تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه مشتریان آرایشگاه را افزایش دهیم؟

چه تازه کار آرایشگریَ را شروع کرده باشید و چه خودتان آرایشگاه داشته باشید، مطمئناً می‌‌دانید که تمرکز بر افزایش مشتری چقدر مهم است.

بر اساس آمار، ارزش بازار آرایشگاه‌‌ها 5 میلیارد دلار است و تقریباً 110000 آرایشگاه فقط در ایالات متحده دایر است. با وجود چنین رقابتی در صنعت آرایشگری، شما باید مهارت‌‌های خود را افزایش دهید و خود را ارتقا دهید تا مشتریان را به سالن خود جذب کنید.

می خواهیم نحوه افزایش مشتری آرایشگاه را پیدا کنیم. این 10 ایده عملی ما به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید و راه حل هایی برای بهبود کسب و کار آرایشگاه خود به شما ارائه می‌‌دهد. در مورد افزایش مشتری آرایشگاه در زیر اطلاعات بیشتری کسب کنید:

1. یک برنامه “ساعت طلایی” ایجاد کنید

اکثر مردم از ساعت 9 تا 5 سرکار هستند و کارهای شخصی، مانند نوبت آرایشگاه را مطمئنا به بعد از ساعت 5 موکول می‌‌کنند.

شرط می بندم که نوبت‌‌های شما عصرها بیشتر از صبح است. اگر می‌خواهید نوبت‌‌های صبح خود را افزایش دهید، می‌توانید یک برنامه «ساعت طلایی» ایجاد کنید و به مشتریانی که صبح وقت نوبت می‌گیرند جایزه دهید. شما می توانید کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید و برای افرادی که بین ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر نوبت رزرو می کنند، 20٪ تخفیف در کلیه خدمات بدهید.

به این ترتیب، آنها را تشویق می کنید تا برنامه خود را دوباره سازماندهی کنند و زمانی را برای کوتاه کردن مو اختصاص دهند، در حالی که از پر بودن کامل نوبت‌‌های خود در صبح خوشحال خواهید شد.

2. روی نرم افزار نوبت‌‌دهی سرمایه گذاری کنید

به عنوان یک آرایشگر، شما باید همیشه در جریان کارهای به روز حرفه‌‌ی خود باشید و زمان خود را به خوبی ساماندهی کنید. یک راه حل، در این مورد، شروع به استفاده از سیستم رزرو آرایشگاه مانند سیستم ما است. این پلتفرم زمان‌بندی به شما امکان می‌دهد قرار ملاقات رزرو کنید، اطلاعات و قرارهای مشتری خود را مدیریت کنید و گزارش‌های خود را بررسی کنید. به‌علاوه، می‌توانید از طریق پیوند پرداخت یا بدون تماس فقط با آیفون خود، بدون نیاز به POS یا تجهیزات اضافی، پرداخت‌ها را از مشتریان دریافت کنید.

مزیت اصلی استفاده از چنین برنامه ای این است که شما تمام اطلاعات ضروری کسب و کار خود را در تلفن خود خواهید داشت و با اجازه دادن به مشتریان خود برای رزرو با استفاده از صفحه رزرو آنلاین خود، در وقت گرانبهای خود صرفه جویی خواهید کرد.

به علاوه، می‌توانید به فالورهای خود این امکان را بدهید از طریق دکمه‌‌‌ی «اکنون رزرو کنید» در رسانه‌های اجتماعی، نوبت بگیرند. در صورت نیاز به پیاده سازی چنین سیستمی می توانید از ما مشاوره بگیرید. کافیست با ما تماس بگیرید.

3. تخفیف ارائه بدهید

اگر به دنبال راهی برای افزایش رزرو آرایشگاه هستید، مطمئناً تخفیف ها راه مناسبی هستند. کمی انگیزه دادن به مشتریان نه تنها آنها را جذب می کند تا با شما نوبت رزرو کنند، بلکه به احتمال زیاد بیشتر به سالن شما می آیند و شما را به دیگران پیشنهاد می‌‌دهند.

در مورد ارائه بسته های تخفیف ایده ندارید؟ خوب، در اینجا چند ایده وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید یک بسته تخفیف «پدر و پسر» ایجاد کنید. از مشتریان خود دعوت کنید تا در قرار ملاقات با فرزندشان بیایند و 50 درصد تخفیف در خدمات کودک به آنها ارائه دهید.

آنها خوشحال خواهند شد که شما به مراقبت از خانواده آنها نیز فکر کرده اید و این نوع تخفیف آنها را تشویق می کند که بارها و بارها به آرایشگاه شما بیایند.

4. برنامه های ارجاع ایجاد کنید

برنامه ارجاع راهی برای پاداش دادن به مشتریان فعلی شما برای ارجاع شما به دیگران است. معمولا، این راه حل بازاریابی از طریق دهان به دهان، یکی از صادقانه ترین ایده های تبلیغات، کار می کند.

اطمینان حاصل کنید که همه مشتریان شما از برنامه ارجاع شما اطلاع دارند و بهترین تجربه مشتری را برای آنها ایجاد کنید. شرط می بندم که رزرو در آرایشگاه خود را مانند قبل افزایش خواهید داد.

5. آفرهای خود را در شبکه‌‌های اجتماعی تبلیغ کنید

شبکه‌‌های اجتماعی ابزار تبلیغاتی ضروری برای همه مشاغل هستند، بنابراین، اگر می خواهید رزرو آرایشگاه را افزایش دهید، این کاری است که باید انجام دهید. شما باید روی ایجاد محتوای جذاب در شبکه‌‌های اجتماعی و تبلیغ تخفیف‌‌های آرایشگاه خود به صورت آنلاین تمرکز کنید.

همچنین، فراموش نکنید که سرمایه‌گذاری در تبلیغات هدفمند فیس‌بوک و اینستاگرام، تعامل و فالوور را برای شما به ارمغان می‌آورد و رزرو آنلاین آرایشگاه شما را افزایش می‌دهد.

6. از نظرات مشتریان به نفع خود استفاده کنید

نکته دیگری که باید روی آن تمرکز کنید تشویق مشتریان برای رتبه بندی خدمات شما است. از نظرات مشتریان خود به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی استفاده کنید، زیرا باعث افزایش اعتماد به کسب و کار شما می شود. چگونه این کار را انجام دهیم؟ خوب، شما به راحتی می توانید طرح های گرافیکی مخصوص رسانه های اجتماعی آرایشگاه را به رایگان در Canva ایجاد کنید.

اول از همه، یک حساب کاربری بسازید (اگر ندارید).

پس از ایجاد حساب کاربری، مواد مورد نظر خود را انتخاب کنید. در این صورت، باید «پست اینستاگرام» را انتخاب کنید.

به الگوها بروید و به دنبال «نظرات» بگردید.

نظر مشتری آرایشگاه خود را در کادر متن وارد کنید. اکنون مطالب شما آماده انتشار است.

به یاد داشته باشید که فایلی ایجاد کنید تا تمام مواد بازاریابی آرایشگاه خود، از جمله برنامه محتوای رسانه های اجتماعی، مطالب، نظرات مشتریان و برنامه عملی شما را ذخیره کنید. یا حتی می‌توانید زمانی که زمان انتشار یک پست جدید در فیس‌بوک یا اینستاگرام است، یک یادآور با یادداشت‌های اضافی تنظیم کنید.

7. با جامعه خود تعامل کنید

برای افزایش رزرو در آرایشگاه خود، ایجاد یک انجمن به صورت آنلاین یا آفلاین و تعامل با آن مهم است.

مهارت های ارتباطی خود را با مشتریان خود تمرین کنید و هر بار که با شما تماس می گیرند به آنها توجه کنید. به نظرات و پیام‌های خصوصی در شبکه‌های اجتماعی پاسخ دهید، وقتی به طور اتفاقی با آن‌ها برخورد کردید، سلام کنید، برای گوش دادن به آن‌ها در دسترس باشید و وقتی به آرایشگاه شما آمدند (در صورت نیاز) مشاوره بدهید. به طور خلاصه، یک حس انسانی را به تجربه آرایشگاه آنها اضافه کنید.

8. هدایای رسانه های اجتماعی را سازماندهی کنید

هدایا یک راه عالی برای ارتباط فوری با یک مخاطب خاص آنلاین است. به عنوان مثال، اگر می خواهید پروفایل فیس بوک یا اینستاگرام خود را به سرعت رشد دهید یا رزرو در آرایشگاه خود را افزایش دهید، می توانید یک کمپین Giveaway ایجاد کنید.

در این مسابقه می توانید محصولات مراقبت از مو یا خدمات سالن رایگان را به مخاطبان خود ارائه دهید. به این ترتیب، تعامل رسانه های اجتماعی خود را افزایش می دهید و پس از پایان مسابقه، رزرو در آرایشگاه خود را افزایش می دهید.

به یاد داشته باشید که موارد رایگان همه را جذب می کند، بنابراین هرگز نمی توانید با ارائه چیزی رایگان در هدیه های خود اشتباه کنید.

9. با مشاغل شهر خود شریک شوید

یکی دیگر از استراتژی های عالی برای افزایش نوبت‌‌دهی آرایشگاه شما، همکاری با مشاغل در منطقه شما است.

به طور کلی، استارت‌آپ‌ها، به‌ویژه در صنعت فناوری، به کارمندان خود خدمات بیشتری ارائه می‌دهند تا پیشنهاد شغلی جذاب شود. برخی از آنها وعده های غذایی رایگان، خدمات شستشوی خودرو، جبران سوخت خودرو و بسیاری موارد دیگر را ارائه می دهند. شما می توانید در مورد مهم ترین شرکت های شهر خود تحقیق کنید و با پیشنهادی با آنها تماس بگیرید. شما می توانید مزایای ارائه خدمات آرایشگاهی به کارکنان خود را (که توسط شرکت پرداخت می شود) به آنها بگویید و می توانید با آنها قیمت مناسبی مذاکره کنید.

به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که پایگاه مشتری مطمئنی دارید و همچنین در صورت لذت بردن از خدمات شما، از این مزیت برخوردار خواهید بود که توسط آنها تبلیغ می شوید.

10. احساس فوریت ایجاد کنید

وقتی این کار را انجام می دهید، لازم نیست خیلی زورگو باشید یا به مشتریان خود استرس وارد کنید. افراط نکنید تا آنها بخواهند از آرایشگاه شما فرار کنند.

با ایجاد احساس فوریت، مشتریان خود را تشویق می کنید تا از قبل یک قرار ملاقات رزرو کنند. می توانید به آنها بگویید که برنامه شما برای 3 هفته آینده پر است یا اینکه هنوز چهار فاصله زمانی در برنامه خود دارید.

جمع بندی

اطمینان حاصل کنید که قبل از تمرین این تکنیک ها برای افزایش رزرو در آرایشگاه خود، یک استراتژی جامع را اجرا کرده اید. بدون برنامه، خطر به هم ریختن همه چیز را دارید و این شما را از رسیدن به هدف باز می دارد.

فراموش نکنید؛ شما باید با تحقیق در مورد مخاطب هدف خود، سن، شغل و عادات آنها شروع کنید، یک برنامه بازاریابی رسانه های اجتماعی برای آرایشگاه خود ایجاد کنید، تعیین کنید که چه تخفیف هایی می توانید ارائه دهید و مهارت های آرایشگری ضروری خود را به کار بگیرید. پس از انجام تمام این مراحل، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد و می توانید رزرو آرایشگاه خود را افزایش دهید.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *