تلفن واتس اپ اینستاگرام

40 سلبریتی مرد که ثابت کرده‌اند موهای جو گندمی همیشه شیک است

افزایش سن، پختگی، دانایی و موهای خاکستری (جو گندمی) را به طور اجتناب ناپذیر به همراه دارد. و در حالی که بسیاری از ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا شرایط را به حالت قبلی برگردانیم، بعضی هم این دیدگاه قدیمی را به چالش می‌کشند و نشانه‌های افزایش سن، موهای خاکستری و غیره، را می‌پذیرند. طبق گفته احسان نجاریان، آرایشگر و مدیر سالن زیبایی سان، “بیشتر اوقات، از ته دل می‌خواهید فرآیند طبیعی افزایش سن را تا حد امکان پنهان کنید؛ ولی پذیرفتن رنگ موها (جو گندمی) بخشی از این پروسه است و با این کار برای خود واقعی و طبیعیتان ارزش قائل خواهید شد. این کار برای کسانی که به زبان بی‌ زبانی به دنبال انجام کاری علیه استانداردهای زیبایی هستند بسیار راهگشاست.” بنابراین اگر آماده هستید تا به گروه هواداران موهای جوگندمی بپیوندید، این مطلب را که درباره 40 مدل موی جوگندمی که از  سلبریتی‌ها الهام گرفته شده است را مطالعه کنید.

موهای جوگندمی

سطح تثبیت: متوسط رو به پایین. اگر موهای روشن‌تری دارید، یکدست کردن موهای خاکستری راحت‌تر است. با این حال، آن‌هایی که موهای تیره‌تری دارند برای تثبیت رنگ موهای خود نیاز به کار بیشتری دارند؛ به خصوص اگر رنگ خاکستری موهایشان طبیعی نباشد.

با چه رنگ‌هایی زیباتر است: هر نوع رنگ‌ پوست و رنگمایه

رنگ‌های مشابه: خاکستری، سفید، نقره‌ای

1. های فید

بهترین کار این است که برای نتیجه مشابه های فید ادریس البا به آرایشگاه بروید، مگر اینکه مهارت فوق‌العاده‌ای  در اصلاح سر داشته باشید. احسان نجاریان می‌گوید: « این مدل مو را با مایه‌ای از موی خاکستری دوست دارم؛ چون همانطور که می‌بینید، او اجازه داده‌ است که رنگ طبیعی موها به همراه مقداری رنگ خاکستری در ریش‌ها خود را به خوبی نشان دهد. چنین ریش پرپشتی توجه را به بالای صورت و چشم‌های فرد جلب می‌کند و صورت قلبی شکل او را تکمیل می‌کند تا همه چیز را متعادل سازد.» احسان نجاریان اضافه می‌کند که روغن ریش را فراموش نکنید.

2. مجعد توسلد

اگر موهایتان در حالت طبیعی مجعد است، این حالت موهایتان را به کمک یک مدل بلند و ژولیده مانند پاتریک دمپسی به رخ دیگران بکشید. رنگ موهای جو گندمی که ابعاد و حرکت این مدل را برجسته می‌کند دوست داشتنی است. مقدار کمی روغن مو به شما کمک می‌کند تا بافت بیشتری به رشته‌های مو بدهید و موها را در حالت بالا نگه دارید.

3. کراپ طبیعی

اگر دوست دارید با ریش خود فوق‌العاده به نظر برسید یا به فکر ریش گذاشتن هستید، بگذارید کینگزلی بن ادیر راهنمای شما باشد. به نظر می‌رسد ریش بی‌عیب و نقص او بازتابی از مدل موی کراپ طبیعی او است و ظاهری عالی برای شکل چهره او ایجاد می‌کند. احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند که برای این مدل مو از روغنی سبک و نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید تا فر موها مرطوب شوند و همراه با آن درخشندگی موهای خاکستری هم افزایش یابد.

4. پمپادور

مدل موی پمپادور کمیل نانجیانی، مدل دهه پنجاهی است که تاکنون پرطرفدار باقی مانده است. موها در دو طرف کوتاه‌تر  و در بالای سر کمی پر است و به بالا حالت داده شده است. این مدل مو با شقیقه پرپشت تکمیل می‌شود. احسان نجاریان می‌گوید: « از آن‌جا که کمیل نانجیانی فک مربعی دارد، این مدل، خطوط و ظاهر کلی او را ملایم‌تر می‌کند.» در همین حال احسان نجاریان اضافه می‌کند: « به نظر من، رنگ موی جوگندمی او با کشش نرمی که در جلوی سرش قرار دارد به او ظاهر پسرانه‌ای می‌دهد.» احسان نجاریان برای حالت دادن به موها با این مدل پیشنهاد می‌دهد که موها را با حوله خشک کنید و از یک کرم موی مات برای تکمیل کار استفاده کنید؛ بعد برای پر شدن بیشتر موها با سشوار جلوی موها را خشک کنید و باز از کرم به مقدار زیادتر برای حالت و حجم بیشتر استفاده کنید.

5. کوئیف کلاسیک

مدل‌های کوتاه‌تر و در عین حال مناسب برای هر موقعیتی؛ مدل‌هایی که در کناره‌ها کوتاه‌تر و در بالا بلند‌تر هستند از محبوب‌ترین مدل‌ها برای مردان به شمار می‌روند. در اینجا، کریس پاین مدل مویی از این قبیل دارد: کوئیف. ریتول می‌گوید: « از آن‌جا که او موهای قهوه‌ای روشن با هایلایت‌های ملایم و طبیعی دارد، رنگ خاکستری به یکدست کردن موهای در حال رشد کمک می‌کند. همچنین پر بودن موهای او را به نمایش می‌گذارد و ته رنگ خاکستری سرد با چشمان آبی روشن او به خوبی هماهنگ می‌شود.» احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند که برای داشتن مدل موی شیک و تمیز پاین، اسپری نمک را روی موهای مرطوب بپاشید، سپس با سشوار خشک کنید تا بافت و حجم بیشتری به آن اضافه شود.

طبق گفته احسان نجاریان، اگر چهره مربعی شکل دارید، زاویه فک خود را به رخ بکشید. ریش کم پشت به همراه مقدار کمی موهای خاکستری، زاویه صورت شما را ملایم‌تر می‌کند.

6. سزار

درود بر آنتیونیو باندراس. مدل موی سزار او مدلی کلاسیک است که شامل حاشیه‌های کوتاه است. کسانی که مویشان کم پشت است یا دارد کم پشت می‌شود، این مدل مو را ارزشمند خواهند یافت؛ زیرا برای به انجام رساندن این مدل نیازی به موهای زیادی ندارند؛ علاوه براین، نسخه باندارس دارای کناره‌های خاکستری با موهای بالای تیره است که به طور طبیعی نگاه را به سمت بالای سر می‌کشد و باعث می‌شود که موهای بالای سر پرتر از آنچه که هست به نظر بیاید.

7. کراپ موج‌دار

کار با بافت موهای طبیعی نه تنها زمان مدل دهی کمتری از شما می‌گیرد، بلکه اگر موهایی مانند مارک رافلو دارید، به شما ظاهر جذاب مناسب فرش قرمز را می‌دهد. احسان نجاریان می‌گوید: « جای تاسف دارد که امواج زیبایی از موهای مانند مارک را داشته باشیم و اجازه ندهیم رشد کنند. فرها به زیبایی در بالای سر قرار می‌گیرند ولی در دو طرف کوتاه می‌شوند تا به فرها توجه بیشتری شود. موها در دو طرف سر ادامه پیدا می‌کنند و به ریش پرپشت او متصل می‌شوند.» احسان نجاریان اضافه می‌کند که این مدل مو حالتی باز به صورت او می‌دهد که صورت را با طول بلندتر موها هماهنگ‌تر می‌سازد.

8. موهای کج و کوتاه مردانه

نوبت خود با آرایشگرتان برای رنگ مو را لغو کنید چرا که درخشش موهای خاکستری با هایلایت‌های طبیعی برابری می‌کند. در اینجا، به موهای تیره و صاف جکی چان ابعاد دیگری می‌بخشد. برای مدل دادن کافی است شانه را به یک سمت روی موهایتان بکشید و اسپری مناسبی را برای افزایش حجم و درخشندگی به موهایتان اسپری کنید.

9. کراپ فر

مدل کراپ فر نیک ساگار با یک تیر دو نشان زده است: به اندازه کافی کوتاه است که موهای ضخیم را کنترل کند و به اندازه کافی بلند است که بافت طبیعی مو را نشان دهد و با موهای خاکستری بدرخشد. احسان نجاریان می‌گوید: « این موها ترکیب ظریفی از موهای جو گندمی است. به علاوه اینکه، موهای بلندتر روی سر او چهره او را کشیده‌تر نشان می‌دهند.»

مدل مویی که دارای حجم، بافت و لیفت در بالای سر باشد روی صورت‌های بیضی شکل خوب به نظر می‌رسد اما برای صورت‌های گرد، نگاه را به سمت بالا می‌کشد به شکل ویژه‌ای جذاب خواهد بود و تعادلی در صورت اینجاد خواهد کرد.

10. موهای فر بلند

قطعاً این مدل بهترین مدل مو برای موهای جوگندمی است. جف بریجز از مدت‌ها پیش موهای خود را بلند نگه می‌داشت حتی قبل از اینکه خاکستری شوند. این مدل، استایلی عالی برای موها هنگام تغییر رنگ به خاکستری است؛ زیرا در این حالت رنگ خاکستری به طور یکدست با رنگ بلوند آمیخته می‌شود.

11. آیوی لیگ

این مدل نسخه بلندتر مدل کروکات است. آیوی لیگ رایان رینولدز دارای کمی برآمدگی، بلندی مو در بالا و قسمت‌های کناری است که این مدل را کمی شبیه به کامب اور می‌کند. احسان نجاریانز می‌گوید: « این مدل به اصطلاح جوگندمی تیره است. او موهای خاکستری زیادی روی سرش ندارد، پس دو طرف خاکستری را کوتاه‌تر و روی سر را بلندتر نگه می‌دارد تا رنگ قهوه‌ای برجسته شود. همچنین می‌توانید ببینید که موهای او کمی به عقب می‌نشیند و موهای خاکستری کم پشت بودن موها را می‌پوشاند. » احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند که برای درخشش بیشتر و ثابت ماندن موها از کمی واکس مو استفاده کنید.

12. کامب اور

موهای جوگندمی به طرز شگفت انگیزی در مدل موی جنتلمن‌گونه کن واتانابه در کنار ریش کاملاً مرتب شده، شکل آراسته‌ای می یابد. مدل کامب اور او برای موهای کم پشت مناسب است و خط موی کم پشت را بهتر نشان می دهد. با پاشیدن مقداری پودر حجم دهنده به موها حالت بدهید. سپس خط طبیعی موی خود را دنبال کنید یا خودتان آن را بسازید و موها را به آرامی به یک طرف شانه کنید. یک شانه خوب تضمین می‌کند که هر مو در جای خود قرار می‌گیرد.

13. کروکات کوتاه

مدل کروکات لارنس فیشبرن تمیز، مرتب و بدون نیاز به مراقبت زیاد به طور کامل با موهای وز و بافت‌دار سازگار می‌شود. احسان نجاریان می‌گوید: « می‌توانید ببینید که موهای خاکستری او بافت درشت‌تری دارند، بنابراین او آن‌ها را در اطراف، بدون وجود خطوط، کوتاه نگه می‌دارد. او موهای خاکستری خود را پذیرفته است و در نتیجه باعث شده است که جوان‌تر به نظر برسد.» احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند برای مرطوب نگه داشتن و بدون وز بودن این مدل از کمی ژل حالت دهی مو یا کرم فرکننده مو استفاده کنید.

14. کوتاه و پر

مدل موی مرتب گابریل گارسیا برنال با مقداری رنگ جوگندمی و قدری کم پشت عالی به نظر می‌رسد. اگر مثل گارسیا بارنل موهای صافی دارید، از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را بلندتر کوتاه کند و قسمت بالایی را به طول‌های مختلف بچیند تا پرتر دیده شود. این مدل مو تاثیر زیباشناختی جالب و راحتی را ایجاد می‌کند.

15. موی کج کلاسیک

موی ویگو مورتنسن مدلی قدیمی و جاودانه است. احسان نجاریان می‌گوید: « مدل موی او با انتهای متوسط پوشانده شده است تا ظاهری آرام و در عین حال آراسته به او بدهد که برای چهره‌هایی مانند چهره او که بیشتر از حد معمول گردند کاملاً مناسب است. برای داشتن این مدل مو به اندازه یک سکه کرم مو به موها بزنید و با استفاده از شانه‌ای با دندانه‌های ریز موها را شانه کنید.

16. کروکات با سبکی خاص

مدل موی استیو کارل در هر قسمت از موها، کوتاه و مرتب است و این مدل آنقدر طبیعی است که موها می‌توانند هرحالتی را به خود بگیرند. احسان نجاریان می‌گوید: « چیزی که در این مدل عالی است این است که شقیقه‌ها با خط ریش ترکیب می‌شوند که روی صورت او خوب به نظر می‌رسد؛ زیرا مدل موی نرم و گرد با موهای گرد به همراه ریش و عینک با فریم گرد جفت و جور می‌شود.» احسان نجاریان اضافه می‌کند: « این مدل بسیار ساده است و صورت کشیده استیو کارل را به شکلی طبیعی برجسته می‌کند.» برای آبرسانی و مدل دهی به موها بعد از اینکه آن را با حوله خشک کردید، با استفاده از انگشتانتان از یک درخشان کننده استفاده کنید.

17. هارد پارت

اگر موهایتان خیلی کوتاه است به طوری که نمی‌توانید به طور طبیعی از هم جدایشان کنید، از چارلز ون پیروی کنید و مدل هارد پارت را امتحان کنید. این چیزی است که این مدل را بسیار جذاب می‌کند؛ البته به همراه موهای جوگندمی.

18. کوئیف کج

یک مدل کوئیف دیگر در لیست، مدل موی همیشگی کریس نوت، به همراهی سبیل او بر حجم و حرکت مو تاکید می‌کند. پالت تک رنگ رگه دار عمق و بعد دیگری به این سبک موی کج می‌بخشد. احسان نجاریان توصیه می‌کند که از واکس مو استفاده شود تا ساختاری به ظاهر مو ببخشد و در عین حال امکان حرکت مو را فراهم کند. ور رفتن با ریشه موها با کمی از یک محصول حالت دهی، موها را پرپشت می‌کند.

19. کوئیف اصلاح شده

موهای تان فرانس از سبک حجیم آن گرفته تا رنگ جو گندمیش مثال زدنی است. برای نگه داری از رنگ، از شامپوی مناسب موهای خاکستری استفاده کنید و برای حالت دهی و ثابت ماندن، یک استایلر خوب کار شما را راه می‌اندازد.

20. ریش کامل

اگر تنها موهای خاکستری شما در میان موهای صورت شما قرار دارند، مثل جو منگلینو در اینجا، شاید تحریک شوید که موها را اصلاح کنید ولی این کار را انجام ندهید. ریش پر پشت جو گندمی اعتماد به نفس شما را نشان می‌دهد و بسیار جذاب است.

21. کروکات برگردانده شده

مدل کروکات برگردانده شده اسکار ایزاک در کناره‌ها و پشت نسبتاً کوتاه نگه داشته شده است و در بالا به اندازه یک بند انگشت کوتاه شده است. قبل از اینکه از در بیرون بروید، مقداری از کرم حالت‌دهی مو به اندازه یک سکه استفاده کنید.

22. کروکات بلند

در بخش بلند‌تر مدل موها، جاش دوهامل قرار دارد که مدل کرو کات اور خود را با استفاده از یک کرم مو انعطاف پذیر در انتهای موها حالت می‌دهد. ریش کوتاه این مدل را بی دردسر نشان می‌دهد.

23. ساید پارت با ریش

هیچ مدلی به سادگی مدل جورج کلونی نیست. موها را کوتاه نگه دارید (تا بالای گوش) و از محصولات حالت دهنده خودداری کنید تا موهای کلاسیکی داشته باشید؛ به همراه ریشی که به خوبی نگه داری شده است.

24. فرهای طبیعی

 فرهای طبیعی موی ریک فاکس به وضوح قابل رؤیت است حتی زمانی که او موهایش را کوتاه می‌کند. برای این مدل مو به اندازه کافی از نرم کننده استفاده کنید و برای نگه‌داری از ظاهر خوب بدون هیچ ترس و نگرانی از مقداری محصولات حالت دهنده استفاده کنید.

25. سزار بسیار کوتاه شده

در این مدل، موهای دان چیدل بسیار کوتاه شده است که به پیرایشگری آموزش دیده نیاز دارد که بتواند خطوط نزدیک را تمیز و حفظ کند.

26. آپدو

مدل موی آپدوی دیو آنابل، مدلی کلاسیک است که در آن موها در کناره‌ها و پشت با قیچی کوتاه شده‌اند؛ اما در وسط بلند نگه داشته می‌شود. سعی کنید موها را کمی به یک طرف بکشید تا نتیجه مدرن‌تری داشته باشید. 

27. مدل اسپایکی ولی تغییر پذیر

مدل اسپایکی اریک دین، در وسط سر او متمرکز است. و در حالی که به نظر می‌آید از مدل موهاک تقلید می‌کند، در حقیقت از یک محصول قابل انعطاف و نگه دارنده استفاده می‌کند؛ بنابراین مدل موی او تا حدودی معمولی باقی می‌ماند.

28. بسیار کوتاه

مدل موی بسیار کوتاه تیلور کنی، مدلی است که به هیچ گونه حالت دهی نیاز ندارد. حالت دهی مو در اینجا به ندرت نیاز است ولی اصلاح اجباری است (سعی کنید هر سه تا چهار هفته یکبار به آرایشگر خود مراجعه کنید.)

29. موهای کوتاه به اندازه انگشت

برای داشتن سبک موی اسای مورالس از یک واکس مات کننده استفاده کنید و با استفاده از انگشتانتان، محصول را به موهایتان بزنید. بگذارید موهای صورت رشد کنند و فقط آن را کوتاه و مرتب کنید.

30. دیپ ساید پارت

موهای خاکستری بابی کاناواله خیلی کم هستند و وقتی مدل دیپ ساید پارت را دارد و موها را به طرف بالا حالت می‌دهد، با بقیه موهایش ترکیب می‌شوند و موهایش یکدست می‌شوند.

31. به عقب حالت داده شده

موهای صورت جی مانوئل به خوبی مرتب و کاملاً حفظ شده است و رقیب آن موهای نقره‌ای او است که به عقب کشیده شده و با یک ژل قوی در جای خود نگه داشته می‌شود.

32. موهای صاف و یکدست

در اینجا موهای جیمی کمیل که به طور طبیعی فر هستند، صاف و یکدست مدل داده شده است. ظاهر یکدست او به خاطر ته ریشی که دارد به شکلی غیررسمی بهتر شده است.

33. موهای دو رنگ با ریش

حتی اگر موهای سرتان خاکستری نشده است، همچنان می‌توانید با ظاهر جوگندمی از طریق ریش بلند شده جذاب به نظر برسید. موهای جفری دین مورگان در لیست موهای بلند قرار می‌گیرد و از محصولی استفاده می‌کند تا از ریختن موها روی صورتش جلوگیری کند و توجه‌ها به سمت موهای صورتش جلب شود.

34. طبیعی و بلند

همانطور که کامئو بل نشان می‌دهد، گاهی اوقات بهترین راه برای نشان دادن موهای خاکستری، ظاهر طبیعی است. در اینجا، موهای بل به سمت لیست موهای بلندتر رفته است و با سبیل و ریش پرفسوری به تعادل رسیده است.

35. فید بلند شده

فید بلند شده کریس راک توانسته ظاهری هم مد روز و هم کلاسیک ایجاد کند. ظرافت این مدل تا حدی به دلیل سبیل‌های او است که به خوبی اصلاح شده است و جنبه‌ای کلاسیک به ظاهرش می‌دهد.

36. تیپر کلاسیک با ریش

این مدل موی آرایشگاهی کلاسیک برای دیوید بکهام، شیک به نظر می‌رسد و آن را با ریشی که به رنگ خاکستری درآمده هماهنگ می‌کند. برای داشتن این مدل مو، از آرایشگر خود بخواهید کناره‌های موی هایتان را با قیچی کوتاه کند و موهای میانی را دو اینچ بلندتر بگذارد.

37. افرو طبیعی

موهای طبیعی دونالد گلادور مدل افروی ساید پارت را ریش پر پشت (با رنگ جوگندمی) است. برای داشتن این مدل از محصولات مکمل استفاده کنید.

38. شانه زدن به عقب

موهای بلند پیرس برازنان به عقب شانه زده شده‌اند و در عین حال بلند نگه داشته می‌شود و با یک ریش پر پشت که به خوبی اصلاح شده است به خوبی جفت و جور می‌شود. با استفاده از انگشتان خود به موها ظاهری شلخته بدهید.

39. موهای بلند با فرق سر

ما عاشق موهای بلند و فرق راست جوگندمی درمونت مالرونی هستیم. با استفاده از شانه به این مدل دست خواهید یافت. سشوار را در انتهای موها بگیرید تا صاف و راست بایستد.

40. فرهای طبیعی آزاد

مورگان فریمن سلطان موهای طبیعی است. از طریق مدل موی او اثبات می‌شود که فرهای آزاد با موهای خاکستری به خوبی جفت و جور می‌شوند. از یک کرم مو استفاده کنید تا فرها را سالم نگه دارید و از وزی موها جلوگیری کنید.

پرسش های پرتکرار

تفاوت بین موهای خاکستری و جوگندمی چیست؟

طبق گفته احسان نجاریان، برای جواب این سوال باید به اعداد و آمار مراجعه کرد. “حدود 75 درصد از موهای خاکستری بیشتر نقره‌ای هستند در حالی که بین 25- 75 درصد از موهای خاکستری جو گندمی هستند.”

آیا می‌توان موها را جوگندمی کرد؟

اگر به جای اینکه تمام موهای خاکستری را رنگ کنید (که بعضی اوقات غیرطبیعی به نظر می‌رسد) به دنبال کاهش آن‌ها باشید، بسته‌های رنگ مو در خانه موجود هستند؛ مثلا می‌توانید از یک مکمل برای رنگ کردن موهای خاکستری استفاده کنید. همچنین می‌توانید با آرایشگر خود تماس برقرار کنید تا ببینید بهترین انتخاب برای شما چیست.

چگونه می‌توانید از موهای جوگندمی مراقبت کنید؟

برای اینکه موهای جوگندمی عالی به نظر برسد، با استفاده از شامپو بنفش، موها را چندین بار در هفته تمیز کنید تا با رنگ‌های گرمی که در موها ظاهر می‌شوند مقابله کنید و یک بار در هفته از نرم کننده قوی استفاده کنید تا رطوبت در موها باقی بماند. هنگام انتخاب محصولات حالت دهی مو توجه داشته باشید که اسپری‌های براق کننده، رنگ خاکستری را از مات به براق تغییر می‌دهند.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *