تلفن واتس اپ اینستاگرام

بازاریابی رسانه های اجتماعی برای سالن های زیبایی و آرایشگاه ها

مطمئنم با من موافقید که هیچ سالن زیبایی یا اسپایی نمی تواند در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشد.

اما بعد از ملاقات با بسیاری از صاحبان این مراکز متوجه می شوم که چگونه زمان و تلاش خود را در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند، بدون اینکه ببینند کارشان به جذب مشتریان جدید و رشد کسب‌وکار تبدیل می‌شود یا خیر.

در برخی شبکه های اجتماعی ممکن است حس بدی داشته باشید.

کدام پلتفرم شبکه اجتماعی برای سالن ها بهتر است؟ برای افزایش فالوور و به دست آوردن مشتریان جدید سالن چه چیزی باید در شبکه های اجتماعی پست کنم؟ چگونه می توانم شبکه های اجتماعی سالن خود را بدون صرف زمان زیاد مدیریت کنم؟

سوالات زیادی وجود دارد. و البته درست.

اگر نمی دانید چگونه به طور موثر برای سالن خود را در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنید، حضورتان در این فضا کمک چندانی به سالن شما نخواهد کرد. فقط زمان و توجه شما را از بین می برد که می توانستید در جای دیگری سرمایه گذاری کنید.

اما هنگامی که به درستی انجام شود، مایه حیات برای رشد کسب و کار سالن همین شبکه های اجتماعی خواهند بود.

به همین دلیل مجبور شدم این مقاله را بنویسم.

من می خواهم تصویر کاملی از چشم انداز شبکه های اجتماعی برای سالن ها و اسپا ارائه کنم.

و مراحلی را که باید برای بهره‌گیری از فرصت عظیمی که شبکه‌های اجتماعی به عنوان صاحب سالن زیبایی یا اسپا در اختیار شما قرار می‌دهند، به شما نشان دهم.

این مطلب، راهنمای نهایی بازاریابی در شبکه های اجتماعی برای سالن ها است.

بنابراین اگر به صرافت افتاده اید تا بفهمید چگونه می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب‌وکارتان استفاده کنید، به جای درستی آمده‌اید.

بیا شروع کنیم.

آماده ای؟

تعیین هدف وجود سالن شما در شبکه های اجتماعی: چرا سالن شما باید در شبکه های اجتماعی باشد؟

اگر نمی دانید به کجا می روید، هر جاده ای می تواند شما را به آنجا برساند.

شاید کلیشه ای باشد اما درست است.

آیا می خواهید برای دریافت لایک و بازخورد در مورد کار خود در شبکه های اجتماعی پست بگذارید؟

.. یا می خواهید از آن برای ایجاد آگاهی از برند سالن یا اسپا خود استفاده کنید؟

.. یا می خواهید مشتریان جدید بیشتری را به سالن یا اسپای خود جذب کنید؟

.. یا می خواهید طرفداران جدی داشته و یک «اینفلوئنسر» یا به عبارتی فردی تاثیرگذار شوید؟

.. یا می خواهید مشتریان فعلی خود را با به روز رسانی ها و پیشنهادات سرگرم کنید تا آنها را وفادار نگه دارید؟

.. یا می خواهید از آن برای تماس گرفتن و استخدام کارمندان در سالن خود استفاده کنید؟

..یا شاید چیز دیگری؟

همه چیز با مشخص شدن هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی شروع می شود.

وقتی هدف خود را از حضور در شبکه های اجتماعی روشن کنید، تصمیم گیری در مورد استراتژی هایی که برای شما مناسب است بسیار راحت تر خواهید بود.

همین الان 3 دقیقه وقت بگذارید. سعی کنید تصور کنید که کسب و کار شما با حضور موفق در شبکه های اجتماعی چگونه خواهد بود. شبیه چیست؟ چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

آن را بنویسید.

وقتی در این باره تکلیف تان مشخص شد، می‌توانید ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه می‌توانید به آن دست پیدا کنید.

سالن شما باید روی کدام بستر شبکه اجتماعی تمرکز کند؟

واضح است که چندین پلتفرم شبکه اجتماعی مختلف وجود دارد که مربوط به سالن ها و اسپا هستند.

اما اگر همه آنها را همزمان دنبال کنید، تلاش های بازاریابی سالن شما موثر نخواهد بود.

ابتدا روی یکی تمرکز کنید. خوب به آن مسلط شوید. ببینید که این کار مشتریان جدید سالن را برای شما به ارمغان می آورد و کسب و کار سالن یا اسپا شما را رشد می دهد یا خیر.

سپس به سراغ بعدی می روید.

در واقع، سالن‌ها و اسپاهایی که در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مؤثر هستند، در چندین کانال حضور دارند. و ابزارهایی برای کمک به مدیریت موثر چندین پلتفرم وجود دارد.

اما مجدداً، بیایید ابتدا بر یکی مسلط شویم. این کانال اصلی خواهد بود که از آن برای رشد دیگران نیز استفاده خواهید کرد.

هر پلتفرم ابزاری متفاوت است. برخی شباهت های بیشتری نسبت به دیگری دارند اما همه شان با هم متفاوت هستند.

اجازه دهید با معرفی محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی که سالن‌ها و اسپاها در بازاریابی خود استفاده می‌کنند، شروع کنم. این مبحث باید به شما ایده ای از پویایی پلتفرم های مختلف بدهد.

محبوب ترین ها را در نمودار کنار این می بینید که در آن می توانید از تعداد کاربران فعال در هر یک ایده بگیرید.

من توصیه‌ای دارم که ابتدا باید روی چه چیزی تمرکز کنید، اما اینکه چه چیزی برای شما مناسب است به کسب و کار سالن/اسپا شما و همچنین نحوه برقراری ارتباط راحت‌تر شما با آن شبکه بستگی دارد.

بیایید با غول شبکه های اجتماعی شروع کنیم – فیس بوک.

فیس بوک برای سالن ها و اسپا

آیا فیس بوک در حال قدیمی شدن است؟

من این را زیاد می شنوم.

واقعیت این است که فیسبوک تا به امروز بزرگترین پلتفرم موجود در جهان با حدود 2.5 میلیارد کاربر فعال است. از هر 3 بزرگسال در آمریکا، 2 نفر از این پلتفرم استفاده می کنند. شما می توانید تقریباً به تمام مشتریان سالن و اسپا خود در فیس بوک دسترسی داشته باشید.

به تجربه من فیس بوک موثرترین ابزاری است که می توانید برای جذب مشتریان جدید به سالن یا اسپای خود استفاده کنید.

اما باید از نقاط قوت پلتفرم استفاده کنید.

فیس بوک دیگر آن چیزی نیست که بود. حداقل برای مشاغلی مانند سالن شما.

در گذشته، می توانستید یک صفحه برای سالن خود ایجاد کنید، در آن صفحه پست کنید و به دنبال کنندگان خود دسترسی پیدا کنید. شما هنوز هم می توانید این کار را انجام دهید، اما متأسفانه، به افراد زیادی دسترسی نخواهید داشت.

اینکه فیسبوک قبل از هر چیز برای دوستان و خانواده طراحی شده است تا به‌روزرسانی‌ها و عکس های خانوادگی را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، تصوری است که درباره آن وجود دارد. برای کسب‌وکارهایی مانند کسب‌وکار شما، برای دستیابی به مشتریان بالقوه سالن یا اسپا در فیس‌بوک، واقعاً باید دید خود را عوض کنید.

بله، شما می توانید به برخی از وفادارترین طرفداران صفحه خود دسترسی پیدا کنید. شما همچنین می توانید از صفحه فیس بوک خود به عنوان وب سایت کوچکی استفاده کنید که حاوی اطلاعات مهمی در مورد سالن و اسپای شما است با این حال، قدرت واقعی فیس بوک در برنامه تبلیغاتی مالی است که ارائه می دهند.

فوق العاده قدرتمند است در واقع، تأثیر قوی آن بر مردم، به عنوان مثال، پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده یک موضوع داغ بوده است. به همین دلیل است که فیس بوک اکنون داده های مربوط به تبلیغات انتخابات و مسائل اجتماعی را در کتابخانه تبلیغات فیس بوک عمومی می کند.

اما این برای سالن شما چه معنایی دارد؟

استفاده از تبلیغات فیسبوک برای جذب مشتریان جدید سالن و اسپا

فیس بوک تمام داده های قابل تصور شما درباره افراد مختلف را دارد. از جمعیت شناسی افراد گرفته تا نحوه رفتار آنها و سلایق شان و می توانید از این به نفع خود برای رشد کسب و کار سالن و اسپا خود استفاده کنید.

فیس بوک به شما امکان می دهد تبلیغات بسیار هدفمند را اجرا کنید. در واقع، شما حتی می توانید لیست مشتریان فعلی خود را آپلود کنید و از فیس بوک بخواهید افرادی را پیدا کند که مشابه مشتریان فعلی شما هستند. امکانات این شبکه تمامی ندارد.

تبلیغات فیس بوک در حال حاضر نیز ارزان ترین شکل بازاریابی است که می توانید انجام دهید. اگر آنها را به درستی اجرا کنید، می توانید مشتریان جدید را با صرف کمتر از 10 دلار جذب کنید.

تصور کنید شما 10 دلار می پردازید و مشتری جدیدی دارید که در سال آینده 10 تا 50 برابر این سرمایه گذاری را برای شما به ارمغان می آورد.

این روشی است که باید از فیس بوک استفاده کنید.

هم چنین فیس بوک اکنون تاکید بیشتری بر گروه ها دارد که برای برندها و مجموعه های بزرگ خوب است اما برای یک سالن زیبایی چندان مناسب نیست.

همچنین باید از فیس بوک برای اشتراک‌گذاری پست‌ها با مشتریان وفادار، دعوت از آن‌ها برای رویدادهای داخل سالن، یا در دسترس قرار دادن پیشنهادات فعلی سالن برای دنبال‌کنندگان صفحه‌تان استفاده کنید. فیس بوک ویژگی های خوبی برای این کار دارد.

شما همچنین می توانید از سرویس پیام رسان فیس بوک به عنوان یک تماس مستقیم با مشتریان استفاده کنید زیرا امروزه اکثر مردم آن را روی تلفن های خود نصب کرده اند.

اما باز هم، شما فقط به بخش کوچکی از فالوورهای خود دسترسی خواهید داشت، مگر اینکه برای دسترسی به پست‌های خود هزینه کنید، بنابراین زمان زیادی را در فیس بوک صرفاً برای ارسال پست صرف نکنید.

برخلاف برخی از پلتفرم‌های دیگر که امروز به آنها اشاره خواهیم کرد، در فیس‌بوک می‌توانید به مخاطبان بالغ‌تری دسترسی پیدا کنید. بنابراین اگر مشتری ایده آل شما بالای 40 سال باشد، ممکن است در اینجا شانس بیشتری نسبت به Snapchat داشته باشید.

خلاصه، با استفاده از آن به عنوان یک ابزار تبلیغات آنلاین برای دستیابی به مشتریان جدید، بیشترین بهره را از فیس بوک خواهید برد.  من در مورد ارتقا سطح پست ها صحبت نمی کنم. منظورم ایجاد تبلیغات “واقعی” هدفمند فیس بوک برای مردم منطقه شماست. تبلیغ کردن در فیس بوک می تواند یکی از بزرگترین منابع مشتریان جدید شما باشد، بنابراین دانستن نحوه انجام آن ارزش دارد.

اینستاگرام برای سالن ها و اسپا

اینستاگرام به محبوب ترین پلتفرم برای سالن ها و اسپا تبدیل شده است.

و جای تعجب نیست.

این یک پلتفرم بسیار بصری است و کار در سالن های مو، سالن های ناخن، سالن های زیبایی و اسپا بصری است. انگار برای سالن ها و اسپا طراحی شده است (و اگر متوجه نشده بودید اینفلوئنسرهای زیبایی :)).

اینستاگرام متعلق به فیسبوک است و بخشی از همان پلتفرم تبلیغاتی است. بنابراین هنگامی که تبلیغات فیس بوک خود را اجرا می کنید (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، می توانید آنها را در اینستاگرام نیز اجرا کنید.

برخلاف فیس بوک، پست های شما در اینستاگرام در واقع توسط فالوورهای شما دیده می شود. نه برای همه بلکه برای سهم بیشتری از مخاطبان شما. بنابراین در اینستاگرام، فالوورهای خود را افزایش می‌دهید و با تعداد پست‌هایتان به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت.

اینستاگرام مخاطبان جوان تری نسبت به فیس بوک دارد، حتی اگر به اندازه اسنپ چت نباشد.

این یک پلتفرم قدرتمند برای دستیابی به مشتریان جدید بالقوه و نشان دادن کارهایی است که می توانید برای آنها در سالن انجام دهید.

در مورد تصاویر و محتوایی که باید پست کنید بیشتر توضیح خواهم داد، اما چند تاکتیک خاص اینستاگرام وجود دارد که باید مطمئن شوید که به آنها تسلط دارید.

جذب مشتریان جدید با اینستاگرام

برای به دست آوردن مشتریان جدید، ابتدا باید افراد جدیدی را به حساب اینستاگرام سالن خود جذب کنید و سپس آنها را راهنمایی کنید تا با شما رزرو کنند.

تصاویر خوب در اینستاگرام بسیار مهم هستند. اما برای اطمینان از اینکه پست شما به مشتریان جدید بالقوه بیشتری دسترسی پیدا می‌کند، مواردی وجود دارد که باید برای کپشن‌های پست خود داشته باشید. من نه تنها در مورد یک استراتژی خوب هشتگ محلی صحبت می کنم، بلکه در مورد نحوه نوشتن به گونه ای صحبت می کنم که تعامل پست های شما را افزایش دهد.

من در پست 7 راز برای کپشن اینستاگرام سالن که فالوورهای شما را افزایش می‌دهد خلاصه کرده‌ام که به شما توصیه می‌کنم آن‌ها را مرور کنید.

محتوای بیو اینستاگرام سالن یا اسپا خود را به حداکثر برسانید

هدف شما از حضور در اینستاگرام را نمی دانم.

اما این احتمال وجود دارد که شما فقط نمی خواهید افراد بیشتری در مورد سالن شما بشنوند و با پست های شما درگیر شوند. حدس می‌زنم شما هم می‌خواهید حضورتان در اینستاگرام مشتریان جدیدی ایجاد کند و کسب‌وکار سالن‌های شما را رشد دهد.

برای فعال کردن این کار، به یک استراتژی عمدی نیز نیاز دارید که افرادی را که با شما تعامل دارند به کجا بفرستید. در بخش زیر به نام تبدیل فالوورهای شبکه های اجتماعی به مشتری در مورد نحوه انجام این کار بیشتر صحبت خواهم کرد. با این حال، آنچه برای اینستاگرام بسیار مهم است این است که از املاک کوچکی که در بالای صفحه حساب اینستاگرام خود دارید، که بیوگرافی اینستاگرام شماست، بهترین استفاده را ببرید.

در فیس‌بوک و کانال‌های دیگر، می‌توانید اطلاعات زیادی درباره سالن خود در صفحه پروفایل قرار دهید، اما در اینستاگرام، فقط چند خط متن و یک لینک دارید که مجاز به وارد کردن آن هستید.

نحوه استفاده از این فضا برای شما ضروری است تا بازدیدهای نمایه برای تعامل بیشتر با تجارت خود داشته باشید. بنابراین، من یک مقاله کامل فقط در مورد آن نوشته ام. در این مقاله همه آنچه را که در مورد ایجاد یک بیو اینستاگرام موثر سالن نیاز دارید بیاموزید.

چه زمانی از اسنپ چت، توییتر، لینکدین، پینترست، یوتیوب و وبلاگ برای بازاریابی سالن یا اسپای خود استفاده کنید

تا به حال کاملاً وضعیت فیس بوک و اینستاگرام را تشریح کردیم.

این دو پلتفرم نیز هستند که من معمولاً سالن‌ها و اسپاها را برای شروع به کار توصیه می‌کنم، زیرا بارها و بارها ثابت شده‌اند که ارزش زیادی برای کسب‌وکارهای سالن و اسپا ایجاد می‌کنند.

اما پلتفرم‌های بیشتری وجود دارد که مطمئناً دارای شایستگی برای سالن‌ها و اسپا هستند. بیایید به مزایای منحصر به فرد این پلتفرم ها برای سالن ها و اسپا نیز بپردازیم.

توییتر برای سالن ها و اسپا: جهت ارتباطی مداوم

توییتر یک کانال پر سر و صدا و پر حجم است.

مانند سایر پلتفرم ها، آنها نیز یک مدل تبلیغات پولی ارائه می دهند. با این حال، من تاکنون موفقیت محدودی با تبلیغات آنها داشته‌ام و ترجیح می‌دهم اگر می‌خواهید تبلیغات پولی برای سالن یا اسپای خود اجرا کنید، به فیس‌بوک یا اینستاگرام بروید.

به اندازه پلتفرم های دیگر ذکر شده در اینجا بصری نیست، به همین دلیل است که من معمولاً کانال های دیگری را قبل از توییتر برای سالن ها و اسپا توصیه می کنم. با این حال، توییتر یک پلتفرم بسیار تعاملی است و بسیاری از کسب و کارهای کوچک از آن به عنوان مکالمه مستقیم با مشتریان خود استفاده می کنند. مانند یک کانال پشتیبانی عمومی.

من می‌دانم که برخی از سالن‌ها با موفقیت از توییتر استفاده می‌کنند، اما من فقط زمانی که فیس‌بوک و اینستاگرام را تاسیس کرده‌اید و بتوانید محتوایی را که برای آن پلتفرم‌ها تولید می‌کنید به منظور دسترسی بیشتر به پست‌هایتان، تغییر کاربری دهید، توییتر را کاوش کنید.

لینکدین برای سالن‌ها و اسپا: رسیدن به مخاطبان حرفه‌ای

مدتی است که لینکدین بر ایجاد ارتباط بین مشاغل و کمک به استعدادیابی و فرآیند درخواست شغل متمرکز شده است.

اگر چند سال پیش از من می پرسیدید، احتمالاً می گفتم که این پلتفرمی نیست که تمرکز یک سالن یا اسپا روی آن منطقی باشد. با این حال، از زمانی که مایکروسافت این پلتفرم را خریداری کرد، همه چیز در حال تغییر است.

از بین همه پلتفرم‌های موجود، لینکدین احتمالاً ساده‌ترین مکان برای دسترسی خوب به محتوای شما است. مایکروسافت به وضوح می‌خواهد این پلتفرم اجتماعی‌تر شود و می‌خواهد به کسانی که محتوا را با دسترسی خوب منتشر می‌کنند پاداش دهد.

این ممکن است در طول زمان با حل شدن استراتژی جدید پلتفرم تغییر کند، اما در حال حاضر می توانید دید بسیار خوبی از سالن یا اسپای خود با مخاطبان تجاری جذاب و با ارزش بالا داشته باشید. بنابراین، مانند توییتر، اگر به تازگی شروع به ایجاد حضور اجتماعی سالن یا اسپا خود کرده اید، احتمالاً اولویت اول شما نیست. اما این یک کانال بسیار جالب برای تکمیل سایر کانال های اجتماعی شما با توجه به دسترسی گسترده ای است که می توانید با مخاطبان بسیار جذاب برای سالن خود به دست آورید.

همچنین مکان خوبی برای شما به عنوان صاحب سالن یا اسپا است تا بتوانید شبکه خود را با سایر مشاغل ایجاد کنید و فرصت های برد-برد را برای توسعه تجارت خود در کنار آنها پیدا کنید.

پینترست برای سالن ها و اسپا: الهام بصری برای برندهای جهانی و ملی سالن و اسپا

این مورد بصری ترین پلتفرم موجود است.

این بسیار متفاوت از دیگر پلتفرم های اجتماعی ذکر شده در اینجا است. مردم از این پلتفرم برای الهام گرفتن استفاده می کنند. این بیشتر شبیه یک موتور جستجوی بصری است تا یک پلتفرم شبکه های اجتماعی سنتی که در آن شما فقط می توانید ببینید چه افرادی را دنبال می کنید. در پینترست، می‌توانید مواردی مانند «ایده‌های زیبایی ناخن»، «مدل موی عروس»، یا «ایده‌های دکور اسپا» را جستجو کنید و الهام‌های زیادی برای کسب‌وکار خود دریافت کنید.

استفاده از پینترست جهت الهام گرفتن برای کسب و کار سالن خود

به عنوان صاحب سالن یا اسپا، این مکان عالی برای الهام گرفتن است.

همچنین می‌توانید پین‌ها را در تابلوهای خود ذخیره کنید تا بتوانید برگردید و ایده‌ها و الهام‌بخش سالن خود را مرور کنید.

از پینترست برای بازاریابی سالن یا اسپا خود استفاده کنید

آیا می توانید از پینترست برای رشد کسب و کار سالن یا اسپا خود استفاده کنید؟

مطمئناً کارهای زیادی را در سالن خود انجام می دهید که بصری است و برای دیگران الهام بخش است. اگر شروع به اشتراک گذاری کار خود در پینترست کنید، می توانید به راحتی فالوور ایجاد کنید. سالن های زیادی وجود دارند که طرفداران زیادی در پینترست ایجاد کرده اند. اما چگونه می توان آن را به تجارت تبدیل کرد؟

برای سالن سنتی محلی، ارزش پینترست به اندازه سایر سیستم عامل های اجتماعی آشکار نیست. دلیل آن این است که پینترست یک پلتفرم جهانی در مقابل یک پلتفرم محلی است. به عنوان مثال، هنگامی که مردم به دنبال الهام از مدل‌های مو می‌گردند، برایشان فرقی نمی‌کند که این مدل مو در استرالیا انجام شده باشد یا در ایالات متحده، تنها چیزی که می‌خواهند دیدن مدل‌های مو الهام‌بخش است.

این بدان معناست که شما می توانید افراد زیادی را دنبال کنید، اما آنها لزوماً در منطقه شما مستقر نیستند و احتمالاً هرگز مشتری سالن شما نمی شوند. با این حال، اگر کسب و کار سالن شما فراتر از سالن فیزیکی باشد، حضور در آن می تواند برای شما بسیار ارزشمند باشد. به عنوان مثال، اگر محصولات یا محتوای دیجیتالی را در وب سایت سالن خود می فروشید، می توانید بازدیدکنندگان زیادی را از پینترست به وب سایت خود هدایت کنید.

پین کردن محتوای وب سایت شما در پینترست همچنین باعث افزایش اعتماد وب سایت شما در چشمان گوگل می شود، به این معنی که وب سایت سالن شما در نتایج جستجو بهتر ظاهر می شود که به نفع کسب و کار سالن محلی شما خواهد بود.

در نهایت، اگر هدف شما از حضور در شبکه های اجتماعی ایجاد آگاهی از سالن و نام خود در داخل است زیرا بعداً می خواهید یک برند بین المللی راه اندازی کنید، پینترست عالی خواهد بود.

بنابراین به طور خلاصه، برای کسب و کارهای جهانی، یا حداقل ملی، سالن و اسپا، پینترست عالی است. اما برای سالن های محلی، در مقایسه با آنچه که می توانید با سایر کانال های اجتماعی به دست آورید، چیزهای مثبت محدودی وجود دارد.

یوتیوب و وبلاگ نویسی برای سالن ها و اسپا

آیا وبلاگ نویسی و وبلاگ نویسی کاری است که باید برای بازاریابی سالن خود انجام دهید؟

بله.

یوتیوب و وردپرس واقعاً مانند سایر شبکه های اجتماعی نیستند که در این مقاله به آنها اشاره می کنم. با این حال، من می‌خواستم آنها را در این مقاله قرار دهم زیرا به نوعی به هم مرتبط هستند و می‌توانند ارزش زیادی برای سالن شما داشته باشند.

انتشار پست های وبلاگ در وب سایت شما یا آپلود ویدیوها در یوتیوب یک راه عالی برای تبلیغ سالن شما به مشتریان جدید است.

وقتی وبلاگی در وب سایت سالن خود دارید، وب سایت شما در گوگل رتبه بالاتری خواهد داشت. و هنگامی که ویدیوهایی در یوتیوب دارید، هنگامی که مردم به دنبال سالن های زیبایی در منطقه شما هستند، ویدیوهای شما در نتایج جستجو نشان داده می شود.

شما در حال خواندن یک پست وبلاگ هستید. و احتمال اینکه شما در این صفحه قرار بگیرید بسیار زیاد است، زیرا زمانی که به دنبال استراتژی های شبکه های اجتماعی برای سالن خود در گوگل بودید، این صفحه ظاهر شد. درست میگم؟

اما نمی‌توانید ویدیوها و پست‌های تصادفی را منتشر کنید و فکر کنید که سالن شما اکنون در بالای گوگل نشان داده می‌شود. شما باید بفهمید که مردم به دنبال چه چیزی هستند و سپس پست‌ها و ویدیوهایی را تولید کنید که مطابق با آن چیزی باشد که در سالن خود ارائه می‌دهید.

این فرآیند به عنوان سئو (بهینه سازی موتور جستجو) نامیده می شود و با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای هدف گذاری با محتوای خود شروع می شود.

برای شروع این کار، مقاله ای را گردآوری کرده ام که باید آن را بخوانید به نام چگونه سالن خود را به صدر گوگل برسانید: سئوی سالن و کلمات کلیدی.

چگونه با استفاده از شبکه های اجتماعی، کسب و کار خود را رشد دهید و مشتریان جدید به دست آورید

اینکه وقت گذاشتید و تا اینجای مقاله را کامل خواندید عالیست. می دانم که این مقاله نسبتا طولانی است. اما در مورد شبکه‌های اجتماعی برای سالن‌ها و اسپاها چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد و این بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شما است، بنابراین می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که این مقاله را کاملا مجهز برای مقابله با استراتژی شبکه‌های اجتماعی سالن یا اسپا خود بگذارید.

اکنون باید تصویر بسیار خوبی از پلتفرم های مختلف موجود در بازار داشته باشید. حداقل رایج ترین آنها.

احتمالاً شما هم ایده خوبی دارید که چرا می خواهید حضور سالن خود را در شبکه های اجتماعی تقویت کنید و هدف شما چیست. و ممکن است قبلاً در مورد پلتفرم هایی که روی آنها تمرکز می کنید تصمیم گرفته باشید.

در ادامه این مقاله، آنچه را که برای موفقیت در استراتژی شبکه اجتماعی جدید خود باید بدانید، به شما معرفی خواهم کرد. نکاتی را دریافت خواهید کرد که می توانید آنها را مستقیماً در سالن یا کسب و کار آبگرم خود به کار ببرید.

اگر نیاز دارید بروید و فنجان قهوه خود را شارژ کنید. حالا زمانش فرا رسیده

.. برگشتی؟ ادامه بدیم پس…

کاملاً مشخص کنید که روی صحبت تان با چه کسی است

با همه صحبت کن هیچکس صدایت را نخواهد شنید.

شما به سادگی نمی توانید به همه مربوط باشید زیرا اگر این کار را انجام دهید، خسته و بی ربط می شوید. شما همچنین نمی خواهید به همه مربوط باشید. من مطمئن هستم که شما مشتریانی در سالن یا اسپا خود دارید که در واقع آرزو دارید آنها را نداشته باشید. پس چرا حتی سعی کنید شبکه های اجتماعی خود را برای آنها مرتبط کنید؟

شما می خواهید شبکه های اجتماعی شما با مشتری سالن ایده آل شما صحبت کنند.

زیرا وقتی شروع به ایجاد فالوور خود می کنید، می خواهید از افرادی تشکیل شود که مشتری ایده آل شما نیز هستند.

آن شخص را در مقابل خود تصور کنید.

ممکن است یک مشتری فعلی شما یا فقط یک شخصیت خیالی باشد که نماد نوع مشتری مورد نظر شما در سالن شما باشد.

همانطور که مشتری را در مقابل خود تصویر می کنید، به مشکلات او فکر کنید. چه چیزی او را خوشحال می کند؟ او به چه چیزی علاقه دارد؟ او کجا می گذرد؟ او از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می کند؟

کاملاً روشن کنید که این شخص کیست.

در ادامه، زمانی که پست های شبکه های اجتماعی خود را می نویسید، فقط این شخص را در ذهن داشته باشید. هیچکس دیگر. اطمینان حاصل کنید که آنچه که پست می کنید به او مرتبط است.

واضح بودن در مورد اینکه با چه کسی صحبت می کنید، زندگی را برای شما آسان تر می کند، زیرا در آینده پست های شبکه های اجتماعی خود را ایجاد می کنید. نیازی نیست به طور مداوم به این فکر کنید که آیا آنچه می گویید خوب می شود یا خیر. چون شما این شخص را به خوبی می شناسید. و اگر بعضی ها آن را دوست ندارند، آنها را خراب کنید. به هر حال به آنها در کانال های اجتماعی خود نیاز ندارید.

با این قاطعیت، برای فالوورهای خود جذاب تر و جالب تر از کسی می شوید که فقط سعی می کند همه را راضی کند.

این صفحات درباره شما نیست. به مردم دلیلی بدهید تا سالن/ اسپای شما را دنبال کنند

متاسفم که این تصور را برای شما شکستم، اما کانال اجتماعی شما نباید درباره شما باشد.

در مورد شخصی که با او صحبت می کنید صحبت کنید.

وجه مشترک همه ما به عنوان انسان، چیزی است که برای ما جالب تر است – خودمان.

ممکن است خشن به نظر برسد، اما حقیقت دارد.

مردم به خاطر کاری که با آنها انجام می دهید از شما پیروی خواهند کرد. چه احساسی در آنها ایجاد می کنید. بنابراین باید مطمئن شوید که هر چیزی که پست می‌کنید به بیننده ارزش می‌افزاید. مانند کاری که در این پست وبلاگ انجام می دهم. همانطور که تا اینجا خوانده اید، مطمئن هستم که حداقل برخی از آنچه را که من می گویم ارزشمند می یابید. و این هدف من است

به عنوان صاحب سالن، روشی که می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی به دنبال‌کنندگان خود ارزش بدهید، در سه حوزه قرار می‌گیرد: آموزش، سرگرمی یا الهام بخشی.

شما می توانید با نشان دادن نحوه دستیابی به نتایج در خانه به فالوورهای خود آموزش دهید. شما می توانید با نشان دادن شخصیت خود و کارکنان سالن خود و به اشتراک گذاری محتوای سرگرم کننده و جالب آنها را سرگرم کنید. می‌توانید با نشان دادن ظاهر مو، هنر ناخن، یا سایر گرایش‌ها به عنوان بخشی از محتوای خود، از آنها الهام بگیرید.

همه اینها برای مردم ارزشمند است و باعث می شود که آنها بخواهند شما را دنبال کنند و در نهایت یک قرار ملاقات در سالن شما رزرو کنند.

فعال و دعوت کننده باشید

فقط داشتن فالوورهای زیاد ارزش زیادی به کسب و کار شما نمی افزاید.

فالوورهای شما باید فعال و درگیر باشند.

تعامل در حساب اجتماعی شما چیزی است که الگوریتم های شبکه های اجتماعی وقتی تصمیم می گیرند که آیا پست شما باید برای افراد بیشتری تبلیغ شود یا خیر، به آن نگاه می کنند. همچنین زمانی که افراد با پست‌های شما ارتباط برقرار می‌کنند، پست‌های شما برای فالوورهایشان قابل مشاهده است.

بنابراین برای اینکه محتوای خود را به خوبی مشاهده کنید، باید دنبال کنندگان خود را تشویق کنید تا در مورد پست های شما اقدام کنند. سعی کنید از زبان فعال در پست های خود در مقابل غیرفعال استفاده کنید. این کمک می کند تا افراد بیشتری نسبت به آنچه که پست می کنید اقدامی انجام دهند نه صرفاً پیمایش.

تعدادی از تاکتیک های مختلف وجود دارد که می توانید برای ایجاد تعامل استفاده کنید. در پست خود “7 راز برای کپشن اینستاگرام سالن که فالوورهای شما را افزایش می دهد” همه آنها را لیست می کنم. حتی اگر پست روی اینستاگرام متمرکز باشد، همان اصول برای سایر پلتفرم‌ها نیز صدق می‌کند، بنابراین توصیه می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر، آن را بخوانید.

مشارکت خوب در مورد مطالبی که پست می کنید برای رشد حضور شما در شبکه های اجتماعی بسیار مهم است. اما در نهایت، شما از مردم می خواهید که اقدامات بیشتری به جز لایک کردن، اشتراک گذاری و نظر دادن انجام دهند. احتمالاً می خواهید آنها مشتری شوند، شما را در کانال های اجتماعی دیگر دنبال کنند یا هر هدفی که دارید.

به همین دلیل است که شما باید مجموعه‌ای از اقداماتی را که می‌خواهید دنبال‌کنندگانتان انجام دهند، فراتر از تعامل با پست‌های اجتماعی خود، تعریف کنید. شما باید این اقدامات را در پست های خود بگنجانید. اما اگر در اینستاگرام هستید، نمی توانید از پست های خود لینک دهید، اما باید فراخوان اقدام را در بیو خود وارد کنید.

برای افزایش دسترسی دیگران به سالن یا پیام اسپا خود، لایو بگذارید

آنچه در شبکه های اجتماعی در جریان است به طور مداوم در حال تکامل است.

امروزه بدیهی است که تنها به اشتراک گذاری یک پیام متنی دیگر شما را راه دوری نمی برد. ویدئوها معمولاً تعامل بهتری نسبت به تصاویر دارند. اما اخیراً اکثر پلتفرم‌ها به شدت ویژگی زنده را تبلیغ می‌کنند.

تقریباً تمام پلتفرم های شبکه های اجتماعی اکنون یک ویژگی زنده را ارائه می دهند. و از آنجایی که پخش‌های زنده افراد را برای مدت طولانی‌تری در پلتفرم‌های خود نگه می‌دارند، به کسانی که محتوای زنده را منتشر می‌کنند با نمایش بیشتر محتوای زنده نسبت به پست‌ها یا داستان‌های سنتی پاداش می‌دهند.

احتمالا متوجه این موضوع شده اید. به عنوان مثال، اگر فردی که در اینستاگرام دنبال می‌کنید به صورت زنده پخش شود، برای تماشای آن یک اعلان فشاری روی صفحه خود دریافت می‌کنید. در لینکدین و فیسبوک هم همینطور است. همه آنها محتوای زنده را به شدت تبلیغ می کنند.

اگر می توانید سعی کنید از این فرصت استفاده کنید. وقتی رویدادی دارید یا فقط برای به اشتراک گذاشتن کارهای خوبی که در سالن انجام می‌دهید، می‌توانید از سالن یا اسپای خود پخش زنده پخش کنید. این یک راه بسیار قدرتمند برای دستیابی و جذب فالوورهای بالقوه جدید در پلتفرم شما است.

اجتماعی باشید، ارتباط برقرار کنید و پاسخگوی دنبال کنندگان سالن خود باشید

پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی به حساب‌هایی که با فالوورهای خود در تعامل هستند، پاداش می‌دهند.

با برقراری ارتباط سریع، همچنین به کسانی که هنوز مشتری سالن یا اسپای شما نیستند نشان می‌دهید که در دسترس هستید و خدمات مشتری خود را جدی می‌گیرید.

به ویژه مهم است که به نظراتی که بلافاصله پس از پست دریافت می‌کنید پاسخ دهید، زیرا این امر به تعامل پست شما و در نتیجه دسترسی بیشتر کمک می‌کند. بنابراین به عنوان یک عادت همیشه زمانی را در دسترس داشته باشید که بلافاصله پس از ارسال پست برای پاسخ به نظرات.

همچنین باید در مورد پست های دیگران نظر دهید. به خصوص اگر آنها مخاطبانی داشته باشند که شبیه آنچه شما به عنوان مشتری در سالن یا اسپای خود می خواهید داشته باشند، زیرا این امر باعث می شود نام شما در مقابل افراد مناسب ظاهر شود.

توجه داشته باشید که نظرات شما باید واقعی و مفید باشد. مردم مایل ها دورتر بوی اسپمر را می دهند. بنابراین نظرات خود را ارزشمند و مرتبط نگه دارید – نه اینکه فقط از هرزنامه گذشته کپی کنید!

نظارت بر تمام مکالماتی که در شبکه های اجتماعی در مورد سالن و اسپای شما در حال انجام است دشوار است. اما شما نیاز دارید. شما نمی خواهید زمانی که سوال پرسیده می شود بتوانید وارد عمل شوید یا بازخورد منفی را به یک تجربه مثبت در مورد خود تبدیل کنید.

خوشبختانه ابزارهایی برای کمک به شما در این زمینه وجود دارد. من Later را توصیه می‌کنم، که به شما امکان می‌دهد پیام‌ها را در تمام حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود پیگیری کرده و به آنها پاسخ دهید. همچنین هنگامی که شخصی در مورد سالن یا اسپای شما صحبت می کند به شما هشدار می دهد تا بتوانید به سرعت واکنش نشان دهید.

کارکنان سالن و اسپا خود را در تبلیغ خودتان مشارکت دهید

کارکنان شما بهترین سفیر شما هستند.

آنها را تشویق کنید تا پروفایل های اجتماعی خود را در جایی که از سالن گزارش می دهند ایجاد کنند. و مطمئن شوید که آنها به حساب اصلی سالن در بیو خود اشاره می کنند، از هشتگ های مخصوص سالن استفاده می کنند و در پست های خود به حساب های شبکه های اجتماعی سالن مراجعه می کنند.

با تبلیغ متقابل حساب های خود، همه حساب ها را رشد خواهید داد. هنگامی که کارکنان خود را در استراتژی شبکه های اجتماعی سالن خود مشارکت می دهید، روحیه و انگیزه تیم را نیز افزایش می دهید. اگر ایجاد انگیزه تیم در سالن یا آبگرم برای شما مهم است، می توانید مقاله من در مورد استراتژی هایی برای ایجاد انگیزه در کارمندان سالن و اسپا را نیز در اینجا بخوانید.

برای تبلیغ سالن خود با اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید

اینکه چه چیزی، کجا و چگونه در شبکه های اجتماعی پست می کنید، تنها راه افزایش حضور شما نیست.

در واقع، بعید میدانم.

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش فالوورها، همکاری با اینفلوئنسرهای مرتبط است که هنگام پست کردن، حساب‌های شبکه‌های اجتماعی شما را ذکر می‌کنند. در واقع، کار با اینفلوئنسرها تنها در مورد رشد کانال های اجتماعی شما نیست، بلکه یکی از قدرتمندترین راه ها برای جذب مشتریان جدید به سالن یا اسپای شما است.

اگر بودجه هنگفتی نداشته باشید، من شما را تشویق می‌کنم که روی جذب ریز اینفلوئنسرها برای پست کردن درباره شما تمرکز کنید. اینفلوئنسرها با 30000 یا کمتر دنبال کننده هستند. شما اغلب می توانید آنها را وادار کنید که به صورت رایگان در مورد شما پست کنند یا با ارائه خدمات رایگان در سالن یا اسپای خود به آنها خدمات ارسال کنند.

این عادت را در سالن خود نصب کنید که همیشه مشتریان را قبل از ورود به شبکه های اجتماعی جستجو کنید. اگر دیدید که آنها دنبال کنندگانی دارند، می توانید سعی کنید با آنها معامله کنید و در پست بعدی خود از سالن شما نام ببرند.

همچنین می توانید فعالانه به دنبال اینفلوئنسرهای مرتبط بگردید و آنها را به سالن خود دعوت کنید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که هشتگ‌های مرتبط محلی را کاوش کنید و ببینید چه کسی با تعامل بالا پست می‌گذارد و سپس یک پیام مستقیم برای آنها ارسال کنید و آنها را برای خدمات دعوت کنید.

محتوای تولید شده توسط کاربرتان را بازنشر دهید

مشابه درخواست اینفلوئنسرها برای پست کردن درباره شما، می توانید فالوورها و مشتریان سالن موجود خود را تشویق کنید تا از شما عکس بگیرند و در حساب خود پست کنند.

در جایی که کیفیت خوب است، می‌توانید محتوای آن‌ها را دوباره در حساب خود به اشتراک بگذارید. این نیز برعکس عمل می کند.

چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید.

آنچه برای بسیاری از سالن ها به خوبی کار می کند، برگزاری مسابقات است. از فالوورهای خود بخواهید که برای شانس برنده شدن، شما را در پست ارسالی خود ذکر کنند.

برای دریافت محتوای تولید شده توسط کاربر بیشتر که در سالن یا اسپای خود ایجاد می‌شود، مطمئن شوید که یک فضای دوستانه اینستاگرامی در سالن خود دارید که در آن افراد می‌توانند از موهای جدید یا ناخن‌های خود عکس‌های زیبایی برای اینستاگرام خود بگیرند.

این کار را می توان خیلی راحت انجام داد، فقط مطمئن شوید که فضایی تمیز با دکورهای زیبا دارید که در تصاویر خوب به نظر می رسد. نورپردازی نیز برای این مهم مهم است، بنابراین ارزش سرمایه گذاری روی یک چراغ حلقه را دارد.

واداشتن مشتریان و فالوورها به پست و ارجاع به شما موثر است و واقعاً هزینه زیادی برای شما ندارد.

دنبال کنندگان حساب شخصی شبکه های اجتماعی تان را به مشتریان سالن تان تبدیل کنید

اکنون به مهمترین بخش می پردازیم.

چگونه می توانید افرادی را که شما را در شبکه های اجتماعی دنبال می کنند مشتری شوند؟

به طور کلی، ابتدا باید پست خود را بر ارائه ارزش برای فالوورهای خود متمرکز کنید. با این حال، خوب است که هر چند وقت یکبار پیشنهادهای خاصی را که دارید تبلیغ کنید. و برای تبدیل فالوورها به مشتری به پیشنهادی نیاز دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ایجاد تبلیغات سالنی که بدون کاهش قیمت کار می کند، پیشنهاد می کنم مقاله من در مورد ایجاد تبلیغات موثر سالن را در اینجا بخوانید.

یک صفحه فرود خاص در وب سایت خود ایجاد کنید که در آن پیشنهاد خود را ارائه می دهید و به افراد اجازه دهید پیشنهاد خود را درخواست کنند.

برای اینستاگرام، باید لینک پیشنهاد خود را در بیو اینستاگرام سالن خود قرار دهید.

در حالت ایده آل، آنها را فقط به صفحه اصلی سالن خود ارسال نکنید. اما شما آنها را به یک پیشنهاد خاص می فرستید که در آن اطلاعات زیادی حواسشان پرت نشود. تنها کاری که آنها می توانند در صفحه انجام دهند این است که پیشنهاد خود را درخواست کنند.

با این حال، مردم به وب‌سایت معمولی شما نیز می‌روند تا شما را بررسی کنند، بنابراین شما همچنین می‌خواهید مطمئن شوید که به گونه‌ای تنظیم شده است که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند.

وب سایت و صفحات فرود پیشنهادی شما برای استراتژی شبکه اجتماعی سالن شما بسیار مهم است. زیرا اینجا جایی است که شما فالوورها را به مشتری تبدیل می کنید. مطمئن شوید که نرم افزار سالنی نیز دارید که به فالوورهای شما امکان می دهد فوراً با شما قرار ملاقات بگذارند.

در نهایت، اگر سالن یا اسپای شما هنوز وب‌سایتی ندارد یا احساس می‌کنید که سایتی که دارید در حال قدیمی شدن است، می‌توانید به راحتی با استفاده از وب‌سایت ساز، یک سایت جدید ایجاد کنید.

وقت گرانبهای خود را هدر ندهید: صفحات شبکه های اجتماعی سالن خود را خودکار کنید

ما امروز خیلی چیزها را بحث کردیم.

تبریک می گویم که تا اینجا را خواندید.

 می توانم تصور کنم که ممکن است کمی احساس ناراحتی کنید. پلتفرم‌های اجتماعی بسیار متفاوتی وجود دارد و می‌توانید کارهای زیادی برای رشد سالن یا اسپا خود در شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

چگونه برای این همه وقت خواهم داشت؟ ممکن است بگویید من یک کسب و کار سالنی دارم که باید همزمان اداره کنم.

خوشبختانه، شما در این مورد تنها نیستید.

نرم افزاری عالی وجود دارد که می تواند بسیاری از کارها را برای شما ساده کند.

این به شما امکان می‌دهد تا پست‌های خود را در یک مکان برنامه‌ریزی کنید تا بعداً محتوا را در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مختلف خود در زمان بهینه برنامه‌ریزی کنید تا اطمینان حاصل کنید که تا حد امکان افراد بیشتری آن را مشاهده می‌کنند. همچنین به شما این امکان را می دهد که با فالوورهای خود در یک مکان تعامل داشته باشید (به جای پریدن بین برنامه ها). همچنین به شما کمک می‌کند تا محتوا، هشتگ‌ها و موارد دیگر را پیدا کنید.

بسیاری از نگرانی هایی را که ممکن است بعد از دیدن تمام کارهایی که می توانید برای سالن یا اسپا خود در شبکه های اجتماعی انجام دهید، از بین می برد.

نتیجه‌گیری وطراحی گام‌های بعدی برای چینش استراتژی برای صفحات شبکه‌های اجتماعی سالن زیبایی و اسپا

شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی برای سالن ها و اسپا هستند.

اما برای اینکه سالن شما در شبکه های اجتماعی موفق باشد، باید کاملاً واضح بدانید که می خواهید با آن به چه چیزی برسید. اگر در این مورد واضح نیستید، احتمالاً وقت خود را برای دنبال کردن لایک‌ها و فالوورها هدر می‌دهید بدون اینکه هیچ نتیجه تجاری واقعی را مشاهده کنید.

چندین پلتفرم شبکه اجتماعی وجود دارد که مربوط به سالن ها و اسپا هستند. همه آنها ویژگی های متفاوتی دارند و می توانند به طرق مختلف برای کسب و کار شما مفید باشند. ساختن حضور بر روی چندین مورد از آنها هوشمندانه است.

اما اگر همه آنها را همزمان شروع کنید، موفقیت آمیز نیست. پیشنهاد می کنم اول یکی را انتخاب کنید. مطمئن شوید که به آن مسلط هستید. و تنها پس از آن به پلتفرم بعدی بروید.

این فرض را بر این می‌گذارد که شما قصد دارید همه شبکه‌های اجتماعی خود را خودتان مدیریت کنید. اگر زمان یا علاقه ای ندارید که دست خود را با شبکه های اجتماعی خود کثیف کنید، احتمالاً بهتر است از یک آژانس کمک بگیرید.

اما اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، امیدوارم امروز در این مقاله به شما ایده‌هایی درباره نحوه شروع کار داده باشم. و به یاد داشته باشید که برنامه ها و ابزارهای شبکه های اجتماعی را بررسی کنید که زندگی شما را به عنوان شبکه اجتماعی بسیار آسان تر می کند.

من دوست دارم در مورد تجربه شما در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی برای سالن یا اسپای خود بشنوم. همچنین، من دائماً این مقاله را با آخرین دانش در مورد شبکه های اجتماعی به روز می کنم. بنابراین، اگر احساس کردید که چیزی کم است، می‌توان با جزئیات بیشتری توضیح داد، یا با آن مخالف هستید، به من اطلاع دهید.