تلفن واتس اپ اینستاگرام

بهترین مدل موی کوتاه مردانه

برای اینکه به دنیا نشان دهید که به ظاهر خود اهمیت می‌دهید راه‌های کمی وجود دارد و یکی از آن‌ها به سادگی مرتب کردن موهایتان است. به هر حال اینکار تنها به انتخاب یک سبک و سر زدن به آرایشگاه بستگی دارد، مگر نه؟

نکته درستی است، اما اگر می‌خواهید در انتها مدل مویی داشته باشید که یک سروگردن از بقیه بالاتر است، باید خودتان تمام قدم‌های مهم اولیه را به خوبی طی کنید. به همین دلیل، و بسیاری دیگر، ‌سزاوار است که تمام مدل موهای کوتاه مردانه‌ای را که امسال پرطرفدار شده‌اند را بررسی کنیم.

با اینکه اخیرا همه به مدل موهای بلندتر مردانه (مانند مدل موهای کرت کوبین در اوایل دهه نود میلادی و شکل‌ جدید مدل موی مولت مردانه) علاقه‌مند شده‌ایم، مدل‌ها کوتاه‌ شیک و فوری ابزار مهمی برای صرفه‌جویی در وقت، موقع آماده شدن در صبح هستند.

به قول استیو رابینسون، از سالن‌های زنجیره‌ای و برنده چند جایزه الکتریک، موهای بلند زمان بیشتری برای نگهداری و مدل دادن نیاز دارند در حالی که موهای کوتاه‌تر زمان کم و یا اصلا هیچ زمانی برای رسیدگی نمی‌خواهند. با این همه موهای بلند انعطاف‌پذیر لازم را ندارند و با ظاهرهای مختلف جور نمی‌شوند. پس مطمئن شوید مدلی را انتخاب می‌کنید که با همه سبک‌ها و ظواهر جور می‌شود.

اما داشتن مدل موی کوتاه به سادگی کوتاه کردن پشت و جلوی موها در آرایشگاه نیست. احتمالا اینکار به جای داشتن ظاهری چشمگیر و خاص باعث می‌شود مدلی معمولی داشته باشید. در عوض برای بررسی مدل‌های مختلف موهای کوتاه مردانه زمان بگذارید و با یک آرایشگر درباره مدل مناسب فرم صورت و ظاهر کلی خود مشورت کنید.

بهترین مدل موهای کوتاه برای مردان

می‌توان مدل موهای کوتاه را با جزئیاتی مثل سایه انداختن دور سر (اغلب در دسته مدل موهای ادگار قرار می‌گیرند) مزین کرد. شکل سایه را به دلخواه خود از بین تکنیک‌های مخروطی، سایه بالا، پوستی یا قیچی خورده انتخاب کنید. همچنین برای زینت بخشیدن به موهای کمی بلندتر آن‌ها را فر یا موج‌دار کنید، اینکار برای موهایی که حالت نمی‌گیرند و یا فرق غیرعادی دارند عالی است.

برای نگهداری از موهای کوتاه به مقدار کمی از همه چیز نیاز دارید، به جز زمانی که باید برای کوتاهی در آرایشگاه‌ها سپری کنید. می‌توانید با کمتر شامپو زدن (هر سه یا چهار روز یکبار) قسر دربروید و برخلاف مدل‌های کوتاهی متوسطی مثل کوییف از محصولات کمتری استفاده کنید. با این حال این سبک به شکل قابل ملاحظه‌ای زودتر رشد خواهد کرد پس نوبت‌های آرایشگاه خود را زودتر هماهنگ کنید و چند مدل از موهای کوتاه مردانه زیر را بررسی کنید.

۱. های اند تایت (HIGH AND TIGHT)

های اند تایت

یکی از جذاب‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه در سراسر دنیا، مدل های اند تایت است که ظاهری مرتب و جلوه‌گر دارد. این کوتاهی کلاسیک بین ارتشی‌ها محبوب است و سایه‌های تراشیده شده اطراف سر را به خوبی با رویه پرپشت بالای سر ترکیب می‌کند، انتخابی که برای آقایان با موهای نازک عالی است. برای الهام گرفتن از افراد مشهور می‌توان به دیوید بکهام، شخصیت مورد علاقه همه آقایان، اشاره کرد.

۲. آیوی لیگ (IVY LEAGUE)

آیوی لیگ

مدل آیوی لیگ به خوبی رویه زیبایی‌شناسی پولدارهای قدیمی را مجسم می‌کند. ترکیب کوتاهی موهای اطراف سر با حجم ظریفی از موهای روی سر این مدل را تبدیل به یکی از بهترین مدل‌ موهای کوتاه برای مردانی می‌کند که به دنبال ظاهری آماده هستند. حجم بالای مو را به دلخواه خود تغییر دهید اما نسبت‌ها را رعایت کنید تا به شکل اصلی این مدل نزدیک بمانید.

۳. کرو کات (CREW CUT)

رو کات (CREW CUT)

آیا شما هم کم تحمل هستید و نمی‌خواهید زمان زیادی صرف اصلاح موهای خود کنید؟ پس مدل موی مرو کات را بررسی کنید. این مدل موی کوتاه مردانه مینیمالیست است و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. برای داشتن این مدل، موهای پشت و اطراف سر را از نزدیک کوتاه کنید، اما موی بیشتری را در بالای سر نگه‌دارید تا تارهای موی جلوی سر برای یکنواخت شدن در انتهای کار بلندتر باقی بمانند.

۴. باز کات (BUZZ CUT)

باز کات (BUZZ CUT)

مدل باز کات بی‌شک یکی از بهترین مدل مو‌ها برای مردانی است که صورت بیضی یا مستطیلی شکل دارند و می‌خواهند ظاهری متعادل داشته باشند. به علاوه، باز کات یکی از معدود مدل‌هایی است که آقایان می‌توانند در خانه آن را انجام دهند. پس چند گیره خوب بردارید، آن‌ها را «یک» و «دو» شماره‌گذاری کنید و به طور یکنواخت دور سر خود را بتراشید.

۵. باز کات با لاین آپ (BUZZ CUT WITH LINE-UP)

باز کات با لاین آپ (BUZZ CUT WITH LINE-UP)

خط انداختن دور مدل باز کات، نسخه اصلی این مدل را شکیل‌تر می‌کند و ظاهری تازه و مد روز به آن می‌بخشد. لبه‌های تیز و یکدست چهره شما را قاب می‌گیرد و توجه بیشتری را نسبت به آن جلب می کند، پس این پیرایش بیشتر برای آقایانی مناسب است که اعتماد به‌نفس دارند و می‌خواهند متمایز باشند.

۶. بول کات (BOWL CUT)

بول کات (BOWL CUT)

در دهه ۶۰ و ۸۰ میلادی مدل بول کات یکی از برترین مدل‌های موی مردانه بود. اما نسخه امروزی آن خیلی بهتر است؛ لبه‌های تیز دارد، نامرتب و مردانه است، حاشیه‌ی یکدست آن وسط پیشانی قرار می‌گیرد، بالای مو حالت‌دار است و اطراف سر به شکل باز کات کوتاه شده است. این مدل مو در حال تکامل و یکی از بهترین مدل موهای کوتاه برای مردان به حساب می‌رود. 

۷. باچ کات (BUTCH CUT)

باچ کات (BUTCH CUT)

باچ کات یا مدل آلمانی در بین بهترین مدل موهای مردانه برای آن دسته از آقایانی قرار دارد که نمی‌خواهند زمان زیادی را برای حالت دادن به موهای خود صرف کنند. موها به سبک ارتشی خیلی کوتاه می‌شوند و با کوتاهی و سایه‌های اطراف و پشت سر به خوبی یکدست می‌شوند. همچنین کوتاهی این سبک در خانه و با استفاده از قیچی‌ آسان است.

۸. سزار کات (CAESAR CUT)

سزار کات (CAESAR CUT)

مدل موی سزار از رم باستان تا فرش قرمزهای امروزی وجود داشته است و هیچوقت قدیمی نمی‌شود. اطراف، بالا و پشت سر کوتاه هستند و موهای بالای سر رو به جلو شانه می‌شوند تا چتری‌ها برجسته‌تر به نظر برسند. این مدل برای کسانی که در قسمت بالایی سر ریزش مو دارند مناسب است و یکی از بهترین مدل موهای کوتاه مردانه برای آقایانی است که صورت‌های بیضی شکل، الماسی و یا مربعی دارند.

۹. آندرکات (UNDERCUT)

آندرکات (UNDERCUT)

آندرکات یا کوتاهی زیرین شیک و مد روز است و در حال حاضر یکی از آن مدل موهای کوتاه برای آقایانی است که به دنبال متمایز شدن از دیگران هستند. این مدل ویژگی‌های مهم صورت را به نمایش می‌گذارد و در حالی که پشت و اطراف سر بسیار کوتاه شده یا به شکل باز کات تراشیده شده‌اند، مقداری از موهای روی سر بلندتر باقی می‌مانند تا حجم مو بیشتر به نظر برسد.

۱۰. ادگار (EDGAR HAIRCUT)

ادگار (EDGAR HAIRCUT)

مدل موی ادگار شکل دیگری از مدل موی سزار است. در این مدل اطراف سر تا بالا سایه زده می‌شود و با بخش بالایی موها، که به مدل سزار کوتاه شده، ترکیب می‌شود. بعضی مدل موهای مردانه وجود دارند که شما یا آن‌ها را دوست خواهید داشت یا به کلی از آن‌ها بیزار می‌شوید. هر انتخابی که داشته باشید، این مدل مو سبکی جسورانه به شمار می‌رود. مدل موی ادگار کوتاه و متناسب است و برای صورت‌های مستطیلی، بیضی شکل و نوک تیز ایده‌آل است.

۱۱. دیسکانکتد آندر کات (DISCONNECTED UNDERCUT)

دیسکانکتد آندر کات (DISCONNECTED UNDERCUT)

آیا می‌دانید تفاوت اصلی بین آندرکات و دیسکانکتد آندرکات چیست؟ به طور خلاصه، آندرکات کلاسیک رفته‌رفته با کوتاهی زیرین آن ترکیب می‌شود، در حالی که دیسکانکتد آندرکات، بدون هیچ سایه‌ای، تضادی چشمگیر بین بخش بالایی و بخش تراشیده شده به وجود می‌آورد. در نتیجه موهای کوتاه مردانه می‌توانند اغلب تاثیرگذار باشند و توجه دیگران را به خود جلب کنند.

