تلفن واتس اپ اینستاگرام

تفاوت هیر استایلیست با آرایشگر چیست؟ کدام‌یک مناسب شما هستند؟

چه تفاوتی میان وقت گرفتن از آرایشگر و هیر استایلیست وجود دارد؟ آیا در زمینه اصلاح موی مردانه، این تفاوت اساساً اهمیتی دارد؟ معمولاً، تفاوت میان آرایشگاه و سالن زیبایی به دلیل متخصصان پشت صندلی است.

وقتی بحث انتخاب بهترین گزینه برای مو سر پیش می‌آید عواملی بسیاری در این زمینه نقش دارند. در این راهنما سعی کرده ایم تا از تفاوت‌های اساسی میان سالن زیبایی و آرایشگاه آگاه شوید.

تفاوت آرایشگر و هیر استایلیست سالن زیبایی

آرایشگر:

کماکان این پرسش مطرح است: «از آرایشگر وقت بگیرم یا هیر استایلیست؟» بیشتر مردان معمولاً تمایل به آرایشگر دارند، بااین‌حال، ممکن است این انتخاب، با توجه به سبک و بافت مویشان بهترین انتخاب نباشد. معمولاً، آرایشگرها برای اصلاح سبک‌های سنتی‌تر و‌ مو‌های کوتاه‌تر با ماشین آموزش‌دیده‌اند، درحالی‌که هیر استایلیستهای سالن‌های زیبایی یاد گرفته‌اند که چگونه موهای بلندتر و پرتر را با قیچی کوتاه کنند.

تمرکز اصلی آرایشگر، اصلاح موی مردانه است. آرایشگران متخصصان کلاسیک و بدون زوائد مو هستند. آرایشگرها در اصلاح‌ سبک مردانه، به‌طور ماهرانه موهای بلند و کوتاه را با هم ترکیب می‌کنند، سایه می‌اندازند و می‌تراشند. درواقع، تنها آرایشگرها می‌توانند از با استفاده از تیغ‌های اصلاح تاشو، موها را بتراشند درحالی‌که چنین کاری از عهده هیر استایلیستان خارج است.

آرایشگرها به‌طور خاص به مردان خدمات ارائه می‌کنند (و برخی زنان که بستگی به اصلاح موردنظر مشتری دارد). فردی که تخصص در اصلاح موی مردانه دارد همچنین می‌تواند ریش و سبیل شما را اصلاح کند، کف سر را ماساژ دهد، خط بیندازد و بسیاری کارهای دیگر انجام دهد. این شامل مشخصه بارز یک آرایشگاه فوق‌العاده نیز می‌شود، اصلاح با کف داغ و تیغ اصلاح تاشو.

هیر استایلیست:

هیر استایلیست سالن زیبایی آموزش بیشتری در زمینه هنر آرایش مو می‌بیند. با توجه به اینکه روند صنعت به سمت آرایشگاه‌ها و سالن‌های گران و مجلل در حال حرکت است، مرز میان آرایشگران و هیر استایلیستها در حال کم‌رنگ شدن است. آرایشگران به‌طور سنتی از ماشین‌های اصلاح استفاده می‌کردند و صرفاً روی موی مردانه متمرکز بودند. معمولاً، آرایشگاه‌های صرفاً مردانه خدماتی همچون رنگ مو و سایر خدمات اضافی که معمولاً در سالن‌های زیبایی می‌بینید عرضه نمی‌کردند. آرایشگران اساساً خدماتی مانند اصلاح عالی با تیغ تاشو انجام می‌دهند، و همین.

هیر استایلیستها از سوی دیگر، عموماً مهارت عالی در کار با قیچی و موهای بلند دارند و در کار با ماشین اصلاح چندان ماهر نیستند. هیر استایلیستها همچنین بسیار بیشتر روی توصیه‌های محصول، رنگ مو، خدمات شیمیایی و درمانی‌های اضافی مو متمرکزند.

توصیه‌های ما برای انتخاب متخصص مناسب

به هیر استایلیست مراجعه کنید …

  • اگر موهای بلندتر دارید. هیر استایلیستها معمولاً تجربه بیشتر در زمین کوتاه کردن و مدل دادن به موهای بلند دارند.
  • اگر می‌خواهید مو خود را رنگ کنید. بیشتر آرایشگرها زیاد مو رنگ نمی‌کنند و به همین دلیل تبحر چندانی در این حوزه ندارند.
  • اگر به دنبال مد روز به‌جای سبک سنتی هستید. هیر استایلیستها معمولاً آگاهی بیشتری در مورد روندهای جاری دارند و در دوره‌های آموزشی بیشتر در زمینه روندهای جدید صنعت شرکت می‌کند.
  • اگر خواهان تغییرات بزرگ در سبک جاری موی خود هستید. در جریان مشاوره، هیر استایلیست اغلب سبکی را پیشنهاد می‌دهد که ویژگی‌های صورت شما بیشتر به چشم بیایند.
  • اگر خدمات زیبایی دیگری مانند مانیکور، پدیکور، زیبایی صورت و غیره می‌خواهید. شاید پدربزرگ شما هرگز پدیکور انجام نداده باشد، اما امروزه می‌توانید بدون اینکه ترس از خدشه‌دار شدن حس مردانگی خود داشته باشید می‌توانید این تجربه عالی را کسب کنید. پدیکور آقایان از جمله خدمات سالن زیبایی سان است.

به آرایشگر مراجعه کنید …

  • اگر دی پی اصلاح سبک سنتی و موهای کوتاه مانند موی خیلی کوتاه، سرتخت، سایه یا سربازی هستید.
  • اگر می‌خواهید موهایتان ساده باشد. آرایشگرها معمولاً به‌گونه‌ای موهای شما را اصلاح می‌کنند که به‌طور طبیعی خوش‌فرم به نظر برسند.
  • اگر می‌خواهید صورت خود را اصلاح کنید. بسیاری از آرایشگاه‌های گران‌قیمت و مجلل اصلاح صورت با کف داغ انجام می‌دهند که واقعاً ویژه است. به‌شدت توصیه می‌کنیم که یک‌بار در ماه این کار را انجام دهید.
  •  اگر می‌خواهید که یک ساعت از دغدغه‌های روزمره فاصله بگیرید به آرایشگاه روید چون محل خوبی برای تجدیددیدارها و رفاقت‌های قدیمی است.