تلفن واتس اپ اینستاگرام

مدل موی افرو: چگونه مدل افرو درست کنیم؟

یکی از نقاط قوت افرو این است که برای هر طول مویی، فوق‌العاده به نظر می‌رسد. موهای شما ممکن است در حال حاضر حجیم باشد اما نکته کلیدی برای یادگیری نحوه درست کردن افرو این است که باید موهایتان را حالت دهید. روش‌های متفاوتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند این سبک را به راحتی درست کنید.

خلاصه چگونگی درست کردن مدل موی افرو

همیشه باید با موهای تمیز شروع کنید و بعد برای درست کردن افرو مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روغن نارگیل را به موهای خود بمالید.
  2. موهای خود را با پف دادن حجیم کنید.
  3. از شانه با دندانه‌های انعطاف‌پذیر استفاده کنید.
  4. کرم حالت دهنده به موهایتان بزنید.
  5. موهایتان را با دیفوزر خشک کنید.
  6. از اتصال متمرکز کننده برای لیفت کردن موهایتان استفاده کنید.
  7. از شانه برای شکل دادن استفاده کنید.
  8. از شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کنید.
  9. موهایتان را درحالت موردنظر تنظیم کنید.
  10. رنگ را در نظر بگیرید.

چگونه در ۱۰ مرحله ساده مدل موی افرو بسازیم؟

مرحله‌ی ۱. به موهای خود روغن نارگیل بمالید

اولین مرحله در ساخت افرو این است که روغن نارگیل تهیه کنید. موهایتان باید خشک و تمیز باشد. اگر روغن نارگیل ندارید، می‌توانید از نوع دیگری مرطوب‌کننده‌ی مو استفاده کنید. برخی از مردم از روغن زیتون یا کره شیا استفاده می‌کنند و همچنین محصولات مختلفی برای مو وجود دارد.

مقداری از روغن را در دستان خود بریزید و آن را روی موهای خود بمالید. آن را با انگشتان خود پخش کنید یا از یک شانه با دندانه‌های پن استفاده کنید. شما به مقدار زیادی نیاز ندارید؛ فقط به اندازه‌ای استفاده کنید که به صورت لایه‌ای نازک تمام موهایتان را بپوشاند.

مرحله‌ی ۲. موهای خود را با پف دادن حجیم کنید

سپس، با انگشتان خود موهایتان را پف دهید. از ریشه‌ها شروع کنید و به آرامی به سمت انتها حرکت کنید، انگار که موهایتان را با انگشتان خود شانه می‌کنید. این به باز شدن همه‌ی گره‌ها کمک می‌کند و به موهایتان حالتی نرم می‌دهد. انگشتانتان را تکان دهید تا پف کند و حجم بیشتری داشته باشد.

این کار کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود افروی شما در پایان کار حالت گرفته‌ است. با فاصله دادن قسمت‌های مختلف مو از یکدیگر، حجم آن را افزایش خواهید داد. یک قسمت را بردارید و به دو بخش تقسیم کنید. باید آن‌ها را تا ریشه از هم جدا کرده و برای کل موهایتان تکرار کنید.

شما این کار را برای اعمال یک پیچش انجام می‌دهید، اما در واقع دو قسمت را با هم نمی‌پیچانید. ایده این کار این است که فرها را رها کنید تا آویزان شوند. ضخامت هر بخش باید دو تا سه انگشت باشد.

مرحله‌ی ۳. از شانه‌ پیک‌ با دندانه‌های انعطاف‌پذیر استفاده کنید

هنگام تصمیم‌گیری، مهم است پیک‌هایی با دندانه‌های انعطاف‌پذیر انتخاب کنید. پلاستیکی یا فلزی بودن آن فرقی نمی‌کند‌ و طول آن بسته به طول افروی شما متفاوت خواهد بود. اگر موهای بلندی دارید، دندانه‌های بلندتری می‌خواهید.

مطمئن شوید دندانه‌ها خیلی سفت نباشند چون ممکن است به موهایتان آسیب وارد کند. بسیاری از مردم نمونه‌ی فلزی را ترجیح می‌دهند اما نمونه‌ی پلاستیکی بسیار لطیف‌تر است. اگر موهای آسیب‌دیده یا ضعیفی دارید، باید از هیرپیک پلاستیکی استفاده کنید.

پیک خود را انتخاب کنید و به آرامی آن را داخل موهای‌تان حرکت دهید. هرگاه به گره‌ای برخوردید دست نگه‌دارید. از سر موهایتان شروع کنید و به سمت ریشه حرکت کنید. سعی کنید همه قسمت‌های موهای خود را از هم باز کنید. اگر گره‌ای پیدا کردید که باز کردن آن دشوار بود، مقداری روغن نارگیل به آن بزنید.

این کار به شل شدن آن کمک می‌کند. بهترین راه برای انجام این کار این است که از پایین شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید. پیک را رو به پایین به سمت شانه‌هایتان نگه دارید. موها را نه به سمت بالا بلکه به صورت مستقیم بیرون بکشید. قسمت بالایی باید به سمت بالا، قسمت‌های کناری به کنار و قسمت پایینی به سمت پایین کشیده شود. تا وقتی که به ظاهری که می‌خواهید می‌رسید به پف دادن ادامه دهید. هرچه بیشتر با پیک موهایتان را شانه کنید، موهایتان را پف‌دارتر خواهید کرد.

مرحله‌ی ۴. کرم حالت‌دهنده به موهایتان بزنید

افرادی که موهای نازکی دارند که به خودی خود خوب نمی‌ایستد ممکن است به استفاده از کرم حالت‌دهنده نیاز داشته‌ باشند. موهای زبر و خشک در حالت گرفتن با پیک مشکلی ندارند، بنابراین افرادی که موهای زبر دارند اغلب از کرم حالت‌دهنده خودداری می‌کنند.

قبل از استفاده از کرم حالت‌دهنده، باید مطمئن شوید که تمام موهایتان مرطوب است. کرم را روی تمام موهایتان بمالید تا بدون هیچ مشکلی حالت بگیرد.

مرحله‌ی ۵. موهایتان را با اتصال دیفوزر خشک کنید

اگر موهای زبری دارید، نیازی به استفاده از سشوار نخواهید داشت اما به افرادی که موهای نازکی دارند کمک می‌کند. از دیفوزر استفاده کنید و موهایتان را تا ۹۰ درصد خشک کنید. آن را در زاویه‌ای مناسب از سر خود نگه دارید و شاخک‌ها را در موهای خود نزدیک به پوست سرتان نگه دارید.

چند ثانیه نگه‌دارید سپس به قسمتی دیگر بروید. دور تا دور سرتان حرکت کنید تا زمانی که موهایتان حدود ۹۰ درصد خشک شود. اگر شاخک‌ها را بیش از حد به پوست سرتان نزدیک کنید ممکن است شما را بسوزاند.

مراقب باشید که آن را کمی دور نگه دارید و ادامه دهید تا زمانی که تمام موهایتان خشک شود. از سشوارتان بدون اتصال دیفوزر استفاده نکنید چون حرارت می‌تواند به موهایتان آسیب برساند و باعث وز شدن آن شود.

مرحله‌ی ۶. از اتصال متمرکز کننده برای لیفت کردن موهایتان استفاده کنید

هنگامی که موهایتان ۹۰ درصد خشک شد، باید دیفوژر را با یک اتصال متمرکز کننده تعویض کنید. این وسیله یک نازل است که به لیفت کردن موهایتان از پوست سر کمک می‌کند. هربار یک تکه بردارید و از ریشه شروع کنید تا موهایتان را از ریشه لیفت دهید.

موهایتان را به سمتی می‌کشید که در افرو می‌خواهید برود. قسمت‌های کناری را به طرف بیرون بیارید در همین حال بخش‌های بالایی به سمت بالا می‌روند. نازل متمرکزکننده را اتصال جریان هوا نیز می‌نامند و پهن و نازک است.

مرحله‌ی ۷. از پیک برای شکل دادن استفاده کنید

اکنون از پیک خود استفاده کنید و به موهایتان شکل دهید. مطمئن شوید که شاخک‌های پیکتان به اندازه‌‌ای که بلند باشد که از موهایتان عبور کند و به اطراف بچرخد و گره‌ها را باز کند. از آن برای پف و حالت دادن موهایتان استفاده کنید ولی آن‌ها را شانه نکنید.

سپس، از انگشتان خود برای تکمیل شکل دادن به موهایتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید حجم بیشتری ایجاد کنید، برای جدا کردن موها تا ریشه از انگشتانتان استفاده کنید. پس از اتمام کار، از مقداری روغن یا ژل استفاده کنید تا موهایتان براق به‌نظر برسد.

مرحله‌ی ۸. از شامپوهای حجم‌دهنده استفاده کنید

یکی دیگر از عواملی که در داشتن بهترین افرو وجود دارد، این است که مطمئن شوید از موهایتان مراقبت می‌کنید. از شامپوی حجم‌دهنده برای تقویت موهایتان استفاده کنید زیرا به انعطاف‌پذیری بیشتر آن کمک می‌کند.

از شامپو برای موهای فر طبیعی استفاده کنید تا حجم بگیرد. در عین حال موهایتان را آبرسانی می‌کند تا آن‌ها را سالم و براق نگه‌دارد.

مرحله‌ی ۹. موهایتان را درحالت موردنظر تنظیم کنید

هنگامی که استایل افروی خود را دقیقا همان‌طور که می‌خواستید در آوردید، آن را در جای خود تنظیم کنید. یک اسپری مو نگه‌دارنده قابل انعطاف انتخاب کنید تا اجازه دهد افروی شما درحالی ‌که به طور طبیعی حرکت می‌کند در طول روز حالت‌دار باقی بماند.

این یک مرحله مهم است تا افروی شما پایین نیفتد. این کار موثرترین راه برای نگه‌داشتن افرو در جای خود است.

مرحله‌ی ۱۰. رنگ را در نظر بگیرید

اگر می‌خواهید به افروی خود جذابیت اضافه کنید، رنگ را در نظر بگیرید. برخی از افراد ترجیح می‌دهند با طیف‌های قهوه‌ای و بلوند رنگ‌های طبیعی‌تری ایجاد کنند. با رنگ قرمز یا بنفش به استایلی جسورانه دست خواهید یافت و همچنین بافت موهایتان را به رخ می‌کشد. اگر به دنبال ظاهری جسورانه هستید، راه‌های زیادی برای جذاب‌تر کردن افروی شما وجود دارد. شما در مورد شکل آن نیز انتخاب‌هایی دارید. یکی از گزینه‌ها این است که افرو را به صورت گرد درست کنید یا سعی کنید ظاهری زاویه‌دار‌تر به آن بدهید. راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به وسیله‌ی شکل و رنگ، افرویتان را خودتان را درست کنید.

در هنگام درست کردن افرو به چه مواردی توجه کنیم؟

ساختن افرو یک استایل عالی است و با پیروی کردن از مراحل بالا به آن دست خواهید یافت. با این حال، ملاحظاتی وجود دارد که باید در نظر داشت:

کارهایی که باید انجام دهید:

  • با مرطوب کننده و شامپوی حجم‌دهنده موها را بشویید.
  • از یک اتصال دیفوژر روی سشوار خود استفاده کنید.
  • خشک کردن را با نازل متمرکز کننده به اتمام برسانید.
  • از کرم حالت‌دهنده برای موهای نازک استفاده کنید.
  • رنگ را امتحان کنید.

 کارهایی که نباید انجام دهید:

  • وقتی افرو درست می‌کنید موهایتان را شانه نکنید.
  • قسمت‌های کناری را به سمت سقف بلند نکنید.
  • اجازه ندهید اتصال دیفوژر پوست سرتان را لمس کند.

بنابراین چگونه یک افرو درست می‌کنید؟

نکته کلیدی برای درست کردن افرو این است که با موهای تمیز و خشک شروع کنید. شما باید از مقداری روغن نارگیل، شانه پیک، سشوار با اتصال دیفوژر و نازل متمرکز کننده استفاده کنید. راه دیگر این است که بگذارید موهایتان در هوا خشک شود، بنابراین روشی را که برایتان بهتر است را انتخاب کنید.