تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی کلاسیک مردانه

اغلب مردم عقیده دارند اولین چیزی که در برخورد با دیگران توجه آنان را به خود جلب می‌کند، کفش‌ها هستند اما به عقیده ما، اولین جایی از بدنتان که به چشم‌ آن‌ها می‌آید، موهایتان است و بر خلاف کفشی بی‌کیفیت، مدل مویی نامناسب چیزی نیست که به راحتی بتوانید از زیرش شانه خالی کنید.

به همین دلیل، بد نیست که پیش از مراجعه به آرایشگاه، با مدل‌ موهای کلاسیک مردانه، همچون این نُه مدل موی انتخاب شده توسط ما، آشنا شوید‌. این مدل‌ موها تقریبا برای همه افراد مناسب هستند و این گونه نیستند که شش ماه بعد، از مد بیفتند و قدیمی شوند.

اگر تمایل به داشتن هر یک از این مدل موها را دارید، می توانید برای مشاوره و رزرو وقت با ما تماس بگیرید.

1. فرنچ کراپ (FRENCH CROP)

این مدل‌ مو، همچون تی‌شرت سفید است و تقریبا به هر فرم صورتی می‌آید اما بیشتر مختص مردانی است که موهایشان در حال کم‌پشت شدن است. از آن جایی که در این مدل مو شما موهایتان را به جلو شانه می‌زنید، بلند نگه داشتن جلوی مو بهتان کمکتان می‌کند که جاهای کم‌پشت سرتان را بپوشانید.

این مدل مو به نگهداری خاصی نیاز ندارد و مناسب کسانی است که باشگاه و استخر می‌روند. برای داشتن این مدل مو، لزومی ندارد از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید، فقط کافی است رهایش کنید تا خودش حالت بگیرد.

از آن جایی که مدل موی کراپ فرانسوی از آن دست مدل موهای مردانه‌ای است که باید به حال خودش رها کنید، اگر تمایل به استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی دارید، می‌توانید کمی اسپری مو بزنید. برای نگهداری از این مدل مو، لزومی ندارد استایل خاصی را حفظ کنید و تنها باید هر سه هفته، کمی آن را کوتاه و مرتب کنید.

2. مدل موی باز کات (BUZZ CUT)

مدل موی باز کات هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد اما بیشتر به کسانی می‌آید که سر خوش‌فرمی داشته باشند (چیزی شبیه به فرم سر رایان گاسلینگ یا کریستین بیل).

این مدل مو را با ماشین اصلاح می‌زنند هر چند برای کسانی که زاویه فک و فرم سر کاملا متناسبی ندارند، لزومی ندارد تمام سر را با ماشین اصلاح زد.

اگر که شما از این دست افراد هستید، می‌توانید از مدلی استفاده کنید که صورت‌تان را کمی مربعی‌تر نشان بدهد ]بغل‌های سرتان را با ماشین اصلاح بزنید[ و مقداری مو بالای سرتان نگه دارید. من تکنیک پنک‌هرست را به استفاده صرف از ماشین اصلاح ترجیح می‌دهم که در آن، مو را با شانه می‌گیرند و قیچی می‌کنند. با استفاده از قیچی، می‌توان مو را طوری اصلاح کرد که به فرم سر بیشتر بیاید و جذاب‌تر شود.

یک آرایشگر خوب، برای این که بتواند بهترین اصلاح را رقم بزند، تمام جنبه‌های شما را در نظر می‌گیرد، از شخصیت‌تان گرفته تا استایل و زندگی روزمره‌‌ای که دارید. به یاد داشته باشید که مدل موی شما، بیست و چهار ساعت همراهتان است و بنابراین باید چیزی باشد که به موقعیت‌های مختلف بیاید.

3. اسلیک بک (SLICK BACK)

مدل موی اسلیک بک مدرن اولین بار در دهه ۱۹۲۰ میلادی مد شد. در آن زمان، به مدل مویی نیاز بود که هنگام گذاشتن کلاه، به هم نمی‌ریخت (گذاشتن کلاه در اوایل قرن بیستم میلادی نشانه موقعیت اجتماعی بالا بود). از آن زمان، این مدل مو تبدیل به مدل مویی جذاب و همیشه مد شد.

بهترین مو برای این مدل، موی صاف است‌ و هر چه موهایتان فر بیشتری داشته باشد، سخت‌تر عقب می‌رود. در خصوص فرم صورت مناسب این مدل مو نیز باید گفت که به انواع صورت‌ها می‌آید چرا که به ویژگی‌های ظاهری صورت (نظیر ریش و سیبیل) اجازه خودنمایی می‌دهد و موی سر نیز، چهارچوب صورت را دربرمی‌گیرد‌. متاسفانه این مدل مو برای کسانی که خط رویش مو‌ی آن‌ها در حال عقب رفتن است، مناسب نمی‌باشد چرا که باعث می‌شود این عقب‌رفتگی بیشتر به چشم بیاید.

در این مدل مو، موهای عقب و بغل با قیچی زده می‌شود و کم‌کم و به سمت بالا، مقدار مو بیشتر می‌شود. اگر که می‌خواهید آندرکات نیز بدهید، باید مرز مشخصی بین قسمت آندرکات و قسمت مو دار باشد اما محو کردن این مرز برای افراد با موی نازک مناسب‌تر است.

برای استایل دادن به این مدل مو، با سشوار موی خود را به عقب شانه کنید (اگر که موهایتان به سمت جلو رشد می‌کند، این کار مقداری زمان می‌برد). برای این که این کار را به نحو احسن انجام دهید، باید تمرین کنید. برای مدل موی عقب زده مرسوم، کرم مویی با پایه آب را به مویتان بزنید و وقتی هنوز مرطوب است، با شانه‌ای آن را به عقب برانید و یا اگر می‌خواهید موهایتان ظاهری نرم‌تر و امروزی‌تر داشته باشد، می‌توانید از واکس موی مات استفاده کنید.

4. ساید پارتینگ (SIDE PARTING)

این مدل مو به طور ویژه در دهه بیست تا چهل میلادی و سپس دوباره در دهه شصت میلادی محبوب شد و اکنون در دهه اخیر، به عنوان جایگزین راحتی برای مدل موی عقب‌زده، مورد توجه قرار گرفته است.

از آن جایی که اساس آن بر پایه کوتاه کردن پشت سر و بغل‌هاست، این مدل به انواع مو و فرم‌های صورت می‌آید. با این وجود، اگر که موی بالای سر زیادی بلند و کم‌پشت باشد، ممکن است ظاهر فردی را پیدا کنید که برای پنهان کردن کچلی‌، موهایش را به بغل شانه زده‌ است.

از آرایشگرتان بخواهید که پشت و بغل‌ها را به شکل کلاسیک و با کاهش تدریجی اندازه، کوتاه کند و موی بالای سرتان را آن‌قدری بلند نگه دارد که هم بشود فرق بغل باز کرد و هم تمیز و مرتب بماند.

بسته به حجم مویی که دارید، می‌توانید از انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید. برای موهای پر‌پشت‌تر، واکس مو و برای موهای نازک و کم‌پشت‌تر، کلی مات مناسب‌ است.

باز کردن فرق بغل کار حساسی است و بهترین حالتش این است که وقتی مو مرطوب (نه خیس) است، از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید و سپس با یک شانه، فرق بغل باز کنید. باید ببینید که فرق بغل طبیعی سرتان کجاست و ممکن است در ابتدا نیاز باشد که برای این کار از آرایشگرتان کمک بگیرید. اگر که نتوانستند پیدا کنید، کافی است موهایتان را به عقب شانه بزنید و آن گاه خواهید دید موهایتان کجا از هم جدا و فرق باز می‌شود.

5. مدل موی شولدر لنگس کات (SHOULDER LENGTH CUT)

مدل مویی کلاسیک و پیراسته که به دلیل تطبیق‌پذیری آن با انواع موقعیت‌ها، سال‌هاست در دنیای مد هواخواه داشته است. با بلند نگه داشتن مویتان و تقاضا از آرایشگرتان برای اضافه‌کردن چندین لایه به آن، می‌توانید مدل مویی داشته باشید که هم مناسب ساحل و موج‌سواری است، هم ظاهری رسمی و شبیه به گوردن گیکو دارد.

احتمالا سخت‌ترین قسمت داشتن این مدل مو بلند کردن موهایتان باشد. روزهایی می‌رسد که دیگر تحمل مو‌هایتان را ندارید و می خواهید همه‌اش را کوتاه کنید اما پیش از این که تصمیمی شتاب‌زده بگیرید، حد مشخصی را تعیین کنید و بگذارید موهایتان تا آن اندازه بلند شود و آن گاه تصمیم بگیرید که می‌خواهید آن را نگه دارید یا کوتاهش کنید.

هنگامی که می‌خواستید موهایتان را اصلاح کنید، با آرایشگر خود مشورت کنید و محدودیت‌های خود را با او در میان بگذارید. دلیلی ندارد که وقتی قرار است به سر کار بروید و سر و وضعی آراسته و مرتب داشته باشید، موهایتان را به صورت شلخته و با لایه‌های تکه‌تکه اصلاح کنید

موفقیت این مدل مو نیز مانند اغلب مدل موها، بستگی به جنس موی فرد دارد. موهایی که خیلی صاف هستند، به اندازه موهایی که موج اندکی دارند، سر جای خود نمی‌مانند. در عین حال، موهای شدیدا فر نیز مشکل صاف شدن دارند‌.

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی را به حداقل برسانید چرا که بهترین حالت این مدل مو زمانی است که کاملا طبیعی باشد. با این حال، اگر که می‌خواهید موی شلخته‌ای داشته باشد، می‌توانید از اسپری نمک استفاده کنید تا کمی آن را نرم کند‌ یا اگر موهایتان خیلی فر است و می‌خواهید نرمش
کنید، از حالت دهنده مو استفاده کنید.

6. مدرن های تاپ فید (MODERN HI-TOP FADE)

تنها دو کلمه برای توصیف این مدل مو کافی است: ویل. اسمیت. سریال شاهزاده تازه باعث محبوبیت مدل موی افروی شکل‌داده شد و موجب شد حالت‌های مختلفی از آن، نظیر همین مدل مو شکل بگیرد که جایگزینی برای مدل موی بلند با فید کلاسیک است.

این مدل مو به اندازه سایر مدل‌ موها قابلیت تطبیق‌پذیری ندارد و به گونه‌ای است که همان حالت اصلاح شده را حفظ می‌کند و زیاد جایی برای تغییر نمی‌گذارد. به همین دلیل، اگر که چنین مدل مویی را می‌خواهید، اطمینان حاصل کنید که می‌توانید به آن پایبند بمانید و برایتان مناسب است. بدیهی است که برای چنین مدلی، مویی افرو یا به شدت فر مورد نیاز است.

پیش از اصلاح، با آرایشگرتان صحبت کنید و به او بگویید تا چه اندازه می‌خواهید موی افروی خود را شکل بدهید. انجام این مرحله بسیار مهم است تا بعدا بتوانید مویتان را به راحتی تا آن حد تعیین شده، برس بکشید و حالت دهید.

حالت‌های مختلفی از این مدل مو وجود دارد. بنابراین بد نیست که هنگام رفتن به آرایشگاه، تعدادی عکس از استایل‌های مدنظرتان را همراه خود داشته باشید. معمولا افراد از این که به آرایشگر خود عکس نشان دهند خجالت می‌کشند اما به یاد داشته باشید که هر چه آرایشگرتان اطلاعات بیشتری از استایل مدنظرتان داشته باشد، اصلاح بهتری خواهد داشت.


نزد آرایشگری بروید که نحوه کار با جنس موی شما را بلد باشد و وسایل لازم برای استایل دادن، نظیر شانه افرو را همراه خود داشته باشید.

7. پمپادور (POMPADOUR)

مدل موی پمپادور، از زمان پیدایشش توسط مادام دو پمپادور، معشوقه اصلی پادشاه فرانسه لویی پانزدهم، در دهه ۱۷۵۰ میلادی، در اندازه و حالت‌های مختلف محبوبیت پیدا کرده است. این مدل مو که ابتدا برای خانم‌ها بود، صدها سال قدمت دارد و دیگر از این کلاسیک‌تر نمی‌توانید پیدا کنید.

این مدل را می‌توان بر روی اکثر انواع مو پیاده کرد اما لازم است که مو تا حدی ضخیم باشد تا این مدل بتواند حالت خود را حفظ کند و با تغییر ساختار این مدل، می‌توان آن را برای انواع حالت‌های صورت مناسب کرد‌. برای مثال اگر صورت باریکی دارید، می‌توانید از پمپادوری نرم‌تر و عریض‌تر استفاده کنید و یا اگر صورتتان گرد است، می‌توانید موی بغل‌های سرتان را به پایین برانید تا کمی از گردی صورتتان بکاهد.

برای این مدل مو، باید موهای جلوی سرتان را بلند کنید‌. از آرایشگرتان بخواهید تا بالای سرتان را به تدریج و از کم به زیاد کوتاه کند. سپس هر گاه که برای اصلاح رفتید، باید این روند تدریجی کوتاه کردن کمی تغییر کند تا موی جلوی سر از همه جا بلندتر و عقب کوتاه باشد.

هنگامی که موی جلوی سرتان به طول سه اینچ رسید، می‌توانید با سشوار و بهترین موس مو مردان (که می‌توانید پیدا کنید) یا اسپری نمک دریا، به مویتان ارتفاع دهید. همین‌طور که دارید مویتان را خشک می‌کنید، آن را بالا بدهید تا ریشه‌ آن کشیده شود‌. هنگامی که مویتان تقریبا خشک شد از نوک انگشتان یا برس مو استفاده کنید و انتهای مویتان را آزاد کنبد و به آن کمی حرکت دهبد. این کار باعث می‌شود که مو خودش به عقب بیفتد.


می‌توانید محصولات مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدامشان بهترین نتیجه را می‌دهد اما حواستان باشد که بیش از حد از آن‌ها استفاده نکنید و قبل از این که آن‌ها را به بالای سرتان بزنید، روی بغل‌ها و پشت سر امتحانشان کنید و همواره از مقدار کم شروع کنید چرا که اگر کم باشد، می‌توانید به آن اضافه کنید اما اگر زیادی باشد، چاره‌ای جز شستن سرتان ندارید. در نهایت می‌توانید از اسپری مو برای ثابت کردن مدل مویتان بر سر جای خود استفاده کنید. مدل مویی که ممکن است همچون موهای الویس و با ظاهری ژل‌زده باشد یا شلخته و در هم همچون موهای جیمز دین.

8. کوییف (QUIFF)

مدل مویی جایگزین برای مدل پمپادور، که مو در آن، به نسبت صافی و براقی کمتری دارد. این مدل موی پرطرفدار، مناسب طیف وسیعی از گروه‌های سنی، فرم‌های صورت و استایل‌های شخصی است اما همچون پمپادور، برای افرادی که خط رویش موی‌شان در حال عقب رفتن است، مناسب نمی‌باشد چرا که باعث نمایان شدن پیشانی می‌شود.

پیش از اصلاح، تصمیم بگیرید که نوع کلاسیک این مدل مو را می‌خواهید یا نوع معاصر‌ آن را. در نوع کلاسیک، موی بغل‌ و پشت، تا حدی کوتاه و نرم است اما در نوع معاصر آن، تضاد فاحشی بین موی بلند روی سر و بغل‌ و پشت تراشیده وجود دارد.

فرم صورت نیز یکی دیگر از فاکتورهای حائز اهمیت است. از آن جایی که در این مدل، مو حجمی طبیعی دارد، اگر که صورت‌تان کشیده است، بهتر است که بغل‌ها و پشت را زیاد کوتاه نکنید.

برای استایل دادن، موهایتان را خشک کنید و سپس از یک محصول حالت دهنده خیس استفاده کنید و آن‌گاه شانه بزنید تا محصول به صورت یک‌نواخت پخش شود. سپس با بالاترین درجه دما و کمترین سرعت، سشوار بکشید و هم‌زمان با برسی تهویه دار، مویتان را به فرم مورد علاقه‌تان در بیاورید.

یادتان نرود که در آخر از یک اسپری قوی مو استفاده کتید تا تلاش‌هایتان هدر نرود.

9. تکسچرد کات با فرینج (TEXTURED CUT WITH FRINGE)

همین ابتدا باید بگوییم که برای داشتن این مدل مو، باید موهایتان به اندازه کافی بلند باشد. همین‌طور شایان ذکر است که این مدل، بیشتر مناسب افرادی با موی پرپشت است و اگر که خط رویش موی‌تان در حال پس‌روی است، این مدل مناسب شما نیست.

بهتر است افرادی که دو تا فرق سر دارند یا مویشان در جهات مختلفی رشد می‌کند از مدل موی حالت‌دار استفاده کنند چرا که به مویشان این اجازه را می‌دهد که هر طور که می‌خواهد، قرار بگیرد. بهتر است که با این مشکلات مو دست و پنجه نرم نکرد.

برای داشتن مدل مویی حالت‌دار، عکسی همراه خود داشته باشید تا دقیقا مشخص باشد که چه نوع مدلی می‌خواهید. یک آرایشگر خوب، قادر خواهد بود از روی عکس به شما بگوید که آیا آن مدل مو، مناسب شما و جنس مویتان است یا خیر.

یکی از مواردی که باید حواستان به آن باشد، قیچی‌های پیتاژ است‌. بسیاری از آرایشگران تمایل دارند از این قیچی‌ها استفاده کنند اما هرگز نباید از آن‌ها در قسمت بالایی مو استفاده کرد چرا که باعث می‌شود قسمت بالای مو نازک شود و قسمت ریشه مو، به نسبت، زیاده از حد حجیم شود. به جایش از آرایشگر خود بخواهد که نوک مویتان را سرقیچی بزند.

هنگام استایل دادن به موی حالت‌دار، باید مویتان خشک باشد. می‌توانید از افزایش‌دهنده حالت مو استفاده کنید و کمی کلی یا پاتی با انگشتانتان بردارید و به موهایتان بزنید. ماهیت این مدل مو به گونه‌ای است که نباید زیاد به آن پرداخت. بنابراین حواستان باشد که ظاهری بیش از حد آراسته به آن ندهید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *