انواع فیشیال صورت

اگر می‌خواهید درباره انواع مختلف فیشیال‌ها بدانید تا بتوانید متناسب با مسائل پوستی خود یکی از آنها را انتخاب کنید، جای درستی آمده‌اید!

با این همه روتین مراقبت از پوست و روش‌های شباهت به چهره‌های مشهور، اغلب تصمیم‌گیری در مورد بهترین فیشیال برای پوست دشوار است. اسپاهای صورت و سالن‌های زیبایی طیف گسترده‌ای از خدمات را برای مسائل مختلف پوست ارائه می‌دهند و به همین دلیل بسیار گیج‌کننده می‌شوند.

اما ما اینجاییم تا شما را از انتخاب‌های سخت و وقت‌گیر نجات دهیم. ما 26 نوع مختلف فیشیال را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید برای پوست‌تان انتخاب کنید. بنابراین، بدون حاشیه رفتن، شروع می‌کنیم.

انواع منحصربه‌فرد فیشیال برای مسائل مختلف پوست

برخی از انواع مختلف فیشیال عبارتند از:

1- فیشیال کلاسیک

همان‌طور که از نام آن پیداست، فیشیال کلاسیک رایج‌ترین و اساسی‌ترین نوع فیشیال است. این فیشیال که عموماً با عنوان فیشیال اروپایی شناخته می‌شود، ساده‌ترین نوع فیشیال است و شامل لایه‌برداری ساده، ماساژ و استفاده از سرم و مرطوب‌کننده است.

فیشیال کلاسیک به قدری ساده است که می‌توانید آن را به روتین مراقبت از پوست‌تان اضافه کنید. بهترین نکته این فیشیال مناسب بودن برای انواع پوست‌ها است. با این حال، اگر با تحریکات پوستی یا آلرژی مواجه‌اید، با پزشک مشورت کنید.

از آنجایی که فیشیال کلاسیک مراحل آسانی دارد، می‌توان به راحتی آن را بسته به نوع پوست تغییر داد. اگر این کار را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهید، مطمئن شوید که اسپا یا سالنی که به آن می‌روید فیشیال کلاسیکی که با نوع پوست شما هماهنگ است را داشته باشد. چون اغلب اوقات، اسپاها کیت‌های مختلفی برای فیشیال دارند.

توصیه‌شده برای: همه انواع پوست

2- لایه‌برداری با لیزر

رایج‌ترین نوع فیشیال است. لایه‌برداری با لیزر شامل ایجاد زخم‌های میکروسکوپی طرح‌دار از طریق پرتوهای لیزر است که روی پوست ایجاد می‌شوند. تنها هدف این نوع فیشیال تحریک و فعال کردن سلول‌های سالم در نزدیکی سلول‌های زخمی است که منجر به بهبود یا بازیابی سلول‌های زخمی می‌شود.

لایه‌برداری با لیزر بیشتر برای افرادی که پوست ناهموار، آکنه، اسکار آکنه و منافذ پوستی بزرگ دارند، انجام می‌شود. این درمان بلافاصله نتیجه نمی‌دهد، اما بعد از چند روز نتیجه را خواهید دید. برخی از افراد ممکن است مستعد قرمزی یا تورم باشند، اما  پس از شست‌وشوی لایه‌های سلولی آسیب‌دیده این اثرات از بین می‌رود. با این حال، برای مشاهده نتایج مؤثر، باید مداومت کرد.

توصیه‌شده برای: پوست‌های مستعد آکنه، لکه‌دار و ناهموار

3- ماساژ لنفاوی

این ماساژ که به عنوان ماساژ تخلیه لنف نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع فیشیال‌های آرامش‌بخش است. این فیشیال، به عنوان یکی از فیشیال‌های کلاسیک، فقط شامل ماساژ است که معمولاً در ناحیه صورت و گردن انجام می‌شود تا غدد لنفاوی را تحریک و سموم را تخلیه کند و آثار تنش و پف روی پوست را از بین ببرد. ماساژ لنفاوی گردش خون را افزایش می‌دهد که باعث برافروختگی طبیعی پوست و حس آرامش بیشتر می‌شود.

توصیه‌شده برای: همه انواع پوست

4- میکروکارنت

میکروکارنت، پیشروی به سوی فیشیال‌های پیشرفته‌تر و نه چندان ابتدایی است. هدف این فیشیال مشکلات پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست است و در عین حال تون عضلات صورت را بهبود می‌بخشد. با شنیدن نام این فیشیال، شاید یاد جریان برق بیفتید، درست است! اما برای پوست کاملاً بی‌خطر است.

صرفاً به این دلیل که از جریان برق استفاده می‌شود، به این معنی نیست که هر نوع ناراحتی را تجربه خواهید کرد. میکروکارنت صورت بدون درد است و هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی‌کند.

توصیه شده برای: پیری پوست

5- گالوانیک فیشیال

گالوانیک فیشیال نوعی فیشیال میکروکارنت است اما کاملاً یکسان نیست. با استفاده از جریان گالوانیکی باعث می‌شود پوست مایعات را جذب کند تا جذب سایر مواد نیز بهبود یابد. هدف از این فیشیال، علاوه بر ایجاد احساس جوانی در پوست، استفاده از این جریان برای شکل دادن به صورت است.

به کمک یک دستگاه الکترونیکی می‌توانید شکل گونه‌ها را تغییر دهید یا لیفت‌هایی روی صورت ایجاد کنید، بیشتر برای لیفت ابرو، تقویت زاویه فک، تغییر شکل گونه‌ها، از بین بردن چین و چروک، سفت کردن پوست و برجسته کردن ساختار استخوانی صورت استفاده می‌شود.

گالوانیک فیشیال یک روش غیرجراحی است که اثر «لیفت صورت» دارد. اگرچه نتایج در کمترین زمان قابل مشاهده است، اما حفظ این نتایج در درازمدت هزینه زیادی دارد.

توصیه شده برای: پوست‌های خشک، کم‌آب و حساس

6- فیشیال صورت با جریان فرکانس بالا

نوع دیگری از فیشیال صورت است که در آن از جریان الکتریکی استفاده می‌شود. یک الکترود شیشه‌ای با فرکانس بالا روی سطح پوست قرار می‌گیرد که جریان الکتریکی ملایمی تولید می‌کند. این کار بیشتر برای از بین بردن باکتری‌های سطحی یا لایه آسیب‌دیده پوست انجام می‌شود.

این درمان از آکنه‌های مزمن پیشگیری و حتی آنها را درمان می‌کند، منافذ پوست را کوچک می‌کند و بر ظهور علائم پیری پوست اثر می‌گذارد. علاوه بر این، با کاهش پف چشم و سیاهی دور چشم، ناحیه زیر چشم را شاداب می‌کند. صورت را از هر نوع باکتری و آلودگی پاک می‌کند و به رشد سالم لایه‌های جدید پوست کمک می‌کند.

توصیه‌شده برای: سالمندان و افراد مستعد آکنه

7- نوردرمانی یا LEDتراپی

نوردرمانی بهترین فیشیال‌درمانی صورت است. این نوع فیشیال شامل استفاده از نورهایی با طول موج‌های مختلف برای درمان انواع مختلف مشکلات پوستی است. به عنوان مثال، از نور آبی برای درمان التهاب استفاده می‌شود و از نور قرمز برای بهبود سلول‌های آسیب‌دیده و فرسوده پوست استفاده می‌شود.

کاربردهای LEDتراپی بسیار متنوع است و برای درمان پیری، لک و آکنه استفاده می‌شود و برای انواع پوست مناسب است. مشکلات پوستی مختلفی را برطرف می‌کند که هر کدام درمانی متفاوت اما مشخص دارند.

توصیه شده برای: پیری، پوست مستعد آکنه

8- میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ نوعی فیشیال صورت است که شامل خراش پوست با سوزن‌های ریز می‌شود. همچنین به عنوان درمان با تحریک کلاژن‌سازی نیز شناخته می‌شود، این فرآیند ممکن است دردناک باشد اما مزایای خاص خود را دارد. میکرونیدلینگ با استفاده از درمارولر یا درماپن انجام می‌شود.

متخصص زیبایی می‌تواند این کار را انجام دهد، یا می‌توانید با خرید درماپن میکرونیدلینگ، آن را در خانه انجام دهید. معمولاً از یک کرم بی‌حس‌کننده برای بی‌حس کردن ناحیه‌ای که قرار است سوزن‌ها تزریق شوند، استفاده می‌شود. سوزن‌ها تا عمق پوست فرو می‌روند و باعث تحریک ساخت کلاژن، الاستین، تنظیم گردش خون و کاهش استرس می‌شوند که یک امتیاز است. همه اینها به سفت شدن پوست، روشن شدن پوست و جلوگیری از علائم پیری پوست کمک می‌کند.

توصیه‌شده برای: اسکار پوست، ترک‌های پوستی، و پیری پوست

9- طب سوزنی

این نوع فیشیال زیرگروه میکرونیدلینگ است. مطمئنم اکثر مردم آن را دیده یا در موردش شنیده‌اند. شامل فرو کردن سوزن‌های ریز در پوست صورت است. تصور این کار احتمالاً ترسناک است، اما هیچ دردی ندارد. در واقع، یکی از انواع فیشیال‌های آرامش‌بخش است، چون از تکنیکی کاملاً طبیعی استفاده و توسط افراد حرفه‌ای انجام می‌شود. هدف این است که وضعیت پوست بهتر شود و استرس شخص از بین برود.

این سوزن‌های کوچک به سفت شدن پوست، بهبود گردش خون، به حداقل رساندن علائم پیری و تحریک رشد کلاژن کمک می‌کنند. اگرچه شامل تزریق چندین سوزن کوچک به داخل پوست است، اما مانند سایر فیشیال‌های صورت نیازی به روتین‌های پیچیده بعدی ندارد. در این حالت هیچ دردی حس نخواهید کرد و فقط آرامش بیشتری خواهید داشت.

توصیه‌شده برای: پوست‌های مستعد آکنه و پوست‌های لکه‌دار

10- فیشیال ضدپیری

فیشیال ضدپیری فقط برای افرادی مناسب است که علائم پیری پوست را دارند. در این فیشیال از ترکیبی از انواع دیگر فیشیال‌ها مانند میکروکارنت یا استفاده از سوزن‌های ریز و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

افرادی که علائم چین و چروک، افتادگی پوست، ناهمواری پوست و حتی لک دارند می‌توانند از این فیشیال استفاده کنند. این فیشیال به سفت شدن پوست و ایجاد بافت یکدست و لطافت بیشتر پوست کمک می‌کند. به هر حال، برای مشاهده نتایج مؤثر در طولانی مدت، این کار باید ادامه داشته باشد.

توصیه شده برای: پیری پوست

11- فیشیال روشن‌کننده پوست

این روش برای درمان مشکلات رنگ پوست انجام می‌شود، از جمله: هایپرپیگمانتاسیون، تیرگی و یا یکدست نبودن رنگ پوست. این کار به روشن شدن پوست کمک می‌کند و مشکلات مربوط به رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

روشن کردن پوست را می‌توان به راحتی در خانه با استفاده از برخی مواد مانند مرکبات، شیر، کشک و یا ماست انجام داد. مرکبات سرشار از ویتامین C هستند و شیر، کشک و ماست فواید دیگری دارند که پوست را غنی کرده و باعث لایه‌برداری پوست می‌شوند. این فیشیال معمولاً قبل از مهمانی‌ها یا مراسم‌های خاص انجام می‌شود. اما می‌تواند بخشی از روتین روزانه مراقبت از پوست نیز باشد.

توصیه شده برای: پوست‌های لکه‌دار و کدر

12- فیشیال آبرسان

درست مانند ماسک‌های آبرسان به منظور حفظ رطوبت پوست انجام می‌شود. فیشیال آبرسان برای هیدراته نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشک شدن آن استفاده می‌شود. ممکن است بخشی از فیشیال کلاسیک باشد و یا به طور جداگانه انجام شود.

فیشیال آبرسان شامل استفاده از موادی است که رطوبت را به پوست می‌رسانند و آن را منعطف و تقویت می‌کنند. پس از انجام این فیشیال، بلافاصله نتایج را خواهید دید چون بسیار واضح هستند. می‌توانید ببینید که پوست‌تان درخشان‌تر و سالم‌تر شده است.

توصیه شده برای: پوست‌های خشک و کم‌آب

13- هیدرا فیشیال

اگرچه ممکن است اصطلاحات هیدرا فیشیال و فیشیال آبرسان مشابه به نظر برسند، اما فرآیند و هدف کاملاً متفاوتی دارند. هیدرا فیشیال در درجه اول یک درمان پزشکی است که برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه، سرسفید و هر نوع لکه سیاه از روی پوست استفاده می‌شود. دستگاه مورد استفاده مانند جاروبرقی است که آلودگی‌ها و چربی اضافی پوست را می‌مکد.

این فرآیند با حرکت دادن دستگاهی قلم‌مانند با حرکات دایره‌ای روی پوست انجام می‌شود تا پوست از تمام تیرگی‌ها پاک شود. پس از انجام این کار، از همان دستگاه برای افزودن مرطوب‌کننده، سرم و روغن‌های بهداشتی به پوست استفاده می‌شود تا آن را هیدراته و درخشان نگه دارد. این فیشیال برای انواع پوست مناسب است؛ اما، روتین پس از آن ممکن است متفاوت باشد، زیرا سرم‌هایی که باید بسته به نوع پوست افراد استفاده شوند، از فردی به فرد دیگر متفاوت‌اند.

توصیه‌شده برای: پوست‌های چرب و مستعد آکنه، پوست‌های پیر

14- میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی دیگر از فیشیال‌هایی است که در آن از دستگاه کوچکی استفاده می‌شود که بالاترین لایه پوست را برمی‌دارد و سلول‌های آسیب‌دیده و آلودگی‌های پوست را ترمیم می‌کند. این دستگاه مانند جاروبرقی عمل می‌کند اما نوک مثلثی تیزتری دارد. با این حال، هیچ دردی ایجاد نمی‌کند.

باعث سفت شدن پوست، روشن شدن پوست، رشد سلول‌های سالم، حذف سلول‌های مرده و آلودگی‌ها و از بین بردن لکه‌های تیره و جای جوش می‌شود. هرچند باعث قرمزی پوست نیز می‌شود که مدتی طول می‌کشد تا به تدریج محو شود.

توصیه‌شده برای: انواع پوست به خصوص پوست‌های آسیب‌دیده، پوست‌های لکه‌دار و ترک‌های پوستی.

15- لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری شیمیایی فرآیند بازسازی پوست است که در آن از محلول‌های شیمیایی برای انجام کارهای فیشیال صورت استفاده می‌شود که به جوان‌سازی پوست و تغییر سلول‌های پوست کمک می‌کند. درست مانند میکرودرم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی لایه بالایی پوست را می‌زداید. این نوع فیشیال زمان‌بر است زیرا شامل مراحل کوچک بسیاری است. پوست پس از رشد مجدد، صاف‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

از آنجایی که لایه‌برداری شیمیایی شامل استفاده از مواد شیمیایی، از جمله برخی اسیدهای غلیظ است، بهتر است ابتدا با متخصص پوست مشورت کنید. برای افراد مختلف، بسته به نوع پوست، می‌توان از ترکیبات مختلفی استفاده کرد. گاهی اوقات درد و خارش خفیفی ایجاد می‌شود که این موارد طبیعی بوده و بخشی از فرآیند فیشیال هستند، اما اگر مشکلات پوستی بدتر شدند، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

توصیه شده برای: پیری پوست، اسکارهای پوست

16- اکسیژن‌درمانی

اکسیژن ماده‌ای ضروری برای تنظیم گردش خون و حفظ سلول‌های پوست است که به نوبه خود بر رنگ پوست تأثیر می‌گذارد. عاداتی مانند سیگار کشیدن و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی و آسیب‌های محیطی ممکن است منجر به کمبود اکسیژن در پوست شوند.

در فرآیند اکسیژن‌درمانی، یک دستگاه اکسیژن فشرده را با فشار زیاد روی پوست تزریق می‌کند. همراه با اکسیژن، مواد دیگری نیز برای لایه‌برداری، سفت کردن پوست و پاکسازی منافذ وجود دارند. سپس، بسته به نوع پوست، از سرم‌ها یا روغن‌ها برای آبرسانی به پوست استفاده می‌شود چون فشار بالا ممکن است باعث خشکی پوست شود.

توصیه‌شده برای: همه انواع پوست

17- درماپلنینگ

برای درماپلنینگ صورت از ابزار پیشرفته‌تری استفاده می‌شود؛ یک چاقوی جراحی. با این حال، به هیچ وجه دردناک نیست. چاقوی جراحی برای خراش دادن ملایم موها و لایه بالایی اپیدرم پوست استفاده می‌شود که احتمالاً با کثیفی، سلول‌های مرده پوست و آلودگی‌ها همراه است. خراش دادن پوست امکان تشکیل پوست جدید و سالم را به همراه توانایی نفوذ عمیق‌تر محصولات پوستی فراهم می‌کند.

درماپلنینگ برای افراد مبتلا به آکنه کیستیک توصیه نمی‌شود زیرا چاقوی جراحی ممکن است بیشتر آسیب به همراه داشته باشد تا فایده. این فرآیند ممکن است دردناک باشد. به دنبال آن استفاده از مرطوب‌کننده‌ها و روغن‌ها برای رشد سریع‌تر سلول‌های سالم توصیه می‌شود.

توصیه شده برای: همه انواع پوست به جز پوست‌های مستعد آکنه

18- آنزیم‌تراپی

آنزیم‌تراپی فرآیندی طولانی است که روش خاصی دارد. این فرآیند با پاکسازی اولیه، بخار دادن و لایه‌برداری شروع می‌شود و سپس از مرطوب‌کننده‌ها و ماسک‌های صورت استفاده می‌شود. این ماسک‌ها یکی از بهترین انواع ماسک‌های صورت هستند زیرا ماسک‌های صورت به طور طبیعی از میوه‌های حاوی آنزیم‌های مختلف به دست می‌آیند. آنزیم‌های مختلف بسته به نوع پوست و نیازهای پوست، فواید تغذیه‌ای متفاوتی برای پوست دارند. آنزیم‌تراپی برای جوانسازی پوست، آفتاب‌سوختگی، لکه‌های پوستی و جای زخم مفید است.

توصیه شده برای: آفتاب‌سوختگی، اسکار پوست

19- ترماژ

این یک فیشیال غیرتهاجمی و سفت‌کننده پوست است که در آن از تکنیک‌های جوانسازی استفاده می‌شود. ترماژ مخصوصاً برای تقویت خطوط طبیعی صورت، گردن و بدن طراحی شده است و در عین حال پوست افتاده را سفت می‌کند و خاصیت ارتجاعی طبیعی پوست را باز می‌گرداند. ستارگان هالیوود مانند جنیفر آنیستون و گوئینت پالترو تحت این درمان غیرجراحی قرار گرفتند.

بهبود زیبایی در این تکنیک با استفاده از دستگاهی با فرکانس رادیویی حاصل می‌شود. نوک این دستگاه روی صورت و در تماس با سطح پوست حرکت داده می‌شود. امواج رادیویی به گونه‌ای کنترل می‌شوند که گرمای مناسب برای نفوذ در لایه‌های عمیق‎تر پوست و در نتیجه شرایط تولید کلاژن را فراهم کنند. برای همه انواع پوست قابل استفاده است و فواید آن اغلب طولانی‌مدت است.

توصیه شده برای: پیری پوست، به ویژه افراد بالای 35 سال

20- PRP

علاقه‌مندان به زیبایی آن را فیشیال خون‌آشام‌ها نیز می‌نامند. ترکیب کامل PRP، شامل پلاسمای غنی از پلاکت است. متخصصان خون شما را می‌گیرند و در دستگاه مخصوصی قرار می‌دهند، این کار برای ایجاد پلاسمای غنی از پلاکت انجام می‌شود. پس از انجام این کار، ترکیب بسیار غلیظی از پروتئین به کمک میکرونیدلینگ دوباره به پوست تزریق می‌شود.

(PRP) باعث بهبود تولید کلاژن در پوست می‌شود و بافت و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد. فیشیال خون‌آشام‌ها برای کسانی که به دنبال سفت کردن پوست و کاهش علائم پیری هستند عالی است.

توصیه شده برای: پیری پوست

21- پاکسازی عمیق

پاکسازی عمیق فراتر از روش سنتی فیشیال کلاسیک است، زیرا بیشتر روی لایه‌برداری تمرکز دارد و در نتیجه کاتالیزوری برای پاکسازی عمیق است. در این روش، شما باید صورت خود را بخار دهید تا منافذ پوست باز شوند و سپس منافذ مسدودشده، جوش‌های سرسیاه و سرسفید زدوده می‌شوند. پس از آن، از یک ماسک درمانی یا پاکسازی منافذ پوست برای بهبود لایه‌های درم و اپیدرم پوست استفاده می‌شود.

پاکسازی عمیق صورت می‌تواند بهتر از سایر روش‌های درمانی صورت را پاکسازی کند. از آنجایی که روی لایه‌برداری تمرکز دارد، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و پوست جدید و روشن‌تر ظاهر می‌شود. بعد از انجام این کار، پوست شما صاف و درخشان خواهد شد.

توصیه‌شده برای: پوست‌های چرب و مستعد آکنه

22- آروماتراپی (رایحه درمانی)

آروماتراپی روشی کاملاً آرامش‌بخش است. با بخار دادن و پاکسازی اولیه پوست شروع می‌شود و سپس ترکیبی از روغن‌های ضروری برای ماساژ صورت استفاده می‌شود.

آروماتراپی استرس را از بدن دور کرده و به شما احساس آرامش می‌دهد. برای انواع پوست مناسب است زیرا آروماتراپی پوست را با آنتی اکسیدان‌های غنی تغذیه می‌کند. پس از انجام این فیشیال، احساس انرژی، تازگی و شادابی در پوست خود خواهید داشت.

توصیه‌شده برای: همه انواع پوست

23- فیشیال الماس

این روش یکی از بهترین فیشیال‌های صورت است و در آن از ابزاری استیل و ضدزنگ که دارای الماس‌های واقعی خرد‌شده است، استفاده می‌شود که پوست را لایه‌برداری می‌کند. ممکن است شبیه مالیدن کاغذ سنباده روی پوست به نظر برسد، اما در واقع، یک روش درمان کاملاً کنترل‌شده با قابلیت تنظیم شدت وارده روی پوست است.

فیشیال الماس برای کوچک کردن منافذ بزرگ، تغییر رنگ پوست، سفت کردن پوست اطراف دهان و چشم و محو کردن لکه‌های تیره و اسکار آکنه مفید است.

توصیه شده برای: انواع پوست غیر از پوست آکنه‌ای، از جمله روزاسه، اگزما و پسوریازیس

24- فیشیال سفت‌کننده و فرم‌دهنده

این فیشیال دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که از نامش پیداست؛ سفت کردن و فرم دادن پوست. در این روش از نور مادون قرمز و انرژی فرکانس رادیویی دوقطبی برای بازسازی لایه عمیق پوست و در نتیجه تحریک رشد کلاژن تازه استفاده می‌شود.

این کار باعث بهبود طولانی مدت چین و چروک، آکنه و اسکار آکنه، بافت پوست، لک و خطوط طبیعی صورت و گردن می‌شود. اگر به دنبال چهره‌ای خوش‌تراش‌تر هستید، این فیشیال بسیار آرامش‌بخش و مؤثر است.

توصیه‌شده برای: آکنه و اسکار آکنه، ترک‌های پوستی و پیری پوست

25- فیشیال ضدانسدادی

درست همان‌طور که از نامش پیداست، یک روش پاک‌کننده بسیار حرفه‌ای منافذ صورت است. فیشیال ضدانسدادی مخصوصاً برای از بین بردن جوش‌های سرسفید، جوش‌های سرسیاه و استخراج سبوم اضافی برای رفع انسداد منافذ پوست طراحی شده است.

بعد از انجام این عمل، ممکن است احساس کنید پوستتان برافروخته شده است، اما مشکلی نیست و ضرری ندارد. برای رفع انسداد صورت همچنین از لایه‌بردارهای اسیدی مانند AHA یا لاکتیک به منظور انحلال سلول‌های مرده پوست و پاکسازی منافذ استفاده می‌شود. به طور کلی اثر طولانی مدت دارد و پوست صورت صاف‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

توصیه‌شده برای: همه انواع پوست

26- حلزون‌درمانی

همان‌طور که به نظر می‌رسد یکی از عجیب ترین انواع فیشیال صورت است. این فیشیال کی- بیوتی ضدپیری شامل رها کردن حلزون‌های زنده برای پرسه زدن روی پوست است. حلزون‌ها مخاطی به نام موسین حلزون، سرشار از پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسید هیالورونیک طبیعی، به جا می‌گذارند. این فیشیال پوستی هیدراته، شاداب و بدون سلول‌های مرده به جا می‌گذارد. متخصصان زیبایی همچنین کرم‌های حلزون ساخته شده از مخاط حلزون را توصیه می‌کنند که همان اثر حلزون‌درمانی را دارد.

توصیه شده برای: انواع پوست به خصوص پوست‌های خشک و پیر

سوالات متداول درباره انواع فیشیال

کدام فیشیال بهترین است؟

صد نوع فیشیال صورت وجود دارد که هر یک برای مشکلات مختلف پوستی مناسب است. هیچ فیشیالی بهترین نیست زیرا هر کدام فواید منحصربه‌فرد برای یک نوع پوست خاص دارند. همیشه بهترین کار این است که درباره فیشیالی که مشکلات فعلی پوست شما را حل می‌کند، تحقیق کنید.

چند بار باید فیشیال صورت را انجام دهم؟

به گفته متخصصان مراقبت از پوست، هر 3 تا 4 هفته یکبار؛ چون این دوره مدت زمانی است که طول می‌کشد تا پوست رشد سلولی و لایه‌برداری خود را تجدید کند.

آیا فیشیال صورت عمل خوبی است؟

فیشیال‌ها مفید هستند اما در سطح حداقل. این که آیا عمل فیشیال کار خوبی است یا نه بستگی به شدت مشکل پوست دارد و اینکه آیا بعد از چند جلسه، نتایج قابل مشاهده‌ای به دست می‌آید. می‌توانید با انجام فیشیال‌های ساده در داخل خانه، مبلغی را صرفه‌جویی کنید، اما انجام فیشیال‌های پیشرفته به یک متخصص نیاز دارد. این که آیا می‌خواهید این کار را در خانه انجام دهید یا به یک متخصص مراجعه کنید، به خودتان بستگی دارد.

چند روز بعد از انجام فیشیال طول می‌کشد تا پوست صورت درخشان و شاداب شود؟

بلافاصله بعد از انجام یک فیشیال غیرتهاجمی می‌توانید درخشش پوست را مشاهده کنید. اما مواردی که تهاجمی هستند، مانند میکرونیدلینگ که باعث آسیب پوستی می‌شود، چند روزی طول می‌کشد تا بهبود یابند و پس از آن پوستی صاف و درخشان ظاهر می‌شود.

ماندگاری فیشیال چه قدر است؟

به طور معمول، 3 روز پس از انجام. پس از آن، مزایای طولانی‌مدت مانند درخشش، آبرسانی و ترمیم تا جلسه بعدی ادامه می‌یابد.

در اینجا به پایان این پست درباره انواع روش‌های فیشیال صورت می‌رسیم. اگر هر گونه مشکلی در پوست صورت‌تان دارید و به دنبال یک فیشیال مناسب نوع پوست و مشکلات پوستی‌تان هستید، باید این 26 نوع فیشیال مختلف را امتحان کنید. اگر اقا هستید می توانید همین الان پس از رزرو نوبت، از خدمات فیشیال صورت آقایان سالن سان اسفاده کنید.