تلفن واتس اپ اینستاگرام

نحوه نوشتن کپشن جذاب برای اینستاگرام سالن زیبایی و آرایشگاه

همین چند لحظه پیش یک عکس عالی گرفته‌‌اید.

کاری که برای مشتری سالن‌‌تان انجام داده‌‌اید خیلی‌‌خوب از آب درآمده است. فیلتر موردنظرتان را روی عکس می‌‌گذارید و، واو، این عکس واقعاً می‌‌ترکاند.

فقط چند ثانیه با به‌‌اشتراک گذاشتن شاهکارتان با دنیا فاصله دارید. هیجان‌‌زده‌‌اید. این عکس به‌‌سرعت اوج خواهد گرفت و شما می‌‌توانید این موضوع را حس ‌‌کنید.

حالا فقط کافیست یک کپشن درارتباط با موضوع عکس بنوبسید.

اوووم … بگذارید این یکی را امتحان کنیم. نه، چیپ به‌‌نظر می‌‌رسه. اون یکی چطوره؟ نه، خیلی خوب نیست… می‌‌تونم، نه… مشتری بعدی اومده؟ اه …

آیا هرگز چنین حالتی برایتان پیش آمده؟

جواب من که قطعاً بله هست… ما همه می‌‌دانیم که انتخاب کپشن درست تا چه‌‌اندازه اهمیت دارد. شاید عکسی که انتخاب کرده‌‌اید عالی باشد اما می‌‌دانید که در نبود یک کپشن مناسب به نتیجه‌‌ی دلخواه نمی‌‌رسید. انتخاب کپشن مناسب آنقدرها هم که تصور می‌‌کنید سخت نیست؛ فقط کافیست چند ترفند ساده را بلد باشید.

من این ترفندها را موقعی یاد گرفتم که مشغول بررسی اینستاگرام چندتا از بهترین سالن‌‌ها بودم.

در این مقاله راز و رمز نحوه‌‌ی افزایش تعامل، دنبال‌‌کننده و درنهایت رونق کسب‌‌وکار بهترین حساب‌‌های اینستاگرم سالن را برایتان بازگو خواهم کرد.

نحوه‌‌ی نوشتن کپشن در اینستاگرام برای سالن مو و زیبایی

هفت نکته‌‌ی محرمانه وجود دارند که با لحاظ‌‌نمودن آنها در کپشن‌‌ها می‌‌توانید نرخ تعامل و دنبال‌‌کردن حساب خود را افزایش بدهید. این نکات به‌‌طور خلاصه عبارتند از:

  1. مهم‌‌ترین اطلاعات را در ابتدای کپشن نمایش بدهید.
  2. برای افزایش تعامل از فراخوان‌‌ها کمک بگیرید.
  3. دسترسی خود را بااستفاده از هشتگ‌‌های مختص سالن، محلی یا هشتگ‌‌هایی که در حوزه‌‌ی زیبایی ترند شده‌‌اند گسترش بدهید.
  4. اجتماعی باشید، به کامنت‌‌ها پاسخ بدهید و همکاران و مشتریان سالن را منشن کنید.
  5. صدای سالن خود را در اینستاگرام پیدا کنید.
  6. افراد را با استفاده از اموجی هایی که با سالن‌‌تان همخوانی دارند جذب کنید.
  7. ساختارسازی، ویرایش، بازنویسی و برنامه‌‌ریزی کنید.

این نکات را به‌‌طور مفصل شرح خواهم داد؛ اما بهتر است اول مطمئن شویم که شما کاملاً به این موضوع واقفید که انتخاب کپشن مناسب برای پست‌‌های اینستاگرام سالن چقدر مهم است.

چرا کپشن‌‌ها برای اینستاگرام سالن من اهمیت دارند؟

کپشن خوب به‌‌طور مستقیم روی تعامل و امکان دیده‌‌شدن پست‌‌هایتان اثر می‌‌گذارد. شما با انتخاب درست کپشن شاهد بیشترشدن تعداد لایک‌‌ها، کامنت‌‌ها و دنبال‌‌کننده‌‌های حسابتان خواهید بود. به‌‌همین سادگی.

افزایش تعداد دنبال‌‌کننده‌‌ها، کامنت‌‌ها و لایک‌‌ها خوشایند است و نشان می‌‌دهد پست خوبی گذاشته‌‌اید. اما این تنها دلیل برای انتخاب یک کپشن مناسب نیست.

معیار “الگوریتم” اینستاگرام برای تعیین اینکه کدام پست‌‌ها در فید اینستاگرام افراد نمایش داده شوند میزان تعامل با پست است. وقتی یک پست تعامل خوبی داشته باشد درمقایسه با حالتی که تعامل پست ضعیف است افراد خیلی بیشتری آن را در اینستاگرام مشاهده خواهند کرد.

بنابراین با انتخاب درست کپشن، احتمال دیده‌‌شدن آن توسط تعداد بیشتری مشتری جدید افزایش می‌‌یابد که این موضوع سبب رونق کسب‌‌وکار سالن‌‌تان خواهد شد.

کپشن مناسب برای اینستاگرام سالن به چه صورتی است؟

اولین گام برای موفقیت در اینستاگرام لزوم ارزش بخشیدن به دنبال‌‌کننده‌‌هاست. این امر از سه‌‌طریق محقق می‌‌شود.

  1. شما به دنبال‌‌کننده‌‌هایتان آموزش می‌‌دهید. این بدان معناست که شما با به‌‌اشتراک گذاشتن یک محتوا مطلب جدیدی را به دنبال‌‌کننده‌‌هایتان یاد می‌‌دهید؛ به عنوان مثال چگونه می‌‌توان آسیب‌‌دیدگی مو را کمتر کرد یا چرا مانیکور ناخن در یک سالن ماندگاری بیشتری دارد.
  2. شما دنبال‌‌کننده‌‌هایتان را ترغیب می‌‌کنید. با نشان‌‌دادن نتایج نهایی کار انجام شده در سالن که خوب از آب درآمده می‌‌توانید افراد را به انجام آن کار ترغیب کنید.
  3. شما دنبال‌‌کننده‌‌هایتان را سرگرم می‌‌کنید. شما احتمالاً در پست‌‌هایتان بیشتر خصوصیات شخصی‌‌تان را به اشتراک می‌‌گذارید یا آنها را درجریان اتفاقات بامزه‌‌ای که در سالن‌‌تان افتاده می‌‌گذارید.

اگر پست‌‌تان یک یا چندتا از موارد فوق را داشته باشد حساب اینستاگرامتان ارزش پیدا خواهد کرد و میزان تعامل و تعداد دنبال‌‌کننده‌‌هایتان بیشتر خواهد شد.

اما نوشتن یک کپشن خوب چه نقشی در این موضوع دارد؟

یک کپشن خوب باید بتواند باکمک متن، اموجی‌‌ها و منشن‌‌هایی که به عکستان هویت می‌‌دهند و افراد را تشویق به انجام کار می‌‌کنند به این موضوع رنگ واقعیت ببخشد. در یک کلام کپشن باید:

  1. معنایی به عکس بدهد که گویای محتوای نمایش داده‌‌شده در پست باشد.
  2. با شوخی و با استفاده از زبانی که مناسب سالن شماست ویژگی‌‌های آن را به نمایش بگذارد.
  3. شامل یک “فراخوان” باشد یعنی از مشاهده‌‌کنندگان بخواهد کاری انجام بدهند.

کپشن شما می‌‌تواند متشکل از حدود 2200 کاراکتر و شامل شکلک‌‌ها و حدود 20 هشتگ باشد و امکان رجوع به حساب دیگران را فراهم کند. البته منظور ما این نیست که تمام پست‌‌های شما باید دقیقاً به همین صورت و تا خرخره پر از شکلک و هشتگ باشند. مهم این است که پست شما بتواند توجه مشاهده‌‌کننده را جلب و او را ترغیب به انجام کاری کند که مدنظر شماست.

همه‌‌چیز واضح است؟

حالا به‌‌ تشریح هفت نکته‌‌ی طلایی می‌‌پردازیم که رعایت آنها در کپشن‌‌ها سبب افزایش نرخ تعامل و تعداد دنبال‌‌کننده‌‌ها می‌‌شوند.

1. مهم‌‌ترین اطلاعات را در آغاز کپشن نمایش بدهید

حتی اگر اینستاگرام اجازه‌‌ی نوشتن یک کپشن 2000 کاراکتری را بدهد بازهم گاهی اوقات آن را سر 125 کاراکتر یا حتی کمتر قطع می‌‌کند. در این حالت مشاهده‌‌کنندگان باید برای دیدن بقیه‌‌ی کپشن روی لینک ” more ” بزنند.

در حال حاضر فید اینستاگرام افراد پر از پست است و شما باید مطمئن شوید که پست‌‌تان در همان 125 کاراکتر اول توجه آنها را جلب می‌‌کند.

هشتگ‌‌ها و منشن‌‌ها می‌‌توانند در انتهای پست قرار بگیرند. بخش آغازین پست باید به یک متن گیرا و ( در حالت ایده‌‌آل) فراخوان اختصاص داده شود.

2. از فراخوان‌‌هایی استفاده کنید که تعامل را افزایش می‌‌دهند

موثرترین راه برای افزایش تعامل در اینستاگرام سالن آن است که در کپشن از افراد بخواهیم کاری انجام بدهند. درواقع مطالعاتی که در این زمینه انجام شده نشان می‌‌دهند که نرخ تعامل پست‌‌هایی که در آنها افعال کنشی به‌‌کار رفته بیشتر از پست‌‌هایی است که حاوی صفات منفعل هستند.

اما چه فراخوانی برای سالن مناسب است؟

درادامه چند ایده برای استفاده از فراخوان در کپشن‌‌ها ارائه می‌‌کنم.

از افراد بخواهید یکی از دوستانشان را تگ کنند

اینکه افراد دیگران را در پست شما تگ کنند صرفاً سبب افزایش تعامل در کامنت‌‌ها نمی‌‌شود، بلکه دراین حالت افرادی که تگ شده‌‌اند نیز از این موضوع مطلع می‌‌شوند و از این طریق توسط دوستانشان به حساب شما دعوت می‌‌شوند.

این موضوع تاثیر فوق‌‌العاده‌‌ای بر تعامل و دنبال‌‌کردن شما در این فضای اجتماعی خواهد داشت.

برای انجام این کار چند ایده به شما می‌‌دهیم.

اگر شما یک آرایشگر مو هستید می‌‌توانید عکس نتیجه‌‌ی کار یک موی فوق‌‌العاده را پست کنید و از دنبال‌‌کننده‌‌ها بخواهید فردی را که آن مدل مو به ظاهرش می‌‌خورد تگ کنند. یا اگر شما یک ناخن‌‌کار هستید یک طرح ناخن متفاوت را پست و به همان‌‌صورتی که گفته شد عمل کنید.

ترفند موثر بعدی ایجاد رقابت بین دنبال‌‌کننده‌‌ها و تشویق آنها برای تگ کردن یکی از دوستانشان است.

خدمات سالن‌‌تان را تبلیغ کنید

شما اساساً به‌‌دنبال ان هستید که باکمک حساب اینستاگرام سالن، مشتریان جدیدی برای خودتان دست‌‌وپا کنید و از این‌‌رو می‌‌خواهید خدماتی را که در سالن ارائه می‌‌دهید نیز تبلیغ کنید. من خیلی این کار را تکرار نمی‌‌کنم چون به‌‌نظر می‌‌رسد افراط در آن نتیجه‌‌ی نامطلوبی به‌‌دنبال داشته باشد. درعوض سعی کنید پست‌‌های تبلیغاتی را به‌‌تدریج کنار بگذارید و آنها را با چند پست قبل و بعد غیرمتمرکز بر فروش ترکیب کنید. در بهترین حالت شما می‌‌توانید پیشنهادتان را به یک رویداد فصلی یا نظایر آن ارتباط بدهید تا تبلیغ‌‌تان توجیه پیدا کند و از اینکه به‌‌نظر برسد دربه‌‌در دنبال مشتری جدید می‌‌گردید جلوگیری شود.

مثال:

” دفعه‌‌ی بعدی که برای تعطیلات آخر هفته‌‌ وقت رزرو می‌‌کنید یک جایزه از ماه بگیرید. همین حالا برای رزرو وقت به لینک موجود در بیو مراجعه کنید.”

توجه داشته باشید که نمی‌‌توان لینک دسترسی به وب‌‌سایت را در خود کپشن قرار داد اما می‌‌توان در قسمت بیو به لینک اشاره کرد. اینستاگرام اجازه‌‌ می‌‌دهد فقط یک لینک را در بیو درج کنید اما ابزارهایی وجود دارند که این محدودیت را حل‌‌وفصل می‌‌کنند. من پیشنهاد می‌‌کنم هرکدام از کارکنان سالن یک لینک مجزا داشته باشند تا مشتریانشان بتوانند با مراجعه به آن وقت بگیرند. همه‌‌ی نرم‌‌افزارها از پیوند عمیق با کارکنان سالن و خدمات رزرو نوبت پشتیبانی نمی‌‌کنند.

فقط یک سوال بپرسید

با طرح سوالات بازپاسخ از دنبال‌‌کننده‌‌ها بخواهید تجربیاتشان را به‌‌اشتراک بگذارند. فرض کنید پستی درمورد یک مدل موی ساحلی عالی مخصوص تابستان به‌‌اشتراک بگذارید و از دنبال‌‌کننده‌‌ها بخواهید با شما به‌‌اشتراک بگذارند که این تابستان قرار است کجا بروند.

با این روش دنبال‌‌کننده‌‌ها و مشتریان سالن را بهتر می‌‌‌‌شناسید و روابط خود را به‌‌صورت مستمر تداوم ببخشید. 

حواستان باشد تا جایی‌‌که می‌‌توانید سریع به واکنش و نظر آنها پاسخ دهید. پاسخ‌‌دهی سریع، الگوریتم اینستاگرام را هم چنان تحریک می‌‌کند که انگار پست شما بهتر عمل کرده‌‌است. خب، این روش برای پاسخ‌‌دادن به مشتریان هم مناسب است.

از دنبال‌‌کننده‌‌هایتان نظرسنجی کنید

افراد دوست دارند مشارکت کنند و در تصمیم‌‌گیری به شما یاری برسانند. به‌‌عنوان مثال شما می‌‌توانید چند عکس از مدل‌‌موی مختلفی را که برای مراسم خاص پیش‌‌رو مدنظرتان است بارگذاری کنید و از دنبال‌‌کننده‌‌ها نظر بخواهید که کدام مدل را ترجیح می‌‌دهند- 1، 2 یا 3.

3. میزان دیده شدن خود را با استفاده از هشتگ‌‌های مختص سالن یا هشتگ‌‌هایی که در حوزه‌‌ی زیبایی ترند شده‌‌اند گسترش بدهید

آیا بجا و به‌‌موقع از هشتگ استفاده می‌‌کنید؟

درمورد اکثر ماها این موضوع صادق نیست… و در این حالت یک فرصت بزرگ قابل‌‌انتخاب از دست می‌‌رود. استفاده از هشتگ‌‌ها دسترسی به محتوای شما را به‌‌طور چشمگیری افزایش می‌‌دهند. هشتگ‌‌ها این فرصت را فراهم می‌‌کنند تا افرادی که امروز دنبال‌‌کننده‌‌ی شما نیستند اما علایقشان مشابه چیزی است که شما پست کرده‌‌اید بتوانند پست‌‌تان را ببینند.

این قطعاً فرصتی عالی است برای اینکه پست شما پیشتاز باشد. جالب است بدانید که در مطالعه‌‌ای که Simply Measured انجام داد مشخص شد که نرخ تعامل پست‌‌هایی که به‌‌طور میانگین یک یا چند هشتگ دارند بیش از 12 درصد بالاتر از پست‌‌های فاقد هشتگ است.

شما می‌‌توانید حدود 30 هشتگ مختلف در پست‌‌تان داشته باشید. اما من نگران این هستم که شما در تمام پست‌‌هایتان به‌‌طور کامل از ظرفیت 30 هشتگ استفاده کنید. دنبال‌‌کننده‌‌هایتان می‌‌دانند که هدف از استفاده از هشتگ‌‌ها افزایش تعداد دنبال‌‌کننده‌‌ها و نرخ تعامل است. قراردادن فهرست طولانی از هشتگ‌‌ها در پست سبب می‌‌شود حس بیهوده‌‌بودن به دنبال‌‌کننده‌‌ها دست بدهد و این‌‌طور به‌‌نظر برسد که شما دارید به هر دری می‌‌زنید.

برای جلوگیری از ایجاد چنین حسی و نیز ایجاد امکان دیده‌‌شدن پست برای افرادی که بیشترین اهمیت را برای کسب‌‌وکار سالن‌‌تان دارند باید مطمئن شوید که از هشتگ‌‌هایی استفاده می‌‌کنید که ارتباط نزدیکی با محتوای پست‌‌تان دارند. در این‌‌صورت دیگر استفاده از هشتگ بی‌‌خود به‌‌نظر نمی‌‌رسد.

نمی‌‌توانم دقیقاً بگویم از چند هشتگ باید استفاده کنید – نظرات کارشناسان در این‌‌مورد متفاوت است و هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان بدهد دقیقاً چه‌‌تعداد هشتگ بهتر است. در یک کلام موضوع به این برمی‌‌گردد که از هشتگ‌‌های مناسب پست‌‌تان استفاده کنید.

اما بهتر است از چه هشتگ‌‌هایی استفاده کرد؟

اجازه بدهید راهبرد هشتگ سالن‌‌تان را سروسامان بدهیم.

درمورد هشتگ سالن‌‌تان تحقیق کنید

اگر شما هم مثل اکثر مدیران سالنی هستید که با آنها ملاقات دارم احتمالاً در همان زمان انتشار پست به‌‌سرعت چند هشتگ را انتخاب می‌‌کنید. از این نظر که دارید از هشتگ استفاده می‌‌کنید خوب است اما انجام این کار بدون آمادگی قبلی پتانسیل پست‌‌تان را محدود می‌‌کند.

حالا به بررسی این موضوع می‌‌پردازیم که چگونه می‌‌توانید یک راهبرد هشتگ جدید برای خودتان دست‌‌وپا کنید. با ارائه‌‌ی چند تمرین ساده به شما کمک خواهم کرد با جزییات هشتگ‌‌هایی که از این‌‌پس استفاده خواهید کرد آشنا شوید.

جداً پیشنهاد می‌‌کنم حالا 20 تا 30 دقیقه وقت بگذاید و هشتگ‌‌های مناسب بسازید. اگر حالا وقت بگذارید دیگر بعداً مجبور نخواهید بود هربار که می‌‌خواهید پست بگذارید هشتگ‌‌های جدید بسازید. طولی نخواهد کشید که لذت رشد پیوسته‌‌ی حساب اینستاگرام سالن هم نصیب‌‌تان خواهد شد.

اگر پشت کامپیوترتان نشسته‌‌اید یک صفحه‌‌ی خالی باز کنید. اگر با گوشی کار می‌‌کنید برنامه‌‌ی یادداشت‌‌ها را اجرا کنید. هشتگ‌‌های جدیدی که از این‌‌پس قرار است استفاده کنید در این قسمت‌‌ها ثبت می‌‌شوند.

چه هشتگ‌‌هایی برای سالن مو و زیبایی مطلوب هستند؟

استفاده‌‌ی تعداد زیادی از افراد از یک هشتگ گواهی بر خوب بودن آن هشتگ نیست. اساساً اگر از یک هشتگ گسترده مثل # ناخن، # مو یا # شاد استفاده کنید احتمال دیده‌‌شدن پست خیلی ناچیز خواهد بود. پست‌‌های زیادی از هشتگ‌‌هایی مثل اینها استفاده کرده‌‌اند و پست شما خیلی سریع در میان آن پست‌‌ها خفه خواهد شد.

درعوض شما باید به‌‌دنبال هشتگ‌‌هایی باشید که مربوط به یک قشر بسیار جذاب و مختص کار و محتوایی هستند که به‌‌اشتراک گذاشته‌‌اید. کمی بعد به‌‌طور مفصل به این موضوع خواهم پرداخت.

در این قسمت سه نوع هشتگ را بررسی خواهیم کرد:

  • هشتگ‌‌هایی که برند سالن خودتان را دارند و مشتریان شما و دوستانشان را درگیر می‌‌کنند.
  • هشتگ‌‌های محلی که افراد ساکن در منطقه‌‌ای که سالن شما در آن واقع شده را درگیر می‌‌کنند.
  • هشتگ‌‌های مو و زیبایی که افراد علاقمند به سبک محتوای شما دنبال می‌‌کنند.

هشتگ‌‌های مخصوص سالن خودتان را ایجاد کنید

آیا قبلاً هشتگی برای سالن خودتان داشته‌‌اید؟

به‌‌اصطلاح “هشتگ برند” خودتان معمولاً پست‌‌های کم اما بسیار مرتبطی خواهد داشت که ارتباط تنگاتنگی با سالن شما دارند.

شما می‌‌توانید چند هشتگ برند داشته باشید. شما می‌‌توانید هشتگ رویداد خاص یا کار منحصربه‌‌فردی را که قادر به انجامش هستید ایجاد کنید. همچنین می‌‌توانید یک هشتگ برند همیشه فعال داشته باشید تا خود و مشتریانتان بتوانید موقع پست محتوای مربوط به سالن‌‌تان از آن استفاده کنید.

نقطه‌‌ی قوت این هشتگ‌‌ها آن است که مختص شما هستند. آنها برای شناخت بیشتر شما، سالن‌‌تان یا رویداد خاصی که به‌‌خاطرش هشتگ برند ساخته‌‌اید استفاده می‌‌شوند. این هشتگ به‌‌منزله‌‌ی مخزن محتواهای مربوط به سالن شما عمل می‌‌کند.

اگر مشتریانتان بااستفاده از هشتگ برند شما پست بگذارند با این کار دریچه‌‌ای برای شناخت بیشتر سالن شما به‌‌روی دنبال‌‌کننده‌‌های آنها گشوده می‌‌شود.

هشتگ‌‌های مو و زیبایی منطقه‌‌ی خودتان را بیابید

کسب‌‌وکار شما جهانی است یا محلی؟

خدمت شما عرض کنم که 99 درصد سالن‌‌ها کسب‌‌وکارهای محلی و مشتریانشان مربوط به یک شهر مشخص هستند. به همین دلیل است که هشتگ‌‌های محلی نقش مهمی در راهبرد هشتگ شما دارند. مشتریان جدید احتمالی موقعی که در منطقه‌‌ی شما به‌‌دنبال سالن می‌‌گردند به همین‌‌ هشتگ‌‌ها رجوع می‌‌کنند و از این‌‌رو شما باید مطمئن شوید که در آن هشتگ‌‌ها دیده می‌‌شوید.

برای یافتن هشتگ‌‌های محلی خوب و مناسب می‌‌توان از هشتگ‌‌یاب موجود در اینستاگرام کمک گرفت.  

اگر درابتدا فقط اسم شهرتان را تایپ کنید اینستاگرام سایر هشتگ‌‌های محبوبی را که با نام شهرتان آغاز می‌‌شوند نیز پیشنهاد خواهد کرد.

به‌‌عنوان مثال اگر من “#تهران” را تایپ کنم می‌‌بینید که چند هشتگ مختلف ارائه می‌‌شود. در این مورد “#تهران_آرایشگر” هم در بین هشتگ‌‌های جستجوشده دیده می‌‌شود. این بدان معناست که افراد زیادی وجود دارند که دقیقاً به‌‌دنبال این محتوا هستند. خب شما قطعاً می‌‌خواهید در این حالت پست‌‌هایتان نمایش داده شوند.

نگاهی گذرا به لیست بیندازید و دیگر هشتگ‌‌های مرتبط با نوع سالن‌‌تان را یادداشت کنید. همچنین می‌‌توانید از آن حالت عمومی دربیایید و با تایپ “#تهران_مو” یا “#تهران_ناخن” ببینید اینستاگرام چه هشتگ‌‌هایی برایتان پیشنهاد می‌‌کند.

همچنان به یادداشت‌‌کردن هشتگ‌‌هایی که فکر می‌‌کنید با نوع سالن یا کاری که انجام می‌‌دهید ارتباط بیشتری دارند ادامه بدهید.

اگر حسابتان هنوز دنبال‌‌کننده‌‌های زیادی ندارد سعی کنید به‌‌دنبال هشتگ‌‌هایی باشید که کمتر از یک میلیون پست دارند چراکه در غیر این‌‌صورت به‌‌سختی در هشتگ به چشم خواهید آمد.

با نگاهی به هشتگ‌‌هایی که سالن‌‌های دیگر موقع پست گذاشتن در هشتگ‌‌های محلی که شناسایی کرده‌‌اید استفاده می‌‌کنند می‌‌توانید هشتگ‌‌های محلی بیشتری بیابید. آنها ازچه هشتگ‌‌های دیگری استفاده می‌‌کنند؟

به یادداشت‌‌برداری ادامه بدهید.

طولی نمی‌‌کشد که فهرست ارزشمندی از هشتگ‌‌های محلی مرتبط با سالن‌‌تان در اختیار دارید که می‌‌توانید بارها و بارها به آن رجوع کنید و با این کار احتمال اینکه افراد ساکن در شهرتان حساب اینستاگرام‌‌ شما را ببینند افزایش می‌‌یابد.

استفاده از هشتگ‌‌های ترند و به‌‌روزرسانی پیوسته‌‌ی آنها

شما دوست دارید پست‌‌هایتان در هشتگ‌‌هایی با نرخ تعامل بالا ظاهر شوند. اینها معمولاً هشتگ‌‌های مرتبط با موضوع باب روز هستند. این موضوعات ممکن است رویدادهای محلی باشند که در منطقه‌‌ی شما اتفاق می‌‌افتند و با کسب‌‌وکارتان ارتباط دارند یا با ترندها و مدهای زیبایی مرتبط هستند. یا شاید هم درزمینه‌‌ی وگانیسم باشند که سالن شما در آن جایگاه ویژه‌‌ای دارد.

اطمینان دارم که شما می‌‌توانید ایده‌‌هایی درزمینه‌‌ی موضوعات داغ روز و مرتبط با نوع سالن‌‌تان مطرح کنید. به من اعتماد کنید و آن‌‌موقع است که خواهید دید هشتگی دارید که در آن افراد موضوع مربوطه را به‌‌اشتراک می‌‌گذارند و در آن نقش دارند.

سعی کنید مثل آن زمانی که در جستجوی هشتگ‌‌های محلی بودید آن کلیدواژه‌‌ها را در قسمت جستجوی هشتگ اینستاگرام تایپ کنید و آنجاست که احتمالاً با گنجینه‌‌ای از موضوعاتی روبرو می‌‌شوید که سالن‌‌تان می‌‌تواند درموردشان پست بگذارد. به‌‌دنبال هشتگ‌‌های خاص‌‌پسند باشید ( تا 20000 پست) و آنها را با پست‌‌های گسترده‌‌تر ترکیب کنید (حدود 1 میلیون پست).

آنها را یادداشت کنید.

از هشتگ‌‌هایی استفاده کنید که در حال حاضر برایتان موثر هستند

من مطمئنم شما همین‌‌حالا که می‌‌خواهید در اینستاگرام سالن خود پست بگذارید از هشتگ‌‌ها استفاده می‌‌کنید. یا دست‌‌کم بعد از خواندن این مقاله سعی در انجام این کار خواهید داشت.

خب چه لزومی دارد که دوباره‌‌کاری کنید؟ همچنان از همان هشتگ‌‌هایی استفاده کنید که در حال حاضر برایتان موثر هستند.

درنتیجه بهترین راه برای یافتن هشتگ‌‌هایی که بالاترین دسترسی و تعامل را برایتان به‌‌ارمغان می‌‌آورند امتحان و یادگیری است.

اگر حساب اینستاگرام‌‌تان تجاری است می‌‌توانید در قسمت Insights ببینید که بازخوردهای اجتماعی حسابتان چقدر مربوط به هشتگ‌‌ها هستند. با این روش خیلی‌‌سریع متوجه می‌‌شوید که چه‌‌چیزی موثر است و چه‌‌چیزی موثر نیست. بدیهی است که در این حالت کاملاً متوجه نمی‌‌شوید که مخاطبی که آن را مشاهده کرده چقدر با کار شما مرتبط است اما خیلی خوب نشان می‌‌دهد که کدام‌‌ هشتگ‌‌ها موثر هستند.

هشتگ‌‌هایی که استفاده می‌‌کنید باهم ترکیب کنید

حالا که یک مجموعه‌‌ی درست‌‌وحسابی از هشتگ‌‌ها دراختیار دارید خیلی راحت‌‌تر و سریع‌‌تر می‌‌توانید در پست بعدی از هشتگ‌‌هایی استفاده کنید که به پیشرفت پست کمک می‌‌کنند. اما در این مورد بهتر است به‌‌دنبال یک راه ساده نباشید و فقط کافیست همان هشتگ‌‌ها را در هر پست کپی و پیست کنید.

این موضوع می‌‌تواند وسوسه‌‌انگیز باشد و سریع پست‌‌تان را منتشر کند اما برای اینکه مطمئن شوید هشتگ‌‌هایی که انتخاب کرده‌‌اید مرتبط با موضوعی خاص هستند لازم است در زمان انتخاب هشتگ‌‌ها برای آن موضوع توجه بیشتری به پست‌‌های شخصی نشان بدهید.  

اگر برای تمام پست‌‌هایتان‌‌ از هشتگ‌‌های کاملاً یکسانی استفاده ‌‌کنید اینستاگرام متوجه این موضوع خواهد شد و  این‌‌طور برداشت می‌‌کند که شما هشتگ‌‌هایی را که احتمالاً اثر منفی بر حسابتان می‌‌گذارند هرز می‌‌فرستید.

می‌‌توانید فهرست تهیه شده را مبنا قرار دهید اما اطمینان حاصل کنید که از ترکیب مختلف هشتگ‌‌ها برای پست‌‌های مختلف استفاده کنید. اگر برای مدیریت اینستاگرام خود از یک ابزار استفاده می‌‌کنید آن ابزار می‌‌تواند هشتگ‌‌های مشترک را مدیریت و  هشتگ‌‌های جدید پیشنهاد کند.

4. اجتماعی باشید، به کامنت‌‌ها پاسخ بدهید و همکاران و مشتریان سالن را منشن کنید.

اینستاگرام یک سکوی اجتماعی است.

طراحی این سکو طوری نیست که سالن‌‌ها و دیگر کسب‌‌وکارها فقط بتوانند به‌‌صورت یک‌‌طرفه پیغام بگذارند بلکه جایی برای گفتگو و تبادل نظر است. درک این نکته اهمیت دارد. من شاهد بوده‌‌ام که بسیاری از برندها و کسب‌‌وکارها در این سکو ناکام بوده‌‌اند چون درمورد رسانه‌‌های اجتماعی، چاپ و تبلیغات تلویزیونی رویکرد نوینی اتخاذ نکرده‌‌اند. آنها فقط به‌‌فکر ارسال پیام بوده‌‌اند. این جواب نمی‌‌دهد.

اینستاگرام به آنهایی که اجتماعی هستند و با تعامل دنبال می‌‌شوند پاداش می‌‌شود. شما به دو روش می‌‌توانید دراینستاگرام اجتماعی شوید و دنبال‌‌کننده‌‌های خود را ارتقا بدهید.

به نظرات پاسخ بدهید و در این کار تعلل نکنید

قبلاً درمورد اهمیت فراخوان‌‌ها در کپشن که از افراد می‌‌خواهند فعالیت داشته باشند و با پست‌‌تان تعامل برقرار کنند صحبت کرده‌‌ام. در این حالت باید اولویت‌‌تان پاسخگویی سریع به کامنت‌‌های دریافتی باشد.

این روش خوبی است برای اینکه جدیت کار سالن‌‌تان را نشان بدهید و زمینه را برای ارتباط با مشتریانی که کامنت داده‌‌اند و نیز سایر افرادی که متوجه شده‌‌اند سالن‌‌تان سریع پاسخ می‌‌دهد فراهم می‌‌کند. 

با این کار تعامل پست بیش از پیش تقویت خواهد شد. حالت مطلوب در الگوریتم اینستاگرام این است که نظردهی و پاسخ به پست‌‌ها سریع انجام شود و این امر احتمال اینکه افراد بیشتری پست‌‌تان را ببینند افزایش می‌‌دهد.

اگر تعداد زیادی حساب اجتماعی داشته باشید ( فیسبوک، اینستاگرام، پینترست و … ) کارتان سخت خواهد شد. با این وجود ابزارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌‌کنند مکالمات خود را در رسانه‌‌های اجتماعی مختلف مدیریت کنید.

مشتریان و همکاران خود را منشن کنید

وقتی بااستفاده از نام کاربری حساب منشن، اقدام به منشن کردن حساب‌‌های دیگران کنید درواقع حساب یک نفر دیگر را تبلیغ کرده‌‌اید.

اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا من باید بخواهم حساب یک نفر دیگر را تبلیغ کنم؟

زمانی‌‌که شما یک نفر دیگر را منشن می‌‌کنید او مطلع خواهد شد و به احتمال زیاد با شما تعامل پیدا خواهد کرد. وقتی شما دیگران را تبلیغ می‌‌کنید آنها نیز اغلب همین کار را برای شما انجام خواهند داد و این موضوع سبب می‌‌شود افراد جدید بیشتری به‌‌سمت حساب شما کشیده شوند. این تقریباً یک بده‌‌بستان است.

بنابراین منشن کردن مشتریان موقع پست عکس‌‌های قبل و بعد عادت خوبی است. مشتریانتان را ترغیب کنید تا در پست‌‌هایشان سالن شما را منشن کنند. ترتیبی بدهید تا نام کاربری حساب‌‌تان در سالن و  شعب آن قابل‌‌رویت باشد.

برای ترویج بیشتر این موضوع پیشنهاد می‌‌شود در سالن‌‌تان یک ایستگاه سلفی یا یک فضای اینستاپسند در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند بعد از انجام کارشان در آنجا عکس بگیرند.

شیوه‌‌ی بعدی برای ترغیب مشتریان به منشن کردن شما در پست‌‌هایشان، مکان‌‌یابی سالن در اینستاگرام و فیس‌‌بوک است. با این کار هم شما و هم مشتریانتان می‌‌توانید خیلی‌‌ساده موقع پست گذاشتن از سالن به آن اشاره کنید. اگر هنوز موقعیت مکانی سالن را در اینستاگرام تنظیم نکرده‌‌اید راهنمای گام‌‌به‌‌گام زیر را دنبال کنید.

5. صدای سالن خود را در اینستاگرام پیدا کنید

اینستاگرام فضایی برای گفتگوی شخصی وغیررسمی است.

پیام‌‌های غیردوستانه و زبان رسمی جایی در این سکو ندارند. شما باید سخت تلاش کنید تا لحن‌‌تان ساده و درصورت امکان آمیخته با شوخ‌‌طبعی باشد.

اما انتخاب لحن مناسب به تصویر برند سالن بستگی دارد. اگر سالن‌‌تان خیلی جدی است این کار به‌‌مراتب سخت‌‌تر خواهد بود. در این حالت باید به تصویر برند سالن خود احترام بگذارید اما نباید از یافتن راه‌‌هایی برای حفظ ارتباط و همبستگی افراد با خود غافل شوید.

6. افراد را با استفاده از شکلک‌‌هایی که با صدا و تصویر سالن‌‌تان همخوانی دارند جذب کنید

شکلک‌‌ها روشی عالی برای انعکاس شخصیت شما در پست‌‌ها هستند. همچنین استفاده از شکلک‌‌ها سبب می‌‌شود توجه افراد موقعی که در صفحه‌‌ی فید خود سرک می‌‌کشند جلب شود. پردازش شکلک‌‌ها در مغز نیز سریع‌‌تر از متن انجام می‌‌شود چنانکه بااستفاده از این آیکون‌‌های کوچولو پیامتان خیلی‌‌سریع راه خودش را در اینستاگرام باز می‌‌کند.

من شاهد بوده‌‌ام که یکی از شیوه‌‌های بسیارموثری که آرایشگران مو موقع پست گذاشتن نتیجه‌‌ی کار انجام‌‌شده روی موها از آن بهره می‌‌گیرند استفاده از شکلک‌‌هایی است که به نمایش زنده‌‌ی رنگ مو در عکس کمک می‌‌کنند. به‌‌عنوان مثال اگر موی قرمز در عکس نمایش داده شده باشد می‌‌توان اثر آن را با شکلک آتش بیان کرد. با کمک شکلک‌‌ها می‌‌توانید توجه مشاهده‌‌کنندگان را نیز به کپشن خود معطوف کنید. این کار به پیشبرد فراخوان‌‌ها در پست کمک می‌‌کند.

درواقع از نظر شما شکلک‌‌ها چیزهای کوچک و بامزه‌‌ای هستند ، در حالی‌‌که آنها نرخ تعامل پست را تا 15 درصد افزایش می‌‌دهند.

7. ساختارسازی، ویرایش، بازنویسی و برنامه‌‌ریزی کنید

ساخت یک کپشن خوب کار راحتی نیست. در این مقاله به بررسی ترفندهای مختلفی پرداختیم که امروزه به‌‌کارتان می‌‌آیند اما ساخت یک کپشن خوب بیشتر از آنکه یک علم باشد یک هنر است.

پس در این مسیر شتاب‌‌زده عمل نکنید.

به‌‌‌‌ندرت پیش می‌‌آید که بتوان بدون صرف وقت یک کپشن عالی ساخت. اما لزومی ندارد که بلافاصله پست بگذارید. بهتر است عکستان را بگیرید، پیش‌‌نویس کپشن را آماده کنید و آن را درجایی ذخیره کنید تا بتوانید قبل از گذاشتن پست به‌‌سراغش بروید. پست‌‌گذاشتن آنی به این معناست که پست در زمان‌‌های تصادفی منتشر خواهد شد که به هیچ‌‌وجه به عملکرد پست کمکی نمی‌‌کنند. به‌‌جای این کار مطمئن شوید که از یک برنامه‌‌ی زمان‌‌بند برای پست‌‌های اینستاگرام سالن خود استفاده می‌‌کنید.

با کمک برنامه‌‌ی زمان‌‌بند می‌‌توانید پست خود را به‌‌صورت پیش‌‌نویس ذخیره کنید، آن را قبل از گذاشتن در برنامه ویرایش و نیز اطمینان حاصل کنید که پست‌‌تان در یک زمان بهینه که احتمال دیده‌‌شدنش توسط دنبال‌‌کننده‌‌ها خیلی‌‌زیاد است منتشر می‌‌شود. موقع ویرایش به این نکته توجه داشته باشید که تک‌‌تک کلمات باید در انتقال مفهوم موردنظرتان نقش داشته باشند و لازم است واژگان غیرضروری حذف شوند. مطلب باید مختصر ومفید باشد.

کاری بکنید که دنبال‌‌کننده‌‌ها خیلی راحت مطلب را درک کنند.

از یک قالب پیوسته برای پست خود استفاده کنید.

  1. مهم‌‌ترین پیام‌‌ها که حاوی شکلک و فراخوان هستند و کمتر از 150 کاراکتر دارند توجه افراد را به‌‌خود جلب میکنند.
  2. درصورت نیاز جزییات بیشتری اضافه کنید ( این جزییات صرفاً زمانی نمایش داده می‌‌شوند که روی ”more” کلیک کنید).
  3. منشن‌‌ها را نمایش بدهید و به افراد حاضر در عکس اعتبار ببخشید.
  4. هشتگ‌‌ها را نمایش دهید. اول از هشتگ‌‌های برند شروع کنید و سپس با هشتگ‌‌های محلی و ترند ادامه بدهید.

با حفظ این روند خیالتان راحت است که موارد مهم در جای مناسب مطرح می‌‌شوند ودر عین‌‌حال کار برای دنبال‌‌کننده‌‌ها هم راحت‌‌تر می‌‌شود چون آنها با شیوه‌‌ی پست‌‌گذاشتن شما آشنا می‌‌شوند.

اگر موقع نوشتن کپشن، دیگر ایده‌‌ای نداشتید می‌‌توانید از نقل‌‌قول‌‌های معروف خوب مرتبط با موضوع عکس کمک بگیرید.

حالا نوبت شماست

امیدوارم استفاده‌‌ی کافی را از این مطلب برده باشید. به‌‌خاطر داشته باشید که هیچ‌‌چیز بدون عمل میسر نمی‌‌شود. پس از همین امروز کپشن‌‌های جدید را در اینستاگرام امتحان کنید، اگر این کار را انجام ندهید فکر می‌‌کنم این مطلب بیهوده بوده است :).