تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه مدل ریشی متناسب با شکل صورتمان انتخاب کنیم؟

اگر شما هم ریش دارید، پس خوب می‌دانید که موهای سالم صورت موضوعی بوده است که هرگز نتیجه‌ای در بر نداشته است. مسئله حسادت به ریش دیگران واقعا وجود دارد، و وسوسۀ داشتن مدل ریشی مشابه پس از دیدن هر مدل اصطلاحی که در صفحات اجتماعی می‌بینید در شما قوی‌تر می‌شود. گرچه ممکن است استفاده از اشکال و جادوی تقارن همچون عاملی تعیین‌کننده در انتخاب سبک ریش عجیب به نظر رسد، دانستن یک سری اصول اولیه کمک‌تان می‌کند زیبایی‌تان را بهبود ببخشید.

انتخاب مدل ریش مناسب برای صورت به چند عامل بستگی دارد. هر صورت ملاحظات خاص خود را دارد (مانند اندازه دهان، بینی و خط فک)، اما توصیه‌های کلی وجود دارند که می‌توانید برای پیدا کردن بهترین مدل ریش از آنها استفاده ببرید. در ادامه بررسی در مورد انتخاب بهترین ریش برای فرم صورت خود، از گرد تا بیضی خواهیم داشت.

نحوه تعیین فرم صورت

احسان نجاریان به مشتریان خود توصیه می‌کند توجه داشته باشند که قبل از تصمیم‌گیری در مورد نوع ریشی مناسب‌تر برای خود، بهتر است اول کاری کنند مدل موی فعلی‌شان چهره‌ای مناسب از آنها منعکس سازد. در نهایت مدل ریشی وجود دارد که به‌طور خاص برای جذاب‌تر ساختن ویژگی‌های شما طراحی شده باشد.

  • مثلثی: خط فک از استخوان گونه پهن‌تر است، پیشانی کوچک و چانه نوک تیز است. صورت می‌تواند هر طولی داشته باشد.
  • بیضی: اندازه طول صورت بزرگتر از عرض استخوان گونه است. پیشانی بزرگتر از خط فک و چانه گرد است.
  • گرد: نسبت طول و عرض صورت مشابه است. استخوان گونه پهن‌ترین قسمت صورت است و زاویه فک مشخص نیست.
  • الماسی: طول صورت بزرگترین است، گونه‌ها بلند، پیشانی باریک، و چانه نوک تیز است.
  • کشیده: پیشانی، استخوان گونه و خط فک از نظر اندازه شبیه هم هستند. طول صورت بزرگترین اندازه را دارد.
  • مربعی: طول صورت، استخوان گونه، پیشانی و خط فک تقریباً یکسان است. فک تیز است.

صورت گرد

هنگام فرم دادن به ریش برای صورت گرد، هدف ایجاد زاویه است. احسان نجاریان می‌گوید: «اگر صورت‌تان گرد است، هنگام کوتاه کردن ریش طوری آن را مدل دهید که انگار صورت دارای زاویه است. به این ترتیب، به ریشی نیاز دارید که بر خطوط چانه تأکید کند.»

این کار را می‌توان با انتخاب مدل ریشی با کناره‌های کاملا بریده و طول بیشتر در چانه انجام دهید (در اینجا هیچ نوع لبه‌های پرپشتی وجود ندارد). یا به جای ریش پر، مدل بزی اغلب گزینه خوبی برای صورت گرد است. احسان نجاریان توصیه می‌کند که فرم‌های صورت گرد را امتحان کنید و از ریش‌های پرپشت (و همچنین ریش‌های بلند) اجتناب کنید، زیرا فقط باعث می‌شود صورت‌تان را گردتر نشان می‌دهد.

صورت کشیده

با داشتن صورتی کشیده با لبه‌های نرم می‌توان هر مدل ریشی را انتخاب کرد. این نوع شکل از همه کشیده‌تر است و داشتن خط فک برجسته از ویژگی‌های بارز آن است.

احسان نجاریان توصیه می‌کند قبل از چسبیدن به یک نوع استایل خاص، از نشان دادن میزان طول سر خود با انتخاب ریشی بلند خودداری ورزید. “«ته ریش، مدل بزی کوتاه و سبیل گزینه‌های عالی برای شروع هستند.»

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه مدل ریشی مناسب‌تان است، احسان نجاریان توصیه می‌کند دوباره ببینید آیا ریش‌تان کامل رشد می‌کند یا خیر. او توضیح می‌دهد: «حدود دو هفته طول می‌کشد تا دید الگوی موهای صورت‌تان به چه نحو رشد می‌کند و سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مدلی را ترجیح می‌دهید.»

صورت بیضی

برخلاف فرم صورت گرد، هدف کسانی که صورت بلندتری دارند باید پرتر نشان دادن صورت باشد. می‌توانید عرض پهلوها اضافه کنید و ناحیه چانه را کوتاهتر نگه دارید.

برای فرم دادن ریش در صورت بیضی، حفظ طول کوتاه‌تر بر روی چانه مهم است. احسان نجاریان می‌گوید: «ریش کوتاهی که چانه را می‌پوشاند و همیشه مرتب می‌شود روی چانه‌ای گرد بسیار جذاب به نظر می‌رسد. با این حال، برای داشتن تجربه‌ی کامل کوتاه کردن ریش، ریش کوتاهی را انتخاب کنید که خطوط تمیزی داشته باشد.»

صورت الماسی

برای صورت زاویه‌دار از پیشانی تا چانه، وجود گونه‌های بلند خیلی به چشم می‌‌زند. احسان نجاریان پیشنهاد می‌کند با کاهش برجستگی استخوان‌های گونه‌تان با حفظ مو روی چانه و پهن‌تر کردن دو طرف صورت و گونه‌ها تعادل برقرار کنید. «می‌توانید مدل‌های ریش مانند بند چانه، ریش کامل، بالبو یا حتی ترکیب سبیل یا بزی را امتحان کنید.»

صورت مثلثی

اگر پهن‌ترین قسمت صورت استخوان گونه‌هایتان است، مدل ریشی را انتخاب کنید که چانه را بپوشاند. احسان نجاریان می‌گوید: «با توجه به برجستگی خط فک، ریش‌های کوتاه یا جزئی اغلب بسیار چالش برانگیز هستند و ظاهری گلابی شکل ایجاد می‌کنند.

احسان نجاریان برای جلب توجه کافی به چانه و خط فک، سبیل یا بزی را پیشنهاد می‌کند.

احسان نجاریان در مورد فرم‌های صورت مثلثی می‌گوید: «همیشه ریش خود را طوری حالت دهید که حس تقارن ایجاد شود و اجازه ندهید مو بیش از حد رشد کند، چون این مسئله خط فک‌تان را برجسته می‌کند.»

صورت مربعی

مانند فرم دادن به ریش برای صورت گرد، ریش برای صورت مربعی باید در طرفین کوتاه‌تر و در چانه بلندتر باشد تا بدین شلک صورت‌تان بلندتر به‌نظر رسد. برای افزایش تناسب، شکل را در چانه کمی گردتر (در مقایسه با مربع) نگه دارید. وجود زوایای تیز ویژگی‌های برجسته‌تر شما را بیشتر نمایش می‌دهد. احسان نجاریان می‌گوید: «می‌توانید سبیل بزی کامل یا ریش کامل را انتخاب کنید. گزینه دیگر این است که ریش کمی کوتاه‌تر از بزی باشد».

احسان نجاریان در ادامه توضیح می‌دهد: «اگر صورت‌تان مربعی است به ریشی نیاز دارید که خط فک قوی شما را برجسته کند، نه اینکه آن را اغراق‌آمیز نشان دهد. سعی کنید چانه خود را با ریش‌های باریک‌تر و نرم‌تری مانند ریش دایره‌ای که فک را برجسته و بلندتر نشان می‌دهد، گرد کنید. همچنین می‌توانید ریش بدون لبه‌های پهلو، اما با سبیل‌های کوتاه و شناور را امتحان کنید.»

هنوز هم به کمک نیاز دارید؟

خوبی ریش این است که اگر از آن راضی نیستید خیلی سریع می‌توانید سبک‌تان را عوض کنید. یک اصلاح سریع یا حذف یک (یا چند مورد) به‌راحتی می‌تواند پالت تمیزی برای کار در اختیارتان قرار دهد. اگر رشد ریش دلخواه‌تان فرآیند آسانی نیست، گزینه‌های مختلفی در دسترس است. احسان نجاریان می‌گوید: «مواد تقویت کننده (رنگ، پر کردن تکه‌ها و ایجاد خطوط واضح) به نظر من تا زمانی که درست انجام شود و روی آن کاملاً «کار» نشود، خوب هستند.»

اگر واقعا گیر کرده‌اید و به‌دنبال ایجاد تغییر هستید، به پیرایشگر یا استایلیست خود سری بزنید و تا راهنمایی‌تان کنند. حالا که آنجا هستید، حتما از آنها در مورد نحوۀ مراقبت از ریش سوال بپرسید. متخصصین آرایشگاه سان همواره در کنار شما هستند تا در این زمینه به شما مشاوره بدهند.