تلفن واتس اپ اینستاگرام

13 ایدۀ تخفیف برای ارتقای تبلیغات سالن آرایشگاه

در نهایت تمام صاحبان آرایشگاه با این سؤال دیرینه مواجه می‌شوند: «آیا ارائۀ تخفیف برای آرایشگاه هوشمندانه است؟» 

با اینکه همیشه این کار هوشمندانه نیست؛ اما به طور کل هم نمی‌توان آن را نادیده گرفت. ارائۀ تخفیف اقدام استراتژیک اثبات شده‌ای در راستای بازاریابی است. در حقیقت، دلیل بزرگی که مشتریان به طور مستمر به‌خاطر آن به سمت خرید محصولات یا پیشنهادهای کسب‌وکارهای مختلف می‌روند تخفیف‌ها هستند.

از سوی دیگر، کسب‌وکارها به طرز فزاینده‌ای از این فرصت استفاده کرده‌اند و به‌منظور بازگشت سرمایه به طور منظم با اجرای کمپین‌های تبلیغاتی از ایده‌های مختلف برای ارائۀ تخفیف آرایشگاه استفاده کرده‌اند.

برای درک بهتر این موضوع، در ادامه به بررسی مزایا و معایب ارائه تخفیف برای آرایشگاه‌ها پرداخته‌ایم:

مزایای ارائه تخفیف:

  • پیاده‌سازی ساده و سریع
  • جذب مشتریان جدید
  • افزایش وفاداری مشتریان
  • آشناکردن مشتریان با خدمات، درمان‌ها و محصولات جدید
  • بررسی و اندازه‌گیری آسان
  • تقویت روزهای خلوت

معایب ارائه تخفیف:

  • کاهش سودآوری در بلندمدت در صورت اعمال اشتباه
  • آسیب‌زدن به برند آرایشگاه شما
  • ایجاد فرهنگ تخفیف در زمان انتظار مشتریان برای خرید
  • جذب افرادی که فقط به‌خاطر قیمت و تخفیف خرید می‌کنند
  • کاهش اعتماد مشتری
  • کاهش وفاداری مشتری
  • کاهش میانگین ارزش صورت‌حساب خدمات

پیش از شروع تخفیف‌های خود موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

1. شرایط و مقررات

همیشه تبلیغ خود را بر روی وب‌سایت آرایشگاه خود بگذارید و مطمئن شوید که شرایط و محدودیت‌های آن واضح است. تاریخ انقضای پیشنهاد خود و شرایط دریافت آن را به‌وضوح ذکر کنید.

به‌عنوان‌مثال، در مورد تخفیف‌های بازگشت به مدرسه، شاید از مشتریان بخواهید تا کارت دانشجویی خود را به شما نشان دهند. 

به این موارد فکر کنید:

  • کدام آرایشگر/ درمانگر زیبایی را باید به چنین طرح‌هایی اختصاص دهید؟ به‌عنوان‌مثال، شاید نخواهید که تیم تازه‌کار شما به مشتریان جدید رسیدگی کنند.
  • پیشنهادها در کدام روزهای هفته قابل‌اعمال هستند؟
  • آیا می‌خواهید آن را به ساعات خاصی از روز محدود کنید؟

به‌درستی تعیین‌نکردن شرایط و ضوابط می‌تواند هزینه‌بر باشد و باعث شود این استراتژی تبلیغاتی به‌جای سود رساندن، آسیب‌رسان باشد.

برای مثال، اگر در شرایط و مقررات خود به‌صراحت اشاره نکنید که مشتری باید در زمان استفاده از «تخفیف تولد» مدرکی مبنی بر تاریخ تولد خود ارائه دهد، هر کسی ممکن است مدعی دریافت تخفیف برای روز تولد شود. در چنین مواردی، ممکن است مشتریان خود را ناامید کنید و ارزش استراتژی تبلیغاتی خود را کاهش دهید یا پول زیادی را در تخفیف‌های سنگین از دست بدهید. 

2. مخاطبین هدف

زمانی که استفاده از تخفیف‌ها و پیشنهادها را به‌عنوان استراتژی بازاریابی در نظر می‌گیرید، مخاطبان زیر را هدف قرار دهید:

الف) مشتریان جدید آرایشگاه

دو روش اصلی برای جذب مشتریان جدید و ارائه تخفیف وجود دارد:

  • تخفیف درصدی
  • تخفیف مقدار مشخصی پول

ب) مشتریان وفادار فعلی خود

دررابطه‌با تخفیف دادن به مشتریان فعلی خود: «این کار را نکنید مگر اینکه واقعاً مجبور باشید». از رقابت صرفاً بر سر قیمت خودداری کنید. چرا حاشیه سود خود را به طور چشمگیری کاهش دهید، به طور بالقوه به برند خود آسیب برسانید، ذهنیت فروش را در بین مشتریان خود ایجاد کنید و میانگین صورت‌حساب خود را کاهش دهید؟

بدون این‌ها مشتریان شما کاری که انجام می‌دهید و چگونگی انجام آن را دوست دارند. اگر می‌خواهید از تبلیغات، تخفیف‌ها و پیشنهادها برای پاداش‌دادن به وفاداری مشتریان استفاده کنید، کار جدیدی انجام دهید و روزهای خلوت هفته را به‌جای تخفیف با پیشنهادهای ارزش‌افزوده پر کنید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید موارد زیر را ارائه دهید:

  • تراپی رایگان مو در سالن همراه با خدمات رنگ
  • ارتقا از مانیکور معمولی به مانیکور ویژه
  • دو عدد بخرید و سومی را رایگان دریافت کنید (در صورت خرده‌فروشی)
  • تخفیف به مشتریانی که هر از گاهی به شما سر میزنند

در زمان طراحی استراتژی برای جذب مشتریان نامنظم، باید رویکرد متفاوتی را دنبال کنید. احتمالاً آنها قبلاً بیش از یک‌بار به آرایشگاه شما آمده‌اند؛ اما برای رفع نیازهای خود به طور مرتب به شما مراجعه نمی‌کنند. 

سعی کنید آنها را با پیشنهادهای ویژه مثل کوتاه‌کردن موی رایگان با درمان کراتینه جذب کنید. ارائه برنامه‌های دعوت به آنها (مانند دعوت از یک دوست و گرفتن تخفیف) ممکن است ارزش نداشته باشد چرا که آنها هنوز به مشتریان وفادار شما تبدیل نشده‌اند. 

آنها را با خدمات خود تحت‌تأثیر قرار دهید و کارکنان باتجربه و با استعدادتر خود را برای ارائه خدمات به این مشتریان اختصاص دهید. 

ایده‌های تخفیف برای آرایشگاه و زمان استفاده از آن‌ها

1. هدیه رایگان

دادن هدیه به‌ازای هر خرید ارزش خدمات را در ذهن مشتری افزایش می‌دهد. می‌توانید موارد زیر را پیشنهاد دهید:

  • یک مرطوب‌کنندة کوچک با هر بار خدمات صورت
  • ترمیم رایگان مو با هر بار رنگ‌کردن مو
  • یک مانیکور رایگان
  • درمان رایگان در منزل با خدمات صاف‌کردن مو
  • کارت هدیه آرایشگاه

نکته کلیدی برای سودآور کردن این استراتژی این است که برای آن شرایط و ضوابط دقیق و همچنین برای افزایش احساس اضطرار تاریخ انقضا در نظر بگیرید.

با تأمین‌کنندگان خود تماس بگیرید و بپرسید که چگونه می‌توانند در مورد نمونه‌ها، قیمت‌های ویژه و اشانتیون به شما کمک کنند.

2. تخفیف به‌ازای دعوت

چرا به مشتریان خود پاداش کوچکی برای ارسال مشتریان جدید نمی‌دهید؟ 

پیشنهاد می‌کنیم از ایمیل یا کارت‌پستال به همراه یادداشتی زیبا استفاده کنید، به‌عنوان‌مثال: «علی، از اینکه ما را به دوستتان معرفی کردید متشکریم! بسیار خوشحالیم که به فکر ما بودید و بدانید که ما نیز به فکر شما هستیم. برای مراجعۀ بعدی به شما 100.000 تومان تخفیف تعلق گرفت».

اهدای چنین جوایز و پیام‌هایی نه‌تنها وفاداری مشتری را افزایش می‌دهد، بلکه آنها را تشویق می‌کند تا مشتری‌های بیشتری را دعوت کنند! 

3. پاداش وفاداری

آمدن مشتریان جدید برای اولین‌بار به آرایشگاه شما تنها نیمی از کار است. چرا که شما باید تلاش کنید تا آن‌ها را به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

در اینجا سیستم پاداش وفاداری وارد عمل می‌شود؛ هر بار که این مشتریان به شما مراجعه می‌کنند امتیاز می‌گیرند و این یعنی نزدیک‌تر شدن به دریافت پاداش وفاداری. در آخر تعیین این که پیش از دریافت انگیزه و پاداش برای وفاداری به چند بازدید نیاز دارند به شما بستگی دارد.

این مشوق‌ها و پاداش‌ها می‌تواند شامل تخفیف برای یک سرویس یا درصدی تخفیف برای بازدید بعدی آنها باشد. اما مطمئن شوید که این پاداش‌ها هم برای مشتری و هم برای آرایشگاه شما خوب هستند.

علاوه بر این مطمئن شوید که کارت‌هایتان به زیبایی طراحی شوند. شما نمی‌خواهید که مردم به‌محض اینکه از در خارج شدند آنها را بیرون بیندازند.

4. دوست خود را بیاورید

تبلیغ «دوست خود را بیاورید» یکی از سنتی‌ترین ایده‌های تبلیغ آرایشگاه و سالن‌های زیبایی است و مدتی است که برای پر کردن آرایشگاه‌ها از آن استفاده می‌شود. این استراتژی برای همۀ کسانی که درگیر آن هستند برد – برد است، چرا که از این طریق آرایشگاه یک مشتری اضافی به دست می‌آورد و همچنین مشتری که دوست خود را آورده می‌تواند تخفیف یا پاداش دیگری دریافت کند.

نکتۀ این نوع تبلیغات آرایشگاه در این است که مطمئن شوید پیشنهاد شما پایدار است. چون شما نمی‌خواهید نیمی از کار روزانه‌تان بدون هزینه انجام شود. ایجاد تعادل بین جذابیت پیشنهادها و ارزش آرایشگاهتان بسیار مهم است.

هنوز فکرکردن به این که دوست دارید قیمت‌ها چقدر باشد زود است. فعلاً، به موقعیت خود فکر کنید و به تعیین نرخ بر دقیقه فکر کنید. چیزی که در حقیقت می‌فروشید زمان است.

نکته: آیا می‌خواهید به تیم خود کمک کنید تا از کاهش هزینه خدمات جلوگیری کنند؟ با استفاده از نرم افزار رزرو سالن، تغییرات قیمت را محدود کنید! 

برای اینکه مشتریان خود را از تبلیغات آرایشگاه خود مطلع کنید، از سرویس‌های پیامک یا ایمیل انبوه برای ارسال پیام استفاده کنید. می‌توان از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با افرادی استفاده کرد که اطلاعات تماسشان را ندارید. 

5. بازگشت به مدرسه

مهم نیست کجا هستید، به‌احتمال زیاد خانواده‌های زیادی در نزدیکی شما هستند که از این فرصت برای دریافت تخفیف کوتاه‌کردن موی فرزندشان که در حال بازگشت به مدرسه است استقبال می‌کنند. 

و ازآنجایی‌که اغلب والدین باید نگران لباس‌های جدید، وسایل مدرسه و غیره باشند، پیشنهاددادن چیزی که آن‌ها را به آوردن فرزندانشان ترغیب کند ایدۀ خوبی است. مجدداً، اگر تصمیم به ارائه تخفیف دارید، مطمئن شوید که تأثیر منفی روی درآمد شما نداشته باشد.

مزیت ارائه این پیشنهاد ویژه برای بچه‌ها این است که اغلب، مادر یا پدر نیز تصمیم می‌گیرند در همان حین موهای خود را اصلاح کنند. والدین عاشق فرصتی برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی هستند!

تخفیف «بازگشت به مدرسه» می‌تواند برای دانشگاهیان نیز اعمال شود. این پیشنهاد را به شکلی ارائه کنید که دانشجویان تشویق شوند پیش از شروع ترم جدید موهای خود را اصلاح کنند.

6. تبلیغات و ایده‌های فصلی برای آرایشگاه

همیشه برای پیشنهادهای ویژه یا تخفیفات خود دلیلی ارائه دهید؛ زیرا در غیر این صورت، این‌طور به نظر می‌رسد که شما برای تجارت ناامید هستید. 

دلیل شما می‌تواند تبلیغی فصلی یا چیزی مرتبط با یک رویداد باشد. برای مثال، روز ولنتاین، شکرگزاری، کریسمس، و غیره؛ همینطور می‌توانید آن را به سالگرد سالن خود، تولد مشتری یا رویدادی محلی در شهرتان که می‌خواهید آن را جشن بگیرید، گره بزنید.

نکته: با ارائۀ کارت هدیه، پیشنهادهای ایام تعطیل خود را جذاب‌تر کنید

7. تخفیف روز تولد

ارسال ایمیل یا اس‌ام‌اس حاوی کوپن تخفیف آرایشگاه در روز تولد مشتریان مطمئناً لبخند را بر لبان آنها می‌نشاند و همچنین رابطه آنها را با آرایشگاه شما تقویت می‌کند!

نکته: «گزارش‌ تولد مشتری» را طراحی کنید تا فهرست کاملی از مشتریانی که در یک ماه متولد شده‌اند داشته باشید. از این گزارش برای برنامه‌ریزی ارسال ایمیل تولد برای این مشتریان همراه با پیشنهادهای ویژه آرایشگاه خود استفاده کنید!

با وجود همۀ این‌ها، مهم‌ترین بخش اجرای تبلیغات آرایشگاهی این است که بدانید این استراتژی‌ها دقیقاً چقدر برای آرایشگاه شما مؤثر هستند. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل عمیق میزان درآمدی که با استفاده از پیشنهاد تخفیف کسب کرده‌اید، حتماً گزارش‌های کسب‌وکار خود را بررسی کنید.

8. ایده‌های تبلیغاتی ویژه پیش از راه‌اندازی

اگر به‌تازگی جدیدترین تجهیزات را خریده‌اید، عضو جدیدی در تیم دارید یا در حال راه‌اندازی سیستم نوآورانه‌ای هستید، پیشنهادهای پیش از راه‌اندازی را ارائه دهید.

پیشنهادهای پیش از راه‌اندازی باعث هدایت افراد به وب‌سایت آرایشگاه شما می‌شوند، شما را بر سر زبان‌ها می‌اندازند و منجر به ایجاد آگاهی از شما می‌شود. 

به‌جای ارائۀ تخفیف، برای بازاریابی راه‌اندازی بخش جدید خود پیشنهادی همراه باارزش افزوده به مشتریان فعلی ارائه کنید، مانند:

  • 4 مورد از تراپی های جدید ما را بخرید و از جلسۀ رایگان پنجم لذت ببرید.
  • یک وقت رنگ با آرایشگر جدید ما رضا رزرو کنید و استایل رایگان دریافت کنید.

9. پیشنهادهای تشکر

به مشتریان خود پاداش دهید و برای تشکر و قدردانی از وفاداری آن‌ها ایمیل یا پیامکی همراه با پیشنهادی دارای ارزش‌افزوده برایشان ارسال کنید. 

فی‌البداهه تشکرکردن باعث می‌شود مشتریان احساس خوبی داشته باشند و این امر برای پر کردن صندلی‌ها در روزهای اوایل هفته یا در زمان‌های خلوت فصلی مناسب است.

چند ایده تخفیفی بیشتر

10. پیشنهادها و تبلیغات آرایشگاه آماده‌به‌کار و لحظه آخری

برای پر کردن جاهای خالی قرار ملاقات‌های لحظه آخری، قیمت‌های خود را کاهش دهید. مطمئن شوید که این پیشنهادها، تخفیف‌ها و آرایشگاه تنها در آخرین لحظات در دسترس هستند.

تبلیغ نکنید. اگر این قرار ملاقات‌های تخفیف خورده به شکلی تبلیغ شوند که گویی همیشه در دسترس هستند، آن‌ها را همیشگی تلقی می‌کنند و به‌عنوان یک امر عادی به نظر می‌رسند تا یک معامله.

11. پیشنهاد درمان‌های زیبایی، غیرجراحی و آرایشی

درمان‌های غیرجراحی و زیبایی را بااحتیاط انجام دهید. مطابق با قانون و دستورالعمل‌ها، هرگونه موادی که برای بازاریابی رویه‌های زیبایی استفاده می‌شود باید واقعی، واضح و غیر گمراه‌کننده باشد. این امر گزینه‌های غیرجراحی مانند تزریقات ضدچروک و فیلرها را شامل می‌شود.

بازاریابی نباید کودکان یا جوانان را هدف قرار دهد و نباید مشتریان را برای تصمیم‌گیری سریع تحت‌فشار قرار دهد (به طور مثال؛ با استفاده از پیشنهادهای محدود و پیشنهادهای ویژه آرایشگاه).

وب‌سایت‌ها ممکن است فهرست قیمتی با طیف وسیعی از درمان‌های موجود داشته باشند، اما فهرست قیمت نباید شامل ادعاهای محصول باشد یا بینندگان را تشویق به انتخاب محصول بر اساس قیمت کند.

به این نکته توجه کنید که عمل‌های زیبایی نباید به‌عنوان جایزه ارائه شوند.

12. نظر در ازای تخفیف

بسیاری از افراد هنگام تحقیق در مورد تبلیغات آرایشگاه‌ها و خدمات ویژه سالن‌های زیبایی مرتکب اشتباه نادیده‌گرفتن مشتریان فعلی خود می‌شوند. در واقع، فروش به مشتریان فعلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌های فروش آرایشگاه است!

اگر نظر خود را برای آرایشگاه شما ثبت کردند، در بازدید بعدی آنها با دادن 10 دلار تخفیف به آن‌ها انگیزه بدهید. این باعث می‌شود مشتریان به آرایشگاه شما علاقه‌مند شوند و احتمال بازگشتشان یا معرفی دوستانشان را افزایش می‌دهد. ثبت نظر می‌تواند در قسمت نظرات گوگل، بررسی‌های یلپ یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی باشد. بررسی کنید کدام یک از سایت‌های نقد در منطقه شما بیشتر مورداعتماد هستند و مشتریان خود را تشویق کنید که در آنجا نظرشان را پست کنند.

13. فروش فوری در توییتر

فروش فوری یکی از ایده‌های بازاریابی آرایشگاه موردعلاقه من است! توییتر بهترین مکان برای تبلیغ این مورد است. این را توییت کنید: «100.000 تومان تخفیف کوتاه‌کردن مو برای هر کسی که مایل است اجازه دهد نیروی جدید ما مهارت‌های خود را نشان دهد!» و این تخفیف را به اولین پاسخ‌دهنده بدهید.

کلام آخر

خلاقیت هرگز از بین نمی‌رود! می‌توانید بر اساس ایده‌هایی که در بالا ذکر شد تعدادی پکیج آرایشگاه بسازید و طرح تبلیغاتی عالی برای فصل بعد آماده کنید.

بااین‌حال، به یاد داشته باشید که هدف شما ایجاد روابط قوی‌تر با مشتری است. بنابراین، همیشه به‌جای دادن تخفیف‌های ثابت، اضافه‌کردن ارزش‌افزوده را تضمین کنید. 

در پایان، آیا این ایده‌های تخفیف سالن برای شما مفید بود؟ اگر ایده دیگری برای شما مفید بوده است، در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

با آرزوی بهترین‌ها!