۱۲. موهای کوتاه با خط فرق آشکار (SHORT HAIR WITH HARD PART)

موهای کوتاه با خط فرق آشکار (SHORT HAIR WITH HARD PART)

اگر به دنبال راهی آسان برای آراسته کردن مدل موی خود هستید، فرق زدن را در نظر بگیرید. فرق آشکار و تراشیدن یک خط دقیق و نازک در کنار سر اغلب دو قسمت سر، که طول موهای متفاوتی دارند، را جدا می‌کند. برای مثال مدل کوییف، سایه زدن یا شانه کردن و آندر کات. مدل موهای کوتاه مردانه عالی هستند، پس یا خوب انتخاب کنید یا بی‌خیال شوید.

۱۳. سافت پارت (SOFT PART)

سافت پارت (SOFT PART)

این مدل برای جورج کلونی خوب به نظر می‌رسد پس باید یکی از بهترین مدل موهای کوتاه مردانه باشد. دو راه برای درست کردن فرق محو یا سافت پارت وجود دارد. برای ظاهری حرفه‌ای فرق را با استفاده از یک شانه جدا کنید. از طرف دیگر اگر به ظاهری خونسردتر راضی هستید فرق خود را با دست جدا کنید. در هر صورت، این مدل فرش قرمزی برای آقایان کمال‌گرا است.

۱۴. فرنچ کراپ (FRENCH CROP)

فرنچ کراپ (FRENCH CROP)

اروپایی‌ها به داشتن سبک‌های بی‌دردسر و درجه یک شهرت دارند و فرنج کراپ نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آرایشگر خود بخواهید تا موهای کوتاه اطراف سر شما را با یک چتری کامل کند. فرنچ رکاپ تنها یکی از مدل موهای کوتاه مردانه است که با اضافه کردن حالت و ظاهری جذاب، هم برای موهای صاف و هم برای موهای فر مناسب است.

۱۵. دردلاک کوتاه (SHORT DREADLOCKS)

دردلاک کوتاه (SHORT DREADLOCKS)

آیا می‌دانستید که اولین بار راستافاری‌ها در دهه ۵۰ میلادی اصطلاح درد لاک را ابداع کردند؟ این عبارت به «زندگی در ترس از خدا» اشاره داشت. البته نیازی نیست که برای انتخاب این مدل مو مذهبی باشید. امروزه درد لاک می‌تواند نماد روحی طبیعی و آزاد باشد. بیش از یک راه برای رسیدن به این مدل موی کوتاه بامعنی مردانه وجود دارد، مانند حلقه‌پیچ کردن، بافتن یا تاباندن مو.

۱۶. کوتاهی ارتشی (MILITARY CUT)

کوتاهی ارتشی (MILITARY CUT)

اگر از بین مدل‌های باچ کات، باز کات، کوتاهی منظم و دیگر مدل‌ها به دنبال ظاهری ارتشی و بی‌دردسر هستید، باید گفت که مدل موی واحدی که برای همه مناسب باشد وجود ندارد. پس قبل از تصمیم‌گیری و انتخاب هر یک از این مدل‌ها با آرایشگر خود درباره تمام مدل‌ موهای کوتاه مردانه موجود در این سبک مشورت کنید.

۱۷. رگیولیشن کات (REGULATION CUT)

رگیولیشن کات (REGULATION CUT)

این مدل موی ارتشی اغلب یک فرق بغل دارد که آن را به یکی از مناسب‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه برای آقایانی تبدیل می‌کند که در ماموریت هستند. این پیرایش رویه بلندتر با اطراف سر سایه‌دار یا تراشیده شده دارد. برای کامل‌تر کردن این مدل با ظاهری محترمانه و افسری، آن را با صورتی اصلاح شده ترکیب کنید. این کوتاهی برای موهای صاف و فر مناسب است.

۱۸. کامب اوور (COMB-OVER)

کامب اوور (COMB-OVER)

به لطف جورج کلونی مدل کامب اوور یا فرق بغل به یکی از پرطرفدارترین مدل موهای در بین آقایان تبدیل شده است. برای بهتر کردن این کوتاهی مشهور فرق سر را از بغل باز کنید و موها را تا طرف دیگر شانه کنید. کناره‌ها کوتاه هستند در حالی که بالای مو به تضاد بلندتر است، ترکیبی که برای افرادی که ریزش مو یا کچلی زودهنگام دارند عالی است.

۱۹. فلت تاپ (FLAT TOP)

فلت تاپ (FLAT TOP)

این مدل بالای موی صاف با کناره‌های کوتاه یا تراشیده شده دارد که به آن ظاهری جعبه مانند می‌دهد. این سبک قدیمی توسط ستاره‌هایی از جمله راکیم در دهه ۸۰ میلادی معروف شد و امروزه در صدر جدول کوتاهی‌های مردانه قرار دارد. اگر می‌خواهید صافی بالای موی خود را به رخ بکشید برای یکدست کردن آن به طور منظم به آرایشگاه سر بزنید.

۲۰. لاین آپ شورت (LINE UP SHORT)

لاین آپ شورت (LINE UP SHORT)

برای این مدل مو آرایشگرتان باید خط موها را با استفاده از قیچی‌ها صاف کند تا خط‌هایی صاف و زوایایی تیز و دقیق بر روی سرحد مو، فرق سر یا شقیقه‌های شما بتراشد. این کوتاهی تمیز نظرها را به اشکال چشمگیری که می‌سازد جلب می‌کند. بعضی از مدل موهای کوتاه مردانه جزئیات زیادی را درباره شخصیت شما نشان می‌دهند، پس به مدل موهای خود اجازه دهید تا به جای شما صحبت کنند.

۲۱. شورت اسپایکی (SHORT SPIKY)

شورت اسپایکی (SHORT SPIKY)

مدل موی شورت اسپایکی محبوب‌ترین مدل موی کوتاه مردانه در دهه ۹۰ میلادی بود. ولی به این معنی نیست که امروزه هم پرطرفدار نیست؛ از آدام لوین بپرسید! برای تاثیر کامل باید پس از شست‌وشوی مو از محصولات پوشش دهنده استفاده کنید. به سراغ خمیرها یا ژل‌های حالت دهنده بروید و رشته‌های مو را به بخش‌های نوک تیز جدا کرده و حالت دهید.

۲۲. شورت مولت (SHORT MULLET)

شورت مولت (SHORT MULLET)

مانند شلوارهای گرمکن، رنگ‌های نئونی و لباس‌های ورزشی چسبان، مدل موی مولت هم جزئی از دهه ۸۰ میلادی است. این مدل مو سبکی است که ثابت می‌کند مدل موهای کوتاه قدیمی مردانه ظاهری جالب و قابل توجه برای آقایانی است که زیاد جدی نیستند. مولت امروزی با سایه‌های مخروطی کناره شکلی تازه به این مدل جلو کوتاه و پشت بلند می‌دهد.

۲۳. موهاک فید (MOHAWK FADE)

موهاک فید (MOHAWK FADE)

مدل موی موهاک نمادی بزرگ و برجسته از آنارشیسم در دوران پانک بود. امروزه موهاک مدل موی کوتاه مردانه رایج‌تری است و افراط کمتری دارد. اگر سرکش‌تر هستید از آرایشگر خود بخواهید که موهای وسط سر را بلندتر بگذارد و اطراف را سایه بیندازید.

۲۴. فاکس هاوک (FAUX HAWK)

فاکس هاوک (FAUX HAWK)

مدل موی فاکس هاوک بهترین مدل موی کوتاه برای آقایانی است که مدل موهاک اصلی را دوست دارند اما نمی‌خواهند تا ته خط بروند. کناره‌های سر به جای تراشیده شدن بسیار کوتاه می‌شوند در حالی که، با تضادی ظریف، بلندی موی بالای سر از یک موهاک معمولی کوتاه‌تر است. بعلاوه این مدل نگهداری و حالت‌دهی کمتری نیاز دارد.

۲۵. فاکس هاوک با فرینج کات و کمی فید (FAUX HAWK WITH FRINGE CUT AND FADE)

فاکس هاوک با فرینج کات و کمی فید (FAUX HAWK WITH FRINGE CUT AND FADE)

از آرایشگر خود بخواهید که مدل موی فاکس هاوک شما را با فرینج و فید ترکیب کند تا آن را یک درجه بهتر کنید. داشتن بخش بالایی و چتری بلندتر یعنی موی بیشتری برای حالت دادن در دست دارید، پس می‌توانید ظاهر آن را شخصی‌سازی کنید تا با سبک شما هم‌خوانی داشته باشد. بهترین مدل موهای کوتاه برای آقایان آن‌هایی هستند که همه‌کاره باشند، پس مثل زین ملک آن را شلخته و آشفته حالت دهید یا مثل کریستیانو رونالدو براق و مرتب شانه بزنید.

۲۶. فاکس هاوک با لو فید (LOW FADE WITH FAUX HAWK)

فاکس هاوک با لو فید (LOW FADE WITH FAUX HAWK)

مدل فاکس هاوک از مدل موهاک متعادل‌تر است و به همین دلیل برای محیط‌های اداری بهتر به نظر می‌رسد. نیازی به کوتاهی زیاد یا تراشیدن کناره‌های سر نیست. به جای آن آرایشگرتان کناره‌ها را به شکل مخروطی سایه می‌اندازد و موهای بالایی را بلندتر می‌گذارد. مدل موهای کوتاه مردانه بین افراد مشهور محبوب هستند و این مدل هم یکی از موردعلاقه‌های زک افرون است.

۲۷. بالد فید با شورت موهاک (BALD FADE WITH SHORT MOHAWK)

بالد فید با شورت موهاک (BALD FADE WITH SHORT MOHAWK)

جذاب و دل‌نواز، این سبک ظاهری گویا دارد. این مدل را کوتاه نگه دارید و برای ایجاد تضاد نوک موها را به سمت پوست تیز کنید. فید صفر با موهاک کوتاه در محل کار ظاهری دوستانه‌تر از سایه‌های بلند یا متوسط دارد. اما هر شکلی از مدل مو‌های موهاک در فهرست چشمگیرترین مدل موهای کوتاه مردانه قرار دارد.

۲۸. های فید (HIGH FADE)

های فید (HIGH FADE)

اگر به دنبال تعریف و تمجید هستید پس سایه بلند در بالای فهرست مدل موهای کوتاه مردانه قرار می‌گیرد و نگاه‌های تحسین‌آمیز را تضمین می‌کند. موهای روی سر بلندتر است و به سمت پایین با موهای خیلی کوتاه کناره‌ها و پشت ترکیب می‌شود. مدل های فید امروزی و شیک است و یک سبک رایج برتر به حساب می‌رود.

۲۹. برست فید (BURST FADE)

برست فید (BURST FADE)

برخلاف سایه افتاده، برست فید بر لبه خط مو و پشت گوش تمرکز می‌کند. نکته مهم درباره این مدل جدید این است که برای موهای فر و صاف مناسب است. همچنین با تعداد زیادی از مدل موها به خوبی جور می‌شود و در فهرست مدل موهای کوتاه مردانه‌ای قرار دارد که برای همه قومیت‌ها مناسب است.

۳۰. دراپ فید با اسلیک بک (DROP FADE WITH SLICKED BACK)

دراپ فید با اسلیک بک (DROP FADE WITH SLICKED BACK)

مدل اسلیک فید ظاهری قدیمی است که به سبک‌های ممتاز دهه ۵۰ میلادی برمی‌گردد. این مدل را با دراپ فید ترکیب کنید که به شکل مخروطی به پشت سر و خط گردن منتهی می‌شود و مدلی کاملا جدید است. این مدل مو یکی از بهترین مدل موهای کوتاه مردانه است که ظاهری بسیار بهتر از مدل‌های اداری به شما می‌دهد.

۳۱. مید فید با پمپادور (MID FADE WITH POMPADOUR)

مید فید با پمپادور (MID FADE WITH POMPADOUR)

مدل موهای کوتاه مردانه پرطرفدار شده‌اند و زمان آن رسیده تا مدل پمپادور با مید فید را با دقت بررسی کنیم. این مدل، که توسط الویس پریسلی معروف شد، به لطف ظاهر سنتی و شیک آن همچنان محبوب است. برای بهترین نتیجه، موهای بالای سر باید حدودا ۱۰ سانتی‌متر برسند تا تارهای مو برای شانه شدن به عقب و صاف ماندن به اندازه کافی بلند باشند.

۳۲. مید فید با براشد بک (MID FADE WITH BRUSHED BACK HAIR)

مید فید با براشد بک (MID FADE WITH BRUSHED BACK HAIR)

برای انتخاب مدل موی کوتاه مردانه مناسب برای محل کار خود به الگو نیاز دارید؟ مدل موهای حرفه‌ای صرفا خسته‌کننده نیستند. سعی کنید مید فید را با موهای براشد بک ترکیب کنید تا به ظاهری پیچیده و گران‌قیمت برسید. راز نگه داشتن این مدل در شانه کردن موها به پشت سر و استفاده از روغن‌ به موهای نم‌دار است.

۳۳. لو فید (LOW FADE)

لو فید (LOW FADE)

تازه با فید مو آشنا شده‌اید؟ اگر مردد هستید با سایه کوتاه شروع کنید که راهی ماهرانه‌تر برای امتحان کردن یکی از این مدل موهای کوتاه مردانه رایج است. آرایشگر شما سایه زدن را از اطراف سطح گوش شروع می‌کند و تضادی ملایم‌تر بین قسمت‌های تراشیده شده پوست و بلندی موهای روی سر ایجاد می‌کند.

۳۴. بالد فید (BALD FADE)

بالد فید (BALD FADE)

مدل موهای کوتاه مردانه بی‌نهایت همه‌کاره هستند و بالد فید ترکیبی عالی برای بسیاری از مدل‌ها است. بالد فید با مدل کوییف، اسلیک بک، پمپادور و موارد دیگر را شکیل‌تر می‌کند. فید معمولی ممکن است موها را به اندازه ۶ میلی‌متر کوتاه کند در حالی که بالد فید اندازه آن را به سطح پوست می‌رساند.

۳۵. تیپر فید با اسلیک بک (TAPER FADE WITH SLICK BACK)

تیپر فید با اسلیک بک (TAPER FADE WITH SLICK BACK)

تیپر فید به معنای ترکیب شدن یک طول مو با طول موی دیگر است اما به شکلی تدریجی‌تر و ظریف‌تر از سایه پوست یا بالد فید. اگر شغلی اداری دارید تیپر فید خود را با موهای پشتی صاف و مرتب ترکیب کنید. این مدل بی‌عیب ‌و نقص است و ظاهر حرفه‌ای شما را حفظ می‌کند. مدل موهای کوتاه مردانه مساویست با تاجر بودن!

۳۶. شورت فرینج (SHORT FRINGE)

شورت فرینج (SHORT FRINGE)

همه مدل موهای کوتاه مردانه به نگهداری زیاد نیاز ندارند و یک شورت فرینج بی‌دردسر است. با شانه کردن به اطراف آن را حالت دهید، برای ظاهری جالب‌تر نوک مو را به سمت بالا تیز کنید یا رو به جلو شانه بزنید. گزینه‌های زیادی برای حالت دادن فرینج وجود دارد مثل حالت شلخته، زاویه‌دار، ساده و غیره. بهتر از آن، فرینج های کوتاه همیشه مد هستند.

۳۷. شورت کرلی فرینج با فید (SHORT CURLY FRINGE WITH FADE)

شورت کرلی فرینج با فید (SHORT CURLY FRINGE WITH FADE)

سایه زدن باعث می‌شود فرینج های کوتاه و فر چشمگیرتر شوند و با شکیل کردن یکی از برجسته‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه از شما تصویر خوب و ماندگاری را در ذهن دیگران به جا میگذارد. اگرچه، موهای فر اغلب حالت‌پذیر نیستند، پس برای شکل دادن به این مدل مو از ژل‌های نگهدارنده مو استفاده کنید تا کناره‌های مو را صاف کنید و تضاد بافتی این سبک را نشان دهید.

۳۸. فرینج با تیپر فید (FRINGE WITH TAPER FADE)

فرینج با تیپر فید (FRINGE WITH TAPER FADE)

بعضی از مدل موهای کوتاه مردانه استانداردها را بالا می‌برند؛ فرینج با تیپر فید نیز مدلی است که اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. بعلاوه، فرینج ذوقی هنری می‌خواهد در حالی که با کمک یک آرایشگر ماهر، کوتاهی تیپر فید بی‌دردسر است. بهتر از آن، راه‌های زیادی برای حالت دادن به فرینج وجود دارد تا خصوصیات صورت بهتر نشان داده شوند و برای شکل‌های مختلف صورت مناسب باشد.

۳۹. دیسکانکتد پمپادور (DISCONNECTED POMPADOUR)

دیسکانکتد پمپادور (DISCONNECTED POMPADOUR)

برای موهای پرپشت و کوتاه، مدل دیسکانکتد پمپادور انتخابی عالی است. شکاف صاف بین موهای بلند روی سر و کناره‌های کوتاه‌تر، دو مدل موی برنده هستند که ترکیب آن‌ها با یکدیگر ظاهری منسجم و چشمگیر ایجاد می‌کند. مدل موهای کوتاه مردانه مد روز این ویژگی‌ها را دارند. با استفاده از محصولات موی مرطوب و با ماندگاری بالا ظاهر این مدل را زیباتر کنید.

۴۰. مسی فرنچ کراپ (MESSY FRENCH CROP)

مسی فرنچ کراپ (MESSY FRENCH CROP)

بهترین مدل موهای کوتاه مردانه آن‌هایی هستند که قدیمی نمی‌شوند. مسی فرنچ کراپ با ظاهری جذاب اما جدید همه مواردی که می‌خواهید را دارد. در این مدل، موهای روی سر چند لایه شده‌ و سپس با موهای پشت و کناره‌ها ترکیب می‌شوند. پشت و کناره‌های مو کوتاه‌تر از بالای سر هستند تا تضاد موجود در این کوتاهی را نشان دهند. این مدل ظاهری جوان‌پسند دارد که از حالت اداری به حالتی خودمانی تبدیل می‌شود.

۴۱. کوییف با فرق بغل (SIDE PART WITH QUIFF)

کوییف با فرق بغل (SIDE PART WITH QUIFF)

کوییف فرق بغل کلاسیک مدلی بسیار متناسب است، پس مقداری از بلندی مو را در کناره‌ها و پشت سر حفظ کنید. مدل موهای کوتاه مردانه همیشه تضاد شدیدی ندارند. برای حالت دادن به این مدل موی شخصیت دان دریپر در سریال مردان دیوانه، از محصولی با براقیت بالا استفاده کنید تا کوییف را در جای خود ثابت نگه دارید و ظاهری براق و جذاب دهه ۵۰ میلادی را به آن بدهید.

۴۲. شورت کرتینز (SHORT CURTAINS)

شورت کرتینز (SHORT CURTAINS)

بازیگر محبوب دهه ۹۰ میلادی، لئوناردو دیکاپریو، شورت کرتینز را به سطح محبوبی رساند. اگر قد موهای شما به ۱۲ تا ۱۵ سانتی‌متر می‌رسد، این مدل موی نمادین کوتاه مردانه می‌تواند انتخاب بعدی شما باشد. برای حالت‌دهی این مدل موی آویزان و معروف، موهای بلند فرق وسط شده‌ خود را تا کنار سطح چشم‌هایتان آویزان رها کنید و از هیچ محصول مویی استفاده نکنید.

۴۳. شورت تکسچرد (SHORT TEXTURED HAIR)

شورت تکسچرد (SHORT TEXTURED HAIR)

تکچرد کراپ یکی از بهترین مدل موها برای آقایانی است که می‌خواهند ظاهری جذاب و ژولیده، شکلی که انگار به تازگی از رختخواب بیرون آمده‌اند، داشته باشند. این سبک تصویری هنری، آرام و بدون دردسر از دارنده آن به جا می‌گذارد. اگر این صفات با پیامی که می‌خواهید بفرستید جور می‌شود، پس از آرایشگر خود بخواهید لایه‌های برجسته مو را به اندازه ۵ تا ۷ سانتی‌متری کوتاه کند و با قیچی از حجم آن کم کند.

۴۴. بافت برای موهای کوتاه (BRAIDS FOR SHORT HAIR)

بافت برای موهای کوتاه (BRAIDS FOR SHORT HAIR)

گزینه‌های بافت مردانه زیادی برای انتخاب وجود دارد و مطمئن باشید که مدل موهای کوتاه مردانه زیادی متناسب با سبک و حس و حال خود پیدا خواهید کرد. اگرچه هنگام بافتن مو باید به یک نکته توجه داشته باشید؛ باید بافت‌های خود را پس از ۶ تا ۸ هفته باز کنید. انجام اینکار باعث می‌شود ریشه موها کمی استراحت کنند و خطر ریزش موی ناخواسته را کاهش می‌دهد.

۴۵. کوتاه و شلخته (SHORT AND MESSY)

کوتاه و شلخته (SHORT AND MESSY)

دوره فیلم‌های سینمایی گرگ‌ومیش و گروه‌های موسیقی چون وان دایرکشن را به یاد دارید؟ در آن زمان به نظر می‌رسید که موهای رابرت پتینسون و هری استایلز از خود آن‌ها معروف‌تر بود. مدل موهای نامرتب و ژولیده همچنان جزو مدل موهای کوتاه مردانه جذاب هستند. این مدل را با بالای مو کوتاه و شلخته و تراشیدن کناره‌ها یا سایه انداختن به‌روز کنید تا با روندهای امروزی همسو شود.

۴۶. موج‌های کوتاه (SHORT WAVES)

موج‌های کوتاه (SHORT WAVES)

با توجه به یکی از نمادین‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه موج مو درست کنید. موج مو یکی از مدل‌های تازه و بدون زمان برای آقایان سیاه پوست است تا بافت طبیعی موهای خود را بپذیرند و حفظ کنند. همچنین، این مدل به قد مو و روغن موی خیلی کمی نیاز دارد. گزینه‌های مختلف زیادی، از ۳۶۰ درجه گرفته تا ۱۸۰ درجه، وجود دارد پس برای بهترین نتایج با یک آرایشگر متخصص ملاقات کنید.

۴۷. موی کوتاه لایه‌دار (SHORT LAYERED HAIRCUT)

موی کوتاه لایه‌دار (SHORT LAYERED HAIRCUT)

برای آقایانی که موهای کوتاه دارند مدل لایه‌دار، بدون درنظر گرفتن بافت مو، ظاهری عالی به آن‌ها می‌بخشد. حجم دادن به انواع مدل موهای کوتاه مردانه بسیار آسان است. برای انجام این کار بالای موها را در کوتاه‌ترین قد آن نگه دارید، خط رشد موها را بلندتر بگذارید و وسط را کوتاه کنید تا تضادی بین هر یک از بخش‌ها ایجاد کنید.

۴۸. تکسچرد کراپ (TEXTURED CROP)

تکسچرد کراپ (TEXTURED CROP)

رسمی شد؛ موهای حالت‌دار پرطرفدار و رایج شده‌اند. و منظور ما بیشتر کوتاهی حالت‌داری است که یکی از جذاب‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه است. موهای حالت‌دار برای آقایان در همه سنین و با انواع مو موج‌دار، فر یا صاف مناسب است. در این مدل کناره‌ها کوتاه می‌شوند و لایه‌هایی از موهای حالت‌دار شده روی آن را می‌پوشاند.

۴۹. مدل موی پیکی بلایندرز (PEAKY BLINDERS HAIRCUT)

مدل موی پیکی بلایندرز (PEAKY BLINDERS HAIRCUT)

آیا صورت بیضی شکل و گونه‌های برجسته دارید؟ پس از آرایشگر خود بخواهید تا پشت و کنار موهای شما را با شماره ۳ کوتاه کند و، به شکل کوتاهی حالت‌دار، مقداری از بلندی موهای بالای سر را در جلوی صورت بلند نگه‌ دارد. موها را به سمت جلو شانه بزنید و با سشوار خشک کنید تا یکی از برجسته‌ترین مدل موهای مردانه سریال پیکی بلایندرز را داشته باشید.

۵۰. فرق بغل (SIDE PART)

فرق بغل (SIDE PART)

کالین فارل، رایان رینولدز و جیمز باند؛ این سه مرد جذاب چه نقطه اشتراکی با هم دارند؟ هر سه موهای خود را فرق بغل می‌زنند و موهای کوتاه مردانه را جذاب نشان می‌دهند. این ظاهر بی‌زمان برای پیچیدگی سبکی آن مستلزم کوتاهی کلاسیک بالا و کناره موها است. برای موهای ضخیم بهترین است اما با موهای نازک هم می‌توانید این مدل موی شیک و مرتب را داشته باشید.

۵۱. مدل موهای کوتاه برای مردانی که ریش دارند (SHORT HAIRCUTS FOR MEN WITH BEARDS)

مدل موهای کوتاه برای مردانی که ریش دارند (SHORT HAIRCUTS FOR MEN WITH BEARDS)

بهترین مدل موهای کوتاه مردانه معمولا با مدل ریش‌ جور می‌شوند. زمانی که مدل موی خود را با ریش و سبیل ترکیب می‌کنید، باید به چند نکته توجه کنید؛ از جمله نوع مو و توانایی طبیعی رشد دادن ریش‌. از ریش پرپشت و بزرگ گرفته تا ریش بزی کوچک، با آرایشگر خود درباره مدلی که بیشتر برای شکل صورت شما مناسب است صحبت کنید.

۵۲. مدل موهای کوتاه برای موهای کم‌پشت (SHORT HAIRCUT FOR THIN HAIR)

مدل موهای کوتاه برای موهای کم‌پشت (SHORT HAIRCUT FOR THIN HAIR)

بهترین مدل موهای کوتاه برای آقایانی که موهای کم‌پشت دارند باعث می‌شود موهای آن‌ها حجیم‌تر به نظر برسد. این مدل‌ها شامل باز کات، کوتاهی فرانسوی حالت‌دار، کوتاهی ارتشی و فرق بغل می‌شود. از خرید محصولات مویی که ممکن است مو را انبوه نشان دهند خودداری کنید و به جای آن از واکس مو استفاد کنید. به یاد داشته باشید که وقتی موهای کم حجم دارید آرایشگران می‌توانند بهترین دوستان شما باشند.

۵۳. مدل موهای کوتاه برای موهای عقب رفته (SHORT HAIRCUT FOR RECEDING HAIRLINE)

مدل موهای کوتاه برای موهای عقب رفته (SHORT HAIRCUT FOR RECEDING HAIRLINE)

اگر خط موهای شما عقب رفته هیچ جای خجالتی وجود ندارد؛ از متیو مک کانهی و هنری کویل بپرسید. به همین ترتیب، نیازی به پوشاندن یا تراشیدن خط موی خود ندارید، آن هم زمانی که مدل موهایی وجود دارند که به یکدست کردن موهای شما کمک می‌کنند. سبک‌هایی را انتخاب کنید که قسمت بالایی بلند‌تر و کناره‌های کوتاهی دارند. امروزی فکر کنید؛ موهایتان را به یک طرف شانه بزنید یا از مدل شاهینی استفاده کنید.

۵۴. مدل موهای کوتاه برای موهای فر (SHORT HAIRCUT FOR CURLY HAIR)

مدل موهای کوتاه برای موهای فر (SHORT HAIRCUT FOR CURLY HAIR)

اگر موهای کوتاه و فر دارید پس خوش‌شانس هستید. اگرچه داشتن موهای فر می‌تواند چالش برانگیز باشد اما از دید مثبت می‌توان گفت که فر بودن به موهای شما حجم و حالت می‌دهد و دنیایی از گزینه‌های مدل موهای کوتاه مردانه را به روی شما باز می‌کند. انتخاب از بین این سبک‌ها می‌تواند شامل سایه زدن برای کم کردن حجم موها، پشت صاف، شانه زدن به جلو و یا حتی باز کات شود.

۵۵. پشت و کناره‌های کوتاه با کامب اوور (SHORT BACK AND SIDES WITH COMB-OVER)

پشت و کناره‌های کوتاه با کامب اوور (SHORT BACK AND SIDES WITH COMB-OVER)

کامب اوور یا شانه زدن به طرفین معمولا شامل کنار زدن موها به یکی از دو طرف سر می‌شود. برای نشان دادن ظاهر خود می‌توانید آن را با پشت و کناره‌های کوتاه ترکیب کنید تا یکی از بهترین مدل موهای کوتاه مردانه را بسازید که موقر و مد روز است و حالت دادن به آن نیز آسان است.

سوالات متداول مدل موهای کوتاه مردانه

بهترین مدل موی کوتاه مردانه کدام است؟

کوتاهی ارتشی و باز کات دو مدل از بهترین و پرطرفدارترین مدل موهای مردانه هستند. پس از آن‌ها پمپادور، کوییف، سایه زدن، پشت صاف و شانه زدن به طرفین را بررسی کنید. اما اگر به دنبال چندکاره بودن بیشتری هستید آندر کات با موی بالایی بلندتر را انتخاب کنید چراکه این مدل گزینه‌های بیشتری برای حالت‌دهی به شما می‌دهد.

ساده‌ترین مدل موی کوتاه برای نگهداری کدام است؟

بی‌شک سبک‌های ارتشی جزو ساده‌ترین مدل موهای کوتاه مردانه برای نگهداری هستند. برای اکثر شکل‌های صورت مناسب هستند و حالت‌دهی به آن‌ها با ظاهری مد روز و مردانه آسان است. اگر برای ظاهری خاص آمادگی کافی ندارید، کوتاهی فرانسوی هم گزینه خوبی است.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *