فیشیال چیست؟

اگر به دنبال راهی برای بازسازی پوست، پاکسازی آن و درمان آکنه و لک هستید یا فقط می‌خواهید زمانی را برای خود صرف کنید، فیشیال دقیقاً همان چیزی است که به آن نیاز دارید. در واقع، فیشیال می‌تواند جلسه‌ی تجدید دیداری بین دوستان و خانواده و راهی عالی برای دوست داشتن و اهمیت دادن به پوست باشد – خوبست گاهی اوقات به خودمان برسیم.

اگرچه ممکن است در فیشیال کاملاً تازه‌کار باشید، اما بیشتر شما که این مطلب را می‌خوانید می‌دانید فیشیال چیست. این هم می‌تواند خوب باشد و هم بد (بستگی به این دارد که چه چیزی در مورد آن شنیده باشید). اجازه دهید پیش برویم و به عمل فیشیال بپردازیم. برخی افراد به دلیل عمل استخراج از انجام فیشیال بسیار نگران هستند. برخی ادعا می‌کنند که درد آن به قدری است که باعث بیهوش شدن آنها می‌شود و برخی دیگر می‌گویند که درد آنقدر زیاد است که اشک آنها را در می‌آورد. آیا فیشیال درد دارد؟ آیا باید از انجام فیشیال بترسید؟ نگران نباشید، ما اینجاییم تا به همه‌ی سؤالات شما در مورد فیشیال پاسخ دهیم.

در اینجا به چیزهایی که شما باید از اولین فیشیال خود انتظار داشته باشید، اشاره می‌شود.

درک مفهوم فیشیال

اگر در صدد آن هستید که نوبتی برای فیشیال رزرو کنید، توصیه می‌کنیم از یک متخصص زیبایی کمک بگیرید. سالن زیبایی سان خدمات درجه یکی برای فیشیال آقایان ارائه می کند. ما متخصص زیبایی را به‌عنوان «یک متخصص یا کارشناس مراقبت از پوست، یا متخصص فیشیال که به پاک‌سازی، زیباسازی و مراقبت از پوست و صورت کمک می‌کند» تعریف می‌کنیم.

کار با یک متخصص زیبایی بسیار مفید است، آنها متخصصان حرفه‌ای پوست هستند و آموزش مناسبی برای کار بر روی صورت و پوست شما دیده‌اند. این باید تا حدودی خاطر شما را آسوده کند، چرا که اگر در پی رزرو کردن اولین نوبت فیشیال خود هستید، احتمالاً در مورد این تجربه نگرانی دارید. این کاملاً طبیعی است. مسأله اینجاست که شما نمی‌خواهید هیچ کس روی پوست شما کار کند، و به خصوص وقتی صحبت صورت شما در میان باشد این کاملاً درست است. بیشتر افراد موافق این موضوع هستند.

برای کسانی از شما که ممکن است نسبت به واژه‌ی «فیشیال» ناآشنا باشند، فیشیال مجموعه‌ای از درمان‌های مراقبت از پوست صورت است که هدف آن لایه‌برداری پوست و از بین بردن ناخالصی‌ها و پوست مرده است. این کار معمولاً در سالن‌های زیبایی، آب گرم‌های روزانه و حتی در مطب متخصص پوست انجام می‌شود. درمان فیشیال می‌تواند بسته به ارائه‌دهنده‌ی آن متفاوت باشد. می‌تواند به اندازه‌ی ماساژ کامل بدن در یک پکیج گسترده باشد، یا می‌تواند فقط شامل خدمات ابتدایی باشد. درمان فیشیال معمولاً شامل بخار دادن، لایه‌برداری و استخراج است. برخی ارائه‌دهندگان معمولاً ماسک صورت، لایه‌بردار و ماساژهای صورت ارائه می‌دهند. از آنجا که ارائه‌دهندگان خدمات با هم متفاوتند، شما انتظار خواهید داشت که در مورد خدماتی که آنها قرار است ارائه دهند، با جزئیات کامل صحبت شود تا از هر چیزی که قرار است ارائه گردد آگاه شوید.

فیشیال چگونه انجام می‌شود؟

برای شروع، فیشیال را می‌توان به روش‌های مختلف انجام داد. لطفاً توجه داشته باشید با وجود اینکه آنچه در ادامه می‌آید برای آشنایی شما با نحوه‌ی انجام فیشیال ارائه شده است، این فرایند بسته به خدمات و فرایندهای ارائه‌دهنده‌ی فیشیال می‌تواند متفاوت باشد. هدف ما فقط این است که ایده‌ای کلی در مورد آنچه که باید از درمان فیشیال خود انتظار داشته باشید بدهیم.

  1. پیش‌آماده‌سازی:‌ بسته به جایی که قرار است برای انجام فیشیال خود بروید، یکی از رایج‌ترین مراحلی که در ابتدا انجام می‌شود، پیش‌آماده‌سازی است. برخی آب گرم‌ها و ارائه‌دهندگان پیشنهاد خواهند کرد که پوشش راحتی داشته باشید (می‌تواند یک روپوش باشد یا یک لباس گشاد)، به خصوص برای آن دسته از افرادی که پس از انجام فیشیال، درخواست انجام ماساژ کامل بدن را دارند. البته به خاطر داشته باشید که هرگز نیاز نیست لباس خود را در بیاورید، فقط نسبت به میزان راحتی خود این کار را انجام دهید. برخی ممکن است به شما حمام پا به علاوه‌ی ماساژ شانه بدهند، در حالی که برخی دیگر فقط از شما می‌خواهند که وارد قسمت درمان شوید. چیزی که محبوبیت ویژه‌ای دارد زمانی است که متخصص زیبایی از شما می‌خواهد که روی تخت دراز بکشید و ماساژ سریع شانه و ماساژ صورت انجام می‌دهد، و در پی آن عطر روغن‌های آرامش‌بخشی همچون اسطوخودوس به مشام می‌رسد. آماده‌سازی معمولاً به پکیجی که خریداری کرده‌اید، بستگی دارد.
  2. پاک‌سازی صورت: بیشتر ارائه‌دهندگان از شما خواهند خواست که صورت خود را با صابونی مخصوص شست‌وشو دهید. به‌عنوان مثال، برخی آب گرم‌ها ممکن است صابون‌های مخصوصی برای انواع مختلف پوست‌ها، مثلاً پوست‌های چرب یا خشک، داشته باشند. از سوی دیگر، برخی ممکن است از شما بخواهند که روی یک تخت راحت دراز بکشید و متخصص زیبایی صورت شما را شست‌وشو دهد. این پاک‌سازی صورت معمولاً تجربه‌ای آرامش‌بخش است. متخصص زیبایی شما از محصولات ملایمی برای پاک‌سازی پوست‌تان به آرامی استفاده می‌کند، و ضربه‌هایی ملایم یا متوسط روی پوست می‌زند. این کار همچنین مانند یک ماساژ عمل می‌کند که به شما کمک می‌کند تا وارد مرحله‌ی عمیق‌تری از آرامش شوید.

حالا که آماده‌سازی انجام شد و پوست‌تان تمیز است، می‌توانیم به مرحله‌ی بعدی برویم.

  1. لایه‌برداری: هنگامی که آرایش شما پاک شد و پوست‌تان کاملاً تمیز شد، به سراغ تجربه‌ی لایه‌برداری خواهید رفت. ارائه‌دهندگان از چندین لایه‌بردار مختلف استفاده خواهند کرد، برخی از آنها ملایم هستند، در حالی که برخی به یک اسکراب صورت خوب نیاز دارند. فارغ از اینکه کدام نوع را استفاده می‌کنید، هدف لایه‌برداری رهایی از سلول‌های مرده‌ی پوست و ناخالصی‌هایی است که جزء آن نیستند. متخصص زیبایی این کار را انجام می‌دهد و شما برای مرحله‌ی بعد آماده خواهید بود.
  2. بخار دادن: برخی آب گرم‌ها و ارائه‌دهندگان بخار دادن را ارائه می‌دهند و برخی از آنها خیر. بخار دادن به باز شدن منافذ پوست کمک می‌کنند تا پوست شما برای فرایند استخراج بهتر آماده شود. همچنین این کار ممکن است استخراج را راحت‌تر و درد آن را کمتر کند. متخصص زیبایی معمولاً دستگاه بخار را روشن خواهد کرد و آن را در جهت کلی صورت شما قرار خواهد داد. از شما سؤال خواهد شد که می‌توانید به‌خوبی نفس بکشید یا به هر دلیلی ناراحت هستید. اگر راحت نیستید باید بگویید، چراکه باید به مدت 10 تا 15 دقیقه زیر بخار باقی بمانید.
  3. استخراج: استخراج غالباً چالش‌برانگیزترین بخش فیشیال است. اگر چه این یک واقعیت است، اما نباید شما را از انجام فیشیال بترساند. اگر متخصص زیبایی خوبی داشته باشید، نباید درد داشته باشد. این فرایند برای مردان و زنان زیادی راحت جلوه می‌کند، حتی برخی افراد در طی استخراج به خواب می‌روند. متخصص زیبایی ناخالصی‌های پوست را که در لایه‌ی خارجی آن هستند، شامل آکنه‌های خفیف، جوش‌های سرسیاه و سرسفید، از بین می‌برند. اگر چیزی خیلی عمیق باشد، آنگاه متخصص زیبایی باید از متخصص پوست بخواهد که آن را استخراج کند. آنها معمولاً آکنه‌ای را که در شَرف ترکیدن است یا آکنه‌ای که آماده‌ی ترکیدن نیست را لمس نمی‌کنند.
  4. اتمام کار: آخرین مرحله‌ی فرایند فیشیال بستن منافذ پوست است. فرایند استخراج می‌تواند بسته به اینکه نوبت را از یک ارائه‌دهنده رزرو کرده باشید یا به آب گرم بروید، متفاوت باشد، بنابراین به این امر توجه کنید. در طول این مدت، متخصص زیبایی شما ممکن است از چیزهای مختلفی همچون پوشش سرد، ماسک گاز، لایه‌بردار شیمیایی یا ماسک صورت استفاده کند.

لایه‌بردارهای شیمیایی و ماسک‌های صورت

طی سال‌های اخیر، شاهد آن بوده‌ایم که افراد زیادی در حال حاضر آکنه و منافذ مسدود شده دارند، این در حالی است که قبلاً هرگز مشکلات جدی پوست صورت نداشته‌اند. چرا؟ اینها آثار رایج زدن ماسک صورت برای طولانی مدت است که احتمالاً در دوران همه‌گیری کرونا اتفاق افتاده است.

در موقعیت‌های استرس‌زا، بدن ترشح هورمون استرس به نام «کورتیزول» را افزایش می‌دهد – که باعث افزایش تولید چربی می‌شود. این می‌تواند منافذ را مسدود و آکنه‌ی موجود را بدتر کند – همچنین می‌تواند باعث ایجاد جوش‌های جدید در افرادی شود که معمولاً با مشکل آکنه درگیر نیستند. شما باید هدف اصلی زدن ماسک توسط مردم در دوران همه‌گیری را درک کنید – هدف این بود که ویروس‌ها دور نگه داشته شوند. با این کار، رطوبت در صورت حفظ می‌شد، که چربی مسدودکننده‌ی منافذ را روی پوست نگه می‌داشت. به همین خاطر، اینک بسیاری از مردم به دلیل استفاده از ماسک، جوش و آکنه را تجربه می‌کنند. زمانی که برای مدت طولانی از ماسک استفاده شود، ماسک می‌تواند باعث سایش و قرمزی پوست گردد. خبرخوب این است که درمان فیشیال می‌تواند این شرایط را معکوس کند.

حین انجام فیشیال، ممکن است قادر به انتخاب چندین لایه‌بردار شیمیایی و ماسک صورت مختلف باشید. هر یک از لایه‌بردارها و ماسک‌ها هدفی دارند، این هدف به شرایط خاصی که شما در آن هستید یا آنچه که سعی دارید از انجام فیشیال حاصل کنید بستگی دارد. به‌عنوان مثال، متوجه خواهید شد که برخی از ماسک‌های صورت برای آکنه هستند و برخی برای پوست‌های چرب یا سفت کردن پوست. متخصص زیبایی شما باید توانایی این را داشته باشد که توصیه کند که کدام لایه‌بردارهای شیمیایی و ماسک‌های صورت برای نوع پوست منحصربه‌فرد شما بهترین کارایی را دارد.

انواع مختلف فیشیال

اینک که فرایندهای اصلی فیشیال را می‌شناسید، باید بدانید که طیف گسترده‌ای از انواع مختلف فیشیال وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. بر این اساس، دانستن اینکه چه نوع فیشیال‌هایی وجود دارد و هر کدام چگونه می‌توانند برای شما مفید باشند، حائز اهمیت است.

  • فیشیال آکنه: همانطور که توضیح داده شد، فیشیال آکنه برای کمک به درمان آکنه به کار می‌رود. این درمان که اغلب از آن به‌عنوان «فیشیال ضداحتقان» یا «فیشیال پاک‌سازی عمیق» یاد می‌شود، معمولاً شامل استخراج است و ممکن است از دستگاه‌های با فرکانس بالا برای کشتن باکتری‌هایی که منجر به ایجاد آکنه شده‌اند استفاده کند.
  • فیشیال ضد پیری: درمان فیشیال ضد پیری، پیشنهادی عالی برای آن دسته از شماست که از قبل مراقبت منظمی از پوست را آغاز کرده‌اید. این درمان فیشیال کار پاک‌سازی، لایه‌برداری، آب‌رسانی و روشن‌سازی پوست را انجام می‌دهد تا ظاهری جوان به پوست شما ببخشد.
  • فیشیال آب‌رسانی: درمان فیشیال آب‌رسانی هم بر روی لایه‌برداری و هم بر روی آب‌رسانی تمرکز دارد، این فیشیال دستگاه‌هایی مشابه آنچه برای میکرودرم ابریژن جهت تمیز کردن منافذ پوست استفاده می‌شود، را به کار می‌برد.همچنین تقویت‌کننده‌های سرمی سرشار از مواد مغذی را برای کمک به جوان‌سازی پوست تزریق می‌کند. این فیشیال برای آن دسته از شما که دچار خشکی پوست صورت هستید، بسیار عالی است.
  • فیشیال روشن‌کننده: درمان فیشیال روشن‌کننده برای هر کسی که دچار تیرگی یا تغییر رنگ پوست است یا پوستی کدر و غیرشفاف دارد عالی است.این درمان فیشیال از لایه‌بردارها، ماسک‌ها و درمان‌های اسیدی استفاده می‌کند تا ظاهری درخشان و سالم به پوست ببخشد.
  • فیشیال LED: نور درمانی سطح پایین، اگرچه هنوز فناوری نسبتاً جدیدی است، اما روندی رو به رشد دارد. بسیاری از مشتریان از فیشیال LED تمجید کرده‌اند و ادعا می‌کنند که در این روش با باکتری‌ها مبارزه می‌شود، جای زخم التیام می‌یابد و تولید کلاژن بیشتر می‌شود. نورهای LED در چندین رنگ مختلف وجود دارند و دارای طول موج‌های متفاوتی هستند که با عمق‌های متفاوتی وارد پوست می‌شوند و به این ترتیب به درمان ناراحتی‌های پوستی کمک می‌کند.
  • فیشیال میکرودرم ابریژن: طبق تعریف آکادمی پوست آمریکا (ADD)، میکرودرم ابریژن درمانی غیرتهاجمی است که از دستگاهی دستی استفاده می‌کند تا لایه‌ی بالایی پوست را به آرامی بردارد. درمان فیشیال میکرودرم ابریژن معمولاً بین 30 تا 45 دقیقه زمان می‌برد تا کامل شود. هنگامی که این کار انجام شد، از یک مرطوب‌کننده برای صورت شما استفاده می‌شود.
  • فیشیال لنفاوی: شما می‌توانید هر آنچه را که در مورد ماساژهای لنفاوی نیاز دارید در اینجا بخوانید (از جمله اینکه چطور این کار را خودتان در منزل انجام دهید)، اما به‌طور کلی این تکنیک چند صد ساله به فرایند سم‌زدایی طبیعی بدن کمک می‌کند. ایوان بوجاد، DNM، مربی بهداشت در بهداشت جامع مدرن، عنوان می‌دارد: «این تکنیک‌های منحصربه‌فرد ماساژ جریان لنفاوی را تحریک می‌کنند و میزان پاک‌سازی آلودگی‌های انباشته شده در بدن را افزایش می‌دهد.»

چطور فیشیال مفید است؟

برای اندیشیدن به این سؤال یک راه خوب این است که به سلامتی خود بیندیشید. با بالا رفتن سن، داشتن چک‌آپ سالانه به همراه پزشکی که هر گونه ناراحتی را بتوان با او در میان گذاشت، از اهمیت زیادی برخوردار است. به هر حال، یک پزشک ممکن است در صورتی که سعی دارید به اهداف تغذیه‌ای خاصی دست یابید، به شما توصیه کند که به متخصص تغذیه مراجعه کنید. همچنین ممکن است به خاطر یک جراحت قدیمی ورزشی به فیزیوتراپ ارجاع داده شوید یا برای انجام ماساژ ورزشی لازم باشد ماساژ درمانی انجام دهید. وقتی صحبت از مراقبت پوست می‌شود نیز همینطور است، ممکن است برای چک‌آپ‌های منظم به متخصص پوست مراجعه کنید و آنها ممکن است شما را به متخصص زیبایی ارجاع دهند تا به پوست شما کمک کنند.

این کاری است که متخصصین زیبایی انجام می‌دهند، آنها به شما کمک می‌کنند که پوست خود را به شیوه‌ای مؤثر مدیریت کنید. جلسات متفاوت خواهند بود، اما برای اولین ملاقات، انتظار دارید که حداقل یک ساعت یا بیشتر وقت صرف شود، این مدت زمان به آنها فرصت زیادی برای ارزیابی پوست شما و بیان هرگونه ناراحتی یا هدفی که می‌خواهید بر روی آن تمرکز کنید می‌دهد.

درمان فیشیال برای تمیز کردن منافذ، مرطوب نگه داشتن پوست، و متعادل کردن پوست عالی است. با اینکه محصولات مراقبت از پوست بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید، متخصص زیبایی شما احتمالاً به شما خواهد گفت که چگونه در منزل از پوست خود مراقبت کنید. اگر دچار مشکل آکنه هستید، ممکن است متخصص زیبایی در مورد خوراکی‌ها و نوشیدنی‌هایی که باید از خوردن آنها پرهیز کنید صحبت کند. متخصصین زیبایی مرتباً با انواع پوست‌های مختلف سروکار دارند، بنابراین عده‌ی زیادی از آنها تجربه‌ی زیادی دارند که بتوانند شما را در مراقبت از پوست خودتان یاری کنند. ما همیشه توصیه می‌کنیم در سن پایین برای مراقبت از پوست مشاوره‌ی حرفه‌ای بگیرید، این به شما کمک می‌کند عادت‌های خوبی برای مراقبت از پوست از سنین پایین در شما شکل بگیرد.

به خاطر داشته باشید، درست مانند هر کار دیگری که در زندگی انجام می‌دهید، این به شما بستگی دارد که این کار را انجام دهید یا خیر. اگر شما پوستی جوان می‌خواهید، باید برای دستیابی به آن تلاش کنید. این کار نیازمند مراقبت و درمان منظم خواهد بود. اگر به‌طور مداوم از محصولات مناسبی برای پوست خود استفاده نکنید، نتایج فیشیال خیلی ماندگار نخواهند بود.

هر چند وقت یک بار باید فیشیال انجام دهید؟

هر شخص به چه تعداد درمان فیشیال نیاز دارد؟ سؤال بسیار خوبی است. نوع فیشیالی که شما دریافت می‌کنید به شرایط خاصی که در حال درمان آن هستید بستگی دارد. برخی افراد ممکن است برای رسیدن به هدف خود به 1 تا 2 بار فیشیال نیاز داشته باشند، برخی هم ممکن است به 5 تا 6 درمان فیشیال نیاز داشته باشند. همه چیز به سناریوی منحصربه‌فرد شما بستگی دارد.

بیشتر متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌کنند حداقل یک بار در ماه فیشیال انجام دهید. پوست حدوداً هر 28 روز یک بار بازسازی می‌شود. سلول‌های پوست برمی‌گردند و روی هم انباشته می‌شوند. به همین خاطر، بهتر است پوست را در پایان چرخه‌ی حیات پوست درمان کنید. با توجه به این نکته، شما به بیش از یک بار انجام فیشیال در ماه نیاز ندارید، چراکه این امر می‌تواند به جای اینکه سودمند باشد به پوست آسیب بزند.

انجام منظم فیشیال ماهانه برای مردان و زنانی که ناراحتی‌های خاص پوستی از جمله آکنه، جای زخم، خشکی و … دارند، بسیار عالی است. اگر در حال انجام ماهانه‌ی درمان فیشیال هستید، بدین معنی است که به‌طور منظم با متخصص زیبایی هم دیدار می‌کنید که در این صورت می‌توانید به‌طور هم‌زمان در مورد پیشرفت و نتایج خود نیز صحبت کنید. این مزیت بزرگی است. متخصص زیبایی شما قادر خواهد بود پوست‌تان را تجزیه و تحلیل کند تا رویه‌ی مناسب برای پوست شما را تعیین کند. علاوه‌براین، این فیشیال‌های ماهانه راه خوبی برای مشاهده‌ی این است که چه چیزی تأثیر دارد و چه چیزی تأثیر ندارد، و این امکان را به شما می‌دهد که رویه‌ی خود را آنطور که نیاز است تنظیم کنید. 

اگر بودجه یا زندگی شما به گونه‌ای است که امکان انجام فیشیال ماهانه را ندارید، روش بهتر دیگر این است که هنگام تغییر فصل‌ها این کار را انجام دهید – که به معنی 2 تا 4 بار فیشیال در سال است. در نهایت، متخصص زیبایی مناسب برای شما بر اساس برنامه‌ی زمانی فردی با شما کار می‌کند و مراعات محدودیت‌هایی که ممکن است داشته باشید را می‌کند: یک متخصص زیبایی خوب باید بتواند رویه‌ی مراقبت از پوست شما را در منزل بر اساس اینکه هر چند وقت یک بار می‌توانید یا می‌خواهید برای انجام فیشیال مراجعه کنید تنظیم کند و همچنین در راستای رسیدن به اهداف مراقبت از پوست‌تان یاریگر باشد.

بهترین فیشیال برای شرایط مختلف پوستی

  1. پوست خشک: برای کسانی از شما که دارای پوست خشک هستند، بهترین درمان‌های فیشیال آنهایی خواهند بود که پوست را تمیز و مرطوب می‌کنند. در این مورد فیشیال آب‌رسانی گزینه‌ی خوبی است. درمان فیشیال آب‌رسانی از مواد آرامش‌بخشی همچون آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک و غیره استفاده می‌کند که به میزان زیادی پوست را مرطوب و حجیم می‌کند.
  2. پوست پیر: اگر مشکل اصلی شما پیری پوست است، باید به دنبال فیشیال جوان‌سازی باشید تا تولید کلاژن را افزایش دهد و یا چیزی که بتواند گردش سلولی را بهبود بخشد. در اینجا چندین گزینه وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید. می‌توانید به فیشیال‌های سفت‌کننده یا میکروجریان برای کشیدن و تقویت پوست بیندیشید، یا به درمان‌های LED (به خصوص نور LEDی قرمز) برای حفظ خاصیت ارتجاعی و فیشیال‌های لنفاوی برای بهبود گردش خون فکر کنید.
  3. پوست کدر: در بسیاری از موارد، ماساژ درمانی برای هر کدام از شما که پوست کدری دارید، می‌تواند عالی باشد، چراکه جریان خون را تحریک می‌کند که در نتیجه باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های پوست برسد. این همان چیزی است که درخشندگی زیبایی به شما می‌بخشد. بسیاری از متخصصان زیبایی به‌طور حرفه‌ای در ماساژ صورت آموزش دیده‌اند، و دلیل آن این است که این کار می‌تواند به شما کمک کند تا از طریق افزایش گردش خون به پوستی درخشنده و روشن‌تر دست یابید. اگر شما با ظاهری کدر دست‌وپنجه نرم می‌کنید، این کار بسیار سودمند است.
  4. جوش‌ها: اگر از داشتن جوش‌های آکنه رنج می‌برید، آنگاه درمان آکنه چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. فیشیال آکنه باکتری‌هایی را که باعث لکه‌های صورت می‌شوند مورد هدف قرار می‌دهد. گزینه‌ی دیگری که ممکن است بخواهید برای شکست باکتری‌های ایجادکننده‌ی آکنه استفاده کنید، می‌تواند درمان LED باشد. در برخی موارد ممکن است LEDی آبی معرفی شود. اگر جوش‌های فعالی دارید، متخصص زیبایی شما ممکن است به کار ماساژ بپردازد یا کلاً از آن صرف نظر کند: این مرحله ممکن است برای کسانی که درگیر جوش‌های جدی هستند حذف شود، چراکه ممکن است به جای اینکه سودمند باشد بیش از حد تحریک‌کننده باشد.

برای انجام فیشیال باید به کجا مراجعه کنم؟

مانند هر درمان پوستی دیگری، باید جایی بروید که در آن متخصصان دارای مجوز عمل فیشیال را روی مشتری انجام می‌دهند. بنابراین تحقیق کنید. احسان نجاریان موسس برند سان که از ارائه دهندگان خدمات فیشیال صورت برای اقایان است عنوان می‌دارد که «ابتدا در مورد اینکه چه مشکلات پوستی‌ای را می‌خواهید حل کنید تصمیم بگیرید، سپس می‌توانید در مورد کسانی که در منطقه‌ی شما در آن زمینه تخصص دارند، تحقیق کنید.» اگر سؤالی دارید، با مراجعه به مطب متخصص پوست یا آب گرم پزشکی می‌توانید جواب بگیرید؛ دکتر میشل می‌گوید این مکان‌ها جایی است که شما به درستی توسط متخصص پوست، متخصص زیبایی یا متخصص آرایشگری دارای مجوز راهنمایی می‌شوید.

فیشیال چقدر طول می‌کشد؟

همه چیز به این بستگی دارد که برای چه نوع فیشیالی نوبت گرفته‌اید، اما این کار معمولا ً بین 30 تا 90 دقیقه زمان می‌برد.

انجام فیشیال چقدر هزینه می‌برد؟

احسان نجاریان می‌گوید هزینه‌های فیشیال می‌توانند بسته به مکان انجام آنها و نوع فیشیال متفاوت باشند. برای اطلاع از هزینه با سالن سان تماس بگیرید.

قبل و بعد از درمان چگونه از پوست خود مراقبت کنید؟

اینکه قبل از فیشیال چه کاری می‌توانید یا چه کاری نمی‌توانید انجام دهید به نوع فیشیال مورد نظر بستگی دارد. به‌طور کلی، احسان نجاریان عنوان می‌دارد که حداقل تا 72 ساعت بعد از تزریق ژل، بوتاکس، جراحی دهان و دندان یا درمان‌های لیزری، برای اینکه هیچ گونه واکنش منفی ایجاد نکنند، نباید فیشیال انجام دهید. احسان نجاریان اضافه می‌کند که ممکن است لازم باشد از به کار بردن لایه‌بردارها یا مواد فعال چند روز قبل از انجام فیشیال خودداری کنید تا احتمال تحریک به حداقل برسد. همچنین ممکن است لازم باشد از اصلاح هر قسمتی از صورت حداقل به مدت 24 ساعت خودداری کنید. 

علاوه‌براین، متخصص شما در مورد چگونگی مراقبت از پوست‌تان بعد از انجام فیشیال مشاوره خواهد داد. احسان نجاریان عنوان می‌دارد که هر شخص بسته به شرایط و نیازهایش به برنامه‌ی مراقبت از پوست ویژه‌ای نیاز دارد و اینکه باید برای استفاده از محصولات مناسب در راستای رژیم بعد از فیشیال در منزل مشاوره دریافت کنید.

احسان نجاریان می‌گوید به‌طور کلی، باید چند روز بعد از فیشیال از هر گونه لایه‌برداری خودداری کنید و فقط از محصولات ملایم استفاده کنید تا پوست شما را تسکین دهد و به آن آرامش ببخشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که از پوست شما در برابر آسیب‌های آفتاب محافظت می‌شود، بنابراین استفاده‌ی روزانه از ضدآفتاب ضروری است. او توصیه می‌کند که روزانه از چیزی مانندکرم های ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنید.

احسان نجاریان اضافه می‌کند که باید از به کار بردن تونرها، به خصوص تونرهایی که مبتنی بر الکل و دارای خاصیت لایه‌برداری یا منقبض‌کننده هستند، نیز خودداری کنید. سعی کنید در صورت امکان آرایش انجام ندهید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه ابزار آرایشی و مراقبت از پوست قبل از استفاده کاملاً تمیز شده باشد تا از ایجاد آکنه جلوگیری شود. او می‌گوید علاوه‌بر استفاده از ضدآفتاب، مقدار زیادی آب بنوشید و پوست خود را مرطوب نگه دارید تا پوست‌تان سالم بماند.

مدت زمان ماندگاری نتایج چقدر است؟

احسان نجاریان عنوان می‌دارد که سن، سبک زندگی اقتصادی، سلامتی، و دیگر درمان‌های پوستی، همه و همه می‌توانند بر روی میزان ماندگاری نتایج تأثیرگذار باشند. او اینگونه توضیح می‌دهد که «نتایج فیشیال، تجمعی هستند، بدین معنی که هر چه  منظم‌تر آنها را انجام دهید، نتایج بهتری می‌گیرید. طوری به فیشیال بیندیشید که به خوردن غذای سالم و انجام ورزش فکر می‌کنید.»

آیا فیشیال برای مردان نیز وجود دارد؟

فیشیال مردان شباهت زیادی به فیشیال زنان دارد، اما بر اساس نیازهای منحصربه‌فرد پوست مردان فرموله شده است. فیشیال مردان با مشکلات رایج صورت آنها، از جمله خراشیدگی با تیغ، موهای زیرپوستی، کدر بودن و حساسیت سروکار دارد.

جمع‌بندی

اینک دیگر می‌دانید که درمان‌های فیشیال مختلفی وجود دارند که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید و فیشیال‌ها مزایای فراوانی دارند. همچنین یاد گرفتید که فیشیال‌های مختلف به درمان شرایط متفاوتی می‌پردازند، به همین خاطر امید است که حالا ایده‌ی بهتری در مورد درمان فیشیال مخصوصی که به آن نیاز دارید داشته باشید.