تلفن واتس اپ اینستاگرام

بهترین مدل موهای مردانه‌ی سال 2022 برای موهای مجعد

موی مجعد و فر شباهت‌هایی به هم دارند، اما دقیقاً مثل هم نیستند. در موی مجعد چین‌وشکن‌های مو به اندازه‌ی موی فر نیست، البته با استایل‌کردن مو می‌توان موی مجعد را فر و موی فر را مجعد کرد. موی مجعد با رسیدگی بیشتر حالتی خیره‌کننده و انعطاف‌پذیر به خود می‌گیرد و به‌خوبی با اشکال مختلف صورت و اصول زیبایی‌شناسی هماهنگ می‌شود.

یافتن بهترین روش استایل‌کردن مو در افرادی با موهای مجعد یا کسانی که به‌دنبال این نوع مو هستند، کارآسانی نیست.

مو در برخی مردان بسیار ضخیم و واجد فرهای متراکم است، یا ممکن است ِوز‌وِزی باشد یا اینکه در اثر تغییرات آب‌وهوا وِز شود. بااین‌حال، آقایون هر مدل و جنس مویی که داشته باشند، با انتخاب مدل مو و محصولات مناسب، می‌توانند مرتب و منظم به نظر برسند. به‌عنوان‌مثال، موهای مجعد خوش‌حالت و درخشان آدریان گرنیر در فیلم Entourage را در نظر بگیرید، یا تیموتی شَلَمِی برای اینکه موهای فر طبیعی‌اش جذاب‌تر به‌نظر برسند، آنها را کمی صاف کرده و حالت مجعد به آنها داده است. حتی اسنوپ داگ هم موی مجعد را امتحان کرده است.

طبق گفته احسان نجاریان، مدیر آرایشگاه سان در تهران، مدل موی درهم‌وبرهم یا شَگ را آرایشگری به نام پُل مَک‌گرگور در دهه‌ی 1970 میلادی پایه‌گذاری کرده و اولین بار موهای جین فوندا را این طور استایل کرده است. او می‌گوید در دهه‌های 1970 و 1980 بسیاری از هنرپیشه‌ها و هنرمندان حوزه‌ی موسیقی مانند فارا فاوست، دیوید بووی، مایک جَگر و استیون تایلر، با اعتمادبه‌نفس و با شکلی شیک از این مدل مو استفاده کردند. در دهه‌ی 1990، جنیفر آنیستون مدل موی شَگ ریچل را به یک ترند تبدیل کرد. او می‌افزاید که موهای مجعد یا شَگ اخیراً از طریق رسانه‌های اجتماعی رواج یافته‌اند. او می‌گوید، من مدل موهای زیادی دیده‌ام که به مدل موی پسرانه‌ی تیک‌تاکی معروف هستند. در این مدل‌ها موی کناره‌ها و پشت سر با قیچی کوتاه شده و در بالای سر مقدار قابل‌توجهی مو دست‌نخورده و کوتاه‌نشده باقی مانده است. این سبک کوتاهی مو بین آقایانی محبوب است که موهای جلوی سر یا بالای پیشانی‌شان مجعد یا فر است.

به گفته‌ی کارشناسان، هیچ قانون سفت‌وسختی برای ممانعت از انتخاب موی مجعد وجود ندارد، اما باید در این‌‎باره نکاتی را در نظر گرفت. احسان نجاریان توضیح می‌دهد، درست است که موهای مجعد ممکن است برای هر صورتی مناسب باشند، اما نیاز است که طریقه‌ی کوتاهی موی فرد به‌گونه‌ای باشد که ساختار استخوانی صورت او در نظر گرفته شود.

 احسان نجاریان با میزان کوتاهی مو موافق است، اما توصیه‌ی دیگری دارد. او می‌گوید باید موها را لایه‌لایه کوتاه کرد تا موهای تاج سر صاف یا سنگین نشوند. شَگ مدل موی مکمل هر  شکل صورتی است، اگرچه باید نوع چتری نسبت به قاب صورت در نظر گرفته شود.

حال سئوال اینجاست که اگر تصمیم‌تان را گرفته‌اید و قصد دارید به موهایتان ظاهری مجعد بدهید، دقیقاً باید چه انتظاری از آرایشگرتان داشته باشید؟ احسان نجاریان می‌گوید، آرایشگر همیشه باید قبل از تصمیم‌گیری برای بهترین و مناسب‌ترین مدل مو، شکل و تراکم موهای مشتری را در نظر داشته باشد. او می‌افزاید برقراری ارتباط با مشتری در این زمینه امری مهم وکلیدی محسوب می‌شود. او می‌گوید، توصیه می‌کنم حجم لایه‌های مو را در نظر داشته باشید. هرچه لایه‌های مو حجم و وزن کمتری داشته باشند، بهتر روی هم می‌خوابند و رشدشان هم نظم موها را زور بهم نمی‌زند.

در مورد نحوه‌ی حالت‌دادن به موهای مجعد احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند که از سشوار یا سشوار سرد با دیفیوزر استفاده کنید، سپس قسمت‌های مواج موهایتان را شانه کنید و قبل از اینکه آنها را به شکل موردنظرتان حالت دهید، از اسپری مو نزدیک به ریشه استفاده کنید. البته، با خیال راحت می‌توانید، بسته به اینکه چه چیزی برای حالت‌دادن به موهایتان مناسب‌تر و بهتر است، برخی مراحل را اضافه، حذف یا تغییر دهید.

آماده‌اید که از چند مدل موی مختلف الهام بگیرید؟ 10 مورد از بهترین مدل موهای مجعد مخصوص آقایان، همراه با نکات تخصصی فراوان برای حصول بهترین حالت مو را در ادامه خواهید دید.

مدل موی تیک‌تاکی

مدل موی تیک‌تاکیاین مدل مو نوع تکامل‌یافته‌ی ایی-بوی است. در این نوع کوتاهی مو، موهای کناره‌های سر دقیقاً تا لبه‌ی بالایی گوش‌ها کوتاه می‌شوند و موهای قسمت بالایی سر برجسته و لایه‌لایه و مواج  باقی خواهند ماند. موهای مجعد این ناحیه برای جذابیت و شیک‌بودن بیشتر در جهت‌های مختلف حالت داده می‌شوند. اسپارزا محصولات لایه لایه کننده مو را توصیه می‌کند تا به موهایتان ظاهری ژولیده و مواج ببخشید. برای استفاده از این محصولات، قبل از اینکه آن را به قسمت‌های انتهایی موها بمالید، روی ریشه و قسمت‌های میانی ساقه‌ی موها اسپری کنید.

شَگ

تیموتی شَلَمِی موهای بلند و مجعد با ظاهری درهم‌وبرهم و در عین‌حال جذاب دارد. برای بهترکردن چنین مدل مویی، می‌توانید بخش‌هایی از موی فر را با اتوی‌مو صاف حالت دهید تا موها فرهای بزرگ‌تری داشته باشند، همچنین می‌توانید از سشوارکشیدن همراه دیفیوزر بهره ببرید تا دسته‌های ضخیم‌تر و بلندتری از مو در جهات مختلف داشته باشید. برای اینکه حالت موها پس از استایل‌کردن به‌طور مناسبی حفظ شود، احسان نجاریان موس موی مناسب را توصیه می‌کند، او می‌گوید اغلب این موس ها، محصولی سبک است که باعث درخشان‌شدن و حفظ حجم و ظاهر موی استایل‌شده خواهد شد.

مدل موی فرهای بازشده

مدل موی دِو پَتِل مدل موی شَگ با فرهای بازشده است. این مدل مو را می‌توان با استفاده از قیچی و کوتاه‌کردن موها به اندازه‌ی یکسان در دور تا دور سر ایجاد کرد. البته در عین‌حال باید برش‌هایی عمیق‌تر نیز ایجاد کرد تا لایه‌ها متمایزتر به نظر برسند. برای رسیدن به موهایی با این ظاهر، به‌سادگی محصولی حالت‌دهنده را روی فرهای خیس بمالید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود. کرم های مرطوب‌کننده و براق‌کننده‌ی یکی از محصولات مورد‌علاقه‌ی احسان نجاریان برای موهای فر با تارهای ضخیم است. این محصولات وزن و رطوبت مناسبی دارند و به کنارهم‌قرارگرفتن کامل قسمت‌های فرشده‌ی مو کمک و از وزشدن مو جلوگیری می‌کنند.

ماپ تاپ

احسان نجاریان می‌گوید، یکی دیگر از مدل‌ موهای پرطرفدار در بین مردان با موهای مجعد، مدل موهای گرد جک هارلو است. این مدل کوتاهی مو  برای کسانی مناسب است که اندازه‌ای فر موهایشان متوسط ​​تا ریز است. چرا که فرهای ریز تا متوسط  به حفظ ساختار مو در این مدل کمک می‌کنند. برای آقایانی که فر موهایشان درشت‌تر است، بدون استفاده از اتوی موی فرکننده یا انجام فر دائمی، داشتن و حفظ چنین مدل مویی کار سختی خواهد بود.

مدل کوتاهی مو با حالت کلاسیک در  قسمت میانی

این نوع کوتاهی مو نسخه‌ای به‌روزشده از مدل مویی با همین نام است، اما در مدل موی حاضر برای افزایش جذابیت،  چتری‌ها مجعد هستند. این مدل مو برای افرادی با پیشانی بلند، که قصد حفظ تعادل بین اجزای صورت خود را دارند، انتخاب مناسبی است. برای استایل‌کردن این مدل مو لازم نیست زحمت زیادی بکشید، موها در این مدل خود  در جایی که باید باشند قرار می‌گیرند. احسان نجاریان توصیه می‌کند از تقویت‌کننده‌های موی فر روی موهای خیس استفاده کنید تا ضمن حفظ درخشندگی، از موها در برابر رطوبت نیز حفاظت کند.

موهای مجعد با طول متوسط

مدلی به نام مارلون تِکشیرا برای حفظ ظاهر نامرتب موهایش از اسپری نمک دریایی و کرم مو استفاده می‌کند. با استفاده از  این مواد موها حجیم‌ تر، رنگ مو عمیق و درهم‌رفتگی چین‌وشکن‌های مو بیشتر خواهد شد. برای اندکی آبرسانی به موهای خشک و رسیدن به این مدل مو، احسان نجاریان روغن های مو را توصیه می‌کند. البته درصورتی‌که انتهای موها نیاز به رطوبت و آبرسانی داشته باشند.

مدل فید با حد پائین

در این مدل کوتاهی، موها به مرور از بالای سر به پائین، لایه‌لایه کوتاه می‌شوند و حالی مجعد طبیعی آنها در قسمت بالایی حفظ می‌شود.  این مدل مو بهترین انتخاب برای کسانی است که به‌طور طبیعی موهای فر یا مجعد دارند و قصد دارند موهایشان اندکی شیک‌تر و خوش‌حالت‌تر به نظر برسد.

مدل موی فید با حد بالا

کوتاهی این مدل مو به این شکل است که مو در قسمت‌های پائینی سر بسیار کوتاه و در قسمت‌های بالایی بلند است و حدفاصل این دو قسمت حالتی مخروطی دارد. با استفاده از پمادهای براق‌کننده‌ در این مدل مو می‌توان موهای مجعد را طوری استایل کرد که درخشان باشند و بخش‌های مواج خود را در جهات مختلف نمایان سازند.

مدل موی برست فید برای موی فر

اودل بکهام جونیور هرگز از امتحان‌کردن مدل‌ موهای پرطرفدار دوری نمی‌کند. مدل موهای فر او بدین شکل است که کناره‌های سر با شماره‌ی پائین ماشین شده‌اند و در قسمت بالایی سر موها بلند هستند. او در قسمت بالایی سر از رنگ موهای خاص استفاده می‌کند.

پومپادور مجعد

مدل موی هری استایلز در قسمت بالای سر پومپادور است ( یعنی آرایش موی او حالت پف‌کرده دارد) و  در دو طرف سر موها کوتاه و مجعد هستند. برای استایل‌کردن این مدل مو می‌توان از محصولاتی چون وَکس مو استفاده کرد و تار موهای قسمت بالایی سر، که بلندتر هستند، را به عقب برگرداند و از کناره‌های سر جدا کرد. برای شکل‌دادن به موهای مجعد کناره‌های سر می‌توان از کرم حجم‌دهنده‌ی مو استفاده کرد.