بایدها و نبایدهای میکروبلیدینگ ابرو

بهترین اکسسوری شما گوشواره یا گردنبند نیست، ابروی شماست. چه دوست داشته باشید قوسی بی‌نقص داشته باشند یا پرپشت و حجیم، ابروهایتان تنها ویژگی شما هستند که قدرت این را دارند که به صورت شما حالت بدهند و آن را دگرگون کنند. درست است که چند نوع مداد، پودر، ژل و تتو وجود دارد که می‌توانند ابروهایتان را درست به همان شکلی که دوست دارید درآورند، اما گزینۀ جدید دیگری هم وجود دارد که حاصل کار آن نیمه‌دائمی است و نگهداری و مراقبت حداقلی برای شما خواهد داشت.

میکروبلیدینگ مثل گلدوزی کردن رد موهایی کوچک و دقیق است که اثر موهای واقعی را تقلید می‌کنند و برای اینکار از یک قلم میکروبلیدینگ مخصوص استفاده می‌شود تا هر یک از رد موها را جداگانه ترسیم کنند. جای تعجبی ندارد که حاصل کار این تکنیک به‌قدری طبیعی و بی‌مانند است که باعث شده است محبوبیت آن طی چند ماه گذشته به شدت بالا برود. احتمالاً در فید اینستاگرام خود میکروبلیدینگ را دیده باشید و برایتان سوال شده باشد باید آن را امتحان کنید یا خیر. ما با احسان نجاریان، مدیر و موسس برند سان، که در سالن خود خدمات میکروبلیدینگ برای آقایان را توسط یک متخصص انجام می دهد، صحبت کردیم تا همۀ بایدها و نبایدهای میکروبلیدینگ ابرو را بشناسیم.

تحقیق کنید

با یک جستجوی سریع در گوگل می‌توانید اطلاعات نزدیک‌ترین تکنسین را پیدا کنید اما پیشنهاد ما این است که کمی بیشتر تحقیق کنید تا مطمئن شوید ابرویتان همان چیزی می‌شود که به دنبالش بودید. احسان نجاریان می‌گوید: «تکنسین باتجربه و اسم‌ورسم‌دار باید همۀ مجوزها و گواهینامه‌های متناسب را داشته باشد. توصیه می‌کنم اول ببینید تکنسین عکس کارهای قبلی خود روی مشتریان معروف را دارد یا خیر. همچنین باید بتوانند با کمال میل به همۀ پرسش‌های مراجعه‌کنندۀ خود پاسخ بدهند و هر چقدر لازم باشد دربارۀ پروسۀ انجام کار از ابتدا تا انتها اطلاعات در اختیارش قرار دهند. و البته که این کار همیشه باید در محیطی تمیز و استریل انجام شود.»

کارهای آماده‌سازی را انجام دهید

نزدیک به جلسۀ میکروبلیدینگ، باید از برداشتن ابرو یا وکس زدن به آن خودداری کنید تا تکنسین بتواند بر اساس اندازه‌گیری‌های جاری قبل از شروع پروسه ابروی شما را شکل دهد. همچنین باید از استفاده از لایه‌بردار از 72 ساعت قبل خودداری کنید. هر گونه محصولات مراقبت پوستی حاوی اسید گلیکولیک، رتین آ، رنووا و اسیدهای هیدروکسی آلفا ممنوع است زیرا ممکن است باعث ورم پوست شوند و همچنین از مصرف داروهایی مثل رقیق‌کننده‌های خون خودداری کنید. شوکی می‌گوید: «هدف این است که پوست تا حد امکان نسبت به پروسه حساسیت نشان ندهد و خون‌ریزی به حداقل برسد. مراجعه‌کنندگان باردار، تحت مراقبت و دیابتی باید به‌کل از انجام میکروبلیدینگ منصرف شوند.»

به‌خوبی با تکنسین خود ارتباط بگیرید

شکل ابروی شما به دست تکنسین خواهد بود چون او است که بر اساس شکل صورت و ساختار آن به اندازه‌گیری ابرو می‌پردازد تا طبیعی‌ترین نتیجه را برایتان داشته باشد. اما ارتباط صحیحی با تکنسین خود داشته باشید تا بتوانید به پرپشتی مدنظر خود برسید. احسان نجاریان توضیح می‌دهد: «شش اندازه‌گیری کلیدی با استفاده از یک نقالۀ مخصوص برای این پروسه روی استخوان ابرو انجام می‌شود تا شکل ابروی شما را تعیین کنند. گرچه من به مراجعه‌کننده اجازه نمی‌دهم هر شکلی خودشان خواستند به اجبار انتخاب کنند، آنها می‌توانند ضخامت ابرو را انتخاب کنند و در عین حال وضعیت طبیعی را برایش داشته باشند (نه زیادی ضخیم نه زیادی باریک). به آنها می‌گویم یک آینه دست بگیرند تا متوجه شوند شکل ابرویشان چگونه خواهد بود و دلیلش چیست.»

پس از میکروبلیدینگ مراقبت صحیح را داشته باشید

زمانی که دیگر به ابروی ایده‌آل خود رسیدید، طبیعی است که بخواهید با آنها پز بدهید. اما حداقل به مدت ده روز بعد از جلسۀ میکروبلیدینگ از محصولات مراقبت پوستی و آرایشی در محل ابرو استفاده نکنید – یا اصلاً به آن منطقه دست نزنید. احسان نجاریان می‌گوید: «به‌هیچ‌عنوان نباید هنگام شستشو و استفاده از کرم مراقبت‌های پس از میکروبلیدینگ (که مخصوص هر مراجعه‌کننده تجویز می‌شود) آن قسمت را خاراند، پوستش را کند یا اصلاً به آن دست زد.» کارهای دیگری که باید از انجامش خودداری کنید: برنزه کردن، نور مستقیم خورشید، شنا کردن، افزایش تعریق و ورزش کردن به مدت 10 روز پس از انجام پروسه. احسان نجاریان توصیه می‌کند بعد از درمان کامل، قبل از بیرون رفتن در روزهای آفتابی یک لایۀ کرم ضدآفتاب 30 تا 50 SPF روی ابرو بزنید تا از کم‌رنگ شدن آن پیش‌گیری کنید.

نسبت به نتایج کار واقع‌بین باشید

شاید انتظار داشته باشید ابروهایتان مثل کارا دلوین ضخیم شود اما باید بدانید رسیدن به ابروی ایده‌آلتان ممکن است چند جلسه طول بکشد. احسان نجاریان توضیح می‌دهد: «فراموش نکنید که میکروبلیدینگ فرایندی دومرحله‌ای و غیردائمی است و نباید انتظار داشته باشید پس از تنها یک جلسه نتایج کامل کار را ببینید. رد مو در ابتدا بسیار واضح است اما به مرور زمان نرم می‌شود و با پوست درهم‌می‌آمیزد. باید این نکته را در نظر داشته باشید که انواع مختلف پوست نیز بر نتایج اثر دارند. پوست بیش از حد چرب، منافذ بزرگ‌تر، پوست ضخیم‌تر و کراتوز ابرو می‌توانند بر جذب پیگمنت اثر منفی داشته باشند.

افراط نکنید

گرچه هر سی روز می‌توان یک جلسۀ میکروبلیدینگ داشت، توصیۀ احسان نجاریان این است که سالی یک بار این کار را انجام دهید زیرا بسته به اینکه پوستتان چگونه به حالت اول برگردد، نتایج میکروبلیدینگ می‌تواند بین 8 تا 18 ماه دوام داشته باشند.