تلفن واتس اپ اینستاگرام

فیلر مو، هر آنچه در این باره باید بدانید

حالت موهای شما نه‌تنها بر زندگی شخصی، بلکه بر حرفه‌ی شما نیز تاثیرگذار است. آنچه می‌پوشید شما را از دیگران متمایز می‌کند، اما این تنها نکته‌ی با اهمیت ماجرا نیست. ریزش مو بر اعتماد به نفس افرادی که بدان دچار هستند تاثیرات مخرب گسترده‌ای دارد.

نظر مردم درباره‌ی شما متناسب با ظاهر و اعتماد‌ به‌ نفس شما تغییر می‌کند. اعتماد به نفس شما باعث شناخته‌‌‌شدن هرچه بیش‌تر شما در محل کار و راحتی بیشتر شما در موقعیت‌های اجتماعی می‌شود. کاملا طبیعی است که با گذر عمر شاهد تغییراتی در موهای خود باشید؛ به‌خصوص اگر در آستانه‌ی چهل سالگی قرار داشته باشید. با افزایش سن، موهای ما نیز درست مانند هر عضو دیگری از بدن به گونه‌های مختلفی دچار تغییر می‌شوند.

فیلر مو یکی از محصولات درمانی بی‌شمار موجود در بازار است که به‌عنوان یکی از روش‌های درمان ریزش مو از پتانسیل بالایی برخوردار است. فیلر‌های مو باعث دگرگونی روش‌های مراقبتی و زیبایی شده‌اند و این را مدیون اثرات مثبت فراوان خود، از جمله مزیت‌های آرایشی و درمانی در کنار تاثیر بلندمدت خود هستند.

فیلر مو چیست؟

فیلر مو یک روش درمانی بلند‌مدت برای درمان ریزش مو در نواحی مشحصی از پوست سر است. این فیلرها باعث می‌شوند که موهای شما پرپشت و ضخیم‌تر به‌نظر برسند. برخلاف سایر روش‌های درمان ریزش مو، استفاده از فیلر‌های مو روشی غیر تهاجمی محسوب می‌شود.

روش‌های مختلفی برای استفاده از فیلر مو وجود دارد، اما همه‌ی آن‌ها نتایج بلند‌مدت قابل ملاحظه‌ای به همراه دارند. این روش درمانی عبارت است از تزریق موادی به مو به‌منظور افزایش ضخامت و تراکم آن‌. فیلر حاوی موادی است که باعث افزایش درخشندگی موهای شما می‌شود و همچنین از میزان آسیبی که از طریق محیط به موها وارد می‌شود، می‌کاهد و دست شما را برای حالت‌دهی به موها بازتر می‌کند.

محتویات فیلر مو

فیلر مو حاوی مواد مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • کراتین: این ماده به‌صورت طبیعی در مو وجود دارد و هر تار مو را احاطه کرده است تا از آن محافظت کند، باعث تقویت آن شود و نقشی درمانی داشته باشد.
  • هیالورونیک اسید: یک ماده‌ی طبیعی که جزئی از سلول‌ها است و اغلب به‌عنوان فیلر برای گونه‌ها، لب‌ها و به‌طور کلی برای سطح پوست استفاده می‌شود. با توجه به ظرفیت بالای هیالورونیک اسید برای جذب و نگهداری آب در خود، این ماده می‌تواند برای مدت زمان بیش‌تری از خشک‌شدن موها جلوگیری کند.
  • روغن آرگان: روغنی که از درختان آرگان به دست می‌آید می‌تواند به‌سرعت موها را مرطوب کرده و باعث تقویت آن‌ها شود و ظاهری سلامت به موهای شما ببخشد و باعث شود که خودتان نیز نسبت به موهایتان احساس بهتری داشته باشید.
  • زانتالن: ماده‌ای که به سفت‌شدن و آرامش تارهای مو کمک می‌کند.

روش‌های مختلف استفاده از فیلر مو

 برای استفاده از فیلر‌های مو روش‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به نیاز‌های خود می‌توانید از طیف وسیعی از فیلر‌های مو در سالن‌ها و کلینیک‌های تخصصی پوست استفاده کنید. برخی از روش‌ها بلندمدت هستند، در حالی که برخی دیگر روش‌هایی گذرا هستند. در ادامه به تعدادی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

  • میکروپیگمنتیشن پوست سر: این روش که اغلب با نام اختصاری SMP شناخته می‌شود، یک روش درمانی بلندمدت برای مقابله با ریزش مو است. تفاوت SMP با سایر روش‌ها در این است که فقط به تزریق مقادیر کمی از رنگدانه‌ها به پوست سر نیاز است. در نتیجه، شما موهای پرپشتی خواهید داشت و تمام نقاط طاس شده و کم‌پشت سر شما از مو پوشیده خواهد شد.
  • فیلرهای Couture: در این فیلرها از موهای طبیعی انسان استفاده می‌شود تا بتوان ضخامت و تراکم موهای نواحی کم‌پشت و دارای ریزش را افزایش داد. در این روش می‌توان با توجه به نیاز هر مشتری از فیلرهای مختلفی استفاده کرد. روش تار به تار عبارت است از اضافه‌کردن تارهای موی مجزا به موهای واقعی خود در نواحی که خط رویش دچار پسروی شده‌ است. فیلرهای Couture بدین طریق باعث افزایش حجم موهای شما می‌شوند. نتیجه‌ی نهایی داشتن موهایی ضخیم و شاداب است که بسیار طبیعی به‌نظر می‌رسند.
  • فیلرهای پروتئینی مو: از این فیلرها برای کنترل و درمان آسیب‌های اضافی واردشده به مو استفاده می‌شود. می‌توان در سالن زیبایی یا حتی در منزل از این فیلرهای پروتئینی استفاده کرد. استفاده از فیلرهای پروتئینی پیش از رنگ‌کردن موها یا پیش از استفاده از روش‌های شیمیایی باعث محافظت از موهای شما و ترمیم تار موهای شکسته می‌شود. همچنین می‌توان با استفاده از فیلرهای پروتئینی موهای رنگ‌شده را در بهترین حالت خود نگه داشت.
  • پودر فیبر مو: در صورت نیاز به درمان سریع می‌توان از پودر فیبر مو استفاده کرد. می‌توانید از پودری استفاده کنید که حاوی فولیکو‌ل‌های میکروسکوپی مو باشد. این ذرات کوچک به موهای طبیعی شما می‌چسبند و حجم اضافه‌ای به موهای شما می‌دهند. با این وجود، این یک راه‌حل ساده و کوتاه‌مدت است، چرا که ممکن است نتواند برای مناطقی از پوست سر که دچار طاسی شده‌اند مفید واقع شود.

هر شخصی به نوعی منحصر‌به‌فرد است. این امکان وجود دارد که با ترکیب‌ دو یا سه نوع از روش‌های ذکرشده بتوان به بهترین نتیجه‌ی ممکن رسید.

مزایای فیلر مومزایای فیلرهای مو

فیلرهای مو مزایای فراوانی دارند که عبارت‌اند از:

  • فیلر مو بی‌خطر است و اثری که بر روی مو می‌گذارد واقعی است و اثر درمانی دارد.
  • حاوی موادی است که هیچ اثر منفی بر روی مو یا پوست سر نمی‌گذراد و بعید است که باعث ریزش مو شود.
  • فیلر مو اثری بلندمدت دارد.
  • کم‌پشتی موها را درمان می‌کند و به‌سرعت باعث ضخیم‌تر‌شدن و پرپشت‌شدن موها می‌شود.
  • با رنگ مو سازگار است و مانع استفاده از آن نمی‌شود.

چه افرادی باید به‌سراغ فیلرهای مو بروند؟

مردان، زنان و کودکان بالای سه سال که با مشکلاتی مانند ریزش مو، پسروی خط رویش یا شکنندگی مو دست و پنجه نرم می‌کنند، نامزد‌های مناسبی برای استفاده از این روش درمانی هستند. افرادی که موهای خشکی دارند باید از مزایای فیلرهای مو نهایت بهره را ببرند، چرا که این فیلرها می‌توانند بسیار موثر باشند. همچنین این روش درمانی به افرادی که موهایشان به‌خاطر قرارگرفتن در معرض حرارت یا سایر مواد شیمیایی دچار آسیب شده است، پیشنهاد می‌شود. فیلر مو برای افرادی که اغلب موهای خود را رنگ می‌کنند و می‌خواهند موهایشان را از آثار مخرب رنگ‌کردن دائم در امان نگه دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود. فیلر مو برای افرادی که به محصولات حاوی بوتاکس و پروتئین‌های موجود در سایر محصولات تقویتی مو حساسیت دارند، گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود.

معمولا شما باید با پزشک ما مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا فیلر مو می‌تواند برای شما گزینه‌ی مناسبی باشد یا خیر و همچنین مطمئن شوید که این فیلرها با سایر داروها یا محصولات مراقبتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، تداخلی نداشته باشند.