن یا واکس مخصوص برای نگه داری از دردلاکها استفاده کنید. همچنین برای محکم نگه داشتن حلقه های دردلاک، باید به طور مرتب حلقه های تازه ایجاد شده را نیز سفت کنید.

آیا می توان دردلاک را از هم باز کرد؟

دردلاک ها را می توان از هم باز کرد، اما این کار بسیار پر زحمت است که می تواند ساعت ها طول بکشد. اگر مراقب نباشید، به راحتی می توانید به موهای خود آسیب بزنید. به آرامی با استفاده از نرم کننده مو، حلقه های دردلاک را یکی یکی بردارید و به آرامی هر قسمت را با انگشتان خود جدا کنید.

خب، چطور میتوان دردلاک ایجاد کرد؟

حالا که راجع به نحوه ی ایجاد دردلاک ها و برخی از مشکلاتی که با این مدل مو همراه می شود آگاهی پیدا کردید، چه فکر می کنید؟ مدل موی دردلاک برای همه افراد مناسب نیست. اما اگر حوصله دارید تا دردلاک ها را تا رسیدن به بلوغ ببینید، ما پیشنهاد می کنیم تا این مدل مو را امتحان کنید. با استفاده از هر یک از 4 روش بالا، می‌توانید دردلاک های خود را از امروز شروع کنید و یک قدم به داشتن حلقه های قوی و سفت نزدیک‌تر شوید.