تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی کراپ مردانه

مدل موی «کراپ فرانسوی ( به اصطلاح: فرنچ کراپ)» از مدل مو‌های شناخته‌شده و محبوب میان آقایان است. این مدل موی تطبیق‌پذیر شامل موی بلندتر روی سر و کوتاه کردن مو بصورت سایه‌زنی (فید کردن(fade)) در دور سر است، که شما را شیک جلوه می‌دهد.

مدل موی « فرنچ کراپ» به کمترین میزان حالت دادن (استایل دادن) نیاز دارد و عقب‌روی خط مو را نیز کاهش می‌دهد. از مدل‌موی فید شده غیر متصل تا فرنچ کراپ فرفری با چتری‌های بلند، ما مجموعه‌ای از بهترین مدل‌ها برای تمامی سلایق را داریم!

مدل‌موی فرنچ کراپ چیست؟

فرنچ کراپ، نوعی مدل‌موی مردانه‌ است که شامل دو طرف و پشت سر کوتاه شده‌ همراه با چتری‌های صاف و نوک‌گیری شده‌است. تنوع بلندی کراپ روی سر به مدل‌موی مورد نظر بستگی دارد؛ البته، محبوب‌ترین مدل آن شامل چتری کوتاه می‌باشد. نگهداری این مدل‌مو بسیار آسان است و می‌توان در آن موها را رو به عقب یا جلوی سر خواباند، و همچنین این مدل‌مو برای هر مردی بسیار عالی جلوه می‌کند. فرقی نمی‌کند که موی صاف داشته باشید، موی مجعد یا موی کم پشت، مدل موی کراپ مناسب همه است!

چگونه از آرایشگرتان مدل فرنچ کراپ را درخواست کنید؟

هر آقا یا خانم آرایشگری که در کارش حرفه‌ای باشد باید بداند که چگونه مدل‌موی فرنچ کراپ را هنگامی که از او می‌خواهید برای شما بزند. اما اگر مدل یا ظاهر خاصی مدنظرتان است، بهتر است که عکسی برای نشان دادن به آرایشگرتان همراهتان باشد. همچنین می‌توانید چند اصطلاح آرایشگری بکار ببرید تا نه‌ تنها آرایشگرتان را تحت تإثیر قرار دهید، بلکه به او ذهنیت بهتری برای مدل مدنظرتان بدهید.

اول از آرایشگرتان بخواهید تا دو طرف و پشت سرتان را کوتاه کند. البته، در اینجا بلندی مو کاملاً به سلیقه شخصی بستگی دارد. اگر بخواهید می‌توانید مدل «فید (fade)» را بکار ببرید، مثل «low fade (فید با حد پایین)» یا «taper fade (فید مخروطی یا تیپر فید)»، یا کمی شدیدتر کار کنید و بخواهید تا موهای دور سرتان را بتراشد. یا برای جایگزین، می‌توانید مسیر «buzz cut یا crew cut (مدل موی بسیار کوتاه و یکدست مثل ارتشی‌ها)» را پیش بگیرید و کل موهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید، مثلاً با ماشین اصلاح شماره ۳.

به نظر ما، فرنچ کراپ زمانی خوب به نظر می‌رسد که بسیار حالت‌دار باشد، پس اگر به‌ طور طبیعی موهایتان ضخیم‌اند، از آرایشگرتان بخواهید تا موهایتان را «برش نقطه‌ای یا پوینت کات (point cut)» بزند. پوینت کات برای کوتاه کردن طول موها نیست، بلکه برای حالت دادن به نوک موها است، که در نتیجه آن بافت و حرکت در موها ایجاد میشود. اگر موی حالت‌دار مناسب شما نیست، پس شاید به سراغ جایگزین آن بروید، «مدل مو بلانت کات (Blunt cut)». بلانت کات مدل مویی است که در آن مو در تمام سر یک اندازه و یکدست است، یا در مورد فرنچ کراپ، موهای بالای سر یک اندازه هستند.

چگونه موهایمان را حالت دهیم؟

مقدار حالت دادن مورد نیاز مو را طرز کوتاه کردن مو و طول مو مشخص می‌کند. البته، بر اساس یک قانون کلی، باید بر روی مویی که با حوله خشک کرده‌اید مقداری محصولات حالت دهنده استفاده کنید. برای ظاهر بهم ریخته یا « به تازگی از تخت خواب بلند شده»، می‌توانید از ژل یا خمیر حالت‌دهنده استفاده کنید و برای ظاهری براق و خواباندن موها رو به عقب، روغن سر یا واکس مو از بهترین گزینه‌های شما هستند.

ولی به طور کلی، موهایتان آنقدر بلند نیستند که بتوانید آن‌ها را بازی بدهید، پس به سشوار هم برای حالت دادن به مدل موی فرنچ کراپ نیازی ندارید- به هر حال این مدل‌موی « pompadour (پومپادور یا مدل‌موی الویس)» ، نیست- اما اگر مدل موی بلندتری دارید باید از سشوار استفاده کنید ( در ادامه درمورد مدل‌‌موهای بلندتر بیشتر خواهیم گفت).

بهترین مدل موهای فرنچ کراپ

در ادامه شما را با انواع مدل موهای فرنچ کراپ آشنا می کنیم.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

۱. بلیچد کراپ تاپ (Bleached Crop Top)

فرنچ کراپ کلاسیک شامل موی کوتاه روی سر و چتری‌های صاف می‌باشد. این حالتی هوشمندانه‌ است و از محبوب‌ترین مدل‌مو‌های فرنچ کراپ می‌باشد. شما می‌توانید با سفید رنگ کردن موهایتان این مدل‌مو را چشمگیرتر کنید. همچنین برای داشتن جزئیات بیشتر، دو طرف سرتان را «skin fade (اسکین فید)» بزنید (سایه‌زنی بطوری که موی کوتاه به تدریج با رنگ پوست ادغام شود).

۲. استریت فرنچ کراپ (Straight French Crop)

از بهترین مدل‌های فرنچ کراپ می‌توان به مدل‌موی فید بلند (high fade) با «quiff (مدل‌موی کیف)» اشاره کرد. این مدل‌مو مناسب زمانی است که بخواهید به موهای صافتان مقداری حالت بدهید و ظاهری خوش‌تیپ و ورزشکاری داشته باشید.

۳. کراپ فید با موهای تیره (Crop Fade with Dark Hair)

هنگامی که کراپ فید را انتخاب کنید، همیشه شیک به نظر می‌رسید. این مدل مناسب آقایانی با موهای تیره‌تر است چون در اینصورت می‌توانید در دو طرف و پشت سر ظاهری آراسته و صاف به همراه موهای بلند روی سر و چتری‌های یکدست و جذاب داشته باشید. در زمینه مدل‌موهای آقایان، این مدل‌مو از محبوب‌ترین‌ها است.

۴. فرنچ کراپ با موهای نسبتا بلند (Long on Top French Crop Haircut)

اگر انتخاب کنید که روی سرتان موی بلندتری داشته باشید، گزینه‌های بیشتری برای حالت دادن به مو‌هایتان خواهید داشت، مثل «quiff (کیف)»، «side part (خواباندن مو به سمت چپ یا راست سر)» یا جهت دادن مو رو به جلو با ژل زدن. اگر خط موی سرتان در حال عقب روی است و می‌خواهید موی‌تان را به جلو جهت دهید و موی دو طرف سرتان را کوتاه کنید این گزینه خوبی برای شما خواهد بود. با اصلاح کردن دو طرف سرتان به شکل «taper fade (تیپر فید)» این مدل‌موی مدرن را می‌توانید بهتر کنید.

۵. فرنچ کراپ فر با رنگ خرمایی روشن (Warm Brown Curly French Crop)

اگر می‌خواهید فرنچ کراپ را بدون ظاهری خشن داشته باشید، مقداری رنگ خرمایی روشن با موهای فر خورده ظریف را ترکیب کنید. دو طرف سر را هم برای داشتن ظاهری مخلوط شده به صورت سایه‌ای اصلاح کنید تا همچنان حالت فرنچ کراپ کلاسیک را حفظ کنید. این مدل مو برای موهای فر خورده طبیعی یا موهای موج‌دار عالی است و به موهای روی سر ظاهری بهم ریخته می‌دهد.

۶. فرنچ کراپ با موی بلند و خط فید بالا (High Fade Long French Crop)

مدل «high fade (های فید)» ظاهری حرفه‌ای ایجاد می‌کند که هنوز هم در میان مدل‌موهای آقایان روی بورس است. این مدل فرنچ کراپ برای انواع موها خوب جواب می‌دهد، اما اگر موی موج‌دار دارید، طول چتری‌هایتان را بلندتر کنید.

۷. کراپ کلاسیک با موی کوتاه (Classic Short Hair Crop)

مدل‌موی کراپ با موی کوتاه برای کسانی گزینه خوبی است که بخواهند یک مدل‌موی  کم-دردسر داشته باشند یا برای خط موی سر در حال عقب روی یک مدل فرنچ کراپ بخواهند. این مدل‌موی کراپ شده به سادگی رو به جلو جهت می‌گیرد و در صورت نیاز به سمت چپ یا راست شانه می‌شود. کراپ کردن چتری‌های مو راهی عالی است برای برجسته سازی ویژگی‌های مردانه، پس اگر به دنبال تغییر هستید حتماً این مدل را امتحان کنید.

۸. فرنچ کراپ با خط فید متوسط (Mid Fade French Crop)

اگر می‌خواهید ریش بگذارید، مدل‌موی فرنچ کراپ با خط فید متوسط مختص شماست. این مدل‌مو شامل بافت عادی فرنچ کراپ روی سر است، اما چتری‌ها بلندتر هستند و به شکل کیف (quiff) حالت داده شده‌اند. دو طرف سر به صورت فید متوسط (mid fade) اصلاح می‌شود، که از یک کراپ غیر متصل سرراست بسیار راحت‌تر نگه‌داری می‌شود.

۹. کراپ غیر متصل با موی کوتاه (Short Disconnected Crop)

 مدل‌موی فرنچ کراپ غیر متصل یا فرنچ کراپ با دور سر تراشیده شده (undercut) برای هر موقعیت یا رویدادی بسیار مناسب است، زیرا صاحب مدل‌مو را هوشمند جلوه می‌دهد و موی روی سر را می‌توان رو به جلو جهت داد تا خط موی در حال عقب‌روی را بپوشاند. می‌توانید زمینه مدل‌مو را با یک «خط پهن ایجاد شده توسط تیغ اصلاح (bold razor cut line)» بصورت حرفه‌ای بهینه کنید.

۱۰. فرنچ کراپ حالت‌دار (Textured French Crop)

از ویژگی‌های اصلی مدل‌موی فرنچ کراپ می‌توان به چتری صاف و یکدست اشاره کرد. اگر شدیداً می‌خواهید که مدل‌موی «Caesar cut (مدل‌موی سزار)» را امتحان کنید، مطمئن شوید که چتری‌هایتان قشنگ حالت گرفته باشند. این ظاهر معمولاً با مدل‌موی «high fade» بسیار خوب جفت می‌شود.

۱۱. کراپ بلوند همراه با کوئیف (Blonde Crop Top with a Quiff)

اگر مدل کراپ روی سرتان را بیشتر حفظ کنید دستتان برای امتحان کردن حالت‌های بیشتر باز می‌شود. اگر مو‌های ضخیمی دارید، می‌توانید چتری‌هایتان را برای حالت‌های کیف (quiff) بلند نگه دارید. چند مورد از محصولات حالت‌دهنده مو که برای شما جواب می‌دهند را پیدا و استفاده کنید تا مطمئن شوید موهایتان تمام روز سر جایشان می‌مانند!

۱۲. مدل‌موی فرنچ کراپ با چتری بسیار بلند (Extreme Long Fringe French Crop)

مدل‌موی کراپ حالت‌دار با موی ضخیم و فرنچ کراپ با موی بلند (long french crop) بسیار خوب ترکیب می‌شود. چتری بلند این مدل‌مو را به یکی از چشمگیرترین مدل‌موهای کراپ مردانه تبدیل می‌کند. برای داشتن ظاهری خوب بدون دردسر از محصولات حالت‌دهنده حتماً استفاده کنید.

۱۳. مدل‌موی سزار (Caesar Cut)

مدل‌موی اصلی سزار (Caesar cut) دارای چتری‌ای یکدست است که مقداری از چتری مدل‌موی اصلی فرنچ کراپ بلندتر است. وقتی که این دو مدل‌مو را ترکیب کنید، ظاهری شیک پیدا خواهید کرد که برای هر موقعیتی مناسب است. فقط حواستان باشد که از مدل‌موهای به روز آقایان جا نمانید!

۱۴. فرنچ کراپ کلاسیک (Classic French Crop)

یک مدل موی فرنچ کراپ صاف به همراه فید (همان سایه‌زنی) تمیز برای کسانی که به دنبال حداقل حالت‌دهی مو (استایل دادن) هستند گزینه خوبی است. فرقی نمی‌کند که شما فید بخواهید یا آندرکات (اصلاح کامل دور سر)، مدل‌موی فرنچ کراپ با موی کوتاه که توسط آرایشگرتان حالت داده شود کاملاً بدون دردسر است و زیاد هم به استایل دادن نیاز ندارد!

۱۵. فرنچ کراپ با خط فید پایین (Low Fade French Crop)

مقدار فید در فرنچ کراپ به سلیقه‌ی صاحب مدل‌مو بستگی دارد، اما همیشه فید با خط پایین برای کسانی که به دنبال ظاهری تازه هستند گزینه‌ی مؤثری بوده‌ است. جفت کردن موهای فر طبیعی و کوتاه با مدل‌موی فید با خط پایین به همراه چتری‌های کراپ شده یک ایده‌ی برنده است.

۱۶. فرنچ کراپ با موی بلند (Long French Crop)

این مدل‌موی فرانچ کراپِ آندرکات شده تقریباً شبیه به مدل‌موی «mohawk (موهای سیخ سیخی و دور سر تراشیده)» است زیرا تفاوت بین دو طرف سر، پشت سر و روی سر بسیار شدید است. موهای روی سر را بلند نگه دارید و دو طرف و پشت سر را بصورت آندرکات (سفید کردن) اصلاح کنید تا جلوه‌ای متفاوت از مدل‌موی فرنچ کراپ را داشته باشید.

۱۷. فرنچ کراپ بهم ریخته به همراه فید (Messy French Crop Fade Haircut)

البته‌ که مدل‌موی فرنچ کراپ مخلوطی از چتری‌های یکدست و موهای شانه‌شده است، ولی می‌توانید به حالت اصلی این مدل‌مو ظاهری بهم ریخته بدهید. موی روی سر را بلندتر نگه دارید و اجازه دهید تا حالتی بهم ریخته یا پریشان داشته باشد تا ظاهری ریلکس به خودتان بگیرید. اگر موهای روی سرتان را می‌خواهید مدل بهم ریخته درست کنید اسپری نمک یا موس (mousse) در ایجاد موج‌های آرام بر روی موهایتان کمک می‌کند.

۱۸. فرنچ کراپ غیر متصل (Disconnected French Crop Style)

یکی از مدل ‌های فرنچ کراپ که امروزه بسیار فراگیر شده مدل‌موی آندرکات غیر متصل است (disconnected undercut). این مدلی است که در قسمت بالای کراپ دارای موی بلندتری از دو طرف و پشت سر است، که تفاوت شدیدی را ایجاد می‌کند. این مدل‌موی یکدست برای تمامی مردان مناسب است اما نگهداری از آن پر دردسر است، مثل مدل‌موی فرنچ کراپ آندرکات شده.

۱۹. فرنچ کراپ با ساید پارت (French Crop with a Side Part)

درست است که اصل مدل‌موی فرنچ کراپ شامل «Side Part (موی شانه شده به چپ یا راست به همراه فرق از کنار)» نمی‌شود، اما اگر موهایتان به مقدار کافی بلند است می‌توانید به مدل‌موی فرانچ کراپ یک ساید پارتِ حالت‌دار بدهید. این مدل‌مو برای رویداد‌های رسمی بسیار محبوب است زیرا هم راحت است و هم مرتب. این مدل مو را با موهای سایه‌زنی شده در دو طرف و پشت سر ترکیب کنید تا مدل‌مویی مدرن برای آقایان به دست بیاورید.

۲۰. فرنچ کراپ حالت‌دار با چتری‌های بلند (Textured French Crop with Long Bangs)

عوامل زیادی به ایجاد تنوع میان مدل‌موهای آقایان کمک می‌کنند، چتری‌های بلند و جهت‌داده شده رو به جلو یکی از گزینه‌های پر استفاده است. اگر موی بلندتری دارید، می‌توانید آن را رو به جلو جهت بدهید و ظاهری حالت‌دار ایجاد کنید.

۲۱. کراپ حالت‌دار به رنگ بلوند (Blonde Textured Crop Style)

 استفاده از رنگ‌مو راهی عالی برای چشمگیر شدن است. اگر مدل‌موی فرنچ کراپ حالت‌داری می‌خواهید که از مال دیگران جالب‌تر باشد، مدل‌موی کراپ حالت‌دار با رنگ بلوند و آندرکات می‌تواند مناسب ظاهر جدیدتان باشد. با مقداری واکس یا ژل به مدل‌موی‌تان حالت بدهید تا مو‌هایتان بسیار براق به نظر برسند.

۲۲. کراپ با چتری یکدست و رنگ بلوند (Blunt Blonde Fringe Crop)

مدل‌موی فید با چتری‌های کاملاً صاف و یک اندازه به طور خوبی جفت می‌شود زیرا این دو یکدیگر را خوب پوشش می‌دهند. ترکیب چتری‌های یکدست با موی صاف خوب جواب می‌دهد و برای بهتر شدن آن می‌توان مقداری رنگ‌مو بکار برد. این مدل‌مو را با رسیدگی کردن مداوم تمیز نگه دارید.

۲۳. فرنچ کراپ تیغ انداخته شده (French Crop with Razor Cut Design)

اگر مدل‌موهای کوتاه  را ترجیح می‌دهید، این مدل‌موی عالی را برای اصلاح کردن موهایتان انتخاب کنید. مدل‌موی کراپ حالت‌دار با موی کوتاه‌تر و آندرکات به همراه طرح‌های تیغ انداخته شده جز حوصله‌سربر بودن چیز دیگری نیست.

۲۴. کراپ با موی بلند و خط فید متوسط (Mid Fade Long Crop)

مدل‌موی کراپ با حالت فید برای مردانی با موی ضخیم گزینه‌ی مناسبی است. اگر می‌خواهید که از موهای ضخیم‌تان بهره ببرید، فرنچ کراپ با موی بلندتر را مدنظر داشته باشید، تا بتوانید حالت اسپایکی به موهایتان بدهید. فرقی نمی‌کند که می‌خواهید موهایتان را حالت بدهید یا رو به جلو جهت بدهید، موهایتان در هر صورت پرپشت به نظر می‌رسند.

۲۵. فرنچ کراپِ بهم ریخته (Messy Hair French Crop)

مدل‌موی کراپ با موی بلند روی سر و دور سر سفید شده، مدل مویی جذاب را برای آقایان به وجود می‌آورد. با موی بلندتر روی سر، می‌توانید با حالت‌های مختلف مو‌هایتان بازی کنید و مدلی درست کنید که برای تمام موها جواب میدهد.

۲۶. فرنچ کراپ با اسکین فید (French Crop with Skin Fade Design)

چتری‌های کراپ شده و اسکین فید (کوتاه کردن مو به حدی که پوست نمایان شود یا سفید کردن) ترکیبی کلاسیک هستند، اما می‌دانستید که می‌توانید به این مدل‌مو جزئیات بیشتری اضافه کنید؟ مدل‌موی فرنچ کراپ با طراحی‌های پیچیده اسکین فید را برای ایجاد مدل‌مویی مجذوب کننده ترکیب کنید. البته لازم به ذکر است که این مدل مو بسیار به رسیدگی نیاز دارد.

۲۷. فرنچ کراپ با دراپ فید (Drop Fade French Crop)

مدل‌موی «drop fade (فید کاهش یابنده)» بجای ثابت بودن مثل فید با خط بالا یا خط پایین به صورت تدریجی دور پشت گردتان پایین می‌اید (مثل مدل سایه). این مدل مو با فرنچ کراپ کلاسیک خوب ترکیب می‌شود، به خصوص اگر دو طرف سرتان موی کوتاه دارید.

28. کراپ تیره با دراپ فید (Dark Drop Fade Crop)

هنگامی که موی تیره دارید، می‌توانید مدل‌موهای خشنی برای خودتان درست کنید زیرا رنگ موی‌تان و اسکین فید یکدیگر را خنثیٰ می‌کنند. از این موضوع به سود خودتان استفاده کنید و فید کاهش یابنده را با موی حالت‌دار امتحان کنید تا ظاهری جالب به وجود بیاورید.

۲۹. فرنچ کراپ برای موهای فر (French Crop for Curly Hair)

موی فرفری می‌تواند سطح مدل‌موی فرنچ کراپ را با اضافه کردن حالت و بافت بالا ببرد. برای حالت دادن به فرهای موی‌تان از ژل یا موس استفاده کنید و حواستان باشد که قبل از امتحان کردن این مدل‌مو طول مو‌هایتان بلند باشد.

۳۰. فرنچ کراپ با موی کوتاه (Short French Crop)

فرنچ کراپ با موی کوتاه از معمول‌ترین مدل‌موهای آقایان است. مدل‌موی فرنچ کراپ با موی کوتاه و چتری‌های صاف و اصلاح نقطه‌ای (point cut) شده به همراه اسکین فید با خط بالا به شما ظاهری هوشمند و شیک می‌دهد.

مدل‌موهای فرنچ کراپ برای تمامی شکل‌های صورت و مدل‌های مو مناسب است. مدل‌های مختلف فید و طول‌های مو روی سرتان را امتحان کنید تا به مدل‌موی ایده‌آل‌تان برسید.

سؤالات متداول

مدل‌موی فرنچ کراپ چیست؟

مدل‌موی فرنچ کراپ بسیار به مدل‌موی سزار شباهت دارد. گاهی اوقات این مدل‌مو شامل taper fade (فید مخروطی) یا آندرکات به همراه موی کوتاه روی سر می‌شود. تفاوت اصلی میان فرنچ کراپ و مدل‌موی سزار این است که مدل فرانسوی شامل چتری‌های بلندتر یا به طور کلی موهای بلندتر روی سر می‌شود. بلندی مو بر اساس سلیقه‌های شخصی فرق می‌کند. البته، چتری‌های مو باعث می‌شوند تا حالت دادن مو در فرنچ کراپ از مدل سزار راحت‌تر باشد. بلندی اضافه‌تر مو در فرنچ کراپ باعث می‌شود تا در هنگام شانه‌کردن و حالت‌دادن مو گزینه‌های بیشتری داشته باشیم.

چگونه به مدل‌موی فرنچ کراپ حالت بدهیم؟

برای حالت دادن به فرنچ کراپ، مو‌هایتان را مدلی اصلاح کنید که مناسب شکل صورت و نوع موهایتان باشد. مدل‌موی فرنچ کراپ معمولاً رو به جلوی صورت جهت داده می‌شود، اما می‌توانید مدل‌های دیگری را امتحان کنید تا گزینه‌ی ایده‌آل‌تان را پیدا کنید. موهایتان را بشویید یا خیس کنید و با سشوار خشک کنید. موهایتان را با استفاده از شانه‌های گردِ نسوز و سشوار به طرفی که می‌خواهید موهایتان حالت بگیرند جهت بدهید. حواستان باشد که سشوار را زیادی به موهایتان نزدیک نکنید چون ممکن است موهایتان کز بخورند یا حتی بسوزند، که در نتیجه آسیبی دائمی خواهند دید. با مقداری واکس یا خمیرموهایتان را در جایشان نگه دارید. به موهایتان همان طرفی که با سشوار جهت داده‌اید حالت بدهید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *