تلفن واتس اپ اینستاگرام

راهنمای انجام مانیکور در منزل برای آقایان

درست است؛ حتی آقایان هم به مانیکور نیاز دارند تا دست‌هایشان تمیز و آراسته به نظر برسد. به عنوان یک مرد، شاید علاقه نداشته باشید که برای “ظاهر جدید”، مانند بانوان، مانیکور خاصی برای ناخن‌های خود انتخاب کنید؛ اما تمیز و مرتب نگه داشتن آن‌ها ضروری است.

انجام یک مانیکور ساده، کاری آسان است و حتی آقایان در خانه هم می‌توانند به راحتی آن را انجام دهند؛ در حالی که بیش از نیم ساعت هم وقتشان را نمی‌گیرد. اگر می‌خواهید برای مانیکور به سالن زیبایی بروید، نیازی نیست از جزئیات چگونگی انجام مانیکور اطلاع داشته باشید؛ البته تا زمانی که حاضر باشید پول خرج کنید. به خواندن این نوشته ادامه دهید تا بدانید که چگونه می‌توانید در خانه به شکلی مؤثر و سریع مانیکور انجام دهید. برای دریافت خدمات مانیکور آقایان، میتوانید همین الان با سالن سان تماس بگیرید و وقت رزرو کنید.

ابتدا دست‌هایتان را بشویید

این کار اولین قدم برای انجام مانیکور مردانه است. دست‌ها و زیر ناخن‌هایتان آلوده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. چرک، آلودگی، ذرات غذا و سلول‌های مرده فراوانی در زیر ناخن‌ها انباشته شده‌اند؛ بنابراین، اولین کار برای مانیکور، تمیز کردن آن‌ها است. دست‌هایتان را زیر آب گرم جاری بگیرید و با استفاده از یک صابون ملایم ناخن‌ها و پوست را خوب تمیز کنید. زمانی که شستن دست‌ها به پایان رسید به سراغ مرحله بعدی بروید.

دست‌هایتان را با آب لیموی گرم خیس کنید

قرار دادن دست‌ها در آب لیموی گرم، نه تنها کمک می‌کند تا تمام آلودگی‌های ناخن‌هایتان از بین برود؛ بلکه کوتیکول ناخن‌های انگشت را هم عقب می زند. آب گرم را در یک ظرف بلور بریزید و نصف یک لیمو را در آن بفشارید. دست‌هایتان را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید و بعد بیرون آوردید.

ناخن‌ها را تمیز کنید

بعد از قرار دادن دست‌ها در آب گرم، ناخن‌ها بسیار نرم‌تر خواهند شد و پاک‌کردن آلودگیهای زیر ناخن و همینطور لکه‌های باقی مانده روی آن بسیار آسان‌تر می شود. از مسواک برای تمیز کردن ناخن‌ها استفاده کنید. فکرتان را بر پاک کردن آلودگی‌ زیر ناخن‌ها متمرکز کنید. هنگام استفاده از مسواک‌، مراقب باشید تا بستر ناخن آسیب نبیند؛ چون می‌تواند دردناک باشد. زمانی که ناخن‌ها، از جمله زیر ناخن‌ها، را به خوبی تمیز کردید، دوباره دست‌هایتان را بشویید، آنگاه متوجه خواهید شد که دیگر خبری از آلودگی‌ها، لکه‌ها و چرک‌ها نیست.

کوتیکول ناخن را عقب بزنید

در سالن‌های زیبایی عقب راندن کوتیکول ناخن، مرحله‌ای الزامی برای انجام مانیکور است. برای این کار باید از عقب زن کوتیکول استفاده کنید؛ اما طبق گفته متخصصان پوست، عقب زدن کوتیکول می‌تواند به بستر ناخن آسیب برساند. به همین دلیل اگر نمی‌توانید این کار را به خوبی و بدون آسیب رساندن به ناخن‌ها انجام دهید، بهتر است آن را فراموش کنید. پس تنها زمانی از عقب زن استفاده کنید که کوتیکول زیادی در محل رویش ناخن، اطراف ناخن را پوشانده باشد. هنگام استفاده از عقب زن کوتیکول، مراقب باشید که در این کار افراط نکنید ؛ چون این کار باعث آسیب دیدن ناخن‌ها می‌شود.

ناخن‌ها را کوتاه کنید

بعد از تمیز کردن ناخن‌ها، نوبت کوتاه کردن آن‌ها است. ناخن‌های آقایان نباید بلندتر از حد معمول باشند؛ اما در صورتی که زیاد هم کوتاه باشند نه تنها بدشکل که دردناک هم می شوند. اندازه مناسب ناخن برای آقایان، بهتر است یک نوار سفید کوچک ناخن باشد که بستر ناخن را در میان بگیرد. ناخن‌ها را با ناخن‌گیر مناسب بچینید و اندازه توصیه شده برای ناخن را به خاطر داشته باشید. تنها از ناخن‌گیر مناسب استفاده کنید تا مطمئن باشید که ناخن‌ها نرم و راحت چیده می‌شوند.

 ناخن‌ها را سوهان بزنید

بعد از اینکه ناخن‌های اضافی را کوتاه کردید، حالا باید آن‌ها را سوهان بزنید. ضمناً قبل از سوهان زدن ناخن ها، مطمئن شوید که دست‌هایتان به اندازه کافی خشک باشند. همچنین می‌توانید قبل از سوهان زدن ناخن ها، مقدار کمی روغن روی ناخن‌هایتان بکشید. از سوهانی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشد و تنها در یک جهت سوهان بزنید. استفاده از سوهان در دو جهت، نه تنها روش اشتباهی است، بلکه ناخن‌ها را ضعیف‌ می‌کند. سوهان زدن مناسب به کمک یک سوهان خوب می‌تواند به شما ناخن هایی صاف و خوش تراش و ظاهری عالی از مانیکور ارائه بدهد.

مرطوب کننده را فراموش نکنید

پس از آنکه تمام مراحل بالا را انجام دادید، به مقدار مناسبی مرطوب‌کننده برای دست‌هایتان نیاز دارید. بر روی ناخن‌هایتان تمرکز کنید تا تمام خشکی روی ناخن‌ها را از بین ببرید و کار مانیکور ناخن را به اتمام برسانید. مرطوب‌کننده را روی پوستتان بمالید و به آرامی ماساژ بدهید تا کاملا جذب شود. برای اینکه ناخن‌هایتان زیبا به نظر برسند و بهترین نتیجه را از این روند بگیرید، مرطوب کردن دست بعد از مانیکور بسیار مهم است.

حال که درباره روند مانیکور مردانه توضیح دادیم، اجازه دهید تا نگاهی سریع به نکاتی بیاندازیم که برای انجام مانیکور مردانه لازم است.

باید روتین هفتگی مانیکور داشته باشید

بیشتر آقایان باور دارند که کوتاه کردن ناخن‌ها زمانی که بسیار بلند و آزاردهنده شده‌اند، تنها کاری است که باید برای مراقبت از ناخن‌ها انجام داد. اول از همه، مهم است که این باور را کنار بگذارید و روتین هفتگی مانیکور داشته باشید. این روتین هفتگی نه تنها مراقبت از ناخن‌ها را برای شما آسان‌تر می‌کند بلکه مطمئن خواهید بود که دست‌هایتان همیشه و نه فقط در یک زمان به خصوص مرتب و تمیز به نظر می‌رسند. مانیکور تنها یکی از روش‌هایی است که به کمک آن می توانید از خودتان بیشتر مراقبت بکنید و با داشتن روتین هفتگی می‌توانید بهترین دستان تمیز را داشته باشید. علاوه بر این، زمانی که روتین هفتگی را تنظیم می‌کنید، باید زمان کمی را برای انجام آن در نظر بگیرید.

 ناخن‌گیر به تنهایی کافی نیست

همینطور، بیشتر آقایان تنها یکی از ابزارهای مانیکور را در طول زندگی خود مورد استفاده قرار داده‌اند و آن ناخن‌گیر است. با وجود آنکه ناخن‌گیر می‌تواند بخش قابل قبولی از روند کلی مانیکور را تکمیل کند، اما هیچگاه نمی‌تواند به تنهایی نتیجه کلی روند را در بر بگیرد. برای انجام یک مانیکور تمام و کمال، به ابزارهای دیگری هم به جز ناخن گیر نیاز دارید. یک قیچی کوچک مخصوص برای چیدن کوتیکول اضافی و شکل دهی گوشه ناخن‌ها ضروری است. همچنین برای مراقبت کامل از ناخن‌های خود حداقل به یک عقب زن و سوهان ناخن هم نیاز دارید. بنابراین به جای آنکه تنها به یک ناخن‌گیر وابسته باشید، پول خود را خرج یک ست مناسب مانیکور کنید که دارای همه ابزارها باشد.

کیفیت ابزار اهمیت دارد

حتی یک حرفه‌ای هم نمی‌تواند کارش را بدون ابزار مناسب به خوبی انجام دهد؛ پس شما هم از این قاعده مستثنا نیستید. اگر از ابزارهایی با کیفیتی پایین استفاده می‌کنید، کار نه تنها برای شما سخت‌تر می‌شود بلکه نتیجه دلخواهتان را هم نمی‌گیرید. شکل دهی غلط ناخن‌ها و یکنواخت نبودن ناخن‌های سوهان خورده، هنگام استفاده از ابزارهایی با کیفیت پایین فراوان دیده می شود. به علاوه، برای کامل شدن روند کار، کیفیت پایین ابزار‌های مانیکور حتی می‌تواند کل روند را زمان‌بر و سخت‌تر کند. می‌توانید از یک ست مانیکور با کیفیت خوب در طول عمرتان استفاده کنید؛ از این رو خرج کردن برای ابزار با کیفیت، همیشه ایده خوبی است.

نرم کردن ناخن‌ها قبل از مانیکور اهمیت دارد

بسیاری از آقایان تمایل دارند از آن بخش مانیکور که باید دست‌ها را به مدت ده دقیقه در مخلوط آب گرم و آب لیمو قرار دهند، صرف نظر کنند. صبر کردن برای ده دقیقه می‌تواند حوصله شخص را سر ببرد؛ اما تکمیل مناسب روند مانیکور و گرفتن نتیجه درست ضروری است. قرار دادن دست‌ها در آب گرم و آب لیمو، نه تنها آلودگی‌های ناخن را پاک می‌کند بلکه ناخن‌ها و همچنین کوتیکول‌ها را نرم‌تر می گرداند. این کار باعث می‌شود جدا کردن یا چیدن کوتیکول‌ها بسیار راحت‌تر بشود. بنابراین اگر به دنبال مانیکور مناسبی هستید، مهم است که در ابتدا ناخن‌هایتان را نرم کنید.

ناخن‌هایتان را زیاد کوتاه نکنید

بیشتر آقایان تمایل دارند ناخن‌هایشان را زیاد از حد کوتاه کنند؛ به خصوص به خاطر اینکه می‌خواهند ناخن‌ها دوباره به سرعت رشد نکنند. در واقع این عادت نه تنها ظاهری زشت به ناخن‌ها می‌دهد، بلکه ممکن است به بستر ناخن نیز آسیب برساند و مانع از رشد طبیعی ناخن‌ها بشود. در مردان، باید یک نوار کوچک گرد سفید ناخن وجود داشته باشد که بستر ناخن را بپوشاند. پس زمانی که ناخن‌های خود را با ناخن‌گیر کوتاه می‌کنید، مراقب باشید که از حد مشخصی عبور نکنید چون این کار می‌تواند دردناک هم باشد.

جدا کردن کوتیکول اضافی مشکل است

عقب زدن و جدا کردن کوتیکول اضافی از ناخن‌های دست می‌تواند مشکل باشد؛ چون برای این که ناخن هایی تمیز داشته باشید، باید مراحلی را طی کنید؛ اما رد شدن از حدی مشخص هنگام جدا کردن کوتیکول می‌تواند به بستر ناخن آسیب برساند. بنابراین به یاد داشته باشید که اگر کوتیکول اضافی را جدا می‌کنید یا آن را عقب می‌زنید، این کار را باید تا جایی انجام دهید که باعث ایجاد درد نشود. هر زمان که احساس درد کردید، بدانید که حتما از آن حد مشخص عبور کرده‌اید.

از نرم‌کننده صرف نظر نکنید

شاید به دنبال داشتن دستانی نرم نیستید؛ اما حتی در این صورت هم باید بعد از اتمام مانیکور، مقدار مناسبی نرم‌کننده روی پوست و ناخن‌های خود بمالید. قرار دادن دست‌ها در مخلوط آب و آب لیمو حتماً ناخن‌ها و دست‌ها را خشک می‌کند. استفاده از یک نرم‌کننده، به شما این اطمینان را خواهد داد که رطوبت مورد نیاز برای کنترل خشکی پوست را تأمین کرده اید.