تلفن واتس اپ اینستاگرام

لمینت ابرو یا میکروبلیدینگ؟ کدام برای من مناسب است؟

به دنبال روشی با مراقبت کمتر برای داشتن ابروهایی هستید که پرپشت به نظر برسد و دیگر نیازی به ژل و محصولات آرایشی ابرو نداشته باشد؟ حالا دیگر روش های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد که همگی حداقل سختی را برایتان دارند. اما اگر سعی دارید بین لمینت ابرو و میکروبلیدینگ یکی را انتخاب کنید، تشخیص تفاوت‌های اصلی بین این دو کار دشواری خواهد بود.

درست است که هر دو روش رسیدگی به ابرو هدفی مشترک، یعنی داشتن ابروهایی پرپشت و ضخیم‌تر از قبل، را دنبال می‌کنند، اما رویه‌های کاری این دو کاملاً با هم متفاوت است. به همین دلیل است که درک ریزه‌کاری‌های متفاوت بین این دو نقش کلیدی دارد. هر چه نباشد ابرو این قدرت را دارد که حالت چهرۀ شما را تعیین کند و بهتر است که از روش‌های بد رسیدگی به ابرو دوری کنید. با در نظر داشتن این مطلب، از متخصصین خواستیم هرآنچه که باید دربارۀ لمینت ابرو و میکروبلیدینگ بدانید را با شما در میان بگذارند.

لمینت ابرو

لمینت ابرو چیست؟

لمینت ابرو نوعی روش شیمیایی رسیدگی به ابرو است که موهای ابرو را صاف می‌کند؛ هدف آن این است که با حذف هر نوع فرخوردگی، پیچ‌خوردگی یا بافت‌های دیگری که ممکن است ابروی شما بطور طبیعی داشته باشد باعث شود موهای ابرو بسیار صاف و کشیده شود. احسان نجاریان، مدیر سالن زیبایی سان می گوید: «لمینیت محلول تثبیت‌کننده‌ای است که در بیشتر موارد حاوی مادۀ فعالی به نام آمونیوم تیوگلیکولات است که به موهای ابرو می‌زنند تا موقتاً آنها را صاف و مرتب کنند». «بعد از آن، یک محلول خنثی‌کننده به آن می‌زنند تا موهای ابرو در حالت صاف خود فیکس شود و پرپشت‌تر و تیره‌تر دیده شود.»

در نتیجه، با لمینت ابرو می‌توانید ابروهایی داشته باشید که پرپشت‌تر به نظر می‌رسند و ناحیۀ چشم را بازتر جلوه دهند. همچنین بعد از شکل گرفتن ابروهایتان نیز مراقبت آنچنانی نیاز ندارد و معمولاً هزینه‌هایش نیز کمتر از میکروبلیدینگ است. (احسان نجاریان می‌گوید می‌توانید انتظار داشته باشید چیزی بین 100 تا 200 دلار برایتان خرج داشته باشد، گرچه هزینۀ دقیق آن به این بستگی دارد که چه کسی این کار را برایتان انجام دهد و محل زندگی‌تان کجا باشد.)

نحوۀ کار لمینت ابرو

فرایند اجرای لمینت دو مرحله دارد: ابتدا محلولی استعمال می‌شود تا پیوند بین موها شکسته شود و سپس یک عامل خنثی‌کننده برای صاف نگه داشتن مو به کار می‌‍رود. این روش نباید درد داشته باشد – و اگر هرنوع سوزش یا دردی حس کردید، احتمالاً به مواد شیمیایی استفاده‌شده حساسیت دارید. طبق نظر احسان نجاریان، برای جلوگیری از این موضوع از ابروکار خود بخواهید قبل از انجام کار، یک تست برچسبی انجام بدهد.

اثرات جانبی لمینت ابرو

احسان نجاریان می‌گوید در ابتدا مواد شیمیایی به‌کاررفته در لیمنت ابرو ممکن است باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک یا در موارد وخیم باعث بروز عفونت شوند. همچنین اگر زیاد این کار را انجام دهید ممکن است آسیب شدیدی به موهای شما برساند. او می‌گوید: «خشکی زیادی ایجاد می‌کند – و باعث می‌شود معلوم باشد که ابروها به‌نوعی با مواد شیمیایی ترمیم شده‌اند.» پس شاید بهتر باشد فقط هر از گاهی به سراغ این روش بروید تا از کنده‌شدن و شکننده‌شدن ابروهایتان جلوگیری کرده باشید.

یکی دیگر از نقاط ضعف این روش این است که راه برگشتی ندارد. به عبارت دیگر: اگر از ظاهر تک‌بعدی لمینت ابرو خوشتان نیاید، به قول احسان نجاریان: «چاره‌ای نخواهید داشت جز این که صبر کنید تا خودش به‌مرور نرم و باز شود.» لمینت ابرو ممکن است تا یک ماه پایدار بماند اما گاهی بسته به افراد این زمان می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ اساساً نوعی تتوی نیمه‌دائمی است. ابروکار با استفاده از تیغ باریکی پرشده از پیگمنت برش‌های ریزی به‌صورت پراکنده در قسمت ابرو ایجاد می‌کند. این برش‌ها بنا به گفتۀ احسان نجاریان «طول، رنگ، ضخامت و شکل موهای واقعی را تقلید می‌کنند». «پس از آن پیگمنت‌های خاصی به رنگ موی طبیعی در پوست فرو می‌رود.»

این روش مزایایی بسیاری دارد. اسمیت می‌گوید: علتش این است که نیمه‌دائمی و در برابر آب مقاوم است و در نتیجه پخش نمی‌شود. همچنین متناسب با شکل صورت و نیازهای شما نیز می‌توان آن را سفارشی‌سازی کرد. سالی یک بار ترمیم کافی است تا برای هر کسی که به دنبال نگهداری کم است گزینه‌ای ایده‌آل باشد.

البته با در نظر گرفتن این موارد باید گفت مزایای آن بدون عیب نیست. می‌توانید انتظار داشته باشید رقمی بین 1 تا 6 میلیون تومان بسته به فردی که کار را برایتان انجام می‌دهد و موقعیت مکانی‌تان بپردازید.  (جهت اطلاع شما: از آنجایی که این روش پروسه‌ای تهاجمی‌تر نیز دارد، به ارزیابی بیشتری هم نیاز است – برای اینکه مطمئن شوید به نتیجه‌ای که دلتان می‌خواهد می‌رسید، دربارۀ میزان معرفی شدن ابروکار و تصاویر قبل و بعد تحقیق کنید.)

نحوۀ کار میکروبلیدینگ

احسان نجاریان می‌گوید: «میکروبلیدینگ اساساً تتو به حساب می‌آید. اگر ابرویتان پرپشت نباشد، آن را پرپشت نشان می‌دهد یا اگر رشد ابرویتان خوب به نظر نمی‌رسد، شکل بی‌نقصی به آن می‌دهد.» تکنسین حرفه‌ای از تیغ مخصوصی پرشده از پیگمنت استفاده می‌کند تا برش‌های ریزی مثل مو ایجاد کند تا بدل موی واقعی را بسازد.

از آنجایی که این کار به تتو زدن شباهت دارد، می‌تواند با درد همراه باشد، بخصوص برای کسانی که تحمل درد پایینی دارند. احسان نجاریان می گوید حدوداً سه تا چهار هفته طول می‌کشد تا پوست کاملاً درمان شود پس باید انتظار مقداری استراحت را هم داشته باشید.

عوارض جانبی میکروبلیدینگ

رایج‌ترین عارضۀ میکروبلیدینگ این است که ممکن است به مرور به شکل ناخوشایندی رنگش را از دست بدهد و موها سایه‌ای قرمز یا آبی به خود بگیرند. افرادی که پوست چرب دارند به اندازۀ دیگر انواع پوست نمی‌توانند پیگمنت‌ها را حفظ کنند. پس احتمالاً زودتر محو شدن میکروبلیدینگ ابرو را شاهد خواهند بود.

خبر خوب؟ احسان نجاریان می‌گوید شش تا هشت ماه طول می‌کشد تا به ترمیم نیاز داشته باشید. اگر زودتر برای ترمیم بروید یا به شکل منظم و ثابت این کار را انجام دهید، ممکن است ابروهایتان حالتی گِل‌مانند به خود بگیرند.

چگونه از بین آن‌ها انتخاب کنیم؟

همه‌اش به نیازهای خودتان بستگی دارد. اسمیت می‌گوید لمینت ابرو برای کسی که خودش رشد ابروی خوبی دارد اما بیشتر به دنبال فُرم دادن و پررنگ‌کردن آن است گزینۀ فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. و اگر موی مجعدی دارید که با ژل ابرو صاف نمی‌شود یا فقط می‌خواهید نتیجه‌ای مثل صابون ابرو داشته باشد، لمینت ابرو قطعاً مسیر انتخابی شما خواهد بود – فراموش نکنید که به قول احسان نجاریان: «اگر می‌خواهید لمینت کنید باید ابرویی ضخیم و مستحکم داشته باشید زیرا پروسۀ انجام آن ممکن است موها را خشک کند و به آن آسیب بزند.»

از طرفی، میکروبلیدینگ برای افرادی ایده‌آل است که ابرویی نازک دارند و می‌خواهند ظاهراً آن را پرپشت نشان دهند. پس اگر می‌خواهید به ابروی خود ظاهری پرپشت بدهید، احتمالاً این روش برای شما مناسب خواهد بود. در صورت نیاز به خدمات میکروبلیدینگ برای مردان با ما تماس بگیرید.