تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه با موهای خیس بخوابیم؟

زمانی که به محیط خواب ایده آل فکر می‌کنیم، شاید ملحفه‌ای نرم، ردیفی از بالش‌های نرم و شاید هم موسیقی‌ای آرامش‌بخش برای اینکه خوابمان ببرد را تصور کنیم؛ چرا که خواب شبانۀ خوب فواید زیادی دارد (فارغ از این که خواب شبانۀ هشت‌ساعته گاهی اوقات ممکن است سخت به نظر برسد.). بااین‌حال، در هیچ کجای این وضعیت رؤیایی، خوابیدن با موهای خیس هیچ جایی ندارد؛ اما همة ما می‌دانیم که این وضعیت در زندگی واقعی کاملاً محتمل است.

اگر شب‌ها دوش می‌گیرید و از سشوار کشیدن پیش از خواب متنفرید هنوز امیدی هست. ما با احسان نجاریان، مدیر سالن زیبایی سان صحبت کردیم و از او درمورد این که چگونه با موهای مرطوب بخوابیم و بعداً از آن پشیمان نشویم راهنمایی خواستیم. برای دیدن توصیه‌های او در مورد این که بهترین روش خوابیدن روی موهای خیس چیست به خواندن ادامه دهید.

مهم‌ترین چیز

احسان نجاریان با گفتن این شروع می‌کند که: «نمی‌توانید با موهایی کاملاً خیس بخوابید.» اگر ناامید شده‌اید درکتان می‌کنیم؛ اما دلیل حرف او این است: «مشکل این است که همیشه تا صبح برای مرتب‌کردن موهایتان و خشک‌شدنشان وقت کافی وجود ندارد.» اما اگر با بیدارشدن با موهای مرطوب و سشوار کشیدن آن‌ها در صبح مشکلی ندارید پس به خوابیدن با موهای خیس ادامه دهید؛ البته به این هشدار توجه کنید. اول‌ازهمه باید روبالشتی ساتن بخرید. او توضیح داد: «روبالشی ساتن به موهای شما اجازه می‌دهد آزادانه به اطراف حرکت کنند، بنابراین می‌توانید وقتی که موهایتان خیس است آن‌ها را روی بالش بریزید، چرا که به جلوگیری از چین‌خوردگی مو کمک می‌کند.»

ترفند اسکرانچی

به راه دیگری برای جلوگیری از چین خوردگی موهایتان هنگام خواب نیاز دارید؟ احسان نجاریان می‌گوید از اسکرانچی استفاده کنید چرا که از خود اثر یا فرورفتگی بر جای نمی‌گذارد. فقط موهای خود را در بالای سر خود به‌صورت گوجه‌ای ببندید. اسکرانچی ندارید؟ احسان نجاریان می‌گوید: «قسمت بالایی یک جوراب را ببرید و از آن به‌عنوان کش موی موقت استفاده کنید.»

کلید ماجرا عدم کمال است

پیشنهاد احسان نجاریان این است که سر خود را وارونه کنید؛ چرا که به این شکل موها سریع‌تر خشک می‌شوند؛ سپس آن‌ها را سشوار بکشید تا مرطوب باشند و نه خیس. سپس، موهای خود را به چهار دسته شل ببندید (با اسکرانچ) و بخوابید. اگر به طور طبیعی موهای صافی دارید، بستن موهایتان در یک دسته باعث ایجاد موج کمتری در موهایتان می‌شود. برای کسانی که موهای فر دارند، بافتن مو راه محافظتی بهتری است. احسان نجاریان می‌گوید: «می‌توانید به‌جای پیچاندن موهایتان، آن‌ها را ببافید.» من بافت فرانسوی شل را توصیه می‌کنم که درست از پشت موهای جلویی سرتان شروع شود. او گفت: «ناتوانی شما در ایجاد بافتی کامل یا فر کامل زمانی که قبل از خواب موهایتان را مرتب می‌کنید، به نفع شماست. این موضوع همان چیزی است که باعث می‌شود نتیجه نهایی جالب به نظر برسد. نگران زیبا یا عالی کردن آن نباشید.»