تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل مو مردانه برای موهای کم پشت

اگر در طول زندگی تا میان‌سالگی طاسی را تجربه نکرده اید، خود را خوش‌شانس بدانید. زیرا بیشتر آقایان با این معضل، در برخی موارد حتی از آغاز جوانی، آشنا هستند. اما از اینکه باید جوانی خود را با موهایی کم‌پشت آغاز کنید وحشت نکنید. شاید باورش سخت باشد اما راه حلی به نام طاسی آبرومندانه وجود دارد که با انتخاب یک مدل موی مناسب دست‌یافتنی است.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

1. مدل باز کات (Buzz Cutt)

اگر تصور سری تراشیده برای شما وهم‌آور است، چرا باز کات را امتحان نکنید؟ این یک مدل سنتی مردانه و آسان بوده که برای افرادی که مو‌های قسمت فرق سرشان شروع به نازک شدن کرده، بسیار جذاب است زیرا توجه را از کم‌پشتی مو و چروک پیشانی به صورت شخص می‌برد.

2. مدل کرو کات (Crew Cut)

کرو کات یکی از محبوب‌ترین مدل‌های مو برای آقایان، چه سرهای کم‌پشت چه پرپشت، بوده و مثل مدل باز کات تمرکز را از چروک پیشانی به صورت می‌برد. ولی در مدل کرو کات می‌توان موهای بالای سر را بلندتر نگه داشت. این مدل به کسانی پیشنهاد می‌شود که از سن پایین طاسی سراغشان آمده یا ترجیح می‌دهند موی‌ بلندتری داشته باشد.

3. مدل تراشیده (Razor Shave)

این مدل اصلاح به افرادی پیشنهاد می‌شود که طاسی سرشان موضعی است. شاید تصور سری با تیغ تراشیده برای شما کابوس باشد، ولی از خود بپرسید آیا از سری با چند تار موی در چند تکه پراکنده بهتر است؟ این مدل صورتی آراسته و منحصر به فرد به شما داده و وقت شما را ساعت‌ها جلوی آیینه تلف نمی‌کند.

4. مدل آیوی لیگ (Ivy league)

اگر تابه‌حال نام این مدل را نشنیده‌اید، کافی است در ذهن خود قیافه رایان رینولد (بازیگر هالیوودی) را در دوران تحصیل تجسم کنید و بله حتی ددپول (Deadpool) هم می‌تواند از طاسی زودرس رنج ببرد. این مدل پیرایش سلاح شما برای جنگیدن با تار موهای بدخواب است و مدلی پسندیده برای افرادی با حجم قابل‌قبولی از مو در تمام نقاط سرشان پیشنهاد می‌شود.

5. مدل خوابیده به عقب (Slicked Back)

می‌توان گفت امروزه این مدل رایج‌ترین سبک پیرایش در میان آقایان است زیرا تنها با شانه کردن موه‌ها از پیشانی به سمت پشت سر، مقداری ژل حالت دهنده و کمی اسپری مو (نه به حدی که موی شما چرب جلوه کند) می‌توان بخش های کم پشت را پوشاند.

6. مدل فرق کج (Comb Over)

فرق کج مدلی عالی برای افراد در معرض طاسی است؛ زیرا قادرند از کم پشتی موها بهره برده و با برگرداندن قسمت کم‌پشت‌تر از پایین‌ترین خط خالی شده به سمت دیگر موهایشان پرپشت جلوه کند. هنگام پیرایش موها، جلو سر را کمتر کوتاه کرده، با مقداری ژل به آن ها حالت داده و موهایتان اول به عقب، و بعد به سلیقه خود به بغل شانه و در آخر با کمی اسپری مو آن را ثابت کنید.

7. مدل کوییف به همراه تیپر فید (Quiff with Taper Fade)

انتخاب مدل‌های تیپرفید فرصت‌های بسیاری جهت حالت‌دهی می دهد، مانند پمپادور، تعدادی تار موی بلندتر در قسمت بالای سر هنگام کار با کوییف زیباتر است. کوییف به‌خصوص، از آن دسته مدل‌هاست که چهره‌ را جوان‌تر و مجزا کرده و بدون شک در پوشش کم پشتی موی سر نیز تأثیرگذار است.

8. مدل کوتاه و سربالا (High and Tight)

این سبک آرایش مو هم مثل مدل باز‌ کات و کرو‌ کات از آرایش به سبک نظامی الهام گرفته و به همین دلیل از لحاظ سبکی، نوآوری چشمگیری در آن دیده نمی‌شود. بااین‌حال کاربردی بوده و نیاز به رسیدگی کم دارد و چهره‌ای مردانه فراهم می‌کند. در این سبک خط دور سر از حاشیه کناره‌ها بسیار کوتاه بوده و بخشی بالایی سر کمی بلندتر کوتاه می‌شود. با این ترفند توجه از جاهای خالی سر به سمت موهای بلندتر بالای سرکشیده می‌شود.

9. مدل کوتاه به همراه اسکین فید (Skin Fade with Short Hair)

این مدل به دلیل داشتن لبه در کناره سر دست بازتری جهت حالت‌دهی فراهم می‌کند. در واقع تیپر و لبه‌زنی ظرافتی نو به این سبک داده که بدون شک باعث جوان‌تر شدن چهره و پرپشتی سر می‌شود

10. مدل فرق کج به عقب (Slick Back Combover)

این دسته از مدل‌ها را می‌توان بهترین انتخاب برای پوشاندن کم پشتی مو و چروک پیشانی دانست. تارهای بلند مزاحم را کنار زده و جزئیات چهره شما را برجسته می‌کند. چهره را فرهیخته، پخته و امروزی به همراه دارد برای گسانی که تصمیم به تغییر در عادت آرایش مویشان دارند، پیشنهاد می‌شود.

11. فاکس هاک (Faux Hawk)

این مدل دقت دیگران از سر کم‌پشت شما دور کرده و به‌جای آن صورت را برنا و کشیده‌تر می‌نماید. اما در بلندی بالای سرتان دقت کنید، سعی کنید بخش جلو کوتاه‌تر باشد و با کمی ژل حالت‌دهنده شاخه‌های بلند را یکدست و نوک‌تیز کرده و نوهای دور زا تا پشت سر مخروطی کوتاه کرده یا با خطی تیغ زده شود.

12. مدل باچ کات (Butch cut)

در این سبک تمام موهای سر یکدست بین یک تا سه ‌چهارم اینچ کوتاه می‌شود. آرایش مو به این سبک روشی ساده جهت پوشش فضای خالی موهای ریخته بوده و چهره‌ای جذاب و مردانه به شما می‌دهد که به مراقبت کمی هم نیاز دارد.

13. مدل کوتاه و به‌هم‌ریخته (Short and Messy)

اگر می‌خواهید کم پشتی سر را با موهایی ژولیده پنهان کنید این سبک آرایش را به شما پیشنهاد می‌کنیم. سر خود را با کمی کرم مو بعد از حمام ماساژ داده و سپس با حوله خشک کنید. این کار موهای شما را به‌هم‌ریختهه به شکلی طبیعی جلوه داده درست مثل زمانی که از خواب بیدار می‌شوید. 

14. مدل تیپر فید همراه با پمپادور کوتاه (Taper Fade with Short Pompadour)

 در تیپر فید موهای دور سر مرحله‌ای کوتاه شده تا کاملا تمیز شود و در بالا موهای بلندتر به سبک پمپادور پیرایش می‌شوند بدین منظور که کم پشتی و چروک، کمتر به چشم بیاید.

15. مدل رگیولیشن (Regulation Cut)

 این مدل نیز از سبک سنتی نظامی الهام گرفته و در دوران جنگ جهانی دوم بسیار رایج بوده است. موهای کنار سر به سبک تیپر یا تیغ می‌خورد و موی بلندتر بالای سر به سبک فرق کج شانه می‌شود.

16. مدل سزاری (Caesar Cut)

این مدل یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های کلاسیک پیرایش مو به حساب می‌آید. در این مدل موهای پشت، جلو و دور سر به اندازه نسبتاً یکسانی کوتاه  شده اما حاشیه زدن دور سر در این سبک، آن را از دیگر مدل‌ها مجزا می‌کند. چگونگی آرایش مو در این سبک می‌تواند چشمان را روی خصوصیات دیگر صورت متمرکز کرده و از پیدایش کم پشتی موی سر جلوگیری کند. مدل سزار نیاز به مراقبت زیادی نداشته و برای تمام سنین مناسب است.

17. مدل اسپایکی (Spiky Hair)

مدل اسپایکی به بافت موهای شما حجم بیشتری اضافه می‌کند. در دهه ۹۰ میلادی برای آرایش مو بسیار معروف بود؛ اما مدل مدرن شده آن امروزه بیشتر استفاده می‌شود. این روزها از تیزی نوک کاهش داده شده و مو به‌ سختی قبل نیست، در عوض سیمایی به‌هم‌ریخته به موی سر داده که به پوشاندن کم پشتی و خط‌های ریخته شده در سر کمک می‌کند.

18. مدل آفرو کوتاه (Short Afro)

استفاده از این مدل مناسب‌ترین انتخاب برای موهای وز است. آفرو نماد موی سیاه‌پوستان است و انتخاب این مدل (جدا از اینکه مایه سرافرازی است) بسیار کاربردی و بی‌دردسر است. مدل آفرو کوتاه، شایانی طاسی سر را بسیار کاهش داده و کوتاهی آن بافت و حجم موها را بیشتر می‌کند.

19. مدل از ته تراشیده (سه تیغ یا Clean Shave)

یکی از راه‌های مؤثر برای پوشش طاسی تراشیدن تمام سر است. سری تراشیده به‌صورت شما سیمایی مردانه داده و انتخابی مناسب برای افرادی است که حوصله شانه را ندارند. این مدل چهره‌ای شیک و با اعتماد به ‌نفس به شما داده و کنار یک ریش کامل یا پازلفی کشیده شده تا پایین چانه عالی می‌شود. با این حال قبل از تراشیدن، به شکل هندسی سر خود یا زخمی یا نقصی روی جمجمه خود توجه کنید؛ زیرا این نکات بعد از تراشیدن شدیداً به چشم می‌آیند.

20. مدل فر کوتاه (Short Curls)

مدل موی فر به‌خاطر بازی دست در طراحی آن بالاترین میزان درخواست را دارد. با کوتاه‌کردن موهای فر خود نه‌تنها طاسی سر شما را می‌پوشاند، بلکه لطافتی دلنشین و سکسی به چهره شما می‌بخشد. شما حتی می‌توانید با حاشیه زدن به‌دور و پشت سر خود، بالای سر را پرپشت‌تر جلوه دهید. این مدل تنوع اجرایی بسیاری دارد و شما می‌توانید بعد از مشورت با آرایشگر، نزدیک‌ترین نوع را به سلیقه خود انتخاب کنید.

21. مدل باز کات و خط کرده (Buzz Cut and Line Up)

یکی از بهترین روش‌ها جهت پوشاندن طاسی سر و نازکی مو کوتاه کردن آن است؛ چون با انجام کار تشخیص خطوط خالی دشوار می‌شود. باز کات مدلی ساده و مردانه، و در عین حال تطبیق‌پذیر است و اگر مدل خط کرده را به آن اضافه شود نتیجه‌ای جالب به دست می‌آید. این مدل برای افرادی که در مراحل اولیه طاسی هستند، پیشنهاد می‌شود. این مدل در انواع مختلف مو قابل اجرا بوده و طرح خط کردگی را به سلیقه و بر پایه شکل صورت خود انتخاب و طاسی سر را به زیبایی پنهان کنید.

22. مدل خوابیده به عقب و فید (Brushed Back Hair and Fade)

این مدل تنها با خواباندن مو به خلاف جهت فرق انجام گرفته و به حجم‌دهی مو کمک می‌کند. اگر طاسی سر شما از بخش پیشانی شروع شده، آرایش مو به این مدل سطوح خالی را پوشانده ور زمانی که با مدل محو ادغام شود تضاد جالبی در مدل مو شما ایجاد می‌کند. شدت محو شدن کناره‌ها و پشت سر سلیقه‌ای بوده و با روند پر پشت شدن آن تا به بالای سر توهمی از موهایی کلفت‌ پرپست‌تر ایجاد می‌کند.

23. مدل فرق از بغل (Side Part)

این مدل بدون شک سطح وسیعی از صورات‌های مختلف را خوش قیافه گرده به بیشتر افراد می‌آید. پیرایش آن از فرق وسط ساده‌تر بوده و برای صورت‌هایی که قرینه نیستند، مناسب‌تر است. شانه شدن مو از یک سمت سر به سمت دیگر طاسی بخش پیشانی را به خوبی پوشانده و توجه به نازکی و کم پشتی مو را کاهش می‌دهد.

24. مدل های اسکین فید (High Skin Fade)

این مدل به چهره شما چلوه‌ای مدرن و با اعتماد به نفس می‌دهد. در این مدل موهای دور و پشت سر پله به پله کوتاه‌ شده تا کاملا سفید شود و موهای بالای سر بلند نگه داشته میشود. این تضاد به پرپشت نشان دادن موها کمک کرده و چهره‌ای آراسته به شما می‌دهد.

25. مدل کوییف کوتاه (Short Quiff)

کوییف از دسته مدلهای حجم‌دهنده است که با برس کردن موهای پیشانی به بالا و بعد عقب بدست می‌آید. شاید فکر کنید کوییف برای حل طاسی سر انتخاب اشتباهی باشد، اما با کوتاهی صحیح و آرایش مناسب موهای شما کمی پرپشت‌تر نشان شده و چهره را دلنشین می‌کند. کوییف توجه را از کم‌پشتی موهای فرق سر به پیشانی کشانده و به دلیل تطبیق‌پذیری آن قابل اجرا با بسیاری از مدل‌های دیکر می‌باشد.

26. مدل براشد فروارد (Brushed Forward Hair)

برس موی سر از پشت به جلو طاسی فرق سر را پنهان کرده و انجام آن بسیار ساده است. میتوانید با به هم ریختن مو در بخش فرق سرتان آرا پرپشت‌تر نشان دهید و اکر آنرا با تپر یا فید ادغام کنید جلوه مدرن‌تری به چهره خود می‌دهید.

27. مدل آندرکات (Undercut)

این مدل با تیغ زدن دور و پشت سر بدست می‌آید و تقریبا با تمام مدل‌های دیگر قابل انجام است. تطبیق‌پذیری مدل آندرکات آن را بسیار مشهور کرده و صورتی آراسته و تمیز به شما می‌هد. تنظیم میزان اصلاح و اندازه کوتاهی موهای بخش پیشانی نسبت به پشت سر به پرپشتی و پنهانی طاسی کمک فراوانی می‌کند.

سوالات رایج مربوط مدل مو مخصوص افراد طاس

بهترین مدل مو جهت پوشش طاسی سر چیست؟

مدل‌های کوتاه بهترین راه‌حل برای پنهان کردن کم پشتی در سر آقایان است. مدل‌های باز کات، های‌ اند تایت و کرو کات به افرادی پیشنهاد می‌شود که دنبال مدلی با مراقبت پایین بوده یا دچار طاسی موضعی می‌باشند. اگر موهای شما خطی شروع به ریختن کرده اما هنوز بلند و حجم دار است به شما تیپر، اسکین فید با پمپادور، خوابیده به عقب یا آی‌وی لیگ را پیشنهاد می‌کنیم.

آیا مردان طاس جذابند؟

البته که جذاب هستند. پژوهش‌ها در علوم روان‌‌شناسی و رفتارشناسی اجتماعی نشان داده که از چشم دیگران مردان طاس، مردانی استوار، قابل اعتماد و مسیولیت پذیر هستند.

آیا موهای ریخته دوباره در می‌آید؟

مواردی از این قبیل که در آن موی از دست رفته یوباره شروع به رشد کرده باشد، دیده شده است، اما این اتفاق بستگی به توان پیاز مو و علت بروز ریزش مو در فرد شخص دارد. ریزش مو دلایل مختلفی دارد از قبیل آندروژنیک آلوپسی )الگوی طاسی مردانه)، یا مینیاتوریزیشن که در آن پیاز مو کوچک و تنبل می‌شود. متاسفانه آلوپسی قابل درمان نیست اما می‌توان روند مینیاتوریزیشن را با پویاگری دوباره پیاز مو، در حالتی که هنوز زنده باشد، از طریق مصرف مواد معدنی خوراکی یا درمان‌های موضعی، کندتر کرد. اما تمام اینها به سلامت و کارکرد پیاز مو بستگی دارد.

آیا تراشیدن سر به محض بروز طاسی درست است؟

این انتخاب کاملا شخصی بوده و جرات چنین شیرجه سهمگینی در آب را ندارند، زیرا برای خیلی از ما تراشیدن سر شجاعت خاصی نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند به این باور برسد که این کشتی مدت‌ها پیش غرق شده و ترجیح می‌دهد با چنگ زدن به چند تخته پاره مدت بیشتری روی آب شناور بماند.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *