تلفن واتس اپ اینستاگرام

پروتز موقت مو آقایان: چرا مردان اقدام به کاشت موقت مو می کنند؟

موی بیشتر همیشه اعتماد به نفس افراد را بالا می‌برد. مهم نیست آن را چگونه ببینید. خواه بلندتر، فرفری‌تر و پرحجم‌تر باشند یا به شکل جادویی دوباره برگردد. بسیاری از مردان می‌دانند که روزی طاس خواهند شد. هر چه سنشان بالا می‌رود، روز ترسناک خداحافظی با خط رویش موهایشان را نزدیک‌تر می‌بینند و شاهد نازک‌تر شدن روزانه ی موهایشان می‌شوند. ولی مردان آن را می‌پذیرند. زیرا برای مو هم پایانی است؛ درست مانند هر چیز دیگری در زندگی.

دکتر آلن باومن از گروه پزشکی باومن در فلوریدا می‌گوید: ریزش مو ژنتیکی است.

علاوه بر این، ریزش موی مردان می‌تواند با عادت‌های روزانه مثل سیگار کشیدن یا مصرف برخی دارو‌ها، استرس و بیماری هایی مثل آلوپسی تحریک شود.

از انجایی که ما به طاس شدن مردان عادت داریم، باید خودمان را به این راهکار که مردان موهای خود را در یک بازه‌ی سریع برگردانند وفق دهیم. چون اگر یک شبه دوباره ظاهر شود شوکه خواهیم شد.

اگر به شما بگویم که مردان می‌توانند کل موهای سرشان برگردانند چه واکنشی نشان می‌دهید؟ ساختار بافت های مردان با MM اندازه‌گیری می‌شود. هر چه این عدد کمتر باشد، حلقه‌ی مو محکم‌تر می‌شود. گزینه های پایه یا فرنچ لیس یا مدیکالPU هستند. خوب، دارد اتفاق می‌افتد. حالا بیشتر از همیشه مردان به فکر پروتز موقت موی مردانه هستند.

بله؛ پروتز موی مردانه. برخی آن را یونیت(واحد) موی مردانه، کاشت موقت موی مردانه یا اکستنشن مردانه که به عنوان توپی شناخته می‌شود می‌نامند. مردان یونیت‌های مو را که تقریبا شبیه کلاه گیس هستند به سر می‌زنند. اخیرا محبوبیت نصب این یونیت‌‌های مو توسط مردان به طور قابل توجهی افزایش یافته است. بسیاری چند سال پیش این ایده‌ی جدید را عملی کردند.

چرا پروتز موی مردانه؟

اشتیاق به بازیابی اعتماد به نفس و احساس جوانی دلیلی است که مردان می خواهند موهای خود را بازگردانند. دقیقا مانند وقتی که خانم‌ها با دریافت ایمیل درباره‌ی اکستنشن‌های جدید با عنوان: ظاهری متفاوت‌تر، تازه‌تر و زیبا‌تر پس از نصب، هیجان زده می‌شوند، مردان هم همین احساس را می‌خواهند. ایا این ایده بحث برانگیز است؟

از نظر تاریخی، مردان درباره‌ی زنانی که از بافت و اکستنشن مو استفاده می‌کنند نظری منفی دارند. حالا که مردان نیز شروع به استفاده‌ از بافت یونیت‌های مو کرده‌اند ایا بیشتر از صنعت مو قدردانی می کنند؟

آیا می‌بینند که موها چه تاثیری بر اعتماد به نفس و سبک زندگی یک فرد دارند؟

احسان نجاریان، مدیریت سالن سان می‌گوید: من شخصا فکر میکنم که از لحاظ فرهنگی، ما به این ایده که مردان برای لذت بردن از زندگی لزوما به مو نیاز ندارند عادت کرده‌ایم. متاسفانه اینطور القا شده است که مردان، از لحاظ فرهنگی و اجتماعی، برای جذاب بودن نیازی به داشتن مو ندارند.

ظاهر برای مردان و زنان بسیار مهم است و این حقیقت که ترند‌های مد برای دو جنس هستند و مختص به جنسیت خاصی نیستند نیز نشان می‌دهد که صنعت تصویر چقدر تاثیرگذار است.

پروتز مو برای مردان

رشته های مو، بافت‌ها، کلاه‌گیس‌ها صنعت موی چند میلیارد دلاری هستند و بافت موی مردان به ارزش این صنعت می‌افزایند. از انجایی که بافت‌های مو برای مردان و زنان رنگین پوست طبیعی‌تر به نظر می‌رسند،  دلارهای این صنعت چند‌ میلیاردی همچنان زیادتر می‌شوند و برای هر علاقمندی در دسترس است.

امروزه، کارهایی که میتوانید با مو انجام دهید نامحدود است. صنعت موی سیاه همیشه در حال تکامل است و بیشتر از ۲.۵ میلیارد دلار هزینه می‌‌کند.

این عدد نشان‌دهنده‌ی اهمیت بالای مو در جامعه‌ی سیاه پوست است. بافت مو نه تنها برای مردهای سیاه پوست افریقایی-امریکایی، بلکه برای همه‌ی قومیت ها از جمله قفقازی‌ها، لاتین‌ها، آسیایی‌ها انواع مختلفی دارد. به طور کلی در بافت مردان تنوع زیادی وجود دارد.

بافت های مردانه از نظر طول و سبک متفاوت است. مثل بافت قیطانی، افریقایی، اکستنشنioc  و بافت مختلف مو مانند صاف، موج‌دار، مجعد، فرفری، افرو و غیره.

پروتز موی مردانه چیست؟

پروتز موی مردانه واحد‌های موی مصنوعی جایگزین برای جمجمه هستند که بدون جراحی به سر نصب می‌شوند. نصب این واحد‌های مو به مردانی که مو‌های خود را از دست داده‌اند کمک می‌کند تا دوباره ان‌ها را به دست اورند.

بسیاری از بیمارانی که دچار طاسی، نازکی مو یا تخت شیمی درمانی هستند، معمولا وسوسه می‌شوند که یونیت‌‌های موی مصنوعی جایگزین را دریافت کنند.

مرد پشت پروتز مو

وید آرایشگر، ارایشگری از بالتیمور مریلند، بافت مردانه را بسیار محبوب کرد. او یک آرایشگر چیره دست، صاحب کسب و کار و کارافرین است.

وید که یک متخصص ریزش موی دارای گواهی نیز هست، از اولین آرایشگرانی بود که یونیت‌های مو را برای مردان ارائه و نصب کرد. خدمات او به مردانی که دچار طاسی یا نازکی مو هستند امکان می‌دهد که با بازیابی مجدد مو اعتماد به نفس خود را نیز بازیابند.

بدون شک بافت مردانه به اعتماد به نفس کلی کمک میکند. وقتی خوب به نظر میرسی احساس خوبی هم داری.

فرآیند کلی نصب: چگونه یک بافت مردانه را نصب می‌کنید؟

میدونم به چی فکر میکنی. خوب من کل بافت مردانه را دریافت می‌کنم. ولی چگونه آن را نصب می کنید؟ چگونه انقدر واقعی به نظر می‌رسد؟

اگر مردی بافت مردانه داشته باشد متوجه می‌شوم؟ ما نیاز به پاسخ داریم. ما نیاز به اثبات داریم.

اولا، فرآیند نصب بافت مردانه ساده و در عین حال خسته کننده است. کسی که در استایل کردن مهارت دارد می‌تواند بهترین فرد برای ارایشگری باشد. این یه مهارت دستی است.

بافت‌های مردانه با چسب و نوار‌های مو یا نوار‌های راحتی که کشسان و قابل تنظیم هستند نصب می‌شوند. این بخشی از فرایندی است که طبیعی‌ترین نتیجه را به دنبال دارد.

چسب مو و مواد شیمیایی باندینگ به مو اسیب نمی‌رساند.

این ویدیو شرح مفصلی از نصب بافت مردانه را در یک لیبل خصوصی نشان می‌دهد. ارایشگر ابتدا خط موی مشتری را قبل از شروع فرایند نصب مشخص می‌کند. از یک نشان‌گر برای کشیدن خط در جلوی مو استفاده می‌شود.

سپس آرایشگر موهای زائدی را که باید قبل از نصب یونیت مو از بین ببرد شانه و کوتاه می‌کند یا می‌تراشد، بعد از ان به یونیت مو حالت می‌دهد، ان را به شکلی که می خواهد در می اورد و برای نصب روی سر اماده می کند.

سپس انها یک چسب مو را روی نواحی طاس سر مشتری قرار می‌دهند. درنهایت، ارایشگر از یک برس برای پوشاندن چسب روی سر استفاده می‌کند.

سپس ارایشگر از یک سشوار برای خشک کردن چسب استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل کند که چسب و بافت مردانه به سرعت به هم بچسبند.

در مرحله ی بعد بافت مو را طبق یونیت موی مشخص شده با دقت روی سر قرار می‌دهند.

پس از حالت دادن و کوتاه کردن، فرایند کامل شده و بافت مردانه نصب می‌شود. اکستنشن موی مردانه نیازی به نصب پیچیده ندارد. ولی یک متخصص همیشه باید بتواند ان را هم انجام دهد.

مردان بلافاصله پس از خروج از ارایشگاه احساس اعتماد به نفس می‌کنند.

نتایج در حال تغییر هستند.  علاوه بر افزایش اعتماد به نفس، برخی مردان با سر پر از مو جوان‌تر به نظر می‌رسند و دوباره احساس جوانی می‌کنند.

نظر مردم درباره‌ی پروتز موی مردانه

کیو.شامون استایلیت از اتلانتا می‌گوید: وقتی یه بار انجامش بدید، دیگه راه برگشتی ندارید. این یه سبک زندگیه.

رابرت جنکینز که تجربه‌ی اولش از دریافت بافت مردانه بود می گوید: نتایج شگفت‌انگیز بود. فکر می‌کنم شوک شده بودم چون خیلی وقت بود خودم رو با موی انقدر زیاد ندیده بودم. نمیتونستم باور کنم.

وید د باربر، آرایشگر و هیراستایلیست می‌گوید: برخی از برداران مضطرب به اینجا می‌ایند و بعد با لبخند و حس رضایت از زندگی بیرون می‌روند.

روش پروتز موی مردانه

خوب، ما ایده‌ی کلی نحوه‌‌ی نصب پروتز موی مردانه را می فهمیم، ولی هر پروتز موی مردانه منحصرا برای هر مشتری طراحی می‌شود. یعنی هیچ پروتز موی مردانه‌ای یکسان نیست.

هنگام نصب، ارایشگر باید شکل سر مشتری، خط مو، بافت مو و رنگ را در نظر بگیرد. این فرایندی ساده و در عین حال خسته کننده است. آرایشگر یا استایلیست باید موی خود مشتری و یونیت مو را کوتاه کند و فرم دهد و هر دو مو را با هم ترکیب کند تا ظاهری طبیعی به آن ببخشد.

هزینه و مدت زمان فرآیند

هزینه‌ی متوسط برای پروتز موی مردانه در آمریکا معمولا بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ دلار است و نصب آن حدود ۹۰ دقیقه تا دو ساعت طول می‌کشد. در ایران نیز هزینه ها متفاوت است.

ساختار بافت مردانه نیز می‌تواند متفاوت باشد. برخی از محبوب ترین استایل‌ها عبارت اند از: پروتز موی مردانه فرفری ۴ میلی‌متری، پروتز موی مردانه مجعد ۶ میلی‌متری و پروتز موی مردانه مواج آفریقایی ۸ میلی متری.

ماندگاری پروتز موی مردانه

پروتز موی مردانه با نگهداری مناسب بین ۳ تا ۶ هفته دوام می‌اورد. کسانی که پروتز مو دارند باید مراقب باشند زیادی در معرض آب قرار نگیرند. پوشیدن کلاه دوش در حمام الزامی است.

اگر‌چه داشتن یونیت مو هنگام شنا امکان‌پذیر است، طول عمر پروتز موی مردانه بستگی به این دارد که فرد چگونه از آن نگه‌داری می‌کند. ولی همیشه بدون مشکل است و ممکن است به شما توصیه شود دوباره به استایلیت یا ارایشگر خود مراجعه کنید تا در نگهداری‌اش به شما کمک کنند.

همچنین، مراجعین باید در شب حتما از سرپوش استفاده کنند. همچنین توصیه می‌کنم حتما روی یک روبالشی ساتن بخوابید. بسیاری از انواع سرپوش‌ها به ماندگاری و تازگی بافت و ظاهر مو کمک می‌کنند.

فراگیری پروتز موی مردانه

عادی سازی مردان با پروتز مو کمی زمان می‌برد؛ ولی قطعا در حال پیشرفت است. پروتز مو برای مردان باید به یک هنجار تبدیل شود.

منیت مردان افزایش پیدا می‌کند. دانستن این‌که چیزی را پیدا کرده اند که باعث می‌شود حس خوبی به خودشان داشته باشند حس فوق العاده ای دارد. مو یک عامل اساسی در زندگی یک فرد است. چه مرد باشید و چه زن. با تکامل روزافزون صنعت مو،  اهمیت ما به استایل و ظاهر مویمان نیز بیشتر می‌شود.

زنان برای مردانی که پروتز مو دارند پلیس‌بازی در نمی‌اورند ولی قطعا از دیدن انها شوکه و متعجب می‌شوند. صنعت مو در حال تغییر است و به تغییر ادامه خواهد داد.

شما درباره‌ی مردانی که پروتز مو به سر دارند چه نظری دارید؟

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *