چگونگی ارائه تخفیف‌های ویژه و موثر در سالن زیبایی و آرایشگاه

آیا باید در سالن زیبایی خود فروش ویژه خدمات راه بیندازید؟ یا اینکه نگرانید این کار باعث کاهش قیمت‌های معمول شما شود؟ اگر چنین است، شما تنها کسی نیستید که این نگرانی‌ها را دارید.

من قبلاً خیلی محتاطانه با موضوع ارائه فروش‌های ویژه و ارائه تخفیف‌های خاص برخورد می‌کردم. نگران بودم که انجام این کار باعث تضعیف قیمت خدمات معمولم شود و شاید حتی به شهرت برند شناخته‌شده سالنم آسیب بزند.

اما این فکر درست نیست. بهتر است چگونگی ارائه تخفیف‌های ویژه را یاد بگیرید.

خدمات و پیشنهادات مناسب باید یکی از مؤلفه‌های اصلی استراتژی بازاریابی در سالن زیبایی شما باشد. اگر این کار به درستی انجام شود، تأثیر درخشانی بر توانایی شما در افزایش تعداد مشتریان سالن خود و جلب رضایت مشتری‌های موجود برای پرداخت هزینه‌های سنگین‌تر در سالن شما دارد.

در این مقاله، می‌خواهم از افسانه‌هایی اعتبارزدایی کنیم که می‌گویند ارائه تخفیف‌های ویژه کار خوبی نیست و به شما نشان بدهیم که چگونه باید این کار را انجام بدهید تا هم‌اکنون و در دراز مدت شاهد اثرهای آن باشید.

من به شما نشان خواهم داد که چگونه می‌توانید بدون کاستن از ارزش واقعی قیمت‌ها و خوش‌نامی برند خود، تخفیف‌های کارآمدی ارائه بدهید.

1. چرا می‌خواهید تخفیف ویژه بدهید؟

دلایل مختلفی برای فروش‌های با تخفیف در یک سالن زیبایی وجود دارد. این تخفیف‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که در افرادی که به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کنند، نوعی تغییر ایجاد کند. اگر این تغییر ایجاد نشود، به خاطر کسب نتیجه‌ای که به هر روش دیگری هم می‌توانستید به دستش بیاورید، هزینه هنگفتی خواهید پرداخت.

5 هدف مشترک برای ارائه تخفیف در سالن زیبایی

تخفیف برای ارائه خدمات در سالن زیبایی معمولا یکی از پنج هدف زیر را در پی خواهد داشت:

1. مشتری‌های جدیدی را جذب کسب‌وکار خود می‌کنید.

2. مشتری‌های فعلی سالن را وادار به رزرو بیشتر خدمات می‌کنید.

3. مشتری‌های فعلی سالن را وادار به پرداخت هزینه در هر بازدید از سالن می‌کنید.

4. کسب‌وکار خود در ساعات کسادی روز، روزهای خلوت هفته یا اوقات خاصی از فصل سرپا نگه می‌دارید.

5. مشتری‌های قدیمی خود را وادار می‌کنید فرصت دوباره‌ای به سالن بدهند.

اهداف فوق اهداف بسیار متفاوتی هستند و ارائه یک تخفیف که بتواند به همه این اهداف دست یابد، کار دشواری است. همانطور که بعداً درباره چگونگی طراحی تخفیف‌های ویژه و مؤثر می‌آموزیم، باید قبل از اینکه حتی شروع به فکر کردن درباره نحوه طراحی آن‌ها بکنید، بدانید که منتظر چه نوع تغییری در نتیجه این تخفیف‌ها در کسب‌وکار خود هستید.

برای ارائه تخفیف در سالن زیبایی چه اهدافی را باید در نظر بگیریم؟

من واقعاً نمی‌توانم بدون اطلاع بیشتر داشتن درباره کسب‌وکار شما به این سوال پاسخ دهم. این به چالش‌های مرحله کسب‌وکار زیبایی شما بستگی دارد. ضمن توجه به این نکته، نوع تخفیفی که معمولا بیشترین بازگشت را برای کسب‌وکار شما دارد، اهداف 1 و 5 را شامل می‌شود. زیرا هر دوی آن‌ها مربوط به به جذب مشتری برای سالن شما هستند. اگر بتوانید مبلغ کمی را برای جذب مشتری جدید برای سالن خود سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید تا سال‌های سال از مزایای آن بهره‌مند شوید. ارزش به‌اصطلاح «مادام‌العمر» آن تخفیف‌ها آنقدر بزرگ است که می‌توانید پیشاپیش روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

می‌توان از اهداف 2،3،4 بعد از آن استفاده کرد که توانسته‌اید نظر مشتری جدیدی را به سالن خود جلب کنید و در ادامه، می‌توانید آن‌ها را وادار به صرف هزینه‌های بیشتری در سالن خود کنید. می‌توانید کمی خلاق باشید و تبلیغات خود را طوری طراحی کنید که مشتری‌های جدیدی را بیافریند و سپس، طوری آن‌ها را تبدیل به احسن کنید که بتوانید از هر مشتری پول بیشتری به دست بیاورید.

بعدها درباره آن بیشتر صحبت می‌کنیم.

2. کدام یکی از خدمات و محصولات سالن زیبایی خود را می‌خواهید با تخفیف بفروشید؟

شاید اکنون ایده خوبی درباره تغییراتی که می‌خواهید این تبلیغ‌ها و تخفیف‌ها در کسب‌وکارتان ایجاد می‌کنند، داشته باشید. سوال بعدی این است: برای چه‌چیزی باید تخفیف قائل شوید و تبلیغش کنید؟

باید بدانیم که این تخفیف‌دادن‌ها باید نوعی از ارزش را به مشتریان شما (یا مشتری‌های آینده‌تان) بازگرداند. باید جذاب باشند، باید واقعاً جذاب باشند، وگرنه مردم زحمت آمدن به سالن را به خود نمی‌دهند. آن‌ها باید تمایلی قوی برای خریدن و استفاده از تخفیف‌های شما در خود احساس کنند.

اما چگونه می‌توانید به این هدف برسید و در عین حال، همچنان سود ببرید و طوری تخفیف ندهید که مردم در آینده قیمت‌های معمولی‌تان را هم دیگر نپردازند؟

بگذارید چند مفهوم مهم را برای شما توضیح بدهم.

روی خدمات اصلی خود تخفیف قائل نشوید و از ارزش قیمت‌های خود نکاهید

آیا می‌دانید خدمات اصلی سالن زیبایی شما چیستند؟

و آیا می‌دانید خدمات ثانویه شما کدام خدمات‌اند؟

همه سالن‌های زیبایی مجموعه خاصی از خدمات اصلی را دارند. اگر یک سالن ناخن هستید، سرویس مانیکور می‌تواند یکی از خدمات اصلی شما باشد یا اگر سالن مو هستید، سرویس کوتاهی مو و سشوار کشیدن خدمات اصلی شما است.

خدمات اصلی شما منبع اصلی معاش شما هستند. این‌ها خدماتی هستند که به خاطر آن‌ها معروف شده‌اید و بیشتر مشتری‌های شما به خاطر آن وقت رزرو می‌کنند. مطمئن هستم که حتی اگر یک سالن برنزه، سالن زیبایی یا اسپا هم داشته باشید، می‌دانید که کدام یکی از سرویس‌هایتان خدمات اصلی شما محسوب می‌شوند.

خدمات ثانویه شما خدمات مازادی هستند که در سالن خود به مشتریان ارائه می‌دهید. این‌ها می‌توانند خدماتی باشند که به خدمات اصلی شما تنوع می‌بخشند یا شاید هم سرویسی کاملاً متفاوت از آن‌ها هستند. به عنوان مثال، اگر آرایشگر هستید و خدمات اصلی شما کوتاهی مو و رنگ مو است، خدمات ثانویه شما می‌تواند سرویس براق‌کنندگی رنگ یا مراقبت خاصی از مو باشد.

آیا تفاوت بین این دو را می‌دانید؟

بسیار مهم است که خدمات اولیه و ثانویه خود را بشناسید. برای جلوگیری از کاهش قیمت‌های خود، نباید روی خدمات اصلی خود تخفیف ارائه بدهید. این‌ها خدماتی هستند که مشتریان به هر حال برای دریافت آن‌ها به شما مراجعه می‌کنند. بنابراین، تخفیف دادن روی قیمت آن‌ها فقط به کسب سود شما آسیب می‌رساند. به جای ارائه تخفیف روی قیمت خدمات اصلی، باید با ارائه تخفیف روی خدمات ثانویه خود، به ارزش خدمات اصلی خود بیفزایید.

مطمئناً شما چند نوع خدمات ثانویه هم در منوی خود دارید که هزینه آن‌ها آنقدر هم زیاد نیست که می‌توانید حین انجام خدمات اولیه خود، آن‌ها را هم انجام بدهید. این به آن معنا است که شما این خدمات را (به صورت رایگان یا با تخفیف) به خدمات اولیه خود می‌افزایید.

هزینه تحمیلی این کار برای شما بسیار ناچیز خواهد بود؛ اما ارزش درک‌شده زیادی برای مشتری دارد. شما معامله‌ای خواهید داشت که برای مشتری‌های شما بسیار جذاب است، این کار هزینه زیادی برای شما ندارد و در عین حال، شما همچنین از قیمت‌گذاری انجام‌شده روی خدمات اصلی خود محافظت می‌کنید.

فروش محصولات تک‌فروشی نیز می‌توانند یک پیشنهاد ثانویه بسیار خوب برای افزودن به فروش‌های ویژه شما باشد. خرده‌فروشی در یک سالن زیبایی به طور معمول سود خوبی به همراه دارد و نیازی به صرف زمان زیاد برای فروش (در مقایسه با یک سرویس) ندارد و می‌تواند به خوبی بخشی از درآمد سالن زیبایی شما باشد.

امیدوارم بتوانید استدلال من را در اینجا درک کنید و این برای شما معنی داشته باشد. وقتی درباره چگونگی طراحی فروش‌ها و تخفیف‌های ویژه صحبت می‌کنم، دوباره به این موضوع خواهم پرداخت. اما برای انجام معامله‌های جذاب و در عین حال، استراتژیک و سودآور برای سالن خود، درک مفهوم خدمات اصلی و خدمات ثانویه امری ضروری است.

اطمینان حاصل کنید که خدمات سودآوری را برای تبلیغ سالن زیبایی خود انتخاب می‌کنید

آیا همه خدمات شما سودآور هستند؟

شاید واضح به نظر برسد. ارائه خدمات و از دست دادن پول در هر سرویسی که ارائه می‌دهید، اصلا کاری منطقی نیست. بدبختانه، موضوع همیشه اینطور نیست. من سالن‌های زیادی را دیده‌ام که خدماتی ارائه می‌دهند که اصلا سودآور نیستند.

هنگامی که برای سالن خود دست به فروش‌های ویژه‌ای می‌زنید که تخفیفاتی را نیز شامل می‌شود، حتما باید مطمئن باشید که سودآوری خدمات خود را خیلی خوب می‌شناسید تا بتوانید الف) خدماتی را بفروشید که برای شما سود به همراه می‌آورند و ب) امکان ارائه تخفیف‌هایی برای جذاب‌تر کردن فروش‌‌تان را به شما ببخشد.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، شما را تشویق می‌کنم که تمام خدمات خود را مرور کنید و سودآوری آن‌ها را ارزیابی کنید. هنگام انجام این کار، باید هزینه کامل هر سرویس را بررسی کنید، نه فقط هزینه محصول. برای هر سرویس در فهرست قیمت‌ها خود، نکته‌های زیر را یادداشت کنید:

– قیمت خدمات: قیمتی است که مشتری‌های شما برای دریافت آن می‌پردازند. درآمد شما در ازای هر سرویس فروخته شده.

– هزینه محصول خدمات: هزینه هر محصولی است که شما به عنوان بخشی از ارائه خدمات مصرف می‌کنید.

– زمان لازم برای خدمات: زمانی است که شما یا کارکنان‌تان برای تکمیل خدمات باید صرف کنند. می‌توانید با ضرب زمان ارائه خدمات در میانگین درآمدتان هزینه نیروی کار برای هر ارائه هر سرویس را محاسبه کنید.

هنگامی که این سه را برای هر سرویس به دست آوردید، می‌توانید به‌راحتی سهم سود هر کدام از سرویس‌ها را محاسبه کنید.

سهم سود خدمات سالن زیبایی

سهم سود = قیمت خدمات – هزینه محصول – هزینه زمان

توجه داشته باشید که صرفا مثبت بودن عدد سهم سود به دست آمده به این معنی نیست که فروش این خدمات سودآور است. شما هزینه‌های بیشتری برای تأمین هزینه خدمات (به عنوان مثال اجاره، بیمه، بازاریابی، آموزش و غیره) می‌پردازید، بنابراین بخش بزرگی از سهم سود نیز به سایر هزینه‌های شما مربوط است و هر آنچه باقی می‌ماند، سود شما است.

به هر حال، برای سهولت کار، فقط محاسبه کنید که سهم سود هر یک از خدمات شما چقدر است. شاید از تغییرات بزرگی در سودآوری خودتان تعجب کنید. همچنین باید خیلی زود یاد بگیرید که کدام یک از موارد هستند که باید تبلیغ‌شان را بکنید و کدام یک از آن‌ها را حتی باید از منوی خدمات خود حذف کنید یا اصلا قیمت‌شان را افزایش بدهید.

خدماتی را تبلیغ کنید که مشتری‌های سالن زیبایی خواستار آن هستند، نه آنچه که خودتان می‌خواهید

تله رایجی که مدیران سالن‌های زیبایی گرفتار آن می‌شوند، تخفیف و فروش خدماتی است که انجامش نمی‌دهند. اقرار می‌کنم که خودم هم این کار را مرتکب شده‌ام.

چون یکی از خدمات ما مشتری و بازده مالی خوبی ندارد، به این فکر می‌افتیم که باید برای آن تخفیفی قائل شویم تا بفروشد. این کار اشتباه است. اگر خدماتی در سالن شما کارایی ندارد، حذفش کنید. در عوض، تمرکزتان را روی تبلیغ‌هایی متمرکز کنید که محبوب‌ترین خدمات شما را شامل شود. در پایان، این همان چیزی است که مردم می‌خواهند. با تمرکز تبلیغات خود بر آنچه که موثر است، پول خودتان پس‌انداز کنید و از ناامیدی فاصله بگیرید.

3. نحوه ایجاد پیشنهادی فریبنده برای سالن زیبایی شما که قیمت‌ها و شهرت آن را تضعیف نکند

ما بالاخره به قسمت سرگرم‌کننده رسیدیم.

وقت آن است که پیشنهاد فریبنده بعدی خود را برای سالن زیبایی‌تان آماده کنید. آیا به این نتیجه رسیده‌اید که تبلیغ‌ها و تخفیف‌هایتان چه تغییری باید در مسیر کاری شما ایجاد کند؟ آیا هیچ ایده‌ای دارید که کدام خدمات (یا محصولات) را باید در فروش ویژه خود بگنجانید؟ بسیار خوب (اگر هم هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید، باز هم بد نیست. می‌توانید بعداً دوباره به آن فکر کنید). بیایید به ادامه بحث خود برگردیم.

طراحی بسته پیشنهادی جذاب برای فروش ویژه خدمات یک سالن زیبایی

بیایید با طراحی بسته پیشنهادی خود برای فروش ویژه و تخفیف‌دار شروع کنیم. تفاوت زیادی بین فروش ویژه و تخفیف‌دار در مقابل ارائه تخفیف‌های معمولی برای یک خدمات وجود دارد. متأسفانه، من اغلب می‌بینم که سالن زیبایی‌هایی تبلیغات تخفیف‌دار انجام می‌دهند. غالباً در خدمات اصلی آن‌ها جمله‌هایی مانند «15٪ تخفیف در مدل موهای بعدی خود دریافت کنید» به چشم می‌خورد. سعی کنید از این کار خودداری کنید. ارائه تخفیف روی خدمات اصلی شما باعث می‌شود که قیمت‌های معمولی شما تضعیف شوند.

به جای ارائه تخفیف، ارزش بیشتری کسب کنید. منظور من این است که باید فهرست قیمت‌های خود را حول خدمات اصلی تهیه کنید، ولی خدمات ثانویه (یا محصولات) مرتبطی را به آن‌ها بیفزایید تا در کنار هم یک بسته تشکیل شود.

تخفیف‌ها را فاش نکنید تا ارزش بیشتری به کسب‌وکارتان بدهید. مردم برای پاداش‌های تجربی ارزش بیشتری قائل هستند تا پاداش‌های مالی و این موضوع قیمت‌های معمولی شما را تضعیف نمی‌کند.

بیایید اینگونه فکر کنیم که شما یک آرایشگر یا مدیر سالن زیبایی مو هستید و می‌خواهید با هدف جذب مشتری جدید به سالن زیبایی خود، تبلیغاتی انجام و تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه بدهید. برای جذب مشتری‌های جدید، مطمئناً به یک فروش ویژه نیاز دارید که به قدر کافی جذاب باشد که تغییر مدنظر را در کسب‌وکارتان ایجاد کند. باید مقاومت‌ناپذیر باشد. مردم باید فکر کنند که من باید این کار را انجام دهم وگرنه می‌میرم. وقتی هدف شما این است که یک مشتری جدید را با این فروش به سوی خود جلب کنید، باید آمادگی این را داشته باشید که کمی از محتوای آن را فاش کنید.

این کار را با انتخاب یکی از مطلوب‌ترین خدمات اصلی خود شروع کنید. خدماتی که برای آن دسته از مشتریانی که می‌خواهید جذب سالن زیبایی‌تان کنید، خدمات بسیار جذابی است. بیایید اینطور فکر کنیم که شما سرویس رنگ موی دائمی خود را انتخاب می‌کنید. در مرحله بعد باید درباره خدمات دیگر و ثانویه داخل منوی خودتان هم فکر کنید و بفهمید که کدام‌شان برای شخصی که سرویس رنگی شما را خریداری می‌کند، می‌تواند جذاب باشد. سعی کنید چند سرویسی را انتخاب کنید که می‌توانید در حین ارائه خدمات اصلی خود انجام‌شان بدهید. به این ترتیب، تخفیف دادن یا حتی رایگان انجام دادن آن‌ها هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت.

این مهم است که محصولات و خدمات اضافی حتی بیشتر از سرویس اصلی که تبلیغ می‌شود، تقویت و اصلاح شود. به عنوان مثال، این خدمات ثانویه می‌‌تواند سرویس رنگ ابرو یا مراقبت بعد از رنگ مو باشد. همچنین، می‌توانید یک محصول خرده‌فروشی را به عنوان بخشی از بسته پیشنهادی خود در نظر بگیرید. مشتری اکنون در حالت خرید خدمات سرویس رنگ مو قرار دارد، بنابراین او را با موارد نامربوطی که حتی شاید آن‌ها را نخواهد سردرگم نکنید.

پیشنهاد بسته رنگ مو شما می‌تواند شامل این باشد که مشتری خدمات رنگی را در ازای پرداخت 200 دلار کند؛ اما اکنون یک سرویس ابروی رایگان (به ارزش 40 دلار)، یک ترمیم موی رنگ‌شده (به ارزش 30 دلار) و یک مراقبت خانگی برای محافظت از رنگ مو (به ارزش 30 دلار) هم دریافت می‌کند. آن‌ها 200 دلار پرداخت می‌کنند، اما خدماتی به ارزش 100 دلار دریافت می‌کنند.

اگر شما قادر به انجام خدمات رنگ ابرو در حین انجام رنگ مو و مراقبت از آن فقط در عرض همان چند دقیقه‌ای هستید که مشتری همچنان روی صندلی نشسته است، هزینه واقعی که پرداخت و ارزشی برابر با 100 دلار از مشتری دریافت کرده‌اید، تقریبا فقط 20 دلار خواهد بود.

چطور به نظر می‌رسد؟ 50٪ تخفیف درک‌شده برای مشتری با صرف هزینه‌ای فقط برابر با 10٪ از جانب شما. بد نیست، درست است؟

به این ترتیب شما همچنان قیمت اصلی خدمات خود را حفظ می‌کنید و مشتری خوشبختی خواهید داشت که در ازای پول خود، خدماتی با ارزش زیادی دریافت کرده است. شما می‌توانید در اینجا خلاقانه رفتار کنید. خدمات متنوع و ترکیب محصولات مختلف را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی بیشتر به درد شما می‌خورد. پیشنهاد 200 دلاری می‌تواند برای مشتری‌های جدید زیاد است؛ زیرا هنوز به شما اعتماد ندارند. بنابراین، می‌توانید با یک سرویس اصلی با هزینه کمتری شروع کنید که خطر کمتری برای مشتری دارد. از رنگ مو استفاده کنید تا راحت‌تر آن‌ها را به مشتری دائمی خود تبدیل کنید.

ایجاد حس فوریت و ضرورت

شما اکنون یک پیشنهاد مقاومت‌ناپذیر برای فروش ویژه خدمات آرایشی دارید. اما چرا مردم باید آن را همین حالا بخرند؟ چرا نباید منتظر هفته آینده بمانند؟

شما باید به مردم دلیلی دهید که چرا آن‌ها باید همین حالا وارد عمل شوند و بسته پیشنهادی ویژه سالن زیبایی شما را از دست ندهند. به همین دلیل است که همیشه باید سعی کنید آن را به یک زمان محدود و مثلا «فقط امروز» محدود کنید تا از آن‌ها بخواهید همین الان بسته را از شما بخرند. شما همچنین می‌توانید از مکانیسم دیگری برای این کار استفاده کنید، مانند این که آن را به یک فصل خاص (به عنوان مثال جمعه سیاه) محدود کنید یا اینکه عوامل محدود دیگری مانند «بسته صبحگاهی» برای آن انتخاب کنید.

فروش ویژه خود را با استفاده از یک پیام اغواکننده و نامی برای ارتباط مستقیم تبدیل به فروشی تعاملی کنید

وقت آن است که برای فروش ویژه و جدید خود یک نام انتخاب کنید.

مطمئناً امکان اینگونه کارهای خلاقانه وجود دارد؛ اما خیلی فانتزی نباشید :). آنچه باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که نام و راه‌های ارتباطی که برای تبلیغات خود انتخاب می‌کنید شامل موارد زیر باشد:

– توضیح بدهد که بسته شما درباره چیست

– نهایی‌ترین حالتی را که یک فرد در صورت خریداری این خدمات عایدش می‌شود، نشان بدهد

– اگر به یک رویداد فصلی گره خورده باشید، می‌توانید این مورد را نیز در تبلیغات خود ذکر کنید

به مثال سالن مو در ابتدای همین مطلب بازمی‌گردیم. بسته پیشنهادی شما می‌تواند چیزی شبیه به این باشد:

تخفیف ویژه بهاره: «تحولی کامل در رنگ موی شما» – فقط با ۱۹۵ دلار، همین امروز

در صورتی که نوبت خود را برای رنگ مو در همین امروز رزرو کنید، خدمات مراقبت مو، رنگ ابرو و محصولات مراقبت از مو در خانه (به ارزش ۱۰۰ دلار) را رایگان دریافت کنید.

به مشتری خود اطمینان دهید که انتخاب آن‌ها درست است

اکنون باید یک پیشنهاد ویژه مقاومت‌ناپذیر برای فروش خدمات سالن زیبایی خود داشته باشید؛ پیشنهادی که مشتریان شما باید آن را بقاپند. اما اگر آن‌ها هنوز آن را نخریده‌اند، چه می‌شود؟ آیا دلایل دیگری وجود دارد که چرا مردم به دنبال آن‌ها نیستند؟

سعی کنید فکر کنید که این دلایل چه می‌تواند باشد. وقتی پیشنهاد خود را برای مردم توضیح می‌دهید، به آنچه مردم می‌گویند گوش دهید. داده‌های طلایی را جمع کنید و پیشنهاد خود را تغییر دهید. همچنین ابزارهای دیگری نیز در دسترس هستند که با توجه به نوع دلایل بی‌رغبتی مشتری‌ها به خرید بسته‌های پیشنهادی شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دو روش محبوب برای سالن‌داران دو روش زیر هستند:

– ضمانت برگشت پول: شما می‌توانید با ارائه ضمانی به آن‌ها مبنی بر بازپرداخت هزینه‌ها در صورت نارضایتی مشتریان از خدمات، مشتری بالقوه خود را از کیفیت خدمات خود مطمئن کنید. این کار به کاهش ریسک‌ها کمک می‌کند.

– شواهد باکیفیت: می‌توانید رضایت مشتری‌های قبلی خود را چاپ کنید تا به آن‌ها این اطمینان را ببخشید که آنچه ارائه می‌دهید، از کیفیتی عالی برخوردار است. نشان دادن رتبه‌ها و نظرهای مشتریان فعلی شما روش دیگری برای تقویت و اثبات کیفیت خدمات شما است.

تبلیغ فروش ویژه و جدید خدمات در سالن زیبایی شما

پیشنهاد جدید شما استفاده چندانی نخواهد داشت، مگر اینکه مردم آن را ببینند. بنابراین برای فعال کردن آن باید استراتژی‌ای را درباره زمان، مکان و روش تبلیغ طراحی کنید. نحوه بازاریابی شما نیز به هدف‌تان بستگی دارد.

اگر هدف شما این است که مشتری‌های فعلی‌تان، هر بار که به سالن مراجعه می‌کنند، پول بیشتری خرج کنند، باید همه تلاش خود را روی تبلیغ بسته‌های پیشنهادی خود در داخل سالن زیبایی و در زمان حضور مشتری در آنجا متمرکز کنید. با این حال، اگر هدف شما جذب مشتری‌های جدید است، از انجام این کار در داخل سالن چیز زیادی عایدتان نخواهد شد. زیرا مشتری‌هایی که منتظرشان هستید (بنا به هر تعریفی) در سالن زیبایی شما حضور ندارید. بنابراین، در این حالت شما نیاز به استفاده از وسایل دیگری دارید.

نکته مهم در زمان برنامه‌ریزی درباره نحوه تبلیغ سالن زیبایی خود، اتخاذ رویکردی جامع و 360 درجه در خصوص ارتباطات خودتان است. اگر مشتری از زمان اولین مواجهه با این تبلیغ تا زمان خریداری نهایی آن چندین بار با آن روبه‌رو شود، کار شما موثرتر خواهد بود. برخی از ایده‌های قدرتمند بازاریابی برای سالن زیبایی را به طور خلاصه در ادامه آورده‌ام و شما می‌توانید این نکته‌ها را در هنگام تهیه برنامه‌ای برای بازاریابی خدمات سالن زیبایی خود، در نظر بگیرید.

ایده‌های بازاریابی برای فروش‌های ویژه سالن زیبایی

در ادامه، مؤثرترین راه‌ها برای تبلیغ فروش ویژه سالن زیبایی شما وجود دارد. اگر برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید فروش سالن زیبایی خود را تبلیغ کنید، نیاز به ایده‌های بیشتری دارید، می‌توانید فهرست کاملی از ایده‌های بازاریابی مربوط به سالن زیبایی را در این لینک بررسی کنید. همچنین ابزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای تبلیغ فروش ویژه و تخفیف‌های سالن زیبایی خود استفاده کنید. اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها را می‌توانید در صفحه من با تیتر «ابزارهای پیشنهادی من برای رشد کسب‌وکار سالن زیبایی خود» کسب کنید.

تبلیغات گوگل

منظور از تبلیغات گوگل همان تبلیغاتی است که بالای نتایج جستجوی Google نشان داده می‌شود. وقتی بخش مربوط به آگهی‌های تبلیغاتی خود را در گوگل تنظیم می‌کنید، می‌توانید گروه هدف خاصی را برای خود انتخاب کنید. می‌توانید مشخص کنید که شخص باید در همان شهر شما مستقر باشد و کلمه‌ها و عبارت‌هایی را انتخاب کنید که در صورت جستجوی آن‌ها توسط کاربر، گوگل تبلیغات شما را نشان بدهد. به عنوان مثال برای جستجوی عبارت‌هایی مانند «سالن زیبایی مو در نزدیکی من» یا «سالن زیبایی ناخن در شیکاگو» باید آگهی شما نیز نشان داده شود. این بدان معنا است که تبلیغات شما برای کسانی به نمایش درخواهد آمد که به دنبال سالن زیبایی در منطقه شما هستند. بنابراین، تبلیغات فروش ویژه شما فقط در زمان مناسب نشان داده می‌دهد. اگر هدف از تبلیغات جذب مشتری‌های جدید برای کسب‌وکار خودتا است، Google Ads بهترین کارکرد را در این زمینه دارد. اطلاعات بیشتر درباره چگونگی تنظیم تبلیغات Google را در سایت ads.google.com بخوانید.

تبلیغات فیس‌بوک

نوع دیگری از تبلیغاتی که می‌توانید داشته باشید، تبلیغات فیس‌بوک است. فیس‌بوک همچنین مالک اپلیکیشن اینستاگرام نیز است، بنابراین می‌توانید تبلیغاتی را در بخش Facebook Ads Manager ایجاد کنید که در اینستاگرام نیز قابل‌مشاهده باشد. در صورت استفاده از تبلیغات فیس‌بوک دیگر نیاز نیست که کاربران با استفاده از کلمات کلیدی خاصی به دنبال سالن‌های زیبایی باشند. در این قسمت می‌توانید تبلیغات بی‌پایانی را برای مردم به نمایش بگذارید. تقریباً همه در فیس‌بوک حاضر هستند و فیس‌بوک اطلاعات زیادی درباره افراد موجود در این پلتفرم دارد.

این امر باعث می‌شود که شما در نحوه هدف قرار دادن تبلیغات خود بسیار خاص عمل کنید و آن‌ها را برای افرادی مستقر در منطقه خود با علاقه‌ها و سلیقه‌های خاص نشان بدهید. این کار باعث قدرتمندتر شدن تبلیغات شما می‌شود. تبلیغات فیس‌بوک، مانند تبلیغات Google زمانی عالی عمل خواهد کرد که هدف شما از فروش ویژه جذب مشتری‌های جدید برای کسب‌وکار خودتان است. اطلاعات بیشتر درباره Facebook Ads را در مطلب من حاوی راهنمایی برای استفاده از تبلیغات فیس‌بوکی برای سالن‌های زیبایی در این لینک بخوانید.

فروش ویژه خود را در تقویم بازاریابی ایمیلی سالن زیبایی خود درج کنید

اگر فهرستی از ایمیل‌های مشتریان خود تهیه نکرده‌اید، بهتر است که همین حالا یکی بسازید. بازاریابی ایمیلی، حتی اگر قدیمی به نظر برسد، هنوز هم یکی از مؤثرترین راه‌های تعامل با مشتریان است. علاوه بر این، چندین پلتفرم برای رزرو وقت و چندین نرم‌افزار برای مدیریت سالن زیبایی وجود دارند که حاوی چنین قابلیتی برای تهیه فهرست ایمیل‌های مشتریان هستند.

اگر می‌خواهید با بازاریابی ایمیلی پیشرفت کنید، توصیه می‌کنم از یک بازاریاب ایمیلی واقعی استفاده کنید. بازاریابی ایمیلی یک روش بسیار مناسب برای دستیابی به مشتریان موجود است و اگر هدف‌تان از انجام تبلیغات و فروش ویژه به همراه تخفیف واداشتن مشتری‌های کنونی به مراجعه مکرر یا صرف پول بیشتر در سالن است، توصیه می‌کنم از آن استفاده کنید.

صفحه اینستاگرامی سالن زیبایی شما و صفحه‌های دیگرش در سایر رسانه‌های اجتماعی

آیا اکانت اینستاگرامی دارید؟

اگر چنین است، این نیز روش فوق‌العاده‌ای برای تبلیغ فروش‌های ویژه شما برای فالوورهای‌تان است. نیازی نیست همیشه درباره همه فروش‌ها و تخفیف‌هایتان مطلبی ارسال کنید، اما حتما فروش‌های ویژه خود را به‌طور مرتب در پست‌هایتان پوشش می‌دهید تا مشتری‌های جدید را برای آمدن به سالن زیبایی خود اغوا کنید.

در صورت استفاده از اینستاگرام، فروش‌ها و تخفیف‌های شما در معرض دید همه کسانی قرار خواهد گرفت که شما را در این رسانه فالو می‌کنند و این به آن معنی است که هم مشتری‌های فعلی و هم افراد جدید بالقوه آن را خواهند دید. بنابراین، هنگام تبلیغ تخفیف‌های خود به این موضوع هم توجه کنید.

محدودیت دیگر اینستاگرام این است که نمی‌توانید روی پست خود لینک مستقیم برای تخفیف‌ها بگذارید، بلکه فقط می‌توانید از قسمت بیوی صفحه استفاده کنید. برای کمک به شما درباره این موضوع، مقاله‌ای مفید تهیه کرده‌ام تا چگونگی ایجاد بیوگرافی را در اینستاگرام برای یک سالن زیبایی به شما یاد بدهم تا فالورهای خود را به مشتریانی دائمی تبدیل کنید.

همچنین، ابزارهای خوبی برای رشد صفحه اینستاگرام سالن زیبایی شما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

رسید و منوی خدمات دستگاه پوز سالن زیبایی

شما همچنین می‌توانید تخفیف‌های خود را روی آیکن‌های پوز، منوی خدمات، بروشور و جزوه‌های موجود در سالن زیبایی خود تبلیغ کنید. به طور طبیعی، بدیهی است که این ابزارهای بازاریابی در تبدیل رهگذران به مشتری جدید هیچ کمکی به شما نمی‌کنند؛ به جای آن‌ها از کانال‌های ارتباطی محیطی عالی برای ترغیب مشتریان موجود به خرید بیشتر از شما استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مشتری‌های جدیدی جذب کنید، یک علامت در کنار پنجره خود بگذارید یا تابلو یا بنری را بیرون سالن‌تان نصب کنید. گذاشتن تبلیغ فروش ویژه‌تان در معرض دید عابرانی که از کنار سالن‌تان می‌گذرند، کار بسیار موثری است. این کار هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد (شما قبلاً هزینه اجاره را پرداخت می‌کنید) ولی مخاطبان بسیاری را در منطقه خود هدف قرار می‌دهید.

کارکنان سالن زیبایی خود را آموزش دهید و تجهیز کنید

وقتی تبلیغ‌های خود را با استفاده از تبلیغات فیس‌بوک یا هر فعالیت دیگری انجام می‌دهید که فروش‌های ویژه‌تان را در آن‌ها به دیگران می‌شناسانید، باید این اطمینان را حاصل کنید که کارکنان شما کاملا در جریان این فروش‌ها هستند و مکانیسم آن را درک می‌کنند. اگر هدف از تبلیغ و تخفیف، افزایش درآمد ناشی از هر مشتری است، باید کارمندان خود را آموزش بدهید که به مشتریان خود پیشنهاد دهند از این تخفیف‌ها استفاده کنند.

به نظر ساده و واضح است، اما موارد بسیاری دیده‌ام که مدیر سالن زیبایی در حال تبلیغ و ارائه فروش‌های ویژه است و کارکنانش یا آن را درک نمی‌کنند یا بدتر از آن، اصلا از آن آگاه نیستند. چنین حالتی می‌تواند هنگام درخواست مشتری برای استفاده از هر کدام از این تخفیف‌ها، لحظات شرم‌آوری برای مشتری‌ها ایجاد شود. بنابراین مطمئن شوید که آن‌ها از این موضوع غافل نیستید.

برنامه‌ریزی برای تقویم فروش‌های ویژه سالن زیبایی

شما راه زیادی را در مسیر ایجاد طرح فروشی مقاومت‌ناپذیر و ویژه برای خدمات سالن زیبایی خود پیموده‌اید. برای این کار هدف دارید و می‌دانید باید کدام محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید، یک بسته پیشنهادی اغواکننده طراحی کرده‌اید و قرار است بازاریابی برای فروش آن را آغاز کنید.

حیرت‌انگیز است!

همانطور که امیدوارم تا به حال متوجه آن شده باشید، اجرای تبلیغات مناسب می‌تواند تأثیرهای مثبت و گسترده‌ای بر کسب‌وکار شما بگذارد. اما فقط این کار نیست. در حقیقت، من شما را به‌شدت تشویق می‌کنم تا با ابزارهایی که تازه با آن‌ها آشنا شده‌اید مدتی کار کنید و کار خود را با تبلیغات مختلفی شروع کنید که به نظرتان، برای کسب‌وکار سالن زیبایی شما مناسب هستند.

در هنگام تهیه مجموعه‌ای از تبلیغات، باید کار خود را با تدوین برنامه‌ای برای اجرای برنامه‌های تبلیغاتی مبتنی‌بر نیازهای سالن زیبایی خود شروع کنید. پیشنهاد می‌کنم از ابتدا یک برنامه 12 ماهه بسازید. این بدان معنا نیست که شما دقیقاً همان طرح را اجرا خواهید کرد، اما نظری کلی را برای اولین بار درباره چگونگی انجام تبلیغات را در طول سال به شما می‌بخشد. این امر به شما اطمینان می‌دهد که نیازهای کسب‌وکار خود را در تمام طول سال پوشش می‌دهید و همچنین، می‌توانید کارکنان، تأمین‌کنندگان محصول و سایر ذینفعان خود را نیز درگیر طرح خود کنید تا اثربخشی آن را افزایش بدهید.

آنچه در ادامه می‌آید، چند تا از سوال‌هایی است که در زمان بررسی دوباره طرح سالانه خود باید از خودتان بپرسید.

آیا تقویم تبلیغاتی سالن زیبایی‌تان اهداف مختلفی را برای رشد کسب‌وکارتان در نظر گرفته است؟

علاوه بر این، خودتان بهتر می‌دانید که کسب‌وکار شما به چه نوع تبلیغاتی نیاز دارد. اما همانطور که به برنامه 12 ماهه خود نگاه می‌کنید، سعی کنید این موضوع را بفهمید که آیا به قدر کافی در نوع تبلیغات خود تغییر و تنوع ایجاد کرده‌اید یا خیر. آیا شما فقط مشتری‌های جدید را هدف قرار می‌دهید یا تبلیغات کافی برای ترغیب هر مشتری به بیشتر خرج کردن انجام داده‌اید؟

همچنین، می‌توانید ترکیبی از خدمات را در نظر بگیرید. شاید شما نوعی تخفیف طراحی کرده‌اید تا توجه مشتریان جدید را روی خدمات کوتاهی موی خود جلب کنید. می‌توانید به موازات آن پیشنهادهایی برای فروش ویژه در نظر بگیرید تا از طریق فروش ویژه محصولات آرایشی بتوانید از مشتریانی که خدمات کوتاهی مو را خریدند، باز هم درآمد بیشتری به دست بیاورید.

آیا شما در حال به حداکثر رساندن نمونه‌کار برای خدمات سالن زیبایی خود هستید؟

شما واقعاً باید تمرکز تبلیغات و فروش‌های ويژه خود را روی خدماتی قرار بدهید که می‌دانید مشتریان‌تان خواستار آن‌ها هستند. اما آیا در محصول و خدمات خود تنوع هم ایجاد می‌کنید؟ با تنوع‌بخشیدن به خدمات مدنظر مشتریان برای تبلیغات خود، با افراد مختلفی وارد صحبت خواهید شد. همچنین، اگر خدمات مدنظر خود در تبلیغات را به مرور زمان تغییر بدهید و بعد از مدتی روی خدمات دیگری تاکید کنید، بهتر می‌توانید از قیمت‌گذاری‌های خود مراقبت کنید.

آیا از تغییرهای فصلی نهایت بهره را می‌برید؟

تغییرهای فصلی یکی از عوامل مهم برای مقتضی و مناسب بودن خدمات مختلف یک سالن زیبایی است. اطمینان حاصل کنید که تقویم تبلیغاتی شما این موضوع را در نظر می‌گیرد. برای مثال، قبل از کریسمس می‌توانید به بسته‌های هدیه در تبلیغات خود اشاره کنید یا اینکه در فصل زمستان خدمات و محصولات مربوط به پوست خشک را بفروشید.

نتیجه‌گیری

مطمئن هستم که وقتی می‌گویم تبلیغات مناسب سالن زیبایی می‌تواند کمک شایانی به پیشرفت کسب‌وکار سالن زیبایی شما کند، شما هم با من موافقید.

با توجه به اینکه آیا می‌خواهید مشتری جدیدی برای سالن زیبایی خود جلب کنید یا اینکه می‌خواهید از هر مشتری درآمد بیشتری کسب کنید، اکنون درباره اهداف مختلفی که می‌توانید برای تبلیغات مختلف داشته باشید، بسیار آموخته‌اید. همچنین فهمیدید که چگونه می‌توانید خدمات و محصول مختلفی را برای تبلیغ خود انتخاب کنید تا اطمینان حاصل شود که کارتان شما جذاب و سودآور است.

یکی از مهم‌ترین درس‌های این مقاله، معرفی تفاوت بین خدمات اصلی و خدمات ثانویه شما است. با فروش ویژه خدمات ثانویه خود به عنوان راهی برای افزودن ارزش به تبلیغات خود به جای تخفیف دادن روی خدمات اصلی، از تضعیف قیمت‌های خود جلوگیری می‌کنید. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید به جای تخفیف دادن، ارزش بیشتری به خدمات و محصولات خود اضافه کنید. امیدوارم که از ‌ایده‌های بازاریابی سالن زیبایی که با شما به اشتراک گذاشتم الهام گرفته باشید و آن‌ها در تبلیغ و فروش ویژه مرتبط با سالن زیبایی به شما کمک کنند.

حالا نوبت شما است.

خواندن این مقاله بدون انجام هیچ کاری فقط اتلاف وقت است. طوفان مغزی را شروع کنید و تبلیغ‌ها و تخفیف‌های جدیدی را که می‌توانید در سالن زیبایی خود اجرا کنید، روی کاغذ بنویسید و اولین پیش‌نویس طرح ۱۲ ماهه خود را همین امروز آماده کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره چگونگی رشد کسب‌وکار سالن زیبایی خود به دست بیاورید، می‌توانید در دوره آموزش آرایشگری مردانه مدرسه سان ثبت‌نام کنید.