مقایسه میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ

میکروبلیدینگ سال‌هاست که محبوب‌ترین روش تاتوی ابرو است. وقتی مشتریان برای میکروبلیدینگ مراجعه می‌کنند شاید ندانند که گزینه‌های دیگری هم برای تاتو وجود دارد. درگذر زمان انواع گوناگون تاتوی نیمه دائمی ابرو ظهور یافته است که میکروشیدینگ یکی از آن‌هاست. شاید در مورد آن چیزهایی شنیده باشید اما کاملاً از تفاوت میان میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ آگاه نباشید. در ادامه مقایسه‌ای میان میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ را آورده‌ایم تا به این سردرگمی پایان دهیم و به شما در تصمیم‌گیری کمک کنیم.

میکروشیدینگ چیست؟

میکروشیدینگ تاتوی نیمه دائمی ابروست که ظاهری آرایشی به ابرو می‌دهد اما مثل آرایش پاک نمی‌شود. در میکروشیدینگ رنگ به زیرپوست تزریق می‌شود و سایه‌ای ایجاد می‌کند که انگار ابرو پُر است.

این کار به دور روش انجام می‌شود: فقط سایه می‌زنند یا هم سایه می‌زنند و هم خطوط مویی در جلو یا امتداد انحنای ابرو طراحی می‌کنند.

خطوط مویی تاتوی ظریفی است که شبیه به موی واقعی ابروست. همان‌طور که در میکروبلیدینگ اجرا می‌شود. این خطوط با سایه ترکیب می‌شود. برخی آرایشگرها این ادغام میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ را ابروی ترکیبی می‌نامند. برخی هم آن را در دسته میکروشیدینگ طبقه‌بندی می‌کنند.

میکروشیدینگ چطور اجرا می‌شود؟

میکروشیدینگ را به‌صورت دستی یا با دستگاه PMU انجام می‌دهند و در پوست نقاط زیادی را سوراخ می‌کنند. در مورد ابروهای ترکیبی خطوط با ابزاردستی ایجاد می‌شود. سپس رنگ‌دانه‌های برای آرایش دائمی به پوست تزریق می‌شود و تا 3 سال ماندگاری دارد و بعد از آن محو می‌شود، مگر اینکه آن را تمدید کنید.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ یک نوع تاتوی نیمه دائمی ابرو با ظاهری طبیعی‌تر است. شامل سایه نمی‌شود و فقط خطوط مویی شکل طراحی می‌شود درنتیجه ابروی شما ظاهری پرپشت پیدا می‌کند انگار که ابروی واقعی خودتان است.

امروزه خدمات میکروبلیدینگ برای آقایان هم در برخی سالن ها مانند سالن زیبایی سان ارائه می شود. جهت مشاوره و رزرو نوبت تماس بگیرید.

میکروبلیدینگ چطور اجرا می‌شود؟

میکروبلیدینگ با ابزاردستی اجرا می‌شود. یک تیغه خیلی نازک که سوزن‌های متعددی دارد روی پوست کشیده می‌شود و برش‌هایی شبیه موهای طبیعی ایجاد می‌کند سپس درون آن برش‌ها بارنگ پر می‌شود.

تفاوت میان میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ چیست؟

تفاوت اصلی میان میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ در ظاهر آن است اما تفاوت‌هایی هم در تکنیک، ماندگاری و مشتریان دارند.

ظاهر میکروبلیدینگ کاملاً طبیعی است مثل ابروهای طبیعی متراکم است در میکروشیدینگ انگار پودر ابرو زده‌اید کمی مشخص است اما مثل پودر ابرو تابلو نیست.

روش اجرا

میکروبلیدینگ دستی انجام می‌شود (مدلی که با دستگاه اجرا می‌شود را نانو ابرو میگویند) میکروشیدینگ هم با دستگاه PMU و هم به‌صورت دستی قابل‌اجراست.

ماندگاری

طول عمر میکروشیدینگ کمی بیشتر از میکروبلیدینگ است. میکروبلیدینگ حدود 18 ماه دوام دارد در حالیکه میکروشیدینگ 2 سال ماندگاری دارد. دلیلش این است که طرح خطوط نازک مویی سریع‌تر از سایه محو می‌شوند.

نوع پوست

میکروبلیدینگ برای کسانی که پوست خشک و نرمال دارند مناسب است. برای کسانی که پوست چرب و منافذ باز دارند مناسب نیست. می‌توانند انجام بدند اما طراحی خطوط مویی در هم فرو می‌روند و به علت ترشح بیش‌ازحد سبوم روی پوست زودتر رنگ می‌بازند.

میکروشیدینگ برای انواع پوست مناسب است. سایه نسبت به ترشح بیش‌ازحد سبوم انعطاف‌پذیر است و اگر خطوط مویی هم طراحی شود تاری نامحسوس است چون با سایه استتار می‌شود.

آیا می‌شود میکروبلیدینگ و میکرو شیدینگ را ترکیب کرد؟

بله و اغلب این اتفاق می‌افتد.

در حقیقت شیدینگ به‌ندرت به‌تنهایی اجرا می‌شود. نتیجه ترکیب شیدینگ با طراحی خطوط مو را ابروی ترکیبی می‌گویند. نتیجه کار ابروهایی پرپشت با ظاهری طبیعی است که انگار کمی هم آرایش‌شده است.

گزینه خوبی برای مشتریانی است که می‌خواهد طراحی خطی ابرو داشته باشند اما پوست چربی‌دارند.

میزان درد میکروشیدینگ در مقایسه با میکروبلیدینگ

هر دو شیوه اجرا کمی درد دارد چون پوست مرتب برش داده می‌شود. در هر دو روش از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود بنابراین درد زیادی حس نمی‌کنید.

میزان درد میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ بین مشتریان متفاوت است. آن‌هایی که هردو را انجام داده‌اند نظرات متفاوتی دارند. برخی می‌گویند بلیدینگ درد بیشتری دارد و برخی معتقدند که شیدینگ دردناک‌تر است.

به‌هرحال، شما باید انتظار کمی فشار و سوزش را داشته باشید که البته خیلی هم دردناک نیست.

مقایسه امنیت میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ

هردو روش میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ کاملاً امن و غیرتهاجمی هستند چون فقط با لایه سطحی و لایه دوم پوست در تماس هستند.

چون سطح پوست برش می‌خورد احتمال عفونت هست. اگر روش اجرا در شرایط استریل با تجهیزات استریل انجام نشود یا اگر شما دستورالعمل مراقبت را اجرا نکنید و زخم قبل از بهبود آلوده شود احتمال عفونت هست.

در بیشتر موارد عفونت خفیف است اما اگر در طول روش اجرا با مورد عجیبی مواجه شدید با آرایشگر یا متخصص پوست تماس بگیرید. اگر درمان صورت نگیرد ممکن است عفونت به سینوس‌ها برسد و دچار بیماری جدی شوید.

خطر بالقوه دیگر اسکار دائمی است. اگر روش اجرا مناسب نباشد خطر اسکار دائمی وجود دارد. در میکروبلیندینگ چون طرح خطی مو بیشتری زده می‌شود خطر اسکار بیشتر است. به نظر می‌رسد که کار با ماشین روی پوست ملایم‌تر باشد در حالیکه کشیدن تیغه باعث آسیب بیشتری روی پوست می‌شود.

درنهایت در مقایسه میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ خطر آلرژی در هر دو هست. ممکن است نسبت به رنگ‌ها یا سایر محصولات مورداستفاده در روش اجرا حساسیت داشته باشید اما یک آزمایش پچ سریع قبل از اجرا این خطر را از بین می‌برد.

تفاوت مراقبت بعدی میکروبلیدینگ ومیکروشیدینگ چیست؟

مراقبت بعدی در هر دو یکسان است.

بعد از اجرای میکروبلیدینگ یا میکروشیدینگ به مدت 14 روز ابروهایتان را تمیز کنید و با پماد تجویزشده مرطوب نمایید. نباید ناحیه تحت درمان را آرایش کنید و هیچ محصول تجویز نشده‌ای را به ابروهایتان نمالید. در روند بهبودی ناحیه مورد درمان را لمس نکنید یا خون خشکیده را نکَنید چون امکان دارد رنگ‌دانه‌ها بیرون بیایند و نتیجه خراب شود. وقتی لایه‌برداری تمام شد می‌توانید به روتین معمول خودتان برگردید اما همچنان از برخی مواد مراقبت پوست که باعث محو رنگ‌دانه‌ها می‌شود خودداری کنید.

نگهداری میکروبلیدینگ در مقایسه با میکروشیدینگ

6 تا 8 هفته بعد از جلسه اول، میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ نیاز به رتوش دارند تا نتایج کامل شود. بعد از آن شما ماه‌ها ابروهای رؤیایی‌تان را دارید.

هر دو شیوه درمانی به‌تدریج محو می‌شوند اما محوشدن در شیدینگ کندتر است. شما می‌توانید هر وقت حس کردید که ابروهایتان کم‌رنگ شده بارنگ آن را رتوش کنید.

برای اینکه روند کمرنگ شدن میکروبلیدینگ و میکرشیدینگ به تأخیر بیندازید به این توصیه‌ها عمل کنید:

  • جلسات رتوش را مرتب رزرو کنید (سالی یک‌بار کافی است)
  • روتین مراقبت را تا حد امکان اجرا کنید (این کار باعث می‌شود که رنگ‌دانه‌ها ته‌نشین شود).
  • در معرض نور خورشید نباشید.
  • از تعریق زیاد جلوگیری کنید.
  • زیاد در دریا و استخر شنا نکنید.

نکته: اگر دارای پوست چرب با منافذ باز هستید علیرغم کارهایی که انجام می‌دهید به تکرار رتوش بیشتری نیاز دارید.

هزینه میکربلیدینگ در مقایسه با میکروشیدینگ

تفاوت قابل‌توجهی بین هزینه میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ وجود ندارد. با توجه به موقعیت و تجربه آرایشگر قیمت هر آرایشگری متفاوت است.

اگر آرایشگری هر دو روش را انجام دهد میکروشیدینگ کمی گران‌تر است. اگر طرح خطی مو را اضافه کند انگار که دو روش را انجام داده است.

برای دریافت جزییات قیمت میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ با ما تماس بگیرید.

در مقایسه بین میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ کدام‌یک بهتر است؟

ما می‌توانیم به شما پاسخی صریح بدهیم، درعین‌حال می‌توانیم در تصمیم‌گیری به شما کمک کنیم.

موقع تصمیم‌گیری میان میکروبلیدینگ و میکروشیدینگ؛ نوع پوست، استایل کلی خود، مقدار آرایش روزانه‌تان و ظاهری که ترجیح می‌دهید را در نظر بگیرید.

میکروبلیدینگ روی پوست خشک و معمولی در مقایسه با پوست چرب ظاهری بهتر و ماندگاری بیشتری دارد.

اگر پوست حساسی دارید میکروشیدینگ گزینه بهتری است، چون شیدینگ نسبت به طراحی خطوط مویی روی پوست ملایم‌تر است.

میکروشیدینگ برای کسانی که ابروهای کم‌پشت دارند مناسب است در حالیکه میکروبلیدینگ برای افرادی که ابرو دارند اما می‌خواهند نواحی خالی را پر کنند مناسب است.

اگر ظاهر طبیعی‌تری خواهید میکروبلیدینگ انجام دهید. اگر ظاهری با آرایش ملایم می‌خواهید میکروشیدینگ انجام دهید.

کدام روش برای پوشش ابروی تاتو شده مناسب است؟

قطعاً میکروشیدینگ.

اگر بارنگ‌های دائمی قدیمی ابروهایتان را تاتو کرده‌اید یا آرایش دائمی دارید که هنوز کاملاً از بین نرفته و می‌خواهید آن را پوشش دهید، میکروشیدینگ تنها گزینه است.

اگر روی بقایای تاتو خطوط مویی طراحی کنید تار و نامرتب می‌شود میکروشیدینگ سایه‌ای ایجاد می‌کند که آن بقایا را کاملاً می‌پوشاند.

بااین‌حال اجرای هرکدام از این روش‌ها به تیرگی تاتوی قدیمی وابسته است. پوست قابلیت جذب رنگ‌دانه‌های زیادی را دارد اگر تاتو قدیمی خیلی پررنگ است بهتر است ابتدا آن را کمرنگ یا پاک‌کنید.

نکات کلیدی میکروشیدینگ در مقایسه با میکروبلیدینگ

میکروشیدینگ و میکروبلیدینگ هر دو به مدت 2 سال شما را از طراحی روزانه ابروهایتان نجات می‌دهند، اما تصمیم‌گیری در انتخاب میان این دو روش باید سنجیده باشد. میکروبلیدینگ برای پوست خشک و معمولی مناسب است و به‌صورت دستی اجرا می‌شود ظاهر ابروها پرپشت و طبیعی به نظر می‌رسد. میکروشیدینگ برای انواع پوست مناسب است و به شکل دستی و یا با دستگاه قابل‌اجراست. اگر بخواهید در این روش می‌توانید طراحی خطوط مویی هم داشته باشد و به ابروهایتان کمی ظاهر آرایش‌شده هم بدهید.