تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی مردانه مناسب صورت گرد

آیا می‌دانید که مدل‌های موی خاص می‌توانند شکل صورت گرد شما را متعادل کنند، به جای اینکه ویژگی‌هایی مانند خط فک گرد یا گونه‌های پر را برجسته کنند؟ برای صورت‌هایی که پهنا و بلندی یکسان دارند، مدل‌مو‌هایی انتخاب کنید که مو‌های کناره‌ی سر را کوتاه کنند و با اضافه کردن قد به صورتتان، زاویه‌های بیشتری به چهره‌تان اضافه کنند.

مدل‌موهای اسپایکی، فاکس هاوک (faux hawk)، آندرکات (undercut)، سایه‌زنی یا فید (fade)، کوییف (quiff)، و پمپادور (pompadour) با صورت گرد بسیار خوب جور می‌شوند. در ادامه به این ایده‌های عالی می‌پردازیم!

چه مدل‌مو‌هایی مناسب چهره‌ای گرد شکل می‌باشند؟

کلیشه‌ای وجود دارد که می‌گوید پیدا کردن مدل‌موی مناسب برای آقایانی با چهره‌ی گرد دشوار است. اما اگر حالت و ویژگی‌های صورتتان را درست در نظر بگیرید، انتخاب کردن نوع مدل‌موی مناسب شما سخت نخواهد بود. فقط کمی از وقتتان صرف را جستجو در میان مدل‌مو‌های محبوب و شیک کنید.

حالا می‌رسیم به لیستی از ۳۰ مورد از بهترین مدل‌مو‌های مخصوص آقایانی با چهره‌ی گرد که برای الهام گرفتن برای شما گرد آورده‌ایم.

۱. موی فر با آندرکات

مدل‌موهای فر اکثراً ظاهری جذاب و رمانتیک به نمایش می‌گذارند. در اینجا، مو‌های فر طبیعی و ریش پرپشت به خوبی یکدیگر را پوشش می‌دهند، و ظاهری خوش استیل و با اعتماد به نفس ایجاد می‌کنند. این مدل‌مو برای کسانی بسیار خوب است که می‌خواهند توجه را از گونه‌ها و چهره‌ی گردشان دور کنند.

۲. تیپر کات با اسکین شِیو

قانون ساده‌ای برای مردانی با صورت گرد وجود دارد، موهای روی سرت را بلند کن، به موهایت ارتفاع بده، و کناره‌های سر را کوتاه نگه‌دار. اگر می‌خواهید که چنین اصلاح مویی داشته باشید، می‌توانید موی روی سر را کوتاه کنید. این کار صورت گرد شما را از لحاظ ظاهری بلند‌تر می‌کند.

۳. مدل‌موی فرق از وسط

حالا یک مدل موی مرتب و رسمی‌تر برای آقایانی با صورت دایره‌ای شکل داریم که برای کار، انتخابی عالی است.‌ با بلند نگه داشتن نوک موهای روی سرتان، می‌توانید به صورت گردتان ظاهری بیضی‌ شکل‌تر و گونه‌های لاغر‌تر بدهید.

۴. مدل پمپادور تیپر شده کلاسیک با ریش

مدل‌موی کلاسیک دیگری که برای هر کسی ممکن است خوب به نظر بیاید، مدل پمپادور است. موهای روی سر رو به بالا شانه می‌شوند و فرم شیاردار می‌گیرند تا حالت گرد‌تری به خود بگیرند، بنابراین توجه را از شکل دایره‌ای صورت منحرف می‌کنند. اگر ریش پرپشتی دارید، می‌توانید بلند‌تر هم نگهش دارید، زیرا با این مدل‌مو خوب جفت می‌شود.

۵. مدل‌موی اسکین فید برای چهره‌ی گرد

وقتی نوبت به انتخاب استایل عالی برای چهره‌ی گرد می‌رسد، بیشتر آقایان چیزی شیک و در عین حال کم دردسر و تطبیق‌پذیر می‌خواهند. به همین دلیل ما این مدل‌موی اسکین فید را به لیست اضافه کردیم. این مدل هم مناسب آقایانی با موی نازک و هم آقایانی با موی ضخیم می‌باشد.

۶. مدل‌موی کریسپی برای صورتِ گرد

مدل‌مو‌های دراپ فید (drop fade) در میان آقایانی با چهره‌ی گرد روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. هر خط و جزء از این مدل‌مو کاملاً تمیز و البته شیک به نظر می‌رسد، و ویژگی‌های چهره را به خوبی برجسته می‌کند. همچنین، یادمان نرود که این مدل مو به رسیدگی زیادی هم نیاز ندارد.

۷. مدل‌موی پمپادور با موی برگشته به عقب

مدل پمپادور کلاسیک یکی از بهترین مدل‌ها برای کاهش گردیِ صورت است چرا که حجم و تراکم موی روی سر را افزایش می‌دهد. این مدل را با یک ریش مرتب جفت کنید تا ظاهری مردانه و در عین حال مرتب داشته باشید که برای هر موقعیتی عالی است.

۸. مدل‌موی کج و موج‌دار برای صورت گرد شکل

جلوی موهایتان را بلند نگه دارید تا فرم موج‌های طبیعی را به خودشان بگیرند که اگر کوتاهشان کنید ممکن است از دستشان بدهید. طرح موج‌دار موهایتان را با فید پوستی بلند (high skin fade) جلوه دهید، تا بعداً از نگاه‌های تحسین برانگیز دیگران لذت ببرید.

۹. مدل‌موی سزارِ هایلایت شده

این مدلِ بسیار ساده و کلاسیک به همراه چتری برای جنتلمن‌هایی با چهره‌ی گرد کاملاً محشر عمل می‌کند. می‌خواهید این مدل را منحصر به فرد‌تر کنید؟ از آرایشگر بخواهید تا موهایتان را سفید‌رنگ (bleached) کند یا حتی به رنگی عجیب مثل این یکی دربیاورد. این مدلْ جسورانه و کاملاً به روز به نظر خواهد رسید!

۱۰. مدل‌موی ساید پارت و تیپر کوتاه

فقط این مدل را ببینید! این مدل‌مو جوری به نظر می‌رسد که انگار همین حالا از آرایشگاه آمده‌اید! برای درست کردن چنین ظاهری در خانه، باید موهایتان را به یک طرف بخوابانید و با ژل مو یا محصولات مشابه به آن حالت بدهید تا حجم موهای روی سرتان را افزایش دهید. زیبا و راحت!

۱۱. مدل‌موی جذابِ اسپایکی سرخ‌رنگ

مدل‌موی اسپایکی یکی دیگر از مدل‌های موی کوتاه است که خیلی خوب با چهره‌ی گرد جور می‌شود. نظاره کنید که این موهای بلند با آندرکاتِ جدا شده و رنگ روشن چقدر خوب با هم جور می‌شوند به گونه‌ای که این مرد با موهای قرمز طبیعی می‌تواند به آنها ببالد. این مدل کاملاً مدرن، تازه و مد روز به نظر می‌رسد، به خصوص اگر با ریش جفت شود.

۱۲. فید کوتاه برای مردانی با صورت گرد

موی کوتاه بی شک یکی از محبوب‌ترین مدل‌مو‌هاست، البته بیشتر برای کم دردسر بودن آن. با تیپر فید کردن دو طرف سر، آرواره‌ی گرد شما لاغرتر دیده خواهد شد. این مدل را می‌توانید با ریش به کار ببرید یا ظاهری تمیز و شیو شده درست کنید، که به استایلتان بستگی دارد.

۱۳. مدل فاکس هاوک

مدل فاکس هاوک لزوماً با کناره‌های تراشیده شده همراه نمی‌شود، اما می‌توانید مدل خودتان را امتحان کنید و از آرایشگرتان بخواهید که چنین حالتی اصلاحتان کند تا مدل مویی جذاب، مد روز و با رسیدگی کم داشته باشید. می‌توانید این ظاهر را با یک سشوار و مقداری یا حتی بدون محصولات حالت‌دهنده هم ایجاد کنید، که برای کسانی که نمی‌خواهند وقت زیادی صرف موهایشان کنند عالی است.

۱۴. مدل‌موی آندرکاتِ عالی

این هم یکی از مدل‌های اسکین فید است که مناسب مردانی با چهره‌ی گرد می باشد. یک دراپ فید و یک ترکیب خشن میان دور سر تراشیده شده به همراه موی بلند، این مدل مو را منحصر به فرد می‌کند و این استایل به ظاهر ساده را به مدل مویی جذاب مخصوص مدگرایان واقعی تبدیل می‌کند!

۱۵. فاکس هاوک اسپایکی

این فاکس هاوک از مدل‌موهایی نیست که معمولاً برای مردانی با صورت گرد بکار می‌رود، اما کاملاً قابل قبول و جالب است. موهایتان را اسپایکی کنید تا مدل‌مویی چشمگیر و منحصر به فرد درست کنید. همچنین می‌توانید نوک موهایتان را بلوند رنگ کنید تا یک تضاد با رنگ اصلی سرتان ایجاد کنید.

۱۶. موی بلند طبیعی روی سر

این مدل‌مو برای مردانی با چهره‌ی مربعی انتخاب خوبی است. این مدل به شما اجازه می‌دهد تا بلندی و پهنای صورتتان را متعادل کنید، که باعث می‌شود مقداری ظریف‌تر اما مردانه دیده شود. انتخابی عالی برای کسانی که یک مدل‌موی مدرن و جذاب می‌خواهند که دارای رسیدگی کمی هم باشد.

۱۷. باز کات با طراحی آندرکات

این مدل‌مو مسلماً بهترین انتخاب برای کسانی است که به دنبال راهی برای بیان کردن شخصیتشان هستند! رنگ روشن و طراحی جسورانه‌ی این مدل‌مو، آن را به مدلی جذاب و بی‌نظیر تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید توجه همه را به استایلتان جلب کنید این عکس را به آرایشگرتان نشان دهید تا با موهایتان امتحانش کند!

۱۸. مدلِ پمپادور به همراه خط اصلاح

اگر به دنبال گزینه‌های بیشتر برای استایل‌های مخصوص آقایانی با صورت گرد هستید، این پمپادور باحال قطعاً توجه‌تان را جلب خواهد کرد! خطوط بسیار واضحی که در دو طرف سر کشیده شده‌اند به این مدل حالتی منحصر به فرد و جذاب می‌دهند، همچنین یک کوییف به موهای روی سر حالتی پر حجم‌تر می‌دهد.

۱۹. فید متوسط به همراه کوییف

اگر هدفتان این است که کاری کنید تا صورت گردتان بلندتر به نظر برسد، یک کوییف مدرن می‌تواند بهترین چاره شما باشد. با شانه کردن مدلِ کوییف رو به بالا یا ثابت کردن آن با یکی از محصولات موی مورد علاقه‌تان به سادگی به آن حجم دهید، البته به این بستگی دارد که تا کجا جرات دارید بلندش کنید.

۲۰. مدل‌موی بلند برای صورت گرد

اگر موی بلند را ترجیح می‌دهید، این ظاهر خوش استایل با موی برگشته به عقب را مدنظرتان داشته باشید. این مدل‌ برای هر مویی خیلی خوب جوابگو است و موهای خوابانده شده بسیار جذاب به نظر می‌رسند!

۲۱. مدلِ پمپادورِ باحال

حالت دادن موی متوسط به شکل یک کوییف بلند برای مردی با چهره‌ی گرد همیشه یک ایده‌ی خوب است. با استفاده از یک محصول مناسب و سشوار کشیدن به سمت بالا، می‌توانید موهای خود را با سشوار حالت دهید.

۲۲. مدل‌موی چتری پررنگ

دورانی که فقط خانم‌ها از رنگ مو استفاده می‌کردند، مدت‌هاست که‌ گذشته است. مثل بیشتر مدل‌موهای لاغر کننده برای صورت‌های تپل، این مدلِ فید تمام توجه را به روی سر جلب می‌کند. یک حالتِ غیرمعمولِ چتری‌ها و موی رنگ شده ترکیبی عالی هستند و کاملاً تازه و خوشتیپ به نظر می‌رسند!

۲۳. موی اسپایکی کوتاه شده و حالت‌دار

تیپر فید با موهای اسپایکی حالت‌دار چیزی هستند که این مدل‌مو را راحت اما جذاب جلوه می‌دهند. چنین مدل‌موهای خوش استایلی ممکن است زیاده‌روی به نظر برسند، اما بسیار تطبیق‌پذیر هستند، چون که آن‌هارا با هر لباسی می‌توانید ست کنید. شیو صورت حرکتی تمیز محسوب می‌شود و تضادی عالی با مدل بهم ریخته‌ی موها ایجاد می‌کند.

۲۴. فرنچ کراپ حالت‌دار

مدلِ کراپ با دو طرف سر کوتاه شده همیشه برای شکل گرد صورت، مدل‌مویی مفید بوده است. یک مدل موی لبه‌دار که شامل کوتاه کردن خط موی طبیعی است، به فرم صورت مردانه و جذاب کمک می کند.

۲۵. مدل‌موی مولِت و سبیل

اگر از طرفداران پر و پا قرص مدل‌موهای کلاسیک هستید، از این ‌مدل‌موی باحالِ مولِت بهم‌ریخته با نوک سبز رنگ مو خوشتان خواهد آمد. این مدل مو تازه و جذاب به نظر می رسد، اما برای همه خوب نیست، چون ممکن است برای کارتان مناسب نباشد.

۲۶. کراپ بلند و گره‌خورده

یک کراپ مردانه با دو طرفِ تراشیده و موهای سیخ سیخیِ گره‌خورده یک ترکیب عالی از طرح‌های مدرن و کلاسیک است. این مدل برای مردانی که علاقمند به مد هستند و دوست دارند سبک های جدید را امتحان کنند و ابداع کنند بسیار مناسب است.

۲۷. اسکین فید با ارتفاع زیاد

برای یک مثال دیگر از مدل‌موهای عالی می‌توان مدلی اشاره کرد که حجم مو روی سر متمرکز شده باشد. اگر موی صافی دارید، برای اینکه این مدل مو را درست نگه دارید به مقداری واکس موی قدرتمند نیاز خواهید داشت، اما این مدل انتخابی است بی‌نظیر برای مردانی با صورت گرد و خط موی در حال عقب‌روی!

۲۸. مدل‌موی فرق از وسط

این مدل مو برای یک صورت گرد معجزه می‌کند، مگر نه؟ این مدل توجه را از گونه‌های تپل و خط فک گرد دور می‌کند و حالت دادن آن بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک سشوار کشیدن در حال باز کردن فرق سرتان از وسط است.

۲۹. تیپر کوتاه با فرق غیر وسط

این یک مدل موی خوب برای کسانی است که می‌خواهند منحصربه‌فرد و چشم‌گیر به نظر برسند، بنابراین اگر هدف شما این است، آن را دنبال کنید، و همیشه در میان جمعیت برجسته خواهید بود! یک چیز دیگر در مورد این مدل باید بدانید: با چنین مدل‌موهای صورتِ گرد فوق‌العاده‌ای، مردان از سن خود جوان‌تر به نظر می رسند!

۳۰. موی بسته‌شده مردانه با آندرکات

این مدل مثالی عالی است از چگونگی افزایش بلندی صورت توسط ریش بر روی شکل چهره. با ریش تیزی به این شکل، صورتتان قطعاً لاغرتر به نظر خواهد رسید. همچنین موی رو به عقب کشیده شده در مدل Man Bun، روی سر حجم بیشتری ایجاد می‌کند و توجه بیشتری به صاحب این مدل‌موی خلاق جلب می‌کند.

هر فردی فرم صورت و ویژگی های صورت منحصر به فرد خودش را دارد، به همین دلیل باید که قبل از انتخاب مدل موی مناسب، صورت خودتان را بررسی کنید. از یکی از ایده های گفته شده استفاده کنید و آن را برای صورت گرد خود تطبیق دهید تا با اعتماد به نفس و خوشتیپ دیده شوید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *