تلفن واتس اپ اینستاگرام

13 روش برای افزایش انگیزه کارکنان آرایشگاه و داشتن تیمی کارآمد

جابجایی کارکنان سالن برای بسیاری از صاحبان سالن یک مسئله مشکل‌آفرین به شما می‌رود.

اما بدتر از آن، داشتن کارکنانی در سالن که انگیزه‌ای برای انجام صحیح وظایف خود ندارند نیز بر عملکرد بقیه اعضای تیم تأثیر منفی می‌گذارد؛ و این می‌تواند شما را وارد مارپیچ منفی از دست دادن مشتری کند.

کارکنان سالن‌ها از کارکنان هر صنعت دیگری مهم‌تر هستند. 50 درصد از تمام هزینه های تمام شده برای یک سالن مربوط به کارکنان است. این رقم در مقایسه با میانگین 33 درصد دیگر صنایع بسیار زیاد است.

واضح است که هیچ مدیر سالنی نمی‌تواند دائماً مشغول انگیزه بخشیدن به کارکنان سالن خود باشد.

خوشبختانه این کار چندان هم که فکر می‌کنید سخت نیست.

در این مقاله، قصد داریم شما را با محرک‌های اثبات‌شده انگیزه کارکنان سالن آشنا کنیم که به شما کمک می‌کند برنامه انگیزه بخشی کارکنان خود را برای سال پیش رو تنظیم کنید.

چه چیزی به کارمندان سالن انگیزه می‌بخشد؟

قبل از اینکه به استراتژی خاصی بپردازیم، بیایید نگاهی اجمالی به عواملی که بر انگیزه کارکنان تأثیر می‌گذارند نیز بی اندازیم.

1. فرهنگ مورد نظر خود را در سالن خود ایجاد و آن را زندگی کنید

قبل از انجام هر کار دیگری برای افزایش انگیزه کارکنان، باید مطمئن شوید که فرهنگ روشن و مشخصی در سالن خود دارید.

و منظور من چند کلمه در یک دیوار یا وب‌سایت نیست، بلکه فرهنگی است که می‌توانید آن را در رفتار روزمره کارکنان خود مشاهده کنید.

طبق گفته پیتر دراکر: «فرهنگ برای صبحانه استراتژی می‌خورد»

حتی اگر هیچ کاری در مورد فرهنگ در سالن خود انجام نداده باشید، به خودی خود یک فرهنگ دارید. سؤالات در صورتی که در فرهنگ مورد نظر شما جای داشته باشند مورد قبول هستند.

در مرکز فرهنگ یک سالن، اهداف، ارزش‌ها، باورها و رفتارهای سالن قرار دارد. برای ایجاد روحیه و انگیزه خوب در تیم خود، مهم است که تمام کارمندانتان همه این مؤلفه‌ها را درک کرده و از آن‌ها استقبال کنند.

هنگام ایجاد و تعریف اهداف و ارزش‌های مشترک سالن خود، بهتر است که کارکنان خود را در این فرآیند مشارکت دهید. به این ترتیب شما می‌توانید با هم فرهنگ خود را تعریف کرده و همچنین پذیرش آن را برای اعضای تیم نیز آسان‌تر سازید.

تعریف فرهنگ سالن می‌تواند به خودی خود یک فعالیت تیمی بسیار زیبا و انگیزشی باشد. یک بعدازظهر از سالن بیرون بروید، تیم را دور هم جمع کنید و در مورد ارزش‌هایی که برای افراد مهم است بحث کنید. به عنوان صاحب سالن، تمام ایده‌هایی را که روی میز گذاشته شده است را یادداشت کنید.

سپس می‌توانید اهداف نهایی سالن را پیش‌نویس و ارزش‌های مشترک افرادی که در سالن کار می‌کنند را خلاصه کنید.

ارزش‌ها و اعلامیه اهدافتان به تیم شما اتحاد و جهت می‌بخشد. همان‌طور که اعضای جدید جذب می‌کنید، مطمئن شوید که تناسب آن‌ها را با فرهنگ جدید خود در نظر می‌گیرید.

2. رفتارها و موارد اذیت کننده در سالن خود را بشناسید

ما همه متفاوت هستیم.

و برای ایجاد انگیزه در اعضای تیم خود، باید بدانید که آن‌ها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.

واضح به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

اما ممکن است مدتی زمان ببرد تا اینکه واقعاً بفهمید چه چیزی باعث می‌شود شخص دیگری اذیت شود.

چارچوب رنگی که توسط توماس اریکسون در کتاب احاطه شده توسط احمق‌ها مشخص شده است ابزاری عالی است که به شما کمک می‌کند افراد دیگر را سریع تجزیه و تحلیل کنید. من فقط این چارچوب را دوست دارم و همیشه از آن استفاده می‌کنم – هنگام مصاحبه با کارکنان جدید و همچنین با مشتریان – یا در واقع در تمام جنبه‌های زندگی. این همیشه چیز خوبی است که بتوانید به راحتی بفهمید چه کسی در مقابل خود دارید.

3. به کارکنان سالن خود مالکیت بدهید و به آن‌ها اجازه بدهید در تصمیم‌گیری‌ها شرکت کنند

مدیریت خرد عامل مرگ انگیزه است.

مطمئناً در موقعیتی قرار گرفته‌اید که شخصی به شما می‌گوید این کار را انجام دهید، سپس کار بعدی را و به همین منوال. این موضوع ما را به ماشین تبدیل می‌کند و باعث می‌شود مغز خود را خاموش کنیم.

به عنوان صاحب سالن، افتادن در دام مدیریت خرد کارکنان می‌تواند وسوسه‌انگیز و آسان باشد. به هر حال فقط شما می‌دانید که همه‌چیز چطور باید باشد مگر نه؟

اما باید از این امر اجتناب کنید.

این کار زمان زیادی از شما می‌گیرد و انگیزه کارکنان را از بین می‌برد. در واقع، اگر تا به حال فکری مشابه این داشته‌اید که «چرا او نمی‌تواند خودش فکر کند؟ آیا او احمق است؟ بدیهی است که این کار باید انجام شود.»، کاملاً ممکن است که این نتیجه مدیریت خرد باشد و کارمندتان افکار خود را خاموش کرده.

در عوض، به کارکنان خود فضایی بدهید تا خودشان فکر کنند. آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهید. خواهید دید که آن‌ها چگونه رشد می‌کنند، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند و در زمان خود صرفه‌جویی می‌کنید.

4. روش‌های مدیریت خود را با سطح کارمند سالن خود تطبیق دهید

تا به اینجا فقط در مورد اهمیت دادن به کارمندان برای فکر کردن و تصمیم‌گیری صحبت کردیم. این درست است اما…

… سطح استقلالی که باید به کارکنان خود بدهید بسته به جایی که در مسیر توسعه هستند متفاوت است. اگر آن شخص به‌تازگی کار برای شما را شروع کرده است و اطلاعات کمی در مورد نحوه کار کردن دارد، این بی اطمینانی می‌تواند به شدت فرد را بی‌انگیزه کند؛ اما این موضوع با گذشت زمان تغییر خواهد کرد.

بنابراین، شما نه‌تنها باید شخصیت هر یک از کارکنان سالن را درک کنید، بلکه باید بدانید که آن‌ها در چه حد توانایی دارند.

اگر آن‌ها در نقش کوچک‌تری هستند، باید دستورات بیشتری صادر کنید که روشن کند چه کاری باید انجام شود. همان‌طور که کارمندانتان پیشرفت می‌کنند، می‌توانید به سمت یک رویکرد مربی محور بروید که در آن شما آن‌ها را راهنمایی می‌کنید اما اجازه دهید خودشان تصمیم بگیرند. در نهایت، با کسب تجربه، فقط باید از آن‌ها حمایت کنید، اما مسئولیت کامل را به آن‌ها محول کنید.

این هنر رهبری بسیار مؤثر است که به تیم‌ها انگیزه می‌دهد و نتایج را به حداکثر می‌رساند.

5. مکالمات منظم یک‌به‌یک را برنامه‌ریزی کنید

شما نمی‌توانید برای مردم کارآمد باشید.

اما می‌توانید برای آن‌ها مؤثر باشید.

این دو مفهوم گاهی اوقات با هم اشتباه گرفته شده و منجر به رهبری ضعیف و تیمی بی‌انگیزه می‌شود. شما مشکلات را حل نمی‌کنید، به افراد آموزش می‌دهید تا رشد کنند و به مردم انگیزه می‌دهید تا با سرعت برای شما کار کنند. شما باید برای رابطه با هر فردی که در سالن مدیریت می‌کنید زمان بگذارید.

یک راه عالی برای انجام این کار، برگزاری یک جلسه معمولی یک‌به‌یک است. این زمان منظمی است که برای هر عضوی که در سالن یا سازمان سالن شما به شما گزارش می‌دهد، اختصاص می‌دهید. این زمان می‌تواند یک قهوه 30 دقیقه‌ای در هفته، هر دو هفته یک ساعت یا هر چیزی که فرد نیاز دارد باشد.

این زمانی است که به نگرانی‌های اعضای تیم خود گوش می‌دهید. همچنین فرصتی است تا کارکنان خود را در مورد چالش‌هایی که با آن روبرو هستند آموزش دهید. می‌توانید از این زمان استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که کارکنان سالن شما با جهت و فرهنگ سالن شما هماهنگ هستند. همچنین سعی کنید کمی به آن‌ها نزدیک شوید و بفهمید که در زندگی کارمند سالن شما چه می‌گذرد (تا جایی که تمایل به گفتنش را دارند).

متوجه خواهید شد که ارتباط منظم یک سرمایه‌گذاری زمانی است که در درازمدت باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. شما می‌توانید به سرعت به مشکلات حفظ کارمندان پی ببرید و بهتر بتوانید سبک مدیریت خود را با فرد تطبیق دهید. این موضوع همچنین باعث می‌شود که کارکنان شما احساس ارزشمندی کنند که به آن‌ها انگیزه می‌دهد تا کار بهتری انجام دهند.

6. یک سیستم کمیسیون سالن ایجاد کنید که به نوع درست رفتارها و فعالیت‌ها پاداش می‌دهد

ابتدا باید روی انگیزه درونی تمرکز کنید.

به همین دلیل است که اکثر این مقاله فعالیت‌هایی را پوشش می‌دهد که می‌توانید برای بهبود فرهنگ، ایجاد احساس ارزشمندی در افراد و ایجاد فضایی که انگیزه کار در آن باشد، انجام دهید. با این حال، همه ما می‌دانیم که پول در انگیزه نقش دارد.

برای اطمینان از رقابتی بودن چیزی که ارائه می‌دهید، باید به‌طور منظم پاداش و مزایایی را که ارائه می‌دهید در مقابل سالن‌های دیگر محک بزنید. ارائه بخشی از غرامت در کمیسیون نیز یک راه قدرتمند برای هدایت رفتار مورد نظر شما است. بهترین راه برای انجام این کار، دادن کمیسیون به فعالیت‌هایی است که کارمند می‌تواند مستقیماً بر آن‌ها تأثیر بگذارد و کارهای کوچک‌تر و آسان برای تکمیل آن‌ها باشد.

به عنوان مثال، تبلیغ یک نوع خاص از خدمات یا خرده‌فروشی.

7. بازی‌سازی مسابقات دوستانه داخل سالن

حالا شما دستمزدی رقابتی ارائه و برای تشویق رفتارهای مورد نظر کمیسیون می‌دهید.

این عالی است.

اما کارهای بیشتری وجود دارد که می‌توانید انجام دهید…

در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که انگیزه همکاری قوی‌ترین شکل انگیزه کارکنان است. نحوه نگاه ما به سایر همکاران در سالن مهم‌ترین عامل انگیزه است.

برای استفاده از این موضوع می‌توانید مسابقات دوستانه‌ای را بین کارکنان خود اجرا کنید. در اینجا باید بر عبارت «دوستانه» تأکید کنیم، زیرا باید تعادل مناسبی بین رقابت سالم همکاران ایجاد کنید، بدون این که میان آن‌ها مشکلی ایجاد شود.

مسابقات متمرکزی را اجرا کنید که فعالیت‌های استراتژیک و خاص را هدایت می‌کند. برای مثال، فعالیت‌ها می‌توانند بر روی افزایش اندازه سبد مشتری متمرکز شوند؛ یعنی رقابت حول میانگین تعداد محصولات فروخته شده به ازای هر مشتری ایجاد شود. همچنین رقابت می‌تواند در جذب مشتریان جدید به سالن باشد. یا حتی اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی.

فعالیتی که رقابت خود را بر اساس آن ایجاد می‌کنید باید با چالشی که در حال حاضر در تجارت دارید مقابله کند.

برای قوی‌تر کردن آن، همچنین می‌توانید یک هدف تیمی اضافه کنید و به آن برسید. برای مثال، اگر کارکنان شما برای تعداد محصولات/خدمات فروخته شده در هر بازدید مشتری رقابت می‌کنند، می‌توانید یک هدف ماهانه برای سالن کامل تعیین کنید که به همه پاداش می‌دهد. به این ترتیب، کارکنان انگیزه خواهند داشت تا به یکدیگر کمک کنند تا به هدف خود دست یابند.

در نهایت، آن را سرگرم‌کننده کنید.

تجربه را تبدیل به بازی کنید. ممکن است هر روز پین‌هایی را که جمع‌آوری می‌کنید برنده شوید یا یک تابلوی رهبری انگیزشی در اتاق کارمندان ایجاد کنید که مردم هر روز صبح آن را ببینند. محدودیت تنها تخیل شماست.

8. در آموزش و توسعه کارکنان سالن خود سرمایه‌گذاری کنید

رشد خود یکی از محرک‌های اصلی انگیزه کارکنان است.

مردم می‌خواهند احساس کنند که از نظر حرفه‌ای رشد می‌کنند و تشویق می‌شوند که این کار را انجام دهند.

سرمایه‌گذاری مستمر در آموزش کارکنان سالن برای یک تیم سالن با انگیزه بسیار مهم است. با این حال، بیرون بردن کارکنان خود از سالن و فرستادن آن‌ها به نمایشگاه‌ها و سمینارهای بزرگ می‌تواند گران باشد.

به همین دلیل است که باید یک برنامه آموزشی سالانه برای کارکنان خود بسازید که در آن ترکیبی از نمایش‌ها/رویدادها، سمینارها و آموزش آنلاین را متعادل سازید.

9. یک مسیر شغلی به سالن پیشنهاد دهید

تا اینجا اهمیت این را که کارمندان سالن احساس کنند به طور حرفه‌ای در حال رشد هستند را یاد گرفتیم

و به همین دلیل است که آموزش مداوم و مربیگری در حین کار برای موفقیت سالن شما بسیار مهم است؛ اما همان‌طور که کارکنان شما رشد می‌کنند، باید فرصت‌های شغلی بیشتری را نیز به آن‌ها ارائه دهید. در واقع، اگر بتوانید از قبل نشان دهید که شغلی در محل مدیریت شما چگونه می‌تواند باشد، احتمال حفظ استعداد در سالنتان بسیار بیشتر است.

اگر این موضوع را به وضوح بیان می‌کنید و از طریق جلسات انفرادی خود، به طور مرتب پیشرفت آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهید، احتمال اینکه تیم شما در درازمدت با شما بمانند بسیار بیشتر است. وقتی آن‌ها بتوانند فرصت بعدی را در سالن شما ببینند، مرغ همسایه غاز نیست.

با این حال می‌توانید نقش‌های اختصاصی خاص خود را نیز در کنار نقش‌های جامع و معمول ایجاد کنید. شاید کسی را داشته باشید که بتواند مسئولیت اضافی رئیس بازاریابی یا مدیر رسانه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرد.

واضح است – فرصت‌ها بی‌پایان هستند.

و اینکه بتوانید در طول زمان نقش‌های پیشرفته‌تری را به کارکنان خود ارائه دهید، تضمین می‌کند که تیمی با انگیزه بالا با ریسک بسیار کمتری برای ترک شغل خواهید داشت.

10. یک محیط کاری الهام‌بخش ایجاد کنید

محیطی که در آن کار می‌کنیم بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم بر انگیزه ما تأثیر می‌گذارد.

همه اصول اولیه را با یک اتاق کارمندان خوب و ایستگاه‌های کاری در سالن که عملی و از نظر ارگونومی مناسب برای کار کارکنان هستند، آماده کنید.

مطمئناً موسیقی خوب، دکور زیبا و هر چیز مشابه دیگری در سالن خود دارید تا تجربه خوبی برای مشتریان ایجاد کنید؛ اما کارمندان خود را که بیشتر وقتشان را در سالن می‌گذرانند فراموش نکنید.

یک ایده خوب این است که یکی از کارکنان سالن خود را برای تبدیل شدن به «قهرمان محیط کار» منصوب کنید. شما می‌توانید بودجه کمی به فرد اختصاص دهید تا مطمئن شود که سالن همچنان مکانی الهام‌بخش برای کار باقی می‌ماند.

11. تیم خود را از محل خارج کنید

از کارهای روزانه در سالن دست بکشید.

تغییر محیط همچنین نحوه تفکر و دید ما را تغییر می‌دهد.

می‌تواند انرژی جدیدی را به تیم تزریق کند و به شما امکان می‌دهد به روشی متفاوت با آنچه در سالن به آن عادت کرده‌اید ارتباط برقرار کنید.

حداقل یک‌بار در سال، تیم خود را به مکانی دور از سالن ببرید. این زمان برای ایجاد روحیه تیمی، هماهنگی با آینده سالن و تقویت فرهنگ سالن است.

این کار را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد. اگر بودجه کافی دارید، می‌تواند یک سفر آخر هفته سالانه باشد که با یک رویداد صنعتی ترکیب می‌شود. یا می‌تواند به سادگی یک پیک‌نیک در پارک در یک بعد از ظهر که سالن را زودتر تعطیل کرده‌اید، باشد.

مهم این است که انجامش بدهید. اینکه برای تیم وقت بگذارید؛ و اینکه شما یک دستور کار دارید که در آن می‌توانید علناً در مورد جهت سالن بحث کنید و به تیم خود اجازه دهید تا ایده‌ها و نگرانی‌های خود را بیان کند.

12. سپاسگزاری کنید، موفقیت را جشن بگیرید و کارکنان خود را بالا ببرید

واضح به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟

متأسفانه، اغلب این موضوع را فراموش می‌کنیم. احساس تشویق و شناخته شدن، محرک اصلی انگیزه کارکنان است. وقتی روی دور هستیم، فراموش کردن این موضوع آسان است و تمایل پیدا می‌کنیم بیش از حد روی آنچه که می‌توانیم بهتر انجام دهیم در مقابل آنچه در واقع کار می‌کند تمرکز کنیم.

سعی کنید زمانی که کارکنانتان کار خوبی انجام می‌دهند، تصدیق آن را به عادت تبدیل کنید. مطمئن شوید که نتایج و دستاوردهای خوب تیم را نیز جشن می‌گیرید. موفقیت را با تیم خود به اشتراک بگذارید و آن‌ها برای اطمینان از موفقیت در آینده انگیزه خواهند داشت. شاید بتوانید سفر خارج از محیط بعدی را کمی خاص کنید؟

دست کارکنان خود را بلند کنید. آن‌ها را قابل مشاهده و بخشی از سالن خود کنید. می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی خود معرفی کنید. همچنین می‌توانید در بیو اینستاگرام سالن خود آن‌ها را لینک کرده و صفحاتشان را در پست‌ها نشان دهید. این کار نه‌تنها انگیزه کارکنان شما را بهبود می‌بخشد، بلکه به سالن شما نیز حس شخصی بیشتری می‌بخشد.

13. یک نظرسنجی رضایت کارکنان سالن برگزار کرده و پیشرفت خود را پیگیری کنید

اکنون شما به 12 روش مؤثر برای ایجاد انگیزه در کارکنان سالن مجهز شده‌اید.

اگر حداقل برخی از این استراتژی‌ها را اجرا کنید، به زودی شاهد تغییر در انگیزه خواهید بود و برای حفظ کارکنان سالن خود زمان آسان‌تری خواهید داشت.

اما چگونه می‌دانید کدام استراتژی برای شما بهتر عمل می‌کند؟

از کارکنان خود بپرسید

اگر قبلاً این کار را انجام نداده‌اید، یک نظرسنجی منظم تنظیم کنید که از کارکنان می‌خواهد حداقل یک‌بار در سال یا هر شش ماه یک‌بار آن را تکمیل کنند. کارکنان شما باید بتوانند به صورت ناشناس به این نظرسنجی پاسخ دهند تا اطمینان حاصل شود که دیدگاه صادقانه‌ای از رضایت کارکنان سالن خود دارید.

همچنین باید سؤالات خود را ثابت نگه دارید تا بتوانید مسیر پیشرفت خود را پیگیری و مشکلات خود را پیدا کنید.

انجام این کار بسیار آسان است و می‌توانید آن را با استفاده از Survey Monkey یا هر ابزار دیگری که ترجیح می‌دهید اجرا کنید. در زیر چند سؤال وجود دارد که پیشنهاد می‌شود از آن‌ها استفاده کنید. اجازه دهید اعضای تیم به هر سؤال در مقیاس 1-10 پاسخ دهند.

سؤالات نظرسنجی رضایت کارکنان سالن:

  1. چقدر خوشحالید که در این سالن کار می‌کنید؟
  2. آیا شخص دیگری را برای کار در این سالن معرفی می‌کنید؟
  3. به طور فرضی، اگر بخواهید این سالن را ترک کنید، دلیل شما چه خواهد بود؟
  4. آیا اغلب برای کار خود شناخته شده‌اید؟
  5. آیا احساس می‌کنید صاحب سالن/ تیم رهبری بازخورد شما را جدی می‌گیرد؟
  6. آیا می‌دانید ارزش‌های این سالن چیست؟
  7. فرهنگ این سالن را چگونه توصیف می‌کنید؟
  8. آیا همکاران سالن در اینجا به یکدیگر احترام می‌گذارند؟
  9. چقدر راحت در این سالن بازخورد صعودی می‌دهید؟
  10. آیا کار کردن در این سالن سرگرم‌کننده است؟

جمع‌بندی

کارکنان سالن بدون شک بزرگ‌ترین هزینه‌ای هستند که باید بپردازید. در حرفه سالن داری همه‌چیز در مورد جلسات شخصی و خدماتی است که توسط افراد به افراد دیگر انجام می‌شود.

این یک تجارت مردمی است.

و موفقیت و شکست به افراد بستگی دارد.

نداشتن تیم با انگیزه می‌تواند منجر به ترک تیم، خدمات ضعیف و ضرر مالی شود. از طرف دیگر یک تیم سالن با انگیزه می‌تواند تجارت سالن شما را شکوفا کند.

در این مقاله، شما را با 13 روش مؤثر برای ایجاد انگیزه در تیم سالن خود آشنا کردیم.

5 استراتژی اول در مورد این هستند که چگونه می‌توانید تیم خود را به طور مؤثر مدیریت کنید.

استراتژی 6-9 درباره این است که چگونه می‌توانید یک سیستم پاداش مؤثر برای کارمندان سالن خود ایجاد کنید.

10-12 در مورد جذب و شناسایی همکاران شما است.

و برای اطمینان از پیشرفت صحیح خود، باید مرتباً با یک نظرسنجی که نحوه پیشرفت شما را بررسی کرده و در عین حال علائم هشداردهنده را نیز به شما نشان می‌دهد، پیگیری کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر این کارها را انجام دادید، اگر می‌خواهید آن‌ها را با دوستانی که فکر می‌کنید می‌توانند از آن سود ببرند، به اشتراک بگذارید، این کار ارزش بسیار زیادی برای ما دارد. اگر از استراتژی‌هایی استفاده می‌کنید که در اینجا فهرست نشده است – لطفاً در کادر نظرات زیر آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید.