تلفن واتس اپ اینستاگرام

نمونه بیوگرافی آرایشگرها برای نوشتن

آیا به عنوان آرایشگر دنبال ساخت بیوگرافی برای خود هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید؟

پس جای درستی آمده‌‌اید.

من لیستی از بیوگرافی آرایشگران از بیوگرافی‌‌های کوتاه و شیرین گرفته تا سرگرم کننده و جذاب را جمع آوری کردم تا برای ساختن بیوگرافی خودتان ایده‌‌هایی داشته باشید. این مثال‌‌ها به شما کمک می کند تا به هر لحنی که می‌‌خواهید برای خود بیوگرافی بنویسید.

در بالای لیست بیوگرافی، یک بیوگرافی سالن و همچنین الگوی بیوگرافی آماده وجود دارد که می توانید هنگام ساختن بیوگرافی خود از آن استفاده کنید.

هیجان انگیز است.

بیاید شروع کنیم.

چرا به بیوگرافی آرایشگر و سالن نیاز دارید؟

بیاید واقع بین باشیم.

دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم رو به دیجیتالی شدن است. مردم دیگر اتفاقی وارد سالن جدیدی نمی‌شوند تا ببینند سالن خوبی است یا نه.

مطمئنم قبل از اینکه به رستوران جدیدی بروید آن را در گوگل، اینستاگرام، فیس‌بوک و توئیتر سرچ کرده‌‌اید. مردم همین کار را برای آرایشگاه‌‌ها انجام می‌‌دهند، حتی بیشتر تحقیق می‌‌کنند!

یکی از مهمترین چیزهایی که مشتری به دنبال آن است، آرایشگرانی است که در سالن کار می کنند. معرفی استایلیست‌هایتان به آن‌ها کمک می‌کند بفهمند که آیا به این فرد می‌‌توانند اعتماد کنند و موهایشان را به او بسپارند یا خیر.

 ارتباط خوب با آرایشگر اغلب اوقات حتی می تواند باعث شود بعد مسافت برای مشتری مهم نباشد. توصیف قوی از آرایشگر و تصویر او برای کشاندن مشتری به آرایشگاه بسیار مهم است.

کجا و چه زمانی از بیوگرافی استفاده کنیم؟

اول و مهمتر از همه، بیوگرافی شما باید به راحتی برای همه بازدیدکنندگان وب سایت قابل دسترسی باشد. اکیداً توصیه می‌کنم یک صفحه اختصاصی «ملاقات با تیم» را در وب‌سایت خود داشته باشید که در آن همه بیوگرافی‌ها را فهرست کنید.

اگر نرم‌افزار سالن شما از آن پشتیبانی می‌کند، می‌توانید افراد را مستقیما به آرایشگرهایی که بیوگرافی آن‌‌ها را خوانده‌‌اند  پیوند دهید تا با آن‌‌ها نوبت بگیرند.

مشتریان ممکن است تمایلی به گرفتن نوبت از شخصی که هیچ اطلاعی در موردش ندارند، نداشته باشند بنابراین داشتن بیوگرافی کلید اصلی است. پروفایل شما  باید در هر جایی که کار شما نشان داده می شود باشد، و شامل اینستاگرام نیز می شود.

در اینستاگرام، توضیحات بیشتری باید وجود داشته باشد. در واقع، من یک مقاله اختصاصی در مورد چگونگی ایجاد یک بیو اینستاگرام موثر برای سالن زیبایی تهیه کرده ام که شما را به صورت گام به گام در این مورد راهنمایی می کند.

قرار دادن قسمتی از بیو در پروفایل اینستاگرام و لینک دادن به برنامه نوبت دهی، محرک مهمی برای مشتریان جدید خواهد بود.

نمونه بیوگرافی سالن

یک سالن همچنین باید بیوگرافی یا حتی صفحه مربوط به خود را داشته باشد. این به مشتری  نمای کلی از خدمات شما می دهد و همچنین هر چیزی را که ممکن است به آن معروف باشید را برای آن‌‌ها برجسته می کند. به عنوان مثال، اگر آرایشگاه شما به دلیل استایل خواننده ها معروف شده است، آن را اعلام کنید!

بیوگرافی آرایشگاه شما می‌‌تواند شامل هر چیزی باشد به جز موارد خجالت آور، اما به یاد داشته باشید که کوتاه باشد. مردم نمی خواهند در مورد هر سرویسی را که ارائه می دهید چندین پاراگراف بخوانند، بلکه احساس کلی آن‌‌ها نسبت به خدمات شما مهم است.

نمونه ای از بیوگرافی جامع اما مختصر سالن در زیر آمده است:

سالن ما، واقع در قلب شهر، خدمات کوتاهی، رنگ و استایل به علاقه مندان ارائه می دهد. با تخصص در کوتاهی مو به شما بهترین احساس را برای هر نوع مراسمی می دهد. امروز با ما تماس بگیرید تا نوبت خود را رزرو کنید – به گروه بزرگ ما خوش آمدید!

بیوگرافی سالن شما همچنین می تواند شامل بیانیه سالن شما باشد. این امر با فراتر از فهرست کردن کارهایی که انجام می‌دهید و همچنین دلیل انجام آن را نیز قوی‌تر می‌کند.

نمونه‌‌های بیوگرافی آرایشگران

هر آرایشگر باید یک بیوگرافی در وب سایت آرایشگاه داشته باشد، به خصوص اگر فقط شما تنها آرایشگر مجموعه هستید. وقتی یک کسب و کار کوچک است، مردم به دنبال خدمات استثنایی به مشتریان و یک ارتباط شخصی قوی هستند.

در رابطه با یک شرکت بزرگتر، مشتریان می‌خواهند مطمئن باشند که یک کار سطحی برای آن‌‌ها انجام نمی‌‌شود، بلکه آرایشگری را انتخاب می‌کنند که به نگرانی‌ها و خواسته‌های  آنها گوش می‌دهد. در هر دو مورد، بیوگرافی استایلیست مهم است.

نه تنها آرایشگران بلکه متخصصان زیبایی نیز باید بیوگرافی برجسته در وب سایت سالن شما داشته باشند. در حالی که شاید عبارات مربوط به اعتبار آنها ممکن است متفاوت باشد، به خصوص در مورد زیبایی شناسان، این بیوگرافی های حرفه ای به ایجاد پل ارتباطی بین ارائه دهنده خدمات و مشتری کمک می کند.

نمونه ای از یک نقطه شروع کوتاه برای بیوگرافی استایلیست شما در زیر آمده است:

حسین در هشت سال گذشته متخصص رنگ در سالن بوده و ده سال تجربه رنگ و استایل دارد.

اگر وب سایت سالن شما اجازه می دهد، مطمئناً این قالب اصلی را گسترش دهید! گنجاندن جزئیات بیشتر در مورد کار خود یا اینکه چه کسی هستید، به ارائه تصویری کامل از شما برای مشتریان  شما کمک می کند. مثلا:

حسین در هشت سال گذشته یک متخصص رنگ در سالن بوده و ده سال تجربه رنگ و استایل دارد. او پس از اخذ مجوز به تیم سالن ما پیوست. پس از دو سال کار زیر نظر متخصص ارشد رنگ ما،  حسین به یک متخصص کامل تبدیل شد و اکنون در تکنیک های هایلایت، مانند بالیاژ و هایلایت‌‌های کودک تخصص دارد.

بیوگرافی آرایشگر خنده‌‌دار

فراموش نکنید، بیوگرافی باید شخصی باشد! افزودن برخی از جزئیات شخصی بسیار مهم است، زیرا به مشتری این احساس را می دهد که شما فراتر از سال ها تجربه خود هستید.

من علی هستم و در پنج سال گذشته یک متخصص رنگ در سالن بوده‌ام و بیش از 10 سال تجربه رنگ و استایلیست دارم. افراطی‌‌ترین رنگی که تا به حال زده‌‌ام آبی پاستلی بود و خیلی دوستش داشتم!

بیوگرافی استاد آرایشگر

یکی از جنبه های مهم بیوگرافی شما اعتبار شماست. در حالی که بیان سال ها تجربه شما مهم است، فراموش نکنید که جنبه های برجسته عنوان خود را نیز اضافه کنید. این دستاورد افزوده مشتریان را نسبت به توانایی های شما مطمئن تر می کند و حتی شما را قادر می سازد تا نرخ های خود را افزایش دهید.

رضا در پنج سال گذشته استاد رنگ‌ در سالن بوده و بیش از 15 سال تجربه رنگ و استایل دارد. رضا در سیستم های رنگی متعدد آموزش دیده و مدارک دارد و از استفاده از دانش خود برای ایجاد دقیقا همان چیزی که مشتریانش هنگام نشستن روی صندلی او تصور می کنند لذت می برد.

بیوگرافی آرایشگران معروف مو

برای کسانی که ممکن است فراتر از سالن و به صورت آزاد کار کنند، داشتن یک بیوگرافی به تنهایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیوگرافی چیزی است که به مشتریان شما نفوذ می کند زیرا شرکت بزرگتری از کار شما پشتیبانی نمی کند. برخی از مشهورترین استایلیست‌ها به چند مورد اشاره می‌کنند، همگی حتماً در ابتدای زندگینامه خود دستاوردهای خود را تبلیغ می‌کنند. عکاسان و مجلاتی که با آن‌ها کار کرده‌اند، افراد مشهور و اینفلوئنسرهایی که با آن‌‌ها‌‌ کار کرده‌‌اند و ظاهری که با آن‌ها شناخته شده‌اند، در مرکز صحنه هستند.

این بیوگرافی باید بیشتر از سایر بیوگرافی های موجود در این لیست متمرکز بر کار و حرفه ای باشد. نمونه ای از بیوگرافی یک آرایشگر آزاد را در زیر ببینید:

محسن یک آرایشگر است که به‌خاطر ظاهر شیک و مدرن‌اش با الهام از شهری که در آن زندگی می‌کند، شناخته می‌شود. آثار محسن در مجلات ظاهر شده است و او با [عکاس] در یک عکس الهام گرفته از بهار با حضور [اینفلوئنسر] کار کرده است. محسن بیش از 15 سال تجربه در زمینه آرایش مو دارد.

نمونه های بیو آرایشگر مردان

آرایشگرها نسبت به همتایان استایلیست خود مشتریان متفاوتی دارند. یک آرایشگر همچنان می‌خواهد زندگی‌نامه‌اش را شخصیتی، قابل ربط و اعتبار نگه دارد، در حالی که آن را برای مخاطبان هدف خود تنظیم می‌کند.

نمونه ای از بیوگرافی یک آرایشگر به شرح زیر است:

حامد آرایشگری است که در پنج سال گذشته در آرایشگاه کار کرده است. او در اصلاح با تیغ برای کسانی که به اصلاح سنتی تر علاقه دارند، تخصص دارد. حامد محیطی آرام برای مشتریان خود ایجاد می کند و مشتاقانه منتظر است تا شما را به بهترین شکل ظاهر و احساس کنید.

برای یک بیوگرافی جذاب‌‌تر، به صورت اول شخص بنویسید و جزئیات بیشتری در مورد زندگی خود وارد کنید! این مورد مانند بیو یک آرایشگر مو یا متخصص رنگ است، مشتریانی که می‌خواهید روی صندلی‌تان بنشینند، ابتدا می‌خواهند شما را کمی بشناسند. نمونه ای از بیوگرافی آرایشگر جذاب تر در زیر آمده است:

من امیر هستم و شش سال است که آرایشگر هستم. در ابتدا در [شهر] متولد و بزرگ شدم، در سال 1395 به دنبال یک ماجراجویی جدید به [شهر] نقل مکان کردم. کار در آرایشگاه تا به حال ماجراجویی مورد علاقه من بوده است من عاشق ایجاد ارتباط قوی با مشتریانم هستم و به آنها برای بیان شخصیت خود از طریق ظاهرشان کمک میکنم!

بیوگرافی غیرعادی

شاید سالن شما به اندازه سایرین در این لیست مشهور نباشد. حالا چی؟ نگران نباشید، یک بیوگرافی هیجانی امکان پذیر است و حتی می تواند بسیار سرگرم کننده باشد! با صحبت در مورد آنچه شما را می‌سازد، دقیقاً نوع مشتریانی را که به دنبال آن هستید جذب خواهید کرد، افراد خلاق سرگرم‌کننده‌ای که از آزمایش ظاهر خود نمی‌ترسند.

فراموش نکنید که مدارک خود را اعلام کنید، اما افراد خلاق هنوز یک فرد واجد شرایط را می خواهند که موهایشان را آرایش کند!

سلام، من سعید و استاد استایلیست در سالن هستم که هفت سال سابقه کار دارم. من از کار کردن با مشتریانم برای ایجاد ظاهری منحصربه‌فرد لذت می‌برم و این کار احساس خوبی در من ایجاد می کند. کوتاهی و رنگ انواع مدل مو را انجام داده‌‌ام. کار من در مجلات مد نمایش داده شده است. وقتی در سالن نیستم، می توانید من را در کافی شاپ مورد علاقه ام پیدا کنید.

چگونه به عنوان یک بیوگرافی بنویسیم؟

1. در مورد مخاطب و هدف خود شفاف سازی کنید

قبل از شروع نوشتن، باید روشن کنید که برای چه کسی می نویسید. اگر از بیوگرافی شما به‌عنوان توضیح آرایشگر در وب‌سایت آرایشگاه‌تان استفاده شود یا اگر قرار باشد شرحی برای طرح کسب‌وکار سالن شما باشد، آنچه درج می‌کنید و زبانی که استفاده می‌کنید (رسمی، خنده‌دار، حرفه‌ای یا شخصی) مطمئناً متفاوت خواهد بود.

سعی کنید تا جایی که می توانید تصویر واضحی از شخصی که آن را می خواند ایجاد کنید و هنگام نوشتن آن شخص را در مقابل خود مجسم کنید.

2. از دیگر نمونه های بیوگرافی آرایشگر مو الهام بگیرید

شما اولین آرایشگر نیستید که بیوگرافی می نویسد. پس چرا دوباره کاری کنیم؟

من نمی‌گویم که باید بیوگرافی شخص دیگری را کپی کنید، اما می‌توانید ایده‌های زیادی را از نحوه نوشتن بیوگرافی دیگران دریافت کنید. به همین دلیل است که من این لیست از بیوگرافی آرایشگرها را جمع آوری کرده ام تا بتوانید الهام مورد نیاز خود را پیدا کنید.

3. موارد اضافی را حذف کنید

بیوگرافی شما باید به سرعت و به طور موثر بیان کند که چه کسی هستید و چه می کنید. من مطمئن هستم که شما چیزهای زیادی دارید که به طور بالقوه می توانید در بیوگرافی خود بگنجانید، اما نمی توانید همه چیز را بگنجانید. اینجا مصمم باش چیزهایی را که مستقیماً به شما کمک نمی کند را حذف کنید.

به عنوان مثال، اگر مردان حرفه‌ای را هدف قرار می‌دهید که از دفتر کار به سالن شما بیایند، ممکن است نخواهید لذت خود را از کار با رنگ‌های روشن در نظر بگیرید. در عوض، بیوگرافی حرفه‌ای‌تری را انتخاب کنید که مهارت‌هایی را که مشتریان شما می‌خواهند ببینند را نشان می‌دهد:

سلام، من نیما هستم و در 12 سال گذشته یک استایلیست و متخصص رنگ بوده‌ام. من عاشق مدرن کردن ظاهر کلاسیک هستم و آن را سرگرم‌کننده و کاربردی کنم. من هر ساله در کلاس‌های متعددی شرکت می‌کنم تا همیشه از بهترین و سالم‌ترین تکنیک‌ها مطلع باشم.

4. آن را به صورت سوم شخص بنویسید

اگر قرار است بیوگرافی شما در یک محیط رسمی تر استفاده شود، می تواند ایده خوبی باشد که آن را به صورت سوم شخص بنویسید. این حس عینی تری به بیوگرافی شما می دهد همانطور که به نظر می رسد که شخص دیگری شما را توصیف می کند. علاوه بر این، استفاده از سوم شخص بسیار مودبانه‌‌تر است و می تواند به راحتی به پروفایل حرفه ای شما منتقل شود.

اگر قرار باشد بیوگرافی شما در یک رویداد که در آن شرکت می کنید یا در یک طرح تجاری استفاده شود، این کار خوب عمل می کند. با این حال، اگر یک سالن بسیار گران‌قیمت را با تعداد کمی از استایلیست‌ها اداره می‌کنید که در آن فاصله گرفتن از مخاطبان منطقی است، توصیه می‌کنم از اول شخص استفاده کنید. این باعث می‌شود به روشی شخصی‌تر با خواننده ارتباط برقرار کنید که باعث نزدیک‌تر شدن شما می‌شود (این همان چیزی است که بیشتر استایلیست‌‌ها می‌خواهند).

5. با ذکر نام خود شروع کنید

باید فرض کنید افرادی که بیوگرافی شما را می خوانند هیچ ایده ای از شما ندارند. بنابراین، باید با ذکر نام کامل دلخواه خود شروع کنید.

6. تمایز خود را به عنوان بخشی از نام خود بیان کنید

فوراً برای خواننده مشخص کنید که کی هستید. این به جلب توجه خواننده کمک می کند و آنها را به خواندن بیوگرافی کامل شما می کشاند.

7. مهمترین دستاوردهای خود را بگنجانید

قبل از شروع فهرست کردن تمام کارهایی که تا به حال انجام داده اید، به یاد داشته باشید که این رزومه شما نیست. شما نباید فقط دستاوردهای خود را فهرست کنید، بلکه مرتبط ترین آنها را بنویسید. با مرور اولین نکته در این لیست، باید بدانید که برای چه کسی می نویسید و به احتمال زیاد آنها هیچ ایده ای از جوایز یا گواهینامه های خاص ندارند.

8. شامل جزئیاتی باشد که شما را مانند یک انسان نشان می‌‌دهد

شما مشخص کرده اید که هستید و مدارکی را درج کرده اید که باعث می شود مردم به شما اعتماد کنند و بخواهند به شما گوش دهند. اکنون زمان آن است که عنصری را وارد کنیم که از نظر احساسی با خواننده ارتباط برقرار کند. این به ایجاد یک پیوند شخصی با خواننده کمک می کند که سفر ایجاد یک رابطه را آغاز می کند.

می‌توانید از آن کمی طنز استفاده کنید تا آن را به یک بیوگرافی سرگرم‌کننده آرایش مو تبدیل کنید که با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. این فرصت شماست تا شخصیت خود را به نمایش بگذارید. با این حال، من از صمیمی شدن بیش از حد در اینجا اجتناب می‌کنم، بلکه روی چیزهایی تمرکز می‌کنم که می‌توانند هنگام ملاقات رو در رو به عنوان شروع کننده مکالمه عمل کنند.

پژمان، استاد آرایشگر مو است. رویکرد منحصربه‌فرد او در رنگ‌آمیزی مو، جایزه معتبر بین‌المللی آرایشگری 2020 را برای او به ارمغان آورد. وقتی پژمان جادوی خود را در سالن انجام نمی‌دهد، فرانسوی تمرین می‌کند و آرزو دارد روزی در اروپا زندگی کند.

9. از عکس‌‌هایی در ظاهر آرایشگر استفاده کنید

استفاده از ترکیبی از توضیحات آرایشگر و عکس‌‌های آرایشگر مو باعث تقویت بیشتر ارتباط با خواننده می شود. این کلیشه قدیمی که یک تصویر بیش از هزار کلمه می گوید، در مورد زندگی نامه شما نیز صادق است.

شما باید از یک عکس حرفه ای با پس زمینه تمیز و نور خوب استفاده کنید. مطمئن شوید که صورت شما قابل مشاهده است و لبخند می زنید. بله، آنچه خواننده در تصویر می بیند اولین برداشت است و چهره ای خندان شما را خواستنی تر می کند (روانشناسی امروز).

در زیر یک نمونه خوب از تصویر بیوگرافی آرایشگر مو آورده شده است.

قالب بیوگرافی آرایشگر رایگان

شما اکنون یکسری ایده برای بیوگرافی آرایشگر و آرایشگاه دارید تا الهام شما را در حین نوشتن الهام بگیرید. اگر هنوز مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، من یک الگوی بیوگرافی رایگان تهیه کرده ام که می توانید آن را پر کنید و کلمات را همانطور که می بینید برای شما منطقی است تغییر دهید.

سلام، من نیما هستم و آرایشگری با بیش از هشت سال سابقه کار هستم. کار کوتاهی و استایل من در نشریاتی مانند [مجله منطقه] و مجله سالن برجسته شده است. من از کار با رنگ‌ها برای ایجاد سبک‌هایی که در ذهنم تداعی میشود، لذت می‌برم. وقتی از سالن بیرون می روم، می توانید مرا در حال بازی با سگهایم در پارک بیابید.

نتیجه

در دنیایی که به طور فزاینده‌ای دیجیتالی می‌شود، مهم‌ترین چیز این است که قبل از ملاقات با افراد بتوانیم در آن‌‌ها اعتماد ایجاد کنیم. بیوگرافی آرایشگاه و آرایشگر شما در این امر نقش اساسی دارد.

به یاد داشته باشید که سایر اطلاعات مهم را که باید در وب سایت سالن خود قرار دهید را در قسمت راهنمای ایجاد وب سایت سالن، چک کنید. برای بیوگرافی استایلیست خود در اینستاگرام، موارد بیشتری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بنابراین مطمئن شوید که راهنمای من برای نوشتن یک بیو خوب برای اینستاگرام سالن خود را نیز چک کنید.

امیدوارم نمونه ها و الگوهای بیوگرافی برای شما مفید بوده باشد!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *