تلفن واتس اپ اینستاگرام

سئو برای سالن ها و آرایشگاه ها

اگر در گوگل عبارت «سالن نزدیک من» را تایپ کنید، با چه چیزی مواجه می شوید؟

آیا سالن خود را بلافاصله در صفحه اول می بینید؟

اگر هنگام انجام این جستجو در نزدیکی سالن خود هستید، احتمالا سالن خود را می بینید. اگر نه، امروز ترتیب آن را می دهیم.

با این حال، بیشتر مردم وقتی به دنبال سالن می‌گردند آنقدر نزدیک به سالن شما نیستند. آنها حتی ممکن است هنگام تحقیق در مورد اینکه کجا وقت سالن رزرو کنند در شهر دیگری باشند، پس باید مطمئن شوید که در این موارد نیز، وبسایت شما دیده می شود.

فکر نمی‌کنم نیازی به توضیح این موضوع باشد که چرا مهم است در نتایج جستجوی گوگل قابل مشاهده باشید. همه ما می دانیم که این روزها مردم سالن ها را به این شکل پیدا می کنند. و 97 درصد از مردم روی یکی از سالن های صفحه اول کلیک می کنند.

اگر در صفحه دو پنهان شده اید، درست مثل این است که وجود ندارید. قبل از اینکه به دنبال ایده های بازاریابی سالن های آرایشی بگردید، اطمینان از اینکه سالن شما در جستجوی گوگل ظاهر می شود مهمترین کاری است که امروز باید انجام دهید.

در این مقاله، استراتژی‌های دقیقی را به شما نشان خواهم داد که چگونه می‌توانید سالن خود را در بالای صفحه نتایج جستجو برجسته کنید. تمرکز ما بر روی دیده شدن شما در نتایج جستجوی گوگل خواهد بود، زیرا این موتور جستجو رایج ترین موتور جستجو است (البته شما نکاتی راجع به موتورهای جستجوی دیگر مانند بینگ نیز دریافت خواهید کرد).

من همچنین سعی خواهم کرد این راهنما را تا حد امکان عملی نگه دارم تا با تاکتیک های ساده و آسان برای افزایش دید خود در موتورهای جستجو، از آن بهترین استفاده را ببرید.

بهینه سازی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) برای سالن شما یکی از تاثیرگذارترین و طولانی مدت ترین استراتژی های پایدار برای رشد کسب و کار سالن شما است.

فرقی نمی‌کند شما یک متخصص ناخن، آرایشگر، یا هر چیز دیگری باشید، استراتژی‌های سئوی سالن که امروز با شما به اشتراک می‌گذارم برای آرایشگاه‌ها، سالنهای زیبایی، سالن‌های ناخن، سالن‌های برنزه کردن، سالن‌های اسپا یا موارد دیگر به یک اندازه خوب عمل می‌کنند.

از همراهی شما خیلی هیجان زده هستم. پس بیایید بحث راجع به تاکتیک های سئوی سالن های آرایشی که کسب و کار سالن شما را تکان می دهد را شروع کنیم.

باید یک وبسایت مخصوص برای سالن آرایشی خود داشته باشید

اگر از قبل یک وبسایت ندارید، باید یکی ایجاد کنید. می‌دانم که در گذشته بحث‌های زیاید وجود داشته که آیا سالن‌های آرایشی واقعاً به یک وب‌سایت نیاز دارند یا اینکه با یک صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی کافی است. اما شکی وجود ندارد که امروز برای خوب دیده شدن در موتور جستجوها به یک وب سایت نیاز دارید.

خبر خوب این است که امروزه ایجاد یک وب سایت آسان و ارزان است. اگر پول دارید، مطمئناً می توانید با شرکتهایی تماس بگیرید تا یک وب سایت با طراحی منحصر به فرد برای شما ایجاد کند که برای دیده شدن در جستجو بهینه شده است. اگر نیاز به کمک داشتید با تماس بگیرید تا تجربیات خود را در این زمینه به شما منتقل کنیم.

با این حال، با توجه به اینکه امروزه شما به وب سایت ساز های عالی و کم هزینه برای سالن ها دسترسی دارید، شما همچنین می توانید به راحتی خودتان یک وبسایت ایجاد کنید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید وبسایتی که ایجاد کرده اید برای موتور جستجو مناسب است، اقداماتی را که امروز با شما به اشتراک می‌گذارم انجام دهید.

یکی دیگر از موارد ضروری که باید در نظر بگیرید این است که ابزارهای سازنده وب سایت چقدر با نرم افزار رزرو سالن شما ادغام می شود. قابلیتهای رزرو آنلاین ارائه شده توسط نرم افزار سالن های آرایشی نقش مهمی در ترغیب بازدیدکنندگان وبسایت شما برای رزرو وقت قبلی دارد.

اکنون، بیایید راجع به این صحبت کنیم که گوگل چه وب سایتهایی را در بالای صفحه نتایج جستجو نشان می دهد.

از لحاظ تئوریک، چه چیزی سبب میشود تا وب سایت سالن آرایشی شما در رتبه های خوب گوگل قرار بگیرد؟

گوگل از بیش از 200 فاکتور استفاده می کند تا مشخص کند کدام وب سایت را در صفحه اول نتایج جستجو نشان دهد. آنها از یک الگوریتم فوق پیشرفته برای تجزیه و تحلیل وب و تصمیم گیری در این مورد استفاده می کنند. البته گوگل همه چیز را در مورد الگوریتم خود فاش نمی کنند تا مانع سوء استفاده هکرها از آن شود. اما ما با اطمینان بالا می دانیم که چه چیزهایی بیشترین تفاوت را ایجاد می کنند.

قبل از اینکه راجع به جزئیات نحوه انتخاب یک وب سایت توسط گوگل برای نمایش دادن در صفحه اول جستجو صحبت کنیم، می خواهم مطمئن شوم که شما این نکته را در مورد این مقاله متوجه می شوید. مشتریان گوگل افرادی هستند که جستجو می کنند و برای اینکه گوگل به خوبی به مشتریانشان خدمات رسانی کند، بهترین نتیجه ممکن را به سوالات مشتریان که در اینترنت وجود دارد نشان می دهند.

“مأموریت گوگل سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید ساختن آنها در سطح جهانی است.”

هنگامی که سعی می کنید وب سایت سالن خود را در گوگل به رتبه بهتری برسانید، همیشه باید این اصل را در نظر داشته باشید.

همانطور که یک سالن را اداره می کنید، چیزی را ارائه می دهید که مردم به دنبال آن هستند. بنابراین بعضی اوقات فقط کافیست مطمئن شوید که گوگل از نحوه کار شما آگاهی پیدا کند و در نتیجه آن، جایگاه شما در جستجوی گوگل بهبود خواهد یافت. در ادامه این مقاله به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید این کار را انجام دهید.

چطور مطمئن شویم که سالن آرایشی ما در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد:

  1. سالن خود را با تمام جزئیات در بزرگترین موتورهای جستجو ثبت کنید
  2. محتوای مرتبطی در وب سایت خود داشته باشید که شامل عبارات کلیدی مرتبط با سالنهای آرایشی است؛ این عبارات کلیدی باید متناسب با جستجوهای مردم در منطقه شما باشد.
  3. سایر وب سایت های مرتبط و قابل اعتماد را برای پیوند به وب سایت خود بیابید
  4. اطمینان حاصل کنید که جزئیات مربوط به سالن شما به طور مداوم و صحیح در وب سایت های فهرست شده ذکر شده است
  5. بررسی کنید که وب سایت شما سریع، سازگار با موبایل و ایمن باشد

من در این مقاله با جزئیات به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید فعالیت های فوق را برای افزایش عملکرد سایت در موتور جستجو و رشد کسب و کار خود به طور عملی انجام دهید. البته ششمین راه برای رسیدن به بالای لیست نتایج موتورهای جستجو این است که موقعیت خود را با استفاده از Google Ads یا Bing Ads خریداری کنید. با این حال، در این مقاله، من فقط به استراتژی هایی برای رشد حضور شما به صورت ارگانیک می پردازم.

1. یک پروفایل تجاری گوگل برای سالن آرایشی خود ایجاد کنید

اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید، وقت آن است که با ما همراه باشید

طبق گفته وب سایت مشهور Moz، پروفایل تجاریگوگل 19 درصد از عملکرد رتبه بندی گوگل برای کسب و کارهای محلی مانند سالن ها را به خود اختصاص می دهد که این خود عدد بزرگی است.

پروفایل کسب و کار گوگل (Google My Business) به شما امکان می دهد جزئیات زیادی در مورد سالن خود از جمله موقعیت مکانی آن را ثبت کنید. این به این معنی است که وقتی کاربر جستجوی “سالن در نزدیکی من” را انجام می‌دهد (که عبارت بسیار رایج در هنگام جستجوی یک سالن جدید است)، گوگل می‌تواند تشخیص دهد که آیا سالن شما در واقع به آن شخص نزدیک است یا خیر و جزئیات شما را ارائه خواهد داد. اگر این مورد را از دست دادید، گوگل فقط سالن‌هایی را در منطقه شما نشان می‌دهد که این جزئیات را ثبت کرده اند.

وقتی جزئیات خود را به پروفایل کسب و کار گوگل (Google My Business) اضافه می‌کنید، گوگل را قادر می‌سازید تا یک نقشه را که در بالای نتایج جستجو قرار می گیرد را به شما نشان دهد.

همانطور که در مثال مشاهده می کنید، وقتی من برای “سالن های نزدیک به من” در نیویورک جستجو می کنم، اطلاعات بیشتری مانند ساعات کاری، جزئیات تماس و وب سایت قابل مشاهده است.

می توانید با افزودن تصاویر و اطلاعات دیگر برای نمایش سالن خود، این نتیجه را قوی تر کنید. شما همچنین می توانید به کاربران اجازه دهید سالن شما را رتبه بندی کنند که بهترین گواه بر کیفیت سالن شما است.

مطمئنا شما با من موافق هستید که سالن شما باید در نتیجه جستجوی نقشه نیز اینجا ظاهر شود. در ضمن، پروفایل کسب و کار گوگل (Google My Business) کاملا رایگان است.

اما موتورهای جستجوی دیگر چطور؟

گوگل متداول ترین موتور جستجوی مورد استفاده است و من شما را تشویق می کنم که در ابتدا تلاش خود را در آنجا متمرکز کنید. این همان جایی است که من در این مقاله روی آن تمرکز خواهم کرد. سایر موتورهای جستجو با روش های مشابه گوگل کار می کنند، بنابراین اقداماتی که در ادامه این مقاله تشویق می کنم نیز به عملکرد شما در موارد دیگر کمک می کند. با این حال، تنها جایی که من به شخصه علاقه دارم بیشتر روی آن وقت بگذارم، موتورهای جستجوهای دیگری است که مشابه گوگل پروفایلهایی برای کسب و کار ارائه می دهند.

سالن آرایشی خود را روی نقشه های اپل ثبت کنید

در واقع به احتمال زیاد در حال خواندن این مقاله در آیفون هستید. حداقل از نظر آماری. اپل محبوب ترین دستگاه تلفن همراه امروزی است و 33 درصد از جستجوهای نقشه امروزه با استفاده از نقشه های اپل انجام می شود. بسیاری از مردم با استفاده از برنامه نقشه داخلی به دنبال سالن هستند.

مانند Google My Business، ثبت سالن خود در Apple Maps در اینجا رایگان و آسان است.

سالن خود را روی بینگ ثبت کنید

بینگ دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل است و امروزه حدود 7 درصد از جستجوها توسط این موتور جستجو انجام می شود. مشابه نمایه کسب و کار گوگل، بینگ چیزی به نام مکان های بینگ ارائه می دهند. می‌دانم که این تنها کسری از جستجوهایی است که از طرف Google انجام می‌شود، اما با توجه به اینکه راه‌اندازی آن نیز رایگان است، توصیه می‌کنم 30 دقیقه از برنامه خود را صرف کنید تا سالن خود را به Bing نیز اضافه کنید.

در اینجا می توانید به مکان های بینگ دسترسی داشته باشید.

حالا، سالن شما روی بزرگترین موتورهای جستجو ثبت شده است

تبریک می گویم. شما یک جهش بزرگ رو به جلو برای بهبود عملکرد سالن خود در نتایج جستجو انجام داده اید. اما فقط ثبت نام در Google My Business، Apple Maps و Bing به تنهایی برای اطمینان از ظاهر شدن شما در بالای لیست جستجوها کافی نیست.

یک فنجان قهوه بگیرید، وقت آن است که به استراتژی‌هایی بپردازید که سالن شما را در Google ارتقا می دهد.

محتوای مرتبط برای وبسایت و کلمات کلیدی سالن آرایشی خود ایجاد کنید

من به شما قول میدهم که گوگل همیشه تمام تلاش خود را می کند تا سالن شما را به افرادی که به دنبال سالن در منطقه شما هستند معرفی کند. این ماموریت آنهاست، کمک به مردم برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند (و آنها در انجام این ماموریت خیلی حرفه ای هستند، موافق نیستید؟).

مشکل اینجاست که گوگل سالن شما را پیدا نمی کند مگر اینکه اطلاعات کافی در مورد سالن خود به آنها بدهید. در عین حال، شما به احتمال زیاد تنها سالن شهر یا استان خود نیستید، بنابراین می خواهید سالن شما بهتر از سایرین عمل کند، درست است؟

برای دستیابی به این هدف، ابتدا باید مشخص کنید که افراد در گوگل چه جستجوهایی انجام می دهند و دوست دارید سالن شما برای چه مواردی ظاهر شود. تنها زمانی که این را بدانید می‌توانید محتوای وب‌سایت سالن خود را برای مطابقت با آن جستجوها بهینه کنید. منطقی است؟

آنچه افراد در نوار جستجو وارد می کنند، کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی نامیده می شوند. این عبارات اساساً دنباله ای از کلمات هستند که با هم یک عبارت جستجو ایجاد می کند. نمونه ای از این می تواند “بهترین آرایشگاه در تهران” باشد.

هنگامی که عبارات جستجو را شناسایی کردید، آنها را به مکان های استراتژیک در وب سایت خود اضافه می کنید تا گوگل بفهمد که باید سالن شما را با آن کلمات مطابقت دهد.

اجازه دهید به شما نشان دهم چگونه.

پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی برای سالن آرایشی

اکنون کلیدواژه‌ای را که به بهترین شکل نمایانگر سالن شما باشد را شناسایی خواهید کرد. وقتی تمرینی را که من شما را با آن آشنا می‌کنم تمام کردید، باید 4-6 عبارت کلیدی اساسی برای سالن خود و همچنین 8-12 کلمه کلیدی بلند داشته باشید. اجازه دهید منظورم از این عبارات را توضیح دهم.

کلمات کلیدی اساسی سالن آرایشی شما

اینها کلمات کلیدی اصلی شما هستند. کلمه هایی که به طور کامل کسب و کار شما را توصیف می کنند. این کلمات می توانند “آرایشگر داماد در تهران” یا “بهترین پدیکوریس تهران” باشد.

سعی کنید خاص باشید.

اگر به دنبال کلمات کلیدی عمومی مانند “آرایشگاه” باشید، با رقابت زیادی روبرو خواهید شد و شانس خود را برای نمایش در بالای صفحه نتایج جستجو کاهش می دهید. با این حال، اگر به دنبال کلمات کلیدی خاص تری مانند «سالن رنگ مو در سعادت اباد تهران» یا «بهترین میکروپیگمنتیشن در شهرک غرب» باشید، زمانی که مردم آن عبارات را جستجو می کنند، شانس بیشتری برای رسیدن به بالای نتایج جستجو خواهید داشت.

همانطور که کلمات کلیدی خود را دقیق تر می کنید، بازدیدکنندگان بهتری برای وب سایت سالن خود خواهید داشت. منظور من از “بهتر” افرادی است که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری برای شما دارند. اگر کسی به دنبال چیزی مانند میکروپیگمنتیشن در تهران است و شما دقیقاً آن را ارائه می دهید، به احتمال زیاد با شما یک جلسه رزرو خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر کسی عبارتی به گستردگی «آرایشگر» را جستجو کند، ممکن است فقط به دنبال چیزهایی باشد که برای آرایشگر شدن به آنها نیاز دارد یا در واقع به دنبال خدمات بسیار خاصی باشد که شما ارائه نمی‌دهید.

امیدوارم تفاوت عبارتهای کلیدی خاص و گسترده را درک کرده باشید.

کلمات کلیدی طولانی برای سالن آرایشی شما

در کنار 4 تا 6 کلمه کلیدی اساسی، 8 تا 12 کلیدواژه به اصطلاح طولانی را نیز اضافه خواهید کرد. کلمات کلیدی طولانی حتی خاص تر هستند. آنها معمولاً در بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر گنجانده نشده‌اند، بنابراین وقتی افراد آن‌ها را جستجو می‌کنند، تقریباً می‌توانید مطمئن باشید که وب‌سایت سالن شما در بالای لیست نتایج گوگل قابل مشاهده است.

عبارات کلیدی طولانی شامل کلمات کلیدی هستند که به انواع خاصی از خدمات اشاره می کنند که شما در سالن خود ارائه می دهید. به طور مثال می توان به “بهترین خدمات رنگ موی اقایان در شهرک غرب” اشاره کرد.

خب، برویم سراغ کارهای عملی. یک کاغذ بردارید تا بتوانید در مورد کلمات کلیدی خود یادداشت برداری کنید زیرا ما سه مرحله آینده را طی می کنیم که کلمات کلیدی سالن شما را مشخص می کند.

کلمات کلیدی نوع سالن خود را پیدا کنید

شما می خواهید با پیدا کردن کلماتی که مردم برای شناسایی نوع سالن و خدمات شما استفاده می کنند شروع کنید. سعی کنید تمام کارهایی را که می توانید انجام دهید لیست کنید. باید 5 تا 15 کلمه بنویسید. برای شروع، بیایید به چند نمونه از کلماتی که می توانند نوع خاصی از سالن یا خدمات اصلی آن را توصیف کنند، نگاه کنیم.

کلمات کلیدی سالن آرایشی

  • آرایشگاه
  • آرایشگر
  • سالن آرایش
  • رنگ شناس
  • مدل مو
  • اصلاح مو
  • رنگ مو
  • نکات برجسته
  • اکستنشن مو
  • سلمانی
  • آرایشگاه

کلمات کلیدی سالن ناخن

  • سالن ناخن
  • مانیکوریست
  • مانیکور
  • اجرای پدیکور
  • پدیکور
  • هنرمند ناخن
  • تکنسین ناخن
  • فن آوری ناخن
  • هنر آرایش ناخن
  • درمان ناخن

کلمات کلیدی سالن زیبایی

  • سالن زیبایی
  • آرایشگر
  • سالن برنزه
  • درمان های پوستی
  • سالن اپیلاسیون
  • سالن ماساژ
  • ماساژ درمانی
  • سالن اسپا
  • درمان های اسپا
  • آرایش
  • آرایشگر

صفات مناسب کلمات کلیدی خود را بیابید

اکنون که کلماتی را که می‌توانند نوع سالن شما را توصیف کنند، یادداشت کرده‌اید، باید به کلمات دیگری نگاه کنید تا حتی بهتر شما را توصیف کنند. اینها کلماتی برای توصیف کیفیت خدمات شما (مثلاً بهترین)، نوع خاصی از خدمات (فیشیال صورت)، مناسبت خاص (مثلاً عروسی)، یا کلمات دیگری هستند که می‌توانند ویژگی‌هایی را که شما را منحصربه‌فرد می‌کند (مثلاً «وگان») توصیف کنند.

  • بهترین
  • ارزان ترین
  • سریعترین
  • وگان
  • ارگانیک
  • عروس
  • عروسی

عبارات جغرافیایی مناسب کلمات کلیدی خود را بیابید

اینها کلماتی هستند که موقعیت مکانی شما را توصیف می کنند. همچنین در اینجا، افراد ممکن است از عبارات یا کلمات مختلفی برای توصیف مکان شما استفاده کنند. فرض کنید یک سالن در خیابان آکسفورد در لندن دارید. از چه کلماتی می توان برای توصیف موقعیت مکانی شما استفاده کرد؟

  • تهران
  • سعادت آباد
  • ایستگاه متروی میدان صنعت
  • کوی فراز
  • ایران

اضافه کردن کلمات کلیدی سالن آرایشی خود و آزمایش کردن مواردی که خوب جواب می دهد

اکنون باید انبوهی از کلمات داشته باشید که با هم می توانند 4-6 عبارت کلیدی اساسی و همچنین کلمات کلیدی طولانی شما را بسازند. به عنوان مثال، موارد فوق می توانند “بهترین آرایشگاه داماد تهران” یا “سالن مو حرفه ای در شهرک غرب” را به شما ارائه دهند. سعی کنید چند ترکیبی را انجام دهید که به بهترین شکل سالن شما را توصیف کند.

سپس گوگل را باز کنید و عبارت کلیدی خود را جستجو کنید. گوگل اکنون چند پیشنهاد متفاوت برای عبارات کلیدی مشابه به شما می دهد (به مثال زیر مراجعه کنید). این دو چیز را به شما می گوید:

  1. اگر می توانید عبارت کلیدی خود را در پیشنهادات مشاهده کنید، می دانید که این یک جستجوی محبوب است، در غیر این صورت، گوگل هرگز آن را توصیه نمی کرد. همچنین می توانید اطمینان داشته باشید که مردم واقعاً این عبارت را جستجو کرده اند.

اگر کلمه کلیدی خود را نمی بینید، ممکن است عبارت شما خیلی تخصصی و خاص باشد و افراد بسیار کمی (در صورت وجود) واقعاً آن را جستجو می کنند.

  • در اینجا ایده های جدیدی در مورد چگونگی فرموله کردن کلمه کلیدی خود دریافت خواهید کرد زیرا می دانید در جستجوهای مشابهی که افراد انجام می دهند قابل مشاهده هستید.

در زیر همچنین نمونه دیگری از آنچه که مردم هنگام جستجوی آرایشگاه داماد در تهران به دنبال آن هستند، آورده شده است.

با عبارات جدید خود در نوار جستجوی گوگل بازی کنید و 4-6 کلمه کلیدی اصلی و همچنین 5-15 کلمه کلیدی طولانی خود را یادداشت کنید. با شروع بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو، به آن کلمات کلیدی استراتژیک باز خواهید گشت.

تبریک می گویم! شما اکنون سخت ترین قسمت از آنچه را که امروز می خواستم به شما یاد بدهم را تکمیل کرده اید. آفرین! در ادامه این مقاله، به این خواهیم پرداخت که چگونه می‌توانید کلمات کلیدی جدید خود را عملی کنید و سئوی وبسایت سالن آرایشی خود را بهبود ببخشید تا به زودی مشتریان جدید بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید!

نکته هایی برای مدیران سالنهای آرایشی:

همانطور که کلمه کلیدی خود را انتخاب می کنید و آن را در جستجوی گوگل قرار می دهید، می توانید نتایج جستجو را نیز بررسی کنید تا ببینید چه کسانی در این کلمات کلیدی رتبه های بالا را در اختیار دارند. این به شما کمک می کند تا بفهمید که رقبای سختی را در برابر خود دارید. همچنین شما خواهید دانست که برای رقابت با این رقبا، چقدر باید وقت و انرژی روی وبسایت خود بگذارید تا رتبه اول را کسب کنید.

سئوی وب سایت سالن خود را با کلمات کلیدی سالن خود آماده کنید

آیا اکنون لیست کلمات کلیدی سالن خود را دارید؟

برای اینکه وب سایت شما زمانی که افراد در حال جستجوی کلمات کلیدی شما هستند نمایش داده شود، باید محتوای مناسبی در وب سایت خود داشته باشید که شامل کلمات کلیدی شما نیز باشد. خوب است که کلمات کلیدی اساسی خود را در قسمتهای مختلف وبسایت خود داشته باشید. با این حال، شما باید از پر کردن غیر طبیعی کلمات کلیدی در متن خود اجتناب کنید. از این کلمات در جایی که منطقی است استفاده کنید و مطمئن شوید که آنها را در مکان های مهم استراتژیک قرار می دهید.

من مکان هایی را در زیر لیست کرده ام که بهتر است کلمات کلیدی خود را در آن بگنجانید.

صفحه اصلی سالن شما (Home Page)

در اینجا شما می خواهید مهمترین کلمه کلیدی اساسی خود را در اندازه فونت بزرگ قرار دهید. می‌دانم ممکن است وسوسه شوید که چیز خلاقانه‌تر و جالب‌تری در اینجا داشته باشید، اما حداقل آن را با کلمه کلیدی اصلی خود ترکیب کنید. “بهترین آرایشگاه داماد در تهران”.

عنوان صفحه (Page Titles)

هر صفحه یک عنوان دارد و آن چیزی است که در نوار بالای پنجره مرورگر وب قابل مشاهده است. همچنین زمانی که صفحه شما در گوگل نمایش داده می شود، مردم عنوان را می بینند. بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که یک عنوان ترغیب کننده دارید و می خواهید مردم روی آن کلیک کنند. در عین حال، باید مهمترین کلمه کلیدی خود را برای آن صفحه خاص در عنوان درج کنید.

علاوه بر این، باید سعی کنید عنوان خود را بیش از 60 کاراکتر نگه ندارید. اگر طولانی تر از آن شود، گوگل آن را قطع می کند و شما فقط بخشی از آن را در نتیجه جستجو خواهید دید.

داشتن عنوانی جذاب برای صفحه شما برای سئوی سالن شما مهم است نه تنها به این دلیل که کلمات کلیدی خود را در آن دارید. گوگل همچنین ردیابی می کند که چه تعداد از افرادی که پیوند شما را می بینند واقعاً روی آن کلیک می کنند. اگر افراد زیادی کلیک کنند، گوگل متوجه می شود که صفحه وب شما پاسخ خوبی به جستجوی مشتریان است و به مرور زمان صفحه وب شما را در نتایج جستجو بالاتر می برد.

برای ویرایش عناوین صفحات باید کد HTML را بدانید یا از یک سازنده وب سایت سالن استفاده کنید که از سایت شما پشتیبانی کند.

توضیحات متای صفحه (Page Meta Description)

مشابه تگ عنوان، توضیحات متا صفحه شما نیز در نتیجه جستجوی گوگل قابل مشاهده است. این توضیحات، خلاصه متن کوتاهی است که درست در زیر هدر قابل مشاهده است. کلمه کلیدی صفحه خود را نیز در اینجا قرار دهید. مانند عنوان، سعی کنید متن اینجا را جذاب کنید تا مردم روی پیوند شما کلیک کنند. برای ویرایش توضیحات متا به سایت ساز یا سیستم مدیریت محتوا نیاز دارید که در صورت لزوم به شما پشتیبانی ارائه دهد.

سرصفحه ها (Headers)

گوگل با آنچه در سرصفحه ها یا هدرهای خود قرار می دهید به گونه ای برخورد می کند که گویا اهمیت بیشتری دارند. بنابراین مطمئن شوید که کلمات کلیدی خود را نیز در هدرهای اصلی و فرعی خود دارید.

متن لنگر لینکهای داخلی (Internal Link’s Anchor Text)

همانطور که وب سایت خود را ایجاد می کنید، مطمئناً پیوندهایی خواهید داشت که به صفحات مختلف وبسایت شما لینک می شوند. چه در منو یا در صفحات شما. هنگامی که پیوندهای خود را ایجاد می کنید، از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه ای که به آن پیوند می دهید در متن پیوند استفاده کنید.

توضیحات جایگزین تصاویر (Image Alt Description)

تصاویری که در وب سایت خود دارید نیز به رتبه بندی گوگل شما کمک می کند. برای کمک به گوگل برای درک آنچه در تصویر نشان داده شده است، می توانید توضیحات تصویری بنویسید که کلمات کلیدی شما را در توضیحات جایگزین تصویر شامل شود. به این «متن جایگزین» تصویر می گویند. این متنی است که وقتی ماوس خود را روی تصویر می‌برید نیز می‌بینید.

کاری کنید تا وبسایتهای دیگر به سالن آرایشی شما لینک بدهند

اکنون سالن شما در مسیر درستی است تا در بالای لیست نتایج گوگل ظاهر شود! شما اکنون وب سایت خود را در بزرگترین موتورهای جستجو ثبت کرده اید، کلمات کلیدی سالن خود را شناسایی کرده اید، و می دانید که چگونه شروع به اضافه کردن کلمات کلیدی خود به وب سایت خود کنید.

این عالی است، شما باید به زودی شروع به دیدن نتایج کار خود کنید.

اما کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید انجام دهید.

یکی دیگر از کارهای مهم برای جلب اعتماد گوگل نسبت به وبسایت شما این است که سایر وب سایت ها به وب سایت شما لینک بدهند (تبادل لینک). اگر وب‌سایت‌های دیگر به شما لینک می‌دهند، گوگل این را به عنوان نشانه‌ای از اعتماد سایت دیگر تفسیر می‌کند که به نوبه خود باعث می‌شود گوگل سالن شما را در نتایج جستجو بالاتر معرفی کند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما به طور مداوم در سایر وب سایت ها ذکر شده است

تنها لینکهای وب سایت شما نیستند که به بهبود اعتماد گوگل به شما کمک می کنند. اگر جزئیات سالن شما در وب‌سایت‌های دیگر ذکر شده باشد، به عملکرد شما در لیست جستجوی گوگل نیز کمک می‌کند. این جزئیات شامل نام، آدرس و شماره تلفن سالن شما است – که به آن NAP شما نیز گفته می شود.

مهم است که NAP شما به طور مداوم به وبسایت شما لینک داده شود. اینکه شما در همه جا از آدرس و شماره تلفن یکسانی و همچنی در یک قالب ثابت استفاده می کنید نیز تاثیرگذار است.

مطمئن شوید که وبسایت شما محیطی مناسب برای صفحات گوشی موبایل شما، امن و سریع باشد

در نهایت، چند کار فنی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت سالن شما در نتایج جستجوی گوگل بهتر نشان داده می شود. گوگل می خواهد بهترین تجربه ممکن را برای مشتریان خود ایجاد کند. مشتریان آن افرادی هستند که از جستجوی گوگل استفاده می کنند.

آیا وب سایت سالن شما برای موبایل مناسب است؟

امروزه اکثر مردم هنگام وبگردی از تلفن همراه خود استفاده می کنند. بنابراین اگر گوگل ببیند که وب سایت شما برای موبایل مناسب است – به این معنی که با صفحه نمایش های کوچکتر موبایل سازگار می شود تا تجربه کاربری خوبی ایجاد کند – گوگل وب سایت سالن شما را در نتیجه جستجو تبلیغ می کند.

اگر وب سایت سالن خود را با استفاده از یک سازنده وب سایت خوب بسازید، مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

آیا وب سایت سالن شما سریع بارگذاری می شود؟

امروزه مردم خیلی صبور نیستند. اگر بارگذاری وب سایت شما بیش از دو ثانیه طول بکشد، مردم از وب سایت شما دیدن نخواهند کرد. در واقع، طبق یک مطالعه توسط گوگل راجع به زمان بارگذاری صفحه، پس از 3 ثانیه انتظار، 53 درصد از بازدیدکنندگان یک وب سایت از آن خارج می شوند. وب‌سایت‌های کند تجربه کاربری خوبی ندارند، بنابراین گوگل وب‌سایت‌هایی را که سریع بارگذاری می‌شوند را بیشتر از وب‌سایت‌هایی که کند هستند در صفحات اول خود می‌کند.

می توانید همین الان سرعت وب سایت خود را بررسی کنید. یک ابزار رایگان به نام Pingdom وجود دارد که می توانید سرعت سایت خود را آزمایش کنید. Pingdom همچنین به شما نشان می هد که چه چیزی باعث کندی وب سایت شما می شود تا بتوانید روی آن کار کنید. دلایل رایج کندی بارگذاری صفحات عبارتند از:

  • هاست وب سایت شما: اگر سروری که وب سایت شما در آن قرار دارد کند باشد یا در فاصله دور از دسترسی کاربر به صفحه وب قرار داشته باشد، زمان بارگذاری طولانی تری خواهید داشت. هنگامی که از یک سایت ساز خوب برای سالن خود استفاده می کنید، معمولا هاست خوبی دریافت می کنید.
  • تصاویر بزرگ: تصاویر بزرگ معمولاً بیشترین زمان را برای دانلود می گیرد. من می دانم که تصاویر با وضوح بالا عالی به نظر می رسند، اما سعی کنید تعادل مناسب را در اینجا پیدا کنید تا سرعت سایت خود را به خطر نیندازید.

آیا وب سایت سالن شما امن است؟

این قبلاً فقط برای وب سایت هایی که پرداخت با کارت اعتباری را می پذیرند مهم بود. اما این روزها گوگل از تمام وب سایت هایی که امن هستند حمایت می کند. منظور از امن این است که تمام ارتباطات بین کاربر و وب سایت رمزگذاری شده است.

ایمن سازی وب سایت شما در اکثر ارائه دهندگان میزبانی وب سایت رایگان است، فقط باید درخواست گواهی برای نصب داشته باشید.

اگر آدرس وب به‌جای «http://» با «https://» شروع شود، می‌توانید ببینید آیا یک وب‌سایت امن است یا خیر. اکثر مرورگرهای وب نیز یک قفل در کنار آدرس وب نشان می دهند.

نتیجه گیری

تبریک می گویم! شما اکنون مهمترین گام ها را برای بالا بردن رتبه بندی وب سایت سالن خود در نتایج جستجوی گوگل برداشته اید. من می توانم به شما اطمینان دهم که شما وقت خود را هدر نداده اید. نشان دادن وب سایت شما در بالای نتایج جستجو یکی از مهمترین اقداماتی است که می توانید برای جذب مشتریان جدید بیشتر و رشد کسب و کار سالن خود در طولانی مدت انجام دهید.

بیایید اقداماتی را که می‌توانید برای بهبود وب‌سایت خود در گوگل انجام دهید، مرور کنیم.

  • سالن خود را با تمام جزئیات در بزرگترین موتورهای جستجو ثبت کنید
  • محتوای مرتبط در وب سایت خود داشته باشید که شامل عبارات کلیدی سالن است که افراد هنگام جستجوی سالنی مانند سالن شما در منطقه شما استفاده می کنند.
  • سایر وب سایت های مرتبط و قابل اعتماد را برای تبادل پیوند به وب سایت خود بیابید
  • اطمینان حاصل کنید که جزئیات مربوط به سالن شما به طور مداوم و صحیح در وب سایت های دیگر ذکر شده است
  • بررسی کنید که وب سایت شما سریع، سازگار با موبایل و ایمن باشد

خب الان شما چه اقدامی انجام خواهید داد؟ شاید بهتر باشد با ثبت نام در پروفایل کسب و کار گوگل شروع کنید؟