تلفن واتس اپ اینستاگرام

رنگ موی جو گندمی برای آقایان

یکی از چیزهایی که بین جورج کلونی، میلیند سومان و باراک اوباما مشترک است موهای جوگندمی فوق العاده آنهاست. در حالی که در گذشته، موهای جو گندمی ممکن بود نمادی از پیری و نشانه ای از دانایی باشد، امروزه به یک نوع استایل تبدیل شده است. چه خاکستری، چه نقره‌ای یا ترکیبی طبیعی از هر دو، همگی یادآور موی جوگندمی هستند و این ظاهر در بین آقایان در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است.

پس جای تعجب نیست که این روزها گزینه های زیادی برای رنگ مو در بازار وجود دارد که نوید این را می دهد که موهای تیره جوان شما را شبیه به یک روباه نقره ای زیبا کند. به نظر می رسد وبلاگ نویسان و اینفلوئنسرها نیز موهای نقره ای خود را با غرور نمایش می­دهند و آن را به یک امضا تبدیل می کنند.

آبیناو ماتور (@_abix)، تاجر ساکن دهلی و خالق محتوا، 36 ساله، که به خاطر رنگ موی نقره ای بی نظیرش معروف است، می گوید: «از 24 سالگی موهایم شروع به خاکستری شدن کردند.

چند سال پیش، ترند شدن موهای جو گندمی در جریان بود، بنابراین من تصمیم گرفتم اجازه دهم موهای سفید من رشد کنند و آنها را رنگ نکنم. مردم شروع به پرسیدن از من کردند که چرا آن را رنگ نمی­کنم، اما در نهایت به آن عادت کردند. ماتور می‌گوید که اکنون به امضای این استایل تبدیل شده است.

با این حال، آیا می‌دانستید که اگر موهای نقره‌ای طبیعی را انتخاب کنید، سطح خاصی از نگهداری و نظافت مناسب لازم دارد؟ به منظور حفظ آن درخشش و بافت نقره ای زرق و برق دار، متخصصان مو توصیه می کنند از محصولاتی که مخصوص موهای نقره ای طراحی شده اند استفاده کنید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید در روتین روزانه موهای خود بگنجانید. اما ابتدا باید بدانید که چه چیزی باعث سفیدی مو می شود.

علت سفیدی مو چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث خاکستری شدن موهای شما شود. در اینجا رایج‌ترین دلایلی که می‌توانند باعث سفیدی مو یا افزایش رنگ‌های خاکستری شما شوند، آورده شده است.

• ژنتیک نقش مهمی در رنگ مو و اینکه چقدر زود یا دیر شروع به سفید شدن کنند دارد. طبق مطالعه‌ای که توسط مجله هندی درماتولوژی، ونیرولوژی و جذام (IJDVL) انجام شده است، اگر موهای اجداد شما از سنین پایین شروع به سفید شدن کرده بودند، این احتمال وجود دارد که برای شما هم اتفاق بیفتد. همین مطالعه در ادامه بیان می کند که نژاد و قومیت نیز تعیین کننده سفیدی مو هستند.

  • کمبود ویتامین هایی مانند D، E، B-12 و H (بیوتین) نه تنها رشد مو را مهار می کند، بلکه بر تولید ملانین که باعث سفیدی مو می شود نیز تأثیر منفی می گذارد. ملانین یک رنگدانه طبیعی پوست است که رنگ پوست، مو و چشم را تعیین می کند. هر چه بدن ملانین بیشتری تولید کند، موهای شما تیره تر می شود.
  • استرس می تواند دلیل دیگری برای افزایش رنگ خاکستری باشد. الگوهای خواب نامنظم، خوب غذا نخوردن و اضطراب، برخی از عوامل متعددی هستند که منجر به استرس می شوند. مطالعه ای در دانشگاه نیویورک مشاهده کرد که استرس می تواند تعداد سلول های مسئول رنگ مو را کاهش دهد.
  • برخی شرایط پزشکی مانند آلوپسی، ویتیلیگو و تیروئید نیز می توانند دفاع شما را در برابر سفید شدن مو ضعیف کنند.
  • مطالعات سفید شدن زودرس مو را با سیگار کشیدن مرتبط دانسته اند. گزارش مجله آنلاین درماتولوژی ایتالیا حاکی از آن است که افراد سیگاری قبل از 30 سالگی 2.5 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری احتمال سفید شدن موهایشان را دارند.
  • استفاده بیش از حد از محصولات ناملایم مو، به ویژه آنهایی که حاوی پراکسید هیدروژن هستند – یک عامل سفید کننده شناخته شده – همچنین می تواند باعث سفید شدن بیش از چند تار مو شود و ما را نگران کند.

نکاتی برای نگهداری از موی جوگندمی

یک کوتاهی خوب

با یک کوتاهی خوب شروع کنید. کارشناسان به شما خواهند گفت که یک کوتاهی خوب اولین قدم برای مورد تاکید نشان دادن تارهای موی نقره ای شماست. مهم است که به دنبال مدل مویی باشید که رنگ موی طبیعی شما را نمایان کند. زمانی که موها به خوبی کوتاه و حالت داده شود، واقعاً می تواند چشم نواز باشد.

اجازه دهید آرایشگر شما مدلی را که به بهترین وجه برای رنگ موی طبیعی شما مناسب است را توصیه کند. سایه‌های مختلف خاکستری وجود دارد. مدل موی نرم برای موهای کاملا سفید با ته رنگ طلایی یا بلوند گرم بهترین کارایی را دارند. به طور مشابه، برای موهای خاکستری تیره، یک مدل موی کوتاه با خطوط مشخص واقعاً این رنگ را تقویت می کند.

محصولات برای موهای خاکستری

چه موهای خاکستری شما طبیعی باشد یا توسط یک متخصص رنگ شده باشد، باید محصولات مناسب را انتخاب کنید. موهای نقره ای و خاکستری بهتر است با شامپوهای ضد زردی درمان شوند. دارای رنگدانه های بنفش و آبی است که رنگ زرد را از بین می برد و درخشندگی نقره ای زیبایی را به موهای سفید یا موهای بلوند سرد می بخشد. ساسیدهران می‌گوید: می‌توانید در صورت نیاز این نوع شامپو را با محصول معمولی خود جایگزین کنید.

بسته های شامپو Goodbye Yellow Schwarzkopf با خواص ضد زردی و آزمایش شده است که فوراً درخشندگی را افزایش می دهد. این شستشوی خنثی کننده فاقد سدیم لوریل سولفات و سدیم لورت سولفات است، این شستشوی خنثی کننده اثر ضد زردی را در یک رسوب فوری تنی ایجاد می کند که با تن های گرم زیرین مقابله و خنثی می کند.

یکی دیگر از توصیه های عالی برای محصول، به خصوص اگر موهای خود را به این شکل رنگ کرده اید، کراستاز بلوند ابسولو باین اولترا بنفش است. این شامپو نه تنها با رنگ ارغوانی-آبی فوق العاده خود، ته رنگ را خنثی می کند، بلکه بر روی بافت کلی فیبر مو نیز اثر می گذارد. این اثر خنثی سازی شدید رنگ برنجی را کاهش می دهد و نقره ای و خاکستری را افزایش می دهد. شامپو و نرم کننده همراه آن نیز روی موهای نمکی و فلفلی به خوبی کار می کنند.

وقتی صحبت از محصولات حالت دهنده می شود، بهترین توصیه این است که موم مو را روی ژل مو قرار دهید. موم یا پوماد مو جلوه‌ای مات دارد و از این رو برای نشان دادن رنگ نقره‌ای خوب عمل می‌کند، که در غیر این صورت با ظاهر مرطوب یک ژل معمولی پنهان می‌شود.

نکته تخصصی: وقتی از یک شانه نازک برای حالت دادن به موهای خود با موم استفاده می کنید، جلوه زیبایی در موهای نقره ای شما ایجاد می کند.

نگهداری کلی

مانند همه انواع مو، موهای نقره ای شما نیز نیاز به داشتن یک سبک زندگی سالم، روغن تراپی و حالت دهنده منظم و تغذیه دارند.

از نظر نگهداری، من دوست دارم موهایم را بسیار چرب کنم، با استفاده از روغن موی مناسب، که به بافت کلی و درخشندگی مو کمک می کند. من اخیراً از آب پیاز برای موهایم استفاده می کنم که واقعاً مؤثر است. و البته، من ویتامین‌هایم را مصرف می‌کنم.

آیا باید موهایم را خاکستری رنگ کنم؟

همیشه بهتر است از موهای خود مراقبت کنید و اطمینان حاصل کنید که هر گونه مشکلی را در ابتدا از بین ببرید. اما اگر شما فردی هستید که می‌خواهید همراه با ترند پیش بروید، می‌توانید همیشه موهای خود را خاکستری کنید و ظاهر نقره‌ای را تحسین کنید.

اگرچه، توصیه می شود موهای خود را در خانه رنگ نکنید. با یک متخصص رنگ ماهر مشورت کنید، بهتر است مطمئن شوید که فرد مطمئنی است – کسی که نوع موهای شما را می‌شناسد و در این کار تجربه دارد. حتی قبل از تعیین قرار ملاقات با یک متخصص رنگ‌، مطمئن شوید که مدل موی خوبی دارید که مناسب موهای رنگ‌شده شما باشد.

اگر در حال حاضر موهای خاکستری دارید، آن را با رنگهای مختلف به رخ بکشید.

لباس هایی که موهای خاکستری را زیباتر نشان می دهند

موهای خاکستری نباید شما را از به رخ کشیدن رنگ های زنده باز دارد. وقتی صحبت از انتخاب مد برای تمجید از ظاهر جوگندمی به میان می آید، هیچ گزینه کمبودی وجود ندارد.

از لباس­ های رسمی مناسب گرفته تا لباس های راحت را می­توانید انتخاب کنید. از آزمایش نترسید. رنگ تیره بدون اینکه توجه را از لباس شما کم کند با هر مجموعه ای به خوبی هماهنگ می شود.

از زین مالک ایده بگیرید و بازی استریت استایل خود را به درستی انجام دهید. این خواننده چند سال پیش موهای نقره ای خود را به نمایش گذاشت. او به این معروف است که رنگ موهای مختلفی را آزمایش می کند و در گذشته رنگ های صورتی، بنفش کمرنگ و بلوند خاکستری را استفاده کرده است.

از سوی دیگر، جورج کلونی می‌تواند مشوق استایل شما در هنگام استفاده از کت و شلوار رسمی با آن رشته موهای نقره‌ای باشد یا رایان رینولدز می‌تواند الهام‌بخش شما برای راهنمایی‌هایی در مورد استایل­های نیمه رسمی همراه با آن عینک­های ضخیم باشد.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *