تفاوت میکروبلیدینگ با میکروفیچرینگ

علیرغم نحوه رفتار و مراقبت شما، ابروها هم طول عمری دارند. احتمالاً تاکنون نام میکروبلیدینگ به گوشتان خورده است. میکروبلیدینگ تاتوی غیردائمی است که با ایجاد خطوطی شبیه مو ظاهری پرپشت‌تر به ابروها می‌دهد. سال‌های اخیر میکروفیچرینگ به‌عنوان تکنیک جدید تاتوی ابرو شهرت یافته است. میکرو فیچرینگ و در مقابل آن میکرو بلیدینگ راه‌حلی برای داشتن ابروهای پهن، مرتب و طبیعی‌تر در طول روز هستند و دیگر نیازی نیست که هرروز صبح ابروهای خود را پرکنید. هنرمندان برای داشتن ابروهای زیبا و ظریف و شبیه به ابروی واقعی از این روش استفاده می‌کنند چون ابروها با این روش واقعی‌تر، ماندگارتر و پرپشت‌تر به نظر می‌رسند.

بنا بر مدل ابروی دلخواهتان می‌توانید بهترین فرایند را انتخاب کنید فقط کافی است که راهکارها و تفاوت آن‌ها را بشناسید که در ادامه برایتان توضیح داده‌شده است.

میکروبلیدینگ چیست؟

میکروبلیدینگ نوعی تاتوی آرایشی دائمی است. با ابزار قابل‌حمل منحصربه‌فردی که دارای سوزن‌های ظریف و کوچک است، خطوطی شبیه موی واقعی رسم می‌کنند. برخی از تکنیک سایه هم استفاده می‌کنند و رنگ را به زیرپوست منتقل می‌کنند. برای استفاده از خدمات میکروبلیدینگ آقایان میتوانید با ما تماس بگیرید.

رنگی که بکار می‌رود ویژه تکنیک میکرو بلدینگ است و نسبت به رنگ تاتو غلظت کمتری دارد. هر فرمی که ابرو را شکل می‌دهید برای داشتن ظاهری طبیعی بهتر است در جهت طبیعی ابروها این کار را انجام دهید. رنگی را انتخاب کنید که متناسب بارنگ طبیعی ابرو یا پوست خودتان باشد. تکنیک‌های محبوبی از میکروبلیدینگ ظهور کرده‌اند که میکروفیچرینگ یکی از آن‌هاست؛ اما میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ چه فرقی دارند؟

میکروفیچرینگ چیست؟

تکنیک میکروفیچرینگ ابرو توسط کریستی استریچر متخصص ابرو از بورلی هیلز طراحی و توسعه یافته است.

میکروفیچرینک هم مانند میکروبلیدینگ به‌جای اینکه منحنی ابرو را شکل دهد فضای میان تار ابروی طبیعی شما را پر می‌کند. میکروفیچرینگ روی رنگ و شکل ابروی طبیعی شما کار می‌کند و تا حد امکان آن را طبیعی و برجسته جلوه می‌دهد. این تکنیک موردتوجه کسانی است که ابروهای ضخیم دارند اما دوست دارند که فقط خطوط نازکی در میان ابروهایشان اضافه کنند و درعین‌حال از مداد ابرو استفاده نکنند! میکروفیچرینگ خطوط نازکی را به ابرو اضافه می‌کند تا ابرو را پر نشان دهد درعین‌حال تغییری در فرم ابرو ایجاد نمی‌کند.

فرآیند میکروبلیدینگ

با توجه به میزان ابرو درروش میکروبلیدینگ طراحی خطوط 30 تا 60 دقیقه زمان می‌برد. در تکنیک میکروبلیدینگ از ابزاری سوزنی برای ایجاد خطوط شبیه موهای ابرو استفاده می‌کنند. در این فرایند رنگ‌دانه از طریق ابزار به داخل درم که لایه درونی پوست است تزریق می‌شود سپس برای کمک به فرایند درمان پماد مالیده می‌شود. بعد از چند هفته در صورت لزوم یک جلسه برای پیگیری داشته باشید تا اصلاحات جزئی روی ابروهایتان صورت گیرد. میکروبلیدینگ تقریباً شبیه تاتو است اما دائمی نیست.

فرآیند میکروفیچرینگ

میکروفیچرینگ معمولاً برای ابروهای کم‌پشت بکار می‌رود رنگی که در این تکنیک بکار می‌رود متناسب بارنگ ابروی مشتری است تا رنگ مو. نتیجه نهایی ظاهری بسیار طبیعی دارد. بعد از اتمام کار دیگر تفاوتی میان موهای طبیعی ابرو و خطوط نازک نمی‌بینید. هدف واقعی میکروفیچرینگ تقلید واقعی از موی طبیعی و بهبود شکل آن برای داشتن ابرویی صاف، طبیعی و خیره‌کننده است. به زبان ساده‌تر مشخصه میکروفیچرینگ خطوط کمتر، رنگ کمتر و برش‌های ظریف‌تر است در مقایسه با میکروبلیدینگ سنتی این تکنیک سفارشی‌تر با تهاجم کمتر است.

مزایای میکروبلیدینگ

با میکروبلیدینگ، دوران تاتوی ابرو با آن ظاهر غیرطبیعی که به رنگ سبز یا قرمز محو می‌شد به پایان رسید ه است. این روش مزایای دیگری هم دارد که در ادامه آمده است:

همیشه ابروهای مرتبی دارید

دیگر بعد از یک تمرین سخت نگران پاک شدن ابروهایتان در کنار دریا نباشید. به‌جز 10 روز اول که باید از تماس زیاد با آب خودداری کنید کاملاً ضد آب هستند.

ابروهایتان عمر طولانی‌تری دارند

بعد از درمان اولیه میکروبلیدینگ شما باید 8 هفته بعد هم به کلینیک سر بزنید. بعدازآن تا 2 سال ابروهای جدید و زیبای شما ماندگاری دارد.

در زمان صرفه‌جویی می‌شود

وقتی همیشه ابروهایتان مرتب باشد صبح وقت دارید که یک فنجان قهوه در آرامش بنوشید. یا حتی می‌توانید زمان بیشتری بخوابید.

در پولتان صرفه‌جویی می‌کنید

انواع پودر، مداد ابرو، پمادها به‌سرعت می ریزند و برای تمیز کردن آن‌ها باید قلم‌مو را هم اضافه کنید. شاید هزینه اولیه میکروبلیدینگ با توجه به مهارت آرایشگر از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد و این ترسناک به نظر بیاید اما هنوز هم این‌یک خرید هوشمندانه محسوب می‌شود، چون تا 2 سال ماندگاری دارد. در مورد صرفه‌جویی در هزینه، شرایط میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ یکسان است.

مزایای میکروفیچرینگ

بعد از تکمیل کار، میکروفیچرینگ به نگهداری کمتری نیاز دارد چون دیگر نیازی به آرایش ندارد. در حقیقت افرادی که میکروفیچرینگ انجام می‌دهند تا مدت‌ها نیازی به آرایش ابرو ندارند. ابروهای میکروفیچری حجیم‌تر، ضخیم‌تر از ابروهای دست‌نخورده به نظر می‌رسند. ازآنجاکه ابروها در قاب چهره مؤثرند با ابروهای میکروفیچری از صبح تا غروب شیک‌وپیک به نظر می‌رسید، بدون اینکه نیازی به مداد ابرو یا سایر لوازم‌آرایشی داشته باشید.

میکروفیچرینگ در مقایسه با میکروبلیدینگ ظاهری طبیعی‌تر دارد. اگر بخواهید ظاهری مرتب داشته باشید که خیلی هم براق نباشد و برایتان سؤال باشد که کدام روش برای من بهتر است میکروبلیدینگ یا میکروفیچرینگ؟ راه‌حل مشکل ابروی شما میکروفیچرینگ است.

عوارض میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ

با توجه به نوع پوست میکروبلیدینگ یا میکروفیچرینگ می‌تواند نتایج نامطلوبی داشته باشد. اگر پوست نازک، حساس یا چرب دارید بهتر از این تکنیک‌ها استفاده نکنید. بهبودی پوست نازک یا حساس بیشتر زمان می‌برد و شاید باعث ایجاد لک یا تیرگی شود. در پوست‌های چرب هم هر خط مو ممکن است پخش شود.

علاوه بر موارد فوق سایر عوارض جانبی از قبیل قرمزی، کبودی یا تورم را نیز شامل می‌شود. در اصل این فرآیند، تاتو روی پوست است پس کمی ناراحتی را باید در نظر گرفت.

میکروبلیدینگ و میکرو فیچرینگ چه فرقی باهم دارند؟

در مقایسه بین این دو، تکنیک میکروفیچرینگ ساده‌تر است. اگر تا حالا ظاهر ابرویی کاملاً بی‌عیب و نقص، یا خیلی پُر و یا مصنوعی را حس کرده باشید، میکروفیچرنیگ همانند خواهر بزرگ‌تر اما سرزنده‌تر میکروبلیدینگ است. در میکروفیچرینگ خطوطی شبیه موی واقعی و خیلی نازک جایگزین می‌شود. در هر دو تکنیک فرآیند و ابزار مشابه است تفاوت درنتیجه آن دو است. علاوه بر این پوست میان مو و خطوط باید دیده شود.

کدام گزینه برای شما ایده آل است؟

بهترین داوطلب میکروبلیندینگ فردی است که می‌خواهد ابرویش را کاملاً رنگ کند و درعین‌حال ظاهری طبیعی داشته باشد چون تکنیک میکروبلیدینگ روی همه نواحی ابرو کار می‌کند. برای ابروهای پرپشت و رنگی تکنیک میکروفیچرینگ بکار می‌رود که مناسب کسانی است که نمی‌خواهند روی همه ابروهایشان کار کنند و این روش برای کسانی که ابروهایشان جای خالی زیادی ندارد و می‌خواهند کمی آن را پر کنند عالی است.

 میکروبلیدینگ و میکروفیچرنیگ چه اثری بر ابروی طبیعی شما دارد؟

میکروبلیدینگ و میکروفیچرنیگ به ابرو فرم می‌دهند. با فرم موجود ابرو کار را آغاز می‌کنند و جاهای لازم را پر می‌کنند. میکروشیدینگ برای داشتن یک جفت ابروی بی‌عیب و نقص عالی است. می‌توان در صورت نداشتن ابرو، برای ایجاد ابرو یا برای تغییر اساسی ابرو از همان ابتدا تکنیک میکروبلیدینگ را بکار برد. البته این کار کمی سخت‌تر از میکروفیچرینگ است که به‌راحتی نواقص ابروها را اصلاح می‌کند. میکروشیدینگ مناسب افرادی است که ابروهایشان ریخته و رویش مجدد نداشته این روش ظاهری سایه‌روشن به ابروهای موجود می‌بخشد.

کدام تکنیک میکروبلیدینگ/میکروفیچرینگ ماندگارتر است

خطوط میکروفیچرینگ نسبت به میکروبلیدینگ نازک‌تر و کوتاه‌تر هستند. چون خطوط رنگی خیلی نازک‌اند ماندگاری مشابه میکروبلیدینگ ندارند. میکروفیچرینگ تا یک سال دوام دارد در حالی که ماندگاری میکروبلیدینگ از یک تا سه سال است. بااین‌حال هر دو تکنیک آرایشی نیمه دائمی هستند.

تفاوت قیمت میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ

هزینه میکرو بلیدینگ میکروفیچرینگ بین چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است. قیمت بر اساس منطقه جغرافیایی، مهارت آرایشگر، میزان کار شما و سایر موارد دیگر متفاوت است. میکروفیچرینگ چون کار کمتری می‌برد ارزان‌تر از میکروبلیدینگ است.

نکته آخر

میکروبلیدینگ و میکروفیچرینگ موفقیتی بزرگ هستند. این تکنیک تاتوی زیبا به شما این امکان را می‌دهد تا ابرویی پر و ایدئال داشته باشید. این روش‌ها برای کسانی که از فرم ابروی خود راضی‌اند اما دوست دارند کمی پرتر و متقارن باشد عالی است. این تکنیک‌ها برای افرادی طراحی شده است که معتقدند هرچه کمتر بهتر.