تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه برای آرایشگاه سایت درست کنیم؟

فقط یک لحظه فراموش کنید که سالن زیبایی دارید.

برای ۲ دقیقه آینده، شما یک فرد عادی هستید که از یک دوست چیزهایی در مورد آرایشگاه جدیدی شنیده است.

می‌خواهید ببینید آیا این آرایشگاه جدید برای شما جذابیتی دارد یا خیر.

حالا به سایت آرایشگاه خود بروید (اگر سایت دارید.)

  • اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد وقتی سایت را می‌بینید چیست؟ آن را یادداشت کنید.
  • وقتی به این سایت سر می‌زنید، دوست دارید چه کاری انجام دهید؟

پاسخ این دو سوال بسیار حیاتی است.

حسی که شما وقتی وارد سایتتان شدید داشتید، مشابه حسی است که همه مشتری‌های احتمالیتان هنگام اولین برخورد با شما خواهند داشت.

پس از ورود به سایت، کاری که می‌خواهید انجام دهید هم به احتمال زیاد همان کاری است که بخش بزرگی از مراجعه کنندگان شما دوست دارند انجام بدهند.

ما می‌خواهیم که حس سایتمان همان حسی باشد که دوست داریم مراجعه کنندگان از آرایشگاه ما دریافت کنند. و همین طور دوست داریم کاری که آن‌ها انجام می‌دهند، رزرو قرار ملاقات باشد (و قطعا نه بستن صفحه مرورگرشان).

آیا به نظر شما سایت آرایشگاه شما می‌تواند دو مورد بالا را به خوبی انجام دهد؟

اگر پاسختان بله است، می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کنید و مقاله دیگری بخوانید.

اما اگر فکر می‌کنید که سایت شما می‌تواند بهتر شود (یا اینکه در حال حاضر سایتی ندارید.) به جای درستی سر زده‌اید.

در این مقاله، من قدم به قدم، نحوه ساختن سایتی زیبا و تماشایی برای آرایشگاه شما را آموزش خواهم داد.

و البته که منظور من، صرفا یک بروشور زیبای آنلاین برای آرایشگاه شما نیست. منظور من سایتی است که مردم را تشویق به رزرو قرار ملاقات با شما خواهد کرد.

و بهترین قسمت این است:

برای انجام این کار نیازی نیست یک خوره کامپیوتر باشید. حتی بدون هیچ دانش فنی، می‌توانید یک سایت حرفه‌ای برای خود بسازید و شروع به جذب مشتری‌های جدید کنید.

اما، با وجود آسانی، ساختن سایت آرایشگاه توسط خودمان همیشه انتخاب درستی نیست. پس بیایید اول به گزینه‌های دیگر نگاهی کنیم.

مقایسه استخدام یک آژانس بازاریابی برای ساختن سایت، با ساختن سایت آرایشگاه به دست خودتان

این دو راهی برای اکثر صاحبان آرایشگاه پیش می‌آید.

امروزه ابزارهای سازنده سایت خوبی برای آرایشگاه وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها یک سایت حرفه‌ای برای آرایشگاه خود بسازید، بدون اینکه نیاز باشد هیچ مهارت فنی‌ای داشته باشید. من در این مقاله، قدم به قدم این کار را آموزش خواهم داد. شما همچنین نکات مهمی در مورد اینکه چگونه سایتتان می‌تواند علاوه بر زیبایی، مشتری‌ها را به خوبی به سوی شما هدایت کند، یاد خواهید گرفت. ساختن سایت آرایشگاه قطعا ارزان‌ترین راه است، اگر تنها به فکر هزینه‌هایتان باشید. با این حال، اگر هزینه کلی زمان و کل فروشی که سایت (در صورت ساخته شدن به دست یک متخصص) خواهد داشت را محاسبه کنید، شاید بهتر باشد که ساخت سایت خود را به یک آژانس بازاریابی بسپارید.

چه زمانی بهتر است برای سایت آرایشگاه خود از یک آژانس کمک بگیریم؟

مزایای استخدام یک آژانس بازاریابی:

ذخیره وقت: شما می‌توانید به سرعت با استفاده از یک ابزار سازنده سایت آرایشگاه، به شرطی که از الگو‌ها و قالب‌های از پیش تعیین شده آن‌ها به درستی استفاده کنید، یک سایت حرفه‌ای بسازید. با این حال اگر بخواهید طراحی سایت شما ویژگی‌های خاصی داشته باشد، احتمالا نیاز دارید زمانی را صرف یاد گرفتن کنید.

بهبود کارآیی: ریزه‌کاری‌های بسیاری را می‌توان به سایت یک آرایشگاه اضافه کرد تا آن را در زمینه تولید مشتری بهبود ببخشد. برای یاد گرفتن این موارد، وقت زیادی لازم است. بنابراین اگر می‌خواهید به سرعت سایتی با کارآیی بالا در دسترستان باشد، استخدام یک آژانس بازاریابی با تجربه کار در زمینه سالن‌های زیبایی می‌تواند ایده خوبی باشد.

طراحی بی نقص: مطمئنا دوست دارید ظاهر سایت شما به اندازه سرویس‌هایی که در آرایشگاه خود ارائه می‌دهید، با کیفیت باشد. من نمی‌گویم که شما نمی‌توانید خودتان سایت زیبایی بسازید (البته که در این آموزش با هم یاد خواهیم گرفت.) اما همان طور که یک طراح وب هیچ وقت نمی‌تواند به خوبی شما ناخن یا مدل مو طراحی کند، می‌تواند سایتی طراحی کند که برای یک فرد غیر آموزش دیده در نگاه اول مشکل باشد.

پس به طور خلاصه:

اگر بودجه کمی دارید یا دوست دارید مقداری طراحی وب یاد بگیرید، بهتر است سایت آرایشگاهتان را خودتان بسازید. اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید و ترجیح می‌دهید وقت خود را صرف موارد دیگر کنید، استفاده از یک شرکت بازاریابی زیبایی انتخاب بهتری است. هر کدام را انتخاب کنید، سرمایه گذاری شما بدون شک پر بازده و سودمند خواهد بود.

هزینه طراحی یک سایت برای آرایشگاه حدودا چقدر است؟

اگر سایت را خودتان درست می‌کنید، احتمالا نیاز است بودجه‌ای در حدود چند میلیون تومان برای یک سایت ساده به همراه یک سال هزینه خدمات، در نظر داشته باشید. اگر بخواهید از یک آژانس بازاریابی استفاده کنید، باید انتظار هزینه‌ای در حدود 5 تا 10 برابر برای ساخت وب سایت و همین‌طور چند میلیون تومان در ماه برای پشتیبانی را داشته باشید. مطمئنا، بعضی آژانس‌ها هزینه بیشتری خواهند داشت، اما این هزینه بالاتر در صورتی به صرفه است که برای ساخت سایتی خارق‌العاده باشد.

صرف نظر از انتخاب شما، این مقاله برایتان مفید خواهد بود. شما همه مراحل ساختن یک سایت را یاد خواهید گرفت و این دانش همچنین شما را به درک بهتری از اینکه از خدمات یک آژانس بازاریابی چه انتظاراتی داشته باشید، می‌رساند.

تکنولوژي مورد استفاده خود را به دقت انتخاب کنید

وقتی می‌خواهید برای آرایشگاه خود سایتی بسازید، به تکنولوژی که در ساخت این سایت دخیل است، فکر کنید. انتخاب یک پلتفرم سازنده سایت و یک نرم افزار آرایشگاهی خوب می‌تواند تفاوت بسیاری در تجربه‌ای که سایت شما ارائه می‌دهد ایجاد کند. همچنین مشخص می‌کند که آیا این سایت در جذب مشتری و ساختن برند شما موفق خواهد بود یا خیر.

همچنین بهتر است مطمئن باشید که این دو سیستم به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند.

چگونه سایت آرایشگاه خود را درست کنیم؟

برای ساختن یک سایت خوب آرایشگاهی، باید ۹ مرحله را پشت سر بگذارید که با جزئیات در این مقاله توضیح خواهم داد.

اگر این نکات را به دقت دنبال کنید، همه دانش اساسی مورد نیاز برای ساختن سایت آرایشگاه خود را خواهید داشت. همچنین می‌توانید مطمئن باشید که می‌توانید کیفیت کار یک آژانس بازاریابی در طراحی سایت را نیز ارزیابی کنید.

۱. از دیگر سایت‌های موفق الهام بگیرید

هنگام شروع هر پروژه جدیدی در آرایشگاه، همیشه خوب است که نگاهی به آرایشگاه‌های موفقی که پیش از شما این کار را انجام می‌داده‌اند، ‌بیندازید.

این کار به شما ایده‌هایی در مورد طراحی و عملکردی که دوست دارید در سایتتان داشته باشید، خواهد داد. با این دانش، می‌توانید تصمیمات بهتری برای دنبال کردن مراحل بعدی بگیرید.

برای کمک به شما، چند مثال از سایت‌های خوبی که می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید، آورده‌ام.

به لیست سایت‌هایی که در این مقاله آمده‌اند، نگاهی بیندازید. چیزهایی که در مورد آن‌ها دوست دارید (یا دوست ندارید) را یادداشت کنید. ببینید آیا چیزی هست که بخواهید در سایت خودتان هم داشته باشید؟

حتما این سایت‌ها را با تلفن همراهتان نیز بررسی کنید. بیشتر مردم امروزه اینگونه در اینترنت جستجو می‌کنند.

هنگامی که کم و بیش می‌دانستید که دوست دارید شکل سایتتان چگونه باشد، به نکته بعدی بروید.

۲. یک اسم دامنه انتخاب کنید

شاید پذیرفتن آن سخت باشد…

اما هیچ چیز غیر حرفه‌ای‌تر از ایمیلی که با «@gmail.com» تمام شود یا سایتی که انتهای آن «.wixsite.com» باشد، روی کارت یک سالن دار نیست.

اگر به طور جدی می‌خواهید یک آرایشگاه داشته باشید، باید سایتی با آدرس «.com» یا «.ir» برای خود داشته باشید و همین طور یک آدرس ایمیل اختصاصی تهیه کنید.

این کارها هزینه خیلی زیادی ندارد اما از نظر حرفه‌ای تاثیر آن بیشتر است. در واقع، اگر سایت آرایشگاه خود را با یک وب سایت ساز بسازید، اکثر اوقات یک دامنه نیز به طور مجانی هدیه خواهید گرفت. (در این مورد در مرحله بعد صحبت خواهم کرد.) پس فعلا چیزی نخرید.

بهترین گزینه، گرفتن دامنه‌ای با کد کشور است که فقط شامل نام آرایشگاه باشد. اما این کار سختی است،‌ مگر اینکه نام آرایشگاهتان بسیار منحصر به فرد باشد. اگر دامنه‌ای که فقط شامل نام آرایشگاه باشد در دسترس نیست، سعی کنید جزئیات بیشتری به آن اضافه کنید.

برای مثال، فرض کنید نام آرایشگاه شما Serenity است و در کشور انگلستان قرار دارد. دامنه‌های احتمالی می‌توانند serenity.co.uk، serenitysalon.co.uk، serenityhair.co.uk، serenityhairsalon.co.uk، serenitylondon.co.uk و غیره باشد.

به احتمال بسیار زیاد باید دامنه‌ای مشابه این‌ها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از پنجره جستجوی زیر، ببینید آیا نام مد نظر شما در دسترس است یا خیر.

۳. وبسایت سازی انتخاب کنید که با شما و نیازهای آرایشگاه شما متناسب باشد

من از سال ۲۰۰۲ به صورت حرفه‌ای وب سایت طراحی می‌کردم و می‌توانم چیزی را به شما بگویم.

در آن زمان اگر سایت می‌خواستید، باید برنامه نویس بسیار خوبی می‌بودید و همینطور مهارت‌های طراحی می‌داشتید. امروزه، ما سایت‌ها را به شکل بسیار متفاوتی می‌سازیم.

شما نیاز به مهارت‌های فنی برای ساختن یک  سایت حرفه‌ای ندارید. این موضوع با تشکر از وب سایت ساز هایی که وجود دارند، ممکن می‌شود.

اما تعداد بسیاری از آن‌ها موجود است.

کدام یک می‌تواند برای آرایشگاه شما بهتر باشد؟

در این مورد باید الآن تصمیم بگیرید.

اما من این تصمیم را برای شما آسان می‌کنم.

اگر در طراحی وب سایت تازه کار هستید، پیشنهاد من یک سازنده وب سایت آسان است.

وردپرس یکی از پر استفاده ترین و بهترین ابزارهای ساخت وب سایت برای آرایشگاه‌هاست. همان طور که در مراحل پیش رو خواهید دید، ‌استفاده از آن بسیار ساده است، در حالی که با قالب‌های آماده می‌توان سایت‌های بسیار حرفه‌ای نیز طراحی کرد.

۴. شروع بع طراحی سایت آرایشگاه کنید

اگر صاحب آرایشگاه هستید، پس با صنعت زیبایی و مد آشنایی دارید.

پس احتمالا با من هم نظر باشید که طراحی بخش مهمی از کار شماست.

مشتری‌های آرایشگاه شما نیاز دارند که مطمئن باشند که شما دید خوبی برای طراحی دارید، پیش از اینکه اجازه رنگ کردن موها، طراحی ناخن‌ها یا برنزه کردن بدن‌هایشان را به شما بدهند.

این یک واقعیت است.

و وب سایت شما به روش‌های بسیاری بازتابی از سلیقه شما در طراحی است. سایت شما همین طور اولین برخورد مشتریان جدید با کسب و کار شماست، بنابراین بتواند معرف خوبی از کار شما باشد.

در اینجا چند اصل مهم را خاطر نشان می‌کنیم تا در هنگام طراحی سایت آرایشگاه خود در ذهن داشته باشید:

۱. کارایی را به زرق و برق اولویت دهید: روزهایی که سایت‌ها باید انیمیشن‌های پر زرق و برق و چشمگیر می‌داشتند گذشته است. مردم می‌خواهند سایت‌های مفید که بتوان به سادگی در آن‌ها گشت و گذار کرد در اختیار داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند که بتوانند بلافاصله پس از ورود به سایت یک جلسه در آرایشگاه رزرو کنند. دوست دارند گشتن در سایت کار راحتی باشد. آن‌ها دوست دارند اطلاعات مهم (مثل ساعات باز بودن، شماره تلفن، و آدرس) را به سرعت پیدا کنند.

۲. سایت خود را با تلفن همراه نیز امتحان کنید: اکثریت ترافیک سایت‌ها امروزه از گوشی‌های تلفن همراه می‌آید. هنگامی که سایت آرایشگاه خود را طراحی می‌کنید، به احتمال زیاد این کار را روی لپ‌تاپ انجام می‌دهید. اما حتما مطمئن شوید که همه چیز را روی تلفن همراه نیز امتحان کنید. امروزه ظاهر خوب سایت‌ها روی تلفن همراه، حتی از ظاهر آن‌ها روی کامپیوتر شخصی نیز مهم‌تر است.

۳. حتما به خوبی مشخص کنید که یک آرایشگاه دارید: وقتی به سایت آرایشگاه خود می‌روید، مردم باید بتوانند فوری متوجه شوند که شما آرایشگاه مو، سالن ناخن، اسپا، سالن زیبایی یا سالن برنزه کردن دارید. ظواهر و تصاویر برای یک تصویر اولیه بسیار خوب هستند اما یک عکس بزرگ و زیبا را صرفا به خاطر اینکه آن را دوست دارید روی صفحه اول سایتتان قرار ندهید. برای مثال عکس مو برای آرایشگاه مو یا عکس ناخن‌ برای سالن ناخن را روی سایت بگذارید.

۴. سریع باشید: شما تنها چند ثانیه فرصت دارید تا توجه مردم را جلب کنید و کاری کنید در سایتتان بمانند. اگر سایت شما خیلی دیر بارگذاری شود، مخاطبان شما بلافاصله آن را ترک می‌کنند. پس باید حواستان باشد که اضافه کردن عکس‌هایی با حجم بالا می‌تواند به سرعت سایتتان آسیب بزند. همین طور حواستان باشد که سروری که سایت شما روی ان قرار دارد سریع باشد.

این اصول صرف نظر از اینکه از کدام ابزار استفاده می‌کنید، برای سایت شما حیاتی هستند.

۵. اطلاعات مهم مربوط به آرایشگاه خود را در محل مناسب قرار دهید

چیزهای بسیاری هستند که می‌توانید در سایت آرایشگاه خود داشته باشید.

اما برخی از آن‌ها از بقیه مهم‌تر هستند. بیایید این موارد را بررسی کنیم تا حواستان باشد که این موارد را پیش از ارائه کردن موارد جانبی و اضافی روی سایت، حتما رعایت کنید.

الف) دکمه «حالا رزرو کنید» روی صفحه اصلی سایت

دوست دارید وقتی مردم به سایت شما مراجعه می‌کنند چه کار کنند؟

حتما دوست دارید یک نوبت رزرو کنند.

اکثر کسانی که به سایت شما سر می‌زنند هم همین قصد را دارند. پس بهتر است یک دکمه «همین الآن رزرو کنید» بلافاصله روی صفحه اول سایت نمایان باشد.

اینجا هم مثالی از این مورد روی سایت «سالن سرویس داماد» می‌بینیم.

نکته ساده‌ای مثل قرار دادن دکمه حالا رزرو کنید روی صفحه اصلی به نحوی که بلافاصله بعد از ورود به سایت قابل دیدن باشد، می‌تواند تفاوت بزرگی روی تعداد کسانی که از شما وقت می‌گیرند ایجاد کند.

این گزینه همچنین باید در منوی سایت و جاهای دیگری از سایت نیز قرار داشته باشد.

ب) شماره تلفن آرایشگاه

مثل مورد قبل، دسترسی به آرایشگاه شما از طریق تلفن باید برای مردم آسان باشد. شماره تلفن را فقط در صفحه «تماس با ما» قرار ندهید. شماره را در منوی سایت و همین طور در پانویس تمام صفحات آن بگذارید.

پ) محل آرایشگاه شما

یک آرایشگاه (بیشتر اوقات) کسب و کاری محلی است.

بنابراین محل آرایشگاه شما اطلاعات بسیار مهمی برای مردم است، که در صورت نزدیک بودن به اندازه کافی از شما وقت بگیرند.

درست مثل شماره تلفن، آدرس خود را در پانویس تمام صفحات سایت و همین طور در صفحه «درباره ما» قرار دهید.

مهم است که پیدا کردن آدرس برای مراجعین سایت بسیار ساده باشد.

اما دلیل قرار دادن آدرس روی سایت نه فقط پیدا شدن راحت آرایشگاه توسط مشتری‌ها، بلکه کمک به گوگل برای دانستن محل دقیق شماست. اگر گوگل بداند که سالن شما در شهر خاصی قرار دارد، سالن شما را نسبت به دیگر سالن‌های زیبایی در جستجوهای مردم محلی در اولویت بالاتری قرار می‌دهد. فرض کنید یک آرایشگاه در سعادت اباد تهران دارید. حتما با فونت بزرگ در صفحه اول سایت بنویسید «آرایشگاه در سعادت آباد». همین طور این موضوع را در عنوان سایت نیز قرار دهید. در مقاله چگونه آرایشگاه خود را به صدر جستجوهای گوگل ببریم، می‌توانید بیشتر در این مورد بخوانید.

ث) ساعات کار سالن زیبایی شما

یکی دیگر از دلایل مهمی که مردم به سایت شما مراجعه می‌کنند، اطلاع از ساعات کاری شما است و اینکه بدانند آیا در دسترس هستید یا خیر. اگر ساعات کاری خوبی داشته باشید، نقطه قوتی برای شما است و بهتر است آن را به خوبی مشخص کنید و مطمئن شوید که گوگل هم این اطلاعات را دارد.

ت) اطلاعات دیگر مربوط به سالن زیبایی

نکات الف تا ث مهم‌ترین اطلاعاتی هستند که باید در سایت یک سالن زیبایی وجود داشته باشند. شاید واضح به نظر برسد اما من سایت‌های بسیاری دیده‌ام که این اطلاعات در آن‌ها وجود نداشت یا به سختی پیدا می‌شد.

مطمئنا اطلاعات مهم بسیاری هستند که بهتر است روی سایت خود داشته باشید، اما هیچ کدام در صورتی که موارد بالا در سایت نباشند، اهمیتی ندارند.

پس از چند مورد بالا، می‌توان این‌ها را به ترتیب اهمیت اضافه کرد:

۱.نکات قوت سالن شما نسبت به بقیه

۲. لیست قیمت خدمات

۳. مدارک و اعتبارات (جوایز، نظرات مشتری‌ها و غیره)

۴. معرفی شما و کارکنان

۵. داستان سالن زیبایی، هدف و ارزش‌های آن

۶. تصاویر و ویدئوهای حرفه‌ای برای ایجاد یک سایت درخشان که شما و آرایشگاه شما را بازتاب می‌دهد اضافه کنید

یک تصویر می‌تواند بیشتر از هزاران کلمه با مخاطب صحبت کند.

این یک کلیشه قدیم است اما درست است. شاید عبارت خاصی برای این حرف من وجود نداشته باشد، اما یک ویدئو حتی بیشتر از تصویر گویا است.

در هر صورت، استفاده از تصاویر خوب در سایت جدید سالن زیبایی شما حیاتی است. در واقع، سایت شما باید حتما طراحی ساده‌ای داشته باشد. به نحوی که رنگ‌ها و احساسات را از طریق تصاویر و ویدئوها به آن اضافه کنید.

دو راه برای اضافه کردن عکس و ویدئو به سایت وجود دارد. می‌توانید خودتان آن‌ها را تولید کنید یا از تصاویر آماده‌ای که به صورت حرفه‌ای آماده شده‌اند استفاده کنید.

ساختن تصاویر و ویدئوهای خود

ترجیح من همیشه استفاده از عکس‌هایی است که خودم آن‌ها را تهیه کرده باشم. شما می‌خواهید که تجربه سایت شما برای مخاطب، نزدیک‌ترین تجربه به آرایشگاه خودتان باشد.

و چه راهی بهتر از اینکه تصاویر واقعی سالن، کارکنان و خودتان را به آن‌ها نشان دهید؟ در واقع، بهتر از آن این است که یک ویدئو به شکل تور مجازی سالن تهیه کنید که در آن مردم را به درون سالن زیبایی خود راهنمایی می‌کنید و سالن، خودتان و تیم خود را معرفی می‌کنید.

هیچ راه بهتری برای شناساندن خودتان به مشتری‌های جدید نسبت به ویدئو نیست. این کار بین شما و مشتری‌ها اعتمادی برقرار می‌کند و به آن‌ها این باور را می‌دهد که سالن درستی را اتخاب کرده و باید نوبت بگیرند. من به شدت استفاده از ویدئوهای اینچنینی را پیشنهاد می‌کنم.

وقتی از تصاویر و ویدئوهای خودتان در سایت استفاده می‌کنید، بهتر است از کسی که در این کار تجربه لازم را دارد کمک بگیرید. برای اینکه بهترین کیفیت ممکن از کار را داشته باشید. با این حال، اگر نمی‌خواهید قسمتی از بودجه را به این کار اختصاص دهید، می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید.

اگر آیفون‌های نسل جدید یا گوشی‌های همراه مشابهی دارید، برای این کار کفایت می‌کنند، تا زمانی که نورپردازی خوبی داشته باشید.

البته که نیازی نیست همه تصاویر را خودتان تهیه کنید. همیشه گزینه استفاده از عکس‌های آماده وجود دارد.

استفاده از عکس‌ها و ویدئوهای آماده

حتی اگر بتوانید هزینه عکاس و یک تیم خوب برای عکس‌های سالن را بپردازید، احتمالا به عکس‌های به خصوص بسیار بیشتری برای آرایشگاه خود نیاز دارید.

عکس‌ها و ویدئوهای اماده که حرفه‌ای اماده شده‌اند و در سایت‌ها پیدا می‌شوند، در صورت خرید مجوز آن‌ها قابل استفاده هستند. این عکس‌ خا مخصوصا در هنگامی که نیازی نیست عکس‌ها شخصی باشند (یعنی خودتان یا سالن را نشان دهند)، بسیار مناسب هستند. کیفیت این عکس‌ها معمولا بسیار بالاتر از عکس‌هایی هستند که عکاسی محلی شما با قیمت مناسب می‌توانند تولید کنند. تنها مشکل این عکس‌ها این است که کلی تر هستند و مخصوص سالن شما نیستند.

۷. امکان رزرو آنلاین ایجاد کنید

پیش از این اهمیت بالای گزینه حالا رزرو کنید را در سایت خاطر نشان کردم.

در نهایت، هدف نهایی سایت آرایشگاه شما این است که مشتری‌ها از این طریق نوبت رزرو کنند. پس بهتر است این فرآیند خیلی ساده و روان باشد.

مطمئنم که تا کنون نرم افزارهای آرایشگاه بسیاری را برای اداره کسب و کار خود استفاده کرده‌اید. در این جا باید نرم افزاری را انتخاب کنید که ویژگی رزرو آنلاین را به شما ارائه دهد و بتوانید آن را در سایتتان قرار دهید. اگر نرم افزار این چنینی ندارید یا نمی‌دانید نرم افزار شما چطور رزرو آنلاین را پشتیبانی می‌کند، بهتر است هر چه سریع‌تر یک نرم افزار خوب تهیه کنید.

یک نرم افزار خوب آرایشگاه می‌تواند کمک بزرگی به کسب و کار آرایشگاه شما باشد. مطمئنا هدف آن اداره رزرو‌های آنلاین است اما می‌تواند کاربردهای بسیار بیشتری نیز داشته باشد.

هنگامی که قابلیت رزرو آنلاین به سایت شما اضافه شد، به سادگی آن را به دکمه «حالا رزرو کنید» لینک کنید.

۸. سایت آرایشگاه خود را در موتورهای جستجو قابل پیدا شدن کنید

تبریک می‌گویم!

تا الآن احتمالا سایت شما تکمیل شده و اگر راهنما را دنبال کرده باشید، جز ۱۰ درصد اول سالن‌های زیبایی در اینترنت است.

اما یک سایت چه ارزشی دارد وقتی مردم نتوانند آن را پیدا کنند؟

قدم بعدی این است که مطمئن شویم سایت شما هنگامی که کسی در محدوده نزدیک آن در حال جستجو است، پیدا شود. این قدم بسیار مهمی است که ارزش صرف کردن وقت را دارد.

اگر این کار را به خوبی انجام دهید، می‌توانند سیل مشتری‌های جدیدی که شما را به صورت آنلاین پیدا می‌کنند را مشاهده کنید. و بهتر از همه، ترافیک سایت رایگان است.

۹. سایت خود را به مشتری‌های احتمالی جدید تبلیغ کنید

با اینکه موتورهای جستجو راه خوبی برای پیدا کردن مشتری‌های جدید هستند، به تنهایی کافی نیستند. راه‌های بهتری نیز هست که می‌توانید مردم را از طریق آن به سایت خود جلب کنید، البته با هزینه بیشتر.

از تبلیغات اینستاگرام برای سایت خود استفاده کنید

تبلیغات اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای جلب مشتری‌های جدید است.

سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شبکه‌های اجتماعی یک مکان عالی برای سالن‌های زیبایی است که مشتریان جدید پیدا کنند و ترافیک سایت خود را افزایش دهند. شبکه‌های اجتماعی بسیاری وجود دارند که به درد آرایشگاه شما می‌خورند.

نتیجه گیری

داشتن یک سابت خوب برای کسب و کار شما حیاتی است.

شما می‌توانید سایت خود را درست کنید یا یک آژانس بازاریابی استخدام کنید. امروز دیدید که ساختن سایت با دنبال کردن این راهنما کار آسانی است.

پس مایه تاسف خواهد بود اگر الآن اقدام نکنید. اولین قدم خود را بردارید تا سالن زیباییتان را بهبود ببخشید. یک ایمیل یا آژانس پیدا کنید یا با wordpress شروع کنید و اولین کار خود را تجربه کنید.

نکات کلیدی:

مهم‌ترین کار سایت یک سالن زیبایی، گرفتن رزروهای بیشتر است. بنابراین، داشتن یک نرم افزار که بتواند رزروهای آنلاین را به خوبی مدیریت کند و با سایت شما همخوانی داشته باشد، بسیار پر اهمیت است. جهت کمک گرفتن در این مورد و پیاده سازی پلتفرمی مانند آنچه که در سالن زیبایی سان مشاهده می کنید، می توانید با تماس بگیرید.