تلفن واتس اپ اینستاگرام

بیو اینستاگرام آرایشگاه و سالن زیبایی را چطور بنویسیم تا مشتری جذب کنیم؟

در هفته چند ساعت برای اینستاگرام سالن زیبایی خود وقت می‌گذارید؟ اگر مثل بقیه آرایشگران باشید این زمان بیش از 3 ساعت است. در موردش فکر کنید. اگر همین زمان را برای ارائه خدمت به مشتری وقت بگذارید چقدر درآمد کسب می‌کنید؟ شاید حدود 3 تا 6 میلیون در هفته یا 150-300 میلیون تومان در سال درآمد داشته باشید.

منظورم این نیست که شما نباید در اینستاگرام وقت بگذرانید، بلکه برعکس. اگر از اینستاگرام درست استفاده کنید ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری و فروش خواهید داشت.

برای اینکه زمان و کار باکیفیت خود را در اینستاگرام به یک کسب‌وکار تبدیل کنید باید از جایی شروع کنید تا دنبال کننده‌های شما به مشتری تبدیل شوند. و آنجا بیوگرافی اینستاگرام است. بیوگرافی یک سالن تخصصی در اینستاگرام با یک سالن معمولی یا آرایشگر فرق دارد (در این مقاله به آن می پردازیم).

در این مقاله برای ایجاد بیوگرافی جذاب در اینستاگرام یک سالن زیبایی، شما را راهنمایی می‌کنم. بیوگرافی که دنبال کننده‌ها را به مشتری تبدیل کند.

همچنین چند نمونه مناسب بیو اینستاگرام مربوط به آرایشگاه، سالن زیبایی، آرایشگران هم ارائه می‌دهم.

در ادامه 5 مرحله زیر را مفصل توضیح می‌دهم:

  1. برای سالن زیبایی خود یک اینستاگرام تجاری باز کنید.
  2. اطلاعات پروفایل مربوط به سالن زیبایی را اضافه یا به‌روز کنید.
  3. برای صفحه اینستاگرام سالن زیبایی هایلایت بسازید.
  4. متن بیو اینستاگرام سالن خود را بنویسید.
  5. از بیوگرافی سایر آرایشگران الهام بگیرید.

در قدم اول آیا اهمیت نقش بیو اینستاگرام سالن زیبایی را میدانید؟

چرا ایجاد بیوگرافی صحیح اینستاگرام برای سالن زیبایی ضروری است؟

فرض می‌کنم که شما میدانید بیوگرافی اینستاگرام چیست. بله. همان اطلاعاتی که هنگام ورود در بالای پروفایل می‌بینید. این اطلاعات زیاد نیستند. در حد عکس پروفایل، چند دکمه و یک متن 150 حرفی است. زیاد نیست و زیبایی اینستاگرام در همین است.

اینستاگرام پلتفرمی ساده است که در آن تصاویر با متن کوتاه به اشتراک گذاشته می‌شوند و احتمالاً همین ویژگی باعث شده که نزد بیش از یک میلیارد کاربر محبوب باشد.

اینجا فضای کوچکی است که مردم برای کسب اطلاعات بیشتر از شما به آن مراجعه می‌کنند. پس باید بدانید که چه اطلاعاتی در آن بگذارید.

شما باید در بیو اینستاگرام دو کار انجام دهید:

  1. معرفی کوتاهی از خودتان/سالن زیبایی ارائه دهد.
  2. بازدیدکننده پروفایل را به سمت هدف خود طوری راهنمایی کنید که اقدام کند.

 اگر مالک سالن هستید شاید رزرو قرار ملاقات در سالن مدنظر شما باشد یا هر اقدامی که منجر به رشد کسب‌وکارتان می‌شود در نظر داشته باشید. به همین دلیل بیو اینستاگرام سالن شما اهمیت زیادی دارد.

شما زمان زیادی صرف می‌کنید تا در پروفایل خود محتوا بگذارید و فعالیت‌های زیادی برای ایجاد تعامل و افزایش دنبال کننده انجام می‌دهید، چون می‌خواهید کسانی که با شما در ارتباط‌اند به لحاظ بصری با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار کنند.

وظیفه بیو اینستاگرام همین است.

حالا که در این زمینه مشکلی نداریم بهتر است به جزییات مراحلی که برای راه‌اندازی بیو اینستاگرام لازم است بپردازیم.

1. اینستاگرام سالن زیبایی خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید

اول حساب اینستاگرام سالن زیبایی خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنید. کاری ساده و رایگان است. فقط مراحلی که اینستاگرام ذکر کرده را دنبال کنید. وقتی پروفایل تجاری بسازید می‌توانید اطلاعات مفید بیشتری (شماره تلفن، آدرس و….) به بیو اضافه کنید که در پروفایل معمولی این امکان نیست.

شما به آمار پروفایل خود دسترسی پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که چند نفر پروفایل و محتوای شما را دیده‌اند. بدین شکل بینش بیشتری نسبت به محتوایی که به کارتان می‌آید پیدا می‌کنید.

2. اطلاعات پروفایل خود را وارد/به‌روزرسانی کنید

قبل از پرداختن به نحوه نگارش مطلب بیو اینستاگرام تمام اطلاعات پروفایل خود را وارد کنید.

عکس پروفایل سالن زیبایی شما

پیشنهاد می‌کنم که لوگوی سالن زیبایی خود را در به عنوان عکس پروفایل قرار دهید. اگر نماد مشخص دیگری دارید که کسب‌وکار شما را نشان می‌دهد می‌توانید از آن استفاده کنید. این‌طوری هنگام تعامل و نظر دادن در مورد محتوای دیگران برای سالن خود برند سازی می‌کنید.

برخی سالن‌ها از عکس مو یا عکس کارکنان استفاده می‌کنند. مسئله این است که عکس پروفایل در اینستاگرام کوچک است و دیدن این نمادها سخت است. پیشنهاد دیگر من این است که اسم خودتان را روی سالن بگذارید و البته در کنارش می‌توانید از عکس خودتان هم استفاده کنید.

نام کاربری و سالن

ازآنجاکه نام کاربری و نام در اینستاگرام قابل جستجو است حتماً در این گزینه‌ها از نام سالن خود استفاده کنید. حتی می‌توانید نوع سالن و شهری که در آن هستید را در گزینه نام درج کنید. این‌ها اطلاعاتی هستند که موقع جستجو قابل‌مشاهده‌اند، بدون اینکه لازم باشد بیوگرافی دیده شود پس تا می‌توانید اطلاعات مرتبط بنویسید.

می‌توانید از دو نمونه زیر که نام کاربری و نام اینستاگرام یک سالن ناخن است الهام بگیرید:

دکمه‌های فراخوان

وقتی پروفایل تجاری بسازید به دکمه‌های بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید. دیگران می‌توانند با شما تماس بگیرند؛ آدرس شما را داشته باشند و به برنامه زمان‌بندی شما دسترسی داشته باشند.

از کارکنان خود بخواهید تا لینک رزرو آنلاین ایجاد کنند و مشتری‌ها را به خدمات خاص خود هدایت کنند.

اینکه بتوانید چنین لینکی را دریافت کنید به نرم‌افزاری که برای رزرو آنلاین استفاده می‌کنید بستگی دارد. اگر از نرم افزار مناسب سالن استفاده کنید این لینک را در پروفایل کارمندان خود خواهید داشت (عکس را ببینید.)

دسته‌بندی

در حساب تجاری می‌توانید نوع کسب‌وکار خودتان را انتخاب کنید. این اطلاعات در پروفایل نشان داده می‌شود پس نیازی نیست که در بیوگرافی ذکر کنید.

3. با استوری های اینستاگرام سالن خود هایلایت بسازید

ترغیب کسانی که شما یا سالن شما را نمی‌شناسند برای رزرو و بازدید چالش‌برانگیز است. آن‌ها شما را نمی‌شناسند. خوب است که از کارهایی که در سالن انجام می‌دهید به‌طور منظم عکس بگیرید و ارسال کنید تا نشان دهید چه کاری برای آن‌ها می‌توانید انجام دهید.

استوری اینستاگرام روشی قوی برای آگاه کردن مردم از پشت صحنه سالن شما است. تصویر واقعی‌تری از شما به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند اعتماد کنند. اگر می‌خواهید این استوری ها را در بیوگرافی خودتان داشته باشید اینستاگرام این امکان را از طریق هایلایت ایجاد کرده است.

با سلیقه خودتان آن را بسازید. برخی از سالن ها از بخش هایلایت برای نشان دادن کارکنان خود استفاده می‌کند که ایده خوبی است. این‌طوری با افرادی که در سالن هستند آشنا می‌شوید و تجربه شخصی‌تری است. بعضی سالن‌ها خدمات مختلف خودشان را هایلایت می‌کنند تا مردم اطلاعات بیشتری کسب کنند. می‌توانید برای هر هایلایت یک کاور با تصویر منحصربه‌فرد بسازید طوریکه به لحاظ بصری با برند سالن شما هماهنگ باشد.

ببینید چه چیزی در سالن شما منحصربه‌فرد است. کارکنان، خدمات، خود شما. سپس از طریق هایلایت اینستا آن را به بیوگرافی خود اضافه کنید.

4. متن بیو اینستاگرام خود را بنویسید

به قسمت هیجان‌انگیز رسیدیم. وقت نوشتن مطلب برای بیو اینستاگرام است. متن باید مختصر و مفید باشد. فقط در 150 کلمه می‌توانید بگویید که هستید و چه کاری می‌توانید برای بازدیدکنندگان پروفایل خود انجام دهید.

ابزارهایی که می‌توانید در بیو اینستا سالن استفاده کنید

در ادامه چند ابزار را معرفی می‌کنم که قدرت بیو اینستاگرام سالن شما را افزایش می‌دهد:

هشتگ ها و لینک‌های پروفایل

این امکان به اینستاگرام اضافه‌شده که در بیو هشتک و لینک پروفایل (@منشن‌ها) قرار دهید. یعنی می‌توانید برای سالن خود هشتگ های خاصی ایجاد کنید و یا به‌حساب دیگران (کارکنان یا سالن‌های همکار) لینک دهید. با این کار بازدیدکنندگان این امکان را دارند که درباره سالن شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

خلاقیت با ایموجی ها

برای جلب توجه بازدیدکنندگان از ایموجی ها برای طراحی بیو اینستاگرام سالن خود استفاده کنید. البته حواستان باشد طرحی که بازدیدکنندگان در صفحه نمایش کامپیوتر می‌بینند با آنچه در صفحه موبایل مشاهده می‌کنند فرق دارد پس در هر دو محیط آن را آزمایش کنید.

لینک وب‌سایت

نکته مهم پایانی این است که شما می‌توانید لینک وب‌سایت را در بیو بگذارید. درواقع اینجا تنها جایی است که می‌توانید لینک وب‌سایت بگذارید (به غیر از استوری های اینستاگرام). نمی‌توانید در زیرنویس تصاویر پستی خود لینک بگذارید. پس خردمندانه آن را بکار بگیرید. به نظر من همیشه از لینک برای فراخوان «همین حالا رزرو کنید» برای جذب مشتری استفاده کنید.

اکثر نرم‌افزارهای مربوط به سالن زیبایی یک لینک رزرو قابل اشتراک در تنظیمات رزرو آنلاین دارند. اگر فقط یک URL طولانی با حروف و ارقام تصادفی داشت می‌توانید از یک سرویس کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

با لحن خودتان بیوگرافی بنویسید

خودمانی باشید. مردم به تعامل با ربات علاقه ندارید. آن‌ها خود شما را می‌خواهند. بیوگرافی اینستاگرام خود را با لحن شخصی خودتان جوری بنویسید که قابل‌درک باشد.

برخی از تولید کنندگان محتوا با لحنی غیررسمی محصول خودشان را تبلیغ می‌کند. شما هم همین طوری می‌توانید سالن خود را معرفی کنید. همه این کارها برای ایجاد رابطه و اعتماد است پس هر کاری که می‌توانید انجام دهید.

نشان دهید چرا سالن شما منحصربه‌فرد است

چرا مردم باید به جای سالن خیابان پایینی، سالن شما را رزرو کنند؟

در بیوگرافی اینستاگرام آنچه شما را از سالن‌های دیگر متمایز می‌کند نشان دهید. خدمات شما، برندهایی که بارها فروخته‌اید، ارزش شما یا هر چیز دیگری که شما را متمایز می‌کند بنویسید.

نقطه تمایز شما چیست؟ آن را در بیو اینستاگرام سالن خود بنویسید.

فراخوان

بخش مهم بیو اینستاگرام است. ازاینجا بازدیدکنندگان را به مشتریانی تبدیل می‌کنید که باعث رشد کسب‌وکار شما می‌شوند.

برخی سالن ها از این بخش برای هدایت افراد به وب‌سایتشان برای رزرو و خرید استفاده می‌کند.

این بخش مهمی از بیو اینستاگرام سالن شما است.

آن‌ها در بیوگرافی خود تخفیفاتی ارائه می‌دهند و بازدیدکننده را ترغیب می‌کنند که روی لینک کلیک کند.

پیشنهاد می‌کنم شما هم این کار را انجام دهید و یک تخفیف اولیه متناسب با کسب‌وکارتان ایجاد کنید طوری که مشتریان جدید برای رزرو کلیک کنند.

اگر از لینک مستقیماً به سایت وارد می‌شود (نه صفحه رزرو) مطمئن شوید که در وب‌سایت نحوه رزرو کاملاً به‌وضوح بیان‌شده باشد. مانند مثالی که زیر مشاهده می‌کنید با دکمه «همین الان رزرو کنید» در نوار بالایی به صفحه رزرو منتقل می‌شوید.

5. از بیوگرافی اینستاگرام سالن‌های زیبایی دیگران الهام بگیرید

الآن پیش‌زمینه‌ای برای ایجاد یک بیوگرافی قوی برای اینستاگرام دارید. برای اینکه خلاقانه‌تر عمل کنید، نوشتن صحیح بیو اینستاگرام برای سالن را خلاصه کرده‌ام.

1) حساب تجاری است و تمام جزییات پروفایل کامل است.

2) هایلایت ها هوشمندانه هستند.

3) طراحی و متن خلاقانه و خوب است.

4) مهم‌ترین بخش یعنی لینک رزرو دارد.

حالا نوبت شماست

بیو اینستاگرام نقش مهمی در حساب اینستاگرام شما دارد. ازاینجا شما افرادی که محتوای شما را می‌بینند به سمت وب‌سایت خود منتقل می‌کنید و آن‌ها را به مشتریان جدید تبدیل می‌کنید.

شاید به نظرتان جزییات کم‌اهمیتی باشند اما ارزش دارد که 30 دقیقه وقت بگذارید و تنظیمات را انجام دهید و ببینید چه اثر قابل‌توجهی روی کسب‌وکارتان می‌گذارد.

پیشنهاد می‌کنم بیوگرافی سایر آرایشگران و سالن‌های موفق مثل اینستاگرام سالن سان را هم بررسی کنید. ایده‌های بیشتری در مورد نحوه ارتباط مؤثر با مشتری به شما می‌دهد. این مقاله صرفاً برای اینستاگرام نیست اما به شما کمک می‌کند تا برای سالن خود بیوگرافی بنویسید که همه‌جا قابل‌استفاده باشد.

وقتی برای جذب افراد بیشتر به‌حساب اینستاگرام خود آماده شدید، مقاله ما با عنوان بهترین ایده‌های بازاریابی برای سالن‌های زیبایی را نیز مطالعه کنید.