تلفن واتس اپ اینستاگرام

خطرات رایج در آرایشگاه های مردانه

آرایشگاه رفتن معمولا بی خطر است. در اکثر حوزه‌‌های قضایی، آرایشگران برای کار نیاز به مجوز و بیمه دارند. آنها همچنین باید آموزش‌‌های حداقلی را دیده باشند پس تا زمانی که به یک آرایشگاه معتبر بروید، جای نگرانی نیست.

با این وجود در آرایشگاه‌‌ها خطراتی وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه باشید. در درجه اول، خطر عفونت حتی با وجود زخم جزئی است.

جلوگیری از عفونت یکی از کارهای ضروری است که باید انجام شود به این معنی که تمام تجهیزات باید به دقت تمیز و ضد عفونی شوند. معمولاً این کار را می توان با محلول های ضدعفونی کننده مانند باربیسید یا با وسایل تخصصی مانند اتوکلاو انجام داد.

همچنین در صورت داشتن بریدگی و زخم‌های باز به آرایشگاه نروید تا خطر عفونت در آرایشگاه‌ را کاهش دهید. این مورد شامل سرماخوردگی‌‌ها هم می‌‌شود که در این صورت بهتر است از آرایشگاه رفتن دوری کنید.

کوتاه کردن مو یک تجارت با حاشیه های باریک است و بنابراین آرایشگران موفق ممکن است روزانه ده‌‌ها مشتری داشته باشند. هر فرد جدیدی که وارد آرایشگاه می شود، خطر ابتلا به بیماری را برای همه افراد اطراف افزایش می دهد.

سپس خطراتی که توسط کارکنانی که به خوبی آموزش ندیده‌‌اند و نابلدند و تجهیزاتی که به درستی نگهداری نمی‌شوند، رخ می‌دهد، نشان می‌‌دهد که رفتن به آرایشگاه ممکن است آنقدرها هم که مردم فکر می کنند بی‌‌خطر نباشد.

خطرات متداول در آرایشگاه ها

گاهی اوقات کار افراد منجر به حادثه می‌‌شود. همچنین در محیطی مانند آرایشگاه، با دسترسی آسان به تیغه های تیز و تجهیزات الکتریکی وجود دارد. کار اشتباه با تجهیزات آرایشگاه معمولی می توانند آسیب های شگفت انگیزی به بار آورند. برخی از آسیب های رایج عبارتند از:

  • برش توسط قیچی و تیغ
  • سوختگی توسط اتو و سشوار
  • سوختن با آب داغ
  • ریزش مو در اثر اشتباه آرایشگر
  • انتقال ویروس از مشتریان دیگر
  • راش آرایشگاهی/خارش آرایشگر

عفونت در آرایشگاه

هر زمان که پوست بریده شود، خطر عفونت مو وجود دارد. ممکن است آرایشگر خیلی ساده و اتفاقی پوست مشتری را برش دهد. و حتی کوچکترین خراش مسیری برای عفونت شدید ایجاد می کند.

تراشیدن ریش می تواند باعث ماندن جای تیغ شود. و این نقاط ناخوشایند می تواند جدی تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. اصطلاح فنی آن Pseudofolliculitis barbae است و زمانی اتفاق می‌افتد که موهای ریش پس از یک اصلاح دقیق شروع به رشد کنند. رشد مو باعث می شود فولیکول ملتهب شود.

در موارد شدیدتر، این جاهای تیغ می‌توانند عفونی شوند و باعث شوند شبیه آکنه شوند. می توانید با لایه برداری قبل از اصلاح از این امر جلوگیری کنید. و سعی کنید از محصولات افترشیو مبتنی بر الکل که پوست را خشک می کند و خطر التهاب را افزایش می دهد خودداری کنید. گاهی اوقات، بهترین راه حل برای این مشکل این است که اجازه دهید ریش شما رشد کند تا زمانی که موها بیش از حد بلند شده و دوباره به داخل پوست رشد کنند.

خطر دیگر آرایشگاه هایی است که از لوازم خود به خوبی نگهداری نمی کنند. ابزارهایی که به طور مرتب ضدعفونی نمی شوند می توانند به راحتی باعث عفونت شوند که برخی از آنها کاملاً جدی هستند.

علاوه بر این، تجهیزاتی که به درستی ضد عفونی نشده باشند، می توانند انواع بیماری ها را گسترش دهند. این خطرات عبارتند از:

  • فولیکولیت – فولیکول موی عفونی که شبیه جوش است. همچنین به عنوان راش آرایشگر شناخته می شود
  • کچلی – کرم حلقوی پوست سر. نه یک کرم بلکه یک عفونت قارچی ناشی از استفاده از حوله و شانه کثیف است.
  • تبخال – می تواند از طریق میله های اپیلاتور منتقل شود.
  • زرد زخم – توسط باکتری روی دست های شسته نشده منتقل می شود.

اقدامات احتیاطی قبل از مراجعه به سالن

پیشگیری از عفونت و به حداقل رساندن خطر آسیب در آرایشگاه بخشی از آموزش هر آرایشگری است. به عنوان یک مشتری، باید پرس و جو کنید که آیا آرایشگر شما دارای مجوز کامل است و از شهرت خوبی برخوردار است یا خیر. آرایشگرانی که آموزش دیده و فاقد مجوز هستند، خیلی سریع شهرت بدی به دست می آورند.

اگر در انتخاب آرایشگر مشکل دارید، از پرسیدن سوال نترسید:

  1. چه مدت است که موها را کوتاه می کنند؟
  2. کجا تحصیل کردند؟
  3. روش های آنها برای جلوگیری از عفونت چیست؟

به نحوه کار یک آرایشگر با ابزارهایی که برای کوتاه کردن موهای شما استفاده می شود، دقت کنید:

  1. آیا آرایشگر قبل و بعد از استفاده تجهیزات را ضدعفونی می کند؟
  2. آیا آرایشگاه تمیز و به خوبی نگهداری می شود؟
  3. آیا تجهیزات ضد عفونی کننده قابل مشاهده در سالن وجود دارد؟

همه این اقدامات احتیاطی می تواند به جلوگیری از چیزی بیش از یک کوتاه کردن موی بد کمک کند. آنها همچنین می توانند خطر آسیب یا عفونت را کاهش دهند.

اگر مشکلی پیدا کردید چه باید کرد

حتی بهترین آرایشگران هم روزهای بدی دارند. اگر سهل انگاری آرایشگر به شما آسیب رسانده است، اقداماتی وجود دارد که می تواند وضعیت را نجات دهد.

اولین قدم این است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید. هر چیزی که پزشکتان در مورد هرگونه آسیب یا عفونتی که در آرایشگاه دریافت می کنید را مستند کنید.

کوتاه کردن مو یک حرفه تنظیم شده است. بسیاری از حوزه های قضایی دارای یک نهاد ناظر هستند که بر شکایات نظارت می کند.

در نهایت، ممکن است بتوان به دنبال راه های قانونی برای دریافت غرامت بود. اگر بتوانید ثابت کنید که آرایشگر شما در انجام وظیفه خود نسبت به شما سهل انگاری کرده است، ممکن است حق تسویه حساب را داشته باشید.

اگر تصمیم به طرح دعوی دارید

آرایشگران وظیفه مراقبت از مشتری را دارند. هنگامی که یک آرایشگاه با استانداردهای مراقبت مطابقت نداشته باشد، آرایشگاه ها را می توان مسئول صدمات وارده به مشتریان خود دانست. کارکنان باید مجوز و آموزش ببینند تا از آسیب و عفونت جلوگیری کنند. اگر اینطور نیست، ممکن است آرایشگران سهل انگار و مسئول شناخته شوند.

هر موقعیتی متفاوت است، بنابراین حتما از وکلا در وب سایت ما مشاوره حرفه ای بگیرید.

سوالات متداول

آیا می توانم در آرایشگاه دچار عفونت شوم؟

ابتلا به عفونت مو در آرایشگاه معمول نیست، اما احتمال زیادی وجود دارد. فولوکولیت، کرم حلقوی، زرد زخم، خارش آرایشگاهی و حتی تبخال همگی ممکن است.

آیا می توان شپش آرایشگاهی را از مشتریان دیگر گرفت؟

هر کسی که تا به حال با شپش سر درگیر شده است می داند که چقدر به راحتی پخش می شود. آرایشگران ماهر متوجه می شوند که آیا مشتری دچار سرگیجه شده است و بلافاصله تجهیزات خود را استریل می کنند. اما یک آرایشگر ضعیف آموزش دیده یا سهل انگار ممکن است از همان وسایلی برای کوتاه کردن موهای شما استفاده کند که برای کوتاه کردن موهای یک فرد مبتلا به شپش استفاده کرد. و این می تواند این موجودات را به دیگران سرایت دهد.

آیا کرم حلقوی در آرایشگاه منتقل می شود؟

بله و خیر. عفونت شدیدی به نام کرم حلقوی پوست سر وجود دارد که می تواند توسط حوله ها و تجهیزات غیربهداشتی منتقل شود. عفونت قارچی Tinea Capitis را کرم حلقوی می نامند زیرا پوست فلس قرمزی که ایجاد می کند شبیه عفونت کرم حلقوی است. بنابراین اگرچه هیچ کرم واقعی درگیر نیست، این چیزی نیست که کسی بخواهد از آرایشگر به خانه بیاورد.

آیا می توانم از آرایشگاه به بیماری مبتلا شوم؟

بله. تجهیزات ضد عفونی ضعیف می توانند منجر به انواع عفونت ها و بیماری ها از جمله تبخال شوند. همچنین در صورت گزیده شدن توسط قیچی یا تیغ، خطر کزاز جزئی وجود دارد.

خوشبختانه، بیشتر این بیماری ها بسیار نادر هستند و در آرایشگاهی که به خوبی اداره می شود، نباید نگران بیمار شدن باشید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *