تلفن واتس اپ اینستاگرام

انواع پدیکور کدامند؟

انواع گوناگون پدیکورهایی که می‌توانید انتخاب نمایید را به دقت مورد بررسی قرار دهید تا مناسب‌ترین نوع برای پاهایتان را پیدا کنید و به این جفت عضو بدن که اغلب مورد بی‌توجهی قرار گرفته می‌شوند‌، محبت و توجهی که لایق و سزاوارش است را اعطا کنید.

امروزه افرادی که به خود مراقبتی اهمیت می‌دهند، عموماً روی مراقبت از پوست خود توجه و هزینه می‌کنند، اما واضح و بدیهی است که که پاها بخشی از بدن هستند که لایق و سزاوار بیشترین توجه و اهمیت هستند. این پاهایتان هستند که شما را به هر کجا که نیاز دارید می‌برند‌، اما به خاطر بهم نخوردن تیپ و مد روز بودن، به نا‌آسوده‌ترین و بعضاً آزاردهنده‌ترین کفش‌ها اکتفا می‌کنید. از این رو مهم است که هر از گاهی آنها را با یک پدیکور خوب و تسکین دهنده تسکین دهید.

امروزه، بسته به نیازهای فردی شما و وضعیت کلی پاهایتان، سالن‌های زیبایی، انواع گوناگونی از پدیکور را ارائه می‌دهند. تهیه‌ی محصولات منحصر به خود شخص نیز مد نظر قرار داده می‌شوند و دقیقاً همان رنگی که دوست دارید برای شما استفاده شود را به ناخن‌هایتان می‌زنند.

اگر قصد دارید به پاهایتان یک تعطیلات آرامش بخش در در دنیای اسپا بدهید(مراکزی هستند که خدماتی مانند مراقبت از پوست یا درمان‌های مربوط به پوست بدن و ماساژ، ارائه می‌دهند)، در اینجا لیستی دقیق از پدیکورها برای انتخاب وجود دارد تا مشخص کنید که کدام پدیکور برای شما مناسب‌تر است.

در پدیکور چه کاری انجام می‌شود؟

پیش از هر چیزی، وقتی برای انجام پدیکور اقدام می‌کنید، پوست مرده‌ای که زیر و روی پای شما جمع شده است به غوطه‌وری و خیس خوردن و اسکراب(لایه برداری و کفسابی پا) نیاز دارد. با سپری شدن هفته‌ها‌، سلول‌های قدیمی از پوست ما کنده می‌شوند تا جا برای سلول‌های جدید باز شود، این امر با تولید و نمایان کردن یک پوست جدید که تر و تازه است، از ایجاد پوست سخت جلوگیری می‌کند. می‌بایست دستکم هفته‌ای یکبار این کار انجام شود، چه قصد پدیکور کردن داشته باشد چه قصد پدیکور نداشته باشید.

در مرحله‌ی بعد‌، پای شما با ژل یا کرم متناسب با نیازتان ماسکه شده و پوشانده می‌شود و بسته به اینکه چه چیزی را انتخاب کنید و چقدر هزینه کنید، از محصولات مختلفی استفاده می‌شود. سپس ناخن‌هایتان صاف و صوف شده، شکل داده شده و رنگ‌آمیزی می‌شوند.

انواع و اقسام پدیکور

پدیکور معمولی

رایج‌ترین پدیکوری که مردم اکثراً به سراغ آن می‌روند در واقع پدیکور معمولی است. در این روش ابتدا پاهایتان را در آب داغ خیس می‌کنند و بعد از آن یک اسکراب پا (سابیدن) انجام می‌دهند که تمام سلول‌های مرده چسبیده به انگشتان پا را جدا کرده و از بین می‌برد. سپس، بعد از اینکه شخص پدیکورکننده(ناخن آراى پا) مطمئن شد که تمام پوست‌های مرده لایه‌برداری شده و از بین رفته‌اند‌، کارش را با کوتاه کردن ناخن‌ها مطابق با اندازه دلخواه شما، شکل دهی به آنها طبق سلیقه شما، بیرون کشیدن پوستک سخت شده دور ناخن و سوهان زدن و جلا دادن به ناخن‌ها ادامه می‌دهد. سپس پا را با کرم‌های مبتنی بر روغن یا آب، مرطوب می‌کنند.

بعضی از جاها قبل از زدن لاک دلخواه شما به ناخن‌هایتان، ماساژ دادن پاها را نیز ارائه می‌دهند. این روش برای افرادی مناسب است که به دنبال حفظ و نگهداری ساده و مستقیم هستند.

پدیکور در خانه

لزومی ندارد که پدیکور حتماً در مراکز اسپا یا سالن‌های زیبایی انجام شود. خودتان می‌توانید برای خود یک پدیکور خوب را انجام بدهید! ابتدا مطمئن شوید که ابزارها و مواد لازم برای مؤثر و کارآمد بودن این پدیکور به اندازه یک پیدیکور حرفه‌ای را دارید. وگرنه که دستورالعمل کلی آن ساده است: خیس کنید‌، بسابید، پاک کنید، مرطوب کنید!

پدیکور فرانسوی

پدیکور فرانسویپدیکور فرانسوی یکی از پرطرفدارترین پدیکورهای پر زرق و برق در بین خانم‌ها بوده است. در حالیکه بقیه‌ی بخش‌های آن شبیه به یک پدیکور معمولی است، اما چیزی که آن را متفاوت می‌کند سبک استفاده از لاک ناخن است.

ابتدا از یک لایه لاک پایه شفاف یا لاک نودی(در صنعت مد رنگ نود رنگ همرنگ بدن است که از صورتی کمرنگ تا بژ را شامل می‌شود) استفاده می‌شود و پس از آن یک لاک سفید رنگ یکدست و خالص استفاده می‌شود. این مد رایج و کلاسیک ناخن، ید طولایی داشته و مدت زمان زیادی است که استفاده می‌شود و محبوبیت آن برخواسته از این واقعیت است که می‌تواند کاری کند که پاهای شما همزمان هم تمیز، هم شیک، هم باکلاس و هم مطابق مد روز به نظر برسند.

پدیکور با ژل

اگر ترجیح می‌دهید که سراغ پدیکوری بروید که طولانی‌تر باشد، پدی ژل (پودر ژل) یا پدیکور شلاک می‌تواند گزینه مورد علاقه شما باشد. در پدیکور ژل یا همان شلاک، از همان روش و استانداردهایی استفاده می‌شود که در یک پدیکور معمولی به کار گرفته می‌شوند. اما چیزی که آن را خاص و متفاوت می‌کند‌، تابش فرابنفش است که برای مراقبت با ژل یا رنگ‌آمیزی ناخن پس از هر بار پوشاندن ناخن‌ها با لاک ژل استفاده می‌شود. اینکار از شکستگی‌های ریز در ناخن جلوگیری می‌کند و به نتایج ماندگارتر و با دوام‌تری ختم می‌شود.

روش پدیکور اسپا یا همان پدیکور کلاسیک به دنبال چنین پدیکوری انجام می‌شود اما با این تفاوت که ناخن‌کار در صورت درخواست شما، از لاک ژل استفاده می‌کند. این لاک به طور مخصوص طراحی شده است تا دو هفته بدون پاک شدن از روی ناخن، ماندگاری داشته باشد، که همین آپشن آنرا به یک انتخاب عالی در مانیکور و پدیکور تبدیل می‌نماید. عوارض جانبی نه چندان خوشایند آن، شامل خشک و شکننده شدن ناخن‌ها پس از استفاده از ریموورهایی مثل استون و غیره است.

پدیکور پارافین

پدیکور پارافینبرای پاهایی که لازم است در قبالشان سختگیری عاشقانه داشت، پدیکور پارافینی بهترین انتخاب خواهد بود. اگر کف پای شما خشک و ترک خورده باشد، نتایج شگفت‌انگیزی را مشاهده خواهید کرد. در این روش‌، پاها  را در وکس پارافینی فرو می‌کنند که به نرم شدن و مرطوب کردن پوست کمک زیادی می‌کند. مخلوط پارافین از وکس آلکالینی(قلیایی) ساخته شده است که غنی از خاصیت آبرسانی است.

قبل از پدیکور ناخن پاها، ممکن است پاهای شما با پلاستیک پیچیده شوند تا وکس پارافینی منافذ پوستی شما را باز کرده و پوست را پاکسازی و تغذیه ‌کند. برای کسانی که به دنبال داشتن پاهایی هستند که جوان و نرم به نظر برسند، این بهترین راه و چاره است.

پدیکور سنگ داغ

پدیکور سنگ داغپدیکور فقط مربوط به جنبه‌های زیبایی نیست. بلکه انواع گوناگونی همچون پدیکور سنگ داغ وجود دارند که می‌تواند به تسکین عضلات خسته‌ی پاهای شما کمک کند. این روش از یک روال مرسوم در پدیکور معمولی تبعیت می‌کند و به دنبال آن جلا دادن و آراستن بر روی تمام سطح پاها و همچنین ساق پاها انجام می‌شود. ماسک به مدت پنج دقیقه زیر یک حوله گرم قرار می‌گیرد تا شرایط بخار درمانی را فراهم سازد.

سپس پاهایتان را قبل از بکاربردن روغن با آب شستشو داده و خشک می‌کنند و با استفاده از سنگ‌های داغ روی نواحی مورد نظر را حداقل 20 دقیقه ماساژ می‌دهند. در نهایت این روند با یک ماساژ استاندارد و متعارف ادامه می‌یابد.

پدیکور اسپا

پدیکور اسپا از امکانات و مزایای بیشتری برخوردار است. این همان چیزی است که آن را خاص می‌کند. شما می‌توانید بین یک اسکراب لایه بردار‌، حوله پیچی داغ، ماسک آبرسان‌، وکس‌های پارافینی و بسیاری از روش‌های درمانی دیگر، آپشن مطلوب خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید روش های مورد پسند خود را انتخاب کرده و برگزینید و در زمان فراغت خود از آنها بهره کافی ببرید. هرچه رسیدگی بیشتری بی‌افزایید، هزینه این نوع پدیکور هم بیشتر خواهد شد. یک پدیکور اسپا می‌تواند نقش بسزایی ایفا کند و باعث آرامش و جوانسازی پای شما پس از یک روز طولانی شود.

پدیکور ماهی

پدیکور ماهیشاید این‌ پدیکورها مشهورترین نوع از انواع پدیکور باشند. احتمالاً بارها در مورد این موضوع شنیده‌اید. پدیکور ماهی یک روش غیرمتعارف است که به پاهای شما آنچه را که نیاز دارند می‌دهد. در این پدیکور، پاهای خود را درون آکواریومی پر از ماهی‌های کوچک می‌گذارید. بله درست متوجه شدید! این ماهیان دور پای شما جمع می‌شوند و تمام آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست را که به دور و بر پا چسبیده‌اند را می‌خورند. مراقبت از پاهای شما به این صورت طبیعی، پایدار و بی‌ضرر برای محیط‌زیست بوده و به ماهی‌ها هم ضرری نمی‌رساند! در حقیقت، این موجودات کوچک نیز از این پدیکور لذت خواهند برد زیرا شما برای آنها غذا فراهم می‌کنید.

شاید مطلوب هرکسی نباشد، اما یکبار تجربه‌ی پدیکور ماهی قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد. چه کسی میداند! شاید شما هم در نهایت این نوع پدیکور را دلپذیر و سرگرم کننده بدانید- اگر هم اینطور نشد، دستکم یک خاطره خوب برایتان رقم خواهد خورد.

پدیکور بستنی

طی چهار پنج سال گذشته، این نوع پدیکور به رسمیت شناخته شد. جالب اینکه، این پدیکور با خیساندن و غوطه‌وری پا شروع می‌شود که این مرحله دارای یک « توپک یا کوکتل حمام» بستنی شکل گازدار است که به صورت جوشان در آب شروع به پراکنده کردن مواد مختلف می‌کنند. این توپک یا کوکتل حمام مالامال پرشده از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد معطر زیادی است که به نرم شدن پا کمک شایانی می‌کنند.

در مرحله‌ی بعد‌، لایه برداری پوست پا با سنگ پایی شبیه « نون بستنی نونی» جهت پینه‌های پوست همراه با اسکراب پای وانیلی یا شکلاتی استفاده می‌شود. زمانیکه این روش مرطوب کنندگی با یک لوسیون بکار برده می‌شود، تم بستنی هم ادامه پیدا می‌کند. این اقدام با لاک ناخن قرمز رنگ تکمیل می‌شود – البته برای اینکه دیگر نور علا نور بشود!

پدیکور نمک

پدیکور نمکنمک یک ماده معدنی عالی جهت بکارگیری به عنوان اسکراب است و پدیکور نمک از مزیت آن استفاده می‌کند. این نوع پدیکور از نمک و سنگ برای لایه‌برداری و پاکسازی موفقیت‌آمیز پوست مرده به منظور نمایاندن سلول‌های جدید استفاده می‌کند. این مرحله جایگزین سایر فرآیندهای لایه‌برداری در این نوع پدیکور می‌شود. پس از غوطه‌وری و  خیساندن پاها در آب‌، سنگ و نمک با اعمال زور و نیرو توسط فرد پدیکورکننده برای زدودن آلودگی روی پاها استفاده می‌شود.

پدیکور شیر و عسل

پدیکور شیر و عسلیافتن پدیکور از نوع شیر و عسل دشوار است‌، اما معمولاً ارزش جستجو را دارد. یکی از پاهای شما در آب گرم غوطه‌ور می‌شود‌، به روی پاهایتان شیر گرم ریخته می‌شود. سپس، یک اسکراب لایه بردار شکری و یک ماسک عسل استفاده می‌شود که پاها را حتی تا مغز استخوان مرطوب و پر طراوت می‌کند!

بعضی از پدیکورهای شیر و عسل، وکس پارافینی هم در خود دارند که آن را به یک تجربه عالی آبرسانی و نرم کنندگی تبدیل می‌کند.

پدیکور شکلاتی

پدیکور شکلاتیبرای کسانی که عاشق شکلات هستند، این پدیکور یک رویای تحقق یافته محسوب می‌شود. تک تک فرآیندها و محصولات مورد استفاده در این روش، از مشتقات کاکائو گرفته شده است. این پدیکور همه چیز را در خود دارد، از غوطه‌وری پا در شکلات گرفته تا لوسیون مرطوب‌کننده کاکائویی.

شکلات دارای خواص مفیدی برای پا است‌، از جمله این که کاکائو پوست را مستحکم می‌کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان و مرطوب کننده قوی برای پوست عمل می‌کند.

پدیکور مارگاریتا

پدیکور مارگاریتاآیا انگشتان پاهایتان لایق یک جشن مفصل نیستند؟ ما که می‌گوییم سزاواش هستند! چنین نیست که پدیکور مارگاریتا دقیقاً شامل مارگاریتا باشد، بلکه شامل یک ظرف پاشویه حاوی لیموترش، اسکراب نمک، روغن ماساژ حاوی عصاره لیموترش و مرطوب کننده با رایحه لیمو است. اگر اسپای شما باحالتر از اسپای ما است، حتی شاید موقع ریلکس کردن یک پیک ویسکی تکیلا هم بهتون بدهند!

پدیکور ورزشکاران

پدیکور ورزشکارانپدیکور ورزشکاران کاملاً شبیه به پدیکور کلاسیک است که کمی آب و تاب بهش داده شده است. به منظور تسکین عضلات خسته و دردناکی که ورزشکاران معمولاً از آن ناله می‌کنند، ترکیبات آروماتیک خنک کننده به این روند اضافه می‌شوند. این ترکیبات خوشبو می‌توانند با رایحه نعناع‌، اکالیپتوس یا خیار معطر شوند. این گزینه مخصوص افرادی است که خواهان مراقبت شدید ولی بدون تجمل و لاکچری‌گری هستند. به ویژه آنهایی که از ناخن‌های در گوشت فرو رفته پا، پینه‌های دیرالتیام یا سایر مشکلات پا رنج می‌برند. پدیکور ورزشکاران آن مراقبت جدی و دلسوزانه‌ای که می‌خواهید را به شما می‌دهند.

آرایشگاه سان مرکز پدیکور برای آقایان را با تجهیزات به روز و بهترین مواد اولیه ایجاد کرده است. جهت رزرو وقت هم اکنون با ما تماس بگبربد.