تلفن واتس اپ اینستاگرام

7 نکته بسیار مؤثر مدیریت سالن زیبایی و آرایشگاه برای رونق کسب و کار

صنعت سالن زیبایی و آرایشگاه یک صنعت رقابتی است. ممکن است بهترین محصولات و خدمات را داشته باشید اما اگر نتوانید کارکنان و مشتریان خود را به طور مؤثر مدیریت کنید، کل کسب و کار شما از کار خواهد افتاد.

با این وجود، اجرای یک استراتژی مدیریت سالن مناسب می‌تواند کسب و کار شما را به قله‌ی موفقیت برساند. با این حال، داشتن یک سالن که از هر نظر فعال و پویا است کار آسانی نیست.

مدیریت رزروها، جذب مشتریان جدید، حفظ مشتریان موجود، اجرای برنامه‌های مختلف برای دستیابی به اهداف تعیین شده، واگذاری وظایف و مسئولیت‌ها کافی است تا هرکسی دیوانه شود!

اما نگران نباشید! ما تنها فهرستی را که به آن نیاز دارید برایتان آماده کرده‌ایم! 7 نکته زیر را برای مدیریت سالن بررسی کنید تا کسب و کار خود را به سطحی جدید برسانید.

7 نکته مؤثر برای مدیریت سالن

مدیریت سالن شامل وظایف و مسئولیت‌های مختلفی است که باید توسط مدیر سالن انجام شوند.

از سرپرستی کارکنان و برنامه‌ریزی شیفت‌ها گرفته تا استخدام متخصصان با تجربه، وظایف و مسئولیت‌های زیادی وجود دارد که یک مدیر سالن باید به آن‌ها بپردازد.

1- مدیریت تجربه در سالن

1.1- مشتریان خود را خوشحال کنید

کلید حفظ مشتری این است که آن‌ها را راضی نگه دارید. بهترین راه برای انجام این کار، برقراری ارتباط مؤثر، توجه نشان دادن و اطمینان از رضایت مشتری از همان ابتدای کار است.

آنچه می‌توانید انجام دهید:

1.1.1- با مشتریان خود ارتباط مؤثر برقرار کنید

به عنوان یک مدیر سالن، شما موظف هستید که روزانه با انواع مختلف افراد ارتباط برقرار کنید. این افراد چه مشتریان، ذینفعان، کارکنان یا فروشندگان شما باشند، ارتباط مناسب با آن‌ها برای پیشبرد کسب و کار ضروری است.

در اینجا نحوه برقراری ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم مؤثر را برای شما شرح داده‌ایم:

  • در حین تعامل با مشتریان خود رفتار حرفه‌ای خود را حفظ کنید  برقراری ارتباط کمک زیادی به اطمینان از راحتی مشتریان خواهد کرد. این کار همچنین اعتماد آن‌ها را به خدماتتان تقویت می‌کند.
  • سعی کنید مشتریان راضی خود را وادار کنید تا محصولات و خدمات شما را بررسی کنند.  این کار به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را به حامیان برند خود تبدیل کنید. از این رو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که نظراتی باکیفیت دریافت می‌کنید.
  • با به خاطر سپردن همه‌چیز در مورد مشتریان خود – فرمول رنگ، نوع پوست، تاریخ تولد و حتی نام مستعار آن‌ها -به آن‌ها تجربه‌ای شخصی ارائه دهید

نکته: تمام ترجیحات مشتری خود را پیگیری کنید! یک نرم‌افزار برنامه‌ریزی سالن به شما امکان می دهد تا از یادداشت های دیجیتال استفاده کنید جایی که می‌توانید تمام آن جزئیات کوچک اضافی را یادداشت کنید

1.1.2- یک فرآیند رزرو ساده ارائه دهید

از یک نرم‌افزار رزرو آنلاین استفاده کنید تا نه‌تنها تجربه رزرو یکپارچه‌ای را به مشتریان خود ارائه دهید، بلکه مدیریت وقت‌ها را با رشد سالن آسان‌تر کنید.

پیگیری رزروهای روزانه و کنسلی‌های لحظه آخری دیگر کار مشکلی نخواهد بود! یک نرم‌افزار رزرو سالن به مشتریان این امکان را می‌دهد که از هر کجا که هستند وقت بگیرند، وقتشان را لغو کنند، مجدداً برنامه‌ریزی کنند و وقت‌های مکرر و گروهی بگیرند!

نکته: به مشتریان خود کمک کنید به راحتی رزرو کنند! یک پورتال رزرو وقت آنلاین به برند شما کمک می‌کند تا در پلتفرم‌های اکتشافی محبوبی مانند گوگل بیزنس، فیس بوک و اینستاگرام به خوبی دیده شود.

دیگر چه؟ این نرم‌افزار همچنین ایمیل‌های خودکار و یادآورهای متنی ارسال می‌کند تا اطمینان حاصل شود که مشتریانتان وقت خود را به دلیل فراموشی از دست نمی‌دهند! عالی است مگر نه؟

1.2- با مشتریان ناراضی ارتباط برقرار کنید

در مرحله‌ای از کسب و کار زیبایی، باید با مشتری ناراضی سر و کار داشته باشید. به جای اینکه خونسردی خود را از دست بدهید، با ذهنی آرام با موقعیت برخورد کنید. صبور باشید، آن‌ها را بشنوید، با آن‌ها همدردی کنید و سعی کنید مشکل را حل کنید. انجام این کار احتمال بازگشت آن‌ها به سالن شما را در دفعات بعدی افزایش می‌دهد.

2- برقراری ارتباط مناسب با کارکنان

اگر حتی یک روز را صرف مدیریت یک تیم سالن کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که این کار چقدر می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. نمی‌توان به کارمندان در چنین مکانی اختیار تام داد. باید قوانین و فرآیندهایی داشته باشید که همه اعضای تیمتان را در جهت یک هدف و رسیدن به آن کنار هم قرار دهد.

چند راه برای رسیدن به این هدف:

2.1- بهره‌وری کارکنان را بهینه کنید

2.1.1- با کارکنان جلسات منظم تشکیل دهید

ارتباط آسان کارکنان ستون اصلی مدیریت مؤثر سالن است. اگر کارمندان سالن شما مطمئن نباشند که چه نقشی دارند، یا اینکه چگونه هنگام برخورد با یک موضوع باید از شما کمک بگیرند، احساس توانمندی برای آن‌ها دشوار خواهد بود.

آنچه می‌توانید انجام دهید:

  • سیاست درهای باز داشته باشید. به کارمندان این حس را بدهید که در هر موقعیتی چه حرفه‌ای و چه شخصی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.
  • جلسات منظم برگزار کنید تا تمام کارکنان در جریان اتفاقات مختلف باشند. جدیدترین تکنیک‌های زیبایی را به آن‌ها آموزش دهید و آن‌ها را با مفاهیم upselling و cross-selling آشنا کنید.
  • زمانی را برای مطرح کردن نگرانی‌های کارکنان اختصاص دهید. عدم انجام این کار می‌تواند بر انگیزه و رفاه در محل کار تأثیر بگذارد. جلسات روشی عالی برای فراهم کردن فضایی ثابت برای کارمندان شما است تا نگرانی‌های خود را بیان کنند، درباره رویه‌ها سؤال بپرسند یا ایده‌هایی را برای بهبود فرآیندهای سالن به اشتراک بگذارند.

نکته: فقط به این دلیل که شما سالن را مدیریت می‌کنید لازم نیست همه‌ی جلسات را اداره کنید! تنظیم فهرستی که سایر کارکنان بتوانند به نوبت کار کنند، راهی عالی برای ارتقاء مسئولیت‌پذیری است.

توجه داشته باشید: بهینه سازی برنامه سالن با یک نرم‌افزار رزرو می‌تواند شروعی عالی برای افزایش بهره‌وری مشتری و استفاده حداکثری از سرمایه‌گذاری شما باشد.

2.1.2- کارکنان را به سالن متصل نگه دارید

بر کسی پوشیده نیست که کارمندانی که احساس تعهد می‌کنند، به احتمال زیاد در موفقیت کسب‌وکار سرمایه‌گذاری می‌کنند و برای انجام نقش خود فراتر از آن عمل می‌کنند.

در یک نظرسنجی مشخص شد تنها 34 درصد از کارمندان با کار خود ارتباط دارند که این موضوع به معنای بهره‌وری و رضایت کمتر است.

با انجام این مراحل می‌توانید از چنین اتفاقی در سالن خود جلوگیری کنید:

  • بازخورد بخواهید. کارکنان سالن شما باید این امکان را داشته باشند که اگر احساس می‌کنند مشکلی وجود دارد که به آن رسیدگی نمی‌شود، با شما صحبت کنند. آن‌ها نباید احساس کنند که از رشد سالن جدا شده‌اند و یا اینکه نظرشان برای شما مهم نیست.
    برگزاری جلسات بازخورد منظم با کارکنان به صورت انفرادی، احتمال این را که نسبت به کسب و کارتان احساس تعهد کنند بالا می‌برد.
  • در جلسات هدف‌گذاری منظم شرکت کنید. هیچ‌چیزی بی‌انگیزه‌تر از انجام کاری نیست که KPI یا اهداف مشخصی ندارد.
    اگر هیچ‌چیز مشخصی برای تلاش وجود نداشته باشد، چقدر احتمال دارد که بهترین بهره را از کارمندان خود ببرید؟

    هدف‌گذاری به صورت فردی و تیمی راهی عالی برای حفظ شتاب و ایجاد رابطه قوی‌تر با اعضای تیم است.

2.2- کارکنان را راضی نگه دارید

2.2.1- با تیم خود در داخل و خارج از سالن صحبت کنید

ثابت شده است که ستایش و به رسمیت شناختن انگیزه و عملکرد را به ویژه در کارکنان افزایش می‌دهد. تحقیقی توسط Survey Monkey مشخص کرد که 82 درصد از کارمندان زمانی که در محل کارشان شناخته می‌شوند، شادتر هستند.

برای این منظور، در اینجا چند نکته را برای مدیریت سالن زیبایی در مورد نحوه شناسایی و ایجاد انگیزه در کارکنان سالن بررسی می‌کنیم:

  • شناخت بین همکاران را ترویج دهید. کارمندان خود را تشویق کنید تا از همکاران خود قدردانی کنند. شناختن همکاران می‌تواند باعث ایجاد رفاقت در بین کارکنان شما شود. این به نوبه خود، عملکرد کلی را بهبود می‌بخشد.
  • در محتوای رسانه‌های اجتماعی تمرکز را روی اعضای تیم قرار دهید  در رسانه‌های اجتماعی به کارکنان خود عشق زیادی نشان دهید.
    آن‌ها را در پست‌های خود معرفی کنید و به کار عالی آن‌ها اعتبار دهید. اگر یکی از اعضای تیم موهای مشتری را به طور کامل مدل می‌دهد، یک عکس بگیرید و آن‌ها را تگ کنید. انجام این کار، شخصیت و روحیه آن‌ها را ارتقا می‌بخشد. به علاوه، این یک راه عالی برای جذب مشتریان جدید نیز هست!

2.2.2- فعالیت‌های تیم سازی را اجرا کنید

در فعالیت‌ها و تمرین‌های تیم سازی برای ایجاد انگیزه در کارکنان شرکت کنید. هنگام طوفان فکری برای رویدادها و تبلیغات، نظر آن‌ها را در نظر بگیرید.

اگر کارکنان سالن شما از کارشان راضی نباشند، بعید است که بهترین عملکرد خود را داشته باشند – که بر بهره‌وری کسب و کار شما نیز تأثیر می‌گذارد.

از اجرای بازی‌های سرگرم‌کننده گرفته تا فعالیت‌های تیم‌سازی، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید به کارکنان خود احساس دوست‌داشتن و مهم بودن بدهید و در عین حال به آن‌ها زمان استراحتی را که به آن نیاز دارند نیز ببخشید.

فعالیت‌هایی که همکاری و حل خلاقانه مشکلات را ترویج می‌دهند، راهی فوق‌العاده برای ارتقای ارزش روابط مثبت، هم در داخل و هم خارج از محیط کار هستند. چند مثال:

  • بازی‌های سریع برای تقویت روحیه: انجام بازی برای کارکنان شما همیشه سرگرم‌کننده است. به بازی‌های اطلاعات عمومی، بازی‌های فکری، گنج یابی، پازل‌ها، پیکشنری، بازی‌های کلمات سر بزنید تا در یک روز کاری پرمشغله به آن‌ها مهلت استراحت بدهید.
  • مدیتیشن گروهی: می‌توانید هر ماه به یک مربی حرفه‌ای یوگا برای برگزاری یک جلسه مدیتیشن گروهی مراجعه کنید. این راه راهی مطمئن برای بهبود تمرکز و کاهش استرس است.
  • ناهار گروهی: مشکلی وجود ندارد که یک وعده غذایی خوب نتواند آن را حل کند. هر ماه یک روز را برای پذیرایی از کارکنان خود با غذای موردعلاقه‌شان در یک رستوران مشخص کنید. این به کارکنان شما اجازه می‌دهد تا در سطحی بیش از روابط کاری تعامل داشته باشند.
    هنگامی که کارمندان سالن شما یکدیگر را به عنوان افراد و نه فقط به عنوان همکار می‌شناسند، محیط کاری بسیار هماهنگ‌تری ایجاد می‌شود. در حالی که این کار ممکن است یک هزینه اضافی باشد، اما به حفظ کارمندان کمک زیادی خواهد کرد.
  • داوطلب شدن. یافتن راه‌هایی برای کمک به جامعه محلی یک تمرین واقعاً نشاط‌بخش برای بسیاری از مشاغل و کارکنان آن‌ها است.
    این یک فرصت عالی برای اعضای تیم شما است تا با یک فعالیت مشترک ارتباط برقرار کنند و در عین حال به تقویت برند و ارزش‌های سالن شما نیز کمک می‌کند.
  • فعالیت‌های برنامه‌ریزی استراتژیک این ایده خوبی است که کارکنان خود را در جهت سالن خود درگیر کنید. راه‌اندازی جلسات برای ایده پردازی استراتژی‌های بازاریابی و ارائه خدمات نشان می‌دهد که شما برای نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید که به آن‌ها کمک می‌کند تا در آینده سالن احساس سهیم بودن بیشتری کنند.

2.2.3- مدیریت تعارض را در رأس امور قرار دهید

مدیریت کارمندان همیشه راحت نیست. ممکن است تضادهای شخصیتی، مسائل لجستیکی و فشار ناشی از اطمینان از برآورده نشدن نیازهای کلیدی کسب و کار نیز وجود داشته باشد.

به‌عنوان مدیر سالن، این مسئولیت شماست که تنش‌ها را کاهش دهید و تا حد امکان تأثیر آن را بر محل کار گسترده‌تر محدود کنید. این به این معنی است که شما همیشه باید فرآیندی برای مدیریت اختلافات در زمان بروز آن‌ها داشته باشید:

  • ترویج فرهنگ صادقانه. ساده‌ترین راه برای حل تعارض این است که قبل از شروع متوقفشان کنید. مطمئن شوید که بر اهمیت انصاف و احترام تاکید زیادی دارید. این کار به کارکنان شما کمک می‌کند وقتی احساس می‌کنند مشکلی وجود دارد که به آن رسیدگی نمی‌شود، اعتماد به نفس لازم را برای صحبت کردن داشته باشند.
  • زودتر اقدام کنید. اگر شواهدی از هر گونه تنش بین اعضای تیم مشاهده کردید، وارد عمل شوید و در اسرع وقت وضعیت را حل کنید.
    در غیر این صورت، این موضوع می‌تواند منجر به حل نشدن مشکلات و تیره شدن روابط در محل کار شود که هر دو تأثیر منفی بر پویایی تیم خواهند داشت.
  • یک سیستم رسمی برای رسیدگی به درگیری‌ها راه‌اندازی کنید. اگر کارمندان نتوانند به تنهایی مسائل را حل کنند، ممکن است به یک فرآیند میانجی رسمی‌تر نیاز باشد. این موضوع همیشه ارزشش دارد که یک متخصص منابع انسانی شخص ثالث در دسترس داشته باشید که بتواند وارد عمل شود و از جانب‌داری اجتناب کند.

2.3- برای آموزش کارکنان وقت بگذارید

داشتن یک تیم ماهر از تکنسین‌ها به این معنی است که بتوانید نرخ‌های بالاتری را برای خدمات خود دریافت کنید که یکی از بزرگ‌ترین راه‌ها برای افزایش سود شماست.

با آموزش کارکنان سالن در مورد رویکرد خود و آنچه که برند شما را منحصر به فرد می‌کند، حفظ کیفیت خدمات بسیار آسان‌تر است.

قرار دادن همه افراد در یک برنامه داخلی به ایجاد ارتباطات دوستانه میان کارکنان و ایجاد یک محیط حمایتی کمک می‌کند.

نمی‌دانید که چه نوع آموزش‌هایی را باید ارائه دهید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آموزش برند. درباره داستان و ارزش‌های برند خود بحث کنید.
  • ارتباط با مشتریان. به آن‌ها بیاموزید که وقتی مشتریان از درها عبور می‌کنند چه کاری انجام دهند، به آن‌ها آموزش دهید که چه چیزی بگویند، چه چیزی نگویند و غیره.
  • مدیریت خدمات اگر در مورد کوتاه کردن و حالت دادن موها فرآیند یا روش خاصی دارید، تیم خود را بر اساس آن آموزش دهید.

چندین روش آموزشی اتخاذ کنید. از ترکیبی از جلسات حضوری، فیلم‌های آموزشی، آموزش‌های مبتنی بر متن و آموزش در حین کار استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر یک از اعضای تیم دانش و مهارت‌های لازم را درک کرده و حفظ می‌کنند.

این در واقع همان چیزی است که اکثر کارمندان فعالانه به دنبال آن هستند. به گزارش گروه ITA، 76% کارمندان فرصت‌های رشد شغلی را برای رضایت کلی شغلی مهم می‌دانند.

آیا نمی‌دانید چه نوع فرصت‌های یادگیری را می‌توانید در سالن خود ارائه دهید؟ موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • یک جلسه هفتگی یا دو هفته‌ای برگزار کنید که بر مهارت خاصی مانند رسیدگی به شکایات مشتریان تمرکز دارد.
  • از کارکنان خود بخواهید به نوبت میزبان یک جلسه در مورد تکنیک‌ها و روش‌های موردعلاقه خود باشند 
  • برای برگزاری جلسات از نمایندگان و مربیانی  از برندهایی که از محصولات آن‌ها استفاده می‌کنید دعوت به عمل آورید.
  • اعضای تیم خود را به کنفرانس‌های صنعتی مانند نمایشگاه بین‌المللی سالن + اسپا (ISSE) بفرستید تا بتوانند از آخرین تکنیک‌ها و بهترین شیوه‌ها آگاه شوند.

3- رسیدگی به بازخورد مشتری و شهرت آنلاین

3.1- جمع‌آوری بازخورد از مشتریان

به عنوان یک مدیر سالن، جمع‌آوری بازخورد ضروری است. این کار می‌تواند به شما در تقویت استراتژی‌های توسعه کسب و کار کمک کند. این روش همچنین یک راه عالی برای ایجاد پایگاه داده مشتری شما است. دریافت بازخورد علاوه بر این که تیمتان را تقویت می‌کند، به شما کمک می‌کند تا رویه‌های خاصی را بهبود بخشید.

3.2- پرسشنامه تنظیم کنید

اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که مشتریان در مورد سالنتان چه فکری می‌کنند، یک پرسشنامه نظرسنجی مشتری تنظیم کنید. اولین قانون این است که «آن را کوتاه نگه دارید». هیچ‌کس وقت پر کردن فرم‌های طولانی را ندارد.

حتی می‌توانید قالب زیر را پرینت بگیرید و از آن برای سالن خود استفاده کنید.

3.3- بازخورد منفی را مدیریت و شهرت آنلاین خود را حفظ کنید

به عنوان صاحب یک کسب و کار نمی‌توانید از نظرات منفی فرار کنید؛ اما عدم رسیدگی به آن‌ها می‌تواند اعتبار کسب و کار شما را مختل کند. با وجود یک سیستم مدیریت سالن حرفه‌ای، کنترل تصویر منفی برند شما آسان‌تر می‌شود.

هر بار که سالن شما نقدی دریافت می‌کند، فوراً اعلانی بر روی گوشی شما ظاهر و در نتیجه به شما فرصتی داده می‌شود تابه نظرات منفی پاسخ مناسب دهید.

شکایات مشتریان شما را به سمتی هدایت می‌کند که به بیشترین توجه نیاز دارد.

 برای مثال:

  • اگر گزارشی از روندهای شکایت وجود نداشته باشد، خود گویای یک مشکل است. به این معنی که شما شکایات را به دقت بررسی و با اعضای تیم در مورد شکایت برخورد نمی‌کنید.
  • اگر کاری در مورد شکایات انجام می‌دهید، اما آن را ثبت نمی‌کنید، در این صورت مشکلی با فقدان رویه‌ها و پیگیری مدیریت وجود دارد.
  • اگر گزارشی از همه شکایات وجود دارد، چه مشکلاتی وجود دارد؟
    • این شکایات عمدتاً مربوط به کارکنان و یا سلامت دستگاه‌ها هستند؟
    • آیا شکایات زیادی وجود دارد یا فقط تعداد کمی؟

تجزیه و تحلیل گزارش‌های شکایات شما یک نمای کلی از کسب و کار و کیفیت خدمات مشتری به شما می‌دهد.

اگر مشتریان شما نظرات مثبتی درباره سالن شما به صورت آنلاین یا در رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌کنند، بهتر است به آن‌ها پاسخ دهید. همچنین می‌توانید هر بار که نظر مثبتی در مورد سالن شما ارسال می‌کنند، به آن‌ها انگیزه کوچکی بدهید. این انگیزه هر چیزی از لاک ناخن رایگان گرفته تا کوتاه کردن ریش می‌تواند باشد.

4- بودجه و  مخارج

4.1- همواره به حساب‌ها مسلط باشید

هزینه‌ها و درآمد بخش مهمی از فرایند مدیریت سالن است. برای اطمینان از سودآوری سالن، باید بودجه‌ای تعیین کرد و هر تراکنش باید جداگانه حساب شود. بررسی کنید که آیا کارکنان و تأمین‌کنندگان شما به موقع حقوق دریافت می‌کنند. سایر قبوض متفرقه برای برق، آب و موارد مشابه نیز باید به موقع تسویه شود.

4.2- موجودی را مدیریت کنید

مدیریت موجودی برای کسب درآمد از سالن بسیار مهم است. هنگامی که انبارهای خرده‌فروشی و موجودی انبار خود را پیگیری می‌کنید، می‌دانید که محصول مورد نیاز برای خدمات‌رسانی به مشتریان خود را دارید.

با مدیریت کارآمد موجودی، می‌توانید جریان کالا را از سالن به انبار و از تولیدکننده تا نقطه نهایی فروش مدیریت کنید.

این کار نه‌تنها به افزایش فروش کمک می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که یک سالن دارای محصولات مناسب در مقادیر مناسب در زمان مناسب است. علاوه بر این، این اطمینان را ایجاد می‌کند که سالن شما به جدیدترین ابزار، ماشین‌آلات و فن‌آوری‌ها مجهز شده است.

مدیریت یک سالن همچنین شامل ارائه پیشنهادهای هیجان‌انگیز به مشتریان است. این فقط یک راه احمقانه برای جذب مشتریان بیشتر نیست، بلکه تضمین می‌کند که درآمد کاهش نمی‌یابد. بهترین راه برای دستیابی به تبلیغات، بررسی واقعیت‌های اقتصادی سالن است.

5- کمپین‌های بازاریابی اجرا کنید

  • برنامه‌های وفاداری: گنجاندن یک برنامه وفاداری بهترین راه برای قدردانی از مشتریان خود به خاطر مراجعه مکرر آن‌ها است. از کالاها و خدمات رایگان گرفته تا کوپن‌های تخفیف، می‌توانید برنامه پاداش خود را برای افزایش و حفظ مشتری شکل دهید.
  • برنامه‌های عضویت: معرفی یک برنامه عضویت در سالن یک موقعیت برد-برد برای سالن شما و مشتریان آن است.
    در حالی که مشتریان از خدمات با نرخ‌های تخفیف بهره‌مند می‌شوند، شما اغلب آن‌ها را می‌بینید زیرا عضویت آن‌ها باعث می‌شود مرتباً به شما مراجعه کنند. این کار نه‌تنها سودآوری کسب و کار شما را افزایش می‌دهد، بلکه نتیجه کلی را نیز بهبود می‌دهد.
  • ارسال پیشنهادات شخصی: اگر می‌خواهید مشتریان جدیدی را با حفظ مشتریان قدیمی جذب کنید، پیشنهادات شخصی ارائه دهید.
    تخفیف‌های تولد، 3 به قیمت 2، پیشنهادات جشن و سیستم امتیاز ارجاع روش‌های مختلفی هستند که می‌توانید مشتریان جدید جذب کنید.
  • ارسال ایمیل و پیامک شخصی‌سازی‌شده: از ارسال اعلان‌های هشدار به مشتریانتان گرفته تا پیام‌های تبلیغاتی، ایمیل و پیامک، چنین تلاش‌های بازاریابی هوشمندی پتانسیل گسترده‌ای دارند. با ارسال پیام‌های پیشنهادی در طول جشنواره‌ها، تولدها و مناسبت‌های مختلف، مشتریان را در جریان نگه دارید. یک قدم فراتر بروید و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا مشتری شما احساس کند واقعاً به او اهمیت می‌دهید. ارسال ایمیل‌ها و پیام‌های هدفمند وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد.
  • افزودن ارزش: پیشنهادهایی که ارائه می‌کنید باید به شما کمک کند که به جای از بین بردن سود، پول در بیاورید. همه‌چیز در مورد ارزش افزوده است. راه‌های هوشمندانه زیادی برای انجام این کار وجود دارد. 3 به قیمت 2 در تجارت زیبایی معجزه می‌کند.
    همچنین می‌توانید در روزهایی که کسب و کار معمولاً کندتر از حد معمول است، «ساعت‌های شاد» را معرفی کنید. این کار می‌تواند راه خوبی باشد تا مشتریان جدید را به سالن خود جذب کنید و همچنین درآمد کلی خود را افزایش دهید.

6- اطلاعات رفتار مشتری و معیارهای عملکرد کارکنان را ردیابی کنید

رفتار مشتری هنگامی که به درستی تجزیه و تحلیل شود اطلاعات فراوانی به شما می‌دهد.

مردم بیشتر برای چه خدماتی به شما مراجعه می‌کنند؟ پرفروش‌ترین محصول خرده‌فروشی سالن شما چیست؟ آیا مشتریان از خدمات رایگانی که در حال حاضر ارائه می‌کنید قدردانی می‌کنند؟ آیا چیز دیگری آن‌ها را بیشتر هیجان‌زده می‌کند؟

می‌توانید برنامه بازاریابی سالن خود را مطابق با اطلاعات به دست آمده برنامه‌ریزی کنید  همچنین می‌توانید طرح‌های رضایت‌بخش‌تری برای مشتریان اجرا کنید تا سالن برای همه کسانی که از آن بازدید می‌کنند جذاب باشد.

ردیابی رفتار مشتری به طور منظم بسیار مهم است زیرا ترجیحات آن‌ها ممکن است با فصول یا مناسبت‌های خاص تغییر کند.

برای مثال، افراد ممکن است بخواهند جلسات آرایش موی بیشتری در حوالی کریسمس و جلسات ماساژ بیشتری در طول تعطیلات تابستانی داشته باشند. شما می‌توانید منابع سالن (اعم از سرمایه و نیروی انسانی) را بر این اساس تخصیص دهید تا فرآیندهای روان‌تر تضمین گردند.

تجزیه و تحلیل عملکرد ماهانه کارکنان باید به یک روال تبدیل شود. جلسات انفرادی برگزار کنید و به این نکته اشاره کنید که چگونه یک کارمند می‌تواند در یک زمینه خاص پیشرفت کند تا بهتر عمل کند.

7- بر عملیات روزانه سالن نظارت کنید

بخش جدایی‌ناپذیر مدیریت سالن مراقبت از رویه‌ها است. اطمینان حاصل کنید که کارمندان به موقع می‌آیند، لباس و بهداشت خود را بررسی می‌کنند و تمیزی در سالن وجود دارد.

موجودی محصول را ردیابی کنید، لوازم مختلف سفارش دهید، ترتیب تعمیر و نگهداری منظم همه تجهیزات را مشخص کنید، سوابق را به روز نگه دارید و نرم‌افزار سالن را مدیریت کنید. این‌ها چند مسئولیتی است که یک مدیر آرایشگاه یا سالن باید به طور روزانه انجام دهد.

جمع‌بندی

کمی اتوماسیون تمام چیزی است که برای ساده کردن فرآیندهای کسب و کار و ارائه تجربه مورد نظر به مشتریان لازم است. اگر به این فکر می‌کنید که چگونه عملیات، حسابداری و درآمد کسب و کار خود را مدیریت کنید، یک نرم‌افزار مدیریت و برنامه‌ریزی سالن پاسخی است که به دنبالش هستید. با این کار، کارهای روزانه به طور خودکار انجام شده و ارزیابی مدیریتی آسان‌تر می‌گردد.

امیدواریم که این نکات مدیریت سالن به شما در برنامه‌ریزی رزروهای مشتریان، اطمینان از بازخورد، فروش محصولات، بازاریابی کسب‌وکار، مدیریت کارمندان و افزایش سودآوری کمک کند.

در بخش نظرات به ما بگویید چه چیزهای دیگری برای شما مفید بوده است!