تلفن واتس اپ اینستاگرام

چگونه یک آرایشگاه جدید پیدا کنیم؟

اگر برنامه دارید تا موهای خود را کوتاه کنید یا اصلاح رنگ انجام بدهید پیداکردن سالن آرایشی جدید می‌تواند بسیار پیچیده باشد. شاید آرایشگر خودتان دیگر در دسترس نیست، به مکان دیگری رفته و یا شاید هم صرفاً قصد دارید آرایشگر بهتری پیدا کنید.

حال به هر دلیلی که قصد دارید از نو شروع کنید، پیداکردن آرایشگر جدید کار دلهره‌آوری است. مخصوصاً به این دلیل که این کار برگشت‌پذیر نیست؛ همین که موهایتان قیچی شود دیگر کاری نمی‌شود کرد. اما ترس خودتان را کنار بگذارید، چرا که ما تحقیقاتی برای شما انجام داده و لیستی تخصصی ارائه کرده‌ایم تا به شما در پیداکردن جوانب مثبت مدعیان کمک می‌کند.

در ادامه چگونگی پیداکردن بهترین آرایشگاه و پیداکردن آرایشگری فوق‌العاده در نزدیکیتان را مورد بحث قرار داده ایم.

1. پرس‌وجوکردن

شاید این امر بدیهی باشد؛ اما تبلیغات دهان‌به‌دهان ابزار قدرتمندی است و توصیۀ دوست، یا شخصی با موهایی زیبا نقطۀ خوبی برای شروع است. اگر از مدل موی کسی خوشتان آمده است، از او بپرسید چه کسی موهایش را آرایش کرده است، مخصوصاً اگر نوع و بافتی شبیه به موهای خودتان دارد. پرس‌وجوکردن یکی از بهترین راه‌های پیداکردن آرایشگر خوب است و باعث می‌شود شما اعتماد بیشتری به توانایی‌های او داشته باشید. اگر همیشه از مدل یا رنگ موی یکی از دوستانتان خوشتان می‌آید از او بپرسید به کدام آرایشگاه می‌رود و با آرایشگرش تماس بگیرید. بسیاری از آرایشگاه‌ها مانند آرایشگان سان مشاوره رایگان دارند. همچنین بهتر است اسم معرف خود را فراموش نکنید.

2. سر زدن به اینستاگرام 

دقیقاً مثل پرس‌وجوکردن، اینستاگرام هم مجموعه‌ای از الهامات واقعی برای مدل مو است، مخصوصاً وقتی که می‌توان فردی که مسئول هیرکات، رنگ و بافت است را پیدا کرد. یکی از کاربران ما می‌گوید: «من عاشق پیام دادن به افراد در اینستاگرام هستم آن هم زمانی که از مدل موهایشان خوشم می‌آید، و بارها توانسته‌ام آرایشگرم را به همین روش به دیگران توصیه کنم.» اینستاگرام ابزاری عالی برای جستجو است، فقط کافی است به‌عنوان‌مثال «آرایشگاه مردانه در تهران» را جست و جو کنید، سپس می‌توانید اکانت‌های سالن‌های منطقه خود را بررسی کنید، یا ببینید که آیا آرایشگاه خاصی، زیبایی‌شناسی مورد نظر شما را دارد یا خیر. این همان کاری است که بسیاری برای پیداکردن تتو آرتیست انجام می‌دهند، پس چرا برای پیداکردن آرایشگر همین کار را نکرد؟

3. مشاوره گرفتن

آیا بالاخره برای مدل موی چتری آماده‌اید؟ نظرتان در مورد یک مدل مول مد روزتر، مثل میکسی چیست؟ مشاوره برای پیداکردن آنچه که می‌خواهید کلیدی است، اما از نظر ارزیابی کردن آرایشگر شما نیز می‌تواند بسیار آشکارکننده باشد، در نتیجه از آن به‌عنوان نوعی مصاحبه استفاده کنید و با دقت گوش کنید.

احسان نجاریان مدیر سالن زیبایی سان توضیح می دهد: «هر وقت ملاقاتی باید با مشاوره‌ای عمیق شروع شود، خواه برای رنگ کردن باشد یا کوتاه‌کردن یا کراتینه مو.» «در طول جلسه مشاوره، آرایشگر خوب به شکل صورت، عادات سبک زندگی، الگوهای رشد غیرعادی را بررسی می‌کند و در نظر می‌گیرد که موهای شما در حالت طبیعی چگونه به نظر می‌رسند. علاوه بر این، آنها باید سلامت موهای شما را در اولویت قرار دهند و در صورتی که مدل یا رنگ انتخابی شما برای نوع موی شما (ایمن) قابل دستیابی نیست، جایگزین‌هایی را ارائه پیشنهاد کنند. آن‌ها باید دربارۀ مراقبت‌ها و نگهداری‌های بعد از آرایش با شما صحبت کنند و اجازه ندهند که چیزها بیش از اندازه «تخصصی» به نظر برسند؛ چرا که مشتریان باید بفهمند که نتیجۀ کار واقعاً چگونه به نظر می‌رسد.»

4. تست کردن

آرزو داشتید می‌توانستید سالن یا آرایشگر جدیدی را امتحان کنید؟ شاید نتوانید به‌صورت آزمایشی موهایتان را کوتاه کنید؛ اما آزمایشی وجود دارد که برای درک چیزها می‌توانید از آن استفاده کنید. احسان نجاریان می گوید: «فکر می‌کنم برقراری ارتباط با آرایشگر خود مهم است، بنابراین ایدۀ خوبی است که اولین ملاقات با او زمانی نباشد که واقعاً موهای خود را کوتاه می‌کنید. بدین ترتیب درصورتی‌که خوشتان نیامد می‌توانید به جای دیگری بروید.»

سعی کنید اولین باری که از سالنی جدید بازدید می‌کنید یا با آرایشگری جدید ملاقات می‌کنید، هیچ درخواستی برای هر نوع تغییر بزرگی در موهایتان نکنید. به‌عنوان‌مثال، اگر به دنبال کوتاه‌کردن مو هستید، به جای تغییر شدید در طول موها، موهایتان را کمی اصلاح کنید. وقتی بحث رنگ باشد، با رنگی که شبیه طیف طبیعی موهای شما باشد شروع کنید. از رنگ‌هایی که برای دستیابی به آن‌ها هم به سفیدکننده و هم به رنگ‌ها نیاز است (حداقل در ابتدا) دوری کنید.

پیشنهاد می‌شود که از «تست سشوار» نسبتاً هوشمندانه استفاده کنید. نحوۀ کار این تست در ادامه آمده است: وارد می‌گوید: «همیشه قبل از اینکه بخواهید موهایتان را کوتاه کنید، در سالن جدید برای استایل و سشوارکردن وقت رزرو کنید.» «این راهی عالی برای ارزیابی آرایشگاه است، و همچنین این امکان را می‌دهد که قبل از اینکه آرایشگر با قیچی به سمت موهای شما بیاید، با او ارتباط برقرار کنید.»

5. استفاده از پلتفرم های آنلاین

مثل بسیاری از چیزهای دیگر زندگی امروزه، پلتفرمی برای این معضل نیز وجود دارد. نظرات کاربران در مورد یک آرایشگاه را می توانید با جستجوی نام آن آرایشگاه در گوگل بخوانید. به عنوان مثال میتوانید از نظرات کاربران درباره آرایشگاه سان شروع کنید.