تلفن واتس اپ اینستاگرام

جذاب ترین رنگ مو (نظرسنجی از مردان و زنان)

امروز ما به موضوعی بسیار بحث برانگیز می‌پردازیم: «جذاب‌ترین رنگ مو در سال ۲۰۲۳ چیست؟» برای پاسخ به این سوال من نظرسنجی‌ای در وب‌سایت خود قرار دادم و از مردم نظر آنها را خواستم. دوستان…. ۲۷۴۶ نفر شرکت کردند (که این موضوع نظرسنجی من را به نوعی دقیق‌تر می‌کند ?) از این بابت بسیار خوشحال و از حمایت شما بسیار سپاسگزارم! نتایج مشخص شده است و من اینجا هستم تا نتیجه را با شما به اشتراک بگذارم.

قبل از دیدن نتایج بهتر است که به گزینه‌های رنگ مو در نظرسنجی نگاهی گذرا بیندازیم. پنج گزینه رنگ مو شامل بلوند، قهوه‌ای، قرمز، مشکی و خاکستری بود.

پرطرفدارترین رنگ مو کدام است؟

حالا سراغ قسمت خوب ماجرا می‌رویم. طبق نظرسنجی جذاب‌ترین رنگ موی سال ۲۰۲۳… #بلوند بود!

قبل از هرچیز… چرا رنگ موی خاکستری در جایگاه آخر قرار گرفته است؟ با توجه به نتایج نظرسنجی این رنگ موی فوق‌العاده دست کم گرفته‌ شده است. شخصاً رنگ موی خاکستری را بیشتر دوست دارم. همانطور که در مقاله‌ی «چگونه موی سفید خود را پنهان کنیم» اشاره کردم تعداد زیادی مدل موی خاکستری (یا همان جوگندمی) وجود دارد که بسیار جذاب هستند… اما این نظر من است… و اگر بخواهم صادقانه بگویم من به رنگ موی خاکستری رای دادم پس عضو آن ۲ درصد هستم.?

این هم از نتایج:

رنگ مودرصد
بلوند۳۵٪
قهوه‌ای۲۸٪
قرمز۲۵٪
مشکی۱۰٪
خاکستری۲٪

در رقابت تعیین جذاب‌ترین رنگ مو واضحا رنگ بلوند با ۳۵ درصد آرا برنده شده و پس از آن رنگ قهوه‌ای در رده دوم قرار می‌گیرد. رنگ قرمز هم که برای خانم‌های جسور ساخته شده، در جایگاه سوم و رتبه چهارم به رنگ موی مشکی تعلق می‌گیرد.

اما صبر کنید، به این راحتی ها هم نیست. احتمالا به یاد دارید چند سوال اضافی به نظرسنجی اضافه کرده بودم که در مورد سن و جنسیت شما بودند. پس بیایید با دقت بیشتری نتایج را ببینیم.

جذاب‌ترین رنگ مو از دیدگاه آقایان

بر اساس این پرسشنامه، تعداد کثیری از آقایان (۴۲٪) موهای بلوند را به عنوان جذاب‌ترین رنگ انتخاب کردند. سپس قهوه‌ای (۳۶%)، قرمز (۱۶%)، مشکی (۵%) و خاکستری (۱%) به ترتیب در این لیست قرار گرفته‌اند.

رنگ مودرصد
بلوند۴۳٪
قهوه‌ای۳۶٪
قرمز۱۶٪
مشکی۵٪
خاکستری۱٪

تحلیل نتایج

اینطور که به نظر می‌رسد آقایان به رنگ موی بلوند علاقه بیشتری نشان می‌دهند، به طوری که ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان، این رنگ مو را به عنوان جذاب‌ترین رنگ انتخاب کرده‌اند. این نتیجه ثابت می‌کند که به قول معروف آقایان «برای بلوند‌ها سر و دست می‌شکنند»؛ یا شاید آنها واقعاً از موهای مواج و پریشان لذت می‌برند. درهرصورت به نظر می‌رسد که خانم‌های موبلوند مثل خورشید می‌درخشند و آقایان توانایی مقاومت در برابر این خانم‌ها را ندارند.

اما خانم‌های مو قهوه‌ای هم نباید احساس تنهایی کنند! شما هنوز هم طرفداران بسیاری دارید، به طوری که ۳۶ درصد از آقایان رنگ موی شما را جذاب‌ترین رنگ مو می‌دانند. انگار که خانم‌هایی با موهای قهوه‌ای رنگ بالغ‌تر و پخته‌تر به نظر می‌رسند و تعداد اندکی از آقایان این ویژگی را تحسین‌برانگیز می‌دانند و البته کسی هم نمی‌تواند به آن‌ها خرده بگیرد.

خانم‌های موقرمز، شما با اختصاص دادن ۱۶ درصد از آرا نتیجه نظرسنجی را هیجان‌انگیزتر کرده اید! باید پذیرفت که جذابیت رنگ موی قرمز به قدرکافی واضح است و نیاز به توجیه اضافی ندارد؛ رنگ موی قرمز نشان‌گر پرشور بودن شماست و این ویژگی ظاهر شما را جذاب‌تر می‌کند.

کسانی که موی مشکی دارید، با اینکه تنها ۵ درصد از آرا به شما تعلق گرفته اما تعدادی از آقایان نمی‌توانند در برابر حس پیچیدگی و ظرافتی که این رنگ مو به وجود و ظاهر شما می‌بخشد مقاومت کنند.

و آخرین نکته این است که موهای خاکستری ۱ درصد از آرا را به خود اختصاص داده است. شاید محبوب‌ترین نبوده باشد اما با اطمینان می‌توان گفت این امکان وجود دارد که با گذر زمان به صدر جدول آرا برسد.

اما در کل نظر شخصی هر فرد اولویت اصلی است و جذاب‌ترین رنگ مو آن است که باعث شود شخص احساس اعتماد به نفس و شادی کند و برای حضور در اجتماع آمادگی داشته باشد. بنابراین، فرقی ندارد رنگ موهای شما بلوند، قهوه‌ای، قرمز، سیاه یا خاکستری باشد؛ باید از نشان دادن رنگ موهای خود را به دیگران لذت ببرید و به آن افتخار کنید!

جذاب‌ترین رنگ مو از دیدگاه خانم‌ها

قابل توجه است که خانم‌ها در مورد جذاب‌ترین رنگ مو نظر کاملا متفاوتی داشتند. اکثریت بانوان (۳۸٪) موهای قهوه‌ای را ترجیح دادند و بعد از آن موهای بلوند (۳۶٪)، قرمز (۱۸٪)، مشکی (۵٪) و خاکستری (۳٪) به ترتیب مورد پسند خانم‌ها بودند.

رنگ مودرصد
قهوه‌ای۳۸٪
بلوند۳۶٪
قرمز۱۸٪
مشکی۵٪
خاکستری۳٪

تحلیل نتایج

خانم‌های عزیز، به نظر می‌رسد موهای قهوه‌ای تیره با ۳۸درصد آرا در این نظرسنجی پیشرو بود و ثابت کرد که ظاهر کلاسیک و جاودانه هیچوقت خسته‌کننده نمی‌شود.

مو بلوندها، شما با ۳۶درصد آرا ابدا عقب نیستید! شاید به دلیل حس و حال درخشان و بی دغدغه‌ای است که رنگ موی شما به دیگران می‌بخشد، یا شاید در چشم مردم یادآور روزهای آفتابی ساحل هستید، در هر صورت، موی بلوند همچنان مورد علاقه‌ی همه است.

ظاهرا، موهای قهوه‌ای روشن و نیز موهای بلوند روشن‌تر به موهای تیره یا مشکی ترجیح داده می‌شوند.

مو قرمزها، شما در این قسمت با داشتن ۱۸ درصد از آرا شور و هیجان‌ را به رقابت آورده‌اید! رنگ موی جسورانه و منحصر به فرد شما تنها بیانگر این است که همه ما مقدار کمی جلب توجه بیشتر از سوی دیگران هستیم!

موهای مشکی ۵ درصد از آرا را به خود اختصاص دادند و جذابیت جاودانه و شیک خود را به نمایش گذاشتند. همانطور که قبلا اشاره کرده‌ بودم مشکی مظهر پیچیدگی و اصالت است و جای تعجب نیست که برخی از زنان توانایی مقاومت در برابر موی مشکی را ندارند.

کسانی که موهای خاکستری دارید، با اینکه فقط ۳٪ از آرا را دریافت کرده‌اید، اما من احساس می‌کنم که شما به زودی بازگشت پیروزمندانه‌ای خواهید داشت. به موهای نقره‌ای‌ خود عشق بورزید و اجازه دهید معرف شخصیت شما باشند.

مثال‌هایی از زیبایی‌های رنگ قهوه‌ای

پس از دیدن این نتایج ایده‌ی دیگری به ذهنم رسید؛ اما همچنان بر سر نظر قبلی‌ام هستم….

جذاب‌ترین رنگ مو طبق سن شرکت‌کنندگان

نتایج همچنین نشان می‌دهد که گروه‌های سنی مختلف ترجیحات متفاوتی در مورد جذاب‌ترین رنگ مو دارند.

گروه سنیبلوندقهوه‌ایقرمزمشکیخاکستری
۱۹-۳۰۴۷٪۳۲٪۱۷٪۳٪۱٪
۳۰-۳۹۲۸٪۵۰٪۱۸٪۳٪۱٪
۴۰-۴۹۵۵٪۲۴٪۱۵٪۵٪۱٪
۵۰-۵۹۲۵٪۶۰٪۱۰٪۴٪۱٪
+۶۰۲۰٪۶۵٪۱۰٪۴٪۱٪

تحلیل نتایج

اکثریت (۴۷٪) افراد بین ۱۹ تا ۳۰ سال، اتفاق نظر دارند که موهای بلوند مظهر جذابیت است و پس از آن قهوه‌ای (۳۲٪)، قرمز (۱۷٪)، مشکی (۳٪) و خاکستری (۱٪) در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. واضح است که شرکت‌کنندگان جوان به دنبال درخشندگی و ظاهر بلوند ساحلی هستند.

اکثریت (۵۰٪) کسانی که در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال هستند، موهای قهوه‌ای رنگ را ترجیح می‌دهند. احتمالا زندگی را به صورت جدی دنبال می‌کنند، یا شاید از رنگ کردن مجدد ریشه‌های موی خود خسته شده‌اند. در هر حال موهای قهوه‌ای انتخاب اصلی آنهاست.

اکثریت (۵۵٪) اشخاص میانسال بین ۴۰ تا ۴۹ سال، موهای بلوند را بهترین می‌دانند. شاید آنها می‌خواهند یاد جوانی خود را زنده کنند یا شاید می‌خواهند دوران طلایی خود را به نمایش بگذارند. در هر صورت، رنگ بلوند به صدر جدول این گروه بازمی‌گردد.

اکثر (۶۰٪) افراد تقریبا مسن (۵۰ـ۵۹)، به موهای قهوه‌ای رای داده‌اند. می‌توان حدس زد که آنها با هر آنچه که هستند احساس راحتی می‌کنند و خواهان ظاهری کلاسیک هستند.

و در نهایت افراد مسن طلایی (۶۰ سال و بالاتر)، اکثریت (۶۵٪) موهای قهوه‌ای را ترجیح می‌دهند. فرض را بر این می‌گذاریم که آنها به‌قدری دانا هستند که می‌دانند موهای قهوه‌ای هرگز از مد نمی‌افتد.

می‌توان نتیجه گرفت که افزایش سن بر انتخاب رنگ مو تاثیر می‌گذارد. البته تفاوتی نمی‌کند که در اوایل دهه سوم زندگی‌تان باشید یا در اواخر میانسالی، در گزینش رنگ موی خود حق انتخاب‌های زیادی دارید، پس رنگ مویی را انتخاب کنید که به شما احساس با ارزش بودن و زیبایی می‌دهد!

رقیب سرسخت رنگ موی بلوند*!

به نظر شما افرادی که موهای قرمز رنگ دارند از ظاهری جذاب و چشمگیر برخوردار نیستند؟ این افراد به‌وضوح شادی و انرژی را به همه منتقل می‌کنند! همچنین، در کنار داشتن موهای قرمز کک و مک‌های زیبایشان را به خاطر داشته باشید که روی صورتشان مانند صور فلکی در آسمان نمایان می‌شوند و مانند آثار هنری کوچکی هستند!

همانطور که می‌دانید مو قرمزها بیشتر لذت زندگی را می‌چشند و کسی نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند!  شخصیت و اعتماد به نفس‌شان با ظاهر فوق‌العاده‌شان گره خورده که آنها را از دیگران متمایز می‌کند. بنابراین، رنگ موی قرمز مثل این است که شما دنیا را به مکانی رنگارنگ و هیجان‌انگیز تبدیل کرده‌اید!

حقایق جالب در مورد رنگ مو

گفتنی است که دیگر تحقیقات نشان می‌دهد از دید مردان، خانم‌هایی که موهای روشن‌تر دارند – چه در زمینه‌ی برقراری رابطه و چه در توانایی برای انجام وظایف مادرانگی – از مقبولیت بیشتری برخوردارند و پر انرژی‌تر به نظر می‌رسند. از سوی دیگر، زنان بیشتر به ظاهر کلی و سایز لباس اهمیت می‌دهند، که ترجیح‌شان را به سمت موهای تیره‌تر می‌برد.

پس از بررسی تعداد بخصوصی از مردم، محققان دریافتند که زنان با چشمان قهوه‌ای بیشتر موهای بلوند را ترجیح می‌دهند، در حالی که خانم‌ها با رنگ چشم‌های دیگر موهای قهوه‌ای را انتخاب می‌‌کنند. همچنین، نتایج نشان داده که زنان به بلندی مو اهمیت می‌دهند و ترجیح اکثر خانم‌ها، موهای بلند مشکی است.

نحوه انجام نظرسنجی

ما از همه بازدیدکنندگان درخواست کردیم تا به نظرسنجی ما بپیوندند، و۲۷۴۶ نفر در این رقابت شرکت کردند. آنها به خواسته‌ی ما رنگ موی مورد علاقه‌ی خود را از بین پنج گزینه (بلوند، قهوه‌ای، قرمز، مشکی و خاکستری) انتخاب کردند و با ذکر سن و جنسیت خود، نظر شخصی‌شان را به ما گفتند. بعد از تحلیل‌های فوق‌علمی (حتی شاید از کمی جادو هم استفاده کرده باشیم)، بالاخره جذاب‌ترین رنگ موی سال را پیدا کردیم!

چکیده

خب عزیزان، نتایج نظرسنجی ما واضح است! مشخصا بلوندها طرفداران بیشتری دارند چون اکثر آقایان رنگ طلایی‌ را جذاب‌ترین رنگ موی سال ۲۰۲۳ می‌دانند. اما خانم‌ها عجله نکنید! پس از دیدن این نتیجه فورا موهای خود را بلوند نکنید. نظر جنس مخالف متفاوت است و اکثر زنان رنگ قهوه‌ای طبیعی‌تر و جا افتاده را انتخاب کردند.

با پرداختن دقت بیشتر به نتایج نظرسنجی، به نتیجه هیجان‌انگیزتری دست یافتیم: رنگ موی ارجح افراد با در نظر گرفتن گروه‌های سنی متفاوت، تغییر می‌کند. اینطور که به نظر می‌رسد افراد مسن‌تر ظاهر کلاسیک و پیچیده را در رنگ قهوه‌ای می‌بینند، در حالی که نسل جوان‌تر همگی موهای بلوند را ترجیح می‌دهند؛ پس توصیه می‌کنیم که سلیقه‌ی خود را مد نظر قرار دهید.

نتیجه‌ی اخلاقی؟ رنگ مویی را انتخاب کنید که به شما احساس اعتماد به نفس و زیبایی می‌دهد، چه قرمز روشن، مشکی براق یا نقره‌ای خیره کننده باشد. هرچه باشد زیبایی در ذهنیت شخص است.

مهم است به خاطر داشته باشید که جذاب‌ترین رنگ مو آن است که به شما احساس اعتماد به نفس و زیبایی بدهد. بنابراین، اگر موهای مشکی یا موهای قرمز را ترجیح می‌دهید، همان را که دوست دارید انتخاب کنید و با اطمینان موهای خود را به نمایش بگذارید! نظرسنجی ما نشان داد که تقریباً یک سوم آقایان بلوند را ترجیح می‌دهند، اما حتی خانم‌هایی با رنگ موی تیره‌تر نیز نظر آقایان را به خود جلب می‌کنند.

در کل نتایج نظرسنجی ثابت کرد که سلیقه‌ها در انتخاب رنگ مو می‌تواند بسیار متفاوت باشد؛ اما حق مطلب این است که خانم‌ها و آقایان با انتخاب رنگ مو احساس اعتماد به نفس و زیبایی داشته باشند. پس پر قدرت ادامه دهید و رنگ‌های متفاوتی را امتحان کنید تا زمانی که رنگ موی مناسب خود را پیدا کنید!

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *