تلفن واتس اپ اینستاگرام

راهنمای انجام پدیکور در منزل برای آقایان

چه کسی دوست ندارد که کمی بیشتر نازپرورده شود؟ اگر کسی روی این کره‌ی خاکی هست که فکر می‌کند آقایان علاقه‌ای به نازپروردگی ندارند، سخت در اشتباه است! احتمالا آقایان حتی بیشتر از خانم‌ها مایل به نازپرورده‌شدن باشند! تصمیم به انجام‌ پدیکور در یک زمان استراحت باکیفیت می‌تواند بسیار مناسب باشد. ما می‌فهمیم که خالی‌کردن وقت برای رفتن به سالن پدیکور در زندگی شلوغ و سریع امروزی شاید کار دشواری باشد. اگر علاقه مند به پدیکور آقایان در یک محیط عالی و آرام هستید، همین الان با سالن سان تماس بگیرید. در این مطلب ما در اینجا هرچیزی را که شما برای انجام‌دادن پدیکور در خانه به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اما پیش از این که به سراغ روش انجام‌دادن پدیکور در خانه برویم، اجازه دهید کمی بیشتر با پدیکور آشنا شویم.

پدیکور چیست؟

پدیکور چیستبه زبان ساده، پدیکور به معنای مراقبت از پاهای شما است. در واقع اگر این کلمه‌ی لاتین را به دو بخش pedis به معنای «مربوط به پا» و Cura به معنای «مراقبت» تقسیم کنیم، مشخص می‌شود که از ترکیب این دو به عبارت «مراقبت از پا» می‌رسیم.

همچنین پدیکور یک تجربه‌ی آرامش‌بخش است که طی آن با گرفتن ناخن‌ها، لایه‌برداری و برداشتن پوست‌های مرده و از همه مهم‌تر با ماساژ‌دادن‌ ‌از پاهای شما مراقبت می‌کنند! درست مثل یک حمام آب گرم مخصوص برای پاهای شما.

ماساژ همان قسمتی است که انجام پدیکور را بعد از یک هفته‌ی کاری سخت به آرامش‌بخش‌ترین تجربه‌ی ممکن تبدیل می‌کند.  پدیکور برای خانم‌ها شامل لاک‌زدن و برای آقایان شامل سوهان‌زدن ناخن‌ها می‌شود. هرچند اگر آقایی قصد لاک‌زدن داشته باشد نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد. پدیکور دارای انواعی نیز است که در مطلب انواع پدیکور توضیح داده شده است.

فرایند پدیکور شامل چه بخش‌هایی است؟

فرایند پدیکوراجازه دهید برای آشنایی بیشتر با فرایند پدیکور وارد جزئیات کوچک‌تر شده تا متوجه شویم که یک پکیج پدیکور مخصوص آقایان شامل چه چیز‌هایی است. سپس به سراغ روش انجام پدیکور در خانه (برای آقایان) خواهیم رفت.

۱.گرفتن ناخن‌ها

اولین و مهم‌ترین قدم در انجام پدیکور گرفتن ناخن‌ها است. باید اعتراف کنیم که زمانی که خودتان ناخن‌هایتان را می‌گیرید، ناخن‌ها یا بیش از اندازه کوتاه می‌شوند یا به‌درستی کوتاه نمی‌شوند. در پدیکور شما می‌توانید به انتخاب خود ناخن‌هایتان را کوتاه کرده یا بگیرید. پس از گرفتن ناخن‌ها کثیفی اطراف ناخن‌های پا را با استفاده از لوسیون‌های مناسب تمیز می‌کنند. فقط کافی است به مسئول پدیکور خود بگویید که می‌خواهید ناخن‌هایتان را بگیرید و باقی ماجرا را به او بسپارید. اگر قصد دارید این کار را در خانه انجام دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

پس از کوتاه‌شدن یا گرفتن ناخن‌ها نوبت به شکل‌دهی مناسب آن‌ها می‌رسد که این کار با یک سوهان انجام می‌شود. لبه‌های ناخن‌های شما سوهان زده شده و به شکل مناسب می‌رسند. پس از گرفتن و سوهان‌زدن ناخن، نوبت به صیقل‌دادن آن می‌رسد که این کار با کمک یک بافر ناخن انجام می‌شود و ظاهر درخشانی به ناخن‌های شما می‌دهد. ایجاد‌ ظاهر درخشان و یکپارچه در آخرین مرحله‌ی پدیکور انجام می‌شود.

۲. ماهک ناخن

ماهک‌ پوست خشکی است که روی ناخن‌های پای شما را می‌پوشاند؛ همان پوست خشکی که در نقطه‌ی اتصال ناخن و پوست وجود دارد. ماهک‌ها با استفاده از لوسیون‌های مناسب برداشته می‌شوند. به‌طور کلی، کرم‌های مخصوص این کار ماهک را نرم‌تر‌ کرده و سپس پاها را در کاسه‌های پدیکور فرو می‌برند.

یکی از راه‌های جالب انجام این کار رفتن به فیش‌اسپا است. در فیش‌اسپا از ماهی‌هایی به‌نام گارا روفا که با نام دکتر ماهی نیز شناخته‌ می‌شوند، استفاده می‌شود. پاهای شما را داخل کاسه‌ای که با این ماهی‌ها پرشده است، فرو می‌برند و این ماهی‌ها ماهک و پوست‌های مرده‌ی پا را می‌خورند. در هنگام انجام این کار شما احساس خوشایندی مانند غلغلک خواهید داشت.

۳. لایه‌برداری

بعد از ماهک‌ها نوبت به پوست‌های مرده‌ی پا می‌رسد. در اینجا برای خلاص‌شدن از شر پوست‌های مرده از یک اسکرابر مخصوص استفاده می‌شود. البته می‌توانید از ماهی روفا نیز استفاده کنید. اگر از اسکرابر استفاده کنید پس از اتمام فرایند پاهای شما با آب گرم شستشو داده می‌شود. این کار باعث افزایش نرمی و طراوت پوست شما می‌شود. لایه‌برداری باعث جوان‌سازی پوست‌ پاهای شما می‌شود.

۴. آب‌رسانی

پس از اتمام لایه‌برداری نوبت به آب‌رسانی به پاها با استفاده از آب گرم می‌رسد. شما روی یک مبل بسیار راحت نشسته و پاهای خود را در ظرف پدیکوری که با آب‌ گرم و نمک حمام (در صورت درخواست) پر شده است، فرو می‌برید. همچنین از آنجا که آب گرم تمام بدن شما را به معنای واقعی آرام می‌کند، انجام این کار بسیار آرامش‌بخش است.

این کار به کاهش فشار خون کمک کرده و برای بدن شما آرامش‌بخش است. این همان بخشی است که شما را به‌طور کامل مجذوب پدیکور می‌کند. پاهای شما کاهش شدید استرس و آرامش بیشتری را احساس می‌کنند.

۵. ماساژ

 این شگفت‌انگیزترین بخش پدیکور است. پس از استفاده از لوسیون پا، تمام قسمت پایینی پاهای شما به آرامی ماساژ داده می‌شود. این کار لذت و آرامش وصف‌ناپذیری را برای پاهای شما به همراه دارد. لوسیون باعث نرمی و رسیدن مواد مغذی به پوست شما شده و شما را نازپرورده می‌کند!

این همه‌ی نکات مربوط به پدیکور آقایان است.

چگونگی انجام پدیکور برای آقایان در خانه

چگونگی انجام پدیکور برای آقایان در خانهمردانی که زمان کافی برای بیرون رفتن و گرفتن وقت پدیکور در اختیار ندارند، می‌توانند خودشان تمام مراحل این کار را در خانه انجام دهند!

– فروبردن پا در آب: تشتی را برداشته و آن را تا نیمه با آب گرم پر کنید. کمی نمک فرنگی اصل به آن اضافه کنید و سپس پاهای خود را به مدت ده دقیقه داخل آب بگذارید. می‌توانید در زمانی که مراحل آب‌رسانی و نرم‌شدن پوست انجام می‌شود به یک موسیقی خوب گوش‌کنید و به آرامش برسید. پس از ده دقیقه پاهای خود را از آب بیرون آورده و با حوله‌ای خشک کنید.

– اسکراب: آب تشت را خالی کرده و دوباره آن را با آب داغ پر کنید. فقط پای خود را داخل آب برده و خارج کنید و سپس از یک کرم اسکراب شکر استفاده کنید و آن را باملایمت روی پاهای خود ماساژ دهید. سپس از یک سوهان پا استفاده کنید و آن را روی قسمت‌های مختلف پای خود (مخصوصا قسمت‌های مجاور انگشت‌ها) بکشید. این کار پوست‌های مرده را از پای شما جدا می‌کند. سپس پای خود را دوباره به مدت پنج دقیقه داخل آب فرو ببرید.

– گرفتن ناخن: برای گرفتن ناخن‌های خود از یک ناخن‌گیر با لبه‌ی صاف استفاده کنید.

– سوهان‌زدن: سپس با استفاده از یک سوهان ناخن‌های خود را به‌خوبی سوهان بزنید و به شکل دلخواه درآورید.

– از کرم پا استفاده کنید: یک کرم پای خوب تهیه کنید و پس از انجام تمام مراحل فوق از آن استفاده کنید. و تمام!

انواع مختلف خدمات پدیکور‌ در سالن‌ها

انواع مختلف خدمات پدیکور‌ در سالن‌هابرای کسانی که با روش پدیکور در خانه آشنایی دارند اما دوست دارند کمی نازپرورده شوند و پدیکور را در سالن انجام دهند. چرا که نه؟

فیش‌اسپا: دکتر ماهی‌ها را به‌یاد دارید؟ رفتن به فیش‌اسپا تجربه‌ی بسیار دلپذیری است؛ مخصوصا برای کسانی که برای اولین‌بار به فیش‌اسپا می‌روند.

پدیکور دیپ نوریشینگ: این نوع از پدیکور یک فرایند سم‌زدایی نیز به همراه دارد و احساس آرامش وصف‌ناپذیری را برای شما به ارمغان خواهد آورد. مواد مغذی از طریق نمک دریایی طبیعی و برچسب‌های ویتامین به پای شما می‌رسند.

شمع درمانی: دارای روغن جوجوبا، کره‌ی کاکائو، ویتامین E و روغن‌های گیاهی معطر برای جوان‌سازی پوست. عاشق این روش خواهید شد.

کوکتل پدیکور: همان‌طور که از نام آن پیدا است، این کوکتل دارای روغن‌های گیاهی مانند کره‌ی کاکائو و رایحه‌های خاص است. تجربه‌ای زیبا برای پاهای شما.

چرا مردان به پدیکور نیاز دارند؟

زیرا چرا که نه؟ دلایلی که نشان می‌دهد که مردان نیز به پدیکور نیاز دارند به‌طور خلاصه در اینجا آورده شده است:

سلامت پاها!

پدیکور سلامت پاها و ناخن‌ها را به‌همراه دارد و این باید اولین و مهم‌ترین دلیل انجام پدیکور باشد. زمانی که به‌سختی مشغول کار هستید و چندین مایل قدم‌ می‌زنید، باید پاهای خود را سلامت نگه دارید. و انجام پدیکور به صورت دوره‌ای می‌تواند سلامتی پاهای شما را تضمین کند.

تمام کثیفی بین ناخن‌های شما تمیز می‌شود، ناخن‌ها شکل مناسبی می‌گیرند و تمام باکتری‌ها از بین می‌روند. لایه‌برداری به شما اطمینان می‌دهد که پوست مرده‌ی پاها از بین رفته تا پوست سالم‌ بتواند تنفس کند.

همچنین اکثر پدیکور‌ها دارای روغن‌های گیاهی معطری هستند که استفاده از آن‌ها باعث خوش‌بو‌شدن پاهای شما می‌شود. سلامت پاها احساس بهتری به شما می‌دهد و نسبت به خودتان احساس خوبی پیدا می‌کنید.

از عوامل اصلی کاهش استرس

پدیکور درباره‌ی زمانی است که به خودتان اختصاص می‌دهید. بعد‌ از روز‌های شلوغ کاری هر مردی لایق این است که اندکی در ناز و نعمت باشد. پدیکور از عوامل اصلی کاهش استرس است. پدیکور شما را شاد کرده و به شما آرامش می‌دهد. اگر شما جزء افرادی هستید که زیاد پیاده‌روی می‌کنید، پدیکور از ملزومات اصلی زندگی شما محسوب می‌شود.

در واقع، زمانی که پاهای خود را داخل آب گرم دارای روغن‌های گیاهی معطر می‌گذارید، احساس می‌کنید که فشار خونتان در حال کاهش است؛ همچنین فشار‌های روانی شما نیز کاهش می‌یابد. پدیکور یک جلسه‌ی آرامش‌بخش کامل است. اگر می‌دانید که چطور باید در خانه برای خود پدیکور انجام دهید، شما کاملا آماده‌اید.

از ناخن‌های فرورفته در گوشت خبری نیست

تمرکز پدیکور بر ناخن‌های فرورفته در گوشت پای شما است. پس اگر برای انجام پدیکور به سالن پدیکور بروید، آن‌ها این مشکل را برطرف خواهند کرد. اگر می‌دانید که چطور باید در خانه برای خود پدیکور انجام دهید، پس شما کاملا آماده‌اید تا خودتان این مشکل را برطرف کنید.

همه‌ی ما می‌دانیم که ناخن‌های پا یا بیش از حد بلند یا بیش از حد کوتاه‌اند. با انجام پدیکور می‌توان ناخن‌ها را در اندازه‌ی مناسب نگه داشت.

از‌بین‌بردن بوی ناخوشایند

تا به حال چند بار برایتان پیش آمده است که دوستانتان به‌خاطر بوی ناخوشایند پاهایتان با شما دعوا کنند؟ این مشکل برای همه‌ی ما به‌وجود آمده است. پدیکور سلامت و خوش‌بویی پاهای شما را تضمین می‌کند.

تمام لایه‌برداری‌ها و کارهایی که بر روی ماهک ناخن‌ها انجام می‌شود، برای از‌بین‌بردن پوست‌های مرده‌ی بدبو است. با داشتن پاهای تمیز اعتماد به نفس و احساس خوبی خواهید داشت. همچنین انجام پدیکور کاملا بهداشتی است.

بهبود گردش خون

پدیکور باعث بهبود گردش خون در تمام بدن شما می‌شود. زمانی که پاهایتان را داخل آب داغ فرو می‌برید، گردش خون در بدن شما بهبود می‌یابد و با گردش خون بهتر احساس بهتری به شما دست می‌دهد.

این‌ها تمام دلایل و مزیت‌های انجام پدیکور برای آقایان بود؛ و تمام! حالا شما همه‌چیز را درباره‌ی «چگونگی انجام پدیکور در خانه» می‌دانید. پس با استرس خداحافظی کنید و هر زمان که حوصله داشتید خود را در این لذت بی‌نظیر غرق کنید.