مقایسه میکروپیگمنتیشن ابرو با میکروبلیدینگ

امروزه دیگر به لطف صنعت رو‌به‌رشد آرایشی‌ و بهداشتی و ظهور اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، ابروهای پرپشت و توپُر پرطرفدار شده‌ است. دیگر همه ابروهایی مرتب و با قوس زیاد می‌خواهند.

برای آن دسته از افرادی که از زمینه ژنتیکی مناسبی برخوردار نیستند، رسیدن به آن ابروهای اینستاگرامی می‌تواند خیلی سخت باشد. آرایش همیشه روشی موفق برای پرپشت نشان دادن ابروهای کم‌پشت بوده است، اما اگر به‌ دنبال راه‌حل درازمدتی هستید، می‌توانید از روش‌های زیباسازی ابرو برای رسیدن به ابروهای ایده‌آلتان استفاده کنید.

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دو تا از متداول‌ترین روش‌های ترمیمی ابرو هستند. هر دوی آن‌ها جز درمان‌های آرایشی نیمه‌دائمی هستند که ابروهایتان را پرپشت‌تر و چشم‌گیرتر نشان می‌دهند و از مدت زمان آرایش روزمره‌تان می‌کاهند.

حال می‌خواهیم به تفاوت‌های بین این دو روش ترمیمی ابرو بپردازیم.

میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن از ذرات ریز رنگدانه استفاده می‌کند، مشابه همان روشی که در تتو کردن استفاده می‌شود. پزشک از یک دستگاه استاندارد تتو گان یا یک دستگاه شبیه قلم برای تزریق رنگدانه‌ها به لایه میانی پوست استفاده می‌کند.

ذرات رنگدانه به صورت لایه‌لایه هستند، یعنی ممکن است بعضی از قسمت‌های ابروی شما مقداری تیره‌تر شود و ابروهای آمبره پیدا کنید که در آن انتهای ابرو تیره‌تر از ابتدای آن است.

همچنین می‌توانید از این روش برای نواحی دیگر بدنتان هم استفاده کنید. در میان افرادی که مشکلات مادرزادی رشد مو دارند، میکروپیگمنتیشن پوست سر، خط چشم و ابرو رواج دارد.

نکاتی که باید درباره میکروپیگمنتیشن بدانید

درد: میزان درد میکروپیگمنتیشن همانند زمانی است که تتو می‌زنید. پزشکتان می‌تواند از بی‌حسی برای کاهش درد در آن ناحیه استفاده کند.

قیمت: قیمت بسته به مکانتان، مهارت پزشک و میزان ظرافت عمل، متغیر است. برای یک عمل میکروپیگمنتیشن باکیفیت، قیمت فعلی حداقل یک میلیون تومان است.

بهبودی: میکروپیگمنتیشن نیازی به دوره نقاهت ندارد و شما می‌توانید فردای روز عمل به سر کارتان برگردید. پزشکتان احتمالا برای تمیزکردن ناحیه موردنظر یک ضدعفونی‌کننده و برای تسریع در روند بهبودی یک پماد تجویز کند. ورم و قرمزی به دنبال انجام عمل دور از انتظار نیست اما بعد از چند روز رفع می‌شود.

از دستورالعمل‌های متخصص زیباییتان درباره چگونگی یخ گذاشتن روی ناحیه ابرو و یا این‌که از چه محصولاتی باید استفاده کنید و از چه محصولاتی نباید، پیروی کنید.

حداقل دو روز از فعالیت‌هایی که باعث تعریق‌تان می‌شود، اجتناب کنید. عرق می‌تواند روی نحوه قرارگیری رنگدانه‌ها اثر بگذارد و باعث شود ابرویتان حالت تکه‌تکه پیدا کند.

طول عمر: بقایمیکروپیگمنتیشن از میکروبلیدینگ بیشتر است چون رنگدانه‌ها در لایه‌های عمقی‌تری از پوست نفوذ می‌کنند و معمولا در حدود دو سال دوام می‌آورند. البته میکروپیگمنتیشن از رنگدانه اکسید آهن استفاده می‌کند که می‌تواند در گذر زمان باعث ایجاد ته رنگی آبی-سبز شود.

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است؟

میکروپیگمنتیشن در میان افرادی رایج است که با ابروهای کم‌پشت به‌ دنیا آمده‌اند یا به دلیل بیماری با ریزش مو دست و پنچه نرم می‌کنند. هرکسی که بخواهد ابروهای پرپشتی داشته باشد می‌تواند این عمل را انجام دهد، مگر این‌که یکی از شرایط زیر را داشته باشد.

  • بیماری‌های پوستی صورت مثل اگزما یا پسوریازیس
  • بیماری‌های خونی مسری، مثل هپاتیت یا HIV
  • حساسیت به الکل و بی‌حسی
  • دیابت و بیماری قلبی(اگر با این شرایط بخواهید عمل کنید، به تاییدیه پزشکی نیاز دارید.)

خانم‌های باردار نیز نباید این عمل را انجام دهند.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ روشی غیرتهاجمی است که در آن از قلمی با سوزنی نازک برای ایجاد برش‌هایی کوچک و خراش‌مانند در سطح پوست استفاده می‌شود. هر برش شبیه یک تار مو است که به شما ظاهر محبوب ابروی‌ هاشورزده را می‌دهد. دستگاه رنگدانه‌هایی را که مشابه رنگ ابروی خودتان است، به درون برش‌ها تزریق می‌کند تا این آرایش نیمه‌دائمی تا حد امکان طبیعی‌تر جلوه کند.

در مقایسه با سایر روش‌های ترمیمی ابرو، میکروبلیدینگ طبیعی‌ترین نما را دارد.

برخلاف میکروپیگمنتیشن، در این روش سوزن فقط به لایه‌های سطحی پوست نفوذ می‌کند، بنابراین رنگدانه‌ها در نزدیکی سطح می‌مانند که منجر به محو شدن رنگدانه‌‌ها پس از چند یک می‌شود.

نکاتی که لازم است درباره میکروبلیدینگ بدانید

درد: میکروبلیدینگ ابرو درد دارد اما طبق گفته کسانی که این عمل را انجام داده‌اند، دردش ملایم است. همانند میکروپیگمنتیشن، پزشک پیش از عمل برای کاهش درد و ناراحتی از بی‌حسی استفاده می‌کند.

قیمت: هزینه عمل هم‌اندازه میکروپیگمنتیشن است. براساس مکانتان و مهارت متخصص، قیمت آن حداقل یک میلیون تومان خواهد بود.

بهبودی: میکروبلیدینگ نیاز به مراقبت‌های پس از عمل زیادی ندارد. طبیعی است که ناحیه ابرویتان به دلیل عمل، قرمز شود و کبره ببندد اما بعد از یکی دو هفته بهبود می‌یابد.

از خیس شدن ابروهایتان در هفته اول بعد از عمل اجتناب کنید و با یک تکه پنبه و آب مقطر به آرامی تمیزشان کنید و از کرمی که برای مراقبت پس از عمل‌تان تجویز شده، هر چهار ساعت یک بار استفاده کنید.

همچنین، از رفتن به باشگاه و انجام فعالیت‌هایی که باعث تعریق‌تان می‌شود حداقل به مدت سه روز اجتناب کنید. عرق ماندگاری رنگدانه‌ها را کم می‌کند و حتی می‌تواند باعث عفونت شود.

طول عمر: میکروبلیدینگ، بسته به سبک زندگی‌تان، طول عمری بین یک تا دو سال دارد. استفاده از محصولاتی که مواد لایه‌بردار، مثل سالیسیلیک اسید و رتینول، دارند باعث تسریع در روند محوشدگی می‌شود.

میکروبلیدینگ برای چه کسانی مناسب است؟

شاخص صلاحیت برای عمل میکروبلیدینگ، مشابه میکروپیگمنتیشن است. مادامی که بیماری زمینه‌ای در کار نباشد، حاملگی وجود نداشته نباشد و اشخاص از داروهای رقیق‌کننده غلظت‌خون استفاده نکنند، هر کسی می‌تواند این عمل را انجام دهد.

مقایسه ایمنی میکروپیگمنتیشن با میکروبلیدینگ

هر دو روش ترمیمی ابرو ایمن هستند. بیماران به ندرت عوارض جانبی را تجربه می‌کنند و اگر هم تجربه کنند، عموما عوارضی ملایم هستند. بیشترین چیزی که تجربه می‌کنید مقداری کبودی، تورم و قرمزی است که آن هم به دلیل ابزاری است که متخصص استفاده می‌کند.

بین این دو، میکروبلیدینگ به نسبت ایمن‌تر است. رنگدانه‌ها فقط روی لایه‌های بیرونی پوست‌تان قرار می‌گیرند و احتمال ایجاد واکنش حساسیت را کاهش می‌دهند. رنگدانه‌هایی که در میکروپیگمنتیشن استفاده می‌شوند به لایه‌های عمقی‌تری از پوست نفوذ می‌کنند که احتمال سوزش و وقوع واکنش حساسیت را افزایش می‌دهند.

برای این‌که عمل تا حد امکان ایمن باشد، تکنیسینی را انتخاب کنید که توسط سازمان های مربوطه تایید شده باشد.

قبل از تصمیم به انجام یک روش ترمیم ابرو، به متخصص پوست خود مراجعه کنید تا سلامت عمومی‌تان را ارزیابی کند و مشخص شود آیا بدنتان پاسخ مثبتی به عمل ترمیم ابرو می‌دهد یا خیر.

مرکز میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

سالن زیبایی سان ارائه‌کننده روش‌های غیرتهاجمی زیبایی برای مراجعه‌کنندگان در تهران است. درمان بدون درد ما برای صورت، مو و بدن به شما کمک می‌کند ظاهر موردپسندتان را به دست آورید و درخشش دوران جوانیتان را بازیابید. برای رزرو نوبت میکروبلیدینگ آقایان، هم اکنون با ما تماس بگیرید.