فیشیال برای جوش صورت

فیشیال ممکن است در موارد محدودی به کاهش علائم آکنه کمک کند، اما گاهی اوقات می‌تواند این عارضه پوستی را بدتر کند.

فیشیال نوعی زیباسازی ست که شامل انواع روش‌های درمانی برای تمیز کردن پوست صورت و بهبود ظاهر آن است. افراد می‌توانند از یک متخصص مراقبت از پوست به این منظور کمک بگیرند یا این مراقبات را خود در خانه انجام دهند.

در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که آیا فیشیال به رفع آکنه صورت کمک می‌کند و چگونه. همچنین در مورد خطرات احتمالی این کار نیز در ادامه صحبت می‌کنیم.

مواردی که باید مدنظر داشته باشید

اگر جوش صورت یا آکنه دارید، احتمالاً همیشه به دنبال درمان آن هستید. متأسفانه، فیشیال صورت همان درمان نیست اما می‌تواند کمی بهبوددهنده باشد.

اینکه چقدر مؤثر است به چند چیز بستگی دارد: محصولاتی که استفاده می‌شود، میزان مصرف منظم شما و مهارت متخصص زیبایی.

یک متخصص باتجربه می‌داند که چگونه با نوع پوست شما برخورد کند.

در اینجا نحوه انتخاب فیشیال مناسب برای پوست، آنچه در طول قرار جلسه درمانی خود باید انتظار داشته باشید و موارد دیگر آورده شده است.

همه‌چیز بستگی به نوع جوش صورت دارد

کسانی که آکنه جزئی دارند احتمالاً بعد از مصرف محصولات مراقبت از پوست مناسب خودشان، احساس کنند که معجزه شده است.

کسانی که آکنه متوسط تا شدید دارند – حداقل 30 ضایعه درمجموع – ممکن است بخواهند از انجام مراقبات روی پوست صورت خودداری کنند یا حداقل در کنار آن‌ها چیزهای قوی‌تری مثل داروهای تجویزی را هم مصرف کنند.

انواع فیشیال که معمولاً برای آکنه استفاده می‌شود

برخی از فیشیال‌ها آکنه فعال را برطرف می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر برای کاهش جای زخم یا تغییر رنگ جای جوش/جوش کار می‌کنند.

کلاسیک

  • شامل چه مواردی می‌شود؟ چند فرآیند استاندارد به ترتیب انجام می‌شود؛ بخور، اسکراب لایه‌بردار، ماساژ و ماسک صورت. پس از آن نیز ممکن است از یک تونر و مرطوب‌کننده استفاده شود.
  • این کار با پوست شما چه می‌کند؟ معمولاً، پوست شما تحت پاک‌سازی عمیق و لایه‌برداری قرار می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست از بین بروند و پوست مرطوب و یکنواخت‌تر به نظر برسد.
  • این فیشیال برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ جوش های سرسیاه یا سرسفید را تخلیه می‌کند.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ حدود 75 دلار است، اما می‌تواند تا چند صد دلار افزایش یابد.

بازکنندگی

  • این روش شامل چیست؟ اساساً در فیشیال کلاسیک تمرکز بر رفع انسداد منافذ است. یک متخصص زیبایی از انگشتان خود یا ابزار استخراج برای از بین بردن جوش های جزئی استفاده می‌کند.
  • برای پوست شما چه کارایی دارد؟ منافذ مسدود شده باز و پاک می‌شوند و پوست صاف‌تر به نظر می‌رسد. بااین‌حال، علت اصلی آکنه را هدف قرار نمی‌گیرد و ممکن است برای مشاهده بهبود قابل‌توجه نیاز به بیش از یک‌بار انجام فیشیال داشته باشید.
  • برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ جوش های سرسفید و سرسیاه را می‌توان با موفقیت درمان کرد. ضایعات عمیق‌تر مانند کیست‌ها و ندول ها تخلیه نمی‌شوند.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ هزینه فیشیال در کلاس جهانی می‌تواند از حدود 70 تا 200 دلار متغیر باشد.

میکرودرم ابریژن

  • این شامل چه چیزی است؟ میکرودرم ابریژن یک روش درمانی غیرتهاجمی است که در آن دستگاهی دستی به‌آرامی لایه بالایی پوست را لایه‌برداری می‌کند. حدود 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد و پس از آن مرطوب‌کننده استفاده می‌شود.
  • برای پوست شما چه می‌کند؟ پس از یک دوره کوتاه در چند جلسه، پوست شما باید روشن‌تر و صاف‌تر به نظر برسد و رنگ یکنواخت‌تری داشته باشد.
  • برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ جوش های سرسیاه و سرسفید با این روش قابل‌درمان هستند. اسکارهای قدیمی و تغییر رنگ داده نیز ممکن است بهبود یابند.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ متوسط هزینه جهانی این درمان در سال 2017، 137 دلار بود.

ال.ای.دی

  • چه مراحلی دارد؟ پوست قبل از درمان با دستگاه ال.ای.دی تمیز می‌شود. این نور ترکیبی از مادون‌قرمز، نور سفید، قرمز و آبی را ساطع می‌کند. رنگ سفید عمیق‌تر می‌شود و روی رنگ پوست تأثیر می‌گذارد، قرمز تولید کلاژن را تقویت می‌کند و آبی باکتری‌های آکنه را از بین می‌برد.
  • برای پوست شما چه می‌کند؟ این درمان می‌تواند با آکنه فعال مبارزه کند و ضدالتهاب باشد. برای پوست‌های حساس ایده آل است و فواید آن باید تنها پس از یک جلسه قابل‌مشاهده باشد.
  • برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ این نوع نوردرمانی عمدتاً برای جوش ها مؤثر است.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ قیمت‌ها در جهان می‌تواند از حدود 35 دلار شروع شود و تا حدود 200 دلار افزایش یابد.

روشن‌کننده

  • این چه روشی است؟ برای این کار مخلوطی از لایه‌بردارهای اسیدی، ماسک‌ها و سرم‌های حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C استفاده می‌شود. مدت‌زمانی که این مواد روی پوست می‌مانند به نوع و وضعیت پوست شما بستگی دارد.
  • برای پوست شما چه می‌کند؟ هدف محصولات مورداستفاده کاهش رنگ جای آکنه است. این امر با کاهش تولید ملانین یا تقویت لایه‌های بالایی پوست به روشن شدن پوست کمک می‌کند. بافت پوست نیز قابل‌بهبود است.
  • برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ قسمت‌های تیره که به‌عنوان هایپرپیگمانتاسیون نیز شناخته می‌شوند، هدف قرار می‌گیرند.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ معمولاً کمی گران‌تر از روش‌های دیگر هستند و هزینه هر جلسه در جهان از 100 دلار شروع می‌شود.

استفاده از آنزیم

  • این چه روشی است؟ آنزیم‌ها مواد طبیعی هستند که اغلب در میوه‌ها یافت شده و با گنجانده شدن در پوست صورت، بازسازی سلول‌های جدید پوست را تقویت می‌کنند.
  • برای پوست شما چه می‌کند؟ لایه بالایی پوست شامل سلول‌های مرده پوست است که حاوی پروتئین کراتین است. آنزیم‌های موجود در پوست این پروتئین را تجزیه می‌کنند و پوست را صاف‌تر و یکدست‌تر می‌کنند.
  • برای چه نوع آکنه‌ای بهتر عمل می‌کند؟ فیشیال های آنزیمی برای اسکارهای قدیمی یا تیره‌رنگ بهترین روش هستند. نتایج می‌تواند متفاوت باشد زیرا آنزیم‌ها برای پایدار ماندن نیاز به ذخیره‌سازی دقیق دارند.
  • میانگین هزینه هر جلسه چقدر است؟ قیمت اولیه جهانی و معمولی حدود 150 دلار است.

چه کسی این کار را برایمان انجام دهد؟

دو گزینه پیش رو دارید: متخصص پوست و متخصص زیبایی.

 متخصص پوست عمومی می‌تواند با مسائل ساده آکنه مقابله کند، درحالی‌که متخصص زیبایی در مشکلات پیچیده‌تری مانند تغییر رنگ یا جای زخم تخصص دارد.

زیبایی‌شناسان واجد شرایط انجام منظم فیشیال، لایه‌برداری و میکرودرم ابریژن هستند.

یک متخصص پوست خوب از آکادمی پوست گواهینامه دارد. اکثر ایالت‌ها متخصصین زیبایی دارای مجوز نیز دارند.

به دنبال هر متخصصی که هستید، به یاد داشته باشید که موارد زیر را از آن‌ها بپرسید:

  • چند سال سابقه کار دارید؟
  • هرچند وقت یک‌بار روشی را که به آن علاقه دارید انجام می‌دهید؟
  • آیا می‌توانید عکس‌های قبل و بعد از مشتریان قبلی را به من نشان دهید؟

از اطرافیان درباره او بپرسید و نظرات دیگران راجع به در فضای مجازی را بخوانید. مطمئن شوید که با او احساس راحتی می‌کنید و آن متخصص می‌تواند به هر سؤالی که دارید پاسخ دهد. برای استفاده از خدمات فیشیال پوست صورت اقایان می توانید از مشاوره با کارشناسان سالن زیبایی سان بهره مند شوید.

ملاحظات جلسه ملاقات چیست؟

قبل:

هر دارویی که در حال حاضر مصرف می‌کنید و روال معمول مراقبت از پوست خود را یادداشت کنید.

هنگام ورود، باید از شما خواسته شود که فرم مشاوره را پرکنید. سؤالاتی در رابطه با پوست، سلامت عمومی و داروهای فعلی شما در فرم گنجانده‌شده است. اینجاست که یادداشت‌هایتان به کار می‌آید.

 تا جایی که می‌توانید به همه‌چیز به‌طور کامل و صادقانه پاسخ دهید و فراموش نکنید که به متخصص پوست یا زیبایی خود در مورد نگرانی‌های خاص پزشکی‌تان صحبت کنید.

 حین جلسه:

سپس به اتاق درمان منتقل خواهید شد. در صورت انتخاب برخی از فیشیال‌های خاص صورت ممکن است نیاز باشد که تاپ و سوتین خود را درآورید. در این حین متخصص اتاق را ترک می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که زیر ملحفه یا حوله روی تخت راحت دراز بکشید.

سپس انجام فیشیال شما شروع می‌شود. فرآیند به روشی که انتخاب کرده‌اید بستگی دارد. معمولاً این کار با یک پاک‌کننده خوب برای پاک کردن آرایش و آلودگی‌های صورت شروع می‌شود.

اگر فیشیال معمولی دارید، حدود یک ساعت در اتاق درمان هستید. البته درمان‌هایی مانند میکرودرم ابریژن و LED ممکن است زمان کمتری ببرد.

حین انجام فیشیال هیچ قسمتی از صورت نباید احساس درد کند. اگر احساس ناراحتی کردید، فوراً به متخصص اطلاع دهید.

به‌محض اینکه فیشیال تمام شد، بار دیگر برای پوشیدن لباستان در اتاق تنها می‌شوید.

بعد:

قبل از ترک محل، دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعدی به شما داده می‌شود و به شما توصیه می‌شود که چگونه پوستتان را به همین شکل فعلی نگه‌دارید.

برخی از کلینیک‌ها ممکن است محلی برای خریداری محصولات موردنظرتان را داشت باشند.

متخصص پوست یا زیبایی شما بهترین زمان مراجعه مجدد را به شما اطلاع می‌دهد.

عوارض جانبی و خطرات احتمالی

درمان‌های بیش‌ازحد تهاجمی می‌تواند آکنه را بدتر کند. توجه داشته باشید که لایه‌برداری شدید ممکن است منجر به قرمزی و تورم شود.

همین امر در مورد تخلیه بیش‌ازحد آکنه نیز صدق می‌کند. همه این عوارض جانبی می‌تواند و باید توسط یک متخصص پوست یا زیبایی باتجربه به حداقل برسد.

برخی از روش‌ها پرخطرترند. به‌عنوان‌مثال، هر فردی که آکنه دارد و علاقه‌مند به درمان LED و میکرودرم ابریژن است، باید قبل از انجام این روش با متخصص مشورت کند.

اگر ایزوترتینوئین مصرف می‌کنید یا در شش ماه گذشته این کار را انجام داده‌اید، ممکن است بعد از میکرودرم ابریژن اسکار ایجاد شود.

عوارض جانبی این درمان که زیاد هم رایج نیست‌اند عبارت‌اند از کبودی، سوزش، سوزش و حساسیت به نور خورشید.

مراقبت‌های بعدی

 معمولاً پس از اکثر فیشیال ها می‌توانید به سبک زندگی سابق خود ادامه دهید. حفظ نتایج فیشیال در خانه با ترکیب محصولات خاصی در روتین مراقبت از پوست روزانه شما انجام‌پذیر است.

مراقبت‌های تهاجمی به پوست را در خانه ادامه ندهید. پاک‌سازی ملایم با استفاده از محصولاتی که حاوی مقدار کمی الکل یا بدون الکل هستند می‌تواند به جلوگیری از بروز آکنه کمک کند. لایه‌برداری را می‌توان یک‌بار در هفته انجام داد.

 در روش‌های پیچیده‌تر، مانند میکرودرم ابریژن، ممکن است به ضد آفتاب نیاز داشته باشید. البته باز هم متخصص در این مورد به شما توصیه‌هایی می‌کند.

اگر دوباره دچار آکنه شدید، در مقابل وسوسه فشار دادن مقاومت کنید. در عوض، یک قرار ملاقات دیگر رزرو کنید و اجازه دهید کارشناسان کار خود را انجام دهند.

معمولاً هر دو هفته یا هرماه یک‌بار، بسته به‌شدت آکنه، بهتر است یک‌بار درمان را تکرار کنید.

اگر می‌خواهید خودتان در خانه فیشیال انجام دهید

 می‌توانید اکثر فیشیال ها را در خانه تکرار کنید. در روش‌هایی که به ماشین نیاز ندارند، به روند زیر پایبند باشید.

1. پوست را با یک پاک‌کننده ملایم بدون کف تمیز کنید. سپس صورت خود را بخور دهید تا پوست نرم شود.

2. قبل از استفاده از ماسک یا لایه‌برداری از تونر AHA یا BHA برای از بین بردن مواد زائد استفاده کنید. هر چیزی که حاوی خاک رس باشد برای آکنه مفید است.

3. با برداشتن ماسک، می‌توانید هر جوش سرسفید یا سرسیاه قابل‌مشاهده را تخلیه کنید. از یک استخراج‌کننده استریل استفاده کنید یا انگشتان خود را با پارچه بپوشانید و به‌آرامی فشار دهید.

4. مرطوب کردن آخرین مرحله است. برای آرام کردن پوست به‌جای کرم سنتی، از روغن صورت گل رز استفاده کنید.

همچنین می‌توانید میکرودرم ابریژن یا درمان ال.ای.دی را در خانه انجام دهید.

ابزار میکرودرم شخصی PMD چند دقیقه از شما زمان می‌برد و می‌توان به‌صورت هفتگی از آن استفاده کرد، درحالی‌که ماسک آکنه نوردرمانی Neutrogena نور قرمز و آبی را ترکیب می‌کند و می‌توان روزانه به مدت 10 دقیقه از آن استفاده کرد.

نتایج و اهداف

قبل از غرق کردن خود در استفاده از انواع فیشیال ها، یک قرار ملاقات با پزشک یا متخصص پوست رزرو کنید. آن‌ها می‌توانند شما را در مورد بهترین روش درمانی راهنمایی کرده و بگویند که از کدام فیشیال های صورت استفاده نکنید.

درهرصورت، درک این نکته مهم است که بدانید با پوست شفاف از اتاق بیرون نخواهید رفت.

این درمان‌ها برای مبارزه با آکنه یا بهبود اثرات باقی‌مانده مدت‌دار طراحی‌شده‌اند پس ممکن است بیش از یک جلسه طول بکشد تا متوجه تأثیر آن شوید.

اگرچه ممکن است برخی از فیشیال را خودتان در خانه انجام دهید، اما نتایجی را که همان فیشیال را با یک متخصص انجام می‌دهید به دست نیاورید.

بنابراین، انتظارات خود را از انجام فیشیال در خانه محدود کنید، صبور باشید و اگر شک دارید، همیشه به دنبال مشاوره حرفه‌ای باشید.