تلفن واتس اپ اینستاگرام

رفع چربی موی سر آقایان

موهای چرب می تواند مانع از داشتن ظاهر و احساس خوب داشته شود. موهای چرب مانند پوست چرب و آکنه، ممکن است به شما احساس خجالت بدهد. به خصوص اگر علت یا نحوه کنترل آن را ندانید، این موضوع برایتان سخت می‌‌شود. همه ما دوست داریم وقتی وارد جامعه می‌‌شویم پوست و مویمان سالم به نظر برسد!

برای اطلاعات بیشتر در مورد عواملی که باعث چرب شدن موها می شوند و کارهایی که می توانید برای درمان موهای چرب انجام دهید، با ما همراه باشید.

7 راه برای از بین بردن موهای چرب

به طور کلی، چند تغییر در روتین زیبایی شما می تواند به موهای شما کمک کند تا درخشش طبیعی خود را بدون چربی اضافی حفظ کنند.

1. روزانه شامپو بزنید

ممکن است مشکل از عادات بهداشت شخصی شما باشند. شامپو زدن به مقدار کم و یا حتی خیلی مکرر می تواند باعث چرب شدن موها شود. به طور معمول، اگر موهای چرب دارید، باید روزانه شامپو بزنید. شستشوی بیش از یک بار در روز می تواند باعث شود غدد شما بیش از حد واکنش نشان دهند و برای جبران شامپوی اضافی، روغن بیشتری تولید کنند.

شما همچنین می خواهید شامپویی را انتخاب کنید که برای موهای چرب ساخته شده باشد. این محصولات برای تمیز کردن پوست سر و مو بدون افزودن رطوبت اضافی طراحی شده اند. اگر شوره سر یا درماتیت سبورئیک به مشکلات پوست سر شما کمک می کند، به سراغ یک محصول حاوی زینک پیریتیون، مانند سر و شانه، برای از بین بردن باکتری ها و قارچ ها بروید، یا محصولی حاوی اسید سالیسیلیک برای از بین بردن چربی اضافی و پوسته پوسته ها استفاده کنید.

2. با موهایتان ملایم رفتار کنید

هنگام شامپو زدن، روی شستشوی پوست سر تمرکز کنید اما خیلی زیاد این کار را انجام ندهید. به اندازه کافی کف به موهایتان بمالید، به اندازه کافی اسکراب کنید، اما نه آنقدر محکم که پوست سرتان را تحریک کنید. این تحریک می تواند غدد شما را بیش از حد تحریک کند و باعث شود آنها سبوم بیشتری بسازند.

قبل از خارج شدن از حمام موهایتان را کاملاً بشویید. شامپو یا نرم کننده باقیمانده می تواند لایه ای روی موهای شما ایجاد کند و باعث ایجاد احساس چربی در موهای شما شود.

3. از کاندیشنر استفاده کنید

نرم کننده کمک می کند تا رطوبت به موهای شما برگردد و همچنین از گره خوردن آن جلوگیری می کند. پایین موی شما ممکن است به توجه بیشتری نیاز داشته باشد، اما پوست سر شما برای چرب شدن نیازی به کمک ندارد. نرم کننده را به پوست سر خود نزنید، درعوض آن را به انتهای موی خود ماساژ دهید.

4. به موهایتان دست نزنید

سعی کنید موهای خود را بیش از حد نیاز برس نزنید یا دست نزنید. مسواک زدن مکرر می تواند غدد شما را تحریک کند تا سبوم بیشتری تولید کنند. دست زدن به موهایتان نه تنها می‌تواند به حرکت بیشتر سبوم در فولیکول‌ها کمک کند، بلکه می‌تواند روغن دست‌های شما را به موها اضافه کند.

5. موهایتان را خشک کنید

اگر به دنبال خرید کمی زمان اضافی بین شستشو هستید، یک شامپوی خشک یا پودر جاذب روغن ممکن است به شما کمک کند. این محصولات برای جذب روغن های اضافی، پوشاندن هر بو و اضافه کردن حجم اضافی ساخته شده اند.

6. از پاک کننده ها استفاده کنید

با گذشت زمان برخی از محصولات می توانند باعث شوند که یک لایه روی موهای شما باقی بماند، حتی اگر آن را شسته باشید. این ممکن است به احساس چربی موهای شما کمک کند. یک شامپو شفاف کننده برای از بین بردن هرگونه تجمع یا لایه ای از موهای شما ساخته شده است. این محصول باید یک یا دو بار در ماه استفاده شود تا بقایای محصولات حالت دهنده یا سایر شامپوها و نرم کننده ها از بین برود.

7. از محصولاتی افزایش رطوبت استفاده نکنید

اگر موهای شما در حال حاضر روغن اضافی تولید می کند، استفاده از یک محصول حالت دهنده مبتنی بر روغن بهترین ایده نیست. از اسپری یا اسپری کف مو برای حالت دادن به موها بدون سنگین کردن یا اضافه کردن چربی بیشتر استفاده کنید.

علت موهای چرب

روغن های موجود در موهای شما از غدد چربی متصل به هر فولیکول مو به وجود می آیند. غدد ماده ای روغنی به نام سبوم تولید می کنند که به سمت فولیکول مو حرکت می کند تا پوست و مو را مرطوب کند.

هنگامی که این غدد به طور طبیعی کار نمی کنند، می تواند مشکلاتی را برای پوست و مو ایجاد کند. به عنوان مثال، آکنه زمانی ایجاد می شود که بدن چربی اضافی تولید می کند و باعث می شود سلول های مرده پوست به هم بچسبند و منافذ را مسدود کنند.

بیماری دیگری که در اثر سبوم زیاد ایجاد می شود، درماتیت سبورئیک نام دارد. لکه هایی از پوست قرمز پوسته پوسته روی پوست سر و صورت ظاهر می شود. آنها چرب به نظر می رسند و ممکن است پوسته پوسته و خارش دار باشند.

هورمون ها می توانند باعث شوند که غدد چربی شما سبوم بیشتری بسازند. به همین دلیل است که نوجوانان اغلب با پوست چرب و آکنه دست و پنجه نرم می کنند. زنان همچنین ممکن است در دوران بارداری یا قاعدگی متوجه تفاوت شوند. ممکن است بدن شما از نظر ژنتیکی بیشتر از دیگران سبوم اضافی تولید کند. این می تواند با افزایش سن تغییر کند. با افزایش سن، بدن ما روغن کمتری تولید می کند.

دلیلی وجود دارد که لاین‌‌های زیبایی محصولاتی برای انواع مختلف مو دارد. سبوم در موهای صاف راحت تر از موهای مجعد حرکت می کند. بنابراین اگر موهای نازک و صافی دارید، به احتمال زیاد با موهای چرب دست و پنجه نرم خواهید کرد. افرادی که موهای مجعد دارند معمولاً نیاز دارند رطوبت بیشتری را با محصولات اضافه کنند زیرا سبوم به انتهای آنها نمی رسد.

مراحل بعدی

در برخی موارد، ممکن است به کمی کمک اضافی برای کنترل پوست سر چرب نیاز داشته باشید. اگر با شوره سر یا درماتیت سبورئیک سر و کار دارید و با محصولات بدون نسخه یا خودمراقبتی شانسی نداشته اید، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا علت اصلی مشکلات پوست سر خود را بیابید و در صورت نیاز دارو یا محصولات پوستی را تجویز کنند.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *