تلفن واتس اپ اینستاگرام

اصلاح موی سر آقایان در منزل

هر آرایشگر آماتوری هم به شما خواهد گفت که کوتاه کردن مو در خانه یک هنر بسیار حساس و ظریف است. اتفاق ساده ای مثل زیادی ریز ریز کردن مو یا ایجاد پف نادرست می تواند منجر به مدل مویی ناخوشایند شود. بنابراین برای هر کوتاهی موی مهم، ما همیشه توصیه می‌کنیم به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید. با این اوصاف، کوتاهی های ساده ی مردانه چیزی است که هر کسی می‌تواند در خانه یاد بگیرد و بر آن مسلط شود. گاهی چند برش کوچک می‌تواند یک مدل موی قدیمی و تکراری را زنده کند.

احسان نجاریان، آرایشگر مشهور مستقر در تهران، می‌گوید که همه چیز در حرفه ی آرایشگری به ابزارها مربوط می‌شود. به گفته احسان نجاریان، این کار با سرمایه‌گذاری بر روی گیره‌های باکیفیت شروع می‌شود که ریشه ی موی شما را اذیت نمیکنند. استفاده از این گیره ها در کنار یک قیچی تیز و برنده ی دقیق، به‌علاوه شانه‌هایی با دندانه های ظریف و همچنین دندانه‌های پهن ترکیب اولیه ایده‌آل برای برش دادن مو به شیوه ی دلخواه است. پس از تهیه ی ابزار های اولیه، تنها چیزی که نیاز دارید تکنیک مناسب است.

چه به عنوان آرایشگر برای خواهر یا برادر خود، چه برای شریک زندگی و چه برای یک دوست، هیچ کس دوست ندارد مسئول ایجاد یک مدل موی بد باشد. به همین دلیل است که ما از یک آرایشگر حرفه ای درخواست کردیم تا تمام مراحل را برای یک مدل موی مردانه عالی در خانه به ما آموزش بدهد. در ادامه، آموزش کوتاه کردن موی مردانه را تماشا میکنید.

وسایلی که شما نیاز دارید عبارتند از :

  • بطری اسپری ‌آب
  • شانه ی مناسب
  • گیره ی دندانه دار
  • کلیپر با محافظ
  • تریمر
  • قیچی کوتاه کردن مو

مرحله ۱: مو ها را با آب اسپری کنید

قبل از استفاده از گیره ها، موها را با مقداری آب فراوان آب خیس کنید. مطمئن شوید که فقط قسمت هایی از مو را که می خواهید با قیچی کوتاه کنید خیس کنید. قسمت هایی از مو که قرار است پف کنند باید خشک بمانند.

مرحله ۲: مو ها را به چند قسمت تقسیم کنید

با شانه موها را به سه قسمت تقسیم کنید: قسمت بلندتر در بالا و دو طرف کوتاهتر در بغل. از گیره های خود برای نگه داشتن هر بخش در سر جای خود استفاده کنید.

مرحله ۳: کوتاه کردن و بریدن را از پشت سر شروع کنید

 پس از اطمینان از اینکه موها بدون گره و آماده کوتاه شدن هستند، شروع به کوتاه کردن طول قسمت پشتی نزدیک به پشت گردن کنید. با استفاده از یک حرکت اسکوپی بالا رونده و گرد موها را به تدریج به سمت بالا حرکت دهید و کوتاه کنید.

مرحله ۴: کناره ها را یکنواخت کنید

هنگامی که طول قسمت پشتی به اندازه ی مورد نظر رسید، به تدریج به سمت جلو حرکت کنید و راه خود را به سمت بالای گوش ها طی کنید. همین کار را در طرف مقابل تکرار کنید و اما مطمئن شوید که مدل مو متقارن باقی بماند.

مرحله ۵: قسمت های بلندتر پشتی را کوتاه کنید

با استفاده از پایین استخوان اکسیپیتال به عنوان راهنما، لایه های پشتی را با حرکت های رو به بالا کوتاه کنید.

مرحله ۶: قسمت های کنار گوشها را تمیز کنید

قسمت های کنار گوش را به سمت جلو شانه کنید و تکه های بلند تر و بیرون زده را به صورت متقارن مرتب کنید.

مرحله 7: قسمت جلویی مو را که مقداری بلند تر است به اندازه ی مناسب رسانده و پف ایجاد کنید

برای اصلاح میزانی از بلندی جلوی مو که به آن نیاز ندارید، شانه را با زاویه 45 درجه در نقطه مورد نظر به سمت بیرون بکشید و آنچه را که از شانه باقی مانده است، کوتاه کنید. برای تمیز کردن پشت گردن، خط موی طبیعی فرد را دنبال کنید و قسمت های اضافی به آرامی کوتاه کنید.

مرحله ۸ : همه چیز را یکنواخت کنید 

با استفاده از یک شانه و قیچی دندانه دار، کناره ها را برش بزنید تا یک دست شوند. از شانه به عنوان محافظ در کنار قیچی استفاده کنید و به آرامی فسمت های اضافه برش دهید تا ظاهری یک دست تر و مرتب تر ایجاد کنید.

مرحله ۹ : بررسی های نهایی را انجام بدهید

موهای باقیمانده را در قسمت بالای سر اسپری کنید. سپس دسته دسته مو ها را بیرون بکشید و با استفاده از قیچی به آرامی قسمت های نامتقارن و اضافی را برش دهید، از قسمت های بلندتر در بالا شروع کنید و به قسمت های کوتاه تر بروید.

سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که از نتیجه ی کار خود لذت ببرید!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